Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af BoT » 13. mar 2017, 09:13

Køllen I Møllen skrev:
Spanky skrev:http://www.black-wolves.com/ulvegraven/ ... =1&t=97217

Er der behov for lidt underholdning henviser jeg til kamptråden på Ulvegraven. "Nyere tid" på Heden beregnes, sjovt nok, fra 2009 og frem, og det er reelt et dobbelt mesterskab de vandt i sin tid (året før deres mesterskab tæller selvfølgelig med, da der udelukkende var tale om uheld i forhold til de ikke selv vandt det!) ;)
Åh hvor ville jeg dog ønske at jeg ikke havde klikket på det link. De 5 min får jeg aldrig igen. Altså de mennesker dernede er jo dummere end varm cacao!! Det er da helt grotesk det meste af det de skriver. Jeg er faktisk lettere rystet.
Ud over 3-4 indlæg, synes jeg da egentlig ikke, det er så slemt? De fleste indlæg handler faktisk om, om folk efterhånden har for store forventninger til FCM, og dertil bekymringer om, hvor stærk deres trup egentlig er. Det er vel reelt alt i alt cirka samme niveau som herinde.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af white splash » 13. mar 2017, 10:20

Har en billet til Spar Nord. Hvis det har interesse, så send din mail på PB.
1 2 3 Jimmy er en mur!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af KJ » 13. mar 2017, 10:32

Sæsonens største test venter i aften. Bukker vi under for presset eller spiller vi en drømmekamp og tværer FCM ud? Jeg er meget i tvivl :aabfan:

Det forlyder sig, at Flores starter inde. Det er selvfølgelig et signal om, at vi meget, meget gerne skal vinde, men han får det svært over for FCM's fysiske pres.

Kom nu stolpe ind :cheers:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3845
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Gentleman Finn » 13. mar 2017, 10:49

Forhåbentligt dukker der mange op, yderst vigtige point på spil. Selv hvis vi ikke skulle ramme top 6 ville point i de sidste 2 lune videre frem, ikke mindst når man ser på det mærkværdige væsen der hedder at vi stadig kan lande i europa league kvalen via ligaen i nedrykningsgruppen, mærkværdigt. Men absolut også en mindre risiko for at havne i et nedrykningssystem hvor man, hvis man går komplet død, kan risikere at ramme som den øverste af de nederste 2 i gruppen og havne i knald eller fald kampe for at undgå at møde nr 2 og 3 fra første division i 2 kampe om overlevelse. Uanset risikoen for nedrykning i princippet er blevet mindre for alle, er det dog knapt så interessant at kæmpe for at undgå dette.

Er spændt på Wieghorst træk på midtbanen i dag og om knejterne er klar til kamp. Jeg er ;)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Pastorius » 13. mar 2017, 10:58

KJ skrev:Sæsonens største test venter i aften. Bukker vi under for presset eller spiller vi en drømmekamp og tværer FCM ud? Jeg er meget i tvivl :aabfan:

Det forlyder sig, at Flores starter inde. Det er selvfølgelig et signal om, at vi meget, meget gerne skal vinde, men han får det svært over for FCM's fysiske pres.

Kom nu stolpe ind :cheers:
Nu har jeg mange gange hørt folk sige at Flores får det svært mod fysisk stærke spillere, men selvom han er klein, så virker han altså ikke som en type, der lader sig kyse overhovedet af at der bliver gået hårdt til ham. Han falder heller ikke for et godt ord.

Han vinder nok ikke mange hovedstødsdueller overfor Paul, men ellers tror jeg altså ikke han falder fysisk igennem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af De Fem » 13. mar 2017, 11:32

Glæder mig til at se Sloth en hel kamp på midten, især fordi han sammen med MC skal finde ud af hvem der er balancespilleren af de to.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 632
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Alexis » 13. mar 2017, 11:34

De Fem skrev:Glæder mig til at se Sloth en hel kamp på midten, især fordi han sammen med MC skal finde ud af hvem der er balancespilleren af de to.
Kan ikke være andet end MC. Hans speciale er det defensive, Sloth er bedst fremad

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Halil » 13. mar 2017, 11:38

Alexis skrev:
De Fem skrev:Glæder mig til at se Sloth en hel kamp på midten, især fordi han sammen med MC skal finde ud af hvem der er balancespilleren af de to.
Kan ikke være andet end MC. Hans speciale er det defensive, Sloth er bedst fremad
Håber fandme han gør det bedre end da han blev valgt over Sloth pga. de "defensive" kvaliteter ude mod Silkeborg.

AaB skal have 4 point mod fcm og Viborg, så vi kan komme i top 6.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 13. mar 2017, 11:38

Hattrick af Flores i aften. I hørte det her først!!!
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Martino » 13. mar 2017, 12:01

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/wieg ... or-wuertz/

En lille stikpille til Sloth. Nu er det op til ham at vise at han er en kandidat derinde fremadrettet. Jeg synes Sloth er en god spiller, og viste det også mod Silkeborg. Spørgsmålet er hvordan det kommer til at gå mod et markant bedre hold. På papiret er vores centrale midt ret boldsikker i aften med MC og Sloth samt Thellufsen foran dem. Mæhle blev prøvet på højre midt til gårsdagens afsluttende træning, men tror Flores spiller der fra start. Skal en føring forsvares hjem, kan scenariet med Mæhle på højre midt og PK ind på backen vel sagtens blive en realitet. For fanden jeg håber holdet er helt klar i aften, og at Sylvestr er on fire!
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2017, 12:41

Det er sidste udkald hvis vi vil i slutspillet og derfor skal det være et topmotiveret AaB hold der løber på banen.

Resultatmæssigt er jeg egentlig rimelig fortrøstningsfuld. Hvis vi rammer niveau spillemæssigt så har vi et bedre hold end Ikast, hvis hedebønderne derimod får held til at gøre kampen til et fysisk slag så kan det meget vel gå galt.

Vi er stærke på hjemmebane og jeg gætter derfor på at vi vinder 2-1

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. mar 2017, 12:46

I de par kampe, vi har manglet Würtz i denne sæson, har vi i gennemsnit lukket 4 mål ind, men det har også været mod skarpe modstandere som Silkeborg og Horsens.

Jeg håber dog på det bedste.

God kamp skal det lyde fra det fynske - I min omgangskreds lever folk stadig højt på sidste mandags sejr.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2017, 12:57

Erasmus Montanus skrev:I de par kampe, vi har manglet Würtz i denne sæson, har vi i gennemsnit lukket 4 mål ind, men det har også været mod skarpe modstandere som Silkeborg og Horsens.

Jeg håber dog på det bedste.

God kamp skal det lyde fra det fynske - I min omgangskreds lever folk stadig højt på sidste mandags sejr.
Det var nogle horrible kampe men generelt set så har vi problemer på udebane, det gælder såvel med og uden Würtz. Vi er et af ligaens ringeste udehold, men tilgengæld også et af de bedste hjemmehold.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af dyhrmaN » 13. mar 2017, 15:09

Hvis både Sloth og Flores starter inde, starter vi med et meget kreativt hold. Hvis det lykkes bliver det smukt - hvis vi bliver tromlet fysisk får vi stryg. Jeg håber på, at MW er tro mod AaBs spil, og at vi lykkedes med det til at spille os igennem FCM. Om vi dog er helt klar til dette endnu, kan jeg godt være en smule i tvivl om.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af Gaarde6 » 13. mar 2017, 15:14

frederikshavneren skrev:Det er sidste udkald hvis vi vil i slutspillet og derfor skal det være et topmotiveret AaB hold der løber på banen.

Resultatmæssigt er jeg egentlig rimelig fortrøstningsfuld. Hvis vi rammer niveau spillemæssigt så har vi et bedre hold end Ikast, hvis hedebønderne derimod får held til at gøre kampen til et fysisk slag så kan det meget vel gå galt.

Vi er stærke på hjemmebane og jeg gætter derfor på at vi vinder 2-1
Mener du seriøst det??

Målmandsposten: Mener både Dahlin og Mikkel Andersen er bedre en Larsen.

Højre back: Her mener jeg Rasmus Nissen er et mulehår foran Mæhle.

Midterforsvaret gider jeg næsten ikke kommentere på, da jeg mener vi har et af superligaens dårligste midterforsvar!

Venstre back: Synes Ahlmann er foran Novak.

Midtbanen med (Os) Flores, Sloth, MC og Meillinger Mod (dem) Andre Rømer, Poulsen, Hassan og Wikheim. Her mener jeg vi skal have de HELT røde briller på for at kalde os stærkest! Med Wurtz og Risgaard i topform er vores centrale midtbane stærkere end deres. Men lige nu er vi ikke i nærheden af at kan matche deres midtbane.

Fremme er vi meget lige synes jeg. Lange Paul er en underlig angriber synes jeg. Duelund er en klassespiller når det kører. Men det er vores to spillere også når det kører.

Bænkene tør jeg slet ikke sammenligne!

Jeg kan slet ikke få øje på at vi skulle være bedre end dem spillemæssigt?!
Men der, hvor vi gerne skulle være bedre i aften er i motivationen!!
Jeg er alvorligt bange for at vi kan få stukket en kæp i hjulet. Men jeg beder til at det er i aften drengene gør mine ord til skamme og spiller deres livs kamp på Aalborgs stadion!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af BoT » 13. mar 2017, 15:21

Erasmus Montanus skrev:I de par kampe, vi har manglet Würtz i denne sæson, har vi i gennemsnit lukket 4 mål ind, men det har også været mod skarpe modstandere som Silkeborg og Horsens.
Jeg husker dog også en ret nylig kamp MED Würtz på banen, hvor vi lukkede 4 mål ind. Så det er altså en heldigvis kompetence, vi har, både med og uden kaptajnen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2017, 15:44

Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:Det er sidste udkald hvis vi vil i slutspillet og derfor skal det være et topmotiveret AaB hold der løber på banen.

Resultatmæssigt er jeg egentlig rimelig fortrøstningsfuld. Hvis vi rammer niveau spillemæssigt så har vi et bedre hold end Ikast, hvis hedebønderne derimod får held til at gøre kampen til et fysisk slag så kan det meget vel gå galt.

Vi er stærke på hjemmebane og jeg gætter derfor på at vi vinder 2-1
Mener du seriøst det??

Målmandsposten: Mener både Dahlin og Mikkel Andersen er bedre en Larsen.

Højre back: Her mener jeg Rasmus Nissen er et mulehår foran Mæhle.

Midterforsvaret gider jeg næsten ikke kommentere på, da jeg mener vi har et af superligaens dårligste midterforsvar!

Venstre back: Synes Ahlmann er foran Novak.

Midtbanen med (Os) Flores, Sloth, MC og Meillinger Mod (dem) Andre Rømer, Poulsen, Hassan og Wikheim. Her mener jeg vi skal have de HELT røde briller på for at kalde os stærkest! Med Wurtz og Risgaard i topform er vores centrale midtbane stærkere end deres. Men lige nu er vi ikke i nærheden af at kan matche deres midtbane.

Fremme er vi meget lige synes jeg. Lange Paul er en underlig angriber synes jeg. Duelund er en klassespiller når det kører. Men det er vores to spillere også når det kører.

Bænkene tør jeg slet ikke sammenligne!

Jeg kan slet ikke få øje på at vi skulle være bedre end dem spillemæssigt?!
Men der, hvor vi gerne skulle være bedre i aften er i motivationen!!
Jeg er alvorligt bange for at vi kan få stukket en kæp i hjulet. Men jeg beder til at det er i aften drengene gør mine ord til skamme og spiller deres livs kamp på Aalborgs stadion!
Når det kører så mener jeg at vi spillemæssigt er bedre end Ikast som primært lever på dødbolde, kontraangreb og enkeltmandspræstationer. Ellers er jeg enig i at Ikast på papiret har et lidt bedre hold end os, den største forskel er dog at de har en bredere trup. Det kan de alt sammen takke Benham for, hvis det ikke var for deres sugardaddy så er Ikast et af de hold som vi selvfølgelig skal distancere i det lange løb.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af NIN » 13. mar 2017, 15:48

frederikshavneren skrev:
Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:Det er sidste udkald hvis vi vil i slutspillet og derfor skal det være et topmotiveret AaB hold der løber på banen.

Resultatmæssigt er jeg egentlig rimelig fortrøstningsfuld. Hvis vi rammer niveau spillemæssigt så har vi et bedre hold end Ikast, hvis hedebønderne derimod får held til at gøre kampen til et fysisk slag så kan det meget vel gå galt.

Vi er stærke på hjemmebane og jeg gætter derfor på at vi vinder 2-1
Mener du seriøst det??

Målmandsposten: Mener både Dahlin og Mikkel Andersen er bedre en Larsen.

Højre back: Her mener jeg Rasmus Nissen er et mulehår foran Mæhle.

Midterforsvaret gider jeg næsten ikke kommentere på, da jeg mener vi har et af superligaens dårligste midterforsvar!

Venstre back: Synes Ahlmann er foran Novak.

Midtbanen med (Os) Flores, Sloth, MC og Meillinger Mod (dem) Andre Rømer, Poulsen, Hassan og Wikheim. Her mener jeg vi skal have de HELT røde briller på for at kalde os stærkest! Med Wurtz og Risgaard i topform er vores centrale midtbane stærkere end deres. Men lige nu er vi ikke i nærheden af at kan matche deres midtbane.

Fremme er vi meget lige synes jeg. Lange Paul er en underlig angriber synes jeg. Duelund er en klassespiller når det kører. Men det er vores to spillere også når det kører.

Bænkene tør jeg slet ikke sammenligne!

Jeg kan slet ikke få øje på at vi skulle være bedre end dem spillemæssigt?!
Men der, hvor vi gerne skulle være bedre i aften er i motivationen!!
Jeg er alvorligt bange for at vi kan få stukket en kæp i hjulet. Men jeg beder til at det er i aften drengene gør mine ord til skamme og spiller deres livs kamp på Aalborgs stadion!
Når det kører så mener jeg at vi spillemæssigt er bedre end Ikast som primært lever på dødbolde, kontraangreb og enkeltmandspræstationer. Ellers er jeg enig i at Ikast på papiret har et lidt bedre hold end os, den største forskel er dog at de har en bredere trup. Det kan de alt sammen takke Benham for, hvis det ikke var for deres sugardaddy så er Ikast et af de hold som vi selvfølgelig skal distancere i det lange løb.
Det er da komplet irrelevant i sammenligningen af styrkeforholdet og spiller for spiller, hvem som kan takke hvem for hvad.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af De Fem » 13. mar 2017, 16:21

Hvis vi er heldige, så er det FCM i maseversionen vi skal spille imod. Det viste AFG-kampen at det kan truppen nogenlunde håndtere, selvom Wurtz karantæne er en joker her. Er det FCM i kontraversionen håber jeg seriøst, at de har lært noget af OB kampen, ellers kan det blive grimt igen. Hvilken opstilling de kommer med afsløres ret meget af deres valg af angriber, da lange Poul har samme topfart som en robotstøvsuger.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Ikast, 13.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2017, 17:44

De Fem skrev:Hvis vi er heldige, så er det FCM i maseversionen vi skal spille imod. Det viste AFG-kampen at det kan truppen nogenlunde håndtere, selvom Wurtz karantæne er en joker her. Er det FCM i kontraversionen håber jeg seriøst, at de har lært noget af OB kampen, ellers kan det blive grimt igen. Hvilken opstilling de kommer med afsløres ret meget af deres valg af angriber, da lange Poul har samme topfart som en robotstøvsuger.
Med det hold vi har så vil jeg sige at jeg stort set uanset modstander frygter dødbolde/indlæg og kontraangreb.

Besvar