Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Dalbjerg » 4. nov 2016, 09:29

BoT skrev:
Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.
Jamen hvordan skal vi så kende forskellen på ham og pølsen?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af BoT » 4. nov 2016, 09:29

Dalbjerg skrev:
BoT skrev:
Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.
Jamen hvordan skal vi så kende forskellen på ham og pølsen?
Pølsen har sorte fodboldstøvler. Altid.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Dalbjerg » 4. nov 2016, 09:33

Nå, men man fristes jo til at sige, at kampen i aften er en "must win", hvis ikke top6 skal ligne et fatamorgana..

Næste kamp mod FCK kan der i hvert fald ikke budgetteres med point, og hvis man så ikke har fået tre point i aften, ja så vil vi kunne stå i en situation efer FCK-kampen, at top6 har slået endegyldigt hul.

Se så for helvede at sparke de bolde i kassen... Og ja, jeg kigger især på dig Basso (også fordi Pohl er ude).. Nu må trænerne fortælle ham, at han bare skal sparke efter målmanden, så skal hans sparketeknik nok sørge for, at den ikke rammer målmanden, men stadig er indenfor stolpen :P

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Yankee » 4. nov 2016, 09:35

BoT skrev:
Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.
Jeg kan kraftigt anbefale at lade det blive ved lysten. Jeg kan stadig vågne op med blod ud af højre øjenhule efter dengang Flores skulle hedde #blomsten.

Gamen

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Gamen » 4. nov 2016, 09:36

Pastorius skrev: Tager jeg helt fejl i at, dengang han havde flere gode præstationer, spillede han højre kant og ikke venstre?
Jeg skrev om ham, for efterhånden mange kampe siden:
"Han har dog noget, som jeg synes der har været meget langt imellem hos de midtbane-spillere vi har skabt de seneste 5-7 år: En modenhed i sit spil, der afspejler sig positivt i hans attityde og hans vindermentalitet. Kreatør og offensivt omdrejningspunkt bliver han dog aldrig - og det skal han heller ikke!

AaB har historisk set med mellemrum skabt spillere, der satte sig igennem på banen, uden at være de store teknikere. Til gengæld gav de altid holdet 5 % ekstra i modgang, og blev med tiden blandt de mest driftssikre midtbanespillere vi har haft. I den gruppe tror jeg meget vel Børsting kan komme til at befinde sig, hvis han fortsætter med at lægge på sit spil og ikke mindst ageren på banen."


Det mener jeg for så vidt stadig, men problemet er at han er stagneret fuldstændig i sin udvikling. Mange boldtab, dårlige aktioner, mangel på afslutningsevner, og alt for meget tonseri og for lidt output når han endelig har spillet.
Hvad angår evnerne på højre og venstre kant, så passer han mere til det spil vi spiller nu i venstre-siden, hvor han kan udnytte sin højre-fod når han går ind i banen til at gøre sig selv farlig eller vende spillet. Det er konsekvensen af at bruge kanterne som mellemrumsspillere, og indlæggene kommer stort set aldrig fra vores kantspillere men fra backs.

Læs evt. den her DBU-opgave, hvor bl.a. vores brug af kanter som mellemrumsspillere bliver gennemgået og analyseret. http://www.dbu.dk/~/media/5E078E750C9D4 ... CA1CB.ashx

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Rams » 4. nov 2016, 10:12

Hvorfor mon der egentlig ikke er nogen, der har overvejet at smide ham ind som Würtz gardering. Kunne godt se ham som bølgebryder, men det vil selvfølgelig kræve, at den anden centrale midt var en mere offensivt indstillet gut, såsom Sloth.

I mine øjne er han et af de potentielle dumme svin i truppen, som der er behov for til det beskidte arbejde, så der ikke går Fortuna Hjørring bold i den.
In verbis simus faciles

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Hovedet » 4. nov 2016, 11:13

Yankee skrev:
BoT skrev:
Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.
Jeg kan kraftigt anbefale at lade det blive ved lysten. Jeg kan stadig vågne op med blod ud af højre øjenhule efter dengang Flores skulle hedde #blomsten.
Jo, det er selvfølgelig fjollet, men det var såmænd blot en ironisk kommentar til ofte at kalde spillere ved kælenavne. Jeg har det lidt underligt med at skulle kalde en person, jeg aldrig har talt med, for "Ene". "Blomsten" er da i det mindste lidt - formentlig utilsigtet - komisk og bøsset, hvorfor jeg da også omgående greb den bold :aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af hje1980 » 4. nov 2016, 11:35

Hovedet skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev:
Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.
Jeg kan kraftigt anbefale at lade det blive ved lysten. Jeg kan stadig vågne op med blod ud af højre øjenhule efter dengang Flores skulle hedde #blomsten.
Jo, det er selvfølgelig fjollet, men det var såmænd blot en ironisk kommentar til ofte at kalde spillere ved kælenavne. Jeg har det lidt underligt med at skulle kalde en person, jeg aldrig har talt med, for "Ene". "Blomsten" er da i det mindste lidt - formentlig utilsigtet - komisk og bøsset, hvorfor jeg da også omgående greb den bold :aabfan:
Hvis du ikke vil bruge hans kælenavn Ene, hvorfor så ikke bare bruge Enevoldsen?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af hje1980 » 4. nov 2016, 11:39

Rams skrev:Hvorfor mon der egentlig ikke er nogen, der har overvejet at smide ham ind som Würtz gardering. Kunne godt se ham som bølgebryder, men det vil selvfølgelig kræve, at den anden centrale midt var en mere offensivt indstillet gut, såsom Sloth.

I mine øjne er han et af de potentielle dumme svin i truppen, som der er behov for til det beskidte arbejde, så der ikke går Fortuna Hjørring bold i den.
Egentlig en meget god ide... han har både fysik og løbepensum til at kunne overtage fra Wurtz. Spændende tanke...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 4. nov 2016, 11:43

hje1980 skrev:Hvis du ikke vil bruge hans kælenavn Ene, hvorfor så ikke bare bruge Enevoldsen?
Enevoldsen er alt for kort i forhold til Enebærbusken...

Gid vi havde en spiller med kælenavn som målscorer, zweimal eller hattricksen.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Sønderhof » 4. nov 2016, 16:08

hje1980 skrev:
Rams skrev:Hvorfor mon der egentlig ikke er nogen, der har overvejet at smide ham ind som Würtz gardering. Kunne godt se ham som bølgebryder, men det vil selvfølgelig kræve, at den anden centrale midt var en mere offensivt indstillet gut, såsom Sloth.

I mine øjne er han et af de potentielle dumme svin i truppen, som der er behov for til det beskidte arbejde, så der ikke går Fortuna Hjørring bold i den.
Egentlig en meget god ide... han har både fysik og løbepensum til at kunne overtage fra Wurtz. Spændende tanke...
Kan godt følge jeres ræsonnement. Jeg har selv foreslået ham som en mulighede på højre back, hvor hans arbejdsier, nærkampsstyrke og opportunisme ville klæde holdet. Her har Mæhle imidlertidigt grebet chancen.

Det der tæller imod at hans fremtid ligger centralt, er at han vel aldrig er blevet brugt der? Hverken hunder Lars eller Kent. Her har ellers været talrige eksperimenet lige fra PK, Kakeeto, Thomsen og Abildgård. Mindes sågar at Kenneth Emil spillede def. midt i en kamp eller to, da Lasse og Thelander havde slået ham af... Men det var muligvis før Børsting var i truppen.
I hvert fald er det påfaldende at han ikke har været prøvet. Det må vel være fordi han har nogle taktiske mangler og muligvis ikke har den nødvendige coolness på bolden?

Prøv forøvrigt at se efter hvor håbløs Würtz fremadrettede afleveringer har været på det seneste. Var jeg modstander, ville jeg lade ham stå blank og upresset! Bemærkelsesværdigt så mange hug Holgersson får for hans spil med bolden ifht. Würtz.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. nov 2016, 16:14

Sønderhof skrev:
hje1980 skrev:
Rams skrev:Hvorfor mon der egentlig ikke er nogen, der har overvejet at smide ham ind som Würtz gardering. Kunne godt se ham som bølgebryder, men det vil selvfølgelig kræve, at den anden centrale midt var en mere offensivt indstillet gut, såsom Sloth.

I mine øjne er han et af de potentielle dumme svin i truppen, som der er behov for til det beskidte arbejde, så der ikke går Fortuna Hjørring bold i den.
Egentlig en meget god ide... han har både fysik og løbepensum til at kunne overtage fra Wurtz. Spændende tanke...
Kan godt følge jeres ræsonnement. Jeg har selv foreslået ham som en mulighede på højre back, hvor hans arbejdsier, nærkampsstyrke og opportunisme ville klæde holdet. Her har Mæhle imidlertidigt grebet chancen.

Det der tæller imod at hans fremtid ligger centralt, er at han vel aldrig er blevet brugt der? Hverken hunder Lars eller Kent. Her har ellers været talrige eksperimenet lige fra PK, Kakeeto, Thomsen og Abildgård. Mindes sågar at Kenneth Emil spillede def. midt i en kamp eller to, da Lasse og Thelander havde slået ham af... Men det var muligvis før Børsting var i truppen.
I hvert fald er det påfaldende at han ikke har været prøvet. Det må vel være fordi han har nogle taktiske mangler og muligvis ikke har den nødvendige coolness på bolden?

Prøv forøvrigt at se efter hvor håbløs Würtz fremadrettede afleveringer har været på det seneste. Var jeg modstander, ville jeg lade ham stå blank og upresset! Bemærkelsesværdigt så mange hug Holgersson får for hans spil med bolden ifht. Würtz.
Enig angående Würtz. Han er en vigtig spiller men som det er tilfældet med Risgård så er også Würtz ligeledes faldet i niveau. Han er stadigvæk en god bolderobrer, men han er blevet lidt af en hæmsko for vores offensiv. Tempoet forsvinder når Würtz får bolden, derudover smider han rigtig mange bolde væk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. nov 2016, 17:00

Startopstillingen:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Ahlmann
Børsting - Würtz - Risgård - Sloth
Ene - Bassogog


Reserver:

CC
Patrick
Blåbjerg
Flores
Christensen
Abildgaard
Thellufsen

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. nov 2016, 17:07

Fiskerne stiller til start med følgende hold:

J. Jensen
B. Poulsen - J. Brinch - M. Lund - L. Jessen
A. Mabil - J. Jørgensen - V. Palsson - M. Kristensen
R. Söder
M. Hvivlsom

Det er ikke ligefrem et skræmmende hold

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. nov 2016, 17:16

I øvrigt er det noget af et sats at starte med Ene. Han har været ude med en skade i halvanden måned og har ikke engang trænet i en uge, men det siger nok meget om hvor presset vi er.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af gravballe » 4. nov 2016, 17:21

Har smidt 100kr på Esbjerg sejr, så med mit held, så kan i takke mig for AaB sejeren senere :)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Ham der Emil » 4. nov 2016, 17:43

Hovedet skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev:
Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.
Jeg kan kraftigt anbefale at lade det blive ved lysten. Jeg kan stadig vågne op med blod ud af højre øjenhule efter dengang Flores skulle hedde #blomsten.
Jo, det er selvfølgelig fjollet, men det var såmænd blot en ironisk kommentar til ofte at kalde spillere ved kælenavne. Jeg har det lidt underligt med at skulle kalde en person, jeg aldrig har talt med, for "Ene". "Blomsten" er da i det mindste lidt - formentlig utilsigtet - komisk og bøsset, hvorfor jeg da også omgående greb den bold :aabfan:
Men at kalde en mand for "Enebærbusken" er okay, ift. Ene? Logikken er fremragende :aabfan:
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af MrBangDK » 4. nov 2016, 17:48

frederikshavneren skrev:I øvrigt er det noget af et sats at starte med Ene. Han har været ude med en skade i halvanden måned og har ikke engang trænet i en uge, men det siger nok meget om hvor presset vi er.
Så målet han satte ind i reservekampen har ingen betydning?
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. nov 2016, 17:55

MrBangDK skrev:
frederikshavneren skrev:I øvrigt er det noget af et sats at starte med Ene. Han har været ude med en skade i halvanden måned og har ikke engang trænet i en uge, men det siger nok meget om hvor presset vi er.
Så målet han satte ind i reservekampen har ingen betydning?
Jo det har det da, men der er nu engang forskel på reserveholdskampe og førsteholdskampe.
Min pointe er at det ligner et forceret comeback hvor han ikke har trænet mere end et par gange før han får en startplads. Som skrevet i et andet indlæg er det nok også et resultat af den situation vi befinder os i, at han på den måde straks skal spille.

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af charles » 4. nov 2016, 18:10

hjælp link. tak :aabfan:

Besvar