Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 27. sep 2016, 15:02

Hanga skrev: Når det så er sagt, så er det uforståeligt for mig, at vi kan diskutere træneremner på nuværende tidspunkt. Vi ligger i top6 som er klubbens målsætning, på trods af at vi har skiftet et halvt hold. Sædet under Søndergaard er ikke engang smålunkent. Så kan vi snakke om Hamren, Kuhn osv. men det er jo meningsløst når vores træner sidder sikkert i sædet. Og hvad skulle anspore et trænerskifte på nuværende tidspunkt? Vi er stadig tidligt i sæsonen, ligger fornuftigt i tabellen, og er først lige startet udviklingen af et nyt hold. Vores nyoprykkede talenter får samtidig masser af spilletid.
En klub som Brøndby har skiftet ligeså mange som vi har, endda 3 ud af 4 i bagkæden, og de ser ud til at fungere væsentligt bedre.
Vi ligger ikke i top 6 til jul, hvis vores spillemæssige deroute fortsætter. Det kan vi forhåbentlig blive enige om.
Når Kent var tæt på at blive vippet ud af spillerne efter 6 måneder, så kan det samme ske for Søndergaard. Den stigende uro internt i truppen kan vel ikke undgå at forplante sig lidt.
Det bekymrende er jo så, at de spillere der skulle være bannerførere i den udvikling ikke holder niveau. I front har Ene meldt sig ud, nede bagved sejler Holgersson rundt, alibi-Patrick, Nicolai Larsen fortsætter sporet fra sidste sæson med kampafgørende fejl og Risgård stempler ud i de fleste kampe. Tilbage er kun Würtz, et par nyindkøb, en masse unge spillere og så egne spillere med profil á la Bruhn (omkring 50-60 kampe for AaB uden der har været synderlig fremgang i præstationerne).
Jeg har tidligere advaret omkring balancen i truppen, der nemt kan tippe hvis de erfarne spillere ikke holder niveau. Det efterlader masser af ansvar til unge spillere, som næppe har specielt godt af at skulle tage så meget ansvar så tidligt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af NIN » 27. sep 2016, 15:12

Hanga skrev:Jeg har absolut heller ikke været begejstret for vores spillemæssige niveau i denne sæson, og især ikke den lidt defensive tilgang til tingene, som Søndergaard er søgt hen imod på det seneste. Jeg mener absolut det er en fejl at vi ikke forsøger at fastholde den spillestil vi har opbygget gennem flere år og har som "rød tråd" i AaB.

Når det så er sagt, så er det uforståeligt for mig, at vi kan diskutere træneremner på nuværende tidspunkt. Vi ligger i top6 som er klubbens målsætning, på trods af at vi har skiftet et halvt hold. Sædet under Søndergaard er ikke engang smålunkent. Så kan vi snakke om Hamren, Kuhn osv. men det er jo meningsløst når vores træner sidder sikkert i sædet. Og hvad skulle anspore et trænerskifte på nuværende tidspunkt? Vi er stadig tidligt i sæsonen, ligger fornuftigt i tabellen, og er først lige startet udviklingen af et nyt hold. Vores nyoprykkede talenter får samtidig masser af spilletid.
Fordi det er et debatfora for fans. Det lever og ånder af spekulationer, gisninger, forventninger, skuffelser, had og kærlighed. Hvor meget er blevet til noget af de millioner af emner der er vendt i f.eks. transfertråden og som fortsætter ufortrødent, selv når klubben har meldt ud, at der ikke hentes flere spillere? Eller spillere fra hylder der er helt urealistiske.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Klaus » 27. sep 2016, 15:43

Det er for så vidt ikke resultaterne, der er problemet. Det der for alvor er skidt er spillet på banen. Jeg synes gennemgående at pilen peger nedad, og faktisk har gjort det længe.søndergaard kan ikke gøre ved, at Larsen er blevet usikker og laver kampafgørende drops. Eller at Ahlman igen, igen, igen er ude med en skade. Men han kan gøre ved, at vi har ændret spillestil og ikke længere har to angribere. Jeg håber stadigvæk Søndergaard er manden, og han har vel sæsonen ud, til at få styr på tropperne. Lykkes det ikke for ham, skal vi måske have helt ny energi på sidelinjen. Jeg tænker at en træner som David Nielsen måske kan banke noget gnist og vilje ind i truppen. Jeg synes det har klædt David, at han har angrebet hans trænerarbejde i Lyngby på en helt ukarakteristisk ydmyg måde. Måske vil han være klar til at tage et step op og overtage AaB.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af MrBangDK » 27. sep 2016, 15:50

Klaus skrev:Det er for så vidt ikke resultaterne, der er problemet. Det der for alvor er skidt er spillet på banen. Jeg synes gennemgående at pilen peger nedad, og faktisk har gjort det længe.søndergaard kan ikke gøre ved, at Larsen er blevet usikker og laver kampafgørende drops. Eller at Ahlman igen, igen, igen er ude med en skade. Men han kan gøre ved, at vi har ændret spillestil og ikke længere har to angribere. Jeg håber stadigvæk Søndergaard er manden, og han har vel sæsonen ud, til at få styr på tropperne. Lykkes det ikke for ham, skal vi måske have helt ny energi på sidelinjen. Jeg tænker at en træner som David Nielsen måske kan banke noget gnist og vilje ind i truppen. Jeg synes det har klædt David, at han har angrebet hans trænerarbejde i Lyngby på en helt ukarakteristisk ydmyg måde. Måske vil han være klar til at tage et step op og overtage AaB.
Med den gudsjammerlige tilstand AaB tilsyneladende er i, så kan AaB da aldrig blive et step opad!!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Provst i Brovst » 27. sep 2016, 16:10

Hanga skrev:Jeg har absolut heller ikke været begejstret for vores spillemæssige niveau i denne sæson, og især ikke den lidt defensive tilgang til tingene, som Søndergaard er søgt hen imod på det seneste. Jeg mener absolut det er en fejl at vi ikke forsøger at fastholde den spillestil vi har opbygget gennem flere år og har som "rød tråd" i AaB.

Når det så er sagt, så er det uforståeligt for mig, at vi kan diskutere træneremner på nuværende tidspunkt. Vi ligger i top6 som er klubbens målsætning, på trods af at vi har skiftet et halvt hold. Sædet under Søndergaard er ikke engang smålunkent. Så kan vi snakke om Hamren, Kuhn osv. men det er jo meningsløst når vores træner sidder sikkert i sædet. Og hvad skulle anspore et trænerskifte på nuværende tidspunkt? Vi er stadig tidligt i sæsonen, ligger fornuftigt i tabellen, og er først lige startet udviklingen af et nyt hold. Vores nyoprykkede talenter får samtidig masser af spilletid.
Hvorfor er det uforståeligt? Du er ikke ny, du kender til hysteriet. Det er det samme som altid.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Frygah » 27. sep 2016, 16:13

Provst i Brovst skrev:
Hanga skrev:Jeg har absolut heller ikke været begejstret for vores spillemæssige niveau i denne sæson, og især ikke den lidt defensive tilgang til tingene, som Søndergaard er søgt hen imod på det seneste. Jeg mener absolut det er en fejl at vi ikke forsøger at fastholde den spillestil vi har opbygget gennem flere år og har som "rød tråd" i AaB.

Når det så er sagt, så er det uforståeligt for mig, at vi kan diskutere træneremner på nuværende tidspunkt. Vi ligger i top6 som er klubbens målsætning, på trods af at vi har skiftet et halvt hold. Sædet under Søndergaard er ikke engang smålunkent. Så kan vi snakke om Hamren, Kuhn osv. men det er jo meningsløst når vores træner sidder sikkert i sædet. Og hvad skulle anspore et trænerskifte på nuværende tidspunkt? Vi er stadig tidligt i sæsonen, ligger fornuftigt i tabellen, og er først lige startet udviklingen af et nyt hold. Vores nyoprykkede talenter får samtidig masser af spilletid.
Hvorfor er det uforståeligt? Du er ikke ny, du kender til hysteriet. Det er det samme som altid.
Jeg er meget enig i at hysteri ikke er noget vi skal jagte som fans.

Men jeg synes samtidig der er nogle bekymrende tendenser i måden vi spiller på i forhold til formation, backs og hvordan vi kollektivt presser på banen. Noget jeg egentlig troede var mere eller mindre slået fast med syvtommersøm i AaB som klub. Det at vi først efter 70-75 minutter igår vælger at spille med backs der presser op, finder jeg meget foruroligende. Selvom det kostede mål mod os igår, så skete der offensivt mange spændende ting og sager da først vi slap håndbremsen og gik offensivt til spillet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 27. sep 2016, 19:33

I den her diskussion kunne man jo eks se på hvad der er sket i eks Brøndby og Sønderjyske efter at de har fået trænere der er mere indpiskertyper. Sønderjyske strøg til tops i sidste sæson og i brøndby er stilen, attituden og hele deres indstilling nu en helt anden efter at det mere dybsindige, procesagtige er lagt på hylden.

Man kan sige meget om Søndergård men det er bare ikke passion og vildskab han udstråler og det forplanter sig altså langsomt til holdet, og jeg tror det er noget af det vi ser nu. Det kunne måske opvejes af en anden person med noget vildskab tæt på holdet, men som det er nu er det tre ret ens typer vi har i trænerteamet.

Der må ske noget !

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2016, 19:52

Nitten skrev:I den her diskussion kunne man jo eks se på hvad der er sket i eks Brøndby og Sønderjyske efter at de har fået trænere der er mere indpiskertyper. Sønderjyske strøg til tops i sidste sæson og i brøndby er stilen, attituden og hele deres indstilling nu en helt anden efter at det mere dybsindige, procesagtige er lagt på hylden.

Man kan sige meget om Søndergård men det er bare ikke passion og vildskab han udstråler og det forplanter sig altså langsomt til holdet, og jeg tror det er noget af det vi ser nu. Det kunne måske opvejes af en anden person med noget vildskab tæt på holdet, men som det er nu er det tre ret ens typer vi har i trænerteamet.

Der må ske noget !
Hvis vi ser bort fra kampen i gaar kan jeg ikke genkende at der mangler vildskab paa holdet som et generelt traek, afhaengigt af hvad du mener med det. I kampen mod Viborg var det netop vores presspil der skabte overtaget. Jeg tror egentlig heller ikke traenerens personlighed har ret meget med vildskaben paa banen at goere. Jakob Michelsen er da ret rolig, det samme er presspils maestro numero uno, Bielsa, ogsaa. Det handler naermere om hvorvidt personen afkraever respekt overfor spillerne, og det kan man maaske stille spoergsmaalstegn ved i LS tilfaelde (som i, jeg aner intet om det).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 27. sep 2016, 20:21

Gamen skrev: En klub som Brøndby har skiftet ligeså mange som vi har, endda 3 ud af 4 i bagkæden, og de ser ud til at fungere væsentligt bedre.
Væsentligt bedre ligefrem? De har taget tre point mere end os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 27. sep 2016, 20:27

Yankee skrev:
Gamen skrev: En klub som Brøndby har skiftet ligeså mange som vi har, endda 3 ud af 4 i bagkæden, og de ser ud til at fungere væsentligt bedre.
Væsentligt bedre ligefrem? De har taget tre point mere end os.
Spillemæssigt er der dog ingen tvivl om, at de har set væsentligt bedre ud. I sidste ende er det resultaterne der tæller, men der er ingen tvivl om hvem af AaB og Brøndby der har vist det højeste topniveau i denne sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 27. sep 2016, 20:36

NIN skrev: Fordi det er et debatfora for fans. Det lever og ånder af spekulationer, gisninger, forventninger, skuffelser, had og kærlighed. Hvor meget er blevet til noget af de millioner af emner der er vendt i f.eks. transfertråden og som fortsætter ufortrødent, selv når klubben har meldt ud, at der ikke hentes flere spillere? Eller spillere fra hylder der er helt urealistiske.
Man kan godt være en passioneret fan, der bruger meget tid på debatsiden, uden at forfalde til meningsløse diskussioner eller foreslå urealistiske transfers. Det er lidt mærkeligt at bruge "jamen der er jo i forvejen masser af dumme indlæg" som et argument for at denne diskussion om træneremner skulle være relevant.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 27. sep 2016, 21:32

Hanga skrev:
NIN skrev: Fordi det er et debatfora for fans. Det lever og ånder af spekulationer, gisninger, forventninger, skuffelser, had og kærlighed. Hvor meget er blevet til noget af de millioner af emner der er vendt i f.eks. transfertråden og som fortsætter ufortrødent, selv når klubben har meldt ud, at der ikke hentes flere spillere? Eller spillere fra hylder der er helt urealistiske.
Man kan godt være en passioneret fan, der bruger meget tid på debatsiden, uden at forfalde til meningsløse diskussioner eller foreslå urealistiske transfers. Det er lidt mærkeligt at bruge "jamen der er jo i forvejen masser af dumme indlæg" som et argument for at denne diskussion om træneremner skulle være relevant.

Jeg forstå ikke at man som passioneret fan ikke kan have en diskussion om træneremner, når nu vores nuværende træners kontrakt udløber når den her sæson afsluttes. Det er vel det man kan kalde for en rettidig diskussion så.
At diskussionen så også er helt relevant lige nu som holdet præsterer er noget helt andet. Da vi havde Pehrson var der også flere herinde der mente at det ikke var et emne der burde diskuteres i starten da diskussion startede op. Så det..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 27. sep 2016, 21:44

Nitten skrev:Jeg forstå ikke at man som passioneret fan ikke kan have en diskussion om træneremner, når nu vores nuværende træners kontrakt udløber når den her sæson afsluttes. Det er vel det man kan kalde for en rettidig diskussion så.
At diskussionen så også er helt relevant lige nu som holdet præsterer er noget helt andet. Da vi havde Pehrson var der også flere herinde der mente at det ikke var et emne der burde diskuteres i starten da diskussion startede op. Så det..
Søndergaards kontrakt udløber ikke til sommer.

Fra pressemeddelelsen ved hans ansættelse:
Lars Søndergaard, som bliver ansat i AaB på en fortløbende aftale, der er uopsigelig indtil 30. juni 2017
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 27. sep 2016, 22:37

Hanga skrev:
Nitten skrev:Jeg forstå ikke at man som passioneret fan ikke kan have en diskussion om træneremner, når nu vores nuværende træners kontrakt udløber når den her sæson afsluttes. Det er vel det man kan kalde for en rettidig diskussion så.
At diskussionen så også er helt relevant lige nu som holdet præsterer er noget helt andet. Da vi havde Pehrson var der også flere herinde der mente at det ikke var et emne der burde diskuteres i starten da diskussion startede op. Så det..
Søndergaards kontrakt udløber ikke til sommer.

Fra pressemeddelelsen ved hans ansættelse:
Lars Søndergaard, som bliver ansat i AaB på en fortløbende aftale, der er uopsigelig indtil 30. juni 2017

Netop. Aftalen med Søndergård løber indtil sommer. Altså der er gået 2/3 af den tiden hvor aftalen ikke kan opsiges, uden det har omkostninger. Så det er vel ok på nuværende tidspunkt at begynde en diskussion om hvad der skal ske når man når frem til 1. juli 2017.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 27. sep 2016, 22:42

Nitten skrev: Netop. Aftalen med Søndergård løber indtil sommer. Altså der er gået 2/3 af den tiden hvor aftalen ikke kan opsiges, uden det har omkostninger. Så det er vel ok på nuværende tidspunkt at begynde en diskussion om hvad der skal ske når man når frem til 1. juli 2017.
Når du skriver "aftalen løber indtil sommer" er det jo forkert - aftalen løber indtil en af parterne opsiger den, den er uden udløbsdato. Dermed er der ingen der tvinger AaB til at forholde sig til noget som helst omkring Søndergaard til 1/7 - man behøver ikke foretage sig noget. Du kan ikke sammenligne det med en kontrakt der løber ud, hvor man jo er tvunget til at tage stilling til en forlængelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mogens » 27. sep 2016, 22:58

Nogen stiller spørgsmålstegn ved denne tråds berettigelse. Fair nok. Jeg kan meget kort forklare hvorfor jeg startede tråden. Det var naturligvis fordi, mange kræver Søndergaards hoved på et fad og direkte ønsker hans afgang.

Tråden var ikke ment som en diskussion om, hvorvidt SKAL fyres, men mere som en mulighed for dem, der på ingen måde mener, at Søndergaard skal fortsætte på saglig vis kunne komme med et begrundet forslag om, hvilken træner der evt. kunne gøre det bedre/tilfredsstillende (alt efter behov).

Personligt er jeg sådan lidt "både og" i forhold til, hvorvidt han skal fortsætte, men som jeg vist også skrev i første indlæg, så har jeg ikke selv noget bud på, hvem der kan bringe AaB fast i toppen af dansk fodbold. Materialet er ikke i top og resultaterne har været ok med det for hånden værende materiale, MEN... jeg har enormt svært ved at se, hvad det er han vil med holdet, jeg kan ikke se den store udvikling og jeg synes ofte, at han er alt for lang tid om at reagere, når spillet sejler (og det har det gjort nogen gange i 2016).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2016, 22:59

I lyset af de udskiftninger der har vaeret i traenerstaben, og talentsektoren, skal man godt nok vaere ekstremt skeptisk overfor LS hvis man vil opsige ham paa nuvaerende tidspunkt. Der er brug for sammenhaeng og kulturbaerer. Det er specielt vigtigt i AaB hvor meget lidt af filosofien er formaliseret, men i stedet er en mere organisk sammensmeltning der eksisterer som en levende sportslig kultur. Udover dem jeg sikkert har glemt, saa er Kuhn er vaek, Figgo forsvinder til vinter, Lars Knudsen er vaek, ny fitness coach, en ny "assistent"-traener (Augo), og hvem ved hvor mange aar Pylle har tilbage i klubben. Ikke at LS er fredet, men man skal staa med et langt staerkere alternativ hvis hans opsigelse overhovedet skal overvejes serioest, i lyset af de omkostninger det kan have for sammenhaengskraften i klubben at smide ham ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af NIN » 27. sep 2016, 23:09

Hanga skrev:
NIN skrev: Fordi det er et debatfora for fans. Det lever og ånder af spekulationer, gisninger, forventninger, skuffelser, had og kærlighed. Hvor meget er blevet til noget af de millioner af emner der er vendt i f.eks. transfertråden og som fortsætter ufortrødent, selv når klubben har meldt ud, at der ikke hentes flere spillere? Eller spillere fra hylder der er helt urealistiske.
Man kan godt være en passioneret fan, der bruger meget tid på debatsiden, uden at forfalde til meningsløse diskussioner eller foreslå urealistiske transfers. Det er lidt mærkeligt at bruge "jamen der er jo i forvejen masser af dumme indlæg" som et argument for at denne diskussion om træneremner skulle være relevant.
Jeg bruger det ikke som et argument, men eksempel på mangfoldigheden og hvad folk har på hjertet. Jeg synes det er en yderst relevant tråd. Der er mange andre som jeg ikke finder det, dem holder jeg mig fra. Det er faktisk ikke så vanskeligt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 27. sep 2016, 23:17

Buzz Killington skrev:I lyset af de udskiftninger der har vaeret i traenerstaben, og talentsektoren, skal man godt nok vaere ekstremt skeptisk overfor LS hvis man vil opsige ham paa nuvaerende tidspunkt. Der er brug for sammenhaeng og kulturbaerer. Det er specielt vigtigt i AaB hvor meget lidt af filosofien er formaliseret, men i stedet er en mere organisk sammensmeltning der eksisterer som en levende sportslig kultur. Udover dem jeg sikkert har glemt, saa er Kuhn er vaek, Figgo forsvinder til vinter, Lars Knudsen er vaek, ny fitness coach, en ny "assistent"-traener (Augo), og hvem ved hvor mange aar Pylle har tilbage i klubben. Ikke at LS er fredet, men man skal staa med et langt staerkere alternativ hvis hans opsigelse overhovedet skal overvejes serioest.
Er kontrakten ikke uopsigelig indtil sommer? Så kan vi jo uanset hvad ikke opsige ham nu. Men det er rimeligt at drøfte hans position, efter et 2016 der overordnet set må betegnes som gennemført skuffende, med en pokalfinale og europæisk deltagelse der blev pisset væk. Det gjorde os mindre attraktive i et vindue, hvor vi skulle hente nye, startende spillere for første gang i flere år.
Denne sæson har vi, indtil videre, intet set spillemæssigt der berettiger til at tro på at AaB er på rette vej.

Du har helt ret i, at der er brug for en stærkere kerne i klubben med nogle ret betydelige afgange in mente. Men er det rimeligt at betegne Søndergaard som kulturbærer? I så fald, hvorfor hentede man så ikke Søndergaard på en længere kontrakt? Jeg synes desværre stadig at den korte kontrakt bærer præg af et valg, der var lidt febrilsk og uovervejet.

Søndergaard slår mig ikke som en der skaber sammenhæng og kultur. Ikke som Hamrén, der fundamentalt forandrede klubben fra madmor i cafeteriet til spillernes ageren udenfor banen.
Ikke som Kent Nielsen, der som én af relativt få betydende ting (jeg tilskriver stadig Pylle de taktiske ændringer, der reddede Kent fra en tidlig exit) lykkedes med at forløse vores største talenter, og finde en fast, integreret spillestil.
At Lars kan sætte spillere fra et par af nutidens mest talentfulde årgange på banen overbeviser mig ikke om, at han har begreb om at udvikle på talenter. I SønderjyskE gjorde han det ikke specielt godt, og fik bl.a. aldrig forløst en spiller som Mikael Uhre. I dag må han betegnes som en af de skarpeste unge angribere i ligaen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2016, 23:53

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:I lyset af de udskiftninger der har vaeret i traenerstaben, og talentsektoren, skal man godt nok vaere ekstremt skeptisk overfor LS hvis man vil opsige ham paa nuvaerende tidspunkt. Der er brug for sammenhaeng og kulturbaerer. Det er specielt vigtigt i AaB hvor meget lidt af filosofien er formaliseret, men i stedet er en mere organisk sammensmeltning der eksisterer som en levende sportslig kultur. Udover dem jeg sikkert har glemt, saa er Kuhn er vaek, Figgo forsvinder til vinter, Lars Knudsen er vaek, ny fitness coach, en ny "assistent"-traener (Augo), og hvem ved hvor mange aar Pylle har tilbage i klubben. Ikke at LS er fredet, men man skal staa med et langt staerkere alternativ hvis hans opsigelse overhovedet skal overvejes serioest.
Er kontrakten ikke uopsigelig indtil sommer? Så kan vi jo uanset hvad ikke opsige ham nu. Men det er rimeligt at drøfte hans position, efter et 2016 der overordnet set må betegnes som gennemført skuffende, med en pokalfinale og europæisk deltagelse der blev pisset væk. Det gjorde os mindre attraktive i et vindue, hvor vi skulle hente nye, startende spillere for første gang i flere år.
Denne sæson har vi, indtil videre, intet set spillemæssigt der berettiger til at tro på at AaB vil være med fremme.

Du har helt ret i, at der er brug for en stærkere kerne i klubben med nogle ret betydelige afgange in mente. Men er det rimeligt at betegne Søndergaard som kulturbærer? I så fald, hvorfor hentede man så ikke Søndergaard på en længere kontrakt? Jeg synes desværre stadig at den korte kontrakt bærer præg af et valg, der var lidt febrilsk og uovervejet.

Søndergaard slår mig ikke som en der skaber sammenhæng og kultur. Ikke som Hamrén, der fundamentalt forandrede klubben fra madmor i cafeteriet til spillernes ageren udenfor banen.
Ikke som Kent Nielsen, der som én af relativt få betydende ting (jeg tilskriver stadig Pylle de taktiske ændringer, der reddede Kent fra en tidlig exit) lykkedes med at forløse vores største talenter, og finde en fast, integreret spillestil.
At Lars kan sætte spillere fra et par af nutidens mest talentfulde årgange på banen overbeviser mig ikke om, at han har begreb om at udvikle på talenter. I SønderjyskE gjorde han det ikke specielt godt, og fik bl.a. aldrig forløst en spiller som Mikael Uhre. I dag må han betegnes som en af de skarpeste unge angribere i ligaen.
Om LS er kulturbaerer er selvfoelgelig svaert at vide som gemen fan. Men jeg bygger det alligevel paa hvor lang tid han sammenlagt har vaeret i klubben (under hammeren, og nu). Under 'kultur' inkluderer jeg ogsaa ekspertise om hvordan man goer de forskellige ting her i klubben dvs. at opredholde de uformelle regler og praksiser. Det er givet jo flere der ryger ud, desto mere presset bliver kontinuiteten, og jo stoerre er sandsynligheden for misforstaaelse bl.a. i lys af divergerende forventninger. Mere specifikt, saa inkluderer jeg under kultur f.eks. ogsaa mere konkret viden om hvilke spillere der er i truppen, og hvilke spillere der er paa vej op og er vaerd at holde oeje med, samt hvilke udviklingsomraader de har. Om LS er den type der udstikker en retning internt aner jeg ikke, men han er helt givet med til at opretholde hvis maengde ekspertise, hvorfor det alt andet lige vil vaere et tab at erstatte ham med en anden. Derfor igen, det skal vaere en alvorlig kapacitet hvis han skal erstattes.

Angaaned talentudvikling og LS i lyset af hans SE tid: Uhre er kun 21 aar, og har foerst faaet fast superligaspilletid under JM i aar. Og jeg maa indroemme at to SL-maal til foelge, og tre i europa i 17 kampe ikke er noget jeg falder paa halen over endnu. Derudover, saa var han sidste aar, og halvaaret foer udlejet til Skive. LS gav ham relativt meget spilletid i SE, ligesom det ogsaa var ham der turde saette Muusmann, Oggesen og Simonsen i spil, selvom SE-ungdomsafdeling var/er skod. Om det er LS fortjeneste er usikkert, men hans udvikling er da alt andet lige bedre stillet med de foersteholdskampe LS gav ham. Derudover maa LS tid i RB's ungdomsafdeling ha' givet ham nogle kompetencer paa omraadet.

edit: angaaende uopsigelighed, saa kan man vel altid bare betale ham ud af aftalen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar