AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2016, 09:12

Så gælder det FCK på hjemmebane.

Ståle har åbenbart været træt af den manglende ros han får i Danmark. Og det endda ikke i Nordjylland, men af københavner pressen. Så han smider lige en sviner efter AaB.

Nu er han træt af at høre at vi har det højeste topniveau. http://www.fyens.dk/sport/Staale-Solbak ... el/2992282

Efter pokalfinalen skulle AGF og deres fans lige have en sviner om, at de kun kom til pokalfinalen.

Men Ståle vi har det bedste topniveau og længere er den ikke.

Mht. startopstillingen på torsdag, så kommer der ændringer hos os. KEP kommer tilbage og skubber Blåbjerg ud på backen!!!! Jeg tror ikke Ahlmann spiller fire dage efter seneste kamp. Hvis han gør, så er han tilbage!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Sauer » 9. maj 2016, 10:59

FlæskeFrank skrev:Så gælder det FCK på hjemmebane.

Ståle har åbenbart været træt af den manglende ros han får i Danmark. Og det endda ikke i Nordjylland, men af københavner pressen. Så han smider lige en sviner efter AaB.

Nu er han træt af at høre at vi har det højeste topniveau. http://www.fyens.dk/sport/Staale-Solbak ... el/2992282

Efter pokalfinalen skulle AGF og deres fans lige have en sviner om, at de kun kom til pokalfinalen.

Men Ståle vi har det bedste topniveau og længere er den ikke.

Mht. startopstillingen på torsdag, så kommer der ændringer hos os. KEP kommer tilbage og skubber Blåbjerg ud på backen!!!! Jeg tror ikke Ahlmann spiller fire dage efter seneste kamp. Hvis han gør, så er han tilbage!!!
Hvor vil jeg gerne, at vi vinder over Ståle og FCK. Selvom Ahlmann har set lidt rusten ud, håber jeg, han er tiltænkt en startplads torsdag.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Califfen » 9. maj 2016, 11:00

FlæskeFrank skrev:Så gælder det FCK på hjemmebane.

Ståle har åbenbart været træt af den manglende ros han får i Danmark. Og det endda ikke i Nordjylland, men af københavner pressen. Så han smider lige en sviner efter AaB.

Nu er han træt af at høre at vi har det højeste topniveau. http://www.fyens.dk/sport/Staale-Solbak ... el/2992282

Efter pokalfinalen skulle AGF og deres fans lige have en sviner om, at de kun kom til pokalfinalen.

Men Ståle vi har det bedste topniveau og længere er den ikke.

Mht. startopstillingen på torsdag, så kommer der ændringer hos os. KEP kommer tilbage og skubber Blåbjerg ud på backen!!!! Jeg tror ikke Ahlmann spiller fire dage efter seneste kamp. Hvis han gør, så er han tilbage!!!
Tror ikke du så skråsikkert skal afskrive Ahlmann. Han spillede både mod AGF torsdag i pokalen og efterfølgende mod Randers om mandagen.
Har jeg da overset en skavank hos ham fra i går?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2016, 11:17

Califfen skrev:Tror ikke du så skråsikkert skal afskrive Ahlmann. Han spillede både mod AGF torsdag i pokalen og efterfølgende mod Randers om mandagen.
Jeg kan ikke finde ud af, om det kun er træthed, som gør han hives ud efter 70 min i hver kamp eller det blot er for ikke at forcere noget. For hvis det er det første, så spiller han vel også 70 min. mod FCK. AaB meldte vel ud i marts/april, at Ahlmann ikke vil spille alle kampene, med det in mente så er FCK vel den sidste tvivlsomme kamp for Ahlmann.



Det ligner Danmarks bedst spillende hold.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af BoT » 9. maj 2016, 11:27

FlæskeFrank skrev:
Ståle har åbenbart været træt af den manglende ros han får i Danmark. Og det endda ikke i Nordjylland, men af københavner pressen. Så han smider lige en sviner efter AaB.

Nu er han træt af at høre at vi har det højeste topniveau. http://www.fyens.dk/sport/Staale-Solbak ... el/2992282

Efter pokalfinalen skulle AGF og deres fans lige have en sviner om, at de kun kom til pokalfinalen.

Men Ståle vi har det bedste topniveau og længere er den ikke.
Han har jo ret. Jeg er selv ved at få knopper, hver gang en kommentator under en AaB-kamp taler om, at vi jo er dem, der kan spille det flotteste spil i ligaen. Det er fanme en farlig retorik, som flere af vores egne spillere også bider på en gang i mellem. Fuck det flotte spil. Så længe vi i perioder ser ud ad helvede til, må ingen altså løbe rundt med "jamen når det kører for os spiller vi det aller-flotteste i ligaen" i baghovedet.

Og ja: Vi blev jo rundbarberet i Parken, og ja: FCK har et højere niveau end os. Men det betyder bestemt ikke, at vi ikke kan nakke dem på torsdag. Jeg vil dog gætte på uafgjort. Det kan begge hold vel leve med.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Gnu » 9. maj 2016, 11:50

Det er altså en lidt fjollet kritik, Ståle kommer med her. Der er jo for fanden ikke nogen i kongeriget, der bestrider at FCK er det bedste hold. Det er jo bare at kigge på tabellen.

Med hensyn til, hvem der spiller det mest seværdige eller flotteste fodbold, er det jo i nogen grad en smagssag. Dernæst er det ret morsomt, at det netop er Ståle, som brokker sig, for er der nogen, der har været med til at hype AaB's spil, er det da netop ham.

At kommende modstandere skal have et par stikpiller er åbenbart en stil Ståle har tillagt sig. Jeg håber og tror dog, at AaB kan håndtere det med mere overskud end eksempelvis GummiGlen har for vane.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Eksil » 9. maj 2016, 12:03

For at citere Peter Sommer: hvis gider helgardere et sikkert nederlag?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Kenneth K » 9. maj 2016, 12:08

Det er da bare klassisk lir fra Ståle, som forsøger at opildne sine spillere, før de skal til Aalborg. Helt fint med det. Lad os da bare håbe, at det også opildner os.

Det kan meget vel blive årets mest seværdige kamp - ligaens bedste hold mod os, som kan spille blændende. Høj sol, 16-18 grader, en fremragende plæne og medaljer af forskellig karat på spil. Så skal vi bare trække det længste strå, og få vasket den 6-2 fra Parken af os.

Jeg glæder mig!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Maglau » 9. maj 2016, 12:09

Højeste topniveau i ligaen er den term der oftest bliver slynget ud af "eksperterne" og det er jo en diskussion der ikke kan få en vinder.

Er vores niveau i kampene mod eks BIF, Sønderjydske og OB højere end FCK over FCM og os etc.

Faktum er at FCK har det højeste niveau over længere en andre hold.

Det er synd for lille Ståle at han mangler anerkendelse - hvad skal vi gøre for at hjælpe ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Rams » 9. maj 2016, 12:35

Maglau skrev:Det er synd for lille Ståle at han mangler anerkendelse - hvad skal vi gøre for at hjælpe ham.
Det er synd for ham enig.

Vi kunne kåre ham til den bedste udlænding i AaB-trøjen og så opstille en ussel lille Manneken Pis-lignende statue af ham uden for stadion, hvor han urinere ned i munden på en guldfiske-lignende statue af Glenn - Præriens skrappeste dreng.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af BoT » 9. maj 2016, 12:36

Maglau skrev: Det er synd for lille Ståle at han mangler anerkendelse - hvad skal vi gøre for at hjælpe ham.
Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over, at Ståle sender et par stikpiller vores vej. Faktisk tvært i mod. Det er sgu da røvsygt, når flertallet i fodboldverdenen altid japper de samme indholdsløser fraser af til journalister om, at "AaB er et stærkt hold, og vi skal præstere vores bedste, hvis vi skal vinde" blablabla.

Det er da langt federe, når der bliver lidt lir i medierne også - og jeg synes faktisk, at Ståle - når man altså forstår, hvad han siger - er en af de mest underholdende personligheder i dansk fodbold. Han er heller ikke bange for at kritisere sine egne spillere, hvis de fortjener det.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Sanchez94 » 9. maj 2016, 12:53

Lad os nu bare sende Ståle og Ku$k hjem med en røvfuld - opfordre til at debatsiden ligger død på kamptidspunktet, og man i stedet møder op på stadion !

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Funky » 9. maj 2016, 13:01

Urban Dictionary; opslag under "ondt i røven". Krydsreference til "Ståle Solbakken".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af raekkeettre » 9. maj 2016, 15:20

Hvad med at lave en kæmpe Tifo "Ja - Ståle der er synd for dig - I spiller altså simpelthen så godt Ståle!"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2016, 15:42

Tror der venter en meget svær kamp. FCK spiller ikke seværdigt, men de har det med at tromle modstanderne. Derudover har vi det traditionelt svært mod FCK, deres fysiske spillestil og stringente organisation står ikke godt til os.

Jeg kan godt frygte at københavnerne igen igen maser os fysisk. Vi er totalt overmatchet fysisk og i luftspillet hvor vi får det umanerlig svært mod det københavnske luftvåben med spillere som Santander, Cornelius, N. Jørgensen, Delaney, Toutouh, Zanka og Johansson.
Det er ikke ligefrem en fair kamp.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Freddie » 9. maj 2016, 16:16

frederikshavneren skrev:Tror der venter en meget svær kamp. FCK spiller ikke seværdigt, men de har det med at tromle modstanderne. Derudover har vi det traditionelt svært mod FCK, deres fysiske spillestil og stringente organisation står ikke godt til os.

Jeg kan godt frygte at københavnerne igen igen maser os fysisk. Vi er totalt overmatchet fysisk og i luftspillet hvor vi får det umanerlig svært mod det københavnske luftvåben med spillere som Santander, Cornelius, N. Jørgensen, Delaney, Toutouh, Zanka og Johansson.
Det er ikke ligefrem en fair kamp.
Jeg forbeholder mig nu retten til at være optimistisk. Lad os nu se hvor mange af de fyre, der kommer til Aalborg.
Det ser ud som om FCK har et AaB-kompleks. Af de sidste 7 kampe har AaB vundet 4, 2 er endt uafgjort og FCK har vundet en. Den sidste år. De får intet forærende.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af OmkringAarhus » 9. maj 2016, 20:28

frederikshavneren skrev:Tror der venter en meget svær kamp. FCK spiller ikke seværdigt, men de har det med at tromle modstanderne. Derudover har vi det traditionelt svært mod FCK, deres fysiske spillestil og stringente organisation står ikke godt til os.

Jeg kan godt frygte at københavnerne igen igen maser os fysisk. Vi er totalt overmatchet fysisk og i luftspillet hvor vi får det umanerlig svært mod det københavnske luftvåben med spillere som Santander, Cornelius, N. Jørgensen, Delaney, Toutouh, Zanka og Johansson.
Det er ikke ligefrem en fair kamp.
Arh, hvis Spalvis pludselig rammer dagen er der jo ingen af de ovennævnte, der når ham til sokkeholderne i luftspillet - eller med fødderne for den sags skyld. Spalvis i topform ville gå direkte i FCK's startopstilling.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Salle17 » 9. maj 2016, 23:32

Resultatet kommer an på hvilken AaB hold der møder op. Er det dét sprudlende og chanceskabende hold, så tror jeg på en sikker sejr. Men er det et nervøst og passivt AaB hold, sååå skal FCK nok køre en solid 1-0 sejr hjem.. Tror ikke på at vi ser en gentagelse af kampen i Parken, da Aalborg stadion ikke er Fck'ernes ynglings stadion. Kan vi få gang i Spalvis og er Thomsen motiveret, så kan alt ske..

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af AK48hamas » 10. maj 2016, 06:33

En som ved om Kusk spiller? Hvis han goer skal han have den helt store tur paa stadion.

Ikke at jeg vil goere dette til en Kasper Kusk traad, men jeg synes stadig det er latterligt at saa mange aars talentarbejde bliver til fordel for FCK, ved at han skifter mindre end et aar efter han forlod Aalborg.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Kempes » 10. maj 2016, 07:06

AK48hamas skrev:En som ved om Kusk spiller? Hvis han goer skal han have den helt store tur paa stadion.

Ikke at jeg vil goere dette til en Kasper Kusk traad, men jeg synes stadig det er latterligt at saa mange aars talentarbejde bliver til fordel for FCK, ved at han skifter mindre end et aar efter han forlod Aalborg.
Get over it :)

Kusk får vel ca. 200.000 kr mere i lønningsposen hver måned end AaB kunne tilbyde. (samt garanteret europæisk fodbold hvert år)

Synes det ville være mere problematisk, hvis han havde skiftet direkte til den stinkende lorteklub

Besvar