Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. maj 2016, 20:08

Efter den overbevisende præstation mod Brøndby IF venter der en svær kamp på en udebane hvor vi traditionelt har det svært. Alligevel er vi naturligvis storfavoritter mod oprykkerne der har flere AaB 'rejects' på holdet, der skal være klasseforskel og motivationen til forskel da viborgenserne reelt ikke har noget at spille for.

Larsen
Patrick - Kasper P. - Blåbjerg - Ahlmann
Jönsson - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

KEP har karantæne.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. maj 2016, 21:23

frederikshavneren skrev:Efter den overbevisende præstation mod Brøndby IF venter der en svær kamp på en udebane hvor vi traditionelt har det svært. Alligevel er vi naturligvis storfavoritter mod oprykkerne der har flere AaB 'rejects' på holdet, der skal være klasseforskel og motivationen til forskel da viborgenserne reelt ikke har noget at spille for.

Larsen
Patrick - Kasper P. - Blåbjerg - Ahlmann
Jönsson - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

KEP har karantæne.
Selvfølgelig har Viborg noget at spille for, lige så meget som de har haft i resten af sæsonen, da de aldrig rigtigt blev fedtet ind i noget i bunden. De spiller for at opnå den bedst mulige placering, og for at vinde en vigtig fodboldkamp.

Om vi er storfavoritter kommer vel i høj grad an på hvilket AaB hold der vælger at spille kampen - er det dem som har tabt og smidt point mod svagere hold end Viborg i l'bet af foråret, så er storfavoritter jo lige til at grine af.

Jeg synes det er en svær kamp, og for at underbygge den påstand (udover den logiske tvivl på om AaB kan finde det flydende spil frem igen), så har Viborg altså ikke tabt flere hjemmekampe end vi selv og Sønderjyske. Jeg håber, og tror, selvfølgelig at vi vinder, men skulle jeg spille på kampen uden at have et forhold til det ene hold...så røg pengene sgu nok på en uafgjort.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Yankee » 4. maj 2016, 21:56

Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes det er en svær kamp, og for at underbygge den påstand (udover den logiske tvivl på om AaB kan finde det flydende spil frem igen), så har Viborg altså ikke tabt flere hjemmekampe end vi selv og Sønderjyske.
Til gengæld har vi taget flere point på udebane end FC København. Og det er kun Hobro, der har taget færre point på hjemmebane end Viborg.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. maj 2016, 01:17

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg synes det er en svær kamp, og for at underbygge den påstand (udover den logiske tvivl på om AaB kan finde det flydende spil frem igen), så har Viborg altså ikke tabt flere hjemmekampe end vi selv og Sønderjyske.
Til gengæld har vi taget flere point på udebane end FC København. Og det er kun Hobro, der har taget færre point på hjemmebane end Viborg.
Viborg er svære at slå på hjemmebane, men rigtigt, de har også ret svært ved at vinde, og derfor er deres pointhøst jo heller ikke fantastisk. Jeg synes dog at de ofte har fortjent mere end det blev til, i de hjemmekampe jeg har set dem spille.

Rammer vi topniveauet, vinder vi kampen. Men gør vi ikke, kan det meget nemt blive til pointtab mod et hold som altså trods alt har fået point i 9 ud af 13 hjemmekampe. Havde vi været midt i stimen i efteråret kunne jeg gå med til at kalde os storfavoritter... men det spil som kunne retfærdiggøre at vi skulle være storfavoritter mod et solidt midterhold, det har vi altså stort set ikke set i foråret, og jeg er langt fra sikker på at en enkelt kamps overlegenhed er nok til at vi er tilbage i efterårets stime.

Vi har forresten spillet en udekamp mere end FCK, og har 3 point mere end de har... hvis den statistik skal fortælle noget, handler det vel mere om hvor jævnbyrdige FCK og AaB er på udebane.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Yankee » 5. maj 2016, 08:46

Jesper Schmidt skrev: Vi har forresten spillet en udekamp mere end FCK, og har 3 point mere end de har... hvis den statistik skal fortælle noget, handler det vel mere om hvor jævnbyrdige FCK og AaB er på udebane.
Nej, det gør det ikke. FCK har fået 1,41 point i snit mens vi har fået 1,53. Og i den ligning skal du huske at vi har været to gange i Parken, mens de slet ikke har været i Aalborg endnu.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Gamling » 5. maj 2016, 13:40

Det fortæller bare også hvor elendige vi har været på "fortet" i Aalborg i dette forår.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. maj 2016, 23:59

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev: Vi har forresten spillet en udekamp mere end FCK, og har 3 point mere end de har... hvis den statistik skal fortælle noget, handler det vel mere om hvor jævnbyrdige FCK og AaB er på udebane.
Nej, det gør det ikke. FCK har fået 1,41 point i snit mens vi har fået 1,53. Og i den ligning skal du huske at vi har været to gange i Parken, mens de slet ikke har været i Aalborg endnu.
Ok, jeg medgiver at vi her og nu er en smule bedre end FCK på udebane, men jo ikke mere end at den ene udekamp FCK mangler i forhold til os kan gøre at vi er helt lige, så derfor synes jeg nu godt man kan tale om jævnbyrdighed, i særdeleshed i forhold til hvordan den samlede pointforskel er. Pointsnittet synes jeg vel i virkeligheden ikke man kan bruge til så meget, når holdene ikke har spillet lige mange kampe... men jeg vil da give dig ret i at hvis man nu laver den der øvelse med ikke at regne de indbyrdes kampe med, så har vi jo sådan set været markant bedre ude end de har. Det er sandt for dyden ikke på udebanerne, at FCK vinder det her mesterskab.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af thomasjn » 6. maj 2016, 19:21

En sejr på søndag er uhyre vigtig. SønderjyskE fører hjemme mod Esbjerg og sidder totalt på fiskerne på trods af Jesper Jørgensen i pausen udtalte at SønderjyskE bare står derhjemme og venter. Samtidig har bønderne GF, som nok stiller med et halvt reservehold oven på pokalturneringen så jeg er ret sikker på at FCM vinder. Vi må glæde os over, at VFF ikke stiller med et hav af stærke headere (udover Curth selvfølgelig). Vores mikro-centerforsvar bliver uanset hvad en udfordring vi skal forberede os på. Hvis vi skal vinde så skal de positive takter fra Brøndby-kampen fortsætte. Viborg er en solid modtander og vi kan ikke vinde på 70% ligesom mod Hobro. En anden grund til, at vi skal undgå slåskampen er, at vi skal møde FCK på Torsdag og vi ejer ikke en breddespiller udover Børsting, som er god nok til den kamp. Derfor skal vi ikke ud i noget, hvor vi skal ud og trække gule kort og karantæner. FCK kampen er også vigtig i den tætte topstrid og de plejer være noget mere menneskelige i Aalborg. Jeg håber at Ståle ikke sparer nogen i weekenden og vi skal møde et mørt FCK hold på Torsdag. Det kunne være suverænt.

Opstillingen giver vel sig selv.



Ville virkelig gerne have plads til Børsting og jeg er heller ikke typen der er overbevist oven på en god kamp, men Jönsson fortjener genvalg. Omvendt kunne Børstings løb være en faktor der kan være med til at stresse Viborg.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3586
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Hovedet » 6. maj 2016, 20:06

SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af thomasjn » 6. maj 2016, 21:23

Hovedet skrev:SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.
SønderjyskE har 52 point efter kampen i aften. Vi har 46 med en kamp mindre så, hvis vi vinder på Søndag har vi da i den grad SønderjyskE indenfor rækkevidde. FCK kan heller ikke lukke den endnu. De har fire point ned til SønderjyskE, men de skal spille en svær udekamp i Odense søndag og en svær udekamp i Aalborg på Torsdag. FCK er mega favoritter, men det kan stadig nå at blive helt åbent igen (også med os som aktør, hvis vi stepper up og resultaterne flasker sig). Det vigtige er at, truppen hanker op i sig selv.

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af emil_kj » 7. maj 2016, 13:39

Truppen er udtaget. Ikke de store overraskelser. Gilli i truppen igen, som gardering for Ahlmann.
Tømreren ikke med pga skade.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af NIN » 7. maj 2016, 14:32

thomasjn skrev:
Hovedet skrev:SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.
SønderjyskE har 52 point efter kampen i aften. Vi har 46 med en kamp mindre så, hvis vi vinder på Søndag har vi da i den grad SønderjyskE indenfor rækkevidde. FCK kan heller ikke lukke den endnu. De har fire point ned til SønderjyskE, men de skal spille en svær udekamp i Odense søndag og en svær udekamp i Aalborg på Torsdag. FCK er mega favoritter, men det kan stadig nå at blive helt åbent igen (også med os som aktør, hvis vi stepper up og resultaterne flasker sig). Det vigtige er at, truppen hanker op i sig selv.
Hvis OB med 6 sejre og 4 nederlag på hjemmebane i 13 kampe er en svær udebane, så er det vel reelt set kun Hobro der har en let?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af thomasjn » 7. maj 2016, 19:50

NIN skrev:
thomasjn skrev:
Hovedet skrev:SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.
SønderjyskE har 52 point efter kampen i aften. Vi har 46 med en kamp mindre så, hvis vi vinder på Søndag har vi da i den grad SønderjyskE indenfor rækkevidde. FCK kan heller ikke lukke den endnu. De har fire point ned til SønderjyskE, men de skal spille en svær udekamp i Odense søndag og en svær udekamp i Aalborg på Torsdag. FCK er mega favoritter, men det kan stadig nå at blive helt åbent igen (også med os som aktør, hvis vi stepper up og resultaterne flasker sig). Det vigtige er at, truppen hanker op i sig selv.
Hvis OB med 6 sejre og 4 nederlag på hjemmebane i 13 kampe er en svær udebane, så er det vel reelt set kun Hobro der har en let?
Ja okay, har ikke lige nærlæst statistikken, men OB plejer ikke at være et sjovt sted at spille. Vi har jo selv spillet en del kampe derovre, hvor det har været mere åbent end tabellen indikerede og ja de svinger i niveau, men på dagen kan de godt være en svær nød at knække. F.eks. slog de FCK hjemme sidst de to hold mødtes i Odense og OB siden da er blevet bedre. FCK er favoritter, men det er ikke noget mirakel, hvis OB vinder den.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. maj 2016, 00:18

thomasjn skrev:
NIN skrev:
thomasjn skrev:
Hovedet skrev:SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.
SønderjyskE har 52 point efter kampen i aften. Vi har 46 med en kamp mindre så, hvis vi vinder på Søndag har vi da i den grad SønderjyskE indenfor rækkevidde. FCK kan heller ikke lukke den endnu. De har fire point ned til SønderjyskE, men de skal spille en svær udekamp i Odense søndag og en svær udekamp i Aalborg på Torsdag. FCK er mega favoritter, men det kan stadig nå at blive helt åbent igen (også med os som aktør, hvis vi stepper up og resultaterne flasker sig). Det vigtige er at, truppen hanker op i sig selv.
Hvis OB med 6 sejre og 4 nederlag på hjemmebane i 13 kampe er en svær udebane, så er det vel reelt set kun Hobro der har en let?
Ja okay, har ikke lige nærlæst statistikken, men OB plejer ikke at være et sjovt sted at spille. Vi har jo selv spillet en del kampe derovre, hvor det har været mere åbent end tabellen indikerede og ja de svinger i niveau, men på dagen kan de godt være en svær nød at knække. F.eks. slog de FCK hjemme sidst de to hold mødtes i Odense og OB siden da er blevet bedre. FCK er favoritter, men det er ikke noget mirakel, hvis OB vinder den.
Helt generelt ser jeg et billede for mig af at OB er et af de hold som ofte giver FCK problemer, det er muligt jeg tager fejl, og at det bare skyldes de har taget en del point fra FCK i perioder hvor det ikke ellers har kørt for dem. Jeg troede egentlig at det var det der mentes med at det var en svær udebane.

Jeg kan nu ikke forestille mig at FCK kommer i problemer. Lige nu ser det tæt ud, fordi Sønderjyske har vundet, men hvis der skal være nogen som helst chance for at de smider det, skal de vel tabe 3-4 af deres resterende kampe....det tror jeg simpelthen ikke på, og det er endda med udgangspunkt i Sønderjyskes pointtal.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af hje1980 » 8. maj 2016, 09:04

Hovedet skrev:SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.
Wow.... Har du virkelig ikke mere tiltro til drengene end at vi kan hente de 3 point på Sønderjyske, og du tror mere på FCM henter 4 point på dem.
Vi er tættere på 2. pladsen end Brøndby er på os...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 8. maj 2016, 09:12

Selvfølgelig er vi storfavoritter, vi har på alle pladser et bedre hold og der er vel knap én eneste af viborgenserne som ville kunne komme i betragtning til vores startopstilling. Viborgenserne har haft en flot sæson hvor de som hovedparten af ligaens øvrige hold satser benhårdt på at parkere bussen, dødbolde og kontraangreb.

Viborg er et primitivt hold som vi skal kunne slå. De står godt defensivt, men hvis vi kan undgå at kampen bliver et fysisk slag så er det kun et spørgsmål hvor stort vi vinder.

Sidst men ikke mindst så er der motivationen til forskel. Fodsportsforeningen kan hverken nå fugl eller fisk, hvilket naturligvis er til vores fordel. Reelt set er Viborgs sæson overstået hvormed motivationen naturligvis vil være mindre, hvilket bl.a. kom til udtryk da de spillede i Odense.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14744
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Hanga » 8. maj 2016, 10:38

frederikshavneren skrev:Selvfølgelig er vi storfavoritter, vi har på alle pladser et bedre hold og der er vel knap én eneste af viborgenserne som ville kunne komme i betragtning til vores startopstilling. Viborgenserne har haft en flot sæson hvor de som hovedparten af ligaens øvrige hold satser benhårdt på at parkere bussen, dødbolde og kontraangreb.

Viborg er et primitivt hold som vi skal kunne slå. De står godt defensivt, men hvis vi kan undgå at kampen bliver et fysisk slag så er det kun et spørgsmål hvor stort vi vinder.

Sidst men ikke mindst så er der motivationen til forskel. Fodsportsforeningen kan hverken nå fugl eller fisk, hvilket naturligvis er til vores fordel. Reelt set er Viborgs sæson overstået hvormed motivationen naturligvis vil være mindre, hvilket bl.a. kom til udtryk da de spillede i Odense.
Jeg synes man har set utallige eksempler på, at argumentet om motivation ofte fejler i en liga som Superligaen. Ofte har det vist sig at man kan spille mere frigjort når der ikke er pres på sig, og at holdet der "skal vinde" lider lidt under forventningerne (vores forår er et glimrende eksempel). Det er i hvert fald ikke noget jeg vil hænge mine forhåbninger om en sejr på.

Til gengæld har du ret i, at vi har et klart bedre hold spiller for spiller, når vi måler på spillernes topniveau. Såfremt vi kommer med en 100% indstilling og at spillerne rammer deres niveau, har vi rigtig gode chancer for en sejr. Kommer vi derimod i udgaven fra f.eks. Randers kampen, kan vi sagtens tabe den her kamp.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3586
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af Hovedet » 8. maj 2016, 12:05

hje1980 skrev:
Hovedet skrev:SønderjyskE er ved at være for langt væk til, at vi kan nå dem. Desværre er de også for langt bagefter FCK til, at det kunne blive spændende i mesterskabsstriden. Jeg solgte med glæde en medalje for, at SønderjyskE snuppede mesterskabet. Forestil jer den hylen og skrigen op, det ville afføde om "Superligaens historisk lave niveau" , "billige mesterskaber" og "det hårde kampprogram og mange skader hos FCK" osv., osv.

Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig andet end, at FCM vinder en endog meget let sejr over AGF. Jeg ser medaljekampen primært som et anliggende mellem SønderjyskE og FCM, mens AaB og Brøndby kommer til at kæmpe om 4. pladsen med AaB som klar favorit til.
Wow.... Har du virkelig ikke mere tiltro til drengene end at vi kan hente de 3 point på Sønderjyske, og du tror mere på FCM henter 4 point på dem.
Vi er tættere på 2. pladsen end Brøndby er på os...
Det har nu ikke så meget med manglende tiltro til AaB at gøre, snarere den aktuelle stilling. Godt nok er vi en kamp bagud, men 6 point er ikke lette at hente på 6 runder, og SønderjyskE har et relativt let program tilbage, bl.a. Viborg på hjemmebane i den næste kamp. FCM har et stykke tid lignet det bedste hold af de 4 medaljekandidater, og jeg tror, de bliver vanskelige at holde under os. Brøndby er selvfølgelig ikke sat af endnu, men jeg tror ikke længere, at de kan overhale AaB, der trods middelmådigt og til tider decideret elendigt spil (samme Brøndby undtaget) faktisk har hentet 11 point de seneste 6 kampe.

Så umiddelbart ser jeg en 4. plads som det mest sandsynlige udkomme af denne sæson, selv om vi er i spil fra alt fra sølv til en ubrugelig 5. plads (lige præcis den plads er vigtig at undgå). Kald mig sortseer, men FCK og guldet ser jeg simpelthen ikke som blot antydning af realistisk mulighed.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af white splash » 8. maj 2016, 12:18

Link please. ☺
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10690
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Viborg FF - AaB, 08.05.2016

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2016, 12:22

Hvis nogen sidder med link til kampen modtager jeg gerne.

Satser stærkt på de 3 point. Godt forår eller ej, så skal vi kunne slå Viborg. Jönsson plejer at spille godt mod Viborg, så han starter forhåbentligt inde.
Mon ikke vi kommer til at se noget alá



Er spændt på hvordan det kommer til at gå med Pedersen/Blåbjerg nede bagved. Sidst de spillede sammen synes jeg det virkede meget sikkert, og især Blåbjerg spillede en stor kamp, hvor han flere gange gik højt og brød angreb, ligesom han kom godt af med bolden. Jeg synes ligeledes KEP har haft lidt for mange blundere på det sidste, så måske det også er meget fint at få afprøvet Blåbjerg/Pedersen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar