Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 11. nov 2016, 16:54

Vi er i krise men jeg ser alligevel en god chance for at hente minimum uafgjort, vi er igen lidt heldig med at møde FCK på et godt tidspunkt. Københavnerne når stort set ikke at træne samlet da de har mange spillere på diverse landshold, derudover venter der dem en langt vigtigere CL kamp nogle dage senere.

Larsen
Patrick - KP - Holgersson - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Sloth - Thellufsen
Ene - Bassogog

Flores spiller landskampsbold natten til onsdag. Mæhle har kostet dyrt i de seneste tre kampe hvor han har været impliceret i mål til modstanderne.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. nov 2016, 18:22

Mæhle skal selvfølgelig spille. Han havde en offday sidst, som det sker med unge spillere, men han kan da på ingen måde lastes for straffesparket i den forrige kamp.

Anyways, Flores skal vi vel næppe regne med, i hvert fald ikke som starter, og hvad med Bassogog? Jeg har ikke styr på hvornår Camoroun spiller, men er han først hjemme igen tæt på kampen, begynder det da for alvor at se noget bøvlet ud.

Jeg har ærlig talt ikke de store forhåbninger. Niveauet sidst var skræmmende dårligt, og selv om FCK sparer spillere, så sætter de jo bare nogle andre ind som har stort set samme niveau som dem de sparer, og som måske endda kan gøre endnu mere ondt på os.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 11. nov 2016, 19:06

Jesper Schmidt skrev:Mæhle skal selvfølgelig spille. Han havde en offday sidst, som det sker med unge spillere, men han kan da på ingen måde lastes for straffesparket i den forrige kamp.

Anyways, Flores skal vi vel næppe regne med, i hvert fald ikke som starter, og hvad med Bassogog? Jeg har ikke styr på hvornår Camoroun spiller, men er han først hjemme igen tæt på kampen, begynder det da for alvor at se noget bøvlet ud.

Jeg har ærlig talt ikke de store forhåbninger. Niveauet sidst var skræmmende dårligt, og selv om FCK sparer spillere, så sætter de jo bare nogle andre ind som har stort set samme niveau som dem de sparer, og som måske endda kan gøre endnu mere ondt på os.
Santander måtte udgå skadet i landskampen mod Peru, det vil svække FCK markant hvis de må undvære ham. Reserven Pavlovic holder slet ikke samme niveau, den dyre serber har i efteråret vist samme imponerende træfsikkerhed som vores angribere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Yankee » 11. nov 2016, 19:48

Jesper Schmidt skrev: Anyways, Flores skal vi vel næppe regne med, i hvert fald ikke som starter, og hvad med Bassogog? Jeg har ikke styr på hvornår Camoroun spiller, men er han først hjemme igen tæt på kampen, begynder det da for alvor at se noget bøvlet ud.
Cameroun spiller vist kun i morgen, så der burde ikke være nogle problemer. Det er også en meget kortere flyvetur og ikke mindst omtrent samme tidszone, så det er en helt anden sag end Peru.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Pollack2 » 11. nov 2016, 21:37

frederikshavneren skrev:... men jeg ser alligevel en god chance for at hente minimum uafgjort ...
Ah, vel næppe. Vi er virkelig ringe pt og helt blottet for selvtillid. FCK virker tilgengæld til at være på højde med det bedste, de nogensinde har spillet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. nov 2016, 23:48

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Mæhle skal selvfølgelig spille. Han havde en offday sidst, som det sker med unge spillere, men han kan da på ingen måde lastes for straffesparket i den forrige kamp.

Anyways, Flores skal vi vel næppe regne med, i hvert fald ikke som starter, og hvad med Bassogog? Jeg har ikke styr på hvornår Camoroun spiller, men er han først hjemme igen tæt på kampen, begynder det da for alvor at se noget bøvlet ud.

Jeg har ærlig talt ikke de store forhåbninger. Niveauet sidst var skræmmende dårligt, og selv om FCK sparer spillere, så sætter de jo bare nogle andre ind som har stort set samme niveau som dem de sparer, og som måske endda kan gøre endnu mere ondt på os.
Santander måtte udgå skadet i landskampen mod Peru, det vil svække FCK markant hvis de må undvære ham. Reserven Pavlovic holder slet ikke samme niveau, den dyre serber har i efteråret vist samme imponerende træfsikkerhed som vores angribere.
Han havde sikkert ikke spillet alligevel, så det har ikke den store betydning. FCK kan sagtens tænkes at starte med måske 5 ud af de 6 forreste mod os, som ikke kommer til at spille når de i næste uge spiller CL, og de vil stadig være store favoritter. Målt på breddens styrke mindes jeg ikke et superligahold som har kunnet måle sig med hvad FCK i øjeblikket kan præstere. Om så de sparede samtlige spillere som skal starte inde i deres CL kamp, ville de stadig kunne stille med 11 der med stor sandsynlighed ville vinde over alle superligahold.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Nitten » 12. nov 2016, 14:14

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Mæhle skal selvfølgelig spille. Han havde en offday sidst, som det sker med unge spillere, men han kan da på ingen måde lastes for straffesparket i den forrige kamp.

Anyways, Flores skal vi vel næppe regne med, i hvert fald ikke som starter, og hvad med Bassogog? Jeg har ikke styr på hvornår Camoroun spiller, men er han først hjemme igen tæt på kampen, begynder det da for alvor at se noget bøvlet ud.

Jeg har ærlig talt ikke de store forhåbninger. Niveauet sidst var skræmmende dårligt, og selv om FCK sparer spillere, så sætter de jo bare nogle andre ind som har stort set samme niveau som dem de sparer, og som måske endda kan gøre endnu mere ondt på os.
Santander måtte udgå skadet i landskampen mod Peru, det vil svække FCK markant hvis de må undvære ham. Reserven Pavlovic holder slet ikke samme niveau, den dyre serber har i efteråret vist samme imponerende træfsikkerhed som vores angribere.
Han havde sikkert ikke spillet alligevel, så det har ikke den store betydning. FCK kan sagtens tænkes at starte med måske 5 ud af de 6 forreste mod os, som ikke kommer til at spille når de i næste uge spiller CL, og de vil stadig være store favoritter. Målt på breddens styrke mindes jeg ikke et superligahold som har kunnet måle sig med hvad FCK i øjeblikket kan præstere. Om så de sparede samtlige spillere som skal starte inde i deres CL kamp, ville de stadig kunne stille med 11 der med stor sandsynlighed ville vinde over alle superligahold.
Enig.
Vi har ikke en chance. Vi må bare erkende at vores hold er i en elendig forfatning og mangler den kvalitet og det held vi har haft i tidligere sæsoner.
Vores eneste chance må være at komme med en yderst defensiv opstilling hvor vi sats på at hold nullet og måske eet lucky punch. Jeg tror bare ikke på det mere, desværre !

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 416
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Bisgaard » 12. nov 2016, 18:55

Vi har ikke en Kinamands chance i den kamp - desværre.

At FCK scorer mod vores defensiv er lige så sikkert som "amen" kirken og da chancen for at vi, med vores offensiv, scorer er nærmest ikke eksisterende....

Om så FCK stiller med deres 2. kæde på alle pladser, så er de stadig et niveau eller 2 over vores.
Kom nu igang AaB!!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. nov 2016, 19:37

Det ville være meget typisk, hvis vi så et AaB hold som løfter niveauet markant til sådan en kamp. Det tror jeg vi kommer til at se, men om det er nok til en sejr eller point er nok mere tvivlsomt. FCK er store favoritter mod alle hold i superligaen i øjeblikket - det er de selvfølgelig også mod os.

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af charles » 13. nov 2016, 02:36

Man glemmer næsten også helt, at de vel har Jores Okore og Nikolai Boilesen rendende rundt et eller andet sted. Lidt vildt.
Forza de røde :aabfan:

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Salle17 » 13. nov 2016, 13:04

Normalt plejer jeg at hade landskampspauser, men med AaB's nuværende form in mente; er jeg bare glad for ikke at blive skuffet i den her weekend. :D

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 13. nov 2016, 16:10

Hvis landsholdet kan vinde en kamp, så kan AaB vel også.

Klar sejr på fredag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Kristian » 13. nov 2016, 16:17

Bisgaard skrev:Vi har ikke en Kinamands chance i den kamp - desværre.

At FCK scorer mod vores defensiv er lige så sikkert som "amen" kirken og da chancen for at vi, med vores offensiv, scorer er nærmest ikke eksisterende....

Om så FCK stiller med deres 2. kæde på alle pladser, så er de stadig et niveau eller 2 over vores.
Chancen for point er meget lille ja, men chancen for point er der også.

Sådan en kamp her, hvor holdet intet pres har på sig og hvor de kun kan overraske, ER chancen.

Men at give op før kampen er begyndt er for tyndt.
Og så er det foresten lige nøjagtig NU at gutterne har brug for alt vores støtte på stadion :-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af NIN » 13. nov 2016, 20:42

frederikshavneren skrev:Vi er i krise men jeg ser alligevel en god chance for at hente minimum uafgjort, vi er igen lidt heldig med at møde FCK på et godt tidspunkt. Københavnerne når stort set ikke at træne samlet da de har mange spillere på diverse landshold, derudover venter der dem en langt vigtigere CL kamp nogle dage senere.

Larsen
Patrick - KP - Holgersson - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Sloth - Thellufsen
Ene - Bassogog

Flores spiller landskampsbold natten til onsdag. Mæhle har kostet dyrt i de seneste tre kampe hvor han har været impliceret i mål til modstanderne.
Du ser simpelthen ikke bare en chance, men en god chance for at hente minimum uafgjort mod et hold der har scoret max. point i de seneste tre kampe (bl.a. mod FCM og SønderjyskE) og med en målscore på 10-1? - din optimisme er en sjælden gæst, men når den stikker hovedet frem, er det som ofte underlige steder.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Mogens » 13. nov 2016, 22:29

Jeg melder mig i koret af dem, der fatter minus af, hvor den optimisme kommer fra.

Vi er selv pænt ringe kørende og skal spille mod et hold, som har en skræmmende bred trup. De kan spare masser af stamspillere, men stadig sætte spillere ind, som vel nærmest på alle positioner ville kunne gå direkte ind på vores hold. Lad os dog bare håbe, at deres småskadede spillere (Kvist, Delaney, Santander og Toyotaen) alle spares for at blive klar, for det er vel alt andet lige på disse pladser, deres bredde trods alt er svagest.

Jeg tror næppe, at Mæhle bliver pillet ud. Ingen, udover Frederikshavneren regner med noget som helst, hvorfor det nærmest er gratis for Søndergaard, at lade Mæhle få endnu en kamp på højeste niveau.

Derudover håber jeg, at drengene kan hive en kamp som den første mod fck ud af ærmet, for jeg håber da så sandelig, at drengene snart kommer i gang igen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Hovedet » 14. nov 2016, 09:03

Det er i øvrigt meget bemærkelsesværdigt, at vi netop i år har hentet point i Parken. Sidste gang det skete i august 2010 havde vi også en rædsel af en efterårssæson, og FCK havde ligeledes deres seneste storhold.

Opgøret falder ganske rigtigt på et fordelagtigt tidspunkt, og AaB kan vel heller ikke fuldstændigt have tabt sutten og har efterhånden lidt held til gode fra de to seneste hjemmekampe mod SønderjyskE og FCN. Af den grund tipper jeg en sejr til AaB på 1-0.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Gamen » 14. nov 2016, 13:32

Flores på rundens hold i VM-kval'en. Desværre er han blevet skadet i baglåret, og forventes ifølge Peru's landsholdslæge ude i minimum 3 uger.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af hje1980 » 14. nov 2016, 14:09

Det ville ligne AaB at efter man fik stoppet Esbjergs dårlige stime, så er det sådan en kamp for AaB der stopper vores dårlige stime... ja hvorfor ikke.
Vi vinder 2-1 - af en eller anden overnaturlig grund.

Sidst FCK spillede dårligt var også mod AaB - og med Santander ude... tja...

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Bambo » 14. nov 2016, 15:20

Jeg tror vi taber de næste 2 kampe, henholdsvis mod FCK og Randers med sammenlagt 0-5

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 18.11.2016

Indlæg af Jakobsen » 14. nov 2016, 15:36

Jeg tror vi lidt skal skide hul i vores koncept i den her kamp og se kortsigtet på de/det point vi har 1% chance for at få. Vi skal stille op i en ultra kompakt udgave, som er designet til at straffe FCK i omstillingerne.



Larsen giver sig selv da Carsten C er ringere.
Holgersson er vel udemærket til at stå derhjemme og pande indlæg væk og Kasper P er foran Blåbjerg
Ahlmann giver sig selv, hvis han er klar, i den anden side vil jeg sikre os defensivt med Patrick. På fredag er det helt ok med en alibi back der kan trække noget tempo ud af det.
Jeg vil have Bassogog længere ned i banen til at modtage bolden. Derudover kan forhåbentlig udnytte noget af pladsen bag Ankersen. Bassogog er ingen kunstner på banen, men det er lige meget her. Han skal skabe uro qua. sine løb. Ideen med Børsting i højre side er lidt den samme, lad os få en masse løb i dybden til at stresse deres backs. Meillinger og Sloth skal ind og skabe noget intelligens og dynamik i midten, hvor de kan sende vores kanter og Pohl afsted. I angrebet foretrækker jeg Pohl. Jeg foretærkker Pohls dybdeløb og dynamik, som kan bruges i omstillingerne. Ene har kun værdi, hvis vi har et skur han kan ligge bagved.

Joker: Sæt Risgård ind i midterforsvaret. Han er stadig en kriger, men har ikke længere overskuddet til det offensive. Jeg tror på han her på sine ældre dage kan blive en bedre stopper end vores tre nuværende stoppere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar