DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB

Indlæg af Rasmus » 5. sep 2016, 21:20

Kan du være behjælpelig med et billede af det så berygtede "Welcome to Hell" banner ?


Billede
Åhhh så mange minder :D
/ Rasmus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 6. sep 2016, 13:14

Der er stadigvæk ledige billetter til kampen. Det er godt nok sløjt hvis der ikke engang kan afsættes 1.500 billetter til et så fedt lokalbrag i pokalen :S

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Spanky » 6. sep 2016, 13:34

frederikshavneren skrev:Der er stadigvæk ledige billetter til kampen. Det er godt nok sløjt hvis der ikke engang kan afsættes 1.500 billetter til et så fedt lokalbrag i pokalen :S
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af gravballe » 6. sep 2016, 14:25

mon ikke der er en del der tager billetten på kamp dagen.. det bliver jo godt vejr og det hele.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Spanky » 6. sep 2016, 14:26

gravballe skrev:mon ikke der er en del der tager billetten på kamp dagen.. det bliver jo godt vejr og det hele.
Mig bekendt sælges der ikke billetter ved stadion op til kampstart. Mener jeg har læst det et sted.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hanga » 6. sep 2016, 14:29

Spanky skrev:
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det står godt nok sløjt til med vores fanscene, hvis det er nok til at folk bliver hjemme! Den kamp burde have været udsolgt på en formiddag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 6. sep 2016, 14:58

Spanky skrev:
gravballe skrev:mon ikke der er en del der tager billetten på kamp dagen.. det bliver jo godt vejr og det hele.
Mig bekendt sælges der ikke billetter ved stadion op til kampstart. Mener jeg har læst det et sted.
Det er korrekt. Der sælges ikke billetter på kampdagen

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Sanchez94 » 6. sep 2016, 15:06

Hanga skrev:
Spanky skrev:
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det står godt nok sløjt til med vores fanscene, hvis det er nok til at folk bliver hjemme! Den kamp burde have været udsolgt på en formiddag.
Med de påstande, så håber jeg selv du har købt billet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af le Cid » 6. sep 2016, 15:08

Sanchez94 skrev:
Hanga skrev:
Spanky skrev:
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det står godt nok sløjt til med vores fanscene, hvis det er nok til at folk bliver hjemme! Den kamp burde have været udsolgt på en formiddag.
Med de påstande, så håber jeg selv du har købt billet
Nu er det jo forskelligt, hvor man bor i landet. Jeg har eksempelvis ikke mulighed for at kommet til Aalborg 17.30 en hverdagsaften, men hvis jeg stadig boede i byen, så havde jeg da 100% sikkert anskaffet mig en billet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 6. sep 2016, 15:09

Spanky skrev:
frederikshavneren skrev:Der er stadigvæk ledige billetter til kampen. Det er godt nok sløjt hvis der ikke engang kan afsættes 1.500 billetter til et så fedt lokalbrag i pokalen :S
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det er da charmerende at kampen afvikles på en græsmark i Lindholm frem for betongryden i vestbyen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. sep 2016, 15:14

Hanga skrev:
Spanky skrev:
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det står godt nok sløjt til med vores fanscene, hvis det er nok til at folk bliver hjemme! Den kamp burde have været udsolgt på en formiddag.
Mon ikke det også havde været en anden snak, hvis kampen skulle spilles på et "rigtigt" fodboldstadion med tribuner... Jeg tror ikke ligefrem at marginaltilskueren brænder efter at stå 1500 mennesker presset sammen langs banderne.

Og så kan man jo igen hive den klassiske NB kamp fra 80'erne frem igen... Propfyldt på Aalborg stadion, halvt tomt i Nørresundby i returen. Derudover er niveauforskellen vel for stor til det rigtigt er superinteressant.

Jeg synes det er tåbeligt den ikke spilles på el communale, hvor jeg er sikker på kampen havde trukket superligatilskuertal.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hanga » 6. sep 2016, 15:17

le Cid skrev:
Sanchez94 skrev:
Hanga skrev:
Spanky skrev:
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det står godt nok sløjt til med vores fanscene, hvis det er nok til at folk bliver hjemme! Den kamp burde have været udsolgt på en formiddag.
Med de påstande, så håber jeg selv du har købt billet
Nu er det jo forskelligt, hvor man bor i landet. Jeg har eksempelvis ikke mulighed for at kommet til Aalborg 17.30 en hverdagsaften, men hvis jeg stadig boede i byen, så havde jeg da 100% sikkert anskaffet mig en billet!
Samme her.

Nej jeg har ikke billet til kampen, men boede jeg i Aalborg var det da en no brainer at jeg skulle afsted.

Jeg kører jævnligt de 200 km. nordpå til vores hjemmekampe, nogle gange alene. Derfor kan det undre mig at et spørgsmål om hvor i Aalborg kampen spilles kan have betydning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2016, 15:19

Når truppen udtages senere i dag, så bliver det vel også en klar indikator på om truppen har skadede spillere, som er tvivlsomme til søndagens kamp.

Er der nogle, som måske ikke har trænet med længe - ved vi f.eks. Enevoldsen,som ikke var med i den sidste kamp, om han har været fit siden ? Eller det frygtede "Ahlmann står over på grund af småskade..." - Ahlmann må gerne stå over, men ikke på grund af skade. Børsting meldte fra til landshold på grund af overbelastning - ham så jeg gerne spille.

Bliver Pohl udtaget, så er vi jo klar til endnu mere kamp om frontpladserne.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hovedet » 6. sep 2016, 15:26

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Spanky skrev:
Tror de fleste er trætte af den ikke skal spilles på stadion og så vælger at tage på tv i stedet for.
Det står godt nok sløjt til med vores fanscene, hvis det er nok til at folk bliver hjemme! Den kamp burde have været udsolgt på en formiddag.
Mon ikke det også havde været en anden snak, hvis kampen skulle spilles på et "rigtigt" fodboldstadion med tribuner... Jeg tror ikke ligefrem at marginaltilskueren brænder efter at stå 1500 mennesker presset sammen langs banderne.

Og så kan man jo igen hive den klassiske NB kamp fra 80'erne frem igen... Propfyldt på Aalborg stadion, halvt tomt i Nørresundby i returen. Derudover er niveauforskellen vel for stor til det rigtigt er superinteressant.

Jeg synes det er tåbeligt den ikke spilles på el communale, hvor jeg er sikker på kampen havde trukket superligatilskuertal.
Helt enigt. Det er fuldkomment tåbeligt at spille den kamp i Lindholm, og som du ganske rigtigt påpeger, Jesper, burde man da have lært af de fejltagelser fra firserne. Det er ikke helt tilfældigt, at den samme kamp, der samlede 17.300 på Aalborg Stadion samlede 3800 på Nørresundby Stadion - der endda var markant bedre end Lindholm Stadion, der er et rent landsbystadion. Det kommer ikke det fjerneste bagpå mig, at den kamp under omstændighederne ikke samler udsolgt.

Desuden er niveauforskellen på de to hold så stor, at der altså heller ikke havde været trafikpropper hele eftermiddagen, selv om kampen var blevet afviklet i Aalborg. Det er næsten glemt i dag, men faktisk mødtes AaB og Nørresundby (dengang stadig divisionsklub) tilbage i 1994 på Aalborg Stadion i pokalturneringen, hvor AaB vandt 5-0. Jeg tror, der var omkring 4000 tilskuere til den kamp, hvor det meget omtalte bråvallaslag altså kun lå 10 år tilbage.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Freddie » 6. sep 2016, 15:47

Hovedet skrev:
Helt enigt. Det er fuldkomment tåbeligt at spille den kamp i Lindholm, og som du ganske rigtigt påpeger, Jesper, burde man da have lært af de fejltagelser fra firserne. Det er ikke helt tilfældigt, at den samme kamp, der samlede 17.300 på Aalborg Stadion samlede 3800 på Nørresundby Stadion - der endda var markant bedre end Lindholm Stadion, der er et rent landsbystadion. Det kommer ikke det fjerneste bagpå mig, at den kamp under omstændighederne ikke samler udsolgt.

Desuden er niveauforskellen på de to hold så stor, at der altså heller ikke havde været trafikpropper hele eftermiddagen, selv om kampen var blevet afviklet i Aalborg. Det er næsten glemt i dag, men faktisk mødtes AaB og Nørresundby (dengang stadig divisionsklub) tilbage i 1994 på Aalborg Stadion i pokalturneringen, hvor AaB vandt 5-0. Jeg tror, der var omkring 4000 tilskuere til den kamp, hvor det meget omtalte bråvallaslag altså kun lå 10 år tilbage.
Mod Odder for et par år siden var tilskuertallet det officielle tilskuertal 4.117 med det var vel til nedsatte billetpriser?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2016, 15:47

Jeg tror ikke, at man skal undervurdere ønsket fra den mindre klub om på hjemmebane præsentere et superligahold.

At det så økonomisk ikke giver max, er ikke en pris man er villig til at betale.

Og jeg er en af dem, der har gået på Nørresundby Gymnasium. Aalborg Stadion ligger ikke bare i en anden bydel ift. Lindholm og Nørresundby. Det er sgu da syd for fjorden!!!

Hvis AaB havde rykket ChL-kampene til Århus kunne der måske have været 10.000 flere tilskuere pr. kamp. Det var ikke et issue.
- FlæskeFrank

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af oswald » 6. sep 2016, 15:53

Der er udtaget flg. trup

1 Nicolai Larsen, 5 Markus Holgersson, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 22 Carsten Christensen, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 29 Sebastian Grønning, 31 Joakim Mæhle, 32 Kasper Pedersen og 33 Bardhec Bytyqi

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. sep 2016, 16:00

oswald skrev:Der er udtaget flg. trup

1 Nicolai Larsen, 5 Markus Holgersson, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 22 Carsten Christensen, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 29 Sebastian Grønning, 31 Joakim Mæhle, 32 Kasper Pedersen og 33 Bardhec Bytyqi
Dejligt at se Pohl (edit: plus Ene naturligvis) og Børsting i truppen, som vel er et let forstærket reservehold, det kommer noget bag på mig, må jeg sige. Omvendt er modstanden måske for svag til at man rigtigt kan bruge det til noget, hvis man stillede op i noget som ligner stærkeste opstilling.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 6. sep 2016, 16:01

...mens ingen spillere er på skadeslisten.
Det kunne jeg lide at læse.

Både Ahlmann og Patrick udeladt, så det ligner Bytyqi og Mæhle på backs.


Larsen spiller, modsat Kent stiller Søndergaard med samme målmand hele tiden. Bytyqi og Rokkedal er måske 50/50.

På bænken: Carsten Christensen, Rokkedal, Kakeeto og Pohl.

Der er nok ikke mange andre muligheder.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Spanky » 6. sep 2016, 16:04

oswald skrev:Der er udtaget flg. trup

1 Nicolai Larsen, 5 Markus Holgersson, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Jannik Pohl, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 22 Carsten Christensen, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 29 Sebastian Grønning, 31 Joakim Mæhle, 32 Kasper Pedersen og 33 Bardhec Bytyqi
Der bliver godt nok sparet en del, men det går vel nok.

Besvar