Har AaB købt superliga spillere?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Yankee » 2. maj 2016, 22:39

Jesper Schmidt skrev:
Kom Bak ikke direkte til os fra en italiensk klub? Sådan husker jeg det. Men jeg er enig, han var chokerende god for os, jeg tror aldrig jeg er blevet så positivt overrasket over en AaB signing.

Var Haderslev og Århus Fremad superligahold da vi hentede Mads Bro og Priske? Hvad med Lyngby da vi hentede Emmy? Men er vi så langt tilbage er der muligvis også spillere som Bjørn Kristensen, Johnny Mølby og i hvert fald Anders Sundstrup.

Og hentede vi ikke Schmidt og Bidstrup fra Lyngbys konkursbo, og altså transferfrit?

Forresten købte vi da vist Würtz hjem fra FCK, hvilket i så fald nærmest er det bedste køb i AaB's historie.
Både Mads Bro og Priske blev hentet i vinterpauser mens hhv. HFK og Århus Fremad var i Superligaen. Bidstrup hentede vi hjem fra England, men Schmidt var fra konkursboet, ja.

Apropos geniale indkøb hentede vi også Christian Lundberg i FC Århus, der dog lå i 1. eller 2. division på det tidspunkt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. maj 2016, 23:42

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Kom Bak ikke direkte til os fra en italiensk klub? Sådan husker jeg det. Men jeg er enig, han var chokerende god for os, jeg tror aldrig jeg er blevet så positivt overrasket over en AaB signing.

Var Haderslev og Århus Fremad superligahold da vi hentede Mads Bro og Priske? Hvad med Lyngby da vi hentede Emmy? Men er vi så langt tilbage er der muligvis også spillere som Bjørn Kristensen, Johnny Mølby og i hvert fald Anders Sundstrup.

Og hentede vi ikke Schmidt og Bidstrup fra Lyngbys konkursbo, og altså transferfrit?

Forresten købte vi da vist Würtz hjem fra FCK, hvilket i så fald nærmest er det bedste køb i AaB's historie.
Både Mads Bro og Priske blev hentet i vinterpauser mens hhv. HFK og Århus Fremad var i Superligaen. Bidstrup hentede vi hjem fra England, men Schmidt var fra konkursboet, ja.

Apropos geniale indkøb hentede vi også Christian Lundberg i FC Århus, der dog lå i 1. eller 2. division på det tidspunkt.
Ah ja, det er sgu da rigtigt med Bidstrup... Mads Bro og Priske kunne jeg sgu ikke huske.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. maj 2016, 09:39

Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:
BoT skrev:
thomasjn skrev:Ja

Søren Frederiksen II
KEP
Ahlmann (købt hjem fra FCM - dog var han vidst ikke i deres ligatrup)
Mota
Hübertz
Stefan Schmidt
Mads Bro
Brian Priske
Steffen Højer
Søren Frederiksen I
Jens Madsen
Jess Høgh (da han kom tilbage)
Emeka Ezeugo
Hvis fri transfer tæller så kan Jukka Raitala (FCV), Risgård (Silkeborg), Martin S. Jensen (Randers) og Diego Tur (FCK) også skrives på.

Kan på sin vis godt følge det. Vi skal bestemt ikke signe de middelmådige spillere der bare sejler rundt i Suppen hele deres karriere. Dog synes jeg måske godt man kan en gang imellem kunne snuppe en profil fra et bundhold eller snuppe en kvalificeret spiller, hvis vi har meget udsatte pladser, hvor vi mangler bredde. Den strategi vi kører nu, hvor kvaliteten i vores bredde ikke er ret god er også meget farligt da vi udover at være sårbare ved skader og karantæner heller ikke presser vores bedste spillere nok.
Når man ser på den liste, må man sige, at det faktisk ikke er nogen dårlig track-liste. Få af de ovennævnte har været deciderede flops, mens flere af dem har været profiler, når man tager prisen med i betragtning. Vel nærmet kun Mota (som var dyr) og Hübertz (som var fejlcastet), der kan betegnes som flop, mens resten faktisk endte med at spille betydningsfulde roller på de forskellige AaB-hold.
Lennart Bak må ikke glemmes. Han var på vej til at blive fuldstændig suveræn inden en skade stoppede ham.
Kom Bak ikke direkte til os fra en italiensk klub? Sådan husker jeg det. Men jeg er enig, han var chokerende god for os, jeg tror aldrig jeg er blevet så positivt overrasket over en AaB signing.

Var Haderslev og Århus Fremad superligahold da vi hentede Mads Bro og Priske? Hvad med Lyngby da vi hentede Emmy? Men er vi så langt tilbage er der muligvis også spillere som Bjørn Kristensen, Johnny Mølby og i hvert fald Anders Sundstrup.

Og hentede vi ikke Schmidt og Bidstrup fra Lyngbys konkursbo, og altså transferfrit?

Forresten købte vi da vist Würtz hjem fra FCK, hvilket i så fald nærmest er det bedste køb i AaB's historie.
Frit fra hukommelsen :

Bak kom fra Foggia, Mads Bro var i superligaen hos Haderslev da vi hentede ham, Priske var i 1. div med Århus Fremad, Lyngby var i Superligaen da Rock-Emmy kom til AaB. Bjørn Kristensen kom fra Newcastle, Johnny Mølby kan jeg sgutte huske hvor han kom fra, Anders Sundstrup fra Frankrig. Stefan Schmidt kan jeg ikke huske men mon ikke det var fra Lyngby? Bidstrup kom fra Wigan.

Der skal dog nok være en fejl eller to i min hukommelse :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Yankee » 3. maj 2016, 11:03

Priske hentede vi i januar 1999 mens Aarhus Fremad lå i Superligaen. De havde hentet ham i Horsens FS. Jeg husker det egentlig som om han var med på det Horsens-hold, der sensationelt tvang os ud i forlænget spilletid i pokalen i 1997 eller 1998, men det passer ikke helt tidsmæssigt. Det var i de år, hvor vi altid røg ud til Brøndby i kvartfinalen.

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af hundekiks » 3. maj 2016, 13:34

Ole Tobiasen og diego Tur begge gode forsvarsspillere, der kom fra Sjælland

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2016, 18:15

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:
BoT skrev:
thomasjn skrev:Ja

Søren Frederiksen II
KEP
Ahlmann (købt hjem fra FCM - dog var han vidst ikke i deres ligatrup)
Mota
Hübertz
Stefan Schmidt
Mads Bro
Brian Priske
Steffen Højer
Søren Frederiksen I
Jens Madsen
Jess Høgh (da han kom tilbage)
Emeka Ezeugo
Hvis fri transfer tæller så kan Jukka Raitala (FCV), Risgård (Silkeborg), Martin S. Jensen (Randers) og Diego Tur (FCK) også skrives på.

Kan på sin vis godt følge det. Vi skal bestemt ikke signe de middelmådige spillere der bare sejler rundt i Suppen hele deres karriere. Dog synes jeg måske godt man kan en gang imellem kunne snuppe en profil fra et bundhold eller snuppe en kvalificeret spiller, hvis vi har meget udsatte pladser, hvor vi mangler bredde. Den strategi vi kører nu, hvor kvaliteten i vores bredde ikke er ret god er også meget farligt da vi udover at være sårbare ved skader og karantæner heller ikke presser vores bedste spillere nok.
Når man ser på den liste, må man sige, at det faktisk ikke er nogen dårlig track-liste. Få af de ovennævnte har været deciderede flops, mens flere af dem har været profiler, når man tager prisen med i betragtning. Vel nærmet kun Mota (som var dyr) og Hübertz (som var fejlcastet), der kan betegnes som flop, mens resten faktisk endte med at spille betydningsfulde roller på de forskellige AaB-hold.
Lennart Bak må ikke glemmes. Han var på vej til at blive fuldstændig suveræn inden en skade stoppede ham.
Kom Bak ikke direkte til os fra en italiensk klub? Sådan husker jeg det. Men jeg er enig, han var chokerende god for os, jeg tror aldrig jeg er blevet så positivt overrasket over en AaB signing.

Var Haderslev og Århus Fremad superligahold da vi hentede Mads Bro og Priske? Hvad med Lyngby da vi hentede Emmy? Men er vi så langt tilbage er der muligvis også spillere som Bjørn Kristensen, Johnny Mølby og i hvert fald Anders Sundstrup.

Og hentede vi ikke Schmidt og Bidstrup fra Lyngbys konkursbo, og altså transferfrit?

Forresten købte vi da vist Würtz hjem fra FCK, hvilket i så fald nærmest er det bedste køb i AaB's historie.
Frit fra hukommelsen :

Bak kom fra Foggia, Mads Bro var i superligaen hos Haderslev da vi hentede ham, Priske var i 1. div med Århus Fremad, Lyngby var i Superligaen da Rock-Emmy kom til AaB. Bjørn Kristensen kom fra Newcastle, Johnny Mølby kan jeg sgutte huske hvor han kom fra, Anders Sundstrup fra Frankrig. Stefan Schmidt kan jeg ikke huske men mon ikke det var fra Lyngby? Bidstrup kom fra Wigan.

Der skal dog nok være en fejl eller to i min hukommelse :)
En hukommelse er sgu ikke rigtigt slidt til, før den har lidt huller! Mølby kom fra Mechelen ifølge Wikipedia så jeg lige, og resten har du garanteret ret i.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Martino » 3. maj 2016, 19:06

Winsnes kom fra Rosenborg, men om det var en fri transfer eller vi betalte noget aner jeg ikke. Kan bare huske at Rosenborg skilte sig af med mange spillere grundet en elendig sæson...til AaBs held.
Jeg savner Winsnes

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Freddie » 3. maj 2016, 20:40

Køllen I Møllen skrev:
Frit fra hukommelsen :

Bak kom fra Foggia, Mads Bro var i superligaen hos Haderslev da vi hentede ham, Priske var i 1. div med Århus Fremad, Lyngby var i Superligaen da Rock-Emmy kom til AaB. Bjørn Kristensen kom fra Newcastle, Johnny Mølby kan jeg sgutte huske hvor han kom fra, Anders Sundstrup fra Frankrig. Stefan Schmidt kan jeg ikke huske men mon ikke det var fra Lyngby? Bidstrup kom fra Wigan.

Der skal dog nok være en fejl eller to i min hukommelse :)
Der er en lille smutter som jeg ser det. Lennart Bak kom 100 % sikkert fra AGF. Faktisk var der temmelig meget ståhej over at AaB kunne købe sådan en nulbon, men han lukkede hurtigt munden på kritikken. Desværre fik han kun ganske få kampe.

jesperlarsen
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 10. jun 2009, 00:23

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af jesperlarsen » 3. maj 2016, 21:12

Takker for svarene. Kan godt se at jeg ikke har helt rene hænder. Kunne bare ikke huske at vi har taget deciderede profiler i andre klubber. Mest dem der har været i overskud. Der sidder nok nogle i andre klubber og mener noget andet... Anyway Forza AaB!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. maj 2016, 23:46

Freddie skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Frit fra hukommelsen :

Bak kom fra Foggia, Mads Bro var i superligaen hos Haderslev da vi hentede ham, Priske var i 1. div med Århus Fremad, Lyngby var i Superligaen da Rock-Emmy kom til AaB. Bjørn Kristensen kom fra Newcastle, Johnny Mølby kan jeg sgutte huske hvor han kom fra, Anders Sundstrup fra Frankrig. Stefan Schmidt kan jeg ikke huske men mon ikke det var fra Lyngby? Bidstrup kom fra Wigan.

Der skal dog nok være en fejl eller to i min hukommelse :)
Der er en lille smutter som jeg ser det. Lennart Bak kom 100 % sikkert fra AGF. Faktisk var der temmelig meget ståhej over at AaB kunne købe sådan en nulbon, men han lukkede hurtigt munden på kritikken. Desværre fik han kun ganske få kampe.
Wikipedia giver dig i hvert fald ret:

https://da.wikipedia.org/wiki/Lennart_Bak

Hvis tallene ellers er korrekte er det forresten helt vildt at han kun nåede at spille lidt over 100 kampe på topplan, men det skal selvfølgelig tages med et gran salt, og en stor portion kildekritik.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Har AaB købt superliga spillere?

Indlæg af thomasjn » 4. maj 2016, 11:18

Superstats har statistik på Lennart Bak

http://www.superstats.dk/spillere/spill ... ime?id=408

Besvar