Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 21. sep 2016, 16:37

FIDEL skrev:
Du har ret i, at det faktisk er fornuftigt at skifte spillestilen lidt. Dog er vi ikke stærke nok defensivt til at stå kompakt og spille på omstillinger.
Holgersson passer dog glimrende som type til at spille på omstillinger.

Dog har vi så det problem, at der er købt spillere ind med tanke på spillestilen, som AaB gerne vil udføre..


F.eks. er Meilinger ikke en kantspiller, der har særlig meget fart og energi i sit spil. Han fungerer bedst når han trækker ind i banen. Desuden kommer han til kort i fysiske kampe med meget duelspil, medmindre AaB får sat spillet og styrer kampen.
Men Meilinger er vigtig i særligt hjemmekampene imod de mindre hold, som f.eks. Viborg imorgen.

Flores har vi ikke set meget til, men jeg tror fuldt og fast på, at han er en fin omstillingsspiller, da han er god og hurtig med bolden.
Jah, men det er jo heller ikke fordi vi pludselig er gået i den anden grøft. Vi ligger stadig nr. 4 på possession i ligaen og vil sandsynligvis overhale OB når vi har overstået kampene mod Viborg og Silkeborg.

Problemet er heller ikke at vi ikke forsvarer os godt nok - problemet er at vi ikke skaber chancer nok. Vi er relativt effektive på de chancer, vi komnmer til, men vi skaber alt for få. Det er dog også lige præcis dét, Lars Søndergaard identificerer efter Lyngby-kampen, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 21. sep 2016, 16:55

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Du har ret i, at det faktisk er fornuftigt at skifte spillestilen lidt. Dog er vi ikke stærke nok defensivt til at stå kompakt og spille på omstillinger.
Holgersson passer dog glimrende som type til at spille på omstillinger.

Dog har vi så det problem, at der er købt spillere ind med tanke på spillestilen, som AaB gerne vil udføre..


F.eks. er Meilinger ikke en kantspiller, der har særlig meget fart og energi i sit spil. Han fungerer bedst når han trækker ind i banen. Desuden kommer han til kort i fysiske kampe med meget duelspil, medmindre AaB får sat spillet og styrer kampen.
Men Meilinger er vigtig i særligt hjemmekampene imod de mindre hold, som f.eks. Viborg imorgen.

Flores har vi ikke set meget til, men jeg tror fuldt og fast på, at han er en fin omstillingsspiller, da han er god og hurtig med bolden.
Jah, men det er jo heller ikke fordi vi pludselig er gået i den anden grøft. Vi ligger stadig nr. 4 på possession i ligaen og vil sandsynligvis overhale OB når vi har overstået kampene mod Viborg og Silkeborg.

Problemet er heller ikke at vi ikke forsvarer os godt nok - problemet er at vi ikke skaber chancer nok. Vi er relativt effektive på de chancer, vi komnmer til, men vi skaber alt for få. Det er dog også lige præcis dét, Lars Søndergaard identificerer efter Lyngby-kampen, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med.
Vi er helt enige så langt, at vi også har nogle graverende offensive problemer. Jeg mener blandt andet, at det er rent strukturelt er et problem, at vi ikke har en decideret boksangriber. På papireret har vi mange spændende/gode spillere, men de er alle kanter eller offensive midtbanespillere. Grønning er den eneste egentlige boksangriber og han er slet ikke på Superliga-niveau endnu. Så er der Pohl, men ham ser jeg mere som en spiller man spiller fri i dybden end en der har presence derinde. I det hele taget har vi et hold er nok i virkeligheden er bedst på omstillinger mod modstandere der giver os plads at spille på. Det er simpelthen for en-dimensionelt. Tilbage til manglen på en boksangriber. Det jeg mener er, at vi simpelthen mangler en mand der er inde i boksen og ved, hvad han skal lave derinde. Dvs. evnen til at placere sig rigtigt og derved gøre sig spilbar og komme til en målchance. Basso, Ene, Flores og Risgård er alle angribere der er bedst udenfor boksen. Ene har vist, at han kan være god som opsamler når vi har målfarlig target-angriber, men at han er meget begrænset spiller uden.

Når det er sagt er vores forsvar også et problem. Kasper P og Blåbjerg skiftes nærmest til at kvaje sig fra kamp til kamp, Patrick er i bedste fald ordinær og maglen på venstre backer er decideret uhyggelig. Så ved jeg godt vi mangler Holger og Ahlmann, men det ændrer ikke på, at vi selv i bedste fald spiller med to mand som ikke holder niveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Uldahl » 21. sep 2016, 17:58

hje1980 skrev:
KJ skrev:Yankee, hvad har vi haft kurs mod de sidste 8-9 måneder? Vi har spillet elendigt... Og spilkonceptet er i bedste fald uklart.

Jeg har stor respekt for at vi (angiveligt) vil spille det samme system i superligaen og på ungdomsholdene, men når vi nu skiftevis har en højre og venstre back, som er langsommere end en snegl har fysik som en 7-årig pigespejder, må vi fravige spillestilen. Flores blev vel ikke sat op af Patrick Kristensen én eneste gang...?

Jeg håber, at Lars Søndergaards mange roser til Mæhle er en intro til en bænkeplads til Patrick Kristensen....
Det nuværende hold skal ikke ligge til last om hvordan spillet var FØR denne sæson.

AaB har meldt ud at denne sæson er sæson 1 i genopbygningen af det næste mesterhold. Så lad os holde os til det når der skal gives kritik og ros.
Så det hele skal sammenlignes med hvordan tingene så ud fra den 1. juli og frem. Her ser jeg et hold der stadig har områder hvor holdet skal blive klart bedre og de automatiske aftaler stadig ikke sidder i skabet.
Kunne man forvente dette allerede nu efter 3 måneder - NEJ.
Har man fået givet de nye unge mulighederne for at komme ind omkring holdet - JA
- Er dette positivt for dette kommende mesterhold - JA for helvede
Har pointhøsten været godkendt so fa - JA
Har spillet være godkendt - NEJ
- Er dette tilfredsstillende - nej selvfølgelig ikke, men det skal nok komme som holdet bliver bedre og bedre spillet sammen.
Er truppen optimal - NEJ
- havde man forventet dette i det nye år 1 - Nej det håber jeg ikke man havde forventet. Den brede holdet mangler nu, er det som de unge skal skabe over de næste 1-2 år krydret med forstærkninger udefra over de næste 1-2 år.
- Bør man fremskynde dette - NEJ. Vi har ikke pengene til dette i ET vindue og de unge skal også have plads i truppen til at udvikle sig til et mesterhold.
Enig langt hen af vejen. De unge skal have chancen, Pohl og Mæhle gjorde det faktisk fint, på trods af den fejl han lavede ved scoringen. De bør være startere i næste kamp. Sammen med Sloth i stedet for Risgaard.

Jeg glemmer selv vi er i en opbygning af holdet, til tider, men hjertet løber af med mig når nu jeg så tydeligt kan se manglerne på holdet. Et par forsvars spillere mere ind og vi kan spille med i top 3-4. Hvad hjertet er fyldt af løber munden over med er ret rammende for os fans. Godt du lige minder os på det. :thumbsup:

Besvar