Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 28. sep 2016, 00:31

Efter blamagen i Silkeborg skal der tre point på kontoen mod sønderjyderne, som har ramt momentum efter at deres europæiske eventyr sluttede.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Christensen - Sloth
Flores
Basso

Søndergaard vælger næppe denne startopstilling men det kunne være forfriskende med lidt nytænkning.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. sep 2016, 00:53

frederikshavneren skrev:Efter blamagen i Silkeborg skal der tre point på kontoen mod sønderjyderne, som har ramt momentum efter at deres europæiske eventyr sluttede.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Christensen - Sloth
Flores
Basso

Søndergaard vælger næppe denne startopstilling men det kunne være forfriskende med lidt nytænkning.
Hvis Mæhle er klar igen, vil det helt ærligt overraske mig meget hvis Blåbjerg spiller fra start.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af 9520AaB » 28. sep 2016, 07:16

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:Efter blamagen i Silkeborg skal der tre point på kontoen mod sønderjyderne, som har ramt momentum efter at deres europæiske eventyr sluttede.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Blåbjerg
Meilinger - Würtz - Christensen - Sloth
Flores
Basso

Søndergaard vælger næppe denne startopstilling men det kunne være forfriskende med lidt nytænkning.
Hvis Mæhle er klar igen, vil det helt ærligt overraske mig meget hvis Blåbjerg spiller fra start.
Würtz og Christensen sammen er ikke optimalt. Riisgaard eller Sloth centralt, Børsting på kant til at mosle.
Basso på bænken, Grønning skal ligge foran Flores. Imo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af FIDEL » 28. sep 2016, 10:30

Jeg vil gerne se denne opstilling:

Larsen

Mæhle - KP - Holgersson - PK

Meilinger - Würtz - Risgård - Børsting

Flores

Pohl



Blåbjerg ryger ud på bænken. Hvorfor? Det siger sig selv...

Mæhle får chancen påny, da han allerede indgår fint samarbejde med Meilinger og udstråler vilje og energi.

Børsting på Flores´ plads, da Børsting kan skabe noget mere balance både i presspillet samt defensivt generelt.

Flores som hængende angriber bag Pohl. Dette for at få ham mere med i spillet, og give ham en mere fri rolle. Jeg tror det vil styrke vores offensiv.

BAssogog ryger på bænken, da han har stået svagt i billedet i de sidste 3-4 kampe.

Jeg mener denne opstilling kan skaffe os et enkelt point, da der er defensiv balance og fleksibilitet i offensiven.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Hanga » 28. sep 2016, 11:03

Søndergaard skal pakke sin 4-5-1 og generelle defensive udgangspunkt sammen, og gå ud og spille det spil, som AaB har opbygget så meget goodwill på.

Tilbage til 4-4-2 og få så banket noget tro og gejst ind i truppen.

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 28. sep 2016, 11:32

Hanga skrev:Søndergaard skal pakke sin 4-5-1 og generelle defensive udgangspunkt sammen, og gå ud og spille det spil, som AaB har opbygget så meget goodwill på.

Tilbage til 4-4-2 og få så banket noget tro og gejst ind i truppen.

Enig. Det bedste forsvar er angreb, vi skal ikke pakke os på hjemmebane, det er altså ikke Barcelona vi skal møde.

Blåbjerg har set meget usikker ud i de seneste kampe, men han bidrager trods alt lidt offensivt, hvilket Patrick ikke gør. Derfor vil jeg foretrække Blåbjerg på backen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 28. sep 2016, 14:26

Skal vi se på hvad der har virket bedst må det blive noget i retning af;



Jeg hæfter mig med, at vi klart så stærkest ud med Risgård på toppen ved siden af Basso og at Würtz/Sloth viste det kunne stå distancen. Det helt store problem er vores backs. Blåbjerg og Patrick Skråt tilbage er næsten lige ringe. Jeg vælger Patrick fordi han trods alt er knap så ringe defensivt. Lad Mæhle få chancen selvom det langt fra er ideelt at køre ungdomsspillere ind med holdets nuværende forfatning in mente.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af FIDEL » 28. sep 2016, 15:02

Jakobsen skrev:Skal vi se på hvad der har virket bedst må det blive noget i retning af;



Jeg hæfter mig med, at vi klart så stærkest ud med Risgård på toppen ved siden af Basso og at Würtz/Sloth viste det kunne stå distancen. Det helt store problem er vores backs. Blåbjerg og Patrick Skråt tilbage er næsten lige ringe. Jeg vælger Patrick fordi han trods alt er knap så ringe defensivt. Lad Mæhle få chancen selvom det langt fra er ideelt at køre ungdomsspillere ind med holdets nuværende forfatning in mente.

Jeg synes det vil være ærgerligt at smide Pohl på bænken nu. Han arbejder hårdt og skal nok blive en vigtig spiller!

Grunden til at LS har spillet 4-5-1 er, at Basso er nærmest ikke-eksisterende i det defensive, og også derfor at Risgård har spillet på top i et par kampe. Men Pohl arbejder fint defensivt, og er tilmed en større trussel offensivt end Risgård er.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 28. sep 2016, 15:10

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:Skal vi se på hvad der har virket bedst må det blive noget i retning af;



Jeg hæfter mig med, at vi klart så stærkest ud med Risgård på toppen ved siden af Basso og at Würtz/Sloth viste det kunne stå distancen. Det helt store problem er vores backs. Blåbjerg og Patrick Skråt tilbage er næsten lige ringe. Jeg vælger Patrick fordi han trods alt er knap så ringe defensivt. Lad Mæhle få chancen selvom det langt fra er ideelt at køre ungdomsspillere ind med holdets nuværende forfatning in mente.

Jeg synes det vil være ærgerligt at smide Pohl på bænken nu. Han arbejder hårdt og skal nok blive en vigtig spiller!

Grunden til at LS har spillet 4-5-1 er, at Basso er nærmest ikke-eksisterende i det defensive, og også derfor at Risgård har spillet på top i et par kampe. Men Pohl arbejder fint defensivt, og er tilmed en større trussel offensivt end Risgård er.
Skulle man spille Pohl gjorde jeg det i stedet for Basso. Hvorfor? Basso er langt fra selvskrevet endnu og han har ikke været god i kampene. Rent teknisk bevæget han sig i niveau mellem Erik Bo og Nomvethe og afslutningerne er stadig op og ned. Jeg tilslutter mig ikke koret der allerede nu ser Basso som en profil i hverken klubben eller ligaen. Han er ikke bedre end, at han lige så vel kunne bruges som indskifter de sidte 20.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 30. sep 2016, 14:02

Kampen bliver uden Grønning som er blevet ankelskadet, det lyder desværre til at han står overfor en længere pause :@

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af troelsh » 30. sep 2016, 14:29

frederikshavneren skrev:Kampen bliver uden Grønning som er blevet ankelskadet, det lyder desværre til at han står overfor en længere pause :@
Ærgerligt med Grønning!

Måske giver det plads til Ramkilde i truppen

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Sønderhof » 30. sep 2016, 14:36

troelsh skrev:
frederikshavneren skrev:Kampen bliver uden Grønning som er blevet ankelskadet, det lyder desværre til at han står overfor en længere pause :@
Ærgerligt med Grønning!

Måske giver det plads til Ramkilde i truppen
Eller Augo? Vi mangler en mand til at stå og heade væk ved forreste stolpe! Hans tempo er vel på niveau med Holgersson.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af NIN » 30. sep 2016, 15:23

Sønderhof skrev:
troelsh skrev:
frederikshavneren skrev:Kampen bliver uden Grønning som er blevet ankelskadet, det lyder desværre til at han står overfor en længere pause :@
Ærgerligt med Grønning!

Måske giver det plads til Ramkilde i truppen
Eller Augo? Vi mangler en mand til at stå og heade væk ved forreste stolpe! Hans tempo er vel på niveau med Holgersson.
Det er til dato det dummeste jeg endnu har læst på debatsiden. Augo er langt hurtigere.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gaarde6 » 30. sep 2016, 18:20

Jeg håber i den grad jeg tager fejl.
Men jeg har på fornemmelsen at vi kan blive tæsket fuldstændig af Sønderjyske.
Vores defensiv sejler! og lige i øjeblikket sprudler Sønderjyske offensivt. Samtidig er vi elendige til at forsvare mod dødbolde hvor jeg ser Sønderjyske som farlige hver gang de har dødbold på.modstandernes banehalvdel.
Jeg har seriøst bange anelser.
Håber drengene modbeviser mig og leverer en mandfolke indsats!
Og start nu med Flores ude og Sloth inde!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af sulakvelidze » 30. sep 2016, 20:59

Gaarde6 skrev:Jeg håber i den grad jeg tager fejl.
Men jeg har på fornemmelsen at vi kan blive tæsket fuldstændig af Sønderjyske.
Vores defensiv sejler! og lige i øjeblikket sprudler Sønderjyske offensivt. Samtidig er vi elendige til at forsvare mod dødbolde hvor jeg ser Sønderjyske som farlige hver gang de har dødbold på.modstandernes banehalvdel.
Jeg har seriøst bange anelser.
Håber drengene modbeviser mig og leverer en mandfolke indsats!
Og start nu med Flores ude og Sloth inde!
Jeg deler den pessimisme og håber på et AaB-hold, der rammer toppen af egen ydeevne og kæmper en kneben sejr hjem. Mere tør jeg selv i bedste fald ikke tro på fra det nuværende mandskab. Ikke mod nogen i superligaen.

Og det skyldes desværre min manglende tro på flere af spillernes kvalitet. Flores har slet ikke vist sig som den håbede forstærkning, og lige nu frygter jeg, at han ender som et eklatant fejlkøb. Holgersson har også vist et skuffende niveau, og hånden på hjertet: hvor mange herinde ville foreslå Bassogog til AaB, hvis han spillede i Viborg med sit nuværende niveau? Eller for den sags skyld Pohl, hvis han spillede for esbjerg, som han gør for AaB? Jeg er ikke i tvivl om, at de kan udvikle sig på sigt, og at de kan blive et målfarligt angreb. Men det kommer nok til at tage mere tid, end de fleste af os bryder os om. Hvis det overhovedet sker.

Men det er nu engang vilkårene, når man holder med en klub, der insisterer på at være klassens pæne dreng, når det kommer til regnskaber. Andre kan svine løs med penge, de ikke har, og overveje indkøb til mange millioner, selv om de bløder noget lignende en million om ugen. Deres sportslige fordel er absurd, og man bør som AaB-tilhænger for sin egen skyld indstille forventningerne efter det.

Mine er i bund for denne sæson. Med mindre Allan Gaarde præsterer et markant bedre transfervindue til vinter, end han lige har gjort, bliver jeg overrasket over top 6 til AaB. Og jeg frygter, at krisestemningen breder sig mod Sønderjyske.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Ala » 30. sep 2016, 22:12

Tror vi taber med minimum 10. Nicolai laver nok fire drop. To mål skyldes læg skråt tilbage Patrick(også hvis han sidder på bænken), Søndergaard blir skyld i en enkelt pind og Holgersson skyld i de resterende tre. Han er jo pisse langsom og uduelig. Heldigt er det dog, at Blåbjerg ikke starter inde, for så var det nok blevet noget større nederlag.

Vi scorer selvfølgelig ingen mål, for holdet er generelt bare lort og de point og sejre vi har fået indtil videre, har været det rene held.

Der kommer to tilskuere. Mig og knejten.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Hovedet » 30. sep 2016, 23:38

sulakvelidze skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg håber i den grad jeg tager fejl.
Men jeg har på fornemmelsen at vi kan blive tæsket fuldstændig af Sønderjyske.
Vores defensiv sejler! og lige i øjeblikket sprudler Sønderjyske offensivt. Samtidig er vi elendige til at forsvare mod dødbolde hvor jeg ser Sønderjyske som farlige hver gang de har dødbold på.modstandernes banehalvdel.
Jeg har seriøst bange anelser.
Håber drengene modbeviser mig og leverer en mandfolke indsats!
Og start nu med Flores ude og Sloth inde!
Jeg deler den pessimisme og håber på et AaB-hold, der rammer toppen af egen ydeevne og kæmper en kneben sejr hjem. Mere tør jeg selv i bedste fald ikke tro på fra det nuværende mandskab. Ikke mod nogen i superligaen.

Og det skyldes desværre min manglende tro på flere af spillernes kvalitet. Flores har slet ikke vist sig som den håbede forstærkning, og lige nu frygter jeg, at han ender som et eklatant fejlkøb. Holgersson har også vist et skuffende niveau, og hånden på hjertet: hvor mange herinde ville foreslå Bassogog til AaB, hvis han spillede i Viborg med sit nuværende niveau? Eller for den sags skyld Pohl, hvis han spillede for esbjerg, som han gør for AaB? Jeg er ikke i tvivl om, at de kan udvikle sig på sigt, og at de kan blive et målfarligt angreb. Men det kommer nok til at tage mere tid, end de fleste af os bryder os om. Hvis det overhovedet sker.

Men det er nu engang vilkårene, når man holder med en klub, der insisterer på at være klassens pæne dreng, når det kommer til regnskaber. Andre kan svine løs med penge, de ikke har, og overveje indkøb til mange millioner, selv om de bløder noget lignende en million om ugen. Deres sportslige fordel er absurd, og man bør som AaB-tilhænger for sin egen skyld indstille forventningerne efter det.

Mine er i bund for denne sæson. Med mindre Allan Gaarde præsterer et markant bedre transfervindue til vinter, end han lige har gjort, bliver jeg overrasket over top 6 til AaB. Og jeg frygter, at krisestemningen breder sig mod Sønderjyske.
Lige præcis kampen søndag tror jeg faktisk, at vi vinder. Formentlig 1-0 efter en spillemæssigt som altid middelmådig eller miserabel kamp. Bortset fra det mystiske resultat i Silkeborg (hvor vi i øvrigt i nyere tid har leveret en række ret mærkelige resultater) har vi jo sluppet forbløffende få mål ind, og mit bud er, at vi mod SønderjyskE vender tilbage til de kampe, vi i øvrigt har kendt i denne sæson. Det hjælper også på den defensive stabilitet at få Würtz tilbage. Til gengæld kan vi vel allerede nu afskrive Jakob Ahlmann i resten af dette efterår, hvilket i min verden i praksis vil sige permanent, men det er så en anden historie.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. okt 2016, 14:22

Truppen er udtaget, Ene, Ahlmann og Grønning er ude med skader. Mæhle er blevet klar. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... r-AaB.aspx

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Hovedet » 1. okt 2016, 15:23

frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget, Ene, Ahlmann og Grønning er ude med skader. Mæhle er blevet klar. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... r-AaB.aspx
Ved vi noget om, hvor længe Ahlmann er ude?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af FIDEL » 1. okt 2016, 15:47

Jeg vil satme se ild i øjnene på spillerne imorgen!
Og fuck spillet. Det kommer i anden række.

Tror vi taber 1-2 som sidst...

Besvar