Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 24. nov 2016, 12:28

Mraab1978 skrev:
Pastorius skrev:
birk skrev:Ddr blev nævnt noget med familie dengang i FCN
. Men hvorfor bliver man assistent træner 10 dage efter hans opsigelse / fyring .
Altså begrundelser kan man aldrig rigtig tage alvorligt i den slags situationer. Noget skal de sige, og som regel er ingen interesseret i at sige sandheden.

Det er givet korrekt at den egentlige årsag til Kuhn holdt bunder i forskellige opfattelser af hvordan holdet skulle spille. At det kan blive et issue, vil så dække over at man ikke har haft tillid til at trænerens dispositioner var fornuftige. Havde man det, havde man ladet ham gøre det han ville.

Hvis den manglende tillid så har gjort at man har begrænset Kuhns muligheder for at agere i en grad der gjorde han sagde op, betyder det i min bog, at han reelt set kom en fyring i forkøbet.

At han selv sagde op, har haft den økonomiske konsekvens at han har været fri til at starte et andet sted. Kuhn har ikke en længere karriere bag sig som højtlønnet cheftræner, så på det tidspunkt har han sikkert ikke haft råd til at gå uden indtægt i måneder eller år, og så har han taget noget der gav mening for ham både økonomisk, og praktisk.

Alt ovenstående er ikke belastet af faktisk viden - udover hvad der er offenligt kendt, men blot logiske slutninger ud fra det jeg kan observere.
Hvis du kendte mere til FCM som klub, ville du vide at det altid har fungeret sådsn, at bestyrelsen egentlig vil være træner. Det var det samme under Glen, han fandt sig bare i det
Så er det jo himmelråbende dumt og tegn på mangelende dømmekraft at Kuhn overhovedet sagde ja til det job. Det første man klarlægger ved en ansættelsessamtale er vel ansvar og pligter forbundet med stillingen.

Glen fandt sig vel egentlig heller ikke i det - til sidste.

Uanset så er det jo stadig et udtryk for at forholdet med ledelsen ikke fungerede, og så stadig et spørgsmål om hvad der kom først. Opsigelse eller fyring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2016, 12:44

Mraab1978 skrev:
Gamen skrev:Apropos Pehrsson, så virker han ret bitter over tiden i AaB...

" I Aalborg var det en ekonomi som var ett totalt luftslott, så ett halvår efter jag kommit så hade åtta spelare i startelvan försvunnit. Man hade ett helt imperium som inte var värt någonting, med hockeylag, handbollslag, restauranger, hotell, och så vidare, så det var ingen storklubb ett halvår efter jag kom dit. Då fanns det plötsligt väldigt lite pengar och nästan bara skulder.

- Det blev ett tränarskap där jag blev frustrerad över att det inte fungerade riktigt. En lärdom där jag inte var fokuserad tillräckligt."
han er lige til at grine af. Læs Malmøs forum, og se hvad fansne mener om det bytte af kuhn. De er i chok, og det er let at gennemskue at det bytte ikke er andet end en magtdemonstration. Magnus Pehrsson er den ringeste træner i mands minde. Ikke kuhn i AaB men også i Djurgården, og i Estland.
Men Pehrsson har jo fuldstændig ret i det, han siger. Han troede jo, han skulle træne en storklub, der lige havde vundet det danske mesterskab og gået videre fra Champions League og ankom i praksis til én stor stinkende mødding. Som skrevet tidligere må de elementer retfærdigvis indgå i den samlede vurdering af Pehrssons tid i AaB.

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Bambo » 24. nov 2016, 12:45

Lad mig først slå fast at jeg har været en meget stor fan af AaB. Jeg har de sidste par år følt at AaB træder på os så derfor har jeg besluttet ikke at bruge en krone mere på klubben. Lynge har gjort mange gode ting i AaB og derfor sidder han sikkert i bestyrelsen nu, hvilket jeg mener er en stor fejl. Han har også lavet rigtig mange fejl og været AaB en meget dyr mand. Specielt omkring ansættelse af trænere har der været mange fejl, som resulterede i trænerfyringer. Så skulle der ansættes en ny sportschef og jeg tror at langt de fleste nu kan se at Gaarde slet ikke har de fornødne evner. Så skulle der ansættes nyt trænerteam og jeg tror at Lynge og Gaarde stod for ansættelsen. Enhver kan nu se at Gaarde slet ikke var i stand til at vurdere de forskellige emner og i øvrigt heller ikke spiller truppen og derfor blev det meldt ud fra start at Kuhn slet ikke var et emne til posten.
Jeg kan huske at efter en trænerfyring stod Kuhn i spidsen for AaB, jeg tror det var i 16 kampe uden et eneste nederlag. Vores modstandere var eksempelvis Manchester U. på udebane, som i øvrigt endte 2-2
Jeg ville glædes over at se Kuhn tilbage som cheftræner i AaB så væk med Gaarde og de nuværende trænere. Jeg er sikkert dum, men jeg forstår ikke at mange af disse siders debatøre kritiserer næsten alt , hvad andre klupper gør og synes at alt hvad AaB gør er det eneste saligørende. Jeg synes at AaB sportsligt kører direkte mod afgrunden og situationen måske er ligeså alvorlig som for år tilbage hvor kluppen var max 5 sekunder fra nedrykning. i mine øjne mangler AaB en ny sportsdirektør, et nyt trænerteam , 5-6 nye klassespillere, men ingen rører en finger ved noget som helst. Reserveholdet taber og taber, ligaholdet taber og taber, hvilket forsætter mod Randers. Vi var svineheldige med sejren i Randers og jeg tror at AaB bliver spillet ud af banen fredag aften. Alle såkaldte fodboldeksperter er enige om AaB's store spillemæssige krise, kun ledelse i AaB mener noget andet. Sov forsat godt videre.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 24. nov 2016, 12:52

Hovedet skrev:
Mraab1978 skrev:
Gamen skrev:Apropos Pehrsson, så virker han ret bitter over tiden i AaB...

" I Aalborg var det en ekonomi som var ett totalt luftslott, så ett halvår efter jag kommit så hade åtta spelare i startelvan försvunnit. Man hade ett helt imperium som inte var värt någonting, med hockeylag, handbollslag, restauranger, hotell, och så vidare, så det var ingen storklubb ett halvår efter jag kom dit. Då fanns det plötsligt väldigt lite pengar och nästan bara skulder.

- Det blev ett tränarskap där jag blev frustrerad över att det inte fungerade riktigt. En lärdom där jag inte var fokuserad tillräckligt."
han er lige til at grine af. Læs Malmøs forum, og se hvad fansne mener om det bytte af kuhn. De er i chok, og det er let at gennemskue at det bytte ikke er andet end en magtdemonstration. Magnus Pehrsson er den ringeste træner i mands minde. Ikke kuhn i AaB men også i Djurgården, og i Estland.
Men Pehrsson har jo fuldstændig ret i det, han siger. Han troede jo, han skulle træne en storklub, der lige havde vundet det danske mesterskab og gået videre fra Champions League og ankom i praksis til én stor stinkende mødding. Som skrevet tidligere må de elementer retfærdigvis indgå i den samlede vurdering af Pehrssons tid i AaB.
Jaja MEN som træner får man det meste ud af det man har, og Pehrsson fik bl.a. lov at hente Chanko mfl, hvilket blev et kæmpe flop. Desuden bærer han ansvaret for at spillet var decideret elendigt...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af MrBangDK » 24. nov 2016, 12:55

Bambo skrev:Lad mig først slå fast at jeg har været en meget stor fan af AaB. Jeg har de sidste par år følt at AaB træder på os så derfor har jeg besluttet ikke at bruge en krone mere på klubben. Lynge har gjort mange gode ting i AaB og derfor sidder han sikkert i bestyrelsen nu, hvilket jeg mener er en stor fejl. Han har også lavet rigtig mange fejl og været AaB en meget dyr mand. Specielt omkring ansættelse af trænere har der været mange fejl, som resulterede i trænerfyringer. Så skulle der ansættes en ny sportschef og jeg tror at langt de fleste nu kan se at Gaarde slet ikke har de fornødne evner. Så skulle der ansættes nyt trænerteam og jeg tror at Lynge og Gaarde stod for ansættelsen. Enhver kan nu se at Gaarde slet ikke var i stand til at vurdere de forskellige emner og i øvrigt heller ikke spiller truppen og derfor blev det meldt ud fra start at Kuhn slet ikke var et emne til posten.
Jeg kan huske at efter en trænerfyring stod Kuhn i spidsen for AaB, jeg tror det var i 16 kampe uden et eneste nederlag. Vores modstandere var eksempelvis Manchester U. på udebane, som i øvrigt endte 2-2
Jeg ville glædes over at se Kuhn tilbage som cheftræner i AaB så væk med Gaarde og de nuværende trænere. Jeg er sikkert dum, men jeg forstår ikke at mange af disse siders debatøre kritiserer næsten alt , hvad andre klupper gør og synes at alt hvad AaB gør er det eneste saligørende. Jeg synes at AaB sportsligt kører direkte mod afgrunden og situationen måske er ligeså alvorlig som for år tilbage hvor kluppen var max 5 sekunder fra nedrykning. i mine øjne mangler AaB en ny sportsdirektør, et nyt trænerteam , 5-6 nye klassespillere, men ingen rører en finger ved noget som helst. Reserveholdet taber og taber, ligaholdet taber og taber, hvilket forsætter mod Randers. Vi var svineheldige med sejren i Randers og jeg tror at AaB bliver spillet ud af banen fredag aften. Alle såkaldte fodboldeksperter er enige om AaB's store spillemæssige krise, kun ledelse i AaB mener noget andet. Sov forsat godt videre.
Hvis du ikke er fan længere eller ikke gider AaB mere, så pis dog af! Din holdning er så evindelig ligegyldig!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 24. nov 2016, 13:03

Bambo skrev:Lad mig først slå fast at jeg har været en meget stor fan af AaB. Jeg har de sidste par år følt at AaB træder på os så derfor har jeg besluttet ikke at bruge en krone mere på klubben. Lynge har gjort mange gode ting i AaB og derfor sidder han sikkert i bestyrelsen nu, hvilket jeg mener er en stor fejl. Han har også lavet rigtig mange fejl og været AaB en meget dyr mand. Specielt omkring ansættelse af trænere har der været mange fejl, som resulterede i trænerfyringer. Så skulle der ansættes en ny sportschef og jeg tror at langt de fleste nu kan se at Gaarde slet ikke har de fornødne evner. Så skulle der ansættes nyt trænerteam og jeg tror at Lynge og Gaarde stod for ansættelsen. Enhver kan nu se at Gaarde slet ikke var i stand til at vurdere de forskellige emner og i øvrigt heller ikke spiller truppen og derfor blev det meldt ud fra start at Kuhn slet ikke var et emne til posten.
Jeg kan huske at efter en trænerfyring stod Kuhn i spidsen for AaB, jeg tror det var i 16 kampe uden et eneste nederlag. Vores modstandere var eksempelvis Manchester U. på udebane, som i øvrigt endte 2-2
Jeg ville glædes over at se Kuhn tilbage som cheftræner i AaB så væk med Gaarde og de nuværende trænere. Jeg er sikkert dum, men jeg forstår ikke at mange af disse siders debatøre kritiserer næsten alt , hvad andre klupper gør og synes at alt hvad AaB gør er det eneste saligørende. Jeg synes at AaB sportsligt kører direkte mod afgrunden og situationen måske er ligeså alvorlig som for år tilbage hvor kluppen var max 5 sekunder fra nedrykning. i mine øjne mangler AaB en ny sportsdirektør, et nyt trænerteam , 5-6 nye klassespillere, men ingen rører en finger ved noget som helst. Reserveholdet taber og taber, ligaholdet taber og taber, hvilket forsætter mod Randers. Vi var svineheldige med sejren i Randers og jeg tror at AaB bliver spillet ud af banen fredag aften. Alle såkaldte fodboldeksperter er enige om AaB's store spillemæssige krise, kun ledelse i AaB mener noget andet. Sov forsat godt videre.
Hold nu kæft, der er ingen der tager dig alvorligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af gravballe » 24. nov 2016, 13:11

Hovedet skrev:
Mraab1978 skrev:
Gamen skrev:Apropos Pehrsson, så virker han ret bitter over tiden i AaB...

" I Aalborg var det en ekonomi som var ett totalt luftslott, så ett halvår efter jag kommit så hade åtta spelare i startelvan försvunnit. Man hade ett helt imperium som inte var värt någonting, med hockeylag, handbollslag, restauranger, hotell, och så vidare, så det var ingen storklubb ett halvår efter jag kom dit. Då fanns det plötsligt väldigt lite pengar och nästan bara skulder.

- Det blev ett tränarskap där jag blev frustrerad över att det inte fungerade riktigt. En lärdom där jag inte var fokuserad tillräckligt."
han er lige til at grine af. Læs Malmøs forum, og se hvad fansne mener om det bytte af kuhn. De er i chok, og det er let at gennemskue at det bytte ikke er andet end en magtdemonstration. Magnus Pehrsson er den ringeste træner i mands minde. Ikke kuhn i AaB men også i Djurgården, og i Estland.
Men Pehrsson har jo fuldstændig ret i det, han siger. Han troede jo, han skulle træne en storklub, der lige havde vundet det danske mesterskab og gået videre fra Champions League og ankom i praksis til én stor stinkende mødding. Som skrevet tidligere må de elementer retfærdigvis indgå i den samlede vurdering af Pehrssons tid i AaB.
Persson pejede selv på Chanko........

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gnu » 24. nov 2016, 13:14

Gamen skrev:Hvad man så også lige skal huske er: Kuhn ankom med en meget favnende tilgang - knus, kærlighed og krav eller et eller andet kaldte han det på den indledende pressekonference. Det tror jeg ikke passede ind i en trup med meget konkurrencedygtige individualister, der er vant til at blive gået til og har årelang erfaring fra Tyskland, Holland, Schweiz, Skotland mm. Den går måske nok andre steder, og fungerede glimrende på motivationsfronten i AaB, men ikke i Malmö.
Hvis Kuhn var for meget blød mand og Malmö har brug for en autoritær leder, så passer det bare uendeligt dårligt med at afløseren hedder Magnus Pehrsson, der i den grad har haft problemer med disciplinen og som derudover aldrig har vist noget som helst.

Hans største talent lader til at være evnen til at blive ansat i stillinger han på ingen måde har kompetencerne til. Han må have noget af et snakketøj. Magnus Pehrsson - den postfaktuelle træner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Mraab1978
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2016, 10:05
Favoritspiller: Rade prica
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mraab1978 » 24. nov 2016, 13:19

Gnu skrev:
Gamen skrev:Hvad man så også lige skal huske er: Kuhn ankom med en meget favnende tilgang - knus, kærlighed og krav eller et eller andet kaldte han det på den indledende pressekonference. Det tror jeg ikke passede ind i en trup med meget konkurrencedygtige individualister, der er vant til at blive gået til og har årelang erfaring fra Tyskland, Holland, Schweiz, Skotland mm. Den går måske nok andre steder, og fungerede glimrende på motivationsfronten i AaB, men ikke i Malmö.
Hvis Kuhn var for meget blød mand og Malmö har brug for en autoritær leder, så passer det bare uendeligt dårligt med at afløseren hedder Magnus Pehrsson, der i den grad har haft problemer med disciplinen og som derudover aldrig har vist noget som helst.

Hans største talent lader til at være evnen til at blive ansat i stillinger han på ingen måde har kompetencerne til. Han må have noget af et snakketøj. Magnus Pehrsson - den postfaktuelle træner.
helt enig. Og netop dette er jo en god forklaring på, hvorfor fyringen blot er en intern magtdemonstration. Ellers havde man da aldrig valgt en som Magnus pehrsson, så havde man jo valgt at gå tilbage til en Åge hareide type.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2016, 13:22

FIDEL skrev:
Hovedet skrev:
Mraab1978 skrev:
Gamen skrev:Apropos Pehrsson, så virker han ret bitter over tiden i AaB...

" I Aalborg var det en ekonomi som var ett totalt luftslott, så ett halvår efter jag kommit så hade åtta spelare i startelvan försvunnit. Man hade ett helt imperium som inte var värt någonting, med hockeylag, handbollslag, restauranger, hotell, och så vidare, så det var ingen storklubb ett halvår efter jag kom dit. Då fanns det plötsligt väldigt lite pengar och nästan bara skulder.

- Det blev ett tränarskap där jag blev frustrerad över att det inte fungerade riktigt. En lärdom där jag inte var fokuserad tillräckligt."
han er lige til at grine af. Læs Malmøs forum, og se hvad fansne mener om det bytte af kuhn. De er i chok, og det er let at gennemskue at det bytte ikke er andet end en magtdemonstration. Magnus Pehrsson er den ringeste træner i mands minde. Ikke kuhn i AaB men også i Djurgården, og i Estland.
Men Pehrsson har jo fuldstændig ret i det, han siger. Han troede jo, han skulle træne en storklub, der lige havde vundet det danske mesterskab og gået videre fra Champions League og ankom i praksis til én stor stinkende mødding. Som skrevet tidligere må de elementer retfærdigvis indgå i den samlede vurdering af Pehrssons tid i AaB.
Jaja MEN som træner får man det meste ud af det man har, og Pehrsson fik bl.a. lov at hente Chanko mfl, hvilket blev et kæmpe flop. Desuden bærer han ansvaret for at spillet var decideret elendigt...
Var Chanko ikke Lynges opfindelse i øvrigt - men måske på råd fra Pehrsson, det ved jeg ikke? Nej, kønt så det ikke ud i den tid, og jeg var da også fuldstændig enig i fyringen og ansættelsen af Kent, selv om jeg mener, at Magnus Pehrsson var det mindste af mange andre problemer, der herskede i AaB dengang. Det var en utaknemmelig opgave, han blev sat på, og den var ikke egnet for et ungt og urutineret trænertalent.

I dag er vores økonomiske situation en helt anden, og det samme er måden, klubben køres på. Til gengæld befinder vi os sportsligt i omtrent samme situation som i efteråret 2010, skønt vores gode pointmæssige start har frelst os for en tur helt ned i den sorte gryde.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 24. nov 2016, 13:36

Hovedet skrev:
Mraab1978 skrev:
Gamen skrev:Apropos Pehrsson, så virker han ret bitter over tiden i AaB...

" I Aalborg var det en ekonomi som var ett totalt luftslott, så ett halvår efter jag kommit så hade åtta spelare i startelvan försvunnit. Man hade ett helt imperium som inte var värt någonting, med hockeylag, handbollslag, restauranger, hotell, och så vidare, så det var ingen storklubb ett halvår efter jag kom dit. Då fanns det plötsligt väldigt lite pengar och nästan bara skulder.

- Det blev ett tränarskap där jag blev frustrerad över att det inte fungerade riktigt. En lärdom där jag inte var fokuserad tillräckligt."
han er lige til at grine af. Læs Malmøs forum, og se hvad fansne mener om det bytte af kuhn. De er i chok, og det er let at gennemskue at det bytte ikke er andet end en magtdemonstration. Magnus Pehrsson er den ringeste træner i mands minde. Ikke kuhn i AaB men også i Djurgården, og i Estland.
Men Pehrsson har jo fuldstændig ret i det, han siger. Han troede jo, han skulle træne en storklub, der lige havde vundet det danske mesterskab og gået videre fra Champions League og ankom i praksis til én stor stinkende mødding. Som skrevet tidligere må de elementer retfærdigvis indgå i den samlede vurdering af Pehrssons tid i AaB.

Passer det overhovedet at der forsvandt otte ud af start 11 på et halvt år?? Lyder voldsomt. Til gengæld blev Kuhn mestertræner i Malmø selvom man solgte topscoreren midt i sæsonen...

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Bambo » 24. nov 2016, 13:57

Til Pastorius og Bang.
Hvad i mener og skriver er mig totalt ligegyldigt.
Jeg er bare så glad for at jeg bor i et land, hvor selv and alfabeter kan læse og skrive

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2016, 13:59

Hovedet skrev:Det var en utaknemmelig opgave, han blev sat på, og den var ikke egnet for et ungt og urutineret trænertalent.

I dag er vores økonomiske situation en helt anden, og det samme er måden, klubben køres på. Til gengæld befinder vi os sportsligt i omtrent samme situation som i efteråret 2010, skønt vores gode pointmæssige start har frelst os for en tur helt ned i den sorte gryde.
Er det ikke altid problemet med unge og urutinerede trænertalenter ? Det er et sats. Hvis vi sidste år i stedet for Søndergaard havde valgt Jakob Michelsen fra Skive(!!!), så havde debatsiden været oversvømmet af indlæg om AaBs dårlige valg. I dag sukker man efter det valg.

Magnus Pehrsson var et sats og som det rigtig blev påpeget, så var klubben på det tidspunkt på vej mod konkurs trods sportslig succes. Det gjorde ikke hans trænergerning nemmere. Og de som siger, at han dur ikke, fordi han i forrige årti var dårlig i AaB, må altså kigge på kalenderen. Pehrsson har føjet mange års trænergerning på CV'et siden da.

Hvis man skal pege på et trænernavn i DK, som kommer tættest på AaBs ønsker, så er det vel kun David Nielsen. Han har nogle års erfaring, spiller OK bold, udstråling og giver unge chancen. Han kan dog have brændt nogle broer i Aalborg og omegn selv om det snart er 12 år siden.

Kuhn har jeg svært ved at se i klubben.

Jeg kan kun se Kuhn i AaB i meget begrænset løsninger.
1) Han bliver cheftræner og sætter sit eget team - det tror jeg ikke AaB er klar til, men det ville være afgørende for Kuhn succes hos os.
2) Han bliver assistent for Søndergaard, evt. sidestillet. Det vil ødelægge al fremtid for Kuhn som cheftræner, det tror jeg ikke Kuhn er klar til.
3) Han overtager efter PEA - kender ikke hans titel, kun hans betydning.

AaB har selvfølgelig plads til Kuhn, men hvor ?
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gnu » 24. nov 2016, 14:04

AaB var bestemt en rodebutik, da Pehrsson kom, men når han udtaler sig som han gør nu, er det vel også for at stille sig selv i bedst mulige lys over for sin nye arbejdsgiver.

Trods rod i AaB må vi dog også sige, at Pehrsson i den grad også selv bidragede til løjerne gennem elendige taktiske dispositioner og hans underlige faible med at pege på spillere - gerne lidt eksotiske - som enten var for dårlige, ikke havde den rigtige skoling eller begge dele.

Louay Chanko - Pehrssons tidligere holdkammerat i Djurgården og alt, alt for ringe til at begå sig på superliganiveau.
Chris Rolfe - Vel tættest på en succes, men lykkedes aldrig rigtigt.
Dennis Marshall - I bedste fald højst uortodoks, manglede virkelig meget på det taktiske for at kunne begå sig i europæisk fodbold.
Marcus Tracy - Glimrende springkraft og fedt mål mod Gylletanken, men fuldstændig uden taktisk skoling og placeringsevne. Nogle gange så det ud som om han spillede en helt anden sportsgren end fodbold.

Og siden AaB har Pehrsson ikke vist noget som helst overhovedet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2016, 14:10

FlæskeFrank skrev:
Hovedet skrev:Det var en utaknemmelig opgave, han blev sat på, og den var ikke egnet for et ungt og urutineret trænertalent.

I dag er vores økonomiske situation en helt anden, og det samme er måden, klubben køres på. Til gengæld befinder vi os sportsligt i omtrent samme situation som i efteråret 2010, skønt vores gode pointmæssige start har frelst os for en tur helt ned i den sorte gryde.
Er det ikke altid problemet med unge og urutinerede trænertalenter ? Det er et sats. Hvis vi sidste år i stedet for Søndergaard havde valgt Jakob Michelsen fra Skive(!!!), så havde debatsiden været oversvømmet af indlæg om AaBs dårlige valg. I dag sukker man efter det valg.

Magnus Pehrsson var et sats og som det rigtig blev påpeget, så var klubben på det tidspunkt på vej mod konkurs trods sportslig succes. Det gjorde ikke hans trænergerning nemmere. Og de som siger, at han dur ikke, fordi han i forrige årti var dårlig i AaB, må altså kigge på kalenderen. Pehrsson har føjet mange års trænergerning på CV'et siden da.

Hvis man skal pege på et trænernavn i DK, som kommer tættest på AaBs ønsker, så er det vel kun David Nielsen. Han har nogle års erfaring, spiller OK bold, udstråling og giver unge chancen. Han kan dog have brændt nogle broer i Aalborg og omegn selv om det snart er 12 år siden.

Kuhn har jeg svært ved at se i klubben.

Jeg kan kun se Kuhn i AaB i meget begrænset løsninger.
1) Han bliver cheftræner og sætter sit eget team - det tror jeg ikke AaB er klar til, men det ville være afgørende for Kuhn succes hos os.
2) Han bliver assistent for Søndergaard, evt. sidestillet. Det vil ødelægge al fremtid for Kuhn som cheftræner, det tror jeg ikke Kuhn er klar til.
3) Han overtager efter PEA - kender ikke hans titel, kun hans betydning.

AaB har selvfølgelig plads til Kuhn, men hvor ?
Ja, jeg havde selv været på barrikaderne med "manglende ambitionsniveau" og hele baduljen, hvis Jakob Michelsen var blevet valgt i sin tid, skønt jeg nu på ingen måde rendte rundt med hænderne over hovedet i forhold til Lars Søndergaard. Enig, det er altid et sats med unge trænertalenter, men AaB er dog i dag i en helt anden økonomisk forfatning, end det var tilfældet med Pehrsson. Hans ansættelsesvilkår forandrede sig jo drabeligt i forhold til udgangspunktet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 24. nov 2016, 14:13

Gnu skrev:AaB var bestemt en rodebutik, da Pehrsson kom, men når han udtaler sig som han gør nu, er det vel også for at stille sig selv i bedst mulige lys over for sin nye arbejdsgiver.

Trods rod i AaB må vi dog også sige, at Pehrsson i den grad også selv bidragede til løjerne gennem elendige taktiske dispositioner og hans underlige faible med at pege på spillere - gerne lidt eksotiske - som enten var for dårlige, ikke havde den rigtige skoling eller begge dele.

Louay Chanko - Pehrssons tidligere holdkammerat i Djurgården og alt, alt for ringe til at begå sig på superliganiveau.
Chris Rolfe - Vel tættest på en succes, men lykkedes aldrig rigtigt.
Dennis Marshall - I bedste fald højst uortodoks, manglede virkelig meget på det taktiske for at kunne begå sig i europæisk fodbold.
Marcus Tracy - Glimrende springkraft og fedt mål mod Gylletanken, men fuldstændig uden taktisk skoling og placeringsevne. Nogle gange så det ud som om han spillede en helt anden sportsgren end fodbold.
Det er ikke samtiden, som skriver her!
Jeg kan huske i starten var mange på debatside glade for Chanko, fordi han løb over hele banen(ligesom folk var med Flemming Povlsen), men da resultaterne udeblev var hans spillestil pludselig grunden til det. Chanko var ikke det vi forventede, men i starten var begejstringen fra fleres side altså stor over ham.
Chris Rolfe. Jeg kan ikke rigtig se begrundelsen for at blande ham ind i ligningen. Han var vel OK og måske også mere end det.
Marshall. Tjah en mærkelig spiller, men spillede jo på landsholdet...
Marcus Tracy. Hvis du konkluderer dette, så må du lige forklare, hvorfor du ikke er absurd skuffet over Bassogogs tilstedeværelse i AaB for hans baggrund er vel stort set den samme.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Steve-Dave » 24. nov 2016, 14:17

Bambo skrev:Jeg er bare så glad for at jeg bor i et land, hvor selv and alfabeter kan læse og skrive
Ku ikke værer mere eni!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af NIN » 24. nov 2016, 14:29

Pastorius skrev:
Bambo skrev:Lad mig først slå fast at jeg har været en meget stor fan af AaB. Jeg har de sidste par år følt at AaB træder på os så derfor har jeg besluttet ikke at bruge en krone mere på klubben. Lynge har gjort mange gode ting i AaB og derfor sidder han sikkert i bestyrelsen nu, hvilket jeg mener er en stor fejl. Han har også lavet rigtig mange fejl og været AaB en meget dyr mand. Specielt omkring ansættelse af trænere har der været mange fejl, som resulterede i trænerfyringer. Så skulle der ansættes en ny sportschef og jeg tror at langt de fleste nu kan se at Gaarde slet ikke har de fornødne evner. Så skulle der ansættes nyt trænerteam og jeg tror at Lynge og Gaarde stod for ansættelsen. Enhver kan nu se at Gaarde slet ikke var i stand til at vurdere de forskellige emner og i øvrigt heller ikke spiller truppen og derfor blev det meldt ud fra start at Kuhn slet ikke var et emne til posten.
Jeg kan huske at efter en trænerfyring stod Kuhn i spidsen for AaB, jeg tror det var i 16 kampe uden et eneste nederlag. Vores modstandere var eksempelvis Manchester U. på udebane, som i øvrigt endte 2-2
Jeg ville glædes over at se Kuhn tilbage som cheftræner i AaB så væk med Gaarde og de nuværende trænere. Jeg er sikkert dum, men jeg forstår ikke at mange af disse siders debatøre kritiserer næsten alt , hvad andre klupper gør og synes at alt hvad AaB gør er det eneste saligørende. Jeg synes at AaB sportsligt kører direkte mod afgrunden og situationen måske er ligeså alvorlig som for år tilbage hvor kluppen var max 5 sekunder fra nedrykning. i mine øjne mangler AaB en ny sportsdirektør, et nyt trænerteam , 5-6 nye klassespillere, men ingen rører en finger ved noget som helst. Reserveholdet taber og taber, ligaholdet taber og taber, hvilket forsætter mod Randers. Vi var svineheldige med sejren i Randers og jeg tror at AaB bliver spillet ud af banen fredag aften. Alle såkaldte fodboldeksperter er enige om AaB's store spillemæssige krise, kun ledelse i AaB mener noget andet. Sov forsat godt videre.
Hold nu kæft, der er ingen der tager dig alvorligt.
Du burde efterleve din egen signatur. At hidse sig op over hans idioti, gentagende floskler og hyldest til sig selv som tidligere AaB fan og ikke mindst den uendelige række af brugerkonti, er som at brokke sig over det danske sommervejr.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 24. nov 2016, 14:32

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:AaB var bestemt en rodebutik, da Pehrsson kom, men når han udtaler sig som han gør nu, er det vel også for at stille sig selv i bedst mulige lys over for sin nye arbejdsgiver.

Trods rod i AaB må vi dog også sige, at Pehrsson i den grad også selv bidragede til løjerne gennem elendige taktiske dispositioner og hans underlige faible med at pege på spillere - gerne lidt eksotiske - som enten var for dårlige, ikke havde den rigtige skoling eller begge dele.

Louay Chanko - Pehrssons tidligere holdkammerat i Djurgården og alt, alt for ringe til at begå sig på superliganiveau.
Chris Rolfe - Vel tættest på en succes, men lykkedes aldrig rigtigt.
Dennis Marshall - I bedste fald højst uortodoks, manglede virkelig meget på det taktiske for at kunne begå sig i europæisk fodbold.
Marcus Tracy - Glimrende springkraft og fedt mål mod Gylletanken, men fuldstændig uden taktisk skoling og placeringsevne. Nogle gange så det ud som om han spillede en helt anden sportsgren end fodbold.
Det er ikke samtiden, som skriver her!
Jeg kan huske i starten var mange på debatside glade for Chanko, fordi han løb over hele banen(ligesom folk var med Flemming Povlsen), men da resultaterne udeblev var hans spillestil pludselig grunden til det. Chanko var ikke det vi forventede, men i starten var begejstringen fra fleres side altså stor over ham.
Chris Rolfe. Jeg kan ikke rigtig se begrundelsen for at blande ham ind i ligningen. Han var vel OK og måske også mere end det.
Marshall. Tjah en mærkelig spiller, men spillede jo på landsholdet...
Marcus Tracy. Hvis du konkluderer dette, så må du lige forklare, hvorfor du ikke er absurd skuffet over Bassogogs tilstedeværelse i AaB for hans baggrund er vel stort set den samme.
Chanko havde et ganske habilt udlæg i AaB, men han var jo indkøbt og aflønnet som stor profil. Derpå faldt han helt bagom dansen og endte vel som den største transferfiasko i AaBs historie på det værst tænkelige tidspunkt (det var ikke fedt at rende rundt med flop til årsløn på 4 millioner i 2010 og 2011!). Jeg vil dog give ham, at han kunne sparke frispark (i hvert fald i starten), og at vi aldrig senere har udviklet en habil frisparksskytte. Jeg mener at huske, at vi har scoret på 2 direkte frispark siden 2010 - Helenius i Brøndby og Kusk mod Viborg. Det er ikke imponerende; her kunne en Meilinger måske være et lille lys i frisparksmørket.

Marcus Tracy var på forhånd hentet som et sats, og da han måtte indstille karrieren ret hurtigt grundet en alvorlig skade, kan man ikke rigtig bebrejde nogen for hans tilstedeværelse i klubben. Til gengæld scorede han det bedste hovedstødsmål, der nogensinde er set på Aalborg Stadion. Hold da op, jeg får helt kuldegysninger grænsende til en orgasme i den lette afdeling over den scoring mod FCM i sin tid. Havde det været en af den slags, der havde fordelt mesterskaber eller ført til Champions League, ville manden være udødeliggjort i dag i stil med Henrik Andersen - I ved, ham der udlignede i Svendborg for 30 år siden næsten på dato og sendte AaB tilbage til landets bedste række, hvor vi har været lige siden. Mon ikke Bambo i øvrigt var til stede den dejlige søndag på Høje Bøge Stadion :-)

Chris Rolfe var egentlig en ganske fin spiller, men var skadet i hele efteråret 2010 i lighed med Friedheim Holm, hvilket var en af forklaringerne på AaBs forfærdelige efterår.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 24. nov 2016, 14:35

NIN skrev:
Pastorius skrev:
Bambo skrev:Lad mig først slå fast at jeg har været en meget stor fan af AaB. Jeg har de sidste par år følt at AaB træder på os så derfor har jeg besluttet ikke at bruge en krone mere på klubben. Lynge har gjort mange gode ting i AaB og derfor sidder han sikkert i bestyrelsen nu, hvilket jeg mener er en stor fejl. Han har også lavet rigtig mange fejl og været AaB en meget dyr mand. Specielt omkring ansættelse af trænere har der været mange fejl, som resulterede i trænerfyringer. Så skulle der ansættes en ny sportschef og jeg tror at langt de fleste nu kan se at Gaarde slet ikke har de fornødne evner. Så skulle der ansættes nyt trænerteam og jeg tror at Lynge og Gaarde stod for ansættelsen. Enhver kan nu se at Gaarde slet ikke var i stand til at vurdere de forskellige emner og i øvrigt heller ikke spiller truppen og derfor blev det meldt ud fra start at Kuhn slet ikke var et emne til posten.
Jeg kan huske at efter en trænerfyring stod Kuhn i spidsen for AaB, jeg tror det var i 16 kampe uden et eneste nederlag. Vores modstandere var eksempelvis Manchester U. på udebane, som i øvrigt endte 2-2
Jeg ville glædes over at se Kuhn tilbage som cheftræner i AaB så væk med Gaarde og de nuværende trænere. Jeg er sikkert dum, men jeg forstår ikke at mange af disse siders debatøre kritiserer næsten alt , hvad andre klupper gør og synes at alt hvad AaB gør er det eneste saligørende. Jeg synes at AaB sportsligt kører direkte mod afgrunden og situationen måske er ligeså alvorlig som for år tilbage hvor kluppen var max 5 sekunder fra nedrykning. i mine øjne mangler AaB en ny sportsdirektør, et nyt trænerteam , 5-6 nye klassespillere, men ingen rører en finger ved noget som helst. Reserveholdet taber og taber, ligaholdet taber og taber, hvilket forsætter mod Randers. Vi var svineheldige med sejren i Randers og jeg tror at AaB bliver spillet ud af banen fredag aften. Alle såkaldte fodboldeksperter er enige om AaB's store spillemæssige krise, kun ledelse i AaB mener noget andet. Sov forsat godt videre.
Hold nu kæft, der er ingen der tager dig alvorligt.
Du burde efterleve din egen signatur. At hidse sig op over hans idioti, gentagende floskler og hyldest til sig selv som tidligere AaB fan og ikke mindst den uendelige række af brugerkonti, er som at brokke sig over det danske sommervejr.
Du har ret, men

" It will not be pleasant. You will be
tempted to watch the squirming, the cries of agony will reach deep
down into your underpants and grab you by the … well, you get the
idea"

Lige Bambo kommer jeg kun til at høre mere fra, hvis andre citerer ham. Og det virkede da et pænt stykke tid, sidst de smed ham ud fra debatsiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar