Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af MrBangDK » 16. aug 2017, 09:50

Gamen skrev:
MrBangDK skrev: Ift. nedrykningsfare, så skal Gaarde selvfølgelig ikke stå og tale om det. Ja, vi spiller ad helvede til og har gjort det længe. Der skal ske noget på spillerfronten - ingen tvivl om det. Pt. har vi 3 point - der er 6 point op til 4. pladsen - og der er kun ét hold der ligger under os. Det understreger, at vi er kommet mega dårligt fra start. Men der er stadig 63 point at spille om. Sejre i de næste to kampe, og så kan vi ligge i top 6.

Jeg kan sagtens følge, at der ikke er noget der peger på umiddelbar vending.. Men derfra og til at Gaarde skal sige at vi er nedrykningskandidater - der er der i min optik meget langt.
Hvornår skal man så tale om det? Tåbeligt kun at se på denne sæson som helhed, når de spille- og trupmæssige udfordringer går igen igennem halvandet år.
29 point i de seneste 33 kampe er nedrykkerform, og det er dét man må kigge på.

Vi har 1 sejr i de seneste 16 kampe, og 1 sejr i de seneste 18 udekampe. Der er ikke ligefrem tegn i sol, måne og stjerner på at udviklingen vender.

Det er ikke for sjov, at vandrørene melder om utilfredshed med Gaarde blandt spillertruppen. Gaarde er nødt til at italesætte den virkelighed som spillerne oplever! Og det er næppe top 6 de går og tænker på lige for tiden. Tværtimod forstærker det bare presset på en, i forvejen, række markant underpræsterende spillere.
Jeg kan ikke give dig den helt præcise dato. Men jeg mener virkelig ikke, at han skal gå i medierne og sige, at vi er nedrykningskandidater.

Jeg ser ikke på sidste sæson, fordi der er sket noget på spillerfronten siden, og at man ikke er i mål med det man gerne vil ændre. Det synes jeg er en nuance som der ikke bliver bragt i spil.

Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Ska' vi hak'?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Frygah » 16. aug 2017, 09:57

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Samtidig viser hans udtalelse at det var helt fornuftigt at smide ham ud af klubben.
Enig. Fuldstændig idiotisk udtalelse, og ekstremt ukollegialt. Lidt for meget personlig vendetta over den.
Søndergaard havde fuldstændig tabt omklædningsrummet.
Nu nævner du i den her tråd at både Søndergaard og nu også Gaarde har tabt spillernes respekt. Hvis det er sandt, er det satme et problem. Selvfølgelig fordi det viser trænere og sportsdirektør der ikke har den nødvendige formåen, men i min verden i høj grad også om en spillertrup, der mangler at kigge gevaldigt indad, og hvis ledende skikkelser heller ikke deres opgave værdige, hverken på eller udenfor banen. Der må fandme snart til at kigges indad blandt den stribe af spillere der skal forestille at være vores erfarne, sikre kvalitetsspillere, hvis rolle i truppen klart afspejler sig i deres lønninger.

Jeg er helt med på at Wieghorst givetvis ikke er den bedste træner, og at Gaarde slet ikke ar leveret, og at begge måske nok snart bør ryge ud. Men jeg har også et grundlæggende synspunkt der hedder at det fandme er voksne mennesker der får kassen for at spille fodbold, og som selv mener de ih og åh så gode. Så må de fandme også tage at vise det, og tage ansvar.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 16. aug 2017, 10:07

MrBangDK skrev: Jeg kan ikke give dig den helt præcise dato. Men jeg mener virkelig ikke, at han skal gå i medierne og sige, at vi er nedrykningskandidater.

Jeg ser ikke på sidste sæson, fordi der er sket noget på spillerfronten siden, og at man ikke er i mål med det man gerne vil ændre. Det synes jeg er en nuance som der ikke bliver bragt i spil.

Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Det er en fuldstændig ligegyldig nuance, al den stund at absolut intet ser ud til at have ændret sig. Det er dybt useriøst, at tro at man bare kan glemme alt om problemerne fra sidste sæson.

Vi har stadig store problemer med at forsvare.
Vi skaber stort set ingen chancer, og scorer stort set ingen mål.
Spillet fungerer ikke.
Vi får ingen sejre.

Det er fakta, og det ændrer sig ikke, selvom du i naivitetens tegn taler om at det jo ikke er andet end to sejre, så er vi tilbage på sporet. Jeg håber, og forventer, at spillerne tager situationen væsentligt mere seriøst end du tilsyneladende gør.

Klubben står til ansvar overfor investorer og fans - derfor kan man ikke melde to forskellige målsætninger ud internt og eksternt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 16. aug 2017, 10:11

MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 10:11

Provst i Brovst skrev:
seamann skrev:
Mascis skrev:Søndergaard med lidt af en bredside mod Wieghorst: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lars ... dre-i-AaB/
Vel mere mod Gaarde, for ikke at give ham snor nok.

Han har iøvrigt ret. Spillet og resultaterne et blevet dårligere under MW, som vel ikke kan have mange utilfredsstillende kampe tilbage, før han må ud.
LS har helt ret.

MW bliver siddende indtil nedrykningsspillets begyndelse, fordi situationen er endnu ikke er alvorlig nok til at de ansvarlig kan sluge den kamel.
Nej!

LS røg fordi han gav køb på principperne, og ikke gjorde de rigtige ting. Ikke fordi resultaterne svigtede.

MW bliver fordi han stadig er tro mod det han blev ansat til og ikke er gået i panik (endnu).

Jeg synes det giver mening, også selvom jeg ikke har den store tro på at MW har det der skal til for at skabe det AaB vi gerne vil have (det havde Søndergaard heller ikke). Det er nu vi skal holde fast, og tro på det vi har startet, også selvom at resultaterne (Både spil og point) ikke har været helt det vi havde håbet.

Evalueringen kommer forhåbentlig tidligere end i Søndergaards sidste halvsæson, så viser det sig at skuden ikke vender, så er man klar med en ny træner med det samme efterårssæsonen er slut.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 16. aug 2017, 10:15

Frygah skrev: Jeg er helt med på at Wieghorst givetvis ikke er den bedste træner, og at Gaarde slet ikke ar leveret, og at begge måske nok snart bør ryge ud. Men jeg har også et grundlæggende synspunkt der hedder at det fandme er voksne mennesker der får kassen for at spille fodbold, og som selv mener de ih og åh så gode. Så må de fandme også tage at vise det, og tage ansvar.
Og det er selvfølgelig helt rigtigt. Men Enevoldsen var inde på noget af det i det seneste interview han har givet. Den meget udskiftning i spillertruppen har skabt en del uro. Hvis dialogen så ikke er der (og det aner jeg ikke om den er, eller ikke er), så kan der godt blive en kløft mellem spillerne og ledelsen.

Ved i hvert fald, at i Lynges tid var der altid ro på bagsmækken. Var der problemer med enkelte spillere blev de kaldt ind og sat på plads eller talt til rette, inden noget fik lov at udvikle sig. Der var altid god dialog mellem spillerrådet og Lynge.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af MrBangDK » 16. aug 2017, 10:17

Gnu skrev:
MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
Jeg siger ikke, at man skal gå ud og tale om top 6. Man skal tale om det der skal forbedres.. Men at gå ud og sige "Vi er nedrykningskandidater" gør ikke noget godt i den situation vi er i.
Ska' vi hak'?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 16. aug 2017, 10:23

MrBangDK skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
Jeg siger ikke, at man skal gå ud og tale om top 6. Man skal tale om det der skal forbedres.. Men at gå ud og sige "Vi er nedrykningskandidater" gør ikke noget godt i den situation vi er i.
Hvad mener du helt konkret, at man skulle melde ud eksternt, og hvad skal skulle man helt konkret melde ud internt?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2017, 10:26

Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
seamann skrev:
Mascis skrev:Søndergaard med lidt af en bredside mod Wieghorst: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lars ... dre-i-AaB/
Vel mere mod Gaarde, for ikke at give ham snor nok.

Han har iøvrigt ret. Spillet og resultaterne et blevet dårligere under MW, som vel ikke kan have mange utilfredsstillende kampe tilbage, før han må ud.
LS har helt ret.

MW bliver siddende indtil nedrykningsspillets begyndelse, fordi situationen er endnu ikke er alvorlig nok til at de ansvarlig kan sluge den kamel.
Nej!

LS røg fordi han gav køb på principperne, og ikke gjorde de rigtige ting. Ikke fordi resultaterne svigtede.

MW bliver fordi han stadig er tro mod det han blev ansat til og ikke er gået i panik (endnu).

Jeg synes det giver mening, også selvom jeg ikke har den store tro på at MW har det der skal til for at skabe det AaB vi gerne vil have (det havde Søndergaard heller ikke). Det er nu vi skal holde fast, og tro på det vi har startet, også selvom at resultaterne (Både spil og point) ikke har været helt det vi havde håbet.

Evalueringen kommer forhåbentlig tidligere end i Søndergaards sidste halvsæson, så viser det sig at skuden ikke vender, så er man klar med en ny træner med det samme efterårssæsonen er slut.
Hvis principperne er at spille possesion-fodbold uden tanke på, om vi overhovedet havde truppen til dette, så JA. LS kunne selvfølgelig se truppens styrker og svagheder og spillede på den måde, der gav mest mening for ham. LS har/havde trods alt mere omløb i hovedet ang. taktik end Wieghorst har.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af MrBangDK » 16. aug 2017, 10:29

Gnu skrev:
MrBangDK skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
Jeg siger ikke, at man skal gå ud og tale om top 6. Man skal tale om det der skal forbedres.. Men at gå ud og sige "Vi er nedrykningskandidater" gør ikke noget godt i den situation vi er i.
Hvad mener du helt konkret, at man skulle melde ud eksternt, og hvad skal skulle man helt konkret melde ud internt?
Man skal selvfølgelig kommunikere alvoren internt - slet ingen tvivl om det.

Eksternt - lade være med at tale om top 6, men italesætte, at man vil gøre hvad man kan for at vende skuden. Hvad det helt konkret udmønter dig i ved jeg ikke. Jeg tror dog, som skrevet, ikke at man får noget ud af at kommunikere at man er klare nedrykningskandidater. Hvis man vil tage presset af spillerne, som er i en svær situation, så er det ikke måden at gøre det på.
Ska' vi hak'?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 16. aug 2017, 10:35

MrBangDK skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
Jeg siger ikke, at man skal gå ud og tale om top 6. Man skal tale om det der skal forbedres.. Men at gå ud og sige "Vi er nedrykningskandidater" gør ikke noget godt i den situation vi er i.
Hvad mener du helt konkret, at man skulle melde ud eksternt, og hvad skal skulle man helt konkret melde ud internt?
Man skal selvfølgelig kommunikere alvoren internt - slet ingen tvivl om det.

Eksternt - lade være med at tale om top 6, men italesætte, at man vil gøre hvad man kan for at vende skuden. Hvad det helt konkret udmønter dig i ved jeg ikke. Jeg tror dog, som skrevet, ikke at man får noget ud af at kommunikere at man er klare nedrykningskandidater. Hvis man vil tage presset af spillerne, som er i en svær situation, så er det ikke måden at gøre det på.
Så er det da også den samme målsætning både internt og eksternt. Men over for sponsorer og investorer kommer man ikke ret langt med nogle vage formuleringer om, at man vil forbedre sig. De vil da have en klar udmelding at forholde sig til.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 10:46

Gnu skrev:
MrBangDK skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
Jeg siger ikke, at man skal gå ud og tale om top 6. Man skal tale om det der skal forbedres.. Men at gå ud og sige "Vi er nedrykningskandidater" gør ikke noget godt i den situation vi er i.
Hvad mener du helt konkret, at man skulle melde ud eksternt, og hvad skal skulle man helt konkret melde ud internt?
Jeg er ret ligeglad med hvad man melder ud, men det lader til at folk har en forventning om at målsætningen er objektiv vurdering af hvor man mener man ender. Det er det ikke.

En målsætning er et arbejdsredskab, som hjælper til at holde styr på hvor man er ift. hvor man gerne vi være. Er der afvigelser, så må man ind og analysere på hvad man kan gøre for at leve op til målene, eller om man er nødt til at regulere målsætningen.

At Gaarde siger top-6 stadigvæk signalerer at man ikke er færdige med at justere for at få målsætningen til at gå op. Det signalerer måske også at vi ikke længere kan dække os ind under at vores sportslige målsætninger overgår det vi egentlig budgetterer med - dvs. at vores økonomiske budget nok så rigeligt er i top 6 nu, så skal resultaterne også leve op til det.

Igen skal man huske at Gaarde ikke kun kommunikerer til os fans og medierne. Til os kunne han måske godt sige at det er bekymrende at vi ikke klarer os bedre og at det ligner vi skal kæmpe for at undgå nedrykning.

Til spillerne (og trænerne) vil han dog nok signalere at forventningerne er at de klarer sig langt bedre end det vi ser lige nu (og at de skal tro på de er gode).

Endelig kommunikerer han også til sin bestyrelse, og det er nok der det vil gøre mest ondt, hvis han gik ud at sagde, at på trods af at vi har droppet jeres udbyttebetaling, og i stedet puttet pengene i spillertruppen, så ligger vi stadig og hænger med røven i vandskorpen for at undgå nedrykning.

Uanset hvad, så kan vi godt vænne os til at Gaarde siger det han skal iht. kommunikationsbogen på CBS, når han bliver interviewet. Det er ikke ensbetydende med at kommunikationen indadtil er helt så farveløs. Jeg tror sådan set godt at Gaarde kan finde ud af at stille krav til trænerstaben og spillerne, og fortælle dem hvordan man forventer de agerer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af johnfrank » 16. aug 2017, 11:01

Om det er Søndergaard eller Wieghorst er vel et fedt. Det er over to års konstant nedgang. Spille og træningstil er ikke voldsom forskellige. Wieghorst er endnu mere strukureret og hans eneste svar på alt er at man skal spille hurtigt og med få berøringer.

Det er en spillestil der var populær hos dbu 10 års siden og som alle fornuftige er gået mere eller mindre væk fra.

Alle råber på en angriber eller 3-4 nye spillere som om det vil ændre noget der er fundamentalt sygt. Det vi kan se er

Alle spillere der kommer ind bliver ringe.

Unge spillere der så lovende ud går i stå, eller bliver ringere

Spillere der har været ringe hos os, blomstrer op og bliver gode når de kommer væk.

Gilli, Sloth, hallur er hurtigt blevet værdsatte spillere andetsteds, og også opondo, Asger bust og vel også Blomquist.

Er det Gaardens skyld? Mener jeg ikke you do the math.

Det er to spildte år og det hul kommer vi ikke op af bare sådan. Bliver det nedrykning, så må vi tage det med. Og så derefter finde en træner der kan gøre spillere bedre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2017, 11:04

Pastorius skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:
Gnu skrev:
MrBangDK skrev:Og lad mig så lige slå fast - igen - at der sagtens kan være forskel på hvad man går ud og siger i medierne og hvad der kommunikeres internt.
Hvordan forestiller du dig, at man gør det på en fornuftig måde? Skulle man over for offentligheden og sponsorer melde top 6 ud, mens man internt i den sportslige sektor arbejder med en målsætning, der handler om at undgå nedrykning? Spillere og trænere kommer jo hele tiden til at forholde sig til top 6-målsætningen fra medier, fans og sponsorer.

Jeg synes ikke, at det lyder hverken smart, ærligt eller troværdigt.
Jeg siger ikke, at man skal gå ud og tale om top 6. Man skal tale om det der skal forbedres.. Men at gå ud og sige "Vi er nedrykningskandidater" gør ikke noget godt i den situation vi er i.
Hvad mener du helt konkret, at man skulle melde ud eksternt, og hvad skal skulle man helt konkret melde ud internt?
Jeg er ret ligeglad med hvad man melder ud, men det lader til at folk har en forventning om at målsætningen er objektiv vurdering af hvor man mener man ender. Det er det ikke.

En målsætning er et arbejdsredskab, som hjælper til at holde styr på hvor man er ift. hvor man gerne vi være. Er der afvigelser, så må man ind og analysere på hvad man kan gøre for at leve op til målene, eller om man er nødt til at regulere målsætningen.

At Gaarde siger top-6 stadigvæk signalerer at man ikke er færdige med at justere for at få målsætningen til at gå op. Det signalerer måske også at vi ikke længere kan dække os ind under at vores sportslige målsætninger overgår det vi egentlig budgetterer med - dvs. at vores økonomiske budget nok så rigeligt er i top 6 nu, så skal resultaterne også leve op til det.

Igen skal man huske at Gaarde ikke kun kommunikerer til os fans og medierne. Til os kunne han måske godt sige at det er bekymrende at vi ikke klarer os bedre og at det ligner vi skal kæmpe for at undgå nedrykning.

Til spillerne (og trænerne) vil han dog nok signalere at forventningerne er at de klarer sig langt bedre end det vi ser lige nu (og at de skal tro på de er gode).

Endelig kommunikerer han også til sin bestyrelse, og det er nok der det vil gøre mest ondt, hvis han gik ud at sagde, at på trods af at vi har droppet jeres udbyttebetaling, og i stedet puttet pengene i spillertruppen, så ligger vi stadig og hænger med røven i vandskorpen for at undgå nedrykning.

Uanset hvad, så kan vi godt vænne os til at Gaarde siger det han skal iht. kommunikationsbogen på CBS, når han bliver interviewet. Det er ikke ensbetydende med at kommunikationen indadtil er helt så farveløs. Jeg tror sådan set godt at Gaarde kan finde ud af at stille krav til trænerstaben og spillerne, og fortælle dem hvordan man forventer de agerer.
Ifht. både den interne og eksterne kommunikation, er han fuldstændigt bundet til det markerede. Han har sat sit job på spil her da retfærdiggørelsen for både træneransættelsen og de store spillerindkøb, er at man kan komme i top 6. Hvis han afviger fra den målsætning, så går han tilbage på de professionelle forpligtelser, hvor kun endnu et salg i Bassogog-størrelsen, kan redde hans skin. Hvis vi ikke når top 6, så ryger Gaarde ud, og det ville være professionelt selvmord at kommunikere noget ud der strider mod de løfter han har givet bestyrelsen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 11:07

Buzz Killington skrev:Ifht. både den interne og eksterne kommunikation, er han fuldstændigt bundet til det markerede. Han har sat sit job på spil her da retfærdiggørelsen for både træneransættelsen og de store spillerindkøb, er at man kan komme i top 6. Hvis han afviger fra den målsætning, så går han tilbage på de professionelle forpligtelser, hvor kun endnu et salg i Bassogog-størrelsen, kan redde hans skin. Hvis vi ikke når top 6, så ryger Gaarde ud, og det ville være professionelt selvmord at kommunikere noget ud der strider mod de løfter han har givet bestyrelsen.
Mjae, det kunne jo også bare være så enkelt at målsætningerne er lavet i samarbejde med bestyrelsen, så han ikke bare uden videre kan gå ud at lave den om på live tv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2017, 11:14

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:Ifht. både den interne og eksterne kommunikation, er han fuldstændigt bundet til det markerede. Han har sat sit job på spil her da retfærdiggørelsen for både træneransættelsen og de store spillerindkøb, er at man kan komme i top 6. Hvis han afviger fra den målsætning, så går han tilbage på de professionelle forpligtelser, hvor kun endnu et salg i Bassogog-størrelsen, kan redde hans skin. Hvis vi ikke når top 6, så ryger Gaarde ud, og det ville være professionelt selvmord at kommunikere noget ud der strider mod de løfter han har givet bestyrelsen.
Mjae, det kunne jo også bare være så enkelt at målsætningerne er lavet i samarbejde med bestyrelsen, så han ikke bare uden videre kan gå ud at lave den om på live tv.
Jeg tror helt bestemt den er lavet i samarbejde med bestyrelsen, men såfremt Gaarde vitterligt har det store ansvar for personaletilgange - hvilket vi må antage - er det hans job og ansvar at få os i top-6 med de penge han har fået stillet til rådighed. Gaarde kan ikke som en anden Lynge Jakobsen rette kritikken mod bestyrrelsen og påstå han ikke har fået penge nok.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 11:17

johnfrank skrev:Om det er Søndergaard eller Wieghorst er vel et fedt. Det er over to års konstant nedgang. Spille og træningstil er ikke voldsom forskellige. Wieghorst er endnu mere strukureret og hans eneste svar på alt er at man skal spille hurtigt og med få berøringer.
...men det er ikke det samme som det nødvendigvis er et fedt om det er en tredje træner.

Det *har* altså betydning hvem der sætter holdet og står for den daglige træning.

Hamrén havde også flere spillere der isoleret set ikke var gode nok til de resultater de præsterede på holdet. Spiller som Martin P, Michael Jakobsen, Danny Califf, Augo og sikkert nogle stykker mere, har aldrig præsteret noget der bare kom i nærheden af det de gjorde i AaB under Hamrén andre steder.

Man kan jo også sige at hverken Kusk eller Thomsen for alvor har vist de kan spille fodbold udenfor AaB. Så hvem ved - selv hvis vi fik dem tilbage, kunne det sagtens være det ikke gjorde nogen som helst forskel, når det er MW, der står i spidsen.

Jeg køber ikke at vores trup ikke er god nok til top 6. Det er den - også uden yderligere forstærkninger.

Som jeg har skrevet et par gange, så ser jeg intet alternativ til at holde fast i det man er startet på i år. Det gælder både med de personer der er i den sportslige ledelse og med spillestil, taktik etc. Vi er nødt til at insistere på at gøre tingene som vi tror vi er bedst til, i stedet for at flagre rundt og lede efter spillestil eller andet.

...medmindre man da véd at der er en træner på markedet der har lige det der skal til fremadrettet for at skabe fremtidens AaB. Men den åbenlyse kandidat til det, mener man har for mange mangler til at man vil gå med ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 11:18

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:Ifht. både den interne og eksterne kommunikation, er han fuldstændigt bundet til det markerede. Han har sat sit job på spil her da retfærdiggørelsen for både træneransættelsen og de store spillerindkøb, er at man kan komme i top 6. Hvis han afviger fra den målsætning, så går han tilbage på de professionelle forpligtelser, hvor kun endnu et salg i Bassogog-størrelsen, kan redde hans skin. Hvis vi ikke når top 6, så ryger Gaarde ud, og det ville være professionelt selvmord at kommunikere noget ud der strider mod de løfter han har givet bestyrelsen.
Mjae, det kunne jo også bare være så enkelt at målsætningerne er lavet i samarbejde med bestyrelsen, så han ikke bare uden videre kan gå ud at lave den om på live tv.
Jeg tror helt bestemt den er lavet i samarbejde med bestyrelsen, men såfremt Gaarde vitterligt har det store ansvar for personaletilgange - hvilket vi må antage - er det hans job og ansvar at få os i top-6 med de penge han har fået stillet til rådighed. Gaarde kan ikke som en anden Lynge Jakobsen rette kritikken mod bestyrrelsen og påstå han ikke har fået penge nok.
Det kunne han sådan set godt. Det ér dyrt at vende skuden sportsligt. Men man kommer aldrig til at se Gaarde gå ud og pege direkte fingre af andre offentligt. Hverken internt eller eksternt. Det gør ham noget kedelig, men også meget sympatisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2017, 11:35

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:Ifht. både den interne og eksterne kommunikation, er han fuldstændigt bundet til det markerede. Han har sat sit job på spil her da retfærdiggørelsen for både træneransættelsen og de store spillerindkøb, er at man kan komme i top 6. Hvis han afviger fra den målsætning, så går han tilbage på de professionelle forpligtelser, hvor kun endnu et salg i Bassogog-størrelsen, kan redde hans skin. Hvis vi ikke når top 6, så ryger Gaarde ud, og det ville være professionelt selvmord at kommunikere noget ud der strider mod de løfter han har givet bestyrelsen.
Mjae, det kunne jo også bare være så enkelt at målsætningerne er lavet i samarbejde med bestyrelsen, så han ikke bare uden videre kan gå ud at lave den om på live tv.
Jeg tror helt bestemt den er lavet i samarbejde med bestyrelsen, men såfremt Gaarde vitterligt har det store ansvar for personaletilgange - hvilket vi må antage - er det hans job og ansvar at få os i top-6 med de penge han har fået stillet til rådighed. Gaarde kan ikke som en anden Lynge Jakobsen rette kritikken mod bestyrrelsen og påstå han ikke har fået penge nok.
Det kunne han sådan set godt. Det ér dyrt at vende skuden sportsligt. Men man kommer aldrig til at se Gaarde gå ud og pege direkte fingre af andre offentligt. Hverken internt eller eksternt. Det gør ham noget kedelig, men også meget sympatisk.
Når jeg siger at han ikke kan, så mener jeg det ville være decideret forkert, i hvert fald i indeværende transfervindue. Men, jovist, han kan evt. argumentere for at han tidligere har manglet midlerne, og at det dermed er årsagen til vi (bestyrelsen) nu ligger som vi (den) har redt. Hvis der er en formildende omstændighed her, så er det nok den. Vi har med undtagelse af Flores, næsten udelukkende hentet gratis spillere og spillere fra egen ungdomsafdeling. Den falder måske tilbage på bestyrelsen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Yankee » 16. aug 2017, 13:01

MrBangDK skrev:
Jeg kunne egentligt godt tænke mig at se en udtalelse fra Gaarde, hvor han siger vi pt. har en top 6 trup? Jeg har ledt på nettet, men kan ikke finde "the last message".. Og jeg spørger af oprigtigt interesse.
"Det er heller ikke den eller de spillere, der kommer til, der kommer til at sikre vores sæson. Det ansvar hviler primært på de spillere, vi allerede har i truppen, og den opgave har vi stadig en fast tro på, at de kan løse" http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/?vis=284485

"At sikre vores sæson" må betyde at opnå vores målsætning - dvs. en placering i toppen.

Besvar