Kommer AaB i top 6??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. mar 2017, 22:13

Kunji skrev:mindre_gult_og_blåt_tak fortsætter bare sin mærkelige stil med at være bogstavelig. Vi er selvfølgelig ikke kun 5 point fra bronzemedaljer pt., men vi er 5 point fra 3. pladsen.
Ak.

Men det giver jo selvfølgelig mening, og sikke en øjenåbner for alle dem som troede vi rent faktisk ville få bronzemedaljerne om 5 point. Dog måske en anelse farligt at tage alt på debatsiden bogstaveligt, jeg kan forudse visse problemer med det :)

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 6. mar 2017, 00:48

Jesper Schmidt skrev:
Kunji skrev:mindre_gult_og_blåt_tak fortsætter bare sin mærkelige stil med at være bogstavelig. Vi er selvfølgelig ikke kun 5 point fra bronzemedaljer pt., men vi er 5 point fra 3. pladsen.
Ak.

Men det giver jo selvfølgelig mening, og sikke en øjenåbner for alle dem som troede vi rent faktisk ville få bronzemedaljerne om 5 point. Dog måske en anelse farligt at tage alt på debatsiden bogstaveligt, jeg kan forudse visse problemer med det :)
Hold da fast!
Sikke et postyr det kan give, at skrive: "Det er vist ikke helt korrekt...".

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AalBoyeBK » 6. mar 2017, 20:55

Afgørende kampe for os i næste runde:

Randers - AGF
OB - SønderjyskE

Man kan håbe vi har fået sat OB i gang, for lidt hjælp vil godt nok være fantastisk. Hvis begge hold smider point i de kampe (Hvilket jeg stadig vil betegne som relativt realistisk deres form in mente), så har vi kun brug for 3 point i de 2 sidste kampe. Altså hvis Silkeborg ikke laver 6 (Har FCN og FCK)

Vi spiller mandag, hvilket må være en fordel, da vi så nogenlunde ved hvilket resultat, som er mest brugbart for os.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FIDEL » 6. mar 2017, 22:24

Tror nu nok at vi kommer med at komme i slutspillet. Men det kræver nok mindst 3 points mere. Og Würtz ude imod fcm, så her vil 1 point være ok.
Viborg kæmper for at undgå nedrykning, så det bliver ikke nemt at vinde dernede...

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AaB - Ølstykke » 7. mar 2017, 03:58

Tror nu nok at vi kommer med at komme i slutspillet. Men det kræver nok mindst 3 points mere. Og Würtz ude imod fcm, så her vil 1 point være ok.
Viborg kæmper for at undgå nedrykning, så det bliver ikke nemt at vinde dernede...
Det er nok fordi jeg endnu ikke fatter det nye slutspil endnu, men Viborg "kæmper" vel ikke for at undgå nedrykning endnu?
Først skal det her grundspil afsluttes, så skal de igennem et 6 runders Playoff, er de stadig blandt de sidste 2 i deres gruppe, skal de i et gruppespil om at undgå 13-14 pladsen. Taber de i gruppespillet, skal de så møde nummer 13 i 2 kampe for ikke at rykke direkte ned - og vinder de der, skal de sammen med det hold, der blev nummer 12 spille kval-kampe mod nummer 2 eller 3 fra 1.division om at blive i Superligaen??
Så hvis ikke alt er afgjort inden sidste runde i Grundspillet, så er det eneste Viborg har at spille om, vel hvilken pulje man helst vil havne i i Playoff?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Yankee » 7. mar 2017, 08:30

AaB - Ølstykke skrev: Så hvis ikke alt er afgjort inden sidste runde i Grundspillet, så er det eneste Viborg har at spille om, vel hvilken pulje man helst vil havne i i Playoff?
Det har du helt misforstået. De tager alle point med over, så en sejr over AaB vil være tre point de tager med over i nedrykningsspillet. De vil sandsynligvis være 5-7 point fra at undgå nedrykningsplayoff, så jeg tror absolut godt de kan bruge tre point til noget.

Derudover er der kun én omgang gruppespil med seks kampe. Nr. 3 og 4 i de to grupper mødes så i playoff-spil om direkte nedrykning.

seamann

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af seamann » 7. mar 2017, 08:34

Jeg er klar over, at der er noget økonomi i at være i mesterskabsslutspillet, men ser man bort fra det, vil det vel egentlig være sjovere at komme i nederste del i stedet for at være det tynde øl i top 6. Lidt mere på spil og lidt mere overkommelige modstandere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2017, 08:39

AaB - Ølstykke skrev:
Tror nu nok at vi kommer med at komme i slutspillet. Men det kræver nok mindst 3 points mere. Og Würtz ude imod fcm, så her vil 1 point være ok.
Viborg kæmper for at undgå nedrykning, så det bliver ikke nemt at vinde dernede...
Det er nok fordi jeg endnu ikke fatter det nye slutspil endnu, men Viborg "kæmper" vel ikke for at undgå nedrykning endnu?
Først skal det her grundspil afsluttes, så skal de igennem et 6 runders Playoff, er de stadig blandt de sidste 2 i deres gruppe, skal de i et gruppespil om at undgå 13-14 pladsen. Taber de i gruppespillet, skal de så møde nummer 13 i 2 kampe for ikke at rykke direkte ned - og vinder de der, skal de sammen med det hold, der blev nummer 12 spille kval-kampe mod nummer 2 eller 3 fra 1.division om at blive i Superligaen??
Så hvis ikke alt er afgjort inden sidste runde i Grundspillet, så er det eneste Viborg har at spille om, vel hvilken pulje man helst vil havne i i Playoff?
Det handler jo mest af alt om at tage flest muligt point med ind i det ekstremt korte gruppespil i bunden, så chancerne for at undgå de "farlige" knald eller fald kampe er størst mulig. Der er jo en gigantisk forskel på om man efter de 6 kampe er 3-4 i sin pulje, eller 1-2, og det er nu klubberne i bunden skal gøre alt for at få så godt et udgangspunkt som muligt... ja det gælder jo i virkeligheden også for os selv, hvis vi misser chancen for at spille med om medaljer, selv om vi lige i øjeblikket ligger på et sted hvor hele resten af foråret meget hurtigt kan blive tæt på ligegyldigt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2017, 08:45

seamann skrev:Jeg er klar over, at der er noget økonomi i at være i mesterskabsslutspillet, men ser man bort fra det, vil det vel egentlig være sjovere at komme i nederste del i stedet for at være det tynde øl i top 6. Lidt mere på spil og lidt mere overkommelige modstandere.
Jeg synes det er katastrofalt at vi kan stå i en situation efter de næste to runder, hvor vi ikke får muligheden for at kæmpe med om bronzen, selv om vi i princippet kan stå efter 26 runder med kun et par point eller fire op til 3. pladsen.

Holder vi den nuværende afstand til de 4 nederste hold, har jeg svært ved at se hvad der skulle være på spil for os i nedrykningsspillet. Vi skulle i så fald ikke have mange point i det korte gruppespil, før vi ville være sikre på ikke at ryge ind i nedrykningskampe, med et 7-8 points forspring.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. mar 2017, 10:32

seamann skrev:Jeg er klar over, at der er noget økonomi i at være i mesterskabsslutspillet, men ser man bort fra det, vil det vel egentlig være sjovere at komme i nederste del i stedet for at være det tynde øl i top 6. Lidt mere på spil og lidt mere overkommelige modstandere.
Vi kan også bare rykke ned. Så kan vi se frem til måske at være med helt i toppen i næstbedste række næste år?
Janteloven eksisterer IKKE!

seamann

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af seamann » 7. mar 2017, 10:40

Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:Jeg er klar over, at der er noget økonomi i at være i mesterskabsslutspillet, men ser man bort fra det, vil det vel egentlig være sjovere at komme i nederste del i stedet for at være det tynde øl i top 6. Lidt mere på spil og lidt mere overkommelige modstandere.
Vi kan også bare rykke ned. Så kan vi se frem til måske at være med helt i toppen i næstbedste række næste år?
Ja, det var selvfølgelig også en mulighed, omend det nok er at gå til yderligheder.

Det var såmænd blot en mærken efter i maven, og den siger, at jeg gider egentlig ikke se flere kampe mod FCK og BIF (FCK er to stensikre nederlag og BIF giver bare dårligt humør med det overeksponerede lortekøbenhavnerhold).

Men der er selvfølgelig heller ikke meget ved at få flere tæsk af Odense :S

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Spanky » 7. mar 2017, 11:07

seamann skrev:
Køllen I Møllen skrev:
seamann skrev:Jeg er klar over, at der er noget økonomi i at være i mesterskabsslutspillet, men ser man bort fra det, vil det vel egentlig være sjovere at komme i nederste del i stedet for at være det tynde øl i top 6. Lidt mere på spil og lidt mere overkommelige modstandere.
Vi kan også bare rykke ned. Så kan vi se frem til måske at være med helt i toppen i næstbedste række næste år?
Ja, det var selvfølgelig også en mulighed, omend det nok er at gå til yderligheder.

Det var såmænd blot en mærken efter i maven, og den siger, at jeg gider egentlig ikke se flere kampe mod FCK og BIF (FCK er to stensikre nederlag og BIF giver bare dårligt humør med det overeksponerede lortekøbenhavnerhold).

Men der er selvfølgelig heller ikke meget ved at få flere tæsk af Odense :S
Selvfølgelig skal vi i slutspillet, så vi kan teste og forberede os til næste sæson mod de bedste i landet.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Søgaard » 7. mar 2017, 11:11

Jesper Schmidt skrev: Holder vi den nuværende afstand til de 4 nederste hold, har jeg svært ved at se hvad der skulle være på spil for os i nedrykningsspillet. Vi skulle i så fald ikke have mange point i det korte gruppespil, før vi ville være sikre på ikke at ryge ind i nedrykningskampe, med et 7-8 points forspring.
Jeg er for så vidt enig, men hele forudsætningen om at holde afstand til de 4 nederste er jeg lidt bange for, for nedrykningsslutspil betyder, at vi ikke får ret mange point de to sidste runder. Jeg er desuden lidt spændt på, hvordan grupperne bliver - for ender vi med at misse slutspillet, rammer vi ind i OB og Horsens som stillingen er nu, og så vil jeg ikke tage noget for givet.. Selvom det kun er 6 kampe.
Aalborg BK 1885!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af De Fem » 7. mar 2017, 11:21

Kunne også hurtigt få lange løg af fire kampe imod Horsens og Viborg. Så hellere fodbold imod hold der faktisk vil spille om det.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AK48hamas » 10. mar 2017, 03:56

Pt ligger vi til at komme i Nedrykningsspil Gruppe 1:

7. AaB 32pt
10. ACH 28pt
11. OB 25pt
14. VFF 22pt


6 kampe 18 point at spille om.
De 2 daarligste skal i nedrykningsplayoff med knockout kampe mod de 2 daarligeste fra den anden gruppe umiddelbart Esbjerg og AGF.

Hvis OB slaar Soenderjyske og vi selv taber til FCM saa er OB kun 4 point fra os i nedrykningsspillet.

Denne weekend bliver en gyser. Hold da op hvor jeg haaber AGF slaar Randers!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af white splash » 10. mar 2017, 06:25

AK48hamas skrev:Pt ligger vi til at komme i Nedrykningsspil Gruppe 1:

7. AaB 32pt
10. ACH 28pt
11. OB 25pt
14. VFF 22pt


6 kampe 18 point at spille om.
De 2 daarligste skal i nedrykningsplayoff med knockout kampe mod de 2 daarligeste fra den anden gruppe umiddelbart Esbjerg og AGF.

Hvis OB slaar Soenderjyske og vi selv taber til FCM saa er OB kun 4 point fra os i nedrykningsspillet.

Denne weekend bliver en gyser. Hold da op hvor jeg haaber AGF slaar Randers!
Vil godt sælge den her runde for status quo om top 6. Så burde vi kunne slå Viborg og dermed komme med blandt de sidste 6.
1 2 3 Jimmy er en mur!

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9000AA » 10. mar 2017, 07:22

I aften er vi alle fans af Århus. Kom så de hviie!

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Martin Bak » 10. mar 2017, 11:04

9000AA skrev:I aften er vi alle fans af Århus. Kom så de hviie!
Der er nogle ting man bare ikke skriver ligemeget hvor meget det kan hjælpe os selv
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af NIN » 10. mar 2017, 11:08

Martin Bak skrev:
9000AA skrev:I aften er vi alle fans af Århus. Kom så de hviie!
Der er nogle ting man bare ikke skriver ligemeget hvor meget det kan hjælpe os selv
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9000AA » 10. mar 2017, 13:30

Martin Bak skrev:
9000AA skrev:I aften er vi alle fans af Århus. Kom så de hviie!
Der er nogle ting man bare ikke skriver ligemeget hvor meget det kan hjælpe os selv
Don't care. Møgjylland, Brøndby, København kan jeg aldrig heppe på. Men Århus kan jeg sgu sagtens leve med.

Besvar