Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 16. dec 2016, 10:47

Nitten skrev:Hvad med debatsiden's observatør i lufthavnen. Er der ingen meldinger på spændende personer der er fløjet ind til Aal.

Eller om Gaarde har været afsted til et eksotisk sted fyldt med fodboldtrænere.

Desuden er der vel nogen der holder udkig på Hornevej, alle listige mødesteder i byen og i området omkring Gug hvor Kuhn bor om der er aktivitet.

Pas. Men jeg så Lynge ryge cigaretter i Danmarksgade dagen før LS blev fyret og han så ikke glad ud.
Nuvel der må være nogle der kan dække lufthavnen. Den er lige til at overskue. Jeg kommer desværre først på Hornevej igen til januar og jeg håber da de har fundet en træner inden ;)

Nu diskuteres der Bo H og David. Er David ikke den eneste af de to som fsktisk har ideer rent fodboldmæssigt?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 16. dec 2016, 10:54

Gamen skrev:
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Gaarde har da ellers lige sagt at vi skal ud at forstærke os - det var der et link til herinde for nogle dage siden.

Bo Henriksen... Den jubelnar gider jeg simpelthen ikke se i AaB. Han er serie-træner, og vil egne sig dårligt til et setup som AaB's. Han er ikke vant til at prædike boldbesiddende, pasningsstærk fodbold. Det var hverken tilfældet i Brønshøj eller har været det i Horsens. Desuden har han aldrig arbejdet i en klub med et målrettet ungdomsarbejde - Horsens har sparet deres eget talentarbejde væk.
Han er nutidens svar på Christian Andersen, og det siger ikke så lidt. At han er overhovedet er nævnt som emne begriber jeg ikke.
Nejnejnej - Bo Henriksen kommer aldrig til en topklub. Dertil har der været for mange historier om at de har stået og manglet ham til en fredagstræning eller at holdlederen måtte drøne til Århus og hente ham for at undgå at han lavede en Søren Kusk.

Når BoT foreslår BoH som cheftræner tror jeg du skal kigge efter dybere motiver. Siden nederlaget til englænderne har Boerne haft det hårdt. De har forsøgt at gøre comeback med en knalddopet cykelrytter, Politikens chefredaktør og præsident Obamas hund, men lige lidt nytter det. Det er desperate mennesker.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 16. dec 2016, 11:01

Martino skrev:Nu diskuteres der Bo H og David. Er David ikke den eneste af de to som fsktisk har ideer rent fodboldmæssigt?
Jeg forstår heller intet af, at nogen kan foreslå Bo Henriksen. Det er ikke på baggrund af den måde hans hold spiller på. Han får meget ud af lidt, men det gør ikke hans spillestil mere charmerende end Ove C's...

Tilsvarende forstår jeg heller ikke de fans, som vil gøre Kuhn til et "Gaarde skal æde kameler.."-spørgsmål. Det er det ikke. Søndergaard blev valgt i stedet for. Efter ½ sæson lå vi nr. 2 med godt spil med Søndergaard som træner. Det var det rigtige valg og setup på det tidspunkt.

Gaarde giver Kuhn fripas ved nytår, Spalvis vælger at holde fri i foråret, Steffen Rasmussen af alle spillere scorer imod os. Så træder force majeure reglerne altså i kraft. Det kunne desværre ikke rettes op på i efteråret. Og vi står derfor nu uden træner. Kan hente Kuhn ind, som i mellemtiden er blevet svensk mester og fået 1 års trænererfaring mere under bæltet.

David Nielsen mener jeg vil give så meget støj i Aalborg pga. de efterdønninger sidst han var her, at det er no go. Igen er Gaarde uskyldig her, det er David N. som er synderen. Jeg tror dog, at David Nielsen så det som en blåstempling af hans karriere, hvis han blev træner i AaB. Ligesom Søndergaard også virkede til at have det omkring ansættelsen.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. dec 2016, 11:10

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg gentager fra tidligere indlæg, at jeg ikke mener at situationen ang. Kuhn kan sidestilles med de to andre gange man meldte ud at Kuhn ikke var i spil som cheftræner, som var på tidspunkter hvor Kuhn i forvejen var i klubben. Regnestykket er et helt andet. Kuhn vil komme som nykåret svensk mestertræner, og ikke som den mand som var assistenttræner dagen før forfremmelsen.

Forhåbentlig spiller stolthed og lignende absolut ingen rolle i ansættelsen af personale, det ville i så fald være en meget klar fyringsgrund. Selvfølgelig udelukker man ikke nogen af den grund, det er en ret tåbelig antagelse, synes jeg. Men desuden er der ingen i AaB som nogensinde er kommet med udtalelser som kan forstås som om Kuhn aldrig skulle kunne blive cheftræner i AaB, så har jeg i hvert fald misset dem.
Jesper, det der virker altså noget søgt. Hvorfor skulle det være diskvalificerende at han var i klubben dengang? Det er da ofte sket, senest i Esbjerg og alle mulige andre steder.
Kuhn vil også komme som en såret mand, der blev hældt ud på røv og albuer i Malmö efter lidt under et år. Han har lige afvist SønderjyskE fordi han ikke føler sig klar til et nyt trænerjob - jeg er ret sikker på at han lige nu ikke overvejer klubben der TO gange har afvist at han skulle have kvaliteterne til at være cheftræner. Som Gaarde udtalte sidst spørgsmålet var oppe: "Allan Kuhn er en fantastisk træner. Jeg kunne ikke forestille mig en bedre assistenttræner end Allan Kuhn – og det er også den rolle, vi ser ham i. I cheftrænerrollen skal vi ud og have noget nyt blod, som ikke nødvendigvis er at finde i AaB."
Jeg kan ikke se en mere klar afvisning end det der. Ingen her kan være i tvivl om at Allan Kuhn har en fantastisk personlighed, men han har altså også mange år bag sig som joker og humørspreder i truppen. Hvordan forestiller I jer lige, at spillerne vil tage imod hvis han nu skal være cheftræner? Det vil være relativt uhensigtsmæssigt, og specielt hvis man beholder Jacob Friis. Så får man fuldstændigt omvendte roller ifht. hvad vi har været vant til. Jeg tvivler meget på at det skifte vil gå specielt godt - og derfor var jeg også imod at Augu blev assistenttræner.
Det er ofte sket, ja. Men er det ofte sket med succes? Det er da i hvert fald en ofte hørt sætning at der ikke kommer noget godt ud af at forfremme assistenten.

Som jeg skrev tidligere - regnestykket er et andet end da Kuhn var i klubben i forvejen, for Kuhn som assistent er næppe en mulighed længere. Det var det dengang, og han havde allerede stillingen. Derfor giver det god mening ikke at ønske at tage manden væk fra den stilling som han var verdens bedste til, hvilket alle vel er enige om at han er. I dag skal det med i regnestykket hvor meget man vinder alene ved at have Kuhn i klubben, og selvfølgelig er det nemmere for Kuhn at komme med autoritet efter et år væk fra spillerne, end hvis det skete fra den ene dag til den næste. Hvis der er spillere som ikke kan håndtere at have Kuhn som chef, så mener jeg egentlig bare at konklusionen bør være at vi ikke er færdige med at skifte ud i truppen.

Jeg synes også det er et vigtigt plus i forhold til at vælge Kuhn, at vi har behov for at finde tilbage til sporet. Jeg ser ikke dette tidspunkt som en tid hvor der er brug for nytænkning og stor udvikling af spillestilen eller kulturen i AaB, jeg ser det som en tid hvor der er brug for at finde tilbage til den vej vi var på vej ud af. Det kan vi få med Kuhn, og så må tiden vise om det fungerer på langt sigt.

At Kuhn har afvist Sønderjyske tror jeg ikke man skal lægge så meget i, i forhold til trænerjobbet i AaB. Det kunne jo også være at han allerede vidste at der kom en ledig stilling i Aalborg, som han ville være en kandidat til. Jeg kan på ingen måde forestille mig at han vil sige nej til at være cheftræner i AaB, hvis han skulle ende med at få tilbuddet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af BoT » 16. dec 2016, 11:17

Yankee skrev: Når BoT foreslår BoH som cheftræner tror jeg du skal kigge efter dybere motiver. Siden nederlaget til englænderne har Boerne haft det hårdt. De har forsøgt at gøre comeback med en knalddopet cykelrytter, Politikens chefredaktør og præsident Obamas hund, men lige lidt nytter det. Det er desperate mennesker.
For ikke at tale om Bo Derek, Bo Didley og Bo Selecta!!!!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Lindvang » 16. dec 2016, 11:26

BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen.
Du kan selv banke noget gejst tilbage i truppen!
Billede

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af BoT » 16. dec 2016, 11:36

Lindvang skrev:Du kan selv banke noget selvtillid ind i truppen
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen.
Du kan selv banke noget gejst tilbage i truppen!
Jamen jeg ville da helt klart være den optimale træner. Jeg har bare engang scoret Gaardes dame, så han ringer næppe til mig.
Billede

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Lindvang » 16. dec 2016, 11:56

BoT skrev:
Lindvang skrev:Du kan selv banke noget selvtillid ind i truppen
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen.
Du kan selv banke noget gejst tilbage i truppen!
Jamen jeg ville da helt klart være den optimale træner. Jeg har bare engang scoret Gaardes dame, så han ringer næppe til mig.
Billede
Et tu, Brute?

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af duncan88 » 16. dec 2016, 12:35

Brian Priske ! :aabfan:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 16. dec 2016, 13:49

duncan88 skrev:Brian Priske ! :aabfan:
Urealistik da han blev ansat i Fck i maj i år... Nej lad os nu få enten 1. David 2. Kuhn eller 3. Hamrén.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Ala » 16. dec 2016, 13:54

BO HENRIKSEN!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 16. dec 2016, 13:56

DAVID NIELSEN!!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Brodernumsi » 16. dec 2016, 14:23

TOMMY KENTER!!!
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Kunji » 16. dec 2016, 14:26

Hvis Bo Henriksen så meget som overvejes på Hornevej, så tager jeg personligt ud og tænder ild til anlægget.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2016, 14:29

Nogle gange, når jeg bliver lidt fuld, sætter jeg mig ned og råber FISSE!
Der gør godt, men bringer mig ikke tættere målet - nærmere tværtimod.

Jeg synes det er en meget god analogi på det her tidspunkt i tråden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Dr.Jones » 16. dec 2016, 14:30

Kuhn

Smukke Erik

PEA

David Nielsen

Eneste fire jeg har hørt om, som jeg gerne så som træner i AaB.

Smukke Erik tror jeg ikke vil, da det vil være et skridt ned. PEA gider nok ikke, og spørgsmålet er også om han ikke tjener klubben bedre ved at gøre det han gør. David N ved jeg ikke hvordan har det Gaarde (eller omvendt), men vælger nu at tro at begge er prof nok til at det ikke betyder det store.

Og så er der Kuhn. Det åbenlyse valg...

DrJ

Ps Morientes er velkommen som ass.træner. Augo må tjene under PEA og suge til sig af DK's største udviklingskapacitet. Enevoldsen senior er også velkommen som ass.træner.

Klawn
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 14. jul 2011, 21:40

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Klawn » 16. dec 2016, 15:28

I har helt glemt kleber sarenpää

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Ham der Emil » 16. dec 2016, 15:55

Dr.Jones skrev:Kuhn

Smukke Erik

PEA

David Nielsen

Eneste fire jeg har hørt om, som jeg gerne så som træner i AaB.

Smukke Erik tror jeg ikke vil, da det vil være et skridt ned. PEA gider nok ikke, og spørgsmålet er også om han ikke tjener klubben bedre ved at gøre det han gør. David N ved jeg ikke hvordan har det Gaarde (eller omvendt), men vælger nu at tro at begge er prof nok til at det ikke betyder det store.

Og så er der Kuhn. Det åbenlyse valg...

DrJ

Ps Morientes er velkommen som ass.træner. Augo må tjene under PEA og suge til sig af DK's største udviklingskapacitet. Enevoldsen senior er også velkommen som ass.træner.
Hamrén udtalte til en svensk, eller norsk, avis, at han var frisk på tränergerningen igen. Han udelukkede ikke norske klubber (pluralis), så derfor kan jeg ikke se, hvorfor AaB skulle være udelukket for ham.
Et Hjerte - En Klub

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 16. dec 2016, 16:19

Der er vel dem her som på forhånd har AaB kendskab hvis det skulle være en betingelse:
Kuhn
Jimmy
David
Hamrén
Backe
Kleber
Søren Frederiksen
Johny Mølby

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Ham der Emil » 16. dec 2016, 16:29

Nitten skrev:Der er vel dem her som på forhånd har AaB kendskab hvis det skulle være en betingelse:
Kuhn
Jimmy
David
Hamrén
Backe
Kleber
Søren Frederiksen
Johny Mølby
Thomas Thomasberg
Brian Priske
Et Hjerte - En Klub

Besvar