AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Kokkefar » 22. maj 2016, 20:12

Provst i Brovst skrev:
Kokkefar skrev: Så ældre end 19, og reserve i 1 år? ;)

Jeg forstår dog, hvad du mener, men har du set Nicolaj Jørgensen? Jeg tror bestemt det vil være en fordel med NL i kassen. Men det kan vel efterhånden være ligemeget, vi kan alligevel ikke still hold mod Ikast.
NL var 19 år 3 måneder og 22 dage gammel da han skrev under første gang. Han var 20 år, 4 måneder og 8 dage gammel da han får debut.
Præcis som jeg siger, han var 20, altså ældre end 19, da han fik debut. Vi er helt enige, jeg har ret.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Funky » 22. maj 2016, 20:14

Dalbjerg skrev:
Hvis du ikke kan se, at han griber efter halsen, hvorefter han skubber mod halsen, og at Spalvis sætter kraft i hovedet, før hans pande møder Lyngs...

Ja, hvis du ikke kan det, så må du have et eller andet synshandicap..

Færdig for mig med denne debat, fordi det er godt en spøjs snak
Jeg har ikke set situationen igen, eller i slow. Med andre ord: Taenuroli. :cheers:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af EINHILL » 22. maj 2016, 20:14

Kokkefar skrev:
Provst i Brovst skrev:
Kokkefar skrev: Så ældre end 19, og reserve i 1 år? ;)

Jeg forstår dog, hvad du mener, men har du set Nicolaj Jørgensen? Jeg tror bestemt det vil være en fordel med NL i kassen. Men det kan vel efterhånden være ligemeget, vi kan alligevel ikke still hold mod Ikast.
NL var 19 år 3 måneder og 22 dage gammel da han skrev under første gang. Han var 20 år, 4 måneder og 8 dage gammel da han får debut.
Præcis som jeg siger, han var 20, altså ældre end 19, da han fik debut. Vi er helt enige, jeg har ret.
Who the F*** cares??

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Kokkefar » 22. maj 2016, 20:15

Sauer skrev:Hvis Søndergaard stikker Helle Smidstrup en kæberasler i studiet, er aftenen ligesom fuldendt.
HAHAHAHA :thumbsup:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af gravballe » 22. maj 2016, 20:20

Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af MrBangDK » 22. maj 2016, 20:21

Spm vi spiller nu, så er det vist meget godt den ikke står på Europæisk bold - en runde mod et skarpt Østeuropæisk hold, og så kan vi bruge resten af sæsonen på at tale om fiasko i Europa!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Funky » 22. maj 2016, 20:22

MrBangDK skrev:Spm vi spiller nu, så er det vist meget godt den ikke står på Europæisk bold - en runde mod et skarpt Østeuropæisk hold, og så kan vi bruge resten af sæsonen på at tale om fiasko i Europa!
Det må siges at være en meget ringe trøst for at skulle udholde det, som AaB leverer lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Elscorpio » 22. maj 2016, 20:23

Jeg glæder mig allerede nu til næste sæson og vi får nyt blod ind i truppen.

Spalvis skulle have været skudt afsted allerede i vinter, trist at skulle se den indstilling han viser inde på banen her i foråret.

Glæder mig dog til at se meget mere til Pohl og Bassogog i næste sæson :thumbsup:

Gamen

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Gamen » 22. maj 2016, 20:24

MrBangDK skrev:Spm vi spiller nu, så er det vist meget godt den ikke står på Europæisk bold - en runde mod et skarpt Østeuropæisk hold, og så kan vi bruge resten af sæsonen på at tale om fiasko i Europa!
Men i et bredere perspektiv: Hvis vi skal tiltrække bedre spillere, hvis vi skal afsætte vores spillere dyrere, hvis vi skal tjene flere penge og hvis vi skal have en forhåbning om at komme langt i Europa (ved at bygge på vores koefficient) - så skal vi kraftedme spille europæisk fodbold. Derfor er det fuldstændig utilgiveligt. Det sætter AaB tilbage ifht. rent faktisk at bygge på forretningen.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af MrBangDK » 22. maj 2016, 20:26

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Spm vi spiller nu, så er det vist meget godt den ikke står på Europæisk bold - en runde mod et skarpt Østeuropæisk hold, og så kan vi bruge resten af sæsonen på at tale om fiasko i Europa!
Men i et bredere perspektiv: Hvis vi skal tiltrække bedre spillere, hvis vi skal afsætte vores spillere dyrere, hvis vi skal tjene flere penge og hvis vi skal have en forhåbning om at komme langt i Europa (ved at bygge på vores koefficient) - så skal vi kraftedme spille europæisk fodbold. Derfor er det fuldstændig utilgiveligt. Det sætter AaB tilbage ifht. rent faktisk at bygge på forretningen.
Enig! Men tror du selv vi kan klare os igennem bare én runde som vi spiller nu? Så får vi vel alligevel ikke noget af alt det du efterspørger!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Kallerhauge » 22. maj 2016, 20:27

gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er sgu også flovt at se den måde Spalvis vælger at forlade AaB på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Hanga » 22. maj 2016, 20:28

gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er Spalvis der bør være flov!

Lige siden blækket blev tørt har han optrådt med manglende professionalisme og manglende engagement i AaB. Klubben der hev ham væk fra mors køkkenbord og gav ham karrierens gennembrud. Han har været rædderlig hele foråret og vælger så at krone det hele i dag med et utrolig dumt rødt kort. Men hva, så slipper han da for at skulle spille de sidste 2 kampe.

Han har været en suveræn spiller for os i foråret 14 og efteråret 15, men han er pludselig blevet en spiller jeg intet føler for. Nøj et skuffende farvel!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Gamen » 22. maj 2016, 20:28

MrBangDK skrev:
Enig! Men tror du selv vi kan klare os igennem bare én runde som vi spiller nu? Så får vi vel alligevel ikke noget af alt det du efterspørger!
Vi får det da slet ikke ved ikke at kvalificere os! Og vi har trods alt 1,5 måned til at forberede os på europæiske kampe.

Falliterklæring.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Eksil » 22. maj 2016, 20:30

AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ny keeper nu. Farvel og tak til den københavner-snude.
Styr dig selv.

Jeg er med på, at bulen i bukserne er enorm over nedturen, men alle spillere og trænere kan ikke fyres.

Kæft du er en idiot, selv efter internet standarter.
Fin analyse af, at du mener, at Larsen har niveauet til superligaen. Du er en stærk kommunikator.
Naturligvis er han det. +100 kampe i SL udryddes ikke af et drop.

Når AaB vinder så er du tavs som graven, når de taber så er du i gang med at fyre alle. Jeg fristes til at kalde dig en trold, men tror bare du er en meget lille mand, som dybest nede elsker at se AaB tabe.

Min kommunikation var der intet i vejen med. Jeg anser dig for at være en kæmpe idiot. Jeg antager, at fangede det?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af NIN » 22. maj 2016, 20:32

Vi bør trods alt huske på, at vi stadig er indenfor top seks målsætningen. Plus, kigger vi på spillet på modstandernes banehalvdel, så er vi i den venstre side det hold i ligaen der har flest fremadrettede afleveringer i de sidste tyve minutter.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Gamen » 22. maj 2016, 20:33

NIN skrev:Vi bør trods alt huske på, at vi stadig er indenfor top seks målsætningen. Plus, kigger vi på spillet på modstandernes banehalvdel, så er vi i den venstre side det hold i ligaen der har flest fremadrettede afleveringer i de sidste tyve minutter.
Nu kommer BoT og/eller Yankie efter dig.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. maj 2016, 20:37

Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Ny keeper nu. Farvel og tak til den københavner-snude.
Styr dig selv.

Jeg er med på, at bulen i bukserne er enorm over nedturen, men alle spillere og trænere kan ikke fyres.

Kæft du er en idiot, selv efter internet standarter.
Fin analyse af, at du mener, at Larsen har niveauet til superligaen. Du er en stærk kommunikator.
Naturligvis er han det. +100 kampe i SL udryddes ikke af et drop.

Når AaB vinder så er du tavs som graven, når de taber så er du i gang med at fyre alle. Jeg fristes til at kalde dig en trold, men tror bare du er en meget lille mand, som dybest nede elsker at se AaB tabe.

Min kommunikation var der intet i vejen med. Jeg anser dig for at være en kæmpe idiot. Jeg antager, at fangede det?
Fin analyse, hvis der var tale om ét drop. Men den mand har en stor del af skylden for, at vi ikke kommer i Europa. Og jeg er ikke én af dem, der tror på konspirationen om matchfixing, selvom det er så påfaldende, at det burde undersøges. Jeg tror simpelthen, hans niveau er faldet så meget, at han bliver en hæmsko lige så længe, vi dumstædigt holder fast i ham.

Og stop nu de åndssvage personangreb. Kan du trods ikke også godt i et roligt øjeblik selv se det?
Fodbold skal ses med hjertet!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Tyskeren » 22. maj 2016, 20:38

Hanga skrev:
gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Det er Spalvis der bør være flov!

Lige siden blækket blev tørt har han optrådt med manglende professionalisme og manglende engagement i AaB. Klubben der hev ham væk fra mors køkkenbord og gav ham karrierens gennembrud. Han har været rædderlig hele foråret og vælger så at krone det hele i dag med et utrolig dumt rødt kort. Men hva, så slipper han da for at skulle spille de sidste 2 kampe.

Han har været en suveræn spiller for os i foråret 14 og efteråret 15, men han er pludselig blevet en spiller jeg intet føler for. Nøj et skuffende farvel!
Fuldstændig spot on!!!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af thomasjn » 22. maj 2016, 20:41

NIN skrev:Vi bør trods alt huske på, at vi stadig er indenfor top seks målsætningen. Plus, kigger vi på spillet på modstandernes banehalvdel, så er vi i den venstre side det hold i ligaen der har flest fremadrettede afleveringer i de sidste tyve minutter.
Ovenpå efteråret er alt under top 4 dumpet. Når man gør det rigtigt godt skal man gå efter at fortsætte på det niveau - at gå tilbage er aldrig godt nok uagtet top 6 var den rigtige målsætning før sæsonen. At klynge sig til top 6 målsætningen i kommunikationen fra klubbens side vil simpelthen være pinlig kommunikation. Derudover må jeg give jer andre ret i, at pilen peger på Søndergaard. Det er et kollektivt kollaps, men det har han som leder et kæmpe ansvar for. Når Spalvis og KEP melder sig ud må man derudover tage konsekventen og smide dem af helvedes til på 3. holdet. Kan virkelig ærgre mig, at Helenius ikke gad blive at kæmpe for spilletid.

Ang. matchfixing er jeg heller ikke overbevist, men jeg kan bare ikke slippe tanken med alt det vi efterhånden har set indenfor sløset forsvar og ringe målmandsspil.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. maj 2016, 20:43

Hej.

Jeg kan stadig godt lide Spalvis.

Og jeg ønsker the beast from the east held og lykke i Portugal.

Billede

Det var alt.

Vi ses til karneval.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Besvar