Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamling » 3. nov 2017, 11:30

Bare rolig. Nu kvalificerer Peru sig til VM. Der spiller Flores så en kanon slutrunde, hvorefter vi sælger ham til Kina eller en spansk topklub for en ordentlig dyne. Dem kan vi så kaste i samme retning som Basse-pengene for at holde MW´s faldefærdige skude flydende.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2017, 13:39

jonas386 skrev: Selvfølgelig tæller den første sæson som modargument. Jeg har aldrig påstået andet. Jeg vil dog stadig vove den påstand, at 177 kampe taler et noget tydeligere sprog end 33. Jeg synes det er helt rimeligt at kigge på hans første sæson og påstå at han altså har vist, at han kan spille offensiv fodbold, og have gode sæsoner. Men det er bare ikke det billede man ser over de næste (næsten) 6 sæsoner.
Den påstand er forfejlet, for det er ikke et valg mellem 33 og 177 kampe. Du har et komplet dataset som indeholder 210 kampe, så det skal du bruge. Det taler et tydeligere sprog end 33 eller 177, fordi de repræsenterer bedst de reelle data. Du skal give et fornuftigt og uafhængigt argument for at ignorere data. Hvorfor skal vi forresten have 16/17 sæsonen med? Den er også en outlier. Den eneste grund til at du vælger at ekskludere en sæson, er tilsyneladende at du allerede har bestemt dig for hvad konklusionen er på forhånd, og at de første kampe svækker den konklusion. Det er uredeligt. Ingen diskussion.

Mere vigtigt, du sender mig omgående en pb med en email på den metodelærer der har sagt god for at ignorere datapunkter arbitrært, fordi de ikke lige passer ind. Det er potentielt livsfarligt i nogle sammenhænge at gøre, og det skal stoppes omgående. Alternativt kan du indrømme at du ikke er på specielt sikker metodisk grund her, uden omsvøb tak.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2017, 13:47

jonas386 skrev: Min brug af begrebet fejler ingenting. Man kan derimod diskutere hvorvidt det er hensigtmæssigt at udelukke outlieren, eller ej.
Ift Kent Nielsen, så stikker 2013/14 sæsonen også ud, og det er da heller ikke en sæson der er retvisende for hans generelle evner som træner. Når den sæson efterhånden er 10 år gammel, og hans snit derudover ligger på omkring 1.2 point pr kamp, så synes jeg da også det er helt rimeligt at diskutere om han på det pågældende tidspunkt vitterligt er en træner der ville kunne præstere det samme igen under lignende omstændigheder.
jonas386 skrev: Det er helt rimeligt at sætte spørgsmålstegn ved, at jeg undlader at regne den første sæson med. Det var primært for at understrege en pointe om, at vi altså har en træner der henter få point, og scorer få mål og at det har været et problem i nærmest hele hans trænerkarriere.
Rimeligt at diskutere? Rimeligt at sætte spørgsmålstegn ved? Nej! Det er ikke rimeligt, for det er ting der ikke står til diskussion. Det er bundhamrende forkert at ignorere data bare fordi det svækker ens yndlingskonklusion. Du skal tage alt data med, og derefter kan du så, i lyset af al data, e.g. argumentere for at der er en tydelig udvikling over hver sæson, og så gør det sure arbejde i at forklare hvorfor udviklingen ser sådan ud. Men du skal fandme ikke begynd at ekskludere data willy nilly. Kent Nielsen blev rent faktisk mester, og Wieghorst har et snit der er højere end det nævnte. Igen, dit arbejde er at forklare hvorfor det Kents mesterskab ikke er en indikation af hans evner længere, og hvorfor Wieghorst er dårligere end hans stats indikerer. Dit arbejde er ikke er pille ved data, men du må gerne forsøge at forklare hvorfor data ikke er retvisende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2017, 13:59

Klaus skrev:Jeg anerkender, at Wieghorst var en god træner for Farum. Men det ændrer ikke på, at hans resultater i AaB har været knaldhamrende ringe. Helt subjektivt synes jeg AaB er blevet et kedeligere hold, og glæden ved at komme på stadion er støt faldende. Jeg er stadigvæk irriteret over, at man ikke gav Kuhn chancen i sin tid. Han kunne om ikke andet have bragt noget begejstring ind omkring holdet, og det var der brug for.

Jeg håber AaB vinder hver gang, og at Wieghorst på en eller anden måde får vendt skuden. Men lige nu se det sort ud, og jeg frygter det her vil gå helt galt, og det vil næsten ikke være til at bære, hvis vi bare har pisset Bassagogmillionerne væk..
Det der med, at vi har spildt pengene fra Bassogog-salget væk kan jeg ikke rigtig se. De spillere vi har hentet er udemærkede spillere og bør kunne præstere under et bedre spilkoncept samt et mere engageret trænerteam. Dog er det let at se i bakspejlet, at Gaarde burde have hentet en proven målscorer istedet for en ung Safranko, selvom Safranko nok skal nå at blive en god superligaspiller.

Men det HELT store problem er den manglende selvtillid vores spillere og træner har! Vi kommer aldrig ud af suppedasen hvis ikke Wieghorst tvinger spillerne til at tænke mere fremadrettet, ligesom Kent og Kuhn gjorde, da de var her i deres sidste sæson. Her fik spillerne at vide, at de skulle spille bolden op bagfra istedet for at sparke langt etc. Og ideen var at spille chancerne større.
Men dengang havde vi også nogle spillere, som var rigtig gode til at spille i små rum bl.a. Thomsen, Kusk og Jønsson. Idag har vi Flores og Rolim, der egentlig bør være særdeles egnede som mellemrumsspillere, men problemet er jo bl.a., at bolden mistes allerede inden de bliver involveret i spillet! Og de 2 sydamerikanere er IKKE købt som kanterne der skal suse op og ned ad sidelinjen - så man kan sige. at nogle spillere bliver brugt helt forkert af Wieghorst.
Allan Kuhn var pisse god til at tæske selvtillid ind i spillerne, og den disciplin mangler pt. i AaB - efter min mening.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 3. nov 2017, 14:05

jonas386 skrev:
Gnu skrev: Ja, det ved jeg, og din brug af begrebet er temmelig tvivlsom. Skal man følge din logik, kan man også bare lige betegne Kent Nielsens doublesæson som en outlier og udelade den, for den stikker jo også ud, og så har Kent Nielsen jo været en ret middelmådig træner for AaB.
Min brug af begrebet fejler ingenting. Man kan derimod diskutere hvorvidt det er hensigtmæssigt at udelukke outlieren, eller ej.
Ift Kent Nielsen, så stikker 2013/14 sæsonen også ud, og det er da heller ikke en sæson der er retvisende for hans generelle evner som træner. Når den sæson efterhånden er 10 år gammel, og hans snit derudover ligger på omkring 1.2 point pr kamp, så synes jeg da også det er helt rimeligt at diskutere om han på det pågældende tidspunkt vitterligt er en træner der ville kunne præstere det samme igen under lignende omstændigheder.

Det er helt rimeligt at sætte spørgsmålstegn ved, at jeg undlader at regne den første sæson med. Det var primært for at understrege en pointe om, at vi altså har en træner der henter få point, og scorer få mål og at det har været et problem i nærmest hele hans trænerkarriere.
Nu har Buzz har allerede taget dig i skole og forklaret dig, hvorfor du er helt forkert på den, så jeg behøver vist ikke at gentage.

Brug dog argumenter, hvor du er på hjemmebane frem for at spille smart med begreber og bullshit, du alligevel ikke rigtigt kender. Du bevægede dig ud på tynd is, og du faldt i vandet, jonas. Igen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2017, 14:12

Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.

Angående mesterskaber, så skal man også huske på, at der ikke skal et konstant antal point til for at blive mester (eller nummer 5). Derfor er placeringen sekundær. Det er snittet på (for Kent) 1.88 der er relevant.

Som jeg skriver, det var for at understrege en pointe. Og jeg nævner netop at det er med forbehold.

Jeg vil derudover mene, at det ville være helt rimeligt at gøre det samme med eksempelvis en angriber med en enkelt god sæson. Hvilket også sker i tide og utide både herinde og andre steder

Gnu: igen, jeg har haft statistik og brugt det i forskellige sammenhænge. Men igen, godt forsøgt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2017, 14:39

jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.
AaaaRRRRRHHH!!!! Hvad mener du med "hans snit kun bliver holdt oppe af en god første sæson", og hvordan i h+%vede kan det nogensinde bliver en grund i sig selv til at ignorere den sæson? Hans snit bliver også holdt nede af en dårlig sæson. Det er netop uredeligt når du ikke giver en valid grund til at ignorere data, andet end at det er en outlier. Jonas ffs. nå får du altså snart hovedet ud af r#ven.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 3. nov 2017, 14:50

jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.

Angående mesterskaber, så skal man også huske på, at der ikke skal et konstant antal point til for at blive mester (eller nummer 5). Derfor er placeringen sekundær. Det er snittet på (for Kent) 1.88 der er relevant.

Som jeg skriver, det var for at understrege en pointe. Og jeg nævner netop at det er med forbehold.

Jeg vil derudover mene, at det ville være helt rimeligt at gøre det samme med eksempelvis en angriber med en enkelt god sæson. Hvilket også sker i tide og utide både herinde og andre steder

Gnu: igen, jeg har haft statistik og brugt det i forskellige sammenhænge. Men igen, godt forsøgt.
Det er muligt, at du har haft statistik, men du forstår tydeligvis ikke at bruge det. Du vælger og fravælger bare det, der understøtter din på forhånd dragede konklusion, og det er en overordentlig tvivlsom måde at bruge statistik på.

Men fortsat bare med at grave dit eget hul dybere. Det er ganske underholdende.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af white splash » 3. nov 2017, 14:52

Jeg fik også 13 i alle mine eksamener i folkeskolen, hvis man da lige udelukker de eksamener jeg ikke fik 13... :aabfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2017, 14:54

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.
AaaaRRRRRHHH!!!! Hvad mener du med "hans snit kun bliver holdt oppe af en god første sæson", og hvordan i h+%vede kan det nogensinde bliver en grund i sig selv til at ignorere den sæson? Hans snit bliver også holdt nede af en dårlig sæson. Det er netop uredeligt når du ikke giver en valid grund til at ignorere data, andet end at det er en outlier. Jonas ffs. nå får du altså snart hovedet ud af r#ven.
Jeg forstår slet ikke du skriver, at jeg ignorerer data. For det gør jeg ikke. Jeg fremlægger hvordan hans statistik for hele karrieren ser ud, og derefter forklarer jeg hvordan de tal ser ud, hvis man ikke tæller den første sæson med. Det er fortolkning. Man kan diskutere fortolkningen og om den giver mening, men du kan ikke kalde det uredeligt.
Er du sikker på, at du har læst mit første indlæg?

Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.

Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør. Læs ovenstående.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2017, 14:56

jonas386 skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.
AaaaRRRRRHHH!!!! Hvad mener du med "hans snit kun bliver holdt oppe af en god første sæson", og hvordan i h+%vede kan det nogensinde bliver en grund i sig selv til at ignorere den sæson? Hans snit bliver også holdt nede af en dårlig sæson. Det er netop uredeligt når du ikke giver en valid grund til at ignorere data, andet end at det er en outlier. Jonas ffs. nå får du altså snart hovedet ud af r#ven.
Jeg forstår slet ikke du skriver, at jeg ignorerer data. For det gør jeg ikke. Jeg fremlægger hvordan hans statistik for hele karrieren ser ud, og derefter forklarer jeg hvordan de tal ser ud, hvis man ikke tæller den første sæson med. Det er fortolkning. Man kan diskutere fortolkningen og om den giver mening, men du kan ikke kalde det uredeligt.
Er du sikker på, at du har læst mit første indlæg?

Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.

Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør. Læs ovenstående.
'

Det bliver ikke mindre uredeligt blot fordi du er eksplicit omkring at du er uredelig.

Igen,

Jonas, hvorfor, skal, vi, ikke, tælle, første, sæson, med?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Nitten » 3. nov 2017, 15:21

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.
AaaaRRRRRHHH!!!! Hvad mener du med "hans snit kun bliver holdt oppe af en god første sæson", og hvordan i h+%vede kan det nogensinde bliver en grund i sig selv til at ignorere den sæson? Hans snit bliver også holdt nede af en dårlig sæson. Det er netop uredeligt når du ikke giver en valid grund til at ignorere data, andet end at det er en outlier. Jonas ffs. nå får du altså snart hovedet ud af r#ven.
Jeg forstår slet ikke du skriver, at jeg ignorerer data. For det gør jeg ikke. Jeg fremlægger hvordan hans statistik for hele karrieren ser ud, og derefter forklarer jeg hvordan de tal ser ud, hvis man ikke tæller den første sæson med. Det er fortolkning. Man kan diskutere fortolkningen og om den giver mening, men du kan ikke kalde det uredeligt.
Er du sikker på, at du har læst mit første indlæg?

Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.

Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør. Læs ovenstående.
'

Det bliver ikke mindre uredeligt blot fordi du er eksplicit omkring at du er uredelig.

Igen,

Jonas, hvorfor, skal, vi, ikke, tælle, første, sæson, med?

Hvis man sammenligner Wieghorsts præstationer med tidligere AaB trænernes er der intet i tallene der taler for at Wieghorst skal fortsætte i jobbet.
Tallene er fra superstat.dk og jeg går udfra at de har alle AaB superliga kampe er talt med. Det skriger da til himlen at wieghorst skal væk.

Navn K V U T Mål Point-snit
Allan Kuhn 7 4 3 0 13-6 2,14
Søren Kusk 14 7 5 2 26-19 1,86
Erik Hamrén 145 74 35 36 247-176 1,77
Hans Backe 81 33 30 18 141-100 1,59
Peter Rudbæk 66 29 16 21 103-94 1,56
Sepp Piontek 33 15 6 12 57-38 1,55
Lars Søndergaard 62 27 11 24 95-82 1,48
Kent Nielsen 154 62 41 51 218-193 1,47
Poul Erik Andreasen 185 70 55 60 288-252 1,43
Per Westergaard 43 15 14 14 63-57 1,37
Magnus Pehrsson 60 18 19 23 65-72 1,22
Morten Wieghorst 27 6 10 11 23-37 1,04
Bruce Rioch 10 2 2 6 10-19 0,80

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kempes » 3. nov 2017, 15:23

Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt hvilket pointsnit Wieghorst havde i FCN for 10 år siden?

Han er i dag træner for Aalborg BK, og her har han efter min mening fejlet på (minimum) tre områder; Holdet får for få point i superligaen i forhold til målsætningen; Holdet spiller ikke seværdig fodbold (uanset hvilken type bold man holder af); Ingen af spillernes præstationer lever op til det potentiale de har.

Derfor bør vi få en ny træner ASAP.

Vi skal ikke holde krampagtigt fast i en træner, der har vist sig at være et fejlcast, fordi klubber vi helst ikke vil sammenlignes med også har fyret deres trænere.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Califfen » 3. nov 2017, 16:46

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.
AaaaRRRRRHHH!!!! Hvad mener du med "hans snit kun bliver holdt oppe af en god første sæson", og hvordan i h+%vede kan det nogensinde bliver en grund i sig selv til at ignorere den sæson? Hans snit bliver også holdt nede af en dårlig sæson. Det er netop uredeligt når du ikke giver en valid grund til at ignorere data, andet end at det er en outlier. Jonas ffs. nå får du altså snart hovedet ud af r#ven.
Jeg forstår slet ikke du skriver, at jeg ignorerer data. For det gør jeg ikke. Jeg fremlægger hvordan hans statistik for hele karrieren ser ud, og derefter forklarer jeg hvordan de tal ser ud, hvis man ikke tæller den første sæson med. Det er fortolkning. Man kan diskutere fortolkningen og om den giver mening, men du kan ikke kalde det uredeligt.
Er du sikker på, at du har læst mit første indlæg?

Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.

Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør. Læs ovenstående.
'

Det bliver ikke mindre uredeligt blot fordi du er eksplicit omkring at du er uredelig.

Igen,

Jonas, hvorfor, skal, vi, ikke, tælle, første, sæson, med?
Men man ser jo alligevel statistik blive brugt på den måde hele tiden i sport.

Fx: "I de sidste 7 kampe har det hold kun fået så få points." Her udelukker man da så også lige kampene før det.

Eller fra basketball: "I de sidste 25 minutter af kampen har det hold scoret 20 points flere end det andet hold."

Jeg kan sgu ikke se problemet. Jeg har self heller aldrig haft statistik, men man belyser da brugbare tendenser, som er nemme at sætte sig ind i.
Det er måske en meget medieskabt metode i virkeligheden.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 3. nov 2017, 16:46

Kempes skrev:Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt hvilket pointsnit Wieghorst havde i FCN for 10 år siden?

Han er i dag træner for Aalborg BK, og her har han efter min mening fejlet på (minimum) tre områder; Holdet får for få point i superligaen i forhold til målsætningen; Holdet spiller ikke seværdig fodbold (uanset hvilken type bold man holder af); Ingen af spillernes præstationer lever op til det potentiale de har.

Derfor bør vi få en ny træner ASAP.

Vi skal ikke holde krampagtigt fast i en træner, der har vist sig at være et fejlcast, fordi klubber vi helst ikke vil sammenlignes med også har fyret deres trænere.
Har du overvejet at spillerne bare ikke er bedre end de nuværende præstationer. Det er et meget større problem end Wieghorst.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2017, 16:53

Califfen skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:Det er da rigtigt, at den næppe var gået i en statistisk undersøgelse. Men det er jo heller ikke det vil foretager os her.
Jeg gør netop opmærksom på at hans snit bliver holdt oppe af en god første sæson. Du kan ikke kalde det uredeligt når jeg netop understreger at det tal kun kommer frem, under de omstændigheder jeg nævner.
AaaaRRRRRHHH!!!! Hvad mener du med "hans snit kun bliver holdt oppe af en god første sæson", og hvordan i h+%vede kan det nogensinde bliver en grund i sig selv til at ignorere den sæson? Hans snit bliver også holdt nede af en dårlig sæson. Det er netop uredeligt når du ikke giver en valid grund til at ignorere data, andet end at det er en outlier. Jonas ffs. nå får du altså snart hovedet ud af r#ven.
Jeg forstår slet ikke du skriver, at jeg ignorerer data. For det gør jeg ikke. Jeg fremlægger hvordan hans statistik for hele karrieren ser ud, og derefter forklarer jeg hvordan de tal ser ud, hvis man ikke tæller den første sæson med. Det er fortolkning. Man kan diskutere fortolkningen og om den giver mening, men du kan ikke kalde det uredeligt.
Er du sikker på, at du har læst mit første indlæg?

Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.

Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør. Læs ovenstående.
'

Det bliver ikke mindre uredeligt blot fordi du er eksplicit omkring at du er uredelig.

Igen,

Jonas, hvorfor, skal, vi, ikke, tælle, første, sæson, med?
Men man ser jo alligevel statistik blive brugt på den måde hele tiden i sport.

Fx: "I de sidste 7 kampe har det hold kun fået så få points." Her udelukker man da så også lige kampene før det.

Eller fra basketball: "I de sidste 25 minutter af kampen har det hold scoret 20 points flere end det andet hold."

Jeg kan sgu ikke se problemet. Jeg har self heller aldrig haft statistik, men man belyser da brugbare tendenser, som er nemme at sætte sig ind i.
Det er måske en meget medieskabt metode i virkeligheden.
Det kan være helt ok at udlede tendenser på den måde, men det er det bestemt ikke altid. Jeg orker dog ikke lige at uddybe da jeg sidder på telefonen, udover at nævne at det handler om motivet for at vælge netop *de* 7 kampe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Nitten » 3. nov 2017, 17:19

Jakobsen skrev:
Kempes skrev:Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt hvilket pointsnit Wieghorst havde i FCN for 10 år siden?

Han er i dag træner for Aalborg BK, og her har han efter min mening fejlet på (minimum) tre områder; Holdet får for få point i superligaen i forhold til målsætningen; Holdet spiller ikke seværdig fodbold (uanset hvilken type bold man holder af); Ingen af spillernes præstationer lever op til det potentiale de har.

Derfor bør vi få en ny træner ASAP.

Vi skal ikke holde krampagtigt fast i en træner, der har vist sig at være et fejlcast, fordi klubber vi helst ikke vil sammenlignes med også har fyret deres trænere.
Har du overvejet at spillerne bare ikke er bedre end de nuværende præstationer. Det er et meget større problem end Wieghorst.
Men en del af vores spillere udtages jo jævnligt til diverse landshold så helt elendige kan de jo ikke være.
Wieghorst har haft tid nok nu til at vise resultater. Det gør han ikke, så han skal ud nu hvis vi skal have en reel chance for at få rettet op i denne sæson. Gaarde må æde sin stolthed og køre til Gug og hente Kuhn.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gnu » 3. nov 2017, 19:23

jonas386 skrev:Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør.
Jo, du gør sgu da så. Du skriver det oven i købet selv:
Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.
Jeg tror simpelthen ikke, at du er klar over, hvad du selv laver. Du jonglerer bare rundt med et begreb, som lyder fedt uden at kende substansen. Du har sikkert bare læst lidt på wiki, og så prøver du at bluffe med den overfladiske "viden", du dér har samlet op. Jeg har set det så mange gange blandt førsteårsstuderende, som ikke ejer evnen til at fordybe sig, men bare har læst lidt på må og få på nettet og forsøger at bullshitte sig igennem. Går man dem lidt på klingen bliver det dog hurtigt tydeligt, at det bare er et tyndt lag fernis, der dækker over en afgrund af uvidenhed.

Det bliver ikke mere rigtigt at udelade data, bare fordi du gør opmærksom på, at du gør det. Det bliver heller ikke mere lovligt at stjæle en bil, selvom du fortæller nogen, at du går ud for at gøre det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2017, 20:07

Gnu skrev:
jonas386 skrev:Gnu: Nej, det er ikke det jeg gør.
Jo, du gør sgu da så. Du skriver det oven i købet selv:
Det ville være uredeligt, hvis jeg havde undladet at tælle dem med, uden at give udtryk for at det var tilfældet.
Jeg tror simpelthen ikke, at du er klar over, hvad du selv laver. Du jonglerer bare rundt med et begreb, som lyder fedt uden at kende substansen. Du har sikkert bare læst lidt på wiki, og så prøver du at bluffe med den overfladiske "viden", du dér har samlet op. Jeg har set det så mange gange blandt førsteårsstuderende, som ikke ejer evnen til at fordybe sig, men bare har læst lidt på må og få på nettet og forsøger at bullshitte sig igennem. Går man dem lidt på klingen bliver det dog hurtigt tydeligt, at det bare er et tyndt lag fernis, der dækker over en afgrund af uvidenhed.

Det bliver ikke mere rigtigt at udelade data, bare fordi du gør opmærksom på, at du gør det. Det bliver heller ikke mere lovligt at stjæle en bil, selvom du fortæller nogen, at du går ud for at gøre det.
Nej. Du skriver at jeg vælger og fravælger data, som det passer mig for at understøtte en konklusion. Det er ganske enkelt ikke korrekt. Jeg skriver, at Wieghorst har et snit på 1.27 for hele karrieren, et snit der falder til 1.18, hvis man fratrækker den første sæson. Hvilke tal er det du mener jeg ignorerer?
Der er tale om fortolkning, og ikke manipulation, selvom både du og Buzz gerne vil have det til at fremstå sådan. Du kan være enig eller uenig i fortolkningen, men der er ikke tale om at fravælge tal, eller andet.

Jeg er iøvrigt ikke førsteårsstuderende. Men igen, godt forsøgt. Derudover går du mig jo ikke "på klingen", du gentager hvad Buzz siger fordi du gerne vil være med.
Det bliver selvfølgelig også mindre uredeligt af, at der er gennemsigtighed med metoden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af doukas » 3. nov 2017, 20:07

Gnu skrev:Det bliver heller ikke mere lovligt at stjæle en bil, selvom du fortæller nogen, at du går ud for at gøre det.
Det er muligt, at du underviser, og det her er din claim to fame, men skal vi nu ikke liiiiige.....

Wieghorst har, med eller under første sæson i FCN, et dårligt pointgennemsnit. Og et markant dårligere pointgennemsnit med AaB end LS, som tilmed havde en trup, som kørte på et lavere budget og havde flere kampe mod "stærke hold".

Wieghorst har i 27 kampe med AaB formået at vinde over Silkeborg, Lyngby, AGF og Helsingør. Det er pinligt og det skriger til himlen. Mon ikke Wieghorst var blevet fyret, hvis det ikke var fordi, det er kort tid siden med sidste fyring.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar