Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2016, 11:48

Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke negativiteten. Vi har lavet 15 point i 8 kampe - hvoraf vi allerede har mødt 5 ud af 6 modstandere fra den bedste halvdel. Vores forsvar har været bundsolidt og vores førsteårsseniorer har vist fremragende takter. Vi har nogle ualmindeligt spændende spillere som Sloth, Ahlmann og Flores på vej, som vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.

Alt burde være fryd og gammen når man tænker på udgangspunktet før sæsonen startede og når man sammenliger med klubber som OB, der ikke vinder fodboldkampe eller AGF, der i forrige uge tabte 7-0.

Lad os nu glædes lidt over hvor godt tingene går og hvor stærkt den sportslige sektor arbejder i stedet for at hyle op om at vi mangler dén og dén og dén spiller.
Vi har været heldig med at få de point vi, spillemæssigt har vi langtfra været imponerende, jeg frygter det kommer til at gå meget ned af bakke hvis ikke forsvaret bliver forstærket, vi kan ikke satse på modstanderen bliver ved med at brænde på alle de chancer de får.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af abbifar » 15. sep 2016, 12:12

Mr. Larsen skrev:
Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke negativiteten. Vi har lavet 15 point i 8 kampe - hvoraf vi allerede har mødt 5 ud af 6 modstandere fra den bedste halvdel. Vores forsvar har været bundsolidt og vores førsteårsseniorer har vist fremragende takter. Vi har nogle ualmindeligt spændende spillere som Sloth, Ahlmann og Flores på vej, som vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.

Alt burde være fryd og gammen når man tænker på udgangspunktet før sæsonen startede og når man sammenliger med klubber som OB, der ikke vinder fodboldkampe eller AGF, der i forrige uge tabte 7-0.

Lad os nu glædes lidt over hvor godt tingene går og hvor stærkt den sportslige sektor arbejder i stedet for at hyle op om at vi mangler dén og dén og dén spiller.
Vi har været heldig med at få de point vi, spillemæssigt har vi langtfra været imponerende, jeg frygter det kommer til at gå meget ned af bakke hvis ikke forsvaret bliver forstærket, vi kan ikke satse på modstanderen bliver ved med at brænde på alle de chancer de får.
Jeg tænker også, at i en sæson der på forkant er udråbt som en genopbygning, så skal vi klart reagere på, at vores expected points ikke er så høje, som dem vi reelt har fået. Alle ved, at det kun er expected points og reelle mål, der tæller!

Fyr Gaarde, Larsen, LS, PK,KP, Blåbjerg, Holgersson og lad os ansætte et nyt forsvar, nogle 2 m høje angribere... nå ja, vi skal også have kigget på midtbanen...

I guder...
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 15. sep 2016, 12:49

Gamen skrev:
Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke negativiteten. Vi har lavet 15 point i 8 kampe - hvoraf vi allerede har mødt 5 ud af 6 modstandere fra den bedste halvdel. Vores forsvar har været bundsolidt og vores førsteårsseniorer har vist fremragende takter. Vi har nogle ualmindeligt spændende spillere som Sloth, Ahlmann og Flores på vej, som vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.
Pointhøsten kan der ikke indvendes noget imod, og vinderen har altid ret. Men alligevel, så er der da et par advarselslamper eller 3 der blinker, og dem er vi nødt til at forholde os til. At kalde vores forsvar bundsolidt er måske lidt af en tilsnigelse.
Vi har haft stolpe ind hele vejen so far, med undtagelse af stolpetræffet fra Ene mod OB.
Vores bredde er ikke for alvor blevet testet endnu.
De kommende par kampe vil måske give nogle svar ifht. manglende bredde i forsvaret, og ellers må vi se. Men lad os nu lige forholde os lidt nøgternt til hvad der gemmer sig bag en ellers fremragende pointhøst. Det er jo ikke kun de første 8 kampe vi skal præstere.
Men forklar mig lige - hvem er det, der har spillet bedre end os i de første otte kampe? Hvem er det, der ikke har advarselslamper, der blinker?

Personligt kan jeg kun pege på to-tre hold, der virker til at være bedre end os: København, Brøndby og måske Midtjylland. Det passer vel meget godt med at vi ligger nr. fire.

Vi skal også huske på at i de otte kampe, vi har spillet, har vi altså mødt fem ud af seks modstandere fra den bedste halvdel - heriblandt hele den nuværende top-3. Mon ikke vi bliver væsentlig mere spildominerende og chanceskabende mod Lyngby, Viborg og Silkeborg end vi har været mod København, AGF og Brøndby?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2016, 14:03

Yankee skrev:
Gamen skrev:
Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke negativiteten. Vi har lavet 15 point i 8 kampe - hvoraf vi allerede har mødt 5 ud af 6 modstandere fra den bedste halvdel. Vores forsvar har været bundsolidt og vores førsteårsseniorer har vist fremragende takter. Vi har nogle ualmindeligt spændende spillere som Sloth, Ahlmann og Flores på vej, som vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.
Pointhøsten kan der ikke indvendes noget imod, og vinderen har altid ret. Men alligevel, så er der da et par advarselslamper eller 3 der blinker, og dem er vi nødt til at forholde os til. At kalde vores forsvar bundsolidt er måske lidt af en tilsnigelse.
Vi har haft stolpe ind hele vejen so far, med undtagelse af stolpetræffet fra Ene mod OB.
Vores bredde er ikke for alvor blevet testet endnu.
De kommende par kampe vil måske give nogle svar ifht. manglende bredde i forsvaret, og ellers må vi se. Men lad os nu lige forholde os lidt nøgternt til hvad der gemmer sig bag en ellers fremragende pointhøst. Det er jo ikke kun de første 8 kampe vi skal præstere.
Men forklar mig lige - hvem er det, der har spillet bedre end os i de første otte kampe? Hvem er det, der ikke har advarselslamper, der blinker?

Personligt kan jeg kun pege på to-tre hold, der virker til at være bedre end os: København, Brøndby og måske Midtjylland. Det passer vel meget godt med at vi ligger nr. fire.

Vi skal også huske på at i de otte kampe, vi har spillet, har vi altså mødt fem ud af seks modstandere fra den bedste halvdel - heriblandt hele den nuværende top-3. Mon ikke vi bliver væsentlig mere spildominerende og chanceskabende mod Lyngby, Viborg og Silkeborg end vi har været mod København, AGF og Brøndby?
AGF-kampen alene skal få alle røde lamper til at lyse. Den var skræmmende. Når vi ikke kan dominere AGF kan jeg ikke se hvorfor vi automatisk skal regne med at kunne dominere de andre hold du nævner. Vi er ikke sammenspillet endnu så mange ting kan (og vil formentlig) blive meget bedre. Men der er altså også mange ting der gør mig nervøs, bla udfaldene fra de fleste spillere samt Lars Søndergaards valg af taktik. Jeg kan sagtens leve med processen men vil bare gerne vide hvad det er vi er ved at "processe" os frem imod.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 15. sep 2016, 19:25

Køllen I Møllen skrev:
AGF-kampen alene skal få alle røde lamper til at lyse. Den var skræmmende. Når vi ikke kan dominere AGF kan jeg ikke se hvorfor vi automatisk skal regne med at kunne dominere de andre hold du nævner. Vi er ikke sammenspillet endnu så mange ting kan (og vil formentlig) blive meget bedre. Men der er altså også mange ting der gør mig nervøs, bla udfaldene fra de fleste spillere samt Lars Søndergaards valg af taktik. Jeg kan sagtens leve med processen men vil bare gerne vide hvad det er vi er ved at "processe" os frem imod.
Jeg har ikke nævnt ordet proces og jeg kan heller ikke mindes at AaB har brugt det, så det må stå for din egen regning.

Vi er ikke ved at "processe" os frem imod noget - hvor har du den idé fra? Vi er lige nu i top-4 både resultatmæssigt og spillemæssigt, så vi er jo rent faktisk hvor vi skal være. Tilmed har vores trup efter min mening et langt større udviklingspotentiale end vores konkurrenters - både på kort og lang sigt. Selvfølgelig vil der komme udsving, men jeg synes ikke de første otte kampe giver grund til at være ængstelig for AaBs sportslige udvikling, det må jeg sige.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Elscorpio » 15. sep 2016, 21:51

Hvis alle mand er klar, kan vi spille lige op mod alle hold i suppen.

Det uafgjorte resultat i Parken beviser det.

Så hvorfor skulle vi ikke tro på det i Lyngby ?

Det er Søndergaards job at blande kortene rigtigt og vælge den rigtige taktik.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2016, 22:28

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
AGF-kampen alene skal få alle røde lamper til at lyse. Den var skræmmende. Når vi ikke kan dominere AGF kan jeg ikke se hvorfor vi automatisk skal regne med at kunne dominere de andre hold du nævner. Vi er ikke sammenspillet endnu så mange ting kan (og vil formentlig) blive meget bedre. Men der er altså også mange ting der gør mig nervøs, bla udfaldene fra de fleste spillere samt Lars Søndergaards valg af taktik. Jeg kan sagtens leve med processen men vil bare gerne vide hvad det er vi er ved at "processe" os frem imod.
Jeg har ikke nævnt ordet proces og jeg kan heller ikke mindes at AaB har brugt det, så det må stå for din egen regning.

Vi er ikke ved at "processe" os frem imod noget - hvor har du den idé fra? Vi er lige nu i top-4 både resultatmæssigt og spillemæssigt, så vi er jo rent faktisk hvor vi skal være. Tilmed har vores trup efter min mening et langt større udviklingspotentiale end vores konkurrenters - både på kort og lang sigt. Selvfølgelig vil der komme udsving, men jeg synes ikke de første otte kampe giver grund til at være ængstelig for AaBs sportslige udvikling, det må jeg sige.
Alle fodboldklubber er i proces. Altid.
Vores proces går vel først og fremmest ud på at få spillet et helt (eller halvt om du vil) nyt hold sammen. Hvis det vi er i nu ikke er en proces men slutproduktet så vil jeg tillade mig at erklære mig yderst skuffet.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2016, 22:40

Det er ævl. Du skriver om proces, enten har jeg ret i, at vi er i proces, eller også er vi i slutprodukt. Og slutprodukt er for dårlig.. .

Jeg kan så kun håbe, at du er i proces for slutproduktet er ikke optimalt. :P
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 15. sep 2016, 22:52

Vi ligger i toppen og får point i parken og BIF kalder os for den bedste modstander alligevel er det for dårligt. WTF?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Martin Bak » 15. sep 2016, 23:33

Provst i Brovst skrev:Vi ligger i toppen og får point i parken og BIF kalder os for den bedste modstander alligevel er det for dårligt. WTF?
du kan da vel ikke for alvor blive rystet over alt det ævl ,der bliver skrevet herinde vel?? hvis man fx. ser kamptrådene og det der bliver skrevet i løbet af en kamp igennem, specielt hvis vi taber, så har vi i særklasse danmarks pinligste forum - endnu værre end fcms og det siger ikke så lidt - der er alt for mange tumper herinde der ikke får ilt til hjernen inden de poster et indlæg
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af 556 » 16. sep 2016, 07:32

Jeg synes vi har den mest spændende trup i meget lang tid, måske nogensinde. Gode talenter og nye spændende spillere fra en af de gode hylder som Lynge ville sige. Vi har et konsistent spilkoncept med underholdende fodbold. Samtidigt ligger vi nr. 4, fik point i Parken og økonomien er god.
Selvfølgelig skal vi ikke være for selvfede og jeg er enig i at vi forsvarsmæssigt ser lidt tynde ud på bænken samt vi er ikke helt sammenspillede endnu. Men vores start-11er ser rigtig god ud og de unge angribere står i kø for at komme ind og imponere og på midten har vi også en lille håndfuld talenter samt en Sloth og en Børsting.
Ja, det er ikke så ringe endda og jeg ville ikke bytte trup og økonomi med andre hold i SL.
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Spanky » 16. sep 2016, 07:40


Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 16. sep 2016, 08:22

Køllen I Møllen skrev: Alle fodboldklubber er i proces. Altid.
Vores proces går vel først og fremmest ud på at få spillet et helt (eller halvt om du vil) nyt hold sammen. Hvis det vi er i nu ikke er en proces men slutproduktet så vil jeg tillade mig at erklære mig yderst skuffet.
Hvem i alverden har dog påstået at AaB skulle være i slutprodukt?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hanga » 16. sep 2016, 08:54

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Alle fodboldklubber er i proces. Altid.
Vores proces går vel først og fremmest ud på at få spillet et helt (eller halvt om du vil) nyt hold sammen. Hvis det vi er i nu ikke er en proces men slutproduktet så vil jeg tillade mig at erklære mig yderst skuffet.
Hvem i alverden har dog påstået at AaB skulle være i slutprodukt?
Jeg tror godt du ved hvad Køllen mener?

Vores resultater har været til topkarakter men vi må også være ærlige og sige, at vi i mange kampe ikke har set ret gode ud. Vi skal gerne udvikle både vores offensive spil og vores defensive organisation yderligere, hvis vi skal fortsætte med at levere de resultater vi har nået indtil videre. Og jeg vil give Køllen ret i, at det nogle gange har været lidt svært ved at se, hvor LS vil hen. Pludselig ændrer han formation (hvilket virkede fornuftigt i momenter), pludselig smider han Risgaard i angreb, osv. Det er en anden tilgang end vi var vant til under Kent, som konsekvent eksekverede den spillemæssige strategi, som AaB har valgt som klub. Vi har virket noget mere flagrende under LS. Det er ikke nødvendigvis negativt, og resultaterne kan vi ikke anfægte. Men vi har været godt forvent som AaB supportere de sidste 4-5 år, hvor vi konsekvent har forsøgt at spille noget positiv og spændende fodbold - set udefra har det lignet et lille opgør med dette fra LS.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. sep 2016, 09:05

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Alle fodboldklubber er i proces. Altid.
Vores proces går vel først og fremmest ud på at få spillet et helt (eller halvt om du vil) nyt hold sammen. Hvis det vi er i nu ikke er en proces men slutproduktet så vil jeg tillade mig at erklære mig yderst skuffet.
Hvem i alverden har dog påstået at AaB skulle være i slutprodukt?
Så går jeg da også stærkt ud fra at du er enig med mig i at vi ikke er helt i mål endnu? Altså er vi i en proces. Ligesom alle andre klubber er i en proces.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2016, 09:24

Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Alle fodboldklubber er i proces. Altid.
Vores proces går vel først og fremmest ud på at få spillet et helt (eller halvt om du vil) nyt hold sammen. Hvis det vi er i nu ikke er en proces men slutproduktet så vil jeg tillade mig at erklære mig yderst skuffet.
Hvem i alverden har dog påstået at AaB skulle være i slutprodukt?
Så går jeg da også stærkt ud fra at du er enig med mig i at vi ikke er helt i mål endnu? Altså er vi i en proces. Ligesom alle andre klubber er i en proces.
Jeres diskussion giver ikke meget mening, medmindre I bliver meget mere præcise på at definere proces og slutprodukt (to ord der efter min mening gerne måtte forsvinde fra ordforrådet på debatsesiden). Appropos proces, mål og produkt, så tvivler jeg på at I kan blive enige om hvad det er I gerne vil opnå med at debatere emnet, hvilket - som så ofte før - gør diskussionen håbløs.

En hvilken som helst klub, virksomhed etc. er forhåbentlig altid i en tilstand, hvor de løbende forsøger at forbedre sig - også når de efter en eller anden proces har nået de mål de har sat sig. AaB er midt i en sæson, og derfor kan vi per definition ikke sige noget om hvordan det er gået.

De hårde facts har Yankee jo ret i. Vi er indenfor målsætningen pt. så det er jo en succes så langt. Det får dog forhåbentlig ingen i AaB til at læne sig tilbage og være tilfredse (på lige det punkt kunne debatsiden være et glimende eksempel til efterfølgelse). Vi forsøger hele tiden at finde ting der kan gøres bedre, og der er jo ingen naturlov der giver at vi kan holde fast i den placering vi har nu, så det kan sagtens stadig nå at ende i fiasko. Vi har jo for forholdsvis nyligt set, hvor stor forskel det kan gøre i klubben, at have medvind eller modvind, med stort set det samme materiale. (efterår 15/forår 16).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af jernskjorten » 16. sep 2016, 09:27

Pastorius skrev:... proces og slutprodukt (to ord der efter min mening gerne måtte forsvinde fra ordforrådet på debatsesiden). ...
Ja tak. Begrebet "slutprodukt" er simpelthen så Glensk, som det kan blive. Bvadr.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. sep 2016, 09:31

Enhver klub arbejder konstant på at forbedre sig. Spillemæssigt. Også AaB. Man kan kalde det proces eller alverdens andre ting. Men det kan simpelthen ikke diskuteres. Ingen har et færdigt produkt. Barcelona arbejder da også helt tiden med at udvikle sig.

Men lad diskussionen ligge. Og lad os vinde over Lyngby. Om det bliver grimt eller ej er ligegyldigt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2016, 09:35

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev: Alle fodboldklubber er i proces. Altid.
Vores proces går vel først og fremmest ud på at få spillet et helt (eller halvt om du vil) nyt hold sammen. Hvis det vi er i nu ikke er en proces men slutproduktet så vil jeg tillade mig at erklære mig yderst skuffet.
Hvem i alverden har dog påstået at AaB skulle være i slutprodukt?
Så går jeg da også stærkt ud fra at du er enig med mig i at vi ikke er helt i mål endnu? Altså er vi i en proces. Ligesom alle andre klubber er i en proces.
Jeres diskussion giver ikke meget mening, medmindre I bliver meget mere præcise på at definere proces og slutprodukt (to ord der efter min mening gerne måtte forsvinde fra ordforrådet på debatsesiden). Appropos proces, mål og produkt, så tvivler jeg på at I kan blive enige om hvad det er I gerne vil opnå med at debatere emnet, hvilket - som så ofte før - gør diskussionen håbløs.

En hvilken som helst klub, virksomhed etc. er forhåbentlig altid i en tilstand, hvor de løbende forsøger at forbedre sig - også når de efter en eller anden proces har nået de mål de har sat sig. AaB er midt i en sæson, og derfor kan vi per definition ikke sige noget om hvordan det er gået.

De hårde facts har Yankee jo ret i. Vi er indenfor målsætningen pt. så det er jo en succes så langt. Det får dog forhåbentlig ingen i AaB til at læne sig tilbage og være tilfredse (på lige det punkt kunne debatsiden være et glimende eksempel til efterfølgelse). Vi forsøger hele tiden at finde ting der kan gøres bedre, og der er jo ingen naturlov der giver at vi kan holde fast i den placering vi har nu, så det kan sagtens stadig nå at ende i fiasko. Vi har jo for forholdsvis nyligt set, hvor stor forskel det kan gøre i klubben, at have medvind eller modvind, med stort set det samme materiale. (efterår 15/forår 16).
Kan vi ikke ogsaa droppe "manglende kynisme" nu vi er i gang en pogrom paa intetsigende fodboldfloskler? "Vi manglede kynisme foran maal" Ja hurra, var vi for daarlige i afslutningerne? Var modstanderens forsvar for staerkt, formaaede vi ikke at gennemspille vores angreb? Var vi uheldige? Eller scorede vi bare ikke nok maal? Adr badr.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 16. sep 2016, 10:24

Pastorius skrev: Det får dog forhåbentlig ingen i AaB til at læne sig tilbage og være tilfredse (på lige det punkt kunne debatsiden være et glimende eksempel til efterfølgelse). Vi forsøger hele tiden at finde ting der kan gøres bedre, og der er jo ingen naturlov der giver at vi kan holde fast i den placering vi har nu, så det kan sagtens stadig nå at ende i fiasko. Vi har jo for forholdsvis nyligt set, hvor stor forskel det kan gøre i klubben, at have medvind eller modvind, med stort set det samme materiale. (efterår 15/forår 16).
Tak, det var præcis det der var min pointe. Ingen herinde havde særligt travlt med vores svage punkter, da det hele så godt ud sidste efterår. Da vi pludselig fik problemer med at score mål, så blev de pludselig ret åbenlyse og vores lorteforår med 4 sejre i 15 kampe udstillede holdets (særligt defensive) svagheder ret tydeligt.

Jeg synes stadig ikke holdets stil er specielt tydelig, og det kommer særligt til udtryk på de tidspunkter hvor vi lader os presse tilbage og det mere ligner en 4-5-1 uden specielt meget hurtighed udover Bassogog. Vores omstillingsspil (og generelt offensive spil) har også ændret sig markant, nu hvor vi ikke længere særligt ofte ser vores backs med fremme.
Og ja, så er der som nævnt en 3-4 kampe, hvor vi er blevet trængt i defensiven i en grad som man ikke har set siden vi spillede Champions League. FCM-kampen sidste sæson, i hvert fald en enkelt af hjemmekampene mod AGF osv. Det virker ikke altid til at der er sammenhæng i det rent taktisk.

Besvar