Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 11. feb 2017, 15:20

Generalprøven er endnu ikke afviklet men Superligaens forårsstart nærmer sig hastigt. I princippet kan vi kun bruge en sejr i Århus da vi må regne med, at vi skal hente tæt på maksimum point i de resterende kampe i grundspillet for at bevare håbet om kvalifikation til slutspillet. Det er muligt at mindre kan gøre det men det kan vi ikke satse på.

Der er en række spørgsmålstegn til startopstillingen men her er mit forslag:

Lucic
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Bassogog - Würtz - Sloth - Thellufsen
Flores
Sylvestr

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Martino » 11. feb 2017, 15:47

Tror roligt du kan sætte Larsen i mål. Hvis han virkelig var presset ligenu, så havde Lucic fået minutter i Portugal.
Ellers fin opstilling.
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af De Fem » 11. feb 2017, 16:48

frederikshavneren skrev: Lucic
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Bassogog - Würtz - Sloth - Thellufsen
Flores
Sylvestr
Larsen i mål og byt om på Thellufsen og Flores, så tror jeg du har den.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Funky » 11. feb 2017, 17:13

De Fem skrev:
frederikshavneren skrev: Lucic
Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Bassogog - Würtz - Sloth - Thellufsen
Flores
Sylvestr
Larsen i mål og byt om på Thellufsen og Flores, så tror jeg du har den.
Tror ikke Flores starter inde. Formentlig heller ikke Sloth.

Larsen
Mæhle/PK (ret åben kamp) - Holger - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - MC/Abilgaard - Børsting
Basse - Sylvestr

Men vi er jo nok meget klogere efter sidste træningskamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jakobsen » 11. feb 2017, 17:38

Sådan bedømt isoleret op til AGF kampen på form, opstarten og hvad vi møder taktisk




Larsen skal selvfølgelig have chancen som første keeper i det nye setup og se om han kan genfinde sit niveau. Da vi møder holdet der primært spiller på Duncan-bolden har jeg valgt vores mest hovedstødsstærke midterforsvar. Ifht. backs går jeg med Mæhle og Ahlmann da vi møder et destruktivt 4-5-1 hold der vil lukke os ned. Derfor har vi brug for to offensive backs til at skabe overtal med deres løb.

Bassogog skal ned på kanten, hvor han kan boltre sig. Bassogog som angriber tror jeg bedst dur mod mere åbne hold end AGF.
Würtz er selvskreven og ved siden af skal vi have Sloth ind og sætte spillet. Sloth centralt kan let blive most mod et 4-5-1 hold og derfor vil jeg have Børsting ind at løbe. Det kan forhåbentlig binde en af AGFs mange defensive midtbanespillere og give lidt mere plads til Sloth kan boltre sig.

Pohl har set rigtigt skarp ud i vores optakt og jeg synes afgjort det skal belønnes. Derudover er Pohl afgjort vores fysiske stærkeste angriber efter Grønning og en hvis fysik er at foretrække mod en så kompakt modstander. Derudover synes jeg, at vi skal spille med egen avl når den angriber vi har fået i den grad ligner en nødløsning. Havde vi fået en permanent klasseangriber havde jeg ment han skulle spille, men en lottokupon på en et årig aftale kan jeg ikke se vi skal prioritere over vores talenter. Derudover har Thellufsen gjort det bedre end Flores i opstarten og han bør derfor spille. Flores kan sikkert godt vise sig, at have den klasse han er blevet hypet til af klubben af og medierne, men vi kan ikke starte med en spiller i så dårlig form og da slet ikke når Thellufsen har gjort sig godt bemærket. Derudover er det nok bedre at bygge Flores op via nogle indhop, hvor modspillerne er trætte og han kan komme ind og brænde det hele af på 20-30 minutter indtil han genfinder form og niveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Brodernumsi » 11. feb 2017, 18:07

Er Pohl skadet? Ellers mener jeg helt klart, at han skal starte.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Arendt » 11. feb 2017, 19:17

Jakobsen skrev:Sådan bedømt isoleret op til AGF kampen på form, opstarten og hvad vi møder taktisk




Larsen skal selvfølgelig have chancen som første keeper i det nye setup og se om han kan genfinde sit niveau. Da vi møder holdet der primært spiller på Duncan-bolden har jeg valgt vores mest hovedstødsstærke midterforsvar. Ifht. backs går jeg med Mæhle og Ahlmann da vi møder et destruktivt 4-5-1 hold der vil lukke os ned. Derfor har vi brug for to offensive backs til at skabe overtal med deres løb.

Bassogog skal ned på kanten, hvor han kan boltre sig. Bassogog som angriber tror jeg bedst dur mod mere åbne hold end AGF.
Würtz er selvskreven og ved siden af skal vi have Sloth ind og sætte spillet. Sloth centralt kan let blive most mod et 4-5-1 hold og derfor vil jeg have Børsting ind at løbe. Det kan forhåbentlig binde en af AGFs mange defensive midtbanespillere og give lidt mere plads til Sloth kan boltre sig.

Pohl har set rigtigt skarp ud i vores optakt og jeg synes afgjort det skal belønnes. Derudover er Pohl afgjort vores fysiske stærkeste angriber efter Grønning og en hvis fysik er at foretrække mod en så kompakt modstander. Derudover synes jeg, at vi skal spille med egen avl når den angriber vi har fået i den grad ligner en nødløsning. Havde vi fået en permanent klasseangriber havde jeg ment han skulle spille, men en lottokupon på en et årig aftale kan jeg ikke se vi skal prioritere over vores talenter. Derudover har Thellufsen gjort det bedre end Flores i opstarten og han bør derfor spille. Flores kan sikkert godt vise sig, at have den klasse han er blevet hypet til af klubben af og medierne, men vi kan ikke starte med en spiller i så dårlig form og da slet ikke når Thellufsen har gjort sig godt bemærket. Derudover er det nok bedre at bygge Flores op via nogle indhop, hvor modspillerne er trætte og han kan komme ind og brænde det hele af på 20-30 minutter indtil han genfinder form og niveau.
Kasper P er stadig ramt af skadesproblemer, så jeg ser Blåbjerg og Holger danne midterforsvaret.

Der er stadig 8 dage til første kamp, så Flores kan godt nå en startplads, men jeg tror, at Thellufsen eller Børsting starter på venstre kant. Herudover ser jeg Meilinger på højre kant, Basso som hængende angriber og Sylvestr på
toppen, nu hvor Pohl har haft problemer med sit knæ her i opstarten.

Vil gerne have Basso ned på kanten, men med vores spillermateriale tror jeg, at han starter som hængende angriber. Når og hvis Ene bliver klar, kommer Bassogog på kanten, da de resterende angribere ikke helt er klar til Superliga.

Ellers er jeg enig.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af AK48hamas » 12. feb 2017, 05:09

Kampen mod AGF bliver en duel mellem to trænere som er hinandens dimentrale modsætninger. Glen står for Vindermentalitet/vinderkultur og weighorst for taktik/ fodboldfaglighed. Jeg håber kampen kan blive spillet på vores præmisser ved at få AGF ud og løbe en masse forgæves. De har et par agressive hunde i Spelmann, Amini og Bjarnasson som der skal spilles udenom. Bliver spændende at se hvor langt spillerne er nået med weighorsts tegninger og ideer. Som jeg skrev i den anden tråd så tror jeg på følgende opstilling:

Larsen
Mæhle - Holger - Blaabjerg - Ahlmann
Bassogog- WurtZ- Sloth- Thellufsen
Sylvestr-Pohl

Tror vi vinder 1-0 på mål af Basso.

Hvis vi taber så er det fuld fokus på næste sæson

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. feb 2017, 08:40

AK48hamas skrev:Kampen mod AGF bliver en duel mellem to trænere som er hinandens dimentrale modsætninger. Glen står for Vindermentalitet/vinderkultur og weighorst for taktik/ fodboldfaglighed. Jeg håber kampen kan blive spillet på vores præmisser ved at få AGF ud og løbe en masse forgæves. De har et par agressive hunde i Spelmann, Amini og Bjarnasson som der skal spilles udenom. Bliver spændende at se hvor langt spillerne er nået med weighorsts tegninger og ideer. Som jeg skrev i den anden tråd så tror jeg på følgende opstilling:

Larsen
Mæhle - Holger - Blaabjerg - Ahlmann
Bassogog- WurtZ- Sloth- Thellufsen
Sylvestr-Pohl

Tror vi vinder 1-0 på mål af Basso.

Hvis vi taber så er det fuld fokus på næste sæson
Hvis Kasper P er klar, bør han vil spille frem for Holger.

Ellers enig i denne opstilling. Den nye angriber skal have chancen, selvom de første meldinger er lidt blandede.

Jeg ærgrer mig over, at vi ikke har noget bedre alternativ til midten end Sloth. Og så er jeg ikke sikker på, at Pohl er klar til startopstillingen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. feb 2017, 08:51

AK48hamas skrev:Kampen mod AGF bliver en duel mellem to trænere som er hinandens dimentrale modsætninger. Glen står for Vindermentalitet/vinderkultur og weighorst for taktik/ fodboldfaglighed. Jeg håber kampen kan blive spillet på vores præmisser ved at få AGF ud og løbe en masse forgæves. De har et par agressive hunde i Spelmann, Amini og Bjarnasson som der skal spilles udenom. Bliver spændende at se hvor langt spillerne er nået med weighorsts tegninger og ideer. Som jeg skrev i den anden tråd så tror jeg på følgende opstilling:

Larsen
Mæhle - Holger - Blaabjerg - Ahlmann
Bassogog- WurtZ- Sloth- Thellufsen
Sylvestr-Pohl

Tror vi vinder 1-0 på mål af Basso.

Hvis vi taber så er det fuld fokus på næste sæson
Jeg tror ikke på vi pludselig går tilbage til 2 angribere, efter at have spillet med en enkelt på træningslejren. Det ville være ret mærkeligt.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af AK48hamas » 12. feb 2017, 10:17

AaB 85 95 99 08 skrev:
AK48hamas skrev:Kampen mod AGF bliver en duel mellem to trænere som er hinandens dimentrale modsætninger. Glen står for Vindermentalitet/vinderkultur og weighorst for taktik/ fodboldfaglighed. Jeg håber kampen kan blive spillet på vores præmisser ved at få AGF ud og løbe en masse forgæves. De har et par agressive hunde i Spelmann, Amini og Bjarnasson som der skal spilles udenom. Bliver spændende at se hvor langt spillerne er nået med weighorsts tegninger og ideer. Som jeg skrev i den anden tråd så tror jeg på følgende opstilling:

Larsen
Mæhle - Holger - Blaabjerg - Ahlmann
Bassogog- WurtZ- Sloth- Thellufsen
Sylvestr-Pohl

Tror vi vinder 1-0 på mål af Basso.

Hvis vi taber så er det fuld fokus på næste sæson
Hvis Kasper P er klar, bør han vil spille frem for Holger.

Ellers enig i denne opstilling. Den nye angriber skal have chancen, selvom de første meldinger er lidt blandede.

Jeg ærgrer mig over, at vi ikke har noget bedre alternativ til midten end Sloth. Og så er jeg ikke sikker på, at Pohl er klar til startopstillingen.
Sloth skal have 10 kampe i streg centralt så han for første gang kan komme i kampform.

Nej jeg mener heller ikke Pohl er dygtig nok endnu. Mangler tydelig koldblodighed. Hvis han ikke lærer at score på sine chancer så har vi groft sagt en ny Rolf toft eller Viktor Ahlmann. Men det kan vi vurdere om et års tid.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FIDEL » 12. feb 2017, 10:57

AK48hamas skrev:Kampen mod AGF bliver en duel mellem to trænere som er hinandens dimentrale modsætninger. Glen står for Vindermentalitet/vinderkultur og weighorst for taktik/ fodboldfaglighed. Jeg håber kampen kan blive spillet på vores præmisser ved at få AGF ud og løbe en masse forgæves. De har et par agressive hunde i Spelmann, Amini og Bjarnasson som der skal spilles udenom. Bliver spændende at se hvor langt spillerne er nået med weighorsts tegninger og ideer. Som jeg skrev i den anden tråd så tror jeg på følgende opstilling:

Larsen
Mæhle - Holger - Blaabjerg - Ahlmann
Bassogog- WurtZ- Sloth- Thellufsen
Sylvestr-Pohl

Tror vi vinder 1-0 på mål af Basso.

Hvis vi taber så er det fuld fokus på næste sæson
Jeg tror at pk spiller hvis Bassogog spiller på fløjen. Defensivt er den højre side meget svag.
alternativt kan vi spille med 3 centralt på midten, hvor f.eks Abildgaard eller Børsting skaber balance defensivt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. feb 2017, 12:56

AK48hamas skrev: Sloth skal have 10 kampe i streg centralt så han for første gang kan komme i kampform.
Hvis Sloth får 10 kampe i streg er det fordi han ER kommet i kampform, ikke fordi man i 10 kampe fravælger en spiller som gør det bedre, for at spille ham i form. Det jeg har set af Sloth i optakten, ligner han ikke en spiller som løfter sig over f.eks. MC og Abildgaard, som jo altså i parentes bemærket heller ikke lige har fået 10 kampe i træk. Alle spillere bliver jo bedre af fast spilletid, det er ikke kun et Sloth-fænomen. Til gengæld bør man kunne forvente at en spiller med hans erfaring kan vise sig frem som den oplagte afløser når Risgård er ude, det virker bare ikke til at være det der sker.

Sloth skal vise han er god nok til at starte inde, præcist som alle andre. Ellers må han få den rolle som passer til ham. Som jeg ser det, ligner det at han også under Wieghorst glider længere og længere tilbage i hierakiet siden træningsstarten, og det er skuffende. Jeg håber han løfter sit spil og slår til, men jeg tvivler efterhånden meget.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af troelsh » 12. feb 2017, 13:08

Jesper Schmidt skrev:
AK48hamas skrev: Sloth skal have 10 kampe i streg centralt så han for første gang kan komme i kampform.
Hvis Sloth får 10 kampe i streg er det fordi han ER kommet i kampform, ikke fordi man i 10 kampe fravælger en spiller som gør det bedre, for at spille ham i form. Det jeg har set af Sloth i optakten, ligner han ikke en spiller som løfter sig over f.eks. MC og Abildgaard, som jo altså i parentes bemærket heller ikke lige har fået 10 kampe i træk. Alle spillere bliver jo bedre af fast spilletid, det er ikke kun et Sloth-fænomen. Til gengæld bør man kunne forvente at en spiller med hans erfaring kan vise sig frem som den oplagte afløser når Risgård er ude, det virker bare ikke til at være det der sker.

Sloth skal vise han er god nok til at starte inde, præcist som alle andre. Ellers må han få den rolle som passer til ham. Som jeg ser det, ligner det at han også under Wieghorst glider længere og længere tilbage i hierakiet siden træningsstarten, og det er skuffende. Jeg håber han løfter sit spil og slår til, men jeg tvivler efterhånden meget.
Hørt!
Sloth's helt store problem, er i mine øjne at fylder så lidt defensivt på den centrale midtbane, og at han har ikke farten til at spille på kanten.
Jeg kunne godt forestille mig, at han er at finde i en anden dansk klub(AGF eller OB) efter sommervinduet, hvis ikke han formår at løfte sit spil.

Vi ved hvad AGF kommer med, og vi har tidligere haft store problemer med deres fysiske pres, og lange bolde mod Duncan.
Forhåbentlig kan vi spille udenom deres pres, for så er der gode muligheder for at straffe dem på kontra med vores hurtige folk.
Jeg tror på følgende opstilling:


Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Yankee » 12. feb 2017, 13:21

Hvis Sloth og Flores ikke er i startopstillingen efter en fuld opstart uden skader og en ny træner+system, der burde passe begge rigtig godt - så er det altså meget bekymrende.

Det kan godt være banen i Århus er dårlig - men det er banerne jo på denne tid af året. Hvis to af vores dyreste spillere ikke kan spille fordi forholdene er for dårlige så er det nok de forkerte typer, vi har fået fat på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Funky » 12. feb 2017, 13:43

Yankee skrev:Hvis Sloth og Flores ikke er i startopstillingen efter en fuld opstart uden skader og en ny træner+system, der burde passe begge rigtig godt - så er det altså meget bekymrende.

Det kan godt være banen i Århus er dårlig - men det er banerne jo på denne tid af året. Hvis to af vores dyreste spillere ikke kan spille fordi forholdene er for dårlige så er det nok de forkerte typer, vi har fået fat på.
Flores har vel ikke haft en fuld opstart.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Yankee » 12. feb 2017, 14:04

Funky skrev:
Yankee skrev:Hvis Sloth og Flores ikke er i startopstillingen efter en fuld opstart uden skader og en ny træner+system, der burde passe begge rigtig godt - så er det altså meget bekymrende.

Det kan godt være banen i Århus er dårlig - men det er banerne jo på denne tid af året. Hvis to af vores dyreste spillere ikke kan spille fordi forholdene er for dårlige så er det nok de forkerte typer, vi har fået fat på.
Flores har vel ikke haft en fuld opstart.
Nej okay han var i Peru i en uges tid, men han har trænet fuldt med på træningslejren og har spillet flere testkampe. Hvis han ikke er klar til at starte inde og præstere på fuld kraft nu, så bliver han det altså aldrig. Vi kan ikke bruge spillere hvor sol, måne og stjerne skal være i vinkel før de kan spille 90 minutter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af NIN » 12. feb 2017, 14:07

Yankee skrev:Hvis Sloth og Flores ikke er i startopstillingen efter en fuld opstart uden skader og en ny træner+system, der burde passe begge rigtig godt - så er det altså meget bekymrende.

Det kan godt være banen i Århus er dårlig - men det er banerne jo på denne tid af året. Hvis to af vores dyreste spillere ikke kan spille fordi forholdene er for dårlige så er det nok de forkerte typer, vi har fået fat på.
Det er dét der gør det så pokkers svært at være AaB fan. Vi er udfordret når modstanderen står for dybt eller presser for højt. Og vores største profiler kan ikke spille, når banerne er dårlige.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. feb 2017, 14:10

troelsh skrev: Sloth's helt store problem, er i mine øjne at fylder så lidt defensivt på den centrale midtbane, og at han har ikke farten til at spille på kanten.
Jeg kunne godt forestille mig, at han er at finde i en anden dansk klub(AGF eller OB) efter sommervinduet, hvis ikke han formår at løfte sit spil.
Sådan ser jeg det nu ikke, jeg synes bare ikke han viser det niveau vi på nuværende tidspunkt kunne forvente af ham. Spillede Sloth på et niveau som var i nærheden af hvad han viste da han var bedst i AGF, kunne han med lethed dække både den centrale og venstre midtbane, i hvertfald i det "gamle" system.

Jeg er nu også enig i at hvis han ikke kan erobre noget der ligner en stamplads i løbet af foråret, så er det nok tid til at han finder en anden klub. Det tror jeg dog nu også stadig absolut der er god mulighed for at han gør, men det er skuffende at han ikke viser mere på nuværende tidpunkt.'
troelsh skrev: Vi ved hvad AGF kommer med, og vi har tidligere haft store problemer med deres fysiske pres, og lange bolde mod Duncan.
Forhåbentlig kan vi spille udenom deres pres, for så er der gode muligheder for at straffe dem på kontra med vores hurtige folk.
Jeg tror på følgende opstilling:

Som skrevet andetsteds, tror jeg ikke på at vi pludselig går tilbage til at spille med to angribere, det vil undre mig meget.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Kokkefar » 12. feb 2017, 14:40

Yankee skrev:
Funky skrev:
Yankee skrev:Hvis Sloth og Flores ikke er i startopstillingen efter en fuld opstart uden skader og en ny træner+system, der burde passe begge rigtig godt - så er det altså meget bekymrende.

Det kan godt være banen i Århus er dårlig - men det er banerne jo på denne tid af året. Hvis to af vores dyreste spillere ikke kan spille fordi forholdene er for dårlige så er det nok de forkerte typer, vi har fået fat på.
Flores har vel ikke haft en fuld opstart.
Nej okay han var i Peru i en uges tid, men han har trænet fuldt med på træningslejren og har spillet flere testkampe. Hvis han ikke er klar til at starte inde og præstere på fuld kraft nu, så bliver han det altså aldrig. Vi kan ikke bruge spillere hvor sol, måne og stjerne skal være i vinkel før de kan spille 90 minutter.
Det er "alternative facts" du kommer med der. Han blev skånet i træningen på hele træningslejeren, hvor han genoptrænede med fyssen sammen med Pohl og KP, og han spillede fx ikke mod Djurgaarden for at sparre ham. Wieghorst har udtalt at han har et fysisk efterslæb efter skaden i sidste sæson, og at man passer godt på ham. Han er desuden meldt skadet til kampen mod Odd i morgen. Han har ikke trænet fuldt med, og han er ikke på 100 % endnu. Hav nu lidt tålmodighed med knægten, han bliver vores største profil efter sommer :thumbsup:

Besvar