Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 12. feb 2018, 16:09

Køllen I Møllen skrev: Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Helt enig, bortset fra en lille detalje. En (lille) del af Friis' opgave er faktisk at repræsentere AaB på landsdækkende TV under kampene. Den del af hans opgave har jeg det helt fint med at han bliver kritiseret for.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 12. feb 2018, 16:11

Forza skrev: Jeg forstår din pointe, men vi kan jo se resultatet i kampene. En handlingslammet trænerbænk der ikke virker til at sparke meget gejst ind i holdet. Vi stiller bussen og jagter ofte nullet i begge ende og når modstanderen så scorer har vi ingen plan b.

Det må da om noget kunne tilskrives trænerteamet. Med TO assistenter kan det også undre vores enorme mangler på standard situationer i begge ender. Om vi havde 300 hjørnespark ville vi stadig ikke kunne score. Den må falde på en af assistenterne.
Der er én der har ansvaret for hvordan vi stiller op, og hvad vi gør. Hvis han uddelegerer opgaven til andre (ved vi det?) som ikke kan løse den, er det stadig hans ansvar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 12. feb 2018, 17:06

Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
9000AaB skrev:
FIDEL skrev:Dagen derpå må jeg nok krybe til korset og sige, at vi ikke er bedre end vores svageste spillere, og de er dælme ringe. Vi kan ikke komme i top 6 med SÅ ringe en defensiv. Og når vores offensiv samtlige er uskarp så er det svært at opnå resultater.
Jeg giver flere brugere ret i, at pilen i den grad peger på Gaarde og hans mangel på forstand i at opbygge en trup. Han er simpelthen nødt til at blive fyret efter denne sæson. Hans valg af spillere og ikke mindst trænere er forfejlet big time!

Syntes faktisk ikke det er spillerne der er dårlige, men mere MWs måde at sætte sit hold op på.
Ved godt det er nemt at pege finger af træneren hver gang, men efter min mening har vi holdet til top 6.
Vi har bar den forkerte træner -igen igen- og det er både MW og Gaardes skyld.

Det jeg ikke forstår er;
1: vi har spillet bedst når vi spiller 3-4-3 - virker som om vi er bedre til at arbejde hårdere med defensiven når vi har spillet sådan her.
2: det mig en gåde at Rolim aldrig starter inde på trods af han tydeligvis er blandt vores bedste spillere.
3: hvordan kan Patrick ha slået Pallesen af holdet?......
4: hvorfor har vi de assistent trænere som vi har? kan ikke forstår hvad Augu skal bruges til fx.
5: vi er chokerende dårlige til hjørne - både i forsvar og angrebs situationen - hvorfor fanden har man stadig ikke fundet en løsning på dette????

Det eneste der er positivt ved at vi ikke kommer i top 6 er at vi må gå ud fra at MW ryger, og måske Gaarde også.
PS Kuhn er heldigvis stadig ledig - det samme er Hamren vel også ;)
Hamrén er teknisk direktør i en sydafrikansk klub nu.
Kuhn kan vi sagtens blive enige om vil være det optimale at hente ind for vores trup - særligt fordi vi har store problemer med defensiven, på dødbolde samt gerne vil sluse unge spillere ind på holdet, hvilket Kuhn er fantastisk dygtig til.
Der er simpelthen gået for meget leverpostej i AaB. Det kunne man leve med, såfremt det gav resultater, men det har det indtil videre IKKE givet!

Gaarde, Wieghorst og Friis - Damn det er kedeligt, og åbenbart ikke det der skal give AaB succes. Alle 3 bør meget snart være færdige i AaB. Friis kunne godt arbejde i AaB efterfølgende tænker jeg, men ikke med SL-holdet. Og ja hvad laver Augu egentlig??? Andet end at stå for dødbolde, hvilket han ikke just har haft succes med.

En ny sportslig ledelse i klubben med Ole Nielsen som sportsdirektør, Allan Kuhn eller Matsson som cheftræner, og Priske/Bo Zinck/Enevoldsen som assistent ville jeg sige ja tak til.
Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Det er også kun relevant fordi AaB leverer dårlige resultater. Og fans prøver at finde forklaringer på elendighederne.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. feb 2018, 17:53

Forza skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
9000AaB skrev:
FIDEL skrev:Dagen derpå må jeg nok krybe til korset og sige, at vi ikke er bedre end vores svageste spillere, og de er dælme ringe. Vi kan ikke komme i top 6 med SÅ ringe en defensiv. Og når vores offensiv samtlige er uskarp så er det svært at opnå resultater.
Jeg giver flere brugere ret i, at pilen i den grad peger på Gaarde og hans mangel på forstand i at opbygge en trup. Han er simpelthen nødt til at blive fyret efter denne sæson. Hans valg af spillere og ikke mindst trænere er forfejlet big time!

Syntes faktisk ikke det er spillerne der er dårlige, men mere MWs måde at sætte sit hold op på.
Ved godt det er nemt at pege finger af træneren hver gang, men efter min mening har vi holdet til top 6.
Vi har bar den forkerte træner -igen igen- og det er både MW og Gaardes skyld.

Det jeg ikke forstår er;
1: vi har spillet bedst når vi spiller 3-4-3 - virker som om vi er bedre til at arbejde hårdere med defensiven når vi har spillet sådan her.
2: det mig en gåde at Rolim aldrig starter inde på trods af han tydeligvis er blandt vores bedste spillere.
3: hvordan kan Patrick ha slået Pallesen af holdet?......
4: hvorfor har vi de assistent trænere som vi har? kan ikke forstår hvad Augu skal bruges til fx.
5: vi er chokerende dårlige til hjørne - både i forsvar og angrebs situationen - hvorfor fanden har man stadig ikke fundet en løsning på dette????

Det eneste der er positivt ved at vi ikke kommer i top 6 er at vi må gå ud fra at MW ryger, og måske Gaarde også.
PS Kuhn er heldigvis stadig ledig - det samme er Hamren vel også ;)
Hamrén er teknisk direktør i en sydafrikansk klub nu.
Kuhn kan vi sagtens blive enige om vil være det optimale at hente ind for vores trup - særligt fordi vi har store problemer med defensiven, på dødbolde samt gerne vil sluse unge spillere ind på holdet, hvilket Kuhn er fantastisk dygtig til.
Der er simpelthen gået for meget leverpostej i AaB. Det kunne man leve med, såfremt det gav resultater, men det har det indtil videre IKKE givet!

Gaarde, Wieghorst og Friis - Damn det er kedeligt, og åbenbart ikke det der skal give AaB succes. Alle 3 bør meget snart være færdige i AaB. Friis kunne godt arbejde i AaB efterfølgende tænker jeg, men ikke med SL-holdet. Og ja hvad laver Augu egentlig??? Andet end at stå for dødbolde, hvilket han ikke just har haft succes med.

En ny sportslig ledelse i klubben med Ole Nielsen som sportsdirektør, Allan Kuhn eller Matsson som cheftræner, og Priske/Bo Zinck/Enevoldsen som assistent ville jeg sige ja tak til.
Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Jeg forstår din pointe, men vi kan jo se resultatet i kampene. En handlingslammet trænerbænk der ikke virker til at sparke meget gejst ind i holdet. Vi stiller bussen og jagter ofte nullet i begge ende og når modstanderen så scorer har vi ingen plan b.

Det må da om noget kunne tilskrives trænerteamet. Med TO assistenter kan det også undre vores enorme mangler på standard situationer i begge ender. Om vi havde 300 hjørnespark ville vi stadig ikke kunne score. Den må falde på en af assistenterne.
Det er Morten Wieghorst der har ansvaret for hvad der bliver gjort under kampene, de andre parrerer blot hans ordrer.
Er det ikke også sådan en debatside-sandhed opstået efter mesterskabet i `08 at assistenttræneren alene står for dødboldssituationer og cheftræneren ikke er inde i det loop?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. feb 2018, 17:55

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Helt enig, bortset fra en lille detalje. En (lille) del af Friis' opgave er faktisk at repræsentere AaB på landsdækkende TV under kampene. Den del af hans opgave har jeg det helt fint med at han bliver kritiseret for.
Fair nok. Men hvis hans fulde jobbeskrivelse udgør 100% er vi så ikke enige om at måden han repræsenterer AaB på i et intetsigende interview med cirkus-klovnen Boldsen på kort før kampen max udgør 1/2 procent af denne? Og at han i øvrigt er en sympatisk mand der ikke sviner folk til i disse interviews men i bund og grund repræsenterer AaB godt, altså udover at mange måske mener han er lidt tør i det?
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 12. feb 2018, 17:56

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Helt enig, bortset fra en lille detalje. En (lille) del af Friis' opgave er faktisk at repræsentere AaB på landsdækkende TV under kampene. Den del af hans opgave har jeg det helt fint med at han bliver kritiseret for.
Jeg synes faktisk Friis er god i interviews. Underspillet Aalborgensisk humor og glimt i øjet.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 12. feb 2018, 19:29

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Helt enig, bortset fra en lille detalje. En (lille) del af Friis' opgave er faktisk at repræsentere AaB på landsdækkende TV under kampene. Den del af hans opgave har jeg det helt fint med at han bliver kritiseret for.
Fair nok. Men hvis hans fulde jobbeskrivelse udgør 100% er vi så ikke enige om at måden han repræsenterer AaB på i et intetsigende interview med cirkus-klovnen Boldsen på kort før kampen max udgør 1/2 procent af denne? Og at han i øvrigt er en sympatisk mand der ikke sviner folk til i disse interviews men i bund og grund repræsenterer AaB godt, altså udover at mange måske mener han er lidt tør i det?
Jeg orker ikke procentregning i denne forbindelse. Jeg synes det er vigtigt at vi fremstår så professionelt som muligt i interviews - især dem under kampene, da det sikkert er dem flest hører. Jeg synes ikke han gør det godt, men der er ingen grund til at ro han ikke er en god assistent, så jeg synes da ikke det alene er nogen grund til at snakke om udskiftninger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 12. feb 2018, 19:31

Martino skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Helt enig, bortset fra en lille detalje. En (lille) del af Friis' opgave er faktisk at repræsentere AaB på landsdækkende TV under kampene. Den del af hans opgave har jeg det helt fint med at han bliver kritiseret for.
Jeg synes faktisk Friis er god i interviews. Underspillet Aalborgensisk humor og glimt i øjet.
Jeg synes ikke har gør det særlig godt. Det er dog blevet meget bedre end det var i de første kampe. Jeg har stor forståelse for at det kan være svært, særligt hvis det han kommunikerer er chefens fortolkninger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 12. feb 2018, 19:34

Køllen I Møllen skrev:
Forza skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
9000AaB skrev:
FIDEL skrev:Dagen derpå må jeg nok krybe til korset og sige, at vi ikke er bedre end vores svageste spillere, og de er dælme ringe. Vi kan ikke komme i top 6 med SÅ ringe en defensiv. Og når vores offensiv samtlige er uskarp så er det svært at opnå resultater.
Jeg giver flere brugere ret i, at pilen i den grad peger på Gaarde og hans mangel på forstand i at opbygge en trup. Han er simpelthen nødt til at blive fyret efter denne sæson. Hans valg af spillere og ikke mindst trænere er forfejlet big time!

Syntes faktisk ikke det er spillerne der er dårlige, men mere MWs måde at sætte sit hold op på.
Ved godt det er nemt at pege finger af træneren hver gang, men efter min mening har vi holdet til top 6.
Vi har bar den forkerte træner -igen igen- og det er både MW og Gaardes skyld.

Det jeg ikke forstår er;
1: vi har spillet bedst når vi spiller 3-4-3 - virker som om vi er bedre til at arbejde hårdere med defensiven når vi har spillet sådan her.
2: det mig en gåde at Rolim aldrig starter inde på trods af han tydeligvis er blandt vores bedste spillere.
3: hvordan kan Patrick ha slået Pallesen af holdet?......
4: hvorfor har vi de assistent trænere som vi har? kan ikke forstår hvad Augu skal bruges til fx.
5: vi er chokerende dårlige til hjørne - både i forsvar og angrebs situationen - hvorfor fanden har man stadig ikke fundet en løsning på dette????

Det eneste der er positivt ved at vi ikke kommer i top 6 er at vi må gå ud fra at MW ryger, og måske Gaarde også.
PS Kuhn er heldigvis stadig ledig - det samme er Hamren vel også ;)
Hamrén er teknisk direktør i en sydafrikansk klub nu.
Kuhn kan vi sagtens blive enige om vil være det optimale at hente ind for vores trup - særligt fordi vi har store problemer med defensiven, på dødbolde samt gerne vil sluse unge spillere ind på holdet, hvilket Kuhn er fantastisk dygtig til.
Der er simpelthen gået for meget leverpostej i AaB. Det kunne man leve med, såfremt det gav resultater, men det har det indtil videre IKKE givet!

Gaarde, Wieghorst og Friis - Damn det er kedeligt, og åbenbart ikke det der skal give AaB succes. Alle 3 bør meget snart være færdige i AaB. Friis kunne godt arbejde i AaB efterfølgende tænker jeg, men ikke med SL-holdet. Og ja hvad laver Augu egentlig??? Andet end at stå for dødbolde, hvilket han ikke just har haft succes med.

En ny sportslig ledelse i klubben med Ole Nielsen som sportsdirektør, Allan Kuhn eller Matsson som cheftræner, og Priske/Bo Zinck/Enevoldsen som assistent ville jeg sige ja tak til.
Jeg synes efterhånden det er lidt trættende at folk herinde stempler dele af trænerteamet og dømmer dem udelukkende udfra hvor "spændende" de optræder i medierne. Efter min mening kan de være jordens største tørvetrillere sålænge de passer deres arbejde ordentligt. Hvor mange af os herinde har reelt indsigt i hvor dygtige Augo, Friis mfl er på træningsbanen og taktisk?
Jeg forstår din pointe, men vi kan jo se resultatet i kampene. En handlingslammet trænerbænk der ikke virker til at sparke meget gejst ind i holdet. Vi stiller bussen og jagter ofte nullet i begge ende og når modstanderen så scorer har vi ingen plan b.

Det må da om noget kunne tilskrives trænerteamet. Med TO assistenter kan det også undre vores enorme mangler på standard situationer i begge ender. Om vi havde 300 hjørnespark ville vi stadig ikke kunne score. Den må falde på en af assistenterne.
Det er Morten Wieghorst der har ansvaret for hvad der bliver gjort under kampene, de andre parrerer blot hans ordrer.
Er det ikke også sådan en debatside-sandhed opstået efter mesterskabet i `08 at assistenttræneren alene står for dødboldssituationer og cheftræneren ikke er inde i det loop?
Vi er helt enige i at Wieghorst har ansvaret. Men det er trænerteamet der i fællesskab danner grobund for spillet og beslutningerne. Ligeså vel som det var under Lars Søndergaard. Jeg synes derfor godt man kan pege fingre af trænerteamet som helhed.

I forhold til dødbolde er det i mange klubber assistentens ansvar. Priske stod således også for dette i FCM og FCK. Jeg går ud fra at man med to assistenterne i AaB uddelegerer opgaverne og tænker derfor også at det er ret oplagt at en af de to står for dødbolde. Men du har ret i at vi ikke ved det med sikkerhed.

Under Kuhn var det helt tydeligt hvilken indflydelse han havde som assistent. Det kan hverken Augu eller Friis prale af. Havde de haft tilsvarende ville ingen pege fingre af Friis’ snøvlede sidelinje interviews.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af 9000AaB » 19. feb 2018, 11:16

Er jeg den eneste der ikke forstod hvorfor Bla Blåbjerg fik hele kampen, Lesniak blev skiftet ud med MC og hvorfor fanden det tog så lag tid for MW at skifte om til en offensiv opstilling da man blev 1 mand i overtal for derefter at sende en defensiv spiller ind istedet for en offensiv...... for satan jeg er træt af MW....... 5 point tabt i 2 kampe som vi burde ha fået..... istedet må vi nøje smed det ene igår.

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Wieghorst ny træner

Indlæg af Nicorisa » 19. feb 2018, 12:41

@9000AaB

Nej, det er du sikkert ikke - men jeg er ikke enig...

For det første skiftede han Lesniak ud med Flores - pænt offensivt må jeg sige! For det andet blev Rolim byttet med Safranko (ikke defensivt i hvert fald) og Kusk var træt, så noget skulle der ske.. Om MC var den rigtige er svært at sige, det er jo altid et kompromis, en balance og mange overvejelser for og imod.. - vi blev da ikke straffet af kontrakniven i hvert fald!

Jeg havde også håbet at Ahlmann havde fået 2.halvleg - er sikker på MW havde gjort dette hvis han havde en 4. udskiftning

MW blev igår offer for hans spilleres manglende kynisme i begge felter - han kan ikke tilskrives at Kusk brænder straffe, at der laves personlig opdækningsfejl ved hjørne og at Pallesen ikke bidrager med noget konstruktivt, slutprodukt offensivt... Disse situationer blev i min verden kampafgørende og er forskel på sejr og ikke-sejr.

Vi skal spille hurtigere, skabe flere chancer og være mere kyniske overalt på banen. Igår var 50/50, kampen i Silkeborg var rædselfuld - så alt i alt langt bedre præstation igår!


Sent from my iPhone using Tapatalk

CphAab
2. div
2. div
Indlæg: 197
Tilmeldt: 18. feb 2018, 14:26
Favoritspiller: Erik bo

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af CphAab » 19. feb 2018, 17:00

Det er ikke MWs skyld kusk brænder straffe.

Men det er MWs skyld vi de første 25minutter af 2. Halvleg står defensivt og ligner det er os der er i undertal.

Havde det været den omvendte situation havde zorninger
Rykket hovedet af dem.

Der sad han bare og kiggede ud i luften.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 19. feb 2018, 18:29

CphAab skrev:Det er ikke MWs skyld kusk brænder straffe.

Men det er MWs skyld vi de første 25minutter af 2. Halvleg står defensivt og ligner det er os der er i undertal.

Havde det været den omvendte situation havde zorninger
Rykket hovedet af dem.

Der sad han bare og kiggede ud i luften.
Wieghorst er en moderne leder. Dem kan vi godt lide i DK - de gør ikke nogen fortræd.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 19. feb 2018, 19:28

Nicorisa skrev:@9000AaB

Nej, det er du sikkert ikke - men jeg er ikke enig...

For det første skiftede han Lesniak ud med Flores - pænt offensivt må jeg sige! For det andet blev Rolim byttet med Safranko (ikke defensivt i hvert fald) og Kusk var træt, så noget skulle der ske.. Om MC var den rigtige er svært at sige, det er jo altid et kompromis, en balance og mange overvejelser for og imod.. - vi blev da ikke straffet af kontrakniven i hvert fald!

Jeg havde også håbet at Ahlmann havde fået 2.halvleg - er sikker på MW havde gjort dette hvis han havde en 4. udskiftning Billede

MW blev igår offer for hans spilleres manglende kynisme i begge felter - han kan ikke tilskrives at Kusk brænder straffe, at der laves personlig opdækningsfejl ved hjørne og at Pallesen ikke bidrager med noget konstruktivt, slutprodukt offensivt... Disse situationer blev i min verden kampafgørende og er forskel på sejr og ikke-sejr.

Vi skal spille hurtigere, skabe flere chancer og være mere kyniske overalt på banen. Igår var 50/50, kampen i Silkeborg var rædselfuld - så alt i alt langt bedre præstation igår!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wieghorst er det dig? Vor herre bevares. Sikke et forsvar af en uduelig træner.
Han kunne sammen med Gaarde bare have sørget for gode nok spillere til truppen. Men nej det kan de ikke finde ud af...!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2018, 20:47

FIDEL skrev:
Nicorisa skrev:@9000AaB

Nej, det er du sikkert ikke - men jeg er ikke enig...

For det første skiftede han Lesniak ud med Flores - pænt offensivt må jeg sige! For det andet blev Rolim byttet med Safranko (ikke defensivt i hvert fald) og Kusk var træt, så noget skulle der ske.. Om MC var den rigtige er svært at sige, det er jo altid et kompromis, en balance og mange overvejelser for og imod.. - vi blev da ikke straffet af kontrakniven i hvert fald!

Jeg havde også håbet at Ahlmann havde fået 2.halvleg - er sikker på MW havde gjort dette hvis han havde en 4. udskiftning Billede

MW blev igår offer for hans spilleres manglende kynisme i begge felter - han kan ikke tilskrives at Kusk brænder straffe, at der laves personlig opdækningsfejl ved hjørne og at Pallesen ikke bidrager med noget konstruktivt, slutprodukt offensivt... Disse situationer blev i min verden kampafgørende og er forskel på sejr og ikke-sejr.

Vi skal spille hurtigere, skabe flere chancer og være mere kyniske overalt på banen. Igår var 50/50, kampen i Silkeborg var rædselfuld - så alt i alt langt bedre præstation igår!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Wieghorst er det dig? Vor herre bevares. Sikke et forsvar af en uduelig træner.
Han kunne sammen med Gaarde bare have sørget for gode nok spillere til truppen. Men nej det kan de ikke finde ud af...!
Hvis du læser Nicorisa's indlæg, så skriver han blot, at @9000AaB ikke har ret i, at Wieghorsts udskiftninger var defensive. Der eneste forsvar, som han gør sig skyldig i, er, at han ikke kaster sig frådende over Wieghorst med usande begrundelser.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 19. feb 2018, 21:20

BassogogsVen skrev: Wieghorst er en moderne leder. Dem kan vi godt lide i DK - de gør ikke nogen fortræd.
Stop nu det intetsigende vrøvl.

Man behøver skam ikke være et dumt svin for at være en god leder, og man bliver ikke en god leder af at være et dumt svin.

...og så er det sådan set ligegyldigt hvormange gange du gentager det, det bliver det ikke mere rigtigt af.

En (ren) indpisker som Jacob Michelsen giver måske god mening i Sønderjyske, men hvis man gerne vil spille flot angrebsfordbold, så er det nok andre kompetencer der er mere vigtige. Uanset hvad, så er den del af trænergerningen (coachingen) der foregår på banen groft overvurderet i fodbold, men det hænger nok sammen med at det er der man ser træneren. 95% af hans arbejde foregår altså på andre tidspunkter og andre steder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2018, 21:22

FIDEL skrev:Puds din glorie.
Du må gerne jagte Wieghorst, men brug fakta.

Og der er rigelig med acceptabel fakta at bruge til at skyde efter ham, hvorfor så opfinde alternative sandheder.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 19. feb 2018, 22:55

FlæskeFrank skrev:
FIDEL skrev:Puds din glorie.
Du må gerne jagte Wieghorst, men brug fakta.

Og der er rigelig med acceptabel fakta at bruge til at skyde efter ham, hvorfor så opfinde alternative sandheder.
Alternative sandheder? Fakta kan ret tydeligt ses på resultaterne, de spillere der hentes, og på holdets personlige fejl. Det er absurd.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlæskeFrank » 19. feb 2018, 23:52

FIDEL skrev:Alternative sandheder? Fakta kan ret tydeligt ses på resultaterne, de spillere der hentes, og på holdets personlige fejl. Det er absurd.
Jamen lige præcis, derfor er der heller ingen grund til at hidse sig op over @9000AaB, som blot konstaterede, at der ikke var tale om defensive udskiftninger i gårsdagens kamp.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kristian » 19. feb 2018, 23:56

FlæskeFrank skrev:
FIDEL skrev:Alternative sandheder? Fakta kan ret tydeligt ses på resultaterne, de spillere der hentes, og på holdets personlige fejl. Det er absurd.
Jamen lige præcis, derfor er der heller ingen grund til at hidse sig op over @9000AaB, som blot konstaterede, at der ikke var tale om defensive udskiftninger i gårsdagens kamp.
Det er tydeligt, at der blot skal findes noget at skyde MW med jo.
------------------
mvh Kristian

Besvar