Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2016, 16:52

Jakobsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Tipsbladet melder Ene og Ahlmann ude mod VFF http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... iborg-kamp

Forhåbentlig hiver Søndergaard ikke Risgård frem i angrebet, men vælger enten Pohl eller Grønning. Ellers er det begrænset, hvad Søndergaard kan vælge mellem, så mon ikke det bliver samme forsvar. Så må vi håbe, at Blåbjerg og Mæhle er knap så nervøse denne gang, og at PK tør spille fremad og ikke bare bagud og til siden.
Baseret på dagens træning gætter Nordjyske på at den elendige præstation i Lyngby ikke får konsekvenser, de mener at der bliver genvalg til ti spillere. Den eneste ændring er at Pohl erstatter skadesramte Ene.




Det synes jeg er decideret skidt af Søndergaard. Forsvaret kan man måske ikke gøre så meget med. Jeg har selv advokeret for Risgård som en mulighed, men det var mest i desperation og afmagt. AaB må jo aldrig stille med et ringere forsvar end Viborg og Lyngby - det må man sige vi har gjort i begge kampe, hvis det står til troende. Der er jo ikke en spiller i den bagkæde med bare antydningen af Superliga-niveau.
Er glad for vi får Pohl at se fremfor Thomas "græsset er grønnere på den anden side" Enevoldsen. Havde dog gerne set man var gået tilbage til Risgård fremme. Det er vel egentlig ham og Basso fremme der har virket bedst.

Med det forhåndenværende materiale havde jeg nok stillet op sådan her.

Det er "decideret skidt" at Soendergaard har Pohl med i stedet for Sloth? Du mener simpelthen at den ene aendring er saa alvorlig at det berettiger saa alvorlig et praedikat? Har Sloth virkelig praesteret saa markant bedre end Pohl at du vil behaefte det med saa alvorlig kritik? Pohl sluttede skide godt af i sidste saeson, og var sammen med Basso et af de eneste lyspunkter. Sloth derimod er ikke kommet i gang endnu. Hvis Sloth er bedre egnet til startopstillingen, er det marginalt, og sgu ikke noget der fortjener saa hysterisk en kommentar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 21. sep 2016, 16:59

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Tipsbladet melder Ene og Ahlmann ude mod VFF http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... iborg-kamp

Forhåbentlig hiver Søndergaard ikke Risgård frem i angrebet, men vælger enten Pohl eller Grønning. Ellers er det begrænset, hvad Søndergaard kan vælge mellem, så mon ikke det bliver samme forsvar. Så må vi håbe, at Blåbjerg og Mæhle er knap så nervøse denne gang, og at PK tør spille fremad og ikke bare bagud og til siden.
Baseret på dagens træning gætter Nordjyske på at den elendige præstation i Lyngby ikke får konsekvenser, de mener at der bliver genvalg til ti spillere. Den eneste ændring er at Pohl erstatter skadesramte Ene.




Det synes jeg er decideret skidt af Søndergaard. Forsvaret kan man måske ikke gøre så meget med. Jeg har selv advokeret for Risgård som en mulighed, men det var mest i desperation og afmagt. AaB må jo aldrig stille med et ringere forsvar end Viborg og Lyngby - det må man sige vi har gjort i begge kampe, hvis det står til troende. Der er jo ikke en spiller i den bagkæde med bare antydningen af Superliga-niveau.
Er glad for vi får Pohl at se fremfor Thomas "græsset er grønnere på den anden side" Enevoldsen. Havde dog gerne set man var gået tilbage til Risgård fremme. Det er vel egentlig ham og Basso fremme der har virket bedst.

Med det forhåndenværende materiale havde jeg nok stillet op sådan her.

Det er "decideret skidt" at Soendergaard har Pohl med i stedet for Sloth? Du mener simpelthen at den ene aendring er saa alvorlig at det berettiger saa alvorlig et praedikat? Har Sloth virkelig praesteret saa markant bedre end Pohl at du vil behaefte det med saa alvorlig kritik? Pohl sluttede skide godt af i sidste saeson, og var sammen med Basso et af de eneste lyspunkter. Sloth derimod er ikke kommet i gang endnu. Hvis Sloth er bedre egnet til startopstillingen, er det marginalt, og sgu ikke noget der fortjener saa hysterisk en kommentar.
Det er skidt at spille med Patrick "Et ben" i venstre. Så kan vi lige så godt give Bardhec chancen. Ifht. Risågrd fremme vs. Pohl ser jeg på, hvad der har fungeret bedst og det har angrebet med Risgård og Basso. Når det er sagt fik jeg formuleret decideret skidt forkert, det var nærmere en hentydning på holdets svaghed som sådan uanset om man vælger det ene eller andet end Pohl. Ifht. Pohl ser jeg egentlig hellere vi kører ham i stilling end bruger mere tid på Ene. Enes opfører sig som om han er for god til AaB og det kan vi ikke bruge til noget.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2016, 17:04

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Tipsbladet melder Ene og Ahlmann ude mod VFF http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... iborg-kamp

Forhåbentlig hiver Søndergaard ikke Risgård frem i angrebet, men vælger enten Pohl eller Grønning. Ellers er det begrænset, hvad Søndergaard kan vælge mellem, så mon ikke det bliver samme forsvar. Så må vi håbe, at Blåbjerg og Mæhle er knap så nervøse denne gang, og at PK tør spille fremad og ikke bare bagud og til siden.
Baseret på dagens træning gætter Nordjyske på at den elendige præstation i Lyngby ikke får konsekvenser, de mener at der bliver genvalg til ti spillere. Den eneste ændring er at Pohl erstatter skadesramte Ene.




Det synes jeg er decideret skidt af Søndergaard. Forsvaret kan man måske ikke gøre så meget med. Jeg har selv advokeret for Risgård som en mulighed, men det var mest i desperation og afmagt. AaB må jo aldrig stille med et ringere forsvar end Viborg og Lyngby - det må man sige vi har gjort i begge kampe, hvis det står til troende. Der er jo ikke en spiller i den bagkæde med bare antydningen af Superliga-niveau.
Er glad for vi får Pohl at se fremfor Thomas "græsset er grønnere på den anden side" Enevoldsen. Havde dog gerne set man var gået tilbage til Risgård fremme. Det er vel egentlig ham og Basso fremme der har virket bedst.

Med det forhåndenværende materiale havde jeg nok stillet op sådan her.

Det er "decideret skidt" at Soendergaard har Pohl med i stedet for Sloth? Du mener simpelthen at den ene aendring er saa alvorlig at det berettiger saa alvorlig et praedikat? Har Sloth virkelig praesteret saa markant bedre end Pohl at du vil behaefte det med saa alvorlig kritik? Pohl sluttede skide godt af i sidste saeson, og var sammen med Basso et af de eneste lyspunkter. Sloth derimod er ikke kommet i gang endnu. Hvis Sloth er bedre egnet til startopstillingen, er det marginalt, og sgu ikke noget der fortjener saa hysterisk en kommentar.
Det er skidt at spille med Patrick "Et ben" i venstre. Så kan vi lige så godt give Bardhec chancen. Ifht. Risågrd fremme vs. Pohl ser jeg på, hvad der har fungeret bedst og det har angrebet med Risgård og Basso. Når det er sagt fik jeg formuleret decideret skidt forkert, det var nærmere en hentydning på holdets svaghed som sådan uanset om man vælger det ene eller andet end Pohl. Ifht. Pohl ser jeg egentlig hellere vi kører ham i stilling end bruger mere tid på Ene. Enes opfører sig som om han er for god til AaB og det kan vi ikke bruge til noget.
O.k. fair nok. Du mente det ikke saa staerkt. Selvfoelgelig er det et problem at PK spiller paa venstre. Han er intet vaerd offensivt paa den plads, men ud fra hvad jeg har set fra Bytyqi, saa er han miles away defensivt. Jeg kan godt forstaa hvis LS vaelger det mere sikre kort i en allerede ekstremt amputeret 4-backkaede. Hvis vi stiller med baade Bytyqi og Maehle, saa er vi fire mand fra optimalopstillingen i forsvaret, hvor to af spillerne er helt uproevede. Den slags slipper man ikke godt fra, uanset om det er FCK eller Viborg man moeder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Martino » 21. sep 2016, 17:10

Jeg synes det er dejligt at Ene ikke er med. Jeg håbede sådan at han blev solgt i sommers, mens vi stadig kunne tjene en skilling, men ak sådan skulle det ikke være. Håber Pohl griber chancen. At LS ikke kan se at PK ikke dur på backen er mig en kæmpe gåde, og jeg begynder at sætte spørgsmålstegn ved hans dømmekraft angående enkelte spilleres evner. Gaarde fortalte mig at de var tilfredse med truppens sammensætning, og det må han synes på baggrund af tilbagemeldinger fra trænerteamet, så her er der måske nogle mangler. Det kan simpelthen ikke passe at professionelle trænere ikke kan se at PK som VB eller HB er hæmmende for vores spil altså. Blåbjerg spillede elendigt mod Lyngby, men jeg har ikke opgivet ham endnu. Kasper P har desuden spillet sig op i dette efterår, selvom han også sejlede ved Lyngbys mål i mandags. Han skal da meget hurtigere falde dybt og opdage situationens alvor, men ja fejl er fejl og dem som tit afgør kampe.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Pastorius » 21. sep 2016, 19:37

Jakobsen skrev:
Glenn Francisco skrev:
FlæskeFrank skrev:Fordelen ved at fastholde forsvaret er jo, at give Mæhle en ny kamp og forsvarsspillerne ved hvem naboen er.

Men den pladsmæssige "rigtigste" var vel Bytyqi og Patrick(beholde noget rutine i forsvaret)

Den friske var Bytyqi og Mæhle.


Udfra klubbens strategi, burde denne opstilling være den oplagte taget seneste præstationer osv. in mente.

Og med Pohl og Bassogog på toppen har vi næsten verdens hurtigste angreb :D
Skulle vi stille hold ud fra strategien burde idealopstillingen vel være;

Du er relativt hurtigt ved at blande dig i min top-tre med Telefonnummeret, Allan P og Brent.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af gravballe » 21. sep 2016, 20:26

Genvalg til pk og risgård skriger til himlen..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af le Cid » 22. sep 2016, 10:09

Jakobsen skrev:Skulle vi stille hold ud fra strategien burde idealopstillingen vel være;

Du har vist ikke rigtig fulgt med, når Gaarde har fortalt om strategien.
Eller også vil du bare rigtig gerne være en brokrøv...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 22. sep 2016, 10:44

Der venter en primitiv modstander i aften som kun er farlig på kontraangreb og dødbolde. Hvis vi har kvalitet i boldomgangen så er vi et langt bedre hold der kan reducere viborgenserne til statister.
Jeg er fortrøstningsfuld og tror på sejr i aften.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1028
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Mephisto2 » 22. sep 2016, 10:58

frederikshavneren skrev:Der venter en primitiv modstander i aften som kun er farlig på kontraangreb og dødbolde. Hvis vi har kvalitet i boldomgangen så er vi et langt bedre hold der kan reducere viborgenserne til statister.
Jeg er fortrøstningsfuld og tror på sejr i aften.
Og jeg er for første gang i min levetid bekymret forud for en kamp mod Viborg på hjemmebane. Det er virkeligt, virkeligt skidt.

Synes ikke, vi har set så skidt ud, siden Pehrsson næsten fik rykket holdet ud af superligaen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Pastorius » 22. sep 2016, 11:04

Mephisto2 skrev:
frederikshavneren skrev:Der venter en primitiv modstander i aften som kun er farlig på kontraangreb og dødbolde. Hvis vi har kvalitet i boldomgangen så er vi et langt bedre hold der kan reducere viborgenserne til statister.
Jeg er fortrøstningsfuld og tror på sejr i aften.
Og jeg er for første gang i min levetid bekymret forud for en kamp mod Viborg på hjemmebane. Det er virkeligt, virkeligt skidt.

Synes ikke, vi har set så skidt ud, siden Pehrsson næsten fik rykket holdet ud af superligaen.
Er det virkelig så længe siden vi har tabt to kampe i træk sidst?

:-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Kenneth K » 22. sep 2016, 11:04

Nordjyske mente i går, at Pohl ville få en startplads på bekostning af Ene.

Har de et bud på startopstilling i dag, efter måske at have overværet gårsdagens afsluttende træning? Jo fx også spændende om Bytyqi starter inde.

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Raiman » 22. sep 2016, 11:20

Kenneth K skrev:Nordjyske mente i går, at Pohl ville få en startplads på bekostning af Ene.

Har de et bud på startopstilling i dag, efter måske at have overværet gårsdagens afsluttende træning? Jo fx også spændende om Bytyqi starter inde.
A-holdet igår til træning var identisk med de 11 startende i Lyngby dog uden Ene, hvor Pohl agerede 11-mand. Mon ikke han får chancen i aften ved siden af Basso.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 22. sep 2016, 13:38

Uanset spilletidspunkt er der altid indvendinger, men personligt synes jeg at det er fantastisk med en aftenkamp. Der er noget specielt over aftenkampe hvor stadion er badet i lyset fra lysanlæget.

Den eneste trussel viborgenserne udgør er på kontraangreb og dødbolde, her kan vi imidlertid få store problemer med eksempelvis at få neutraliseret Mikkel Rask.

Gætter på at vi vinder 3-1

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Gamen » 22. sep 2016, 13:48

frederikshavneren skrev:Uanset spilletidspunkt er der altid indvendinger, men personligt synes jeg at det er fantastisk med en aftenkamp. Der er noget specielt over aftenkampe hvor stadion er badet i lyset fra lysanlæget.

Den eneste trussel viborgenserne udgør er på kontraangreb og dødbolde, her kan vi imidlertid få store problemer med eksempelvis at få neutraliseret Mikkel Rask.

Gætter på at vi vinder 3-1
Viborg er rigtig godt organiseret. Tvivler på at vi ligefrem laver 3 kasser på dem, når vores total er på 11 mål i 9 kampe.
Jeg lader mig dog glædeligt overraske.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2861
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Eksil » 22. sep 2016, 13:55

Jeg tror vi taber 1-0 på en dødbold og debatsiden smelter ned i jammer og fyringsønsker imod alle i klubben.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Gamen » 22. sep 2016, 13:56

Eksil skrev:Jeg tror vi taber 1-0 på en dødbold og debatsiden smelter ned i jammer og fyringsønsker imod alle i klubben.
Så ryger der et par flagstænger på Hornevej.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af KJ » 22. sep 2016, 14:26

Viborgs kontraer mod BIF var på niveau med Dynamo Kiev i 80-90'erne. At Deble så er verdens ringeste afslutter reddede BIF fra et større nederlag. Gad vide om Lars Søndergaard har en plan for at undgå, at Viborg får 4-5 friløbere inden for den første halve time. Jeg tvivler.... Jeg er bange for, at bolden fortsat skal spilles langsomt og usikkert frem af Blåbjerg. Men hold k... hvor ville en sejr løse mange problemer midlertidigt :-)

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Frygah » 22. sep 2016, 14:37

Det Viborg-hold jeg så vinde fortjent i Brøndby, var ret imponerende. Jeg tror godt de kan give os gevaldige problemer, og det ikke bare med fysisk tonserbold.

De spillede hurtigt og kvikt, så jeg kan godt frygte at de kan straffe os når vi forsøger at spille bolden igennem deres kæder, og så ser vi kontra på kontra mod Larsen. Vores opspil skal i hvert fald være markant bedre end mod Lyngby, for selvom Deblé er uskarp, tror jeg ikke på at Viborg kan være lige så dårlige til at ramme kassen, som Lyngby var 1. halvleg.

Vi skal virkelig have nogle spillere der stempler ind i aften. Også blandt vores offensive kræfter!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af FIDEL » 22. sep 2016, 18:19

Mit bud.. Vi taber 0-2.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af NIN » 22. sep 2016, 19:03

https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar