Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 19. sep 2016, 11:37

FlæskeFrank skrev:
Jeg var positiv overfor Rokkedals kamp i Odense. Han gjorde det overraskende godt efter en ikke hel sikker start. At holdet så var ringe, er en anden sag.
Han spillede en rædderlig kamp - så både langsom og kluntet ud, særligt ved et par bagliniedueller og bidrog ikke med noget offensivt. Han blev decideret tørret af hans direkte modstander flere gange. Det er klart inde centralt han skal gøre sig, så den kamp på backen lægger jeg ikke så meget i.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Forza » 19. sep 2016, 12:13

Jeg er meget spændt på aftenens resultat. Nøgtern set burde vi vinde over Lyngby men omvendt frygter jeg meget vores defensiv i kampen.

Er til gengæld glad for Flores er tilbage! ham og Basso kan blive nøglen i dag!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KJ » 19. sep 2016, 12:41

Rokkedahl var absurd dårlig i Odense. Placerede sig konsekvent forkert og skvattede som bagerste mand og gav OB en friløber. Derudover har han været svag i et par træningskampe, jeg har set med ham. Det er såmænd ikke en hetz fra min side, men derimod kendsgerninger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2016, 13:57

KJ skrev:Rokkedahl var absurd dårlig i Odense. Placerede sig konsekvent forkert og skvattede som bagerste mand og gav OB en friløber. Derudover har han været svag i et par træningskampe, jeg har set med ham. Det er såmænd ikke en hetz fra min side, men derimod kendsgerninger.
Jeg kunne nævne flere, som jeg var væsentlig mere skuffet over.

Jeg så kampen live, og enig i, at det primært var glimt han kunne begå sig. Men har svært ved at genkende absurd dårlig. Selvom alternativerne måske ikke var mange, så spillede han trods alt hele kampen. Hvis en ung spiller, som skuffede mig i den kamp, så var det Ramkilde.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af jonas386 » 19. sep 2016, 14:34

Fik Ramkilde ikke kun 20 minutter eller sådan? Han kom da både til chancer og havde da også en mulighed der kunne være gået i mål. Ikke at han var en åbenbaring eller andet. Men synes absolut ikke han skuffede.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KJ » 19. sep 2016, 15:39

Flæskefrank:

Whaaaaat...?! Ramkilde gjorde det IMO glimrende og var ganske tæt på at score. Og de 20 min. han fik foregik i en periode, hvor vi nærmest var gået i opløsning.... Oh well, folk ser sgu noget forskelligt på spillernes indsatser - mildest talt... :aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Maglau » 19. sep 2016, 16:50

Forza skrev:Jeg er meget spændt på aftenens resultat. Nøgtern set burde vi vinde over Lyngby men omvendt frygter jeg meget vores defensiv i kampen.

Er til gengæld glad for Flores er tilbage! ham og Basso kan blive nøglen i dag!
Synes da vores defensiv er væsentligt forbedret ift BIF kampen. Blåbjerg inde på den centrale er noget betryggende end Holger mod et hurtigt spillende Lyngby hold, især hvis de kommer til at spille på omstillinger. Eneste ulempe er venstre back men mon ikke man finder en kvalificeret afløser for blåbjerg.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2016, 17:14

KJ skrev:Flæskefrank:

Whaaaaat...?! Ramkilde gjorde det IMO glimrende og var ganske tæt på at score. Og de 20 min. han fik foregik i en periode, hvor vi nærmest var gået i opløsning.... Oh well, folk ser sgu noget forskelligt på spillernes indsatser - mildest talt... :aabfan:
Du svarer meget godt på dit indlæg:
KJ skrev:Rokkedahl var absurd dårlig i Odense. Placerede sig konsekvent forkert og skvattede som bagerste mand og gav OB en friløber. Derudover har han været svag i et par træningskampe, jeg har set med ham. Det er såmænd ikke en hetz fra min side, men derimod kendsgerninger.
Fordi Rokkedal skvattede i hans egne ben, så får Erik Bo-teknik, mens Ramkilde - resten af holdet er i opløsning, ergo så er han undskyldt. Det er meget svært bedømme folk på en kamp.

Personligt tror jeg hverken på Rokkedal eller Ramkilde, men konstaterer, at AaB tror på begge. At vi så to forskellige kampe i Odense er en anden historie - for jeg endte med at være positivt indstillet overfor Rokkedal, mens Ramkilde var en anden historie.
- FlæskeFrank

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af abbifar » 19. sep 2016, 17:37

FlæskeFrank skrev:
KJ skrev:Flæskefrank:

Whaaaaat...?! Ramkilde gjorde det IMO glimrende og var ganske tæt på at score. Og de 20 min. han fik foregik i en periode, hvor vi nærmest var gået i opløsning.... Oh well, folk ser sgu noget forskelligt på spillernes indsatser - mildest talt... :aabfan:
Du svarer meget godt på dit indlæg:
KJ skrev:Rokkedahl var absurd dårlig i Odense. Placerede sig konsekvent forkert og skvattede som bagerste mand og gav OB en friløber. Derudover har han været svag i et par træningskampe, jeg har set med ham. Det er såmænd ikke en hetz fra min side, men derimod kendsgerninger.
Fordi Rokkedal skvattede i hans egne ben, så får Erik Bo-teknik, mens Ramkilde - resten af holdet er i opløsning, ergo så er han undskyldt. Det er meget svært bedømme folk på en kamp.

Personligt tror jeg hverken på Rokkedal eller Ramkilde, men konstaterer, at AaB tror på begge. At vi så to forskellige kampe i Odense er en anden historie - for jeg endte med at være positivt indstillet overfor Rokkedal, mens Ramkilde var en anden historie.
Og så skal vi huske, at det muligvis spiller ind på bedømmelsen, at det var dagen efter karnevallet, og at hele AaB-tribunen bogstavelig talt lå og sov indtil kampen startede - og at der aldrig kom rigtig gejst på... Sådan en gang tømmermænd kan også påvirke opfattelsen af kampen :-)
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

seamann

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af seamann » 19. sep 2016, 17:58

Mæhle på håb og Pk på venstre. Den var vist ikke blevet kaldt herindefra.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Dissing » 19. sep 2016, 18:05

Maglau skrev:
Forza skrev:Jeg er meget spændt på aftenens resultat. Nøgtern set burde vi vinde over Lyngby men omvendt frygter jeg meget vores defensiv i kampen.

Er til gengæld glad for Flores er tilbage! ham og Basso kan blive nøglen i dag!
Synes da vores defensiv er væsentligt forbedret ift BIF kampen. Blåbjerg inde på den centrale er noget betryggende end Holger mod et hurtigt spillende Lyngby hold, især hvis de kommer til at spille på omstillinger. Eneste ulempe er venstre back men mon ikke man finder en kvalificeret afløser for blåbjerg.
Her (en time før Lyngbykampen begynder) er jeg meget utryg ved defensiven. Specielt er vi udfordret på defensive dødbolde, hvor der ikke er én eneste AaB-spiller der fylder noget i højden. Tidligere var der Helenius, som kunne hentes tilbage i feltet (og han var høj...).
I dag er KP, Blåbjerg, Ene og Risgaard, de eneste der kan EN LILLE SMULE i højden - og mon ikke Lyngby har et par enkelte spillere over 184 cm. Mit eneste håb er at Nicolai Larsen (den seneste uge) har lært at dominere feltet ved hjørnespark.

Positivt set foregår kampen på Lyngby stadion, og de har aldrig særlig mange tilskuere, så det bliver ikke brølet fra tilskuerne der kommer til at presse de urutinerede AaB spillere (der bliver brug for de yderste mandater i truppen, for at stille med 11 spillere + 3 udskiftere).

Forza de Røde.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Mr. Larsen » 19. sep 2016, 18:06

Lorte forsvar, jeg tror desværre Lyngby går hen og vinder kampen idag, vi skal ihvertfald score mange mål for at sikre point eller sejren.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2016, 18:07

Startopstillingen:

Larsen
Mæhle - KP - Blåbjerg - Patrick
Meilinger - Würtz - Risgård - Flores
Ene - Basso


Reserver:

CC
Sloth
Børsting
Pohl
Rokkedal
Grønning
Christensen

Spændende om Mæhle griber chancen, Blåbjerg har også noget at bevise nu hvor han får chancen i midterforsvaret.

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2016, 18:15

Lyngby BK stiller op uden hurtigløberen Jeppe Kjær som er henvist til udskiftningsbænken.

Københavnerne stiller til start med følgende hold:

J. Hansen
J. Brandrup - H. Jonasson - T. Sørensen - C. H. Nielsen
M. Ørnskov - J. Christjansen
L. Fosgaard - M. Rygaard - K. Larsen
F. Gytkjær


Reserver:

A. Larsen
J. Kjær
B. Blume
J. Odgaard
M. Nordam
A. Munksgaard
P. Rasmussen

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af 9800 » 19. sep 2016, 18:16

seamann skrev:Mæhle på håb og Pk på venstre. Den var vist ikke blevet kaldt herindefra.
Jo. Af mig.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Eksil » 19. sep 2016, 18:19

seamann skrev:Mæhle på håb og Pk på venstre. Den var vist ikke blevet kaldt herindefra.
Har foreslået den kombi, men i skadestråden. Synes det giver god mening at lade den unge spiller spille på positionen han kender og at lade PK være ekstra anonym på VB (han er lidt undskyld så).

Lidt hjælp fra fru Tauber:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Sauer » 19. sep 2016, 18:23

Jeppe Kjær fravalgt hos Lyngby. Er det ikke lidt overraskende? Har ikke set et eneste minut med Lyngby i sæsonen indtil nu, men synes han bl.a. har været fremhævet herinde.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af andreasaab89 » 19. sep 2016, 18:26

Dejligt med Flores fra start

Underligt Sloth ikke kan slå Risgaard af? Syntes han har været bedst af de 2 hidtil
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2016, 18:28

Sauer skrev:Jeppe Kjær fravalgt hos Lyngby. Er det ikke lidt overraskende? Har ikke set et eneste minut med Lyngby i sæsonen indtil nu, men synes han bl.a. har været fremhævet herinde.
Kjær kan volde mange hold problemer qua sin hurtighed, men ret beset er han en dårlig angriber som knap nok holder Superliga niveau. Jeg vil mene at Gytkjær er en bedre angriber

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Eksil » 19. sep 2016, 18:29


Besvar