DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af NIN » 2. mar 2017, 21:31

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvor er dem, som i januar snakkede om talentdogme i AaB, som en dårlig ting ?
Mig bekendt er der da ingen der er decideret imod talentstrategien, vi er blot nogle der gerne ser kvalitetsindkøb på enkelte positioner. Jeg er en af disse, og det gør jeg stadig, og jeg er også at finde i denne tråd.

Stærk præstation af drengene. Godt nok er det mod et sløjt Silkeborg hold, men det er dejligt at se, at vores pasningsspil er så meget i bedring i forhold til ørkenvandringen i 2016. Lad os håbe vi kan fortsætte de takter, og at de unge kan fortsætte med at udvikle sig.
Vi skal kun have talenter på holdet og efter tre kampe er vi både i top seks og pokalfinalen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Hovedet » 2. mar 2017, 21:39

FlæskeFrank skrev:Hvor er dem, som i januar snakkede om talentdogme i AaB, som en dårlig ting ?
Jamen, det var bl.a. mig. Jeg trækker den lige tilbage.

Kaldte i øvrigt også AaB-holdet før sidste forår for et af de stærkeste i mands minde, ligesom jeg ved flere lejligheder før forårsstart har kaldt det nuværende AaB-hold for et af de ringeste i Superligaens historie...

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Mascis » 2. mar 2017, 21:41

Hovedet skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvor er dem, som i januar snakkede om talentdogme i AaB, som en dårlig ting ?
Jamen, det var bl.a. mig. Jeg trækker den lige tilbage.

Kaldte i øvrigt også AaB-holdet før sidste forår for et af de stærkeste i mands minde, ligesom jeg ved flere lejligheder før forårsstart har kaldt det nuværende AaB-hold for et af de ringeste i Superligaens historie...
Men helt ærligt, hvor mange havde så også lige set den her forvandling komme hen over vinteren? Jeg synes det er et fuldstændigt forvandlet hold.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 2. mar 2017, 21:44

Skræmmende så hurtig vi igen ligner 2014-holdet på den måde, at holdet på sine gode dage kan flænse modstanderen fra hinanden.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af De Fem » 2. mar 2017, 21:45

FlæskeFrank skrev:Skræmmende så hurtig vi igen ligner 2014-holdet på den måde, at holdet på sine gode dage kan flænse modstanderen fra hinanden.
Jeg kan forstå på LS, at det her værst tænkelige senarie for MW. Tidlig succes fører til snarlig undergang.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 2. mar 2017, 22:06

Flot gennemført kamp og et meget overbevisende resultat. Godt nok var modstanderen ikke just skræmmende, men det er alligevel klasse at afklapse Silkeborg IF igen.
Hvis jeg skal finde håret i suppen så er det den defensive organisation hvor vi giver for mange chancer væk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Hovedet » 2. mar 2017, 22:09

Mascis skrev:
Hovedet skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvor er dem, som i januar snakkede om talentdogme i AaB, som en dårlig ting ?
Jamen, det var bl.a. mig. Jeg trækker den lige tilbage.

Kaldte i øvrigt også AaB-holdet før sidste forår for et af de stærkeste i mands minde, ligesom jeg ved flere lejligheder før forårsstart har kaldt det nuværende AaB-hold for et af de ringeste i Superligaens historie...
Men helt ærligt, hvor mange havde så også lige set den her forvandling komme hen over vinteren? Jeg synes det er et fuldstændigt forvandlet hold.
Fatter ikke, hvor det her er kommet fra. Jeg så ikke kampen i aftes og kunne også forstå, at Silkeborg stillede op i en lidt alternativ opstilling og vist nok i øvrigt var lidt nollet sådan generelt. I min optik giver det dog ikke mening, at Silkeborg på dén måde skulle sælge pokalturneringen, så selv om dette forhold selvfølgelig også spiller ind, kan det ikke alene forklare AaBs forvandling.

Må ligeledes tilstå, at jeg slet ikke havde hørt om ham Thellufsen før i aften. Nu er der selvfølgelig tale om turneringskamp og pokalkamp, men mig bekendt findes der ingen eksempler på hattrick to kampe i træk af AaB?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Funky » 2. mar 2017, 22:12

.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Funky » 2. mar 2017, 22:15

En kamp hvor man skal lede efter de negative historier; det begrænser sig til nogle enkeltstående udfald for PK og Holger. Selvfølgelig er Thellufsen den helt store succeshistorie, men jeg hæfter mig også ved, at Sloth spiller en glimrende kamp (og får hele kampen, og endda slutter som afløser for Wurtz på balance-positionen). MC er ved at komme op i tempo, og fylder mere og mere. Flores gør et fint indhop, og deltager godt både offensivt og defensivt. Og så laver Sylvestre altså en lækker detalje da han sætter Thellufsen op til det første, vigtige mål som får SIF-korthuset til at ramle.

Masser af succes. Det her er ikke et hold som Ene eller Ris får let ved at spille sig på, med mindre de selv hæver niveauet tilsvarende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Lindmark » 2. mar 2017, 22:17

Dejlig aften i Vestbyen! Aalborg 8 - Silkeborg 0

Super med trusler fra mange spillere, angreb i begge sider samt igennem midten og masser af variation. Flotte opspil og mål - og et par klasseredninger af Ivan. Tak AaB!!
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af doukas » 2. mar 2017, 22:24

Flot kamp af de unge talenter.

Dette Silkeborghold må være det ringeste hold, der har betrådt græstæppet på Aalborg Stadion siden pokalkampen imod Odder, og måske ringere endda.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. mar 2017, 22:46

De tre unge knægte bliver ikke nemme at fortrænge for de rutinerede kræfter. Hold da op hvor spiller både Thellufsen og Magnus C dog stærkt i dag, men generelt virkelig solid og ikke mindst rolig og kontrolleret kamp af hele holdet. Jeg bliver overrasket hvis ikke både MC, Mæhle og Thellufsen er at regne som en fast del af stammen når foråret er forbi, selv om de selvfølgelig næppe spiller alle kampe.

Var der forresten andre som lagde mærke til Abildgaards indhop? Det så virkelig godt ud, og det er altså som om Wieghorst får fyldt noget på de her unge knægte.

Plusser til Sloth og Lucic også herfra, og så kan jeg altså virkelig godt li Sylvestr, også når han ikke får scoret.

Imponerende som Wieghorst har fået flyttet det her hold, vildt imponerende faktisk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Hovedet » 2. mar 2017, 22:56

doukas skrev:Flot kamp af de unge talenter.

Dette Silkeborghold må være det ringeste hold, der har betrådt græstæppet på Aalborg Stadion siden pokalkampen imod Odder, og måske ringere endda.
Omtalte Odder gjorde i hvert fald markant mere modstand end Silkeborg i aftes. De førte faktisk 1-0, fik udlignet til 2-2 på et brillant mål i øvrigt og holdt i øvrigt 2-2 1. halvleg ud. Det var først AKs mål til 4-2 et kvarter før tid, der punkterede den kamp.

Beklageligvis nossede vi gevaldigt i det i den efterfølgende kvartfinale mod Esbjerg, hvor vi satte en 2-0 - føring over styr.

Sejren i dag var i øvrigt den største i dette års pokalturnering på trods af, at vores to forrige modstandere spillede i hhv. Jyllandsserien og 2. division. Mod SK Aarhus - et hold på niveau med Vejgaard - var vi faktisk på kanten af det heldige med bare at avancere. Det eneste lyspunkt i den kamp var et i øvrigt glimrende hovedstødsmål af permanent udskældte Holgersson, som Frederik Børsting dog vist nok endte med at stjæle.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Spritten » 2. mar 2017, 23:05

Fantastisk dejlig sejr og kamp! Jeg er enig med mange herinde om den vilde forvandling der er sket så hurtigt, er ret usædvanlig :) Stor kamp af Thellufsen, MC, Sloth og bare generelt. Jeg synes også Lucic gør det rigtig godt, udover hans redninger er hans pasningsspil i særklasse, viser en dejlig ro.
Tre sejre i træk, godt humør og 4 mål af en spiller fra egen avl, livet er herligt folkens :danmarkfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Klaus » 2. mar 2017, 23:21

Dejlig, dejlig kamp som var hele køreturen værd. Ud over de mange pragtpræstationer, synes jeg man kan glæde sig over, at Flores er i fremgang, og at vi spillede en halv time uden Wurtz og Risgård, uden at kvaliteten på holdet faldt markant. Det er sgu klasse, og kan give en lidt roligere nattesøvn, når man tager Wurtz' mange gule kort i betragtning ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. mar 2017, 23:43

Spritten skrev:Jeg synes også Lucic gør det rigtig godt, udover hans redninger er hans pasningsspil i særklasse, viser en dejlig ro.
Jeg synes også han virker enormt spændende, og hvor er det lækkert at se hvordan hans ro med bolden spreder sig til hele forsvaret. I den perfekte verden får Larsen sit udlandsophold til sommer, og vi er i stand til at signe Lucic.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 3. mar 2017, 00:07

Klaus skrev:Dejlig, dejlig kamp som var hele køreturen værd. Ud over de mange pragtpræstationer, synes jeg man kan glæde sig over, at Flores er i fremgang, og at vi spillede en halv time uden Wurtz og Risgård, uden at kvaliteten på holdet faldt markant. Det er sgu klasse, og kan give en lidt roligere nattesøvn, når man tager Wurtz' mange gule kort i betragtning ;)
Nu var det en herlig aften, men med Sloth og Magnus C kan vi måske erstatte Würtz, når hans karantænedage indløber. Det vil virkelig rykke for holdet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Dr.Jones » 3. mar 2017, 01:05

Kommer der highlights på AaB TV?

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Ham der Emil » 3. mar 2017, 07:57

Dr.Jones skrev:Kommer der highlights på AaB TV?
Ja, mon ikke det gør det :aabfan:
Et Hjerte - En Klub

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 3. mar 2017, 08:12

Ham der Emil skrev:
Dr.Jones skrev:Kommer der highlights på AaB TV?
Ja, mon ikke det gør det :aabfan:
90 min. De behøver ikke redigere i det :cool:

Hvad var det de heltene i gamle dage hed ? Spalvis og Bassogog ?
- FlæskeFrank

Besvar