Træningskampe sommeren 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af NIN » 8. jul 2016, 15:37

Elscorpio skrev:Jeg har ikke læst hele tråden igennem (arbejdet skal jo også passes).

Hvordan spillede vores u-spillere i dagens træningskamp mod SIF?

Hvordan med Helenius, nogen af jer der var ude og se kampen på stadion, ligner han en mand med selvtillid inde på banen og en god afløser for Spalvis?

Hvordan med Sloth i 2. halvdel af 2. halvleg, ligner han en førsteudfordrer til Risgård? konkurrence er altid godt

Hvor mangler vi noget i forhold til superligastarten der lurer i horisonten?
Helenius scorede vel hvad der kan vise sig at være årets mål på Aalborg stadion. Der ud over viste han ikke noget der overbeviste om, at han er en ny og forandret spiller (eller sit gamle jeg om man vil) som går ind og netter 10-15 mål for os. Vores svenske ven gjorde det positivt. Tilbød sig meget og var udfordrende i sit spil og med et fonuftigt overblik. Til gengæld er forsvaret mere end bekymrende. Sloth var vanskelig at bedømme. Alt i alt en svag modstander som ikke ville noget og evnerne var begrænset plus de har en uge længere til opstart end os. Alligevel fik de to mål ud af ingenting.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af 9520AaB » 8. jul 2016, 15:58

Hjemvendt fra stadion med mine kommentarer. Bekymrende så ringe vi er i hovedspillet defensivt. Holgersen bliver guld for os. PK og Gilli på backs, tja bom bom. Würtz spiller ind imellem for langsomt, men kan ikke undværes. Østrigeren bliver spændende. Børsting får for lidt ud af det, og udover tekniske mangler i dag, virkede han træt. Helenius scorer flot mål, ikke andet. Basso, stadig sjov, men uden slutprodukt på både afslutninger og sidste aflevering. Sloth ser ok ud, teknisk god, gode lange skift, men mangler stadig lidt fysisk. Risgaard ok, på vej tilbage igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af BoT » 8. jul 2016, 16:14

9520AaB skrev:Hjemvendt fra stadion med mine kommentarer. Bekymrende så ringe vi er i hovedspillet defensivt. Holgersen bliver guld for os. PK og Gilli på backs, tja bom bom. Würtz spiller ind imellem for langsomt, men kan ikke undværes. Østrigeren bliver spændende. Børsting får for lidt ud af det, og udover tekniske mangler i dag, virkede han træt. Helenius scorer flot mål, ikke andet. Basso, stadig sjov, men uden slutprodukt på både afslutninger og sidste aflevering. Sloth ser ok ud, teknisk god, gode lange skift, men mangler stadig lidt fysisk. Risgaard ok, på vej tilbage igen.
Meget enig. Blåbjerg er klart bedst som back, var decideret overmatchet centralt i første halvleg. Kasper P gav langt mere ro og luftsikkerhed defensivt.
Meilinger var virkeligt god: suger masser af bolde til sig, spiller den godt videre og er stærk på dødbolde.
Sloth mangler tempo og timing, men har helt klart kvalitet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Funky » 8. jul 2016, 16:24

Helenius kom til flere afslutninger (burde have scoret 1-2 mål mere) end Basse, som til gengæld løber mere og bedre med/uden bold. 1 kvalificeret afslutning fra Basse over 80 minutter er lige lidt nok.

Ris lå så langt tilbage hele kampen at han nærmest var på linie med Wurtz. Hvis det er hans rolle fremover kommer vi ikke til at se mange mål fra ham.

PK var god (selv om jeg ikke kunne vurdere hans rolle i SIFs første mål).

Meilinger blir en profil, han har en sparketeknik vi ikke har set på holdet siden Henrik "mini".

Fløjindlæg fra højre bliver vores død, ser det ud til. SIF havde meget lidt angrebsspil, men skabte 2-3 situationer hvor AaB's forsvar så virkelig skidt ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af abbifar » 8. jul 2016, 17:34

Well, vel hjemkommet efter et par timers regnvejrskørsel så kan jeg se, at jeg ikke er helt enig med flere herinde:

Nicolai Larsen: Står vel OK og gør, hvad man forventer. Han ser ikke supergodt ud ved første mål, men jeg vil ikke sige at det er hans mål.

PK: Jeg synes tværtimod at PK fungerede vældig godt med Meilinger i højresiden - og at de var længder foran venstre-siden

Holgersson: Virkede overvejende OK, men lidt langsom. Var efter min bedste overbevisning årsagen til 1-2 målet, da han oversatser med en dum aflevering på et tidspunkt, hvor AaB er i kontrol. Set ud fra denne kamp kan jeg ikke sige, at han bliver en profil - men heller ikke udelukke det.

Blåbjerg: Virkede rigtig fint central i forsvaret, men da han i 2. halvleg blev smidt ud på venstrebacken gik det ikke godt defensivt. Fine offensive aktioner

Gilli: Virkede vel bedre end jeg har set ham før i samarbejde med Børsting, men jeg er stadig ikke tændt på ham som vores venstreback

Meilinger: Især i første halvleg overlegen på bagen. Var her, der og alle vegne og viste prøver på et fantastisk fint touch på bolden. Meget, meget spændende indkøb.

Risgaard: Bedre end i foråret - solid indsats uden at være prangende

Würtz: Virkede lidt langsom i dag, men om det bare er den tunge træning, der sidder i de gamle ben ved jeg ikke. Var generelt godt forudseende i de fleste situationer

Børsting: Solid spiller i dag med nogle fine aktioner. Han var lidt hæmmet af at skulle dække af for Gilli ind imellem, men synes det var en OK præstation.

Basso: Jeg elsker den spiller, og han laver nogle fine ting. Desværre bliver det alt for ofte til ingenting, og der tages tit forkerte beslutninger. Men han er ung, og det kan komme endnu

Helenius: Væk det meste af første halvleg. Virkede som om han hele tiden prøvede at placere sig som alternativ spilstation, men uden de andre formåede at udnytte det. Langt mere med i 2. halvleg. og med et mål som det han scorede, så kan det kun være en godkendt præstation

Magnus Christensen: Har jeg ikke set i spil før. Han bliver syg. Har en dejlig ro med bolden og et godt blik for medspillerne

Sloth: Var tydeligvis ikke spillet sammen med de øvrige, men havde nogle fine aktioner. Han har god fart og placerer sig godt.

Grønning: Wow - han var ikke inde længe, men var tydeligt til stede på banen. Jeg så ham faktisk mere end både Helenius og Basso i 2. halvleg trods det at han fik færre minutter end dem. Spændende spiller.

Kasper P. : Fint indhop centralt - var dog mere sikker med Blåbjerg derinde i dag.

Alt i alt en fin træningskamp, men jeg synes der blev taget for let på det i SIFs kontraangreb. Manglede nok bare intensiteten og viljen til at lave et professionelt frispark i stedet for at lade dem nipse sig igennem til 1-2 målet.

knap 1800 tilskuere midt på en fredag - det er sgu godkendt.

Konklusion: Vi tager The double 2016
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af abbifar » 8. jul 2016, 17:36

Og hov forresten: Fedt at høre Lars Søndergaard tordne mod spillerne, når han ikke var tilfreds. Til gengæld gjorde Augo ikke meget væsen af sig.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Funky » 8. jul 2016, 17:58

Risgaard er, som andre skriver i tråden, på vej tilbage - forhåbentlig, for i kampen i dag hang han ofte efter SIF'erne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af troelsh » 8. jul 2016, 19:31

abbifar skrev:Well, vel hjemkommet efter et par timers regnvejrskørsel så kan jeg se, at jeg ikke er helt enig med flere herinde:

Nicolai Larsen: Står vel OK og gør, hvad man forventer. Han ser ikke supergodt ud ved første mål, men jeg vil ikke sige at det er hans mål.

PK: Jeg synes tværtimod at PK fungerede vældig godt med Meilinger i højresiden - og at de var længder foran venstre-siden

Holgersson: Virkede overvejende OK, men lidt langsom. Var efter min bedste overbevisning årsagen til 1-2 målet, da han oversatser med en dum aflevering på et tidspunkt, hvor AaB er i kontrol. Set ud fra denne kamp kan jeg ikke sige, at han bliver en profil - men heller ikke udelukke det.

Blåbjerg: Virkede rigtig fint central i forsvaret, men da han i 2. halvleg blev smidt ud på venstrebacken gik det ikke godt defensivt. Fine offensive aktioner

Gilli: Virkede vel bedre end jeg har set ham før i samarbejde med Børsting, men jeg er stadig ikke tændt på ham som vores venstreback

Meilinger: Især i første halvleg overlegen på bagen. Var her, der og alle vegne og viste prøver på et fantastisk fint touch på bolden. Meget, meget spændende indkøb.

Risgaard: Bedre end i foråret - solid indsats uden at være prangende

Würtz: Virkede lidt langsom i dag, men om det bare er den tunge træning, der sidder i de gamle ben ved jeg ikke. Var generelt godt forudseende i de fleste situationer

Børsting: Solid spiller i dag med nogle fine aktioner. Han var lidt hæmmet af at skulle dække af for Gilli ind imellem, men synes det var en OK præstation.

Basso: Jeg elsker den spiller, og han laver nogle fine ting. Desværre bliver det alt for ofte til ingenting, og der tages tit forkerte beslutninger. Men han er ung, og det kan komme endnu

Helenius: Væk det meste af første halvleg. Virkede som om han hele tiden prøvede at placere sig som alternativ spilstation, men uden de andre formåede at udnytte det. Langt mere med i 2. halvleg. og med et mål som det han scorede, så kan det kun være en godkendt præstation

Magnus Christensen: Har jeg ikke set i spil før. Han bliver syg. Har en dejlig ro med bolden og et godt blik for medspillerne

Sloth: Var tydeligvis ikke spillet sammen med de øvrige, men havde nogle fine aktioner. Han har god fart og placerer sig godt.

Grønning: Wow - han var ikke inde længe, men var tydeligt til stede på banen. Jeg så ham faktisk mere end både Helenius og Basso i 2. halvleg trods det at han fik færre minutter end dem. Spændende spiller.

Kasper P. : Fint indhop centralt - var dog mere sikker med Blåbjerg derinde i dag.

Alt i alt en fin træningskamp, men jeg synes der blev taget for let på det i SIFs kontraangreb. Manglede nok bare intensiteten og viljen til at lave et professionelt frispark i stedet for at lade dem nipse sig igennem til 1-2 målet.

knap 1800 tilskuere midt på en fredag - det er sgu godkendt.

Konklusion: Vi tager The double 2016
Meget enig i din analyse.

Man skal passe på ikke at have for store forventninger til de unge, men det er lidt svært med Magnus C og Grønning, de ser godt nok spændende ud.

Meilinger var banens bedste, og vi får helt klart en ny dimension ind i vores spil ved dødbolde.

Der kom ikke så meget offensivt fra vores venstreside idag, og en kreativ type som Massango ville pynte gevaldigt meget på vores offensiv, også selvfølgelig en ny back, så skal vi nok slutte i toppen.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jul 2016, 22:32

Hvad er nyeste info omkring boderne på stadion? Der var jo lagt op til dialog, infomøder mm sidste år men hvad blev konklusionen? Er der noget nyt på vej? For det sejlede jo som sædvanligt idag med 10 min køpå trods af kun 2000 tilskuere (og det var ikke i pausen, nej) for at købe 2 sodavand som så viste sig at være udsolgt. Og 7 mand i boden hvoraf de 5 gloede på sin mobil eller kløede sig i røven... Hvem skal man skrive til nu om stunder?
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af seamann » 8. jul 2016, 22:56

Køllen I Møllen skrev:Hvad er nyeste info omkring boderne på stadion? Der var jo lagt op til dialog, infomøder mm sidste år men hvad blev konklusionen? Er der noget nyt på vej? For det sejlede jo som sædvanligt idag med 10 min køpå trods af kun 2000 tilskuere (og det var ikke i pausen, nej) for at købe 2 sodavand som så viste sig at være udsolgt. Og 7 mand i boden hvoraf de 5 gloede på sin mobil eller kløede sig i røven... Hvem skal man skrive til nu om stunder?
Forbrugerombudsmanden?

Det er nok vanskeligt at kende behovet til en gratiskamp som denne. Men på den anden side, havde de jo regnet ud at der skulle være 4 boder åbne plus sikkerhedspersonale. Og selv stadionspeakeren (suk) var mødt op.

Edit: der var også fine elektroniske skærme i boderne, er de ikke nye?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. jul 2016, 08:44

seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hvad er nyeste info omkring boderne på stadion? Der var jo lagt op til dialog, infomøder mm sidste år men hvad blev konklusionen? Er der noget nyt på vej? For det sejlede jo som sædvanligt idag med 10 min køpå trods af kun 2000 tilskuere (og det var ikke i pausen, nej) for at købe 2 sodavand som så viste sig at være udsolgt. Og 7 mand i boden hvoraf de 5 gloede på sin mobil eller kløede sig i røven... Hvem skal man skrive til nu om stunder?
Forbrugerombudsmanden?

Det er nok vanskeligt at kende behovet til en gratiskamp som denne. Men på den anden side, havde de jo regnet ud at der skulle være 4 boder åbne plus sikkerhedspersonale. Og selv stadionspeakeren (suk) var mødt op.

Edit: der var også fine elektroniske skærme i boderne, er de ikke nye?
Uanset behovet så fungerer systemet ikke. Men hvem skal man skrive til?
Janteloven eksisterer IKKE!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af birk » 9. jul 2016, 08:53

Har vel aldrig fungeret

Brugeravatar
spedalex
2. div
2. div
Indlæg: 107
Tilmeldt: 19. sep 2008, 09:08
Favoritspiller: Simon Bræmer
Geografisk sted: Bruxelles

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af spedalex » 9. jul 2016, 09:34

Køllen I Møllen skrev:Hvad er nyeste info omkring boderne på stadion? Der var jo lagt op til dialog, infomøder mm sidste år men hvad blev konklusionen? Er der noget nyt på vej? For det sejlede jo som sædvanligt idag med 10 min køpå trods af kun 2000 tilskuere (og det var ikke i pausen, nej) for at købe 2 sodavand som så viste sig at være udsolgt. Og 7 mand i boden hvoraf de 5 gloede på sin mobil eller kløede sig i røven... Hvem skal man skrive til nu om stunder?
Du kan prøve på en af de her adresser:http://www.aabsport.dk/om-AaB-as/kontakt.aspx

Og så vil jeg foreslå, at du skriver i samme tone og med samme ordvalg her. Det giver altid den bedste effekt at være nedladende og indigneret.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af NIN » 9. jul 2016, 11:52

spedalex skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hvad er nyeste info omkring boderne på stadion? Der var jo lagt op til dialog, infomøder mm sidste år men hvad blev konklusionen? Er der noget nyt på vej? For det sejlede jo som sædvanligt idag med 10 min køpå trods af kun 2000 tilskuere (og det var ikke i pausen, nej) for at købe 2 sodavand som så viste sig at være udsolgt. Og 7 mand i boden hvoraf de 5 gloede på sin mobil eller kløede sig i røven... Hvem skal man skrive til nu om stunder?
Du kan prøve på en af de her adresser:http://www.aabsport.dk/om-AaB-as/kontakt.aspx

Og så vil jeg foreslå, at du skriver i samme tone og med samme ordvalg her. Det giver altid den bedste effekt at være nedladende og indigneret.
Det gør Køllen helt sikkert. På samme måde som hvis du henvendte dig, så ville det være i den sarkastisk tone som du skriver i her, på et debatforum.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Gamen » 9. jul 2016, 14:51

Det er den slags vi har fået en SLO til:
Kontakt Christian Golding på cga@AaB-as.dk - din henvendelse kommer alligevel over på hans bord.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. jul 2016, 22:18

Gamen skrev:Det er den slags vi har fået en SLO til:
Kontakt Christian Golding på cga@AaB-as.dk - din henvendelse kommer alligevel over på hans bord.
Nå ja, sgu. Takker.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Gamen » 10. jul 2016, 00:26

Køllen I Møllen skrev:
Nå ja, sgu. Takker.
Selv tak, mand. Lad os nu snart komme ud og få en enkelt, Kim Luftskipper!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Elscorpio » 10. jul 2016, 00:36

Hvilke resterende træningskampe er der inden superligastarten?

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af white splash » 10. jul 2016, 06:20

Elscorpio skrev:Hvilke resterende træningskampe er der inden superligastarten?
Der er ikke flere.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Træningskampe sommeren 2016

Indlæg af Kokkefar » 10. jul 2016, 13:09

white splash skrev:
Elscorpio skrev:Hvilke resterende træningskampe er der inden superligastarten?
Der er ikke flere.
Reserveholdet spiller mod OB' ditto i dag. Her er flere potentielle førsteholdsstartere med fra start, bla. Ahlmann, Enevoldsen, Sloth, KP. Resten er talenterne, Grønning, Thellufsen, Kakeeto, Abildgaard, Rokkedal, Bytyqi.

Besvar