Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2018, 14:54

9000AaB skrev:
16. aug 2018, 14:38

Selvom vi blev Suppe vinder eller pokal vinder så vil jeg stadig være glad for vores trænerteam var noget andet næste år.
AaB har aldrig spiller så kedelig og træls fodbold i alt den tid jeg har været på stadion.
Håber at vi for en gangs skyld gerne vil prøver nogle udenlandske trænere, eller bo Henriksen ;)
Jeg håber at vi aldrig nogensinde falder for fristelsen til at hente nogen der bare en lille smule ligner Bo Henriksen eller David Nielsen i trænerstil. Det har jeg heldigvis også nogenlunde tillid til at det ikke sker i overskulig fremtid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Salle17 » 16. aug 2018, 14:55

Pastorius skrev:
16. aug 2018, 14:54
9000AaB skrev:
16. aug 2018, 14:38

Selvom vi blev Suppe vinder eller pokal vinder så vil jeg stadig være glad for vores trænerteam var noget andet næste år.
AaB har aldrig spiller så kedelig og træls fodbold i alt den tid jeg har været på stadion.
Håber at vi for en gangs skyld gerne vil prøver nogle udenlandske trænere, eller bo Henriksen ;)
Jeg håber at vi aldrig nogensinde falder for fristelsen til at hente nogen der bare en lille smule ligner Bo Henriksen eller David Nielsen i trænerstil. Det har jeg heldigvis også nogenlunde tillid til at det ikke sker i overskulig fremtid.
Så meget enig. Hvis folk synes vi er kedelige, så skal de bare se AGF eller horsens...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2018, 15:13

Salle17 skrev:
16. aug 2018, 14:55
Pastorius skrev:
16. aug 2018, 14:54
9000AaB skrev:
16. aug 2018, 14:38

Selvom vi blev Suppe vinder eller pokal vinder så vil jeg stadig være glad for vores trænerteam var noget andet næste år.
AaB har aldrig spiller så kedelig og træls fodbold i alt den tid jeg har været på stadion.
Håber at vi for en gangs skyld gerne vil prøver nogle udenlandske trænere, eller bo Henriksen ;)
Jeg håber at vi aldrig nogensinde falder for fristelsen til at hente nogen der bare en lille smule ligner Bo Henriksen eller David Nielsen i trænerstil. Det har jeg heldigvis også nogenlunde tillid til at det ikke sker i overskulig fremtid.
Så meget enig. Hvis folk synes vi er kedelige, så skal de bare se AGF eller horsens...
Tror faktisk Horsens spiller mere spændende end vi gør. Når vi har mødt dem i Aalborg har Horsens styret kampene...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 16. aug 2018, 16:04

Pastorius skrev:
16. aug 2018, 14:18
Forza skrev:
16. aug 2018, 14:05
Det er vel en udmelding fra MW’s side for at lægge lidt pres på Gaarde samt orientere agenter og lignende om at han godt kunne se sig selv i udlandet. Og ganske fornuftigt at gøre det netop nu med den succes resultatmæssigt vi har.

Jeg håber virkelig han får sit ønske opfyldt og vi får afskippet ham. Og han må gerne tage Friis med, som jeg heller ikke det store lys i.

Min frygt ligger i så fald på hvem Gaarde vil udpege. Har ikke den store tiltro til hans evner, hvis det ikke bliver en oplagt dansk træner (som Kent eller Hamrén ville have været).
Jeg ser intet pres i det. MW udtaler sig fuldstændig neutralt og loyalt. Der er ikke det fjerneste kontroversielt i det.
Jeg finder det absolut heller ikke kontroversielt eller illoyalt. Jeg ser det blot som en reminder til Gaarde om, at han ikke nødvendigvis udelukkende har AaB for øje.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2018, 17:34

Forza skrev:
16. aug 2018, 16:04
Pastorius skrev:
16. aug 2018, 14:18
Forza skrev:
16. aug 2018, 14:05
Det er vel en udmelding fra MW’s side for at lægge lidt pres på Gaarde samt orientere agenter og lignende om at han godt kunne se sig selv i udlandet. Og ganske fornuftigt at gøre det netop nu med den succes resultatmæssigt vi har.

Jeg håber virkelig han får sit ønske opfyldt og vi får afskippet ham. Og han må gerne tage Friis med, som jeg heller ikke det store lys i.

Min frygt ligger i så fald på hvem Gaarde vil udpege. Har ikke den store tiltro til hans evner, hvis det ikke bliver en oplagt dansk træner (som Kent eller Hamrén ville have været).
Jeg ser intet pres i det. MW udtaler sig fuldstændig neutralt og loyalt. Der er ikke det fjerneste kontroversielt i det.
Jeg finder det absolut heller ikke kontroversielt eller illoyalt. Jeg ser det blot som en reminder til Gaarde om, at han ikke nødvendigvis udelukkende har AaB for øje.
Heller ikke. Det er udelukkende avisen, der har opdaget at Wieghorsts "kontrakt" løber ud næste sommer. Der skal kun forhandles forlængelse, hvis Wieghorst vil have forbedrede vilkår, eller AaB vil forringe dem. Ellers fortsætter aftalen på uændrede vilkår, medmindre den bliver aktivt opsagt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2018, 19:39

Pastorius skrev:
16. aug 2018, 14:54
9000AaB skrev:
16. aug 2018, 14:38

Selvom vi blev Suppe vinder eller pokal vinder så vil jeg stadig være glad for vores trænerteam var noget andet næste år.
AaB har aldrig spiller så kedelig og træls fodbold i alt den tid jeg har været på stadion.
Håber at vi for en gangs skyld gerne vil prøver nogle udenlandske trænere, eller bo Henriksen ;)
Jeg håber at vi aldrig nogensinde falder for fristelsen til at hente nogen der bare en lille smule ligner Bo Henriksen eller David Nielsen i trænerstil. Det har jeg heldigvis også nogenlunde tillid til at det ikke sker i overskulig fremtid.
Hvad er der galt med Davids stil? Bo Henriksen er træls ja.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2018, 21:22

FIDEL skrev:
16. aug 2018, 19:39
Hvad er der galt med Davids stil? Bo Henriksen er træls ja.
Jeg har det bedst med at vi har en rationel, intelligent og velovervejet cheftræner. Jeg gider ikke idioter der "siger tingene som de er" og tror man akn fighte sig ud af alle problemer.

Jeg har ikke noget imod at en cheftræner viser følelser (som Hamrén fx), bare det ikke kammer over, og man genvinder selvkontrollen når pulsen er kommet ned igen.

Den helt korte version er at David er for dum (som i uintelligent)
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2018, 21:42

Pastorius skrev:
16. aug 2018, 21:22
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 19:39
Hvad er der galt med Davids stil? Bo Henriksen er træls ja.
Jeg har det bedst med at vi har en rationel, intelligent og velovervejet cheftræner. Jeg gider ikke idioter der "siger tingene som de er" og tror man akn fighte sig ud af alle problemer.

Jeg har ikke noget imod at en cheftræner viser følelser (som Hamrén fx), bare det ikke kammer over, og man genvinder selvkontrollen når pulsen er kommet ned igen.

Den helt korte version er at David er for dum (som i uintelligent)
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2018, 21:48

FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:42
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.
Det behøver på ingen måde at være underholdende fra trænerbænken for min skyld. Bare de får spillet på banen til at fungere og repræsenterer AaB godt - uden at behøve klovne rundt. Jeg siger ikke at vores nuværende trænerteam nødvendigvis er det rigtige, men jeg vil til hver en tid foretrække dem fremfor Bo Henriksen og David Nielsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 16. aug 2018, 21:57

Pastorius skrev:
16. aug 2018, 21:48
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:42
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.
Det behøver på ingen måde at være underholdende fra trænerbænken for min skyld. Bare de får spillet på banen til at fungere og repræsenterer AaB godt - uden at behøve klovne rundt. Jeg siger ikke at vores nuværende trænerteam nødvendigvis er det rigtige, men jeg vil til hver en tid foretrække dem fremfor Bo Henriksen og David Nielsen.
Nej det behøver det ikke, men selv vores assistent ligner en med et slemt tilfælde af ADD,og der er intet der viser mig, at trænerteamet viser vejen og motiverer spillerne.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 16. aug 2018, 22:07

Pastorius skrev:
16. aug 2018, 21:48
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:42
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.
Det behøver på ingen måde at være underholdende fra trænerbænken for min skyld. Bare de får spillet på banen til at fungere og repræsenterer AaB godt - uden at behøve klovne rundt. Jeg siger ikke at vores nuværende trænerteam nødvendigvis er det rigtige, men jeg vil til hver en tid foretrække dem fremfor Bo Henriksen og David Nielsen.
David Nielsen er endda den afdæmpede af de to...
Og nu vil folk også have en italiener fra Vejle, som stod i Hjørring og skreg som besat i 2x45 minutter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 17. aug 2018, 00:11

FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:57
Pastorius skrev:
16. aug 2018, 21:48
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:42
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.
Det behøver på ingen måde at være underholdende fra trænerbænken for min skyld. Bare de får spillet på banen til at fungere og repræsenterer AaB godt - uden at behøve klovne rundt. Jeg siger ikke at vores nuværende trænerteam nødvendigvis er det rigtige, men jeg vil til hver en tid foretrække dem fremfor Bo Henriksen og David Nielsen.
Nej det behøver det ikke, men selv vores assistent ligner en med et slemt tilfælde af ADD,og der er intet der viser mig, at trænerteamet viser vejen og motiverer spillerne.
Jeg kan nu rigtig godt lide Friis. Altid skarp når han bliver interviewet, og virker til at være vellidt internt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kenneth K » 17. aug 2018, 09:08

Jeg forstår ikke helt jer, som ikke mener, at Wieghorsts kommentarer er en lille kritik af det sporstlige setups tilstand i AaB samt et vink til direktionen herom. Jeg er med på, at den er pakket fint og professionelt ind, men ikke desto mindre.

Og det er ikke for at tage Wieghorst i forsvar, at jeg skriver dette, for jeg er ligesom næsten alle(?) andre ikke særligt imponeret over, hvordan AaB præsterer under ham.

Men hvis man kan huske Wieghorst som spiller, så kan man også huske en spiller, som kæmpede til blodet sprøjtede for at vinde kampe -- og en spiller, som samtidig satte enormt store krav til sine medspillere. Og den mentalitet er én man har, eller så har man den ikke. Hvorfor skulle han have lagt den på hylden nu, og ikke stille samme krav til sine kolleger udenfor kridtstregerne? Hvorfor skulle han bare indtaget en resignerende rolle, hvor han blot trækker på sine skuldre og anerkender, at vi ikke har eller kan få/tjene pengene til at bringe vores sportslige setup op på et højere niveau? Selvfølgelig har han ikke lagt den mentalitet på hylden, og det er et råb til direktionen om at finde vejen og midlerne til at kunne skabe bedre sportslige forudsætninger for ham, og dermed AaB.

AaB er en fodboldklub; og det fineste formål er at præstere bedst muligt på banen. Det skal Wieghorst stå for, men direktionen skal stå for at give ham de bedst mulige rammer herfor - og det siger han jo dybest set, at han ikke har lige nu, ergo lader Bælum, Gaarde og de andre i direktionens arbejde noget tilbage at ønske ifølge Wieghorst. Klogeligt nok siger han det bare på en fin og diplomatisk facon, ja. Alt andet ville også være hul i hovedet, og Wieghorst er jo trods alt ikke idiot.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 17. aug 2018, 09:15

Forza skrev:
16. aug 2018, 16:04
Pastorius skrev:
16. aug 2018, 14:18
Forza skrev:
16. aug 2018, 14:05
Det er vel en udmelding fra MW’s side for at lægge lidt pres på Gaarde samt orientere agenter og lignende om at han godt kunne se sig selv i udlandet. Og ganske fornuftigt at gøre det netop nu med den succes resultatmæssigt vi har.

Jeg håber virkelig han får sit ønske opfyldt og vi får afskippet ham. Og han må gerne tage Friis med, som jeg heller ikke det store lys i.

Min frygt ligger i så fald på hvem Gaarde vil udpege. Har ikke den store tiltro til hans evner, hvis det ikke bliver en oplagt dansk træner (som Kent eller Hamrén ville have været).
Jeg ser intet pres i det. MW udtaler sig fuldstændig neutralt og loyalt. Der er ikke det fjerneste kontroversielt i det.
Jeg finder det absolut heller ikke kontroversielt eller illoyalt. Jeg ser det blot som en reminder til Gaarde om, at han ikke nødvendigvis udelukkende har AaB for øje.
Enhver leder i enhver virksomhed ved sgu da godt, at de ikke har medarbejderne til evig tid, og da slet ikke nøglemedarbejdere. Det behøver de da ikke at blive mindet om. Det danske abejdsmarked er et af de mest fleksible i verden med ca. 800.000 jobskift om året.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2018, 09:18

Kenneth K skrev:
17. aug 2018, 09:08
Jeg forstår ikke helt jer, som ikke mener, at Wieghorsts kommentarer er en lille kritik af det sporstlige setups tilstand i AaB samt et vink til direktionen herom. Jeg er med på, at den er pakket fint og professionelt ind, men ikke desto mindre.

Og det er ikke for at tage Wieghorst i forsvar, at jeg skriver dette, for jeg er ligesom næsten alle(?) andre ikke særligt imponeret over, hvordan AaB præsterer under ham.

Men hvis man kan huske Wieghorst som spiller, så kan man også huske en spiller, som kæmpede til blodet sprøjtede for at vinde kampe -- og en spiller, som samtidig satte enormt store krav til sine medspillere. Og den mentalitet er én man har, eller så har man den ikke. Hvorfor skulle han have lagt den på hylden nu, og ikke stille samme krav til sine kolleger udenfor kridtstregerne? Hvorfor skulle han bare indtaget en resignerende rolle, hvor han blot trækker på sine skuldre og anerkender, at vi ikke har eller kan få/tjene pengene til at bringe vores sportslige setup op på et højere niveau? Selvfølgelig har han ikke lagt den mentalitet på hylden, og det er et råb til direktionen om at finde vejen og midlerne til at kunne skabe bedre sportslige forudsætninger for ham, og dermed AaB.

AaB er en fodboldklub; og det fineste formål er at præstere bedst muligt på banen. Det skal Wieghorst stå for, men direktionen skal stå for at give ham de bedst mulige rammer herfor - og det siger han jo dybest set, at han ikke har lige nu, ergo lader Bælum, Gaarde og de andre i direktionens arbejde noget tilbage at ønske ifølge Wieghorst. Klogeligt nok siger han det bare på en fin og diplomatisk facon, ja. Alt andet ville også være hul i hovedet, og Wieghorst er jo trods alt ikke idiot.
Jeg ser Wieghorst som en mand der gør sit bedste under de forhold der nu er givet ham, og gør opmærksom på at hvis han fik bedre forhold på visse punkter, så kunne han sikkert gøre det bedre. Han virker på ingen måde som en mand, der havde forventet noget andet end det han har fået at arbejde med. Han svarer nøgternt og sagligt på de spørgsmål der bliver stillet ham. Jeg kunne dog godt mistænke spørgsmålene, for at forsøge at lede ham til at kritiere ledelsen, men den grøft synes jeg altså ikke han falder i. Jeg er ikke vild med Wieghorst, men der er altså ikke en finger at sætte på de ting han siger her.

Der er ingen i AaB der er i tvivl (eller ønsker andet) end at vi stille og roligt forbedrer vores setup. De kan sikkert godt diskutere hvor hurtigt og i hvilken rækkefølge det skal ske, men udefra set, så virker det altså til at kommunikationen internt og mellem Wieghorst og Gaarde er som den skal være, og det kunne lige så vel et roadmap de sammen har lagt på Hornevej, han løfter en flig af sløret for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 17. aug 2018, 09:43

Martino skrev:
17. aug 2018, 00:11
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:57
Pastorius skrev:
16. aug 2018, 21:48
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:42
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.
Det behøver på ingen måde at være underholdende fra trænerbænken for min skyld. Bare de får spillet på banen til at fungere og repræsenterer AaB godt - uden at behøve klovne rundt. Jeg siger ikke at vores nuværende trænerteam nødvendigvis er det rigtige, men jeg vil til hver en tid foretrække dem fremfor Bo Henriksen og David Nielsen.
Nej det behøver det ikke, men selv vores assistent ligner en med et slemt tilfælde af ADD,og der er intet der viser mig, at trænerteamet viser vejen og motiverer spillerne.
Jeg kan nu rigtig godt lide Friis. Altid skarp når han bliver interviewet, og virker til at være vellidt internt.
Skarp når han bliver interviewet... Mener du det?!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Mogens » 17. aug 2018, 10:22

Jeg ved ikke, hvor tæt han egentlig var på i første omgang, og jeg ved ikke, om han økonomisk er til at få fat på, men NÅR Wieghorst stopper, kunne Morientes så atter være en mulighed?

Jeg fulgte ikke så meget med i det i 2015, så som nævnt indledningsvist ved jeg ikke, hvorvidt det er realistisk.

Jeg synes dog, at det kunne være interessant med et tidligere topnavn med erfaring fra en absolut TOPKLUB. Jeg tænker, at der vil komme nytænkning og vindermentalitet ind, og så kan det jo være, at han kunne bidrage med den sidste faktor til Pohls udvikling til topangriber (efter danske forhold).

Al respekt til Wieghorst for hans arbejde med at skabe resultater og en ok defensiv, for jeg er stor fan af resultater, men det er dælme sygt at se de røde spille, og jeg har ingen forventninger om, at det bliver særlig meget bedre inden sommeren ´19.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 17. aug 2018, 10:50

Mogens skrev:
17. aug 2018, 10:22
Jeg ved ikke, hvor tæt han egentlig var på i første omgang, og jeg ved ikke, om han økonomisk er til at få fat på, men NÅR Wieghorst stopper, kunne Morientes så atter være en mulighed?

Jeg fulgte ikke så meget med i det i 2015, så som nævnt indledningsvist ved jeg ikke, hvorvidt det er realistisk.

Jeg synes dog, at det kunne være interessant med et tidligere topnavn med erfaring fra en absolut TOPKLUB. Jeg tænker, at der vil komme nytænkning og vindermentalitet ind, og så kan det jo være, at han kunne bidrage med den sidste faktor til Pohls udvikling til topangriber (efter danske forhold).

Al respekt til Wieghorst for hans arbejde med at skabe resultater og en ok defensiv, for jeg er stor fan af resultater, men det er dælme sygt at se de røde spille, og jeg har ingen forventninger om, at det bliver særlig meget bedre inden sommeren ´19.
Men er der noget som helst ved hans historik der indikerer at han skulle være en god træner, eller at han kan bringe noget relevant nytænkning eller vindermentalitet med sig?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2018, 11:16

Mogens skrev:
17. aug 2018, 10:22
Jeg ved ikke, hvor tæt han egentlig var på i første omgang, og jeg ved ikke, om han økonomisk er til at få fat på, men NÅR Wieghorst stopper, kunne Morientes så atter være en mulighed?

Jeg fulgte ikke så meget med i det i 2015, så som nævnt indledningsvist ved jeg ikke, hvorvidt det er realistisk.

Jeg synes dog, at det kunne være interessant med et tidligere topnavn med erfaring fra en absolut TOPKLUB. Jeg tænker, at der vil komme nytænkning og vindermentalitet ind, og så kan det jo være, at han kunne bidrage med den sidste faktor til Pohls udvikling til topangriber (efter danske forhold).

Al respekt til Wieghorst for hans arbejde med at skabe resultater og en ok defensiv, for jeg er stor fan af resultater, men det er dælme sygt at se de røde spille, og jeg har ingen forventninger om, at det bliver særlig meget bedre inden sommeren ´19.
Historien går på han blev fravalgt fordi han ville komme med hele sin egen trænerstab og køre det sportslige setup på sin måde. På samme måde som Sorani gør det i Vejle.

Det kan jeg godt forstå man er lidt lunken overfor. Det kan være vældig effektivt i nuet, til at skabe resultater på kort sigt, men i det øjeblik hele cirkusset rejser videre, så står man på nul, og skal starte helt forfra, uden folk til at bære det videre. Skræmmeekemplet er hvad Laudrup gjorde ved Brøndby.

AaBs approach er at være mere personuafhængig. Her har man valgt klubbens stil, og rekruterer folk man mener passer ind i den, og som kan bringe den videre. Her er målet så, at man kan erstatte folk én efter én - hen aad vejen - og bevare kultur, viden og koncept igennem forandringerne. Det har også nogle ulemper - for de mest markante personligheder (trænere) har nok svært ved at se sig i et setup, hvor mange ting på forhånd ligger fast.

Jeg tænker også det er derfor at fx. Hamrén ikke har været på blokken i AaB, selvom han har været ledig i en periode (eller vi ved jo rent faktisk ikke om han har været det, og selv har sagt fra).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 17. aug 2018, 12:57

FIDEL skrev:
17. aug 2018, 09:43
Martino skrev:
17. aug 2018, 00:11
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:57
Pastorius skrev:
16. aug 2018, 21:48
FIDEL skrev:
16. aug 2018, 21:42
Det kan sgu også blive for velovervejet og kedeligt ligesom vores nuværende trænerteam.
Det behøver på ingen måde at være underholdende fra trænerbænken for min skyld. Bare de får spillet på banen til at fungere og repræsenterer AaB godt - uden at behøve klovne rundt. Jeg siger ikke at vores nuværende trænerteam nødvendigvis er det rigtige, men jeg vil til hver en tid foretrække dem fremfor Bo Henriksen og David Nielsen.
Nej det behøver det ikke, men selv vores assistent ligner en med et slemt tilfælde af ADD,og der er intet der viser mig, at trænerteamet viser vejen og motiverer spillerne.
Jeg kan nu rigtig godt lide Friis. Altid skarp når han bliver interviewet, og virker til at være vellidt internt.
Skarp når han bliver interviewet... Mener du det?!
Jep. Synes han er spot on på en underspillet nordjysk måde. Men hver sin smag. Der er folk som kan li’ David N eller Bo Henriksen typer...jeg er nok i den helt modsatte grøft.
Jeg savner Winsnes

Besvar