Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af 9800 » 13. mar 2017, 22:58

Det er altid surt at miste point i overtiden, men helt ærligt er der sgu mange lyspunkter.
På forhånd havde jeg forventet at vi ville blive kørt helt over, men vi var lige så gode som FCM.
Ahlmann spillede sin bedste kamp siden DM, Mæhle var forrygende som fløj, Børsting spillede sin bedste kamp nogensinde men MC overstrålede alle! Han skraldede totalt igennem, samtidig med at han afleverede sikkert og med omtanke. En sæson mere ved siden af wurtz, og så er vores defensive anker færdig uddannnet.
Vi kan stadig selv afgøre det i næste runde, en fem måls sejr og så er vi sikre, men mindre kan altså også gøre det!
Jeg elsker den nye struktur, hold nu kæft så spændende det er!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af astonvilla » 13. mar 2017, 23:02

sku ikke nogen grund til at hænge med mulen.
De unge knejter var helte i aften.

Top 6 eller ej, så har den nye træner og de unge talenter givet et håb om en lys og sjov fremtid.

Det havde jeg ikke lige set komme efter det skrækkelige 2016 vi var igennem.
Bienvenu Bassogog!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af 9800 » 13. mar 2017, 23:24

astonvilla skrev:sku ikke nogen grund til at hænge med mulen.
De unge knejter var helte i aften.

Top 6 eller ej, så har den nye træner og de unge talenter givet et håb om en lys og sjov fremtid.

Det havde jeg ikke lige set komme efter det skrækkelige 2016 vi var igennem.
Enig, men jeg tror det betyder mere at komme i top 6 end vi går og tror (selvom vi tror det betyder meget)

Vores unge spillere vil i top slutspil få ro til at blive seniorer, og blive matchet mod de bedste. Er vi et top øjold vil det uden tvivl være nemmere at tiltrække den rigtige spiller til sommer, og jeg tror det er nemmere at kvalificere sig til top 6 næste år, hvis man har været med i år.
Uha det er spændende! Ny struktur, jeg er fan!

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Nedergaard » 14. mar 2017, 00:14

FlæskeFrank skrev:Hvis vi snyder Randers i sidste runde, som i 2010/2011-sæsonen betyder det så, at vi bliver mestre i sæsonen 2019/2020 ???
Fed tanke, når man tager med i regnestykket at Lynge udtalte i Ripodsten, at AaB ville blive mestre igen i 2020! :cheers: :danmarkfan:
Nedergaard

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Gaarde6 » 14. mar 2017, 05:24

Surt med point tabet!
Men fuck hvor er jeg stolt af drengene!
De kom jo ud med præcis den attitude jeg havde håbet på
at se. Ild i øjnene og lyst til at vinde frem for frygt for at tabe. Jeg synes der var mange som tog ansvar og bød sig til. Kunne fandme nærmest ikke kende holdet fra tiden under Søndergaard.
Far er ikke gal. Far er stolt!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Jakobsen » 14. mar 2017, 08:06

God indsats, vi kan absolut være tilfredse med det vi så. Det var bestemt ikke perfekt, men der var gode ideer i spillet og fremfor alt et fantastisk gå på mod. Det er godkendt over hele linjen udover blunderen til sidst. Især opløftende at MC og Sloth stod distancen - der var masser af bolderobringer og soliditet uden Würtz. MC og Mæhler holder 100%.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af hje1980 » 14. mar 2017, 09:03

Forza skrev:Det er let at være bagklog. Jeg syntes egentligt MW skifter rigtigt ud. vi ved amøberne kommer til at lægge et pres så at smide KP ind ser jeg ikke nogen harme i.

At vores målmand så efter målet flere gange tager sig ekstremt god tid med bolden for derefter at sparke den ud over sidelinjen fatter jeg ikke. Det kan man så kombinere med hans usvigelige usikre indsatser i feltet. Jeg håber godt nok vi kan få ham afskippet til sommer.
WHAT.... han var flere gange ude og gribe boldene sikker.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af astonvilla » 14. mar 2017, 09:13

9800 skrev:
astonvilla skrev:sku ikke nogen grund til at hænge med mulen.
De unge knejter var helte i aften.

Top 6 eller ej, så har den nye træner og de unge talenter givet et håb om en lys og sjov fremtid.

Det havde jeg ikke lige set komme efter det skrækkelige 2016 vi var igennem.
Enig, men jeg tror det betyder mere at komme i top 6 end vi går og tror (selvom vi tror det betyder meget)

Vores unge spillere vil i top slutspil få ro til at blive seniorer, og blive matchet mod de bedste. Er vi et top øjold vil det uden tvivl være nemmere at tiltrække den rigtige spiller til sommer, og jeg tror det er nemmere at kvalificere sig til top 6 næste år, hvis man har været med i år.
Uha det er spændende! Ny struktur, jeg er fan!
Du har naturligvis ret i at det betyder meget at komme i top 6.
Min holdning er bare at såfremt vi misser top 6, kan vi (synes jeg) se ud i fremtiden med sindsro - med:
-Gode og solide talenter
-En god træner med gode gameplans og evner (igen: jeg må undskylde at jeg på forhånd dømte MW til at være en fiasko at ansætte)
-En stærk økonomi

Det er efterhånden 1 år siden jeg sidst har kunnet se lyst på fremtiden for holdet og klubben - så det er skønt. Top 6 eller ej.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. mar 2017, 09:16

hje1980 skrev:
Forza skrev:Det er let at være bagklog. Jeg syntes egentligt MW skifter rigtigt ud. vi ved amøberne kommer til at lægge et pres så at smide KP ind ser jeg ikke nogen harme i.

At vores målmand så efter målet flere gange tager sig ekstremt god tid med bolden for derefter at sparke den ud over sidelinjen fatter jeg ikke. Det kan man så kombinere med hans usvigelige usikre indsatser i feltet. Jeg håber godt nok vi kan få ham afskippet til sommer.
WHAT.... han var flere gange ude og gribe boldene sikker.
Enig. Han var rigtig god i luften igår!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af astonvilla » 14. mar 2017, 09:33

Har lige set højdepunkter fra kampen.

2 ting jeg ikke lige fik fat i på stadion i går: Er du gal en lækker tunnel Mæhle kører inden oplæg til 1-0. Og så er det SÅ træls at Sylvestr ikke smider sig på hans friløber hen mod slutningen - den var der med garanti blevet fløjtet på + rødt kort.

Flot kamp over hele linjen (Holger inklusive).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Jakobsen » 14. mar 2017, 09:50

astonvilla skrev:
9800 skrev:
astonvilla skrev:sku ikke nogen grund til at hænge med mulen.
De unge knejter var helte i aften.

Top 6 eller ej, så har den nye træner og de unge talenter givet et håb om en lys og sjov fremtid.

Det havde jeg ikke lige set komme efter det skrækkelige 2016 vi var igennem.
Enig, men jeg tror det betyder mere at komme i top 6 end vi går og tror (selvom vi tror det betyder meget)

Vores unge spillere vil i top slutspil få ro til at blive seniorer, og blive matchet mod de bedste. Er vi et top øjold vil det uden tvivl være nemmere at tiltrække den rigtige spiller til sommer, og jeg tror det er nemmere at kvalificere sig til top 6 næste år, hvis man har været med i år.
Uha det er spændende! Ny struktur, jeg er fan!
Du har naturligvis ret i at det betyder meget at komme i top 6.
Min holdning er bare at såfremt vi misser top 6, kan vi (synes jeg) se ud i fremtiden med sindsro - med:
-Gode og solide talenter
-En god træner med gode gameplans og evner (igen: jeg må undskylde at jeg på forhånd dømte MW til at være en fiasko at ansætte)
-En stærk økonomi

Det er efterhånden 1 år siden jeg sidst har kunnet se lyst på fremtiden for holdet og klubben - så det er skønt. Top 6 eller ej.
I og for sig enig i alle tre punkter. Jeg synes dog stadig manglende top 6 kan smadre en del nattesøvn i foråret. Unge hold har udfald og de kan være dødsens farlige og resultere i nogle møg giftige play of kampe i den nuværende skod struktur. Jeg er dog enig i, at pilen peger op ad for første gang siden 2014.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2017, 10:02

astonvilla skrev: Det er efterhånden 1 år siden jeg sidst har kunnet se lyst på fremtiden for holdet og klubben - så det er skønt. Top 6 eller ej.
Husk det nu til næste gang vi er i en sump :-)

Jeg er også glad. Det er altså fedt at se at det - igen - virker at holde fast i talenterne, give dem tillid og have den tålmodighed der skal til. Nu tror man jo på at det kan lade sig gi' sig fremover.

Når det så er sagt er det altså vigtigt at vi kommer til at møde FCK, BIF, FCM og de andre i top 6, fremfor de skodhold der roder rundt i bunden. Specielt for talenternes udvikling. De skal have bedre modstand for udvikle sig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Frygah » 14. mar 2017, 10:13

Pastorius skrev:
astonvilla skrev: Det er efterhånden 1 år siden jeg sidst har kunnet se lyst på fremtiden for holdet og klubben - så det er skønt. Top 6 eller ej.
Husk det nu til næste gang vi er i en sump :-)

Jeg er også glad. Det er altså fedt at se at det - igen - virker at holde fast i talenterne, give dem tillid og have den tålmodighed der skal til. Nu tror man jo på at det kan lade sig gi' sig fremover.

Når det så er sagt er det altså vigtigt at vi kommer til at møde FCK, BIF, FCM og de andre i top 6, fremfor de skodhold der roder rundt i bunden. Specielt for talenternes udvikling. De skal have bedre modstand for udvikle sig.
Jeg er slet ikke uenig, omend man lidt karikeret godt kunne argumentere for at vi som hold også vil få en masse gavn af at spille mod hold der stiller sig med 11 mand foran eget felt, med fysisk hårdt spil og ren kontrabold som gameplan. Det er heller ikke noget vi har haft voldsomt succes med håndtere.

Men ja, top 6 er selvfølgelig det optimale.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af fish » 14. mar 2017, 11:00

Køllen I Møllen skrev:
hje1980 skrev:
Forza skrev:Det er let at være bagklog. Jeg syntes egentligt MW skifter rigtigt ud. vi ved amøberne kommer til at lægge et pres så at smide KP ind ser jeg ikke nogen harme i.

At vores målmand så efter målet flere gange tager sig ekstremt god tid med bolden for derefter at sparke den ud over sidelinjen fatter jeg ikke. Det kan man så kombinere med hans usvigelige usikre indsatser i feltet. Jeg håber godt nok vi kan få ham afskippet til sommer.
WHAT.... han var flere gange ude og gribe boldene sikker.
Enig. Han var rigtig god i luften igår!
Jeg tilslutter mig koret.Larsen var ukarakteristisk dominerende i luften igår. Var meget nervøs i forhold til mødet med lange Poul men han var rigtigt god i går. Angående at han tager sig god tid til sidst i kampen - min fornemmelse var at det var efter aftale. Batterierne var døde og risikoen for at få bolden tilbage i hovedet hurtigt vs mulighed for at vinde talte for at tage den med ro.
Tidligere i kampen var der også et par situationer, det er jeg enig i.

Personligt er jeg mest irriteret over situationen med Holgersson. Hvorfor fanden står han limet til mållinien i den situation. Han skal bare ud og have den bold med det samme. Holger står 2 m fra mål og med stor risiko for selvmål ved at cleare bolden. Lagde mærke til at Buus ved fløjt til halvleg ville have Holger ned og afklare med Larsen. Det gad han sq ikke, han var rasende hvilket jeg godt forstår.
Larsen er relativt stabil, men han skal op i et noget højere gear før jeg kommer til at forstå hvem i udlandet der ville være interesseret.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af fish » 14. mar 2017, 11:03

Var på stadion og har ikke kunne finde noget i highlights: Skal jeg være irriteret over at lange Poul ikke får kort/marchordre oven på episoden med KP samt hvad der så ud som en albue lidt senere, eller skal jeg bare lade den ligge?

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Kenneth K » 14. mar 2017, 11:03

Flot kamp, som knægtene fik leveret i går. Og Mæhle, mand. <3 Shit, han bliver god.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af doukas » 14. mar 2017, 12:05

Young Guns

Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Kenneth K » 14. mar 2017, 12:20

En skam man ikke får hele finten med på den gif. Genialt lavet.

EDIT: Nå, den er opdateret nu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 14. mar 2017, 13:02

Med Mæhle i truppen, så kan vi nok godt forvente et godt salg mere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Søgaard » 14. mar 2017, 13:15

FlæskeFrank skrev:Med Mæhle i truppen, så kan vi nok godt forvente et godt salg mere.
Danske backs i landsholdsklassen, har vi ikke haft held med at sælge... Men de er sku rare at have i truppen :)
Aalborg BK 1885!

Besvar