Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Buzz Killington » 4. dec 2016, 12:22

Lindvang skrev:
Pastorius skrev:
Lindvang skrev:
frederikshavneren skrev:
Bosal skrev:Jeppe Kjær han har karantæne Martin Ørnskov også, så de bliver ikke et problem.
Det bliver et svækket Lyngby hold som vi skal møde, det er en kamp som vi selvfølgelig skal vinde. Kjær er ikke særlig god, men det svækker alligevel københavnerne at de må undvære ham. Afløseren bliver formentlig K. Ojo eller F. Gytkjær, som er to vidt forskellige angrebstyper.
Lyngby Boldklub er beliggende i 2800 Kongens Lyngby, som ligger i Lyngby-Taarbæk Kommune. Ergo ikke københavnere.
Storkøbenhavn:
Billede
København jf. en nordjysk stadiongænger:
Billede
Naermere saadan her

Billede
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. dec 2016, 12:30

Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Martino » 4. dec 2016, 12:36

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).
Det tror jeg bestemt at han gør, og fornuftigt af trænerteamet at holde fast i dem som leverer. Når man ser en træning som idag giver det også mening hvorfor MC er foran Sloth, men håber Sloth kommer igang for alvor efter vinterpausen.
Hvis Abildgaard starter bliver det interessant at se hvad en udtalt venstrebenet spiller kan levere på venstre midt.
Det er en meget solid opstillling og ja angrebet ser ikke just målfarligt ud, men tror godt de kan presse Lyngbys bagkæde som er til at tale med. Tror vi kommer til at spille med højt pres mod Lyngby.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. dec 2016, 12:43

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).
Det tror jeg bestemt at han gør, og fornuftigt af trænerteamet at holde fast i dem som leverer. Når man ser en træning som idag giver det også mening hvorfor MC er foran Sloth, men håber Sloth kommer igang for alvor efter vinterpausen.
Hvis Abildgaard starter bliver det interessant at se hvad en udtalt venstrebenet spiller kan levere på venstre midt.
Det er en meget solid opstillling og ja angrebet ser ikke just målfarligt ud, men tror godt de kan presse Lyngbys bagkæde som er til at tale med. Tror vi kommer til at spille med højt pres mod Lyngby.
Underpræsterede Ene til træning?
Det er meget muligt at Ene ikke er i topform, men hvis det stod til mig spillede vi med Pohl og Ene i front for at få noget mere offensiv slagkraft. Bassogog og Børsting ser jeg mere som kantspillere

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Martino » 4. dec 2016, 12:50

frederikshavneren skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).
Det tror jeg bestemt at han gør, og fornuftigt af trænerteamet at holde fast i dem som leverer. Når man ser en træning som idag giver det også mening hvorfor MC er foran Sloth, men håber Sloth kommer igang for alvor efter vinterpausen.
Hvis Abildgaard starter bliver det interessant at se hvad en udtalt venstrebenet spiller kan levere på venstre midt.
Det er en meget solid opstillling og ja angrebet ser ikke just målfarligt ud, men tror godt de kan presse Lyngbys bagkæde som er til at tale med. Tror vi kommer til at spille med højt pres mod Lyngby.
Underpræsterede Ene til træning?
Det er meget muligt at Ene ikke er i topform, men hvis det stod til mig spillede vi med Pohl og Ene i front for at få noget mere offensiv slagkraft. Bassogog og Børsting ser jeg mere som kantspillere
Han er nok stadig ikke helt fit. Hverken han eller Pohl gjorde det værre eller bedre, men Børsting virkede bare mere klar. Nu er en træning jo ingenting i det store billede. Jeg synes jo Bardhec virker vildt spændende til træning sammen med Thellufsen men det er ikke mange minutter de har fået...
Men tror opstillingen holder såfremt Risgård ikke bliver fit - hvilket jeg har min tvivl om.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Califfen » 4. dec 2016, 12:56

Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).
Det tror jeg bestemt at han gør, og fornuftigt af trænerteamet at holde fast i dem som leverer. Når man ser en træning som idag giver det også mening hvorfor MC er foran Sloth, men håber Sloth kommer igang for alvor efter vinterpausen.
Hvis Abildgaard starter bliver det interessant at se hvad en udtalt venstrebenet spiller kan levere på venstre midt.
Det er en meget solid opstillling og ja angrebet ser ikke just målfarligt ud, men tror godt de kan presse Lyngbys bagkæde som er til at tale med. Tror vi kommer til at spille med højt pres mod Lyngby.
Du må meget gerne uddybe det med Sloth!

For udefra set virker det jo stadig latterligt, at han ikke starter inde.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Martino » 4. dec 2016, 13:46

Califfen skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).
Det tror jeg bestemt at han gør, og fornuftigt af trænerteamet at holde fast i dem som leverer. Når man ser en træning som idag giver det også mening hvorfor MC er foran Sloth, men håber Sloth kommer igang for alvor efter vinterpausen.
Hvis Abildgaard starter bliver det interessant at se hvad en udtalt venstrebenet spiller kan levere på venstre midt.
Det er en meget solid opstillling og ja angrebet ser ikke just målfarligt ud, men tror godt de kan presse Lyngbys bagkæde som er til at tale med. Tror vi kommer til at spille med højt pres mod Lyngby.
Du må meget gerne uddybe det med Sloth!

For udefra set virker det jo stadig latterligt, at han ikke starter inde.
Forstå mig ret. Jeg er stor fan af både Sloth og Magnus, og var jeg træner i AaB startede begge spillere inde. Jeg synes bare Magnus virker til at træffe flere rigtige beslutninger pt så hvis jeg skulle vælge mellem dem valgte jeg også som Søndergaard. Jeg synes så at Risgård har fortjent en pause fordi han har virket småskadet hele efteråret. Nu kan det så vise sig at han ikke er klar imorgen anyways.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3585
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Hovedet » 4. dec 2016, 14:46

Martino skrev:
Califfen skrev:
Martino skrev:
frederikshavneren skrev:
Martino skrev:

Bedømt på dagens træning starter vi således imorgen. Skulle Risgård blive klar spiller han nok i stedet for Abildgaard men han trænede ikke med idag. Flores og Grønning trænede begge med idag, Grønning mest.
Interessant hvis det betyder at Holgersson fravælges. Ellers har jeg svært ved at se os blive målfarlig, det er godt nok tankevækkende at vi nu i flere kampe har stillet op uden en eneste decideret angriber :S
Bassogog og Børsting er ikke angribere som jeg ser det, men det matcher desværre meget godt tidens trend hvor angriberne har det svært (enten fravælges eller hvor angriberen skal være ekstremt løbestærk).
Det tror jeg bestemt at han gør, og fornuftigt af trænerteamet at holde fast i dem som leverer. Når man ser en træning som idag giver det også mening hvorfor MC er foran Sloth, men håber Sloth kommer igang for alvor efter vinterpausen.
Hvis Abildgaard starter bliver det interessant at se hvad en udtalt venstrebenet spiller kan levere på venstre midt.
Det er en meget solid opstillling og ja angrebet ser ikke just målfarligt ud, men tror godt de kan presse Lyngbys bagkæde som er til at tale med. Tror vi kommer til at spille med højt pres mod Lyngby.
Du må meget gerne uddybe det med Sloth!

For udefra set virker det jo stadig latterligt, at han ikke starter inde.
Forstå mig ret. Jeg er stor fan af både Sloth og Magnus, og var jeg træner i AaB startede begge spillere inde. Jeg synes bare Magnus virker til at træffe flere rigtige beslutninger pt så hvis jeg skulle vælge mellem dem valgte jeg også som Søndergaard. Jeg synes så at Risgård har fortjent en pause fordi han har virket småskadet hele efteråret. Nu kan det så vise sig at han ikke er klar imorgen anyways.
Når jeg lader øjnene glide hen over den idealopstilling, undrer det mig egentlig ikke, at AaB har det næstlaveste pointantal efter 19 runder overhovedet i Superligaens historie. Hold da op, hvor ser det tyndt ud. I en gennemsnitlig sæson ville der jo være tale om et forstærket reservehold.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14735
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Hanga » 4. dec 2016, 15:05

Hvis Abildgaard vælges over Sloth, så ligner det jo at han allerede er færdig i AaB. Vi må virkelig have gjort vores forarbejde til den signing helt forfærdeligt. Han har gjort det fornuftigt på banen men kan i øjeblikket slet ikke bruges, så det må være en personlig kontrovers, dårlig indstilling eller lign. der får LS til at fravælge ham igen og igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2016, 15:15

Lindvang skrev:
Pastorius skrev:
Lindvang skrev:
frederikshavneren skrev:
Bosal skrev:Jeppe Kjær han har karantæne Martin Ørnskov også, så de bliver ikke et problem.
Det bliver et svækket Lyngby hold som vi skal møde, det er en kamp som vi selvfølgelig skal vinde. Kjær er ikke særlig god, men det svækker alligevel københavnerne at de må undvære ham. Afløseren bliver formentlig K. Ojo eller F. Gytkjær, som er to vidt forskellige angrebstyper.
Lyngby Boldklub er beliggende i 2800 Kongens Lyngby, som ligger i Lyngby-Taarbæk Kommune. Ergo ikke københavnere.
Storkøbenhavn:
Billede
København jf. en nordjysk stadiongænger:
Billede
Fyn skulle vel være lyserød
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Buzz Killington » 4. dec 2016, 15:29

Hanga skrev:Hvis Abildgaard vælges over Sloth, så ligner det jo at han allerede er færdig i AaB. Vi må virkelig have gjort vores forarbejde til den signing helt forfærdeligt. Han har gjort det fornuftigt på banen men kan i øjeblikket slet ikke bruges, så det må være en personlig kontrovers, dårlig indstilling eller lign. der får LS til at fravælge ham igen og igen.
Jeg var ikke overbevist da vi koebte ham, da han i Leeds havde problemet med tempoet. Vi spiller heller ikke ligefrem langsomt, saa det var ikke oplagt at han ville passe ind. En anden eftersigende god spiller som havde samme problem var Andreas Blomqvist, som Sloth vel med lidt god vilje kan siges at vaere en erstatning for. Hvis Sloth ikke slaar igennem fordi han simpelthen ikke passer til systemet, saa er dette (sammen med Holger og Blomme) endnu en alvorlig streg i regningen i forhold til vores scouting.

For at dette ikke skal ende i et "hvad sagde jeg" indlaeg, saa syntes jeg faktisk Sloth har spillet fint i de kampe jeg har set ham, uden problemer med tempoet, og det er ikke oplagt for mig hvorfor Abildgaard og Magnus skulle vaere foran.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Simon » 4. dec 2016, 20:52

Håber lidt på en:
Larsen
Mæhle - KP - Blåbjerg - PK
Meilinger - Würtz - Sloth - Børsting
Basso - Grønning

Blå har klaret det glimrende (læs bedre) i fraværet af Holger og med Ahlmann væk synes jeg VB og HB giver sig selv.
GIV NU SLOTH CHANCEN på den midtbane Søndergaard i fraværet af Ris. Godt nok scorede Børsting sidst, men i mine øjne er manden en midtbanemand.
Mange vil nok mene at Basso har fået chancen og JA, det har han også, men han laver stadig mange uventede ting en Pohl og Ene ikke har vist. Så kan man passende lade Grønning starte inde til at tage sig af afslutningerne. En mand som ikke direkte har været en del af den kedelige stime vi er inde i og håbe på at han er manden som kan ramme netmaskerne for AaB.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5185
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jakobsen » 4. dec 2016, 21:09

Abildgaard og PK i venstre side - det tangerer vel den svageste venstreside i nyere tid og utvivlsomt den mest defensive. Patricks signatur move på venstre backen er afleveringen skråt tilbage og det sætter os som regel under pres. Abildgaard er i bedste fald i en slider, men hans niveau er ret tvivlsomt - især offensivt. Meilinger og Abildgaard er vel i øvrigt også tæt på at være det mest ufarlige kantpar vi har haft. Meilinger har sine dødbolde, men kan ikke sætte en mand af ligesom han ikke er specielt kreativ. Jeg er ikke imponeret af vores trup, men jeg synes godt nok også Søndergaards dispositioner skriger til himlen. Jeg havde i hvert fald startet med at smide Børsting ned på en kant og Pohl frem i angrebet. Derudover havde jeg nok prøvet Ene i stedet for Basso. Basso er sådan en type vi kan sætte ind til sidst for at skabe ravage.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Funky » 4. dec 2016, 23:26

Jakobsen skrev:Abildgaard og PK i venstre side - det tangerer vel den svageste venstreside i nyere tid og utvivlsomt den mest defensive. Patricks signatur move på venstre backen er afleveringen skråt tilbage og det sætter os som regel under pres. Abildgaard er i bedste fald i en slider, men hans niveau er ret tvivlsomt - især offensivt. Meilinger og Abildgaard er vel i øvrigt også tæt på at være det mest ufarlige kantpar vi har haft. Meilinger har sine dødbolde, men kan ikke sætte en mand af ligesom han ikke er specielt kreativ. Jeg er ikke imponeret af vores trup, men jeg synes godt nok også Søndergaards dispositioner skriger til himlen. Jeg havde i hvert fald startet med at smide Børsting ned på en kant og Pohl frem i angrebet. Derudover havde jeg nok prøvet Ene i stedet for Basso. Basso er sådan en type vi kan sætte ind til sidst for at skabe ravage.
Forstår ikke kritikken af Abildgaard, baseret på hans seneste indhop - han gjorde det da ganske udmærket, og fylder godt i begge felter. Pohl derimod synes jeg virker komplet blottet for selvtillid. Ene tror jeg bare ikke er fysisk klar til at starte inde.
Det er et ret interessant signal hvis den nyindkøbte forsvarsgeneral har formået at spille sig selv ud på bænken.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5185
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2016, 00:26

Funky skrev:
Jakobsen skrev:Abildgaard og PK i venstre side - det tangerer vel den svageste venstreside i nyere tid og utvivlsomt den mest defensive. Patricks signatur move på venstre backen er afleveringen skråt tilbage og det sætter os som regel under pres. Abildgaard er i bedste fald i en slider, men hans niveau er ret tvivlsomt - især offensivt. Meilinger og Abildgaard er vel i øvrigt også tæt på at være det mest ufarlige kantpar vi har haft. Meilinger har sine dødbolde, men kan ikke sætte en mand af ligesom han ikke er specielt kreativ. Jeg er ikke imponeret af vores trup, men jeg synes godt nok også Søndergaards dispositioner skriger til himlen. Jeg havde i hvert fald startet med at smide Børsting ned på en kant og Pohl frem i angrebet. Derudover havde jeg nok prøvet Ene i stedet for Basso. Basso er sådan en type vi kan sætte ind til sidst for at skabe ravage.
Forstår ikke kritikken af Abildgaard, baseret på hans seneste indhop - han gjorde det da ganske udmærket, og fylder godt i begge felter. Pohl derimod synes jeg virker komplet blottet for selvtillid. Ene tror jeg bare ikke er fysisk klar til at starte inde.
Det er et ret interessant signal hvis den nyindkøbte forsvarsgeneral har formået at spille sig selv ud på bænken.
Det er muligt Abildgaard fylder godt i felterne, men det er jo ikke just vi søger hos en kantspiller. Vores kanter skal trods alt gerne være med til at sætte noget fart i spillet og åbne op for modstanderne - Abildgaard er en slider uden nævneværdige offensive evner. Min holdning til Pohl er at så længe vi ikke ejer en bedre boksangriber bør vi forsøge med ham. Ene er svær at blive klog på - hvor meget er skader og hvor meget er formdyk. Jeg er dog simpelthen så træt af Bassos klovnerier der fører til ingen verdens ting, at jeg gerne så Ene få chancen igen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af AK48hamas » 5. dec 2016, 02:17

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:Hvis Abildgaard vælges over Sloth, så ligner det jo at han allerede er færdig i AaB. Vi må virkelig have gjort vores forarbejde til den signing helt forfærdeligt. Han har gjort det fornuftigt på banen men kan i øjeblikket slet ikke bruges, så det må være en personlig kontrovers, dårlig indstilling eller lign. der får LS til at fravælge ham igen og igen.
Jeg var ikke overbevist da vi koebte ham, da han i Leeds havde problemet med tempoet. Vi spiller heller ikke ligefrem langsomt, saa det var ikke oplagt at han ville passe ind. En anden eftersigende god spiller som havde samme problem var Andreas Blomqvist, som Sloth vel med lidt god vilje kan siges at vaere en erstatning for. Hvis Sloth ikke slaar igennem fordi han simpelthen ikke passer til systemet, saa er dette (sammen med Holger og Blomme) endnu en alvorlig streg i regningen i forhold til vores scouting.

For at dette ikke skal ende i et "hvad sagde jeg" indlaeg, saa syntes jeg faktisk Sloth har spillet fint i de kampe jeg har set ham, uden problemer med tempoet, og det er ikke oplagt for mig hvorfor Abildgaard og Magnus skulle vaere foran.
Enig, Haabloest at koebe en klassisk 10'er (Blomquist og nu Sloth) naar vi ikke bruger den type i vores system.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. dec 2016, 03:00

AK48hamas skrev:
Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:Hvis Abildgaard vælges over Sloth, så ligner det jo at han allerede er færdig i AaB. Vi må virkelig have gjort vores forarbejde til den signing helt forfærdeligt. Han har gjort det fornuftigt på banen men kan i øjeblikket slet ikke bruges, så det må være en personlig kontrovers, dårlig indstilling eller lign. der får LS til at fravælge ham igen og igen.
Jeg var ikke overbevist da vi koebte ham, da han i Leeds havde problemet med tempoet. Vi spiller heller ikke ligefrem langsomt, saa det var ikke oplagt at han ville passe ind. En anden eftersigende god spiller som havde samme problem var Andreas Blomqvist, som Sloth vel med lidt god vilje kan siges at vaere en erstatning for. Hvis Sloth ikke slaar igennem fordi han simpelthen ikke passer til systemet, saa er dette (sammen med Holger og Blomme) endnu en alvorlig streg i regningen i forhold til vores scouting.

For at dette ikke skal ende i et "hvad sagde jeg" indlaeg, saa syntes jeg faktisk Sloth har spillet fint i de kampe jeg har set ham, uden problemer med tempoet, og det er ikke oplagt for mig hvorfor Abildgaard og Magnus skulle vaere foran.
Enig, Haabloest at koebe en klassisk 10'er (Blomquist og nu Sloth) naar vi ikke bruger den type i vores system.
Sloth er da ikke klassisk 10'er, men langt mere en helt klassisk 8'er. Han har bare ikke spillet topfodbold i flere år, og så passer han ikke ind i beslutningen om at forsøge at krige point hjem i de sidste kampe. Jeg synes det giver sig selv hvorfor der foretrækkes andre typer, når man nu i de to sidste kampe med den taktik har hentet hårdt tiltrængte point. Personligt synes jeg at det er det rigtige at gøre, for det er langt vigtigere for udviklingen på den lange bane, om det så er under Søndergaard eller en anden træner, at vi står i en position til foråret hvor alt ikke bare er tungsind og en følelse af at der ikke er en skid at vinde ved at spille kampene. Vi skal hente noget mentalt momentum i de sidste kampe, og i modsætning til i mange andre kampe i efteråret, så ville jeg gøre det samme selv om jeg hader at vi er nødt til at spille så simpelt. Men iøvrigt er det ikke helt dumt at have flere facetter i baghånden, til når banerne er dårlige og det fine og hurtige spil ikke fungerer... netop fraværet af en plan B, synes jeg har været et problem siden Hamren var her.

Forresten er pointhøsten skidt, men ikke værre end at vi i en hel del sæsoner kun har haft 3-4-5 point flere end vi har på nuværende tidspunkt i år. Derudover er det dog samtidig grotesk at vi med en sejr over Lyngby kun er 6 point fra 3. pladsen, og at vi med et par stærke præstationer i de to sidste kampe kan gå foråret i møde med en gulerod foran os, som det burde være totalt urealistisk at vi kan være i nærheden af.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af jernskjorten » 5. dec 2016, 09:30

Jeg er ikke meget for, når enkeltkampe bliver udråbt til at være "afgørende" for sæsonen, for det mener jeg grundlæggende er noget vrøvl. Men lige i aften (og på fredag )mener jeg alligevel, at der er mere på spil end bare 3 point.

Spillet har været noget bras i de fleste kampe dette efterår, så det bedste vi kan håbe på er at få banket noget selvtillid i truppen, så man kan komme tilbage fra vinterpausen med lidt tro på, at man er en reel kandidat til top 6.
Kan vi vinde i aften og på fredag, får vi fat i top 6 igen, samtidig med at vi får taget point fra Lyngby og Horsens, der pt. er vores direkte kombattanter til top 6.

Pessimisten i mig siger, at når de andre kampe er faldet godt ud for AaB, formår vi aldrig rigtig at profitere af det. Og jeg synes stadig, vi roder for meget med at presse vores modstandere. Sejren over Randers blev bygget på en lidt heldig start, hvor vi efter 5 minutter kunne overlade initiativet til modstanderen.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af KJ » 5. dec 2016, 10:13

Der var pres på mod Randers, men i aften får vi set, om vi kan præstere bare nogenlunde under MASSIVT pres. Who are we kidding? Kampen skal jo vindes, for at vi hænger på...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5185
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2016, 10:24

Med de andre resultater i runden er det her en nøglekamp. Dels vil vi hente ind på Lyngby som umiddelbart er det hold der ikke bør være i top seks. Vi vil reducere afstanden til 4 point. Såfremt Silkeborg kan slå SønderjyskE vil vi ligeledes kun være to point fra dem. En sejr vil derudover betyde, at vi kravler forbi FCN, AGF og Horsens, hivlket må være at foretrække. Skulle vi ende i det trelse slutspil skal vi ligge så højt som muligt. Derudover skal vi ikke udnervurdere, at bunden rører på sig med point til Esbjerg, OB og Viborg i samme runde. Vi skal derfor sørge for at holde luften ned til bunden. Vo skal derudover gå efter mesterskabsslutspillet indtil den bitre ende. Vi vil sikkert ikke få alverdens point, men så er vi i det mindste sikrede imod, at det kan gå helt galt og vi rykker ned.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar