Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Rams » 20. dec 2016, 10:13

Man kan godt savne gode gamle Lynge, der sad og talte over sig i Halftime, og havde behov for at kommentere på stort og småt.

Under Gaarde er det tydeligt, at vi følger den strikse linje for børsnoterede virksomheder. Flores, Holgersson, Sloth og Meilinger kom ud af det blå, så præcis hvorfor skulle navnet på en kommende træner sive. Desuden er det mit indtryk, at Michael Qureshis forsvinden fra scenen har betydet, at insiderviden fra Hornevej er gået samme vej. Dennis Søndergaard ved intet og det er egentligt også overraskende, hvor lidt Claus Jensen og Søren Olsson på Nordjyske kan snuse op, når man sammenligner med deres kollegaer i Odense og Århus.

Næh, nu må vi nøjes med cafeteriedamen i lufthavnen, Tyskeren og Martino. Lidt mere kedeligt, men stadig underholdende. I den boldgade indikerede Gaarde for øvrigt i Tipsbladet, at det var sandsynligt, at der sker noget i dette transfervindue, og det uafhængigt af trænerprocessen.

Så skal vi gætte er min spådom følgende:
UD: Enevoldsen og Kakeeto (måske på leje)
IND: Angriber og højre back.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. dec 2016, 10:21

9520AaB skrev:
Bundgaard skrev:Men det må da være et MUST at træneren er på plads aller senest 4/1 2017
Dato ikke vigtig, at finde den rigtige er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en kort opstart i forhold til hvad vi har været vant til, så selv om jeg ikke vil kalde det et must at den nye træner er på plads ved træningsstart, så synes jeg det er tæt på at være det. Den ultimative deadline er vel til træningslejren.

Men jeg tror nu det er på plads inden 4. januar. Selv om man ikke har vidst at det ville ende med en fyring, så har man jo i AaB kunnet se tegn i måne og stjerner på at det kunne gå den vej, allerede før de sidste 4 runders nogenlunde oprejsning pointmæssigt. Så det vil komme meget bag på mig, hvis ikke man har haft en blok med navne på, allerede på det tidspunkt, og dermed også har gjort meget af arbejdet på forhånd.

Jeg gætter på at man er meget langt i processen, hvis man ikke allerede har fundet den nye træner. Men jeg kan da godt forestille mig at man først præsenterer vedkommende lige efter nytår.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 20. dec 2016, 10:40

Jesper Schmidt skrev:Det er en kort opstart i forhold til hvad vi har været vant til, så selv om jeg ikke vil kalde det et must at den nye træner er på plads ved træningsstart, så synes jeg det er tæt på at være det. Den ultimative deadline er vel til træningslejren.

Men jeg tror nu det er på plads inden 4. januar. Selv om man ikke har vidst at det ville ende med en fyring, så har man jo i AaB kunnet se tegn i måne og stjerner på at det kunne gå den vej, allerede før de sidste 4 runders nogenlunde oprejsning pointmæssigt. Så det vil komme meget bag på mig, hvis ikke man har haft en blok med navne på, allerede på det tidspunkt, og dermed også har gjort meget af arbejdet på forhånd.

Jeg gætter på at man er meget langt i processen, hvis man ikke allerede har fundet den nye træner. Men jeg kan da godt forestille mig at man først præsenterer vedkommende lige efter nytår.
Nu skal vi selvfølgelig huske, at der ingen navne er sluppet ud. Men de to største kandidater herinde: Kuhn og Wieghorst er begge ledige på markedet, så det burde være muligt at have dem til opstart.

Der er måske noget juridisk økonomisk bøvl med begge, men de ved jo også, at trænerjobbet i AaB ikke nødvendigvis kan ventes besat til sommer.

Så jeg vil være forundret, hvis ikke den nye træner er på plads senest torsdag.

Vi ender ikke med at købe Jürgen Klopp fri af Liverpool. Så hvis det bliver en anden end de to, så er det en med kontraktudløb til jul.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af NIN » 20. dec 2016, 10:41

Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:
Bundgaard skrev:Men det må da være et MUST at træneren er på plads aller senest 4/1 2017
Dato ikke vigtig, at finde den rigtige er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en kort opstart i forhold til hvad vi har været vant til, så selv om jeg ikke vil kalde det et must at den nye træner er på plads ved træningsstart, så synes jeg det er tæt på at være det. Den ultimative deadline er vel til træningslejren.

Men jeg tror nu det er på plads inden 4. januar. Selv om man ikke har vidst at det ville ende med en fyring, så har man jo i AaB kunnet se tegn i måne og stjerner på at det kunne gå den vej, allerede før de sidste 4 runders nogenlunde oprejsning pointmæssigt. Så det vil komme meget bag på mig, hvis ikke man har haft en blok med navne på, allerede på det tidspunkt, og dermed også har gjort meget af arbejdet på forhånd.

Jeg gætter på at man er meget langt i processen, hvis man ikke allerede har fundet den nye træner. Men jeg kan da godt forestille mig at man først præsenterer vedkommende lige efter nytår.
indrøm det nu hr. Schmidt, det er dig der skal overtage tøjlerne i klubben.

P.S. husk fokus på dødbolde.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gnu » 20. dec 2016, 10:44

AaB 85 95 99 08 skrev:Bekymrende at der ikke begynder at komme mere konkrete rygter om navne eller måske endda et forestående pressemøde. Man kan være bekymret for, at Gaarde dumper hovedopgaven med at have styr på trænerposten inden jul, så vi ikke skal tage hul på og måske gå helt igennem et transfervindue inden trænerens input. Truppen holder ikke til endnu et mislykket vindue. Men forhåbentligt er der styr på det og Gaarde bare god til at holde kortene tæt til kroppen.
Når der ikke er et forestående pressemøde handler det nok mest om, at det er en gammeldags måde at kommunikere på. Der holdes simpelthen meget, meget færre pressemøder i dag, end der gjorde for eksempelvis ti år siden, fordi der mange flere måder at kommunikere på for at komme ud med sit budskab. I AaB, andre fodboldklubber, andre organisationer og virksomheder er man i dag ikke i samme grad afhængige af, at journalister møder op til et pressemøde for at komme ud med sit budskab, og i dag skal der også noget ekstraordinært til for overhovedet at trække journalister til et pressemøde. Når AaB ansætter en ny træner skal landets fodboldmedier nok skrive om det alligevel.

Et kig på AaB's hjemmeside viser også, at seneste pressemøde daterer sig tilbage til maj 2013.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 20. dec 2016, 10:55

Gnu skrev:Når der ikke er et forestående pressemøde handler det nok mest om, at det er en gammeldags måde at kommunikere på. Der holdes simpelthen meget, meget færre pressemøder i dag, end der gjorde for eksempelvis ti år siden, fordi der mange flere måder at kommunikere på for at komme ud med sit budskab. I AaB, andre fodboldklubber, andre organisationer og virksomheder er man i dag ikke i samme grad afhængige af, at journalister møder op til et pressemøde for at komme ud med sit budskab, og i dag skal der også noget ekstraordinært til for overhovedet at trække journalister til et pressemøde. Når AaB ansætter en ny træner skal landets fodboldmedier nok skrive om det alligevel.

Et kig på AaB's hjemmeside viser også, at seneste pressemøde daterer sig tilbage til maj 2013.
Du glemmer også den vigtige detalje, at på et pressemøde kan der komme besværlige modspørgsmål. Det gør der ikke på en pressemeddelelse.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. dec 2016, 11:33

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:
Bundgaard skrev:Men det må da være et MUST at træneren er på plads aller senest 4/1 2017
Dato ikke vigtig, at finde den rigtige er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en kort opstart i forhold til hvad vi har været vant til, så selv om jeg ikke vil kalde det et must at den nye træner er på plads ved træningsstart, så synes jeg det er tæt på at være det. Den ultimative deadline er vel til træningslejren.

Men jeg tror nu det er på plads inden 4. januar. Selv om man ikke har vidst at det ville ende med en fyring, så har man jo i AaB kunnet se tegn i måne og stjerner på at det kunne gå den vej, allerede før de sidste 4 runders nogenlunde oprejsning pointmæssigt. Så det vil komme meget bag på mig, hvis ikke man har haft en blok med navne på, allerede på det tidspunkt, og dermed også har gjort meget af arbejdet på forhånd.

Jeg gætter på at man er meget langt i processen, hvis man ikke allerede har fundet den nye træner. Men jeg kan da godt forestille mig at man først præsenterer vedkommende lige efter nytår.
indrøm det nu hr. Schmidt, det er dig der skal overtage tøjlerne i klubben.

P.S. husk fokus på dødbolde.
Hvad snakker du om? Det er sgu da mig som er indeni Pylle, så det er totalt udelukket!

Du kalder det dødbolde, vi andre kalder det lotteri.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. dec 2016, 11:38

Gnu skrev: Når der ikke er et forestående pressemøde handler det nok mest om, at det er en gammeldags måde at kommunikere på. Der holdes simpelthen meget, meget færre pressemøder i dag, end der gjorde for eksempelvis ti år siden, fordi der mange flere måder at kommunikere på for at komme ud med sit budskab. I AaB, andre fodboldklubber, andre organisationer og virksomheder er man i dag ikke i samme grad afhængige af, at journalister møder op til et pressemøde for at komme ud med sit budskab, og i dag skal der også noget ekstraordinært til for overhovedet at trække journalister til et pressemøde. Når AaB ansætter en ny træner skal landets fodboldmedier nok skrive om det alligevel.

Et kig på AaB's hjemmeside viser også, at seneste pressemøde daterer sig tilbage til maj 2013.
Det tror jeg der er meget rigtigt i. Men med egen online tv kanal, og muligheden for at man kan sende live på Youtube, så kunne man måske udnytte og præsentere et pressemøde på andre måder uden de helt store omkostninger.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. dec 2016, 12:03

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev: Når der ikke er et forestående pressemøde handler det nok mest om, at det er en gammeldags måde at kommunikere på. Der holdes simpelthen meget, meget færre pressemøder i dag, end der gjorde for eksempelvis ti år siden, fordi der mange flere måder at kommunikere på for at komme ud med sit budskab. I AaB, andre fodboldklubber, andre organisationer og virksomheder er man i dag ikke i samme grad afhængige af, at journalister møder op til et pressemøde for at komme ud med sit budskab, og i dag skal der også noget ekstraordinært til for overhovedet at trække journalister til et pressemøde. Når AaB ansætter en ny træner skal landets fodboldmedier nok skrive om det alligevel.

Et kig på AaB's hjemmeside viser også, at seneste pressemøde daterer sig tilbage til maj 2013.
Det tror jeg der er meget rigtigt i. Men med egen online tv kanal, og muligheden for at man kan sende live på Youtube, så kunne man måske udnytte og præsentere et pressemøde på andre måder uden de helt store omkostninger.
De af os der har været til AaBs pressemøder er vel også enig om at der ikke har været den store interesse fra de danske medier? Udover 10-20 fans har der vel ikke været mange andre end en journalist og en fotograf fra Nordjydske tilstede. Seneste pressemøde jeg kan huske at have været til i AaB var da Hamren og Kuhn blev præsenteret.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 20. dec 2016, 12:14

Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jakobsen skrev:
Larsen bør kunne være en markant skikkelse, men hans udfald skal minimeres.
Ahlmann skal først i omdrejninger igen før han kan lede noget som helst
Enevoldsen er ikke en ledertype -han går for meget op i sig selv og har for meget slåen ud med armene. Han kommer aldrig til at gå forrest og derfor bør han også videre.
Sloth tror jeg derimod på kan blive en central figur. Han skal sikkert modnes som leder, men jeg tror på han kan blive en god general for os.

Holgersson bør vel bare sendes videre. Han passer ikke til vores system og det vil medføre svage spillemæssige præstationer, hvilket vil svække hans mulighed for at være leder. Det bør kome med Flores, men det handler selvfølgelig om integration.
Pointen er ikke nødvendigvis at de skal "lede" holdet. Det har vi også Rasmus Würtz og Kasper Risgård til. Pointen er at vi har fem tidligere eller nuværende A-landsholdsspillere i deres bedste alder (Flores, Holger, Sloth, Ene og Ahlmann) som kun har haft 50 starter i efteråret. Det svarer til at de hver især ikke engang er startet hver anden gang, og det er selvfølgelig en meget væsentlig årsag til vores dårlige efterår.

For en ny træner må det være hovedfokus at få gang i disse fem spillere plus Nicolai Larsen. Det er dem, der skal bære holdet så vi kan tillade os at være mere tålmodige med Bassogog, Børsting, Mæhle, Pohl, MC osv.
Meget enig, også i at vi skal have en træner som kan få mere ud af vore mest erfarne spillere... heriblandt synes jeg i høj grad at både Würtz og Risgård skal tælles med, både på det ledelsesmæssige og fodboldmæssige plan. Jeg vil altså have mere ild i øjnene, mere ledelse og et spillemæssigt løft fra vore mest erfarne spillere, som uden tvivl er i toppen af hierakiet. Kan vi ikke få det med en ny træner, må vi altså have spillere ind som kan skubbe til det hieraki.

Jeg har sagt det før og gentager gerne, at Würtz for mig er en af de allerstørste skuffelser i efteråret (efter Holgersson som selvfølgelig er i en liga for sig). Jeg forventer mig meget mere fra ham end vi har set i efteråret. Jeg har også tidligere slået på tromme for at vi skal have ledere i truppen som løfter hele holdet... det har vi i høj grad ikke set det sidste år.
Den del er der altså ikke så meget hokus pokus i.

Et klart koncept som spillerne tror på og forstår kombineret med et nogenlunde klart hierarki. Mere skal der ikke til.
Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er så simpelt. Den helt store humle synes jeg er at de spillere som naturligt ligger i toppen af hierakiet, død og pine skal præstere derefter, ellers synes jeg der er et væld af eksempler på at det ikke bliver godt... også fra vores egen klub. I min optik er et vigtigt at mindst en af de to spillere jeg formoder vi henter i vintervinduet, er af en kaliber hvor hierakiets top bliver rystet lidt.

Som jeg ser det (udefra) er top 5 over, i mangel på bedre ord, ledende spillere i efterårets trup... altså de spillere som de andre naturligt respekterer og ser op til som ledere af gruppen:

1. Würtz (anfører)
2. Holgersson (viceanfører)
3. Risgård (2. viceanfører)
4. Ene
5. Ahlmann/Meilinger

- Jeg ser flere problemer her, selv om jeg skal understrege at jeg har stor respekt for alle 4 af vore egne drenge på denne liste. Det største problem er selvfølgelig, at der ikke er nogen af de 5 som har præsteret efter forventningerne, af forskellige årsager. Jeg mener godt man kan få øje på boblere i truppen som i fremtiden kan komme herop, først og fremmest Sloth og Flores, men jeg tror godt posen kan tåle at blive rystet lidt mere.
De øverste behøver ikke nødvendigvis at præstere hver gang, men hvis du ligger øverst i hierarkiet set fra ledelsens side, men ikke gør det fra spillernes side, så er der et problem. Hierarkiet skal give mening. Dem der får tilliden skal kunne leve op til den, og deres ligemænd (fermelt) skal acceptere det er deres plads. Det bliver særligt udtalt når resultaterne ikke er derefter. Successer kan holde mange ulmende konflikter i ave. Fiaskoer kan til gengæld blæse liv i glæder der ellers var på vej til at gå ud.

Det værste problem i AaB er dog nok, at der ikke lader til at have været en klar plan og retning, som spillerne har haft tillid til, og så hjælper hierarkiet ikke meget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af N » 20. dec 2016, 12:54

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Yankee skrev:
Jakobsen skrev:
Larsen bør kunne være en markant skikkelse, men hans udfald skal minimeres.
Ahlmann skal først i omdrejninger igen før han kan lede noget som helst
Enevoldsen er ikke en ledertype -han går for meget op i sig selv og har for meget slåen ud med armene. Han kommer aldrig til at gå forrest og derfor bør han også videre.
Sloth tror jeg derimod på kan blive en central figur. Han skal sikkert modnes som leder, men jeg tror på han kan blive en god general for os.

Holgersson bør vel bare sendes videre. Han passer ikke til vores system og det vil medføre svage spillemæssige præstationer, hvilket vil svække hans mulighed for at være leder. Det bør kome med Flores, men det handler selvfølgelig om integration.
Pointen er ikke nødvendigvis at de skal "lede" holdet. Det har vi også Rasmus Würtz og Kasper Risgård til. Pointen er at vi har fem tidligere eller nuværende A-landsholdsspillere i deres bedste alder (Flores, Holger, Sloth, Ene og Ahlmann) som kun har haft 50 starter i efteråret. Det svarer til at de hver især ikke engang er startet hver anden gang, og det er selvfølgelig en meget væsentlig årsag til vores dårlige efterår.

For en ny træner må det være hovedfokus at få gang i disse fem spillere plus Nicolai Larsen. Det er dem, der skal bære holdet så vi kan tillade os at være mere tålmodige med Bassogog, Børsting, Mæhle, Pohl, MC osv.
Meget enig, også i at vi skal have en træner som kan få mere ud af vore mest erfarne spillere... heriblandt synes jeg i høj grad at både Würtz og Risgård skal tælles med, både på det ledelsesmæssige og fodboldmæssige plan. Jeg vil altså have mere ild i øjnene, mere ledelse og et spillemæssigt løft fra vore mest erfarne spillere, som uden tvivl er i toppen af hierakiet. Kan vi ikke få det med en ny træner, må vi altså have spillere ind som kan skubbe til det hieraki.

Jeg har sagt det før og gentager gerne, at Würtz for mig er en af de allerstørste skuffelser i efteråret (efter Holgersson som selvfølgelig er i en liga for sig). Jeg forventer mig meget mere fra ham end vi har set i efteråret. Jeg har også tidligere slået på tromme for at vi skal have ledere i truppen som løfter hele holdet... det har vi i høj grad ikke set det sidste år.
Den del er der altså ikke så meget hokus pokus i.

Et klart koncept som spillerne tror på og forstår kombineret med et nogenlunde klart hierarki. Mere skal der ikke til.
Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er så simpelt. Den helt store humle synes jeg er at de spillere som naturligt ligger i toppen af hierakiet, død og pine skal præstere derefter, ellers synes jeg der er et væld af eksempler på at det ikke bliver godt... også fra vores egen klub. I min optik er et vigtigt at mindst en af de to spillere jeg formoder vi henter i vintervinduet, er af en kaliber hvor hierakiets top bliver rystet lidt.

Som jeg ser det (udefra) er top 5 over, i mangel på bedre ord, ledende spillere i efterårets trup... altså de spillere som de andre naturligt respekterer og ser op til som ledere af gruppen:

1. Würtz (anfører)
2. Holgersson (viceanfører)
3. Risgård (2. viceanfører)
4. Ene
5. Ahlmann/Meilinger

- Jeg ser flere problemer her, selv om jeg skal understrege at jeg har stor respekt for alle 4 af vore egne drenge på denne liste. Det største problem er selvfølgelig, at der ikke er nogen af de 5 som har præsteret efter forventningerne, af forskellige årsager. Jeg mener godt man kan få øje på boblere i truppen som i fremtiden kan komme herop, først og fremmest Sloth og Flores, men jeg tror godt posen kan tåle at blive rystet lidt mere.
De øverste behøver ikke nødvendigvis at præstere hver gang, men hvis du ligger øverst i hierarkiet set fra ledelsens side, men ikke gør det fra spillernes side, så er der et problem. Hierarkiet skal give mening. Dem der får tilliden skal kunne leve op til den, og deres ligemænd (fermelt) skal acceptere det er deres plads. Det bliver særligt udtalt når resultaterne ikke er derefter. Successer kan holde mange ulmende konflikter i ave. Fiaskoer kan til gengæld blæse liv i glæder der ellers var på vej til at gå ud.

Det værste problem i AaB er dog nok, at der ikke lader til at have været en klar plan og retning, som spillerne har haft tillid til, og så hjælper hierarkiet ikke meget.
Det bliver en ny træners fornemmeste opgave at dissekere sig ind til kernen af problemer. Meget af det vi ser og meget af det vi taler om kan være, eller er afledte effekter. Lige nu er der nærmest ikke en spiller som ikke er tynget af den dyne som har lagt sig over holdet, så det kan være svært at vurdere hvor der underpræsteres og hvor der er mangler under normale forhold. Der er næsten ikke spillere i suppen jeg hellere ville have på holdet end Wurtz og Risgaard når der er modgang, men når der er tale om et helt hold der falder ud så er det kort og godt umuligt for den enkelte at holde sit niveau når løbemønstre, pasninger mv ændrer karakter som man ser for et hold i nedgang. Dermed ikke sagt de ikke bærer deres del af skylden, men vi skal passe på ikke at tilskrive dem et større ansvar end der er muligt at udfylde.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 20. dec 2016, 12:56

Rams skrev:Man kan godt savne gode gamle Lynge, der sad og talte over sig i Halftime, og havde behov for at kommentere på stort og småt.

Under Gaarde er det tydeligt, at vi følger den strikse linje for børsnoterede virksomheder. Flores, Holgersson, Sloth og Meilinger kom ud af det blå, så præcis hvorfor skulle navnet på en kommende træner sive. Desuden er det mit indtryk, at Michael Qureshis forsvinden fra scenen har betydet, at insiderviden fra Hornevej er gået samme vej. Dennis Søndergaard ved intet og det er egentligt også overraskende, hvor lidt Claus Jensen og Søren Olsson på Nordjyske kan snuse op, når man sammenligner med deres kollegaer i Odense og Århus.

Næh, nu må vi nøjes med cafeteriedamen i lufthavnen, Tyskeren og Martino. Lidt mere kedeligt, men stadig underholdende. I den boldgade indikerede Gaarde for øvrigt i Tipsbladet, at det var sandsynligt, at der sker noget i dette transfervindue, og det uafhængigt af trænerprocessen.

Så skal vi gætte er min spådom følgende:
UD: Enevoldsen og Kakeeto (måske på leje)
IND: Angriber og højre back.
Ja det er fandme under al kritik ;) Og to ud af mine tre forbindelser til AaB har ikke længere deres daglige gang i klubben, så det er op ad bakke.
Spalvis plejede også at være garant for lidt gossip ala Lynge.
Jeg har ikke opsnuset mere omkring spilleren fra den ungarnske liga, men vi har haft en scout dernede. Det kan jeg med sikkerhed sige.
God jul venner. Gaarde do the right thing og hent Morientes med Guti som assistent.

Tyskeren må på banen nu.

PS. Hørte i sommers at Kakeeto og Abildgaard var tæt på at ryge videre, men for Abildgaards vedkommende er det nok ikke et tema længere. Kakeeto derimod tror jeg er fortid snart, måske han får lidt ekstra snor til en revurdering under den nye træner.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. dec 2016, 13:37

Martino skrev:
Rams skrev:Man kan godt savne gode gamle Lynge, der sad og talte over sig i Halftime, og havde behov for at kommentere på stort og småt.

Under Gaarde er det tydeligt, at vi følger den strikse linje for børsnoterede virksomheder. Flores, Holgersson, Sloth og Meilinger kom ud af det blå, så præcis hvorfor skulle navnet på en kommende træner sive. Desuden er det mit indtryk, at Michael Qureshis forsvinden fra scenen har betydet, at insiderviden fra Hornevej er gået samme vej. Dennis Søndergaard ved intet og det er egentligt også overraskende, hvor lidt Claus Jensen og Søren Olsson på Nordjyske kan snuse op, når man sammenligner med deres kollegaer i Odense og Århus.

Næh, nu må vi nøjes med cafeteriedamen i lufthavnen, Tyskeren og Martino. Lidt mere kedeligt, men stadig underholdende. I den boldgade indikerede Gaarde for øvrigt i Tipsbladet, at det var sandsynligt, at der sker noget i dette transfervindue, og det uafhængigt af trænerprocessen.

Så skal vi gætte er min spådom følgende:
UD: Enevoldsen og Kakeeto (måske på leje)
IND: Angriber og højre back.
Ja det er fandme under al kritik ;) Og to ud af mine tre forbindelser til AaB har ikke længere deres daglige gang i klubben, så det er op ad bakke.
Spalvis plejede også at være garant for lidt gossip ala Lynge.
Jeg har ikke opsnuset mere omkring spilleren fra den ungarnske liga, men vi har haft en scout dernede. Det kan jeg med sikkerhed sige.
God jul venner. Gaarde do the right thing og hent Morientes med Guti som assistent.

Tyskeren må på banen nu.

PS. Hørte i sommers at Kakeeto og Abildgaard var tæt på at ryge videre, men for Abildgaards vedkommende er det nok ikke et tema længere. Kakeeto derimod tror jeg er fortid snart, måske han får lidt ekstra snor til en revurdering under den nye træner.
Kakeeto må være på vej væk, mindst på en lejeaftale. Magnus C bør være langt foran ham, uanset hvilken træner som står med pisken.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. dec 2016, 13:40

Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:
Bundgaard skrev:Men det må da være et MUST at træneren er på plads aller senest 4/1 2017
Dato ikke vigtig, at finde den rigtige er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en kort opstart i forhold til hvad vi har været vant til, så selv om jeg ikke vil kalde det et must at den nye træner er på plads ved træningsstart, så synes jeg det er tæt på at være det. Den ultimative deadline er vel til træningslejren.

Men jeg tror nu det er på plads inden 4. januar. Selv om man ikke har vidst at det ville ende med en fyring, så har man jo i AaB kunnet se tegn i måne og stjerner på at det kunne gå den vej, allerede før de sidste 4 runders nogenlunde oprejsning pointmæssigt. Så det vil komme meget bag på mig, hvis ikke man har haft en blok med navne på, allerede på det tidspunkt, og dermed også har gjort meget af arbejdet på forhånd.

Jeg gætter på at man er meget langt i processen, hvis man ikke allerede har fundet den nye træner. Men jeg kan da godt forestille mig at man først præsenterer vedkommende lige efter nytår.
Men lander træneren først i stolen inde i det nye år, så kommer vi jo bare rigtig uheldigt ind i transfervinduet, hvor vi kan misse nogle muligheder. Og der skal vel at mærke hentes som minimum tre spillere til start-11'eren. Men Gaarde er vel den, der har aller størst interesse i at have træneren på plads før jul, da hans skuldre næppe kan bære endnu et mislykket transfervidue.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. dec 2016, 13:48

Pastorius skrev: De øverste behøver ikke nødvendigvis at præstere hver gang, men hvis du ligger øverst i hierarkiet set fra ledelsens side, men ikke gør det fra spillernes side, så er der et problem. Hierarkiet skal give mening. Dem der får tilliden skal kunne leve op til den, og deres ligemænd (fermelt) skal acceptere det er deres plads. Det bliver særligt udtalt når resultaterne ikke er derefter. Successer kan holde mange ulmende konflikter i ave. Fiaskoer kan til gengæld blæse liv i glæder der ellers var på vej til at gå ud.

Det værste problem i AaB er dog nok, at der ikke lader til at have været en klar plan og retning, som spillerne har haft tillid til, og så hjælper hierarkiet ikke meget.
Det tror jeg bestemt er en vigtig del af at det har været meget udtalt i år. Jeg mener egentlig ikke at problemet er nyt.

Men udover det, så synes jeg det er ekstremt vigtigt at de spillere som resten af gruppen læner sig opad, også er dem som kan løfte hele gruppen som helhed. Würtz kan det, i sine gode perioder, og jeg synes også Ahlmann på toppen kunne det, Ligesom Risgård har gjort det i glimt. Ingen af dem har gjort det i år, og det tror jeg da at du har ret i har været trænerens skyld, langt hen ad vejen. Hvis ikke Søndergaard i forvejen havde givet sig selv en fyreseddel, så gjorde han det i hvert fald da han satte Holgersson på midtbanen som anfører i den sidste kamp, efter han havde været decideret sat af. Det var håbløst.

Mit håb er at man finder penge til at hente den leder med anførerpotentiale til midterforsvaret som man troede Holgersson kunne være, og det må meget gerne være en profileret spiller, som pr. automatik vil have stor respekt fra hele truppen. Det tror jeg ville være en rigtig god ide og en god investering for fremtiden.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af MrBangDK » 20. dec 2016, 13:49

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:
Bundgaard skrev:Men det må da være et MUST at træneren er på plads aller senest 4/1 2017
Dato ikke vigtig, at finde den rigtige er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er en kort opstart i forhold til hvad vi har været vant til, så selv om jeg ikke vil kalde det et must at den nye træner er på plads ved træningsstart, så synes jeg det er tæt på at være det. Den ultimative deadline er vel til træningslejren.

Men jeg tror nu det er på plads inden 4. januar. Selv om man ikke har vidst at det ville ende med en fyring, så har man jo i AaB kunnet se tegn i måne og stjerner på at det kunne gå den vej, allerede før de sidste 4 runders nogenlunde oprejsning pointmæssigt. Så det vil komme meget bag på mig, hvis ikke man har haft en blok med navne på, allerede på det tidspunkt, og dermed også har gjort meget af arbejdet på forhånd.

Jeg gætter på at man er meget langt i processen, hvis man ikke allerede har fundet den nye træner. Men jeg kan da godt forestille mig at man først præsenterer vedkommende lige efter nytår.
Men lander træneren først i stolen inde i det nye år, så kommer vi jo bare rigtig uheldigt ind i transfervinduet, hvor vi kan misse nogle muligheder. Og der skal vel at mærke hentes som minimum tre spillere til start-11'eren. Men Gaarde er vel den, der har aller størst interesse i at have træneren på plads før jul, da hans skuldre næppe kan bære endnu et mislykket transfervidue.
Billede
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. dec 2016, 13:55

AaB 85 95 99 08 skrev:
Men lander træneren først i stolen inde i det nye år, så kommer vi jo bare rigtig uheldigt ind i transfervinduet, hvor vi kan misse nogle muligheder. Og der skal vel at mærke hentes som minimum tre spillere til start-11'eren. Men Gaarde er vel den, der har aller størst interesse i at have træneren på plads før jul, da hans skuldre næppe kan bære endnu et mislykket transfervidue.
Billede

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Søgaard » 20. dec 2016, 13:58

AaB 85 95 99 08 skrev:
Men lander træneren først i stolen inde i det nye år, så kommer vi jo bare rigtig uheldigt ind i transfervinduet, hvor vi kan misse nogle muligheder. Og der skal vel at mærke hentes som minimum tre spillere til start-11'eren. Men Gaarde er vel den, der har aller størst interesse i at have træneren på plads før jul, da hans skuldre næppe kan bære endnu et mislykket transfervidue.
:kiss:
Aalborg BK 1885!

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af aaballday » 20. dec 2016, 14:45

Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af PFA » 20. dec 2016, 15:07

aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Lyder spændende med en udlændning, de danske emner virker ikke så spændende. Dog ser jeg gerne Kuhn kommer hjem som assistent for den nye træner.

Besvar