AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Forza » 11. sep 2016, 20:13

Bedste mand i dag må uden tvivl være N. Larsen. IMO efterfulgt af Basso!

Til gengæld spiller resten af holdet vel ikke op til deres niveau. Især Holger, Ene og Meilinger spiller decideret elendigt.

Jeg kan ikke huske hvornår Ene sidst har spillet en god kamp...
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Buzz Killington » 11. sep 2016, 20:24

Vi kaempede godt, og der blev loebet mange km bagud fra alle mand. Vi forsvarer godt som hold, ikke kun i aften, men ogsaa i de andre kampe. Det var vist det positive.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af svendpoulsen » 11. sep 2016, 20:27

Lad nu være med at gøre det ringere end det er. I store træk spillede de da udmærket, og bare lidt mere skarphed i afslutningerne havde ændret den kamp totalt.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Remark » 11. sep 2016, 20:30

Der mangler lige det sidste kvalitet i aften. Æv. Det ligner et slutspil og en placering mellem 3-6 (så det bliver nok en femteplads)

På skærmen var Brøndbys fans os langt overlegne - men ellers flot fremmøde med næsten 12000. At så mange går før slutfløjt er så en anden sag...

Dagens mand

Larsen

Dagens skuffelse

Enevoldsen

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af sulakvelidze » 11. sep 2016, 20:35

Jeg hader at tabe til Brøndby. Hader det helt vildt. Mere gider jeg kraftedme ikke sige om den kamp.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Lucas Kuskenius » 11. sep 2016, 20:42

Fra Spar Nord så det ud som om vi havde størstedelen af spillet. Skidt vi ikke får formøblet det til mere.

Men hold kæft hvor er det skidt, at vi taber midtbanen til Phiri og Nørgaard - to drengerøve som ikke fylder noget. Vi spiller en hel kamp uden at få en advarsel. Gå dog ind og gå til de unger så se kan blive en smule bange.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Gamen

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Gamen » 11. sep 2016, 21:00

Fortjent Brøndby-sejr. Vi må simpelthen få kigget på det forsvarsspil. Det sejler (igen) i store dele af kampen.

Ærgerligt med en uskarp Bassogog - vi må nok erkende det bliver meget op og ned. Jeg savner godt nok lidt mere kynisme. Hans udfordringer kan man ikke tage fra ham, men i dag var han katastrofal i anden halvleg.
Skidt, at vi ikke skaber flere chancer da Brøndby trækker sig tilbage med et kvarter igen. Der er noget uforløst over vores spil.

Øv. Det er aldrig rart at tabe til dem!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af troelsh » 11. sep 2016, 21:11

Første nederlag på hjemmebane til Brøndby i seks år, det skulle vel ske en dag.

Ærgerligt de får et hurtigt mål, jeg syntes egentlig vi er det bedste hold de første 70 minutter, de sidste 20 mister vi hovedet og giver dem en masse chancer de sagtens kunne have udnyttet. Basso skulle nok have været skiftet ud ved 60 min som han plejer, han var helt væk til sidst desværre.

Plusser til: Würtz, Kasper P og Nicolaj Larsen

Minus til: Ene, Meilinger og Børsting

Det kan ikke bruges til så meget, men jeg tror virkelig en Flores istedet for Børsten havde gjort en kæmpe forskel idag, ærgerligt..

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Pollack2 » 11. sep 2016, 21:31

Gamen skrev:... Ærgerligt med en uskarp Bassogog - vi må nok erkende det bliver meget op og ned. Jeg savner godt nok lidt mere kynisme. Hans udfordringer kan man ikke tage fra ham, men i dag var han katastrofal i anden halvleg.
Han spiller med en fantastisk opportunisme, så længe han har kræfterne til at overmatche sin direkte modspiller. Tilgengæld bliver hans tekniske færdigheder udstillet, når trætheden sætter ind.

Vores trup ser virkelig smal ud i dag, da der skal tænkes i offensive alternativer.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Fabbe » 11. sep 2016, 22:18

Vi er okay med i denne intensive topkamp. Tavlen kunne se anderledes ud, hvis vi havde en anderledes farlig magt i boksen. Enevoldsen var sløv som en olieret smørekniv af valnøddetræ. Han kunne også have spillet Bassogog i den breakaway. Uanset - 1-1 på det tidspunkt, og det var en anden 2. halvleg.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Klaus » 11. sep 2016, 22:28

Generelt spiller vi en dårlig kamp. Man kan ikke sige noget til fighten, man kæmpede, men spillet hang ikke sammen i dag. Wurtz fyldte alt for lidt på midtbanen, og når en spiller som Meilinger pludselig bliver uvenner med bolden og lægger yderst tvivlsomme pasninger bliver det svært. Fra min plads lignede Enes afbrænder noget af en katastrofe. Han kunne have spillet Basso helt blank, men tager skuddet selv og brænder.

Selvom Brøndby rent faktisk ikke var specielt gode, og spillede yderst primitivt havde de alligevel en stribe 100% chancer, som retfærdiggør deres sejr. Nikolaj Larsen var i særklasse bedste mand. Jeg synes også der er plusser for Basogogs første halvleg og Patricks 2. Resten af holdet var under niveau. Børsting har vel spillet sig helt af, og jeg synes hverken Holgersson eller Pedersen virkede specielt sikre.

Vi fik også set, at vores trup altså er meget tynd - Ahlman og Flores havde godt nok pyntet i dag...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af frederikshavneren » 11. sep 2016, 22:30

Jeg har ikke set episoden men mon der er grundlag for at DBU tildeler Holgersson karantæne efter at han brugte albuen?

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af STE » 11. sep 2016, 22:42

Intens affære, der er en topkamp værdig. Udover første og sidste ti minutter, gør vi det godt imod et Brøndby-hold, der stråler af kampgejst og er sindssygt svære at spille imod for tiden.

Så direkte som Brøndby spiller, kan man ikke vurdere kampen bare på antal chancer - de vil altid vinde den statistik. Den helt store forskel i dag er, at de kan skifte kvalitet ind 1-1, mens vi smider 2 nyoprykkede ynglinge ind, da vi skal skabe noget. Vi er gode med de første 11, men sårbare ved skader/karantæner!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jakobsen » 11. sep 2016, 23:23

Pinligt, vi bør undskylde overfor resten af Danmark som by og klub, at vi har givet de ulidelige endnu en uge på 1. pladsen. Den kamp skulle i have vundet. Hvad fanden ligner det at være benovede de første 10 minutter bare fordi vi møder en stærk modstander som vi sidenhen viste os at overtrumfe på alle andre parametre end målscoring.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af 9520AaB » 12. sep 2016, 07:00

Pollack2 skrev:
Gamen skrev:... Ærgerligt med en uskarp Bassogog - vi må nok erkende det bliver meget op og ned. Jeg savner godt nok lidt mere kynisme. Hans udfordringer kan man ikke tage fra ham, men i dag var han katastrofal i anden halvleg.
Han spiller med en fantastisk opportunisme, så længe han har kræfterne til at overmatche sin direkte modspiller. Tilgengæld bliver hans tekniske færdigheder udstillet, når trætheden sætter ind.

Vores trup ser virkelig smal ud i dag, da der skal tænkes i offensive alternativer.
Så du mener at Basso var træt allerede i første halveg, da han nærmest falder over egne ben på en friløber?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af fish » 12. sep 2016, 08:26

Hvis denne sæson er en "opbygningssæson" efter en åreladning, så synes jeg sq det ser ret positivt ud på den lange bane. Point mod FCK og i store dele spiller vi lige op med BIF, begge hold der, igen, har haft den store pung fremme.

Ironisk at folk frygtede en beton defensiv ved Søndergaards tiltræden, men det faktisk er der vi ser ud til at have vores kvaler pt.

Dejligt at N.Larsen fik vist hvad han kan. Det har været lidt op og (langt) ned, lad dette blive startskuddet til en opadgående kurve.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 12. sep 2016, 08:45

9520AaB skrev:
Pollack2 skrev:
Gamen skrev:... Ærgerligt med en uskarp Bassogog - vi må nok erkende det bliver meget op og ned. Jeg savner godt nok lidt mere kynisme. Hans udfordringer kan man ikke tage fra ham, men i dag var han katastrofal i anden halvleg.
Han spiller med en fantastisk opportunisme, så længe han har kræfterne til at overmatche sin direkte modspiller. Tilgengæld bliver hans tekniske færdigheder udstillet, når trætheden sætter ind.

Vores trup ser virkelig smal ud i dag, da der skal tænkes i offensive alternativer.
Så du mener at Basso var træt allerede i første halveg, da han nærmest falder over egne ben på en friløber?
Basso havde virkelig en skidt kamp i går. Han får udfordret fint nok - og skaber ravage i Brøndbys forsvar, men hvad gør det, når hans sidste aktion er ringere, end hvad jeg ser søndag efter søndag på Kløvermarken?!!

Derudover er det nogle af vores rutinerede folk, der taber kampen for os i går: Holgersson spillede med hovedet under armen - i flere aktioner ud over den målgivende. Ene brænder på det sakmmeligste, Meilinger var skidt i 2. halvleg, Risgård ser langsom ud.

But Still: Brøndby afviger vel for første gang i sæsonen fra deres fuldbane-pres og koncentrerer sig i 2. halvleg om at forsvare føringen hjem (dog garneret med 4-5 kæmpe-chancer pga. vores forsvarsspil til sidst!!). Det er trods alt vores fortjeneste!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Provst i Brovst » 12. sep 2016, 08:51

Brøndbys midterforsvarer Benedikt Röcker: - AaB skal også have ros. De gjorde det godt, og jeg synes, de har været vores stærkeste modstander i denne sæson

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bif- ... er-hidtil/
– AaB havde en stor chance til Bassogog, som Rønnow reddede, men derudover forsvarede vi os rigtig godt inde i feltet. Det var ikke nemt i aften. Jeg kan godt lide de her tætte sejre. AaB er meget tæt på FCK’s niveau, og de vil sikkert være med i toppen resten af sæsonen. Alle ved, at FCK er det hold, man skal slå, hvis man vil være nr. 1, sagde Alexander Zorniger.
http://footy.dk/2016/09/11/zorniger-det ... ks-niveau/
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 12. sep 2016, 08:55

Provst i Brovst skrev:
Brøndbys midterforsvarer Benedikt Röcker: - AaB skal også have ros. De gjorde det godt, og jeg synes, de har været vores stærkeste modstander i denne sæson

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bif- ... er-hidtil/
Det var vel egentlig også den følelse, man sad tilbage med: Vi kunne godt have nakket dem, hvis vi havde været en tand skarpere. Og mit gæt er også, at de store chancer til Brøndby i slutningen af kampen mest opstod, fordi vi satsede hele butikken.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Provst i Brovst » 12. sep 2016, 09:01

BoT skrev:
Provst i Brovst skrev:
Brøndbys midterforsvarer Benedikt Röcker: - AaB skal også have ros. De gjorde det godt, og jeg synes, de har været vores stærkeste modstander i denne sæson

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bif- ... er-hidtil/
Det var vel egentlig også den følelse, man sad tilbage med: Vi kunne godt have nakket dem, hvis vi havde været en tand skarpere. Og mit gæt er også, at de store chancer til Brøndby i slutningen af kampen mest opstod, fordi vi satsede hele butikken.
Jeg er enig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar