Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Spanky » 16. okt 2016, 22:43

Jeg ved sgu aldrig om jeg skal grine eller græde over de utallige hysteriske kællinger, som konstant kommer frem og troller når det ikke lige går vores vej.

Mange skyder på Søndergaard. Som andre nævner, så kan Søndergaard ikke udføre mirakler med denne trup - og dermed ikke sagt han er den rigtige mand for AaB! (han skal have denne sæson til at vise han er den rigtige mand i sædet) Men med bredden i truppen skal alle stort set være 100% klar før vi kan spille med hvor det er sjovt. Kunne vi f.eks. stille med følgende startellever i de resterende kampe af grundspillet, så er jeg ikke i tvivl om, at vi er at finde i top6 inden slutspillet.

Larsen
Mæhle, Kasper P, Blåbjerg, Ahlmann
Meillinger, Risgård, Würtz, Sloth
Ene, Pohl


Holgersson og Flores har tilgengæld ikke levet op til forventninger - måske sidstnævnte skal have lidt mere snor, men Holgersson er en kæmpe fiasko. Han kan slet ikke spille bold med fødderne eller på noget måde skabe ro i bagkæden. Kasper P. skal gang på gang redde Holgersson røv og den ene gang efter den anden kommer Holgersson på glat is fordi han er boldmongol. De to udenlandske skuffelser falder tilbage på Gaarde - ikke godt nok!

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af AalBoyeBK » 16. okt 2016, 23:46

Jeg synes det alt for tidligt at afskrive Flores. Vi har altså at gøre med en mand der for få dage siden lavede et fremragende mål mod Chile. Det kan selvfølgelig være et lucky punch. Og det faktum at han starter inde for Perus landshold, som man må formode ville slå vores hold nemt, er jo også et kvalitetsstempel. Dermed ikke sagt at jeg er dybt imponeret over ham.

Desuden synes jeg efterhånden at kritikken af Holgersson er lidt unuanceret. Men sådan er det åbenbart at være den udsatte. Jeg synes egentlig han er okay med fødderne, det ser lidt klodset ud, men specielt hans lange bolde over til venstrebacken er ofte rigtig gode. Han er for langsom - ja, men jeg synes stadig han er en ok midterforsvarer i Superligaen.

Det er klart, at der begynder at blive stillet spørgsmålstegn ved Søndergaard nu, og jeg er da heller ikke langt fra at synes det kunne være på tide at prøve noget nyt (Niels Frederiksen, Lars Olsen(nok næppe realistisk)), men jeg synes ikke man kan fyre ham efter i dag, hvor indsatsen vel egentlig var okay. Mange synes at sige at indsatsen kan være ligegyldig, og det kun er pointene der tæller, men det er et ret kortsigtet syn på tingene.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af BoT » 17. okt 2016, 09:23

Forskellen på vores situation nu og så efteråret 2015 er udelukkende Spalvis/Enevoldsen. Vi spiller jo faktisk rigtig godt - både mod SønderjyskE og i går, men vi har bare pt. ikke de angribere, der sparker boldene ind i målet.
FCM er spillet helt tynde i 2. halvleg i går, og har ikke en eneste chance inden det komiske 2-0 mål.

Vi kan i hvert fald konkludere, at de marginaler, som flere talte om var på vores side i starten af sæsonen, i den grad er tippet over til den anden side.

I Herning i går er der især plusser til vores midtbane. Würtz og Risgård lignede 2014-udgaven af sig selv, Meilinger har noget Thomsen'sk over sig i sit drev med bolden, og Sloth begynder at få sine afleveringer til at sidde. Vores midterforsvar har egentlig godt fat på Herning, som ikke kommer til mange chancer i danger-zone. Og så vil Mæhle med fuld spilletid i resten af denne sæson og dermed mere rutine både defensivt og offensivt få os til at glemme Dalsgaard fuldstændig.

Pohl tror jeg stadig på, mens jeg er mere skeptisk over for Bassogog, som simpelthen er for dårlig med bolden. Flores er stadig en joker.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af gravballe » 17. okt 2016, 09:29

Spanky skrev:Jeg ved sgu aldrig om jeg skal grine eller græde over de utallige hysteriske kællinger, som konstant kommer frem og troller når det ikke lige går vores vej.

Mange skyder på Søndergaard. Som andre nævner, så kan Søndergaard ikke udføre mirakler med denne trup - og dermed ikke sagt han er den rigtige mand for AaB! (han skal have denne sæson til at vise han er den rigtige mand i sædet) Men med bredden i truppen skal alle stort set være 100% klar før vi kan spille med hvor det er sjovt. Kunne vi f.eks. stille med følgende startellever i de resterende kampe af grundspillet, så er jeg ikke i tvivl om, at vi er at finde i top6 inden slutspillet.
Vi har nu tabt til Silkeborg, Sønderjyske, Lyngby, så nytter det ikke at spille gode kampe imod Brøndby og FCM, hvor man med lidt held kunne have fået point...

Det er korrekt at Søndergaard ikke har så meget andet at skyde med oppe foran, men der mangler en plan. Samtidig må Gaarde erkende han har fejlet bigtime med Holgersen...

Jeg syntes dog det er godt at se Mæhle forsætter de gode takter, og Pohl, Sloth også gjorde det godt.. Risgaard og Wurth var også bedre end længe...

Vinterens vindue skal bruges på en afslutter, og evt anerkende at holgersen har fejlet og se om man kan finde en anden.

seamann

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af seamann » 17. okt 2016, 09:38

gravballe skrev:
Spanky skrev:Jeg ved sgu aldrig om jeg skal grine eller græde over de utallige hysteriske kællinger, som konstant kommer frem og troller når det ikke lige går vores vej.

Mange skyder på Søndergaard. Som andre nævner, så kan Søndergaard ikke udføre mirakler med denne trup - og dermed ikke sagt han er den rigtige mand for AaB! (han skal have denne sæson til at vise han er den rigtige mand i sædet) Men med bredden i truppen skal alle stort set være 100% klar før vi kan spille med hvor det er sjovt. Kunne vi f.eks. stille med følgende startellever i de resterende kampe af grundspillet, så er jeg ikke i tvivl om, at vi er at finde i top6 inden slutspillet.
Vi har nu tabt til Silkeborg, Sønderjyske, Lyngby, så nytter det ikke at spille gode kampe imod Brøndby og FCM, hvor man med lidt held kunne have fået point...

Det er korrekt at Søndergaard ikke har så meget andet at skyde med oppe foran, men der mangler en plan. Samtidig må Gaarde erkende han har fejlet bigtime med Holgersen...

Jeg syntes dog det er godt at se Mæhle forsætter de gode takter, og Pohl, Sloth også gjorde det godt.. Risgaard og Wurth var også bedre end længe...

Vinterens vindue skal bruges på en afslutter, og evt anerkende at holgersen har fejlet og se om man kan finde en anden.

Hvorfor mener du, at der mangler en plan? Presset så ud til at fungere, angrebene var ok. Afslutningerne var dårlige, men det har vel næppe noget med planen at gøre?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af troelsh » 17. okt 2016, 09:47

Jeg er egentlig ikke så overasket over vi spiller bedre end FCM, der ikke ligefrem har spillet overbevisende i deres andre kampe

Vores helt store problem er skarpheden på den sidste 3. Del, det er lidt svært at se hvor målene skal komme fra.
Dog tror jeg mere på det skal komme fra Pohl og Flores end bassogog har stadig meget at lære.

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Gamen » 17. okt 2016, 10:17

troelsh skrev:Jeg er egentlig ikke så overasket over vi spiller bedre end FCM, der ikke ligefrem har spillet overbevisende i deres andre kampe

Vores helt store problem er skarpheden på den sidste 3. Del, det er lidt svært at se hvor målene skal komme fra.
Dog tror jeg mere på det skal komme fra Pohl og Flores end bassogog har stadig meget at lære.
Til gengæld har Bassogog overraskningsmomentet i hans spil, som en af de eneste overhovedet. Jeg mener stadig at Flores mangler at bevise noget på hurtighed og mand-til-mand dueller. Hans distribution af bolden, og hans evne til at vende med bolden er rigtig god. Han er bare ikke specielt udfordrende som spiller.

Pohl har på kort tid bevist sig, både som som en hurtig, dygtig dybdeløber og en rigtig god type at spille bolden op på - han skal nok blive til noget. Afslutningsmæssigt har han nogle udfordringer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Gnu » 17. okt 2016, 10:59

Det er selvfølgelig alt for tidligt at afskrive Flores. Han er ung, kommer fra en helt anden fodbold-kultur og viser i det mindste i glimt, hvad han kan. Lange rejser til og fra Sydamerika i forbindelse med landskampe er sikkert også noget, der trækker tænder ud i forhold til tilvænningen. Det kommer til at tage tid, men potentialet er der.

Det samme kan man desværre ikke sige om Holgersson. Han har masser af erfaring og burde kende alt til skandinavisk fodbold, men han er simpelthen for store mangler som fodboldspiller til at jeg tror på, at det nogensinde bliver godt. Det er lidt uforståeligt, at AaB, som netop lægger vægt på at ville spille fodbold, henter en mand med så store begrænsninger i sit spil, men man havde vel håbet på, at de angivelige lederevner kunne gøre det op for det. Han bliver dog aldrig forsvarsgeneral, når han skal arbejde så hårdt for at holde sammen på sit eget spil.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Hanga » 17. okt 2016, 11:01

BoT skrev: Vi kan i hvert fald konkludere, at de marginaler, som flere talte om var på vores side i starten af sæsonen, i den grad er tippet over til den anden side.
Det er nemlig det de er.

Jeg var en af dem der i starten af sæsonen godt kunne blive opfattet som værende en lidt negativ type, fordi jeg ikke rendte rundt med armene over hovedet over vores gode pointmæssige start. Altså jeg satte da naturligvis stor pris på pointene, men det var for mig også tydeligt, at vi var nød til at blive væsentlig bedre, hvis det skulle fortsætte, for spillet kørte altså ikke rigtig for os. Vi havde i den grad marginalerne med os i mange kampe.

Nu er marginalerne så vendt på hovedet, og lige nu går tingene os imod. Det skulle komme, og ikke overraskende medfører det nu nederlag på nederlag. I kampen i går og i kampen mod Sønderjyske, har vi egentlig præsteret ganske fint spil, men vi mangler skarpheden i begge felter, og så de omtalte marginaler.

Det jeg vil frem til er, at ligesom alt ikke var fryd og gammen, da pointene væltede ind i starten af sæsonen, er alting heller ikke helt til hest fordi vi nu render ind i nederlag. Vi må ikke gå i panik og begynde at foretage for mange justeringer. Vi skal blive ved med at arbejde hårdt, og så skal vi forsøge at få lidt mere kvalitet i felterne. Det sammen med lidt mere jævne marginaler, så skal vi nok begynde at hive point ind igen.

P.S. Kan se flere er efter Flores, men jeg synes da, at havde sin måske bedste kamp igår. God på bolden og i mellemrummene, men manglede presence i feltet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af svendpoulsen » 17. okt 2016, 11:17

Enig - jeg synes også der er nogle alt for negative udtalelser om Flores. I går spillede han en fin kamp, den bedste til nu. Når han lærer noget mere om de andres løbemønstre (eller mangel på samme) , er jeg overbevist om, han bliver 25-30 % bedre. :cheers: . Det er da værre med holgersson, ham ser jeg absolut ikke som en general, der er i stand til at styre det bagerste af holdet, og noget lyn er han jo heller ikke.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 17. okt 2016, 13:44

Godt nok et tungt nederlag som var imod spil og chancer, men der er alligevel positive takter at tage med selv om det ikke kan ses på pointtavlen her og nu.
Vi spillede absolut én af de bedre kampe og hvis vi kan bygge lidt på så ser jeg et pænt potentiale i holdet fremadrettet.

KP laver stadigvæk fejl men han har spillet sig op på det seneste. Jeg har ikke den store tiltro til Holgersson, jeg tror derimod at KP bliver den fremtidige forsvarsgeneral.
Hvis Ahlmann kan holde sig skadesfri har vi en af rækkens bedste vb. Mæhle har på få kampe vist stort potentiale, han viser et offensivt gå på mod som allerede nu ser lovende ud, defensivt skal han fortsat bygge på.

Sloth har potentialet til at blive en nøglespiller, hvis han rammer fordums niveau så har vi absolut én profil i svøb. Meilinger er jeg i tvivl om, han lagde ud som lyn og torden men er faldet i niveau. Jeg kunne godt ønske mig en hurtigere og mere udfordrende kantspiller.

Flores har et stort potentiale, når han bliver bedre integreret så bliver han en kæmpe gevinst for holdet. Han viser allerede nu glimtvis lovende takter.
Pohl har meget af det der skal til for at slå igennem, desværre mangler skarpheden.

Summa summarum så har vi holdet til at kvalificere os til slutspillet, hvis det lykkes så bliver det formentlig dog som det tynde øl.
Som påpeget af mange er denne sæson en udviklingssæson efter sommerens udrensning, hvor truppen gennemgik de største ændringer i mange år.

Jeg synes at vi har et spændende hold, omend jeg også kan se nogle mangler. Der mangler en god makker til KP og jeg synes at vi mangler noget kvalitet på kanterne.

Vi har et spændende hold og når det bliver sammenspillet og de unge har fået lidt rutine så har vi absolut et sub tophold, hvis Gaarde kan supplere de par pladser hvor vi mangler kvalitet. Det forudsætter naturligvis også at spillere som Ahlmann, Sloth og Flores rammer deres niveau.
Denne sæson ender vi som den bløde mellemvare men der er lys forude.

Besvar