Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2017, 19:20

abbifar skrev:Hvis man havde været til stede på Viborg Stadion i går, så ville man vide, at de fire der performede på et rimeligt niveau var Mæhle, MC, Abildgaard og Børsting.

Så kan man diskutere om Pohl og KP gjorde det OK.

Dem der på ingen måde gjorde det godt nok var Holgersson, Enevoldsen og Risgaard - Det var ganske simpelt langt under det niveau vi skal have.

Så jeg mener rent faktisk, at det netop er vore talenter, der prøver at bære holdet... de rutinerede kræfter er IKKE nogen, de kan læne sig op ad p.t.
Der er vel ingen der mener at det er nok, at præstere ok på det AaB der for tiden render rundt? Det er i hvert fald ikke i nærheden til at være nok, hvis vi stadig drømmer om at tage en medalje eller en pokal ind imellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2017, 19:26

Breezer skrev:Vi må trods alt også huske på at samtlige er 1. Års seniorer når vi sammenligner med tidligere talenter som Kusk, Thomsen osv. De spillere var altså knap på banen for os i deres første sæson, hvorimod MC, Mæhle og Thellufsen allerede er i spil til startopstillingen. De her spillere skulle gerne løfte sig yderligere og udfolde det potentiale de har. Lad dem nu vokse med spilletid og så lad os forstærke os der hvor rutineret spillere ikke har nok kvalitet. (Holger, Meilinger osv.)
Men måske er problemet så at vi er nødt til at bruge dem for tidligt. Jeg tror ikke rigtig på den der med at spilletid automatisk giver udvikling. Det der vireklig betyder noget i en ung mands udvikling er erkendelse af hvor god man er og kan blive. Den altafgørende faktor i det er at man sætter en mand af holdet, som være en af holdets bærende spillere. Som vores unge tidligere gjorde med Anders Due, Jeppe Curth og andre. Ligenu bliver de bare valgt fordi dem de afløser spiller endnu ringere.

Jeg ville gi' så meget at MC er den mulige undtagelse her. Han virker som det sikre valg ved siden at Würtz - også når alle mand er klar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Breezer » 1. maj 2017, 19:41

Pastorius skrev:
Breezer skrev:Vi må trods alt også huske på at samtlige er 1. Års seniorer når vi sammenligner med tidligere talenter som Kusk, Thomsen osv. De spillere var altså knap på banen for os i deres første sæson, hvorimod MC, Mæhle og Thellufsen allerede er i spil til startopstillingen. De her spillere skulle gerne løfte sig yderligere og udfolde det potentiale de har. Lad dem nu vokse med spilletid og så lad os forstærke os der hvor rutineret spillere ikke har nok kvalitet. (Holger, Meilinger osv.)
Men måske er problemet så at vi er nødt til at bruge dem for tidligt. Jeg tror ikke rigtig på den der med at spilletid automatisk giver udvikling. Det der vireklig betyder noget i en ung mands udvikling er erkendelse af hvor god man er og kan blive. Den altafgørende faktor i det er at man sætter en mand af holdet, som være en af holdets bærende spillere. Som vores unge tidligere gjorde med Anders Due, Jeppe Curth og andre. Ligenu bliver de bare valgt fordi dem de afløser spiller endnu ringere.

Jeg ville gi' så meget at MC er den mulige undtagelse her. Han virker som det sikre valg ved siden at Würtz - også når alle mand er klar.
Jeg er enig i den generelle præmis om at de kun skal spille hvis de er gode nok, og har godt af at man skal være bedre end en rutineret for at kunne spille. Men det er jo allerede tilfældet med Mæhle. Alle ved at PK kan spille på et stabilt niveau, men han er klart bag Mæhle på højreback. Due og Curth var jo heller ikke mere bærende spillere da de blev slået af end PK var i starten af sæsonen.

Jeg synes MC er spændende, og imponerer mig meget. Men jeg har svært ved at vurdere hvorvidt han er bedre end Sloth, eller det er Sloth selv der har sat ham bag MC grundet mange andre ting. Udover det har Magnus kun overhalet Abildgaard, som jeg ikke har nogen nævneværdig fidus til.

Men generelt mener jeg at de tre unge der spiller, har et væsenligt højere niveau end andre talenter som er kommet op. Der er formentligt også en grund til Grønning, Rokkedahl og Bytyqi ikke er med i truppen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2017, 20:18

Det kan simpelthen ikke være 1. års seniorspilleres opgave at løfte eller bære holdet... det er det vi har de etablerede og højt lønnede spillere til.

Talenterne er der for at bidrage med hvad der er bedre end dem de nu engang har slået af på deres position, og så er det op til den sportslige ledelse at sørge for de har etablerede og erfarne kvalitetsspilere at læne sig opad. I øjeblikket er det så som så med det sidste, mens talenterne i mine øjne er de mest interessante siden Thomsen/Kusk tiden. Jeg syens iøvrigt at Mæhle har lige så stort potentiale som de to nævnte, og at Magnus ikke er langt derfra, selv om der selvfølgelig skal ske udvikling. Det er dog også det der er hele ideen med talenter - at de forventes at udvikle sig.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af abbifar » 1. maj 2017, 20:19

Pastorius skrev:
abbifar skrev:Hvis man havde været til stede på Viborg Stadion i går, så ville man vide, at de fire der performede på et rimeligt niveau var Mæhle, MC, Abildgaard og Børsting.

Så kan man diskutere om Pohl og KP gjorde det OK.

Dem der på ingen måde gjorde det godt nok var Holgersson, Enevoldsen og Risgaard - Det var ganske simpelt langt under det niveau vi skal have.

Så jeg mener rent faktisk, at det netop er vore talenter, der prøver at bære holdet... de rutinerede kræfter er IKKE nogen, de kan læne sig op ad p.t.
Der er vel ingen der mener at det er nok, at præstere ok på det AaB der for tiden render rundt? Det er i hvert fald ikke i nærheden til at være nok, hvis vi stadig drømmer om at tage en medalje eller en pokal ind imellem.
Er da så enig, så enig - det var blot for at prøve at sætte den omsiggribende talent-bashing i perspektiv. Vores primære problem er ikke talenterne og hvad de viser lige nu. Det er derimod, at alle de rutinerede slår op i banen og ikke tager ansvar og går forrest.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. maj 2017, 20:39

abbifar skrev:
Pastorius skrev:
abbifar skrev:Hvis man havde været til stede på Viborg Stadion i går, så ville man vide, at de fire der performede på et rimeligt niveau var Mæhle, MC, Abildgaard og Børsting.

Så kan man diskutere om Pohl og KP gjorde det OK.

Dem der på ingen måde gjorde det godt nok var Holgersson, Enevoldsen og Risgaard - Det var ganske simpelt langt under det niveau vi skal have.

Så jeg mener rent faktisk, at det netop er vore talenter, der prøver at bære holdet... de rutinerede kræfter er IKKE nogen, de kan læne sig op ad p.t.
Der er vel ingen der mener at det er nok, at præstere ok på det AaB der for tiden render rundt? Det er i hvert fald ikke i nærheden til at være nok, hvis vi stadig drømmer om at tage en medalje eller en pokal ind imellem.
Er da så enig, så enig - det var blot for at prøve at sætte den omsiggribende talent-bashing i perspektiv. Vores primære problem er ikke talenterne og hvad de viser lige nu. Det er derimod, at alle de rutinerede slår op i banen og ikke tager ansvar og går forrest.
- Eller at de rutinerede ikke (længere) er gode nok.

Det allerstørste problem er dog at sidste sommers samlede transfers nærmest har haft nul og niks positiv indflydelse på denne sæsons resultater.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Yankee » 2. maj 2017, 10:05

Jesper Schmidt skrev:Det kan simpelthen ikke være 1. års seniorspilleres opgave at løfte eller bære holdet... det er det vi har de etablerede og højt lønnede spillere til.
Enig - problemet er jo bare at de har fået den rolle fordi de rutinerede spillere alle er skadesplagede eller også er helt nye i klubben.

Fra vores mest benyttede 11 i sidste forår er det kun Larsen, Würtz og Risgård der stadig er i "ideal-11" på samme plads. Det er 8 ud af 11 pladser, der er udskiftet på 12 måneder. Vi tog i sommers et enormt clean cut i stedet for at foretage et glidende generationsskifte, der skulle have været startet et par vinduer før - som vi i øvrigt var mange der kaldte på dengang.


Besvar