Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2017, 22:13

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg var ikke Wieghorst fan da han kom til klubben.
Men jeg må sgu tage hatten af for de signaler han sender til ledelsen og Gaarde!
Holgerssen på bænken. Meilinger på bænken. Ene på bænken. Patrick på bænken. Sylvstr på bænken.
Når så der skal skiftes ind tager han Flores ud og sætter Ramkilde ind.
Det er vist ikke kun os herinde som synes Gaardes indkøb har været pisse ringe!
Søndergaard kunne ikke åbne ledelsens øjne. Nu håber jeg Wieghorst kan!
Han siger vel først og fremmest at han tror på talenterne, for man må da gå ud fra han stiller med det hold som han mener er det stærkeste, ellers er han da decideret inkompetent.

Min tro på Wieghorst bliver mindre og mindre for hver kamp.
Jeg rystede på hovedet da en af mine venner fortalte at AaB havde ansat Wieghorst. Tog ja-hatten på, nu er den tilbage på loftet. Synes han virker utrolig defensiv i sin indstilling, selvom han siger han vil spille offensiv fodbold. Vi skaber INTET. Måske spillerne ikke er de bedste, men der ligger altså også noget i det taktiske.
Prøv nu for pokker og kig på holdet!
Blåbjerg og Kasper P kunne ikke spille fast på noget som helst hold i superligaen! Herude spiller de hver gang! Det siger ALT om den trup Wieghorst har at arbejde med!
Vi har INGEN spillere på midtbanen med fart og gennbruds kraft. Hvem pokker vil du have assistene skal komme fra? Bolden dumper jo ikke bare ned for fødderne af vores angribere! Den skal jo spilles derop!
Siger det for 929 gang siden 2014-15. Vores trup er IKKE BEDRE! Heldigvis giver Wieghorst de unge noget tillid så de står bedre rustet til fremtiden.
Men vi er altså ikke bedre end det vi har vist i snart 3 sæsoner. Det må ledelsen også snart få øjnene op for.
Nu blev Søndergaard ofret pga Gaardes latterlige indkøb!
Wieghorst skal IKKE bøde for det også!!
Det ændrer jo ikke på at vi spillede bedre og mere offensivt i det meste af efteråret end det jammer vi har set efter medaljeslutspillet glippede, og det altså med et hold hvor vi har fået Sylvestr ind, Ahlmann med i næsten alle kampe og kun mistet Bassogog i forhold til efteråret. Det er ikke fordi jeg har mistet alt tro på at Wieghorst er den rigtige mand, men jeg synes altså vi spiller meget defensivt, jeg synes ikke han tager træk i brug for at ændre på der hvor svaghederne er offensivt ( som f.eks. at spille med en angriber mere for at fylde bare en smule mere på i feltet) og jeg kan ikke se hvor det er han vil have holdet hen. Måske kommer det i takt med at han får sat sit præg på indkøbene i de kommende par vinduer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Hovedet » 12. maj 2017, 22:14

Maglau skrev:Jeg er ikke super negativ. Et hold med så mange unge spillere der er så relativt blodsikre i pasninger og spil i små områder har en fremtid.
Ja de mangler i høj grad evnen til at ligge den rigtige aflevering frem i banen der giver en chance, men jeg synes fundamentet er der. Yderligere udvikling af de enkelte spillere, kollektivets samspil og måske et par profiler på afgørende pladser - så tror jeg faktisk på et hold der spiller med hvor det er sjovt om et par sæsoner.
Hvad skulle det være for et fundament? Jeg kan seriøst ikke se en eneste spiller i den trup med åbenlyst fremtidspotentiale udover Ahlmann, og vi skal slet og ret årtier tilbage i historien for at finde et ringere hold. Igen er problemet, at tidligere profiler ikke holder tidligere tiders niveau, at indkøbte spillere slet ikke holder niveau i forhold til de solgte samt at de unge spillere, der hentes op, ikke er gode nok med undtagelse af Mæhle, som vi lige har solgt.

Vi er kørt så meget i sænk, at det vil være umuligt at stille med et slagkraftigt hold i næste sæson; her skal vi bare fokusere på at undgå nedrykning, som vi allerede i år havde været storfavorit til, havde det ikke været for nogle afsindigt heldige sejre i begyndelsen af sæsonen. Jeg kan pege på nogle overgangsfigurer i forhold til kontinuitet: Würtz, Risgaard, Patrick Kristensen, Nikolaj Larsen, Ahlmann, Meilinger, Pohl - måske Sylvestr og Flores, der ganske vist intet viser, men dog har været så dyr en satsning, at han skal gives en chance. Derudover bør der hentes 3-4 etablerede klassespillere.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af svendpoulsen » 12. maj 2017, 22:17

Peter A. skrev:Det er aldrig sket før i de mange mange år jeg har fulgt og holdt med AaB...men i dag gik jeg efter 57 minutter...det gjorde simpelthen for ondt at se på..

Jeg har fuldt AaB i 25 år og jeg har aldrig set dem i så ringe en forfatning som nu...det er direkte trist at se på.

I de 57 minutter jeg så synes jeg faktisk Flores var bedst...ingen tvivl om at han kan en helt masse og han forsøgte også..men de spillere han har omkring sig er bare ikke på hans niveau..

Men er der ikke en grænse for hvor meget man må fejle som sportslig ansvarlig? Det er jo helt tydeligt at det er der pilen peger. Af de spillere vi har hentet ind i denne sæson er én - ÉN - i startopstillingen. 3 sidder på bænken og har floppet, 1 er slet ikke med og har stor-floppet...og en er allerede sendt hjem igen! Gaarde har floppet og fejlet så stort at hans position bør overvejes...

Kampens AaB'er: Vesttribunen
Enig med hensyn til Flores. Men det hjælper jo desværre ikke en disse. Der skal nyt blod til på mange - rigtig mange - områder, og det sker nok ikke lige på én gang.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Gaarde6 » 12. maj 2017, 22:23

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg var ikke Wieghorst fan da han kom til klubben.
Men jeg må sgu tage hatten af for de signaler han sender til ledelsen og Gaarde!
Holgerssen på bænken. Meilinger på bænken. Ene på bænken. Patrick på bænken. Sylvstr på bænken.
Når så der skal skiftes ind tager han Flores ud og sætter Ramkilde ind.
Det er vist ikke kun os herinde som synes Gaardes indkøb har været pisse ringe!
Søndergaard kunne ikke åbne ledelsens øjne. Nu håber jeg Wieghorst kan!
Han siger vel først og fremmest at han tror på talenterne, for man må da gå ud fra han stiller med det hold som han mener er det stærkeste, ellers er han da decideret inkompetent.

Min tro på Wieghorst bliver mindre og mindre for hver kamp.
Jeg rystede på hovedet da en af mine venner fortalte at AaB havde ansat Wieghorst. Tog ja-hatten på, nu er den tilbage på loftet. Synes han virker utrolig defensiv i sin indstilling, selvom han siger han vil spille offensiv fodbold. Vi skaber INTET. Måske spillerne ikke er de bedste, men der ligger altså også noget i det taktiske.
Prøv nu for pokker og kig på holdet!
Blåbjerg og Kasper P kunne ikke spille fast på noget som helst hold i superligaen! Herude spiller de hver gang! Det siger ALT om den trup Wieghorst har at arbejde med!
Vi har INGEN spillere på midtbanen med fart og gennbruds kraft. Hvem pokker vil du have assistene skal komme fra? Bolden dumper jo ikke bare ned for fødderne af vores angribere! Den skal jo spilles derop!
Siger det for 929 gang siden 2014-15. Vores trup er IKKE BEDRE! Heldigvis giver Wieghorst de unge noget tillid så de står bedre rustet til fremtiden.
Men vi er altså ikke bedre end det vi har vist i snart 3 sæsoner. Det må ledelsen også snart få øjnene op for.
Nu blev Søndergaard ofret pga Gaardes latterlige indkøb!
Wieghorst skal IKKE bøde for det også!!
Det ændrer jo ikke på at vi spillede bedre og mere offensivt i det meste af efteråret end det jammer vi har set efter medaljeslutspillet glippede, og det altså med et hold hvor vi har fået Sylvestr ind, Ahlmann med i næsten alle kampe og kun mistet Bassogog i forhold til efteråret. Det er ikke fordi jeg har mistet alt tro på at Wieghorst er den rigtige mand, men jeg synes altså vi spiller meget defensivt, jeg synes ikke han tager træk i brug for at ændre på der hvor svaghederne er offensivt ( som f.eks. at spille med en angriber mere for at fylde bare en smule mere på i feltet) og jeg kan ikke se hvor det er han vil have holdet hen. Måske kommer det i takt med at han får sat sit præg på indkøbene i de kommende par vinduer.
Jeg kan simpelthen ikke få øje på, hvilke spillere som skal skabe chancerne for os?
Jeg TROR at hvis vi smider en angriber mere frem, så bliver vi rendt over hvergang vi taber bolden på vej frem. Og det sker eddermandme ofte!! Det er lige nøjagtig derfor han spiller med en løbestærk Børsting. Han tager de lange løb hjem af når vi taber bolden.
Vi mangler så meget i den her trup! Bla et par hurtige og gennembruds stærke kanter. Før vi råder over dem, tror jeg Wieghorst gør klogt i at lade være med at spille med to deciderede angribere.
Så mangler der to stærke midterforsvare. Det kunne også give luft til at turde angribe mere.
Jamen man kunne blive ved. Der mangler en bomber! En klasse målmand :-(

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2017, 22:24

svendpoulsen skrev:
Peter A. skrev:Det er aldrig sket før i de mange mange år jeg har fulgt og holdt med AaB...men i dag gik jeg efter 57 minutter...det gjorde simpelthen for ondt at se på..

Jeg har fuldt AaB i 25 år og jeg har aldrig set dem i så ringe en forfatning som nu...det er direkte trist at se på.

I de 57 minutter jeg så synes jeg faktisk Flores var bedst...ingen tvivl om at han kan en helt masse og han forsøgte også..men de spillere han har omkring sig er bare ikke på hans niveau..

Men er der ikke en grænse for hvor meget man må fejle som sportslig ansvarlig? Det er jo helt tydeligt at det er der pilen peger. Af de spillere vi har hentet ind i denne sæson er én - ÉN - i startopstillingen. 3 sidder på bænken og har floppet, 1 er slet ikke med og har stor-floppet...og en er allerede sendt hjem igen! Gaarde har floppet og fejlet så stort at hans position bør overvejes...

Kampens AaB'er: Vesttribunen
Enig med hensyn til Flores. Men det hjælper jo desværre ikke en disse. Der skal nyt blod til på mange - rigtig mange - områder, og det sker nok ikke lige på én gang.
Den del er lige præcist det største problem, for det kommer det ikke til. Vi kan jo desværre ikke bare knipse med fingrene og få de dyrtindkøbte profiler som sidder på bænken og roder, til at finde nye græsgange. Der SKAL rammes rigtigt med dem vi henter til sommer og vores egne erfarne spillere skal simpelthen vise bedre niveau.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Tyskeren » 12. maj 2017, 22:30

Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Forza » 12. maj 2017, 22:32

Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af gravballe » 12. maj 2017, 22:35

Forza skrev:
Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
Opgav og slukkede tvet håber det kommer på nettet

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2017, 22:35

Gaarde6 skrev: Jeg kan simpelthen ikke få øje på, hvilke spillere som skal skabe chancerne for os?
Jeg TROR at hvis vi smider en angriber mere frem, så bliver vi rendt over hvergang vi taber bolden på vej frem. Og det sker eddermandme ofte!! Det er lige nøjagtig derfor han spiller med en løbestærk Børsting. Han tager de lange løb hjem af når vi taber bolden.
Vi mangler så meget i den her trup! Bla et par hurtige og gennembruds stærke kanter. Før vi råder over dem, tror jeg Wieghorst gør klogt i at lade være med at spille med to deciderede angribere.
Så mangler der to stærke midterforsvare. Det kunne også give luft til at turde angribe mere.
Jamen man kunne blive ved. Der mangler en bomber! En klasse målmand :-(
Enig i at vi mangler meget på spillersiden, min pointe er bare at det gjorde vi altså også i efteråret. Siden har vi endda fået en, efter AaB forhold, ganske højt profileret angriber ind, vi har fået Ahlmann tilbage, og vi har haft en stærk højreback som først kom ind på holdet sent i efteråret.

Gevinsten man bør få af en trænerfyring og det tydelige aftryk mod fremtiden har vi indtil videre på ingen måde set efter fyringen af Søndergaard, overhovedet ikke.

Jeg tror da du har ret i at vi nok ofte ville blive ramt af kontrakniven, hvis vi spillede med to angriber, som vi tit er blevet i de sidste 4-5 år, men det ændrer jo ikke på at det bliver et mere defensivt udgangspunkt, og at vi går på kompromis med den offensive tilgang.

To angribere kan jeg ikke forestille mig vi får at se med Wieghorst. Selv når vi er bagud er det kun sket ganske få gange at der ikke bare bliver skiftet angriber for angriber - også i dag.

Det er ikke fordi jeg vil gøre Wieghorst til skurk, for alle kan se holdet ikke er godt nok, men han er i mine øjne en del af problemet som tingene ser ud lige nu, og det samme er Gaarde. De to skal lykkes bedre frem mod næste vinter, hvis jeg skal have en tro på de er de rigtige.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Forza » 12. maj 2017, 22:39

gravballe skrev:
Forza skrev:
Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
Opgav og slukkede tvet håber det kommer på nettet
Det gik heldigvis bedre efter han talte sig varm. Hvis man skal rose Allan er det at han er meget diplomatisk og holder hovedet koldt, forstået på den måde at han ikke roder sig ud i at udtale sig mindre professionelt som man ser fra en del i sportens verden når de er presset.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. maj 2017, 22:40

Forza skrev:
gravballe skrev:
Forza skrev:
Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
Opgav og slukkede tvet håber det kommer på nettet
Det gik heldigvis bedre efter han talte sig varm. Hvis man skal rose Allan er det at han er meget diplomatisk og holder hovedet koldt, forstået på den måde at han ikke roder sig ud i at udtale sig mindre professionelt som man ser fra en del i sportens verden når de er presset.
Og presset er han selvfølgelig, det skal man jo ikke tage fejl af. Han kan jo også se hvor lidt positiv indvirkning de seneste mange millioner han har brugt har haft på holdet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Martino » 12. maj 2017, 22:41

Forza skrev:
gravballe skrev:
Forza skrev:
Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
Opgav og slukkede tvet håber det kommer på nettet
Det gik heldigvis bedre efter han talte sig varm. Hvis man skal rose Allan er det at han er meget diplomatisk og holder hovedet koldt, forstået på den måde at han ikke roder sig ud i at udtale sig mindre professionelt som man ser fra en del i sportens verden når de er presset.
Jeg synes han gjorde det fint. Siger jo at hans indkøb ikke har været gode nok - og at der kommer en udrensning i truppen(indirekte). Hvad mere skal han stå og sige?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Funky » 12. maj 2017, 22:42

Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Det er rigtig fint med de hårde spørgsmål, men alle og enhver fremstår jo også mere usikker når man ikke får lov at svare bare nogenlunde færdigt. Og det gjorde han han ikke - hun afbrød jo hele tiden, for at stille et nyt spørgsmål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Forza » 12. maj 2017, 22:42

Martino skrev:
Forza skrev:
gravballe skrev:
Forza skrev:
Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
Opgav og slukkede tvet håber det kommer på nettet
Det gik heldigvis bedre efter han talte sig varm. Hvis man skal rose Allan er det at han er meget diplomatisk og holder hovedet koldt, forstået på den måde at han ikke roder sig ud i at udtale sig mindre professionelt som man ser fra en del i sportens verden når de er presset.
Jeg synes han gjorde det fint. Siger jo at hans indkøb ikke har været gode nok - og at der kommer en udrensning i truppen(indirekte). Hvad mere skal han stå og sige?

Ja men han startede kluntet og rundt på gulvet da Camilla Martin gik til ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af andreasaab89 » 12. maj 2017, 22:47

Han gjorde det da fint ?
Sagde tydeligt at han ikke selv havde gjort det godt uden at hænge enkelte spillere eller trænere ud og hold en god tone overfor Søndergaard også

Der hvor jeg godt kunne tænke mig han svarede bedre var da hun gik til ham med budget vs målsætning
Hun spurgte direkte til hvordan vi kan have top 6 som målsætning med et meget lav budget , fokus på talenter og samtidig skal det også være flot fodbold

Hans svar er "vi er AaB - selvfølgelig skal vi være i top 6"
Det er også rigtigt , men det svarer stadig ikke på spørgsmålet - hvad er det kontret han mener der gør at AaB kan komme i top 6 med et budget der er nummer 8-10
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Funky » 12. maj 2017, 22:51

andreasaab89 skrev:Han gjorde det da fint ?
Sagde tydeligt at han ikke selv havde gjort det godt uden at hænge enkelte spillere eller trænere ud og hold en god tone overfor Søndergaard også

Der hvor jeg godt kunne tænke mig han svarede bedre var da hun gik til ham med budget vs målsætning
Hun spurgte direkte til hvordan vi kan have top 6 som målsætning med et meget lav budget , fokus på talenter og samtidig skal det også være flot fodbold

Hans svar er "vi er AaB - selvfølgelig skal vi være i top 6"
Det er også rigtigt , men det svarer stadig ikke på spørgsmålet - hvad er det kontret han mener der gør at AaB kan komme i top 6 med et budget der er nummer 8-10
Men det er der jo ikke nogen nyhed i - overhovedet. Altså, at AaB satser på at skabe billigere topplaceringer gennem bedre talentarbejde. Problemet med budgettet er vel også "kun", hvis man reelt ikke kan få bedre købespillere for pengene end det, man fik ind i sommers.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Peter A. » 12. maj 2017, 23:00

andreasaab89 skrev:
Hans svar er "vi er AaB - selvfølgelig skal vi være i top 6"
Det er også rigtigt , men det svarer stadig ikke på spørgsmålet - hvad er det kontret han mener der gør at AaB kan komme i top 6 med et budget der er nummer 8-10
Det er nok blandt andet der den ligger..selvforståelsen...at vi tror vi bare kan barbere og barbere på spillersiden og blot tror at fordi "Vi er AaB, skal vi være i top 6"..
Hey AaB!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af gravballe » 12. maj 2017, 23:16

Forza skrev:
gravballe skrev:
Forza skrev:
Tyskeren skrev:Okay Camilla Martin smadrer Gaarde lige nu.... Han er så usikker - det er helt forfærdeligt! Han skal ud - han er ikke kompetent nok.
Ja man skal godt nok ikke gå meget til ham før han knock out'et mundtligt.
Opgav og slukkede tvet håber det kommer på nettet
Det gik heldigvis bedre efter han talte sig varm. Hvis man skal rose Allan er det at han er meget diplomatisk og holder hovedet koldt, forstået på den måde at han ikke roder sig ud i at udtale sig mindre professionelt som man ser fra en del i sportens verden når de er presset.
Jeg syntes generalt han som regel er meget diplomatisk, så kan det godt være han er lidt kedelig at høre på, men det fortrækker end en der sviner folk til.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af 9800 » 12. maj 2017, 23:37

Jeg er opløftet, selvom vi tabte, det er den bedste kamp vi har spillet af de sidste 7-8 stykker!
Randers var bedre, men vi var bedre end længe!

Jeg havde Abildgaard som MOM, og endvidere plusser til Flores, Mæhle og Blåbjerg.

Det er naturligvis ærgerligt at vi henter 6 mand udefra i denne sæson, og at ikke en eneste af dem kan kaldes en succes. Flores og Meilinger er de eneste der er tætte på godkendt.

Til næste sæson skal vi have en ny HB, en ny CB så tror jeg Blåbjerg løfter sit spil og kp en fin reserve.

En rutineret central midt, en felt til felt spiller som Risgaard, samt en hurtig og kreativ kant (Kusk)

Desuden en målmand hvis NL smutter. De øvrige kan blive bedre med mere rutine.

Flores skal have mere snor, der er så meget fodbold i ham, og han har vist hvad han kan på landsholdet mod bedre modstandere

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 12.05.2017

Indlæg af Hovedet » 12. maj 2017, 23:40

Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Han gjorde det da fint ?
Sagde tydeligt at han ikke selv havde gjort det godt uden at hænge enkelte spillere eller trænere ud og hold en god tone overfor Søndergaard også

Der hvor jeg godt kunne tænke mig han svarede bedre var da hun gik til ham med budget vs målsætning
Hun spurgte direkte til hvordan vi kan have top 6 som målsætning med et meget lav budget , fokus på talenter og samtidig skal det også være flot fodbold

Hans svar er "vi er AaB - selvfølgelig skal vi være i top 6"
Det er også rigtigt , men det svarer stadig ikke på spørgsmålet - hvad er det kontret han mener der gør at AaB kan komme i top 6 med et budget der er nummer 8-10
Men det er der jo ikke nogen nyhed i - overhovedet. Altså, at AaB satser på at skabe billigere topplaceringer gennem bedre talentarbejde. Problemet med budgettet er vel også "kun", hvis man reelt ikke kan få bedre købespillere for pengene end det, man fik ind i sommers.
Problemet er bare, at vi ikke har produceret ungdomsspillere af betydning i årevis med undtagelse af Mæhle, hvorfor hele denne talentstrategi i dag ikke er andet end varm luft og en undskyldning for gennemført elendighed. Kom nu ind i kampen, for satan da!

Det er absurd, at AaB bliver ved med at køre med et discountbudget og samtidig forsøger at fremmane en eller anden illusion om at være guddommeligt dygtige til talentarbejde på baggrund af en enkelt fuldtræffer i 2014. Discountbudgettet var en nødløsning i nedsmeltningsperioden omkring 2010, der desværre - igen på baggrund af vores lucky punch i 2014 - blev ophøjet til en permanent strategi, der i dag er ved at køre AaB ud af dansk topfodbold på røv og albuer.

Enten må man fra AaBs side melde klart ud, at der ikke er ambitioner om at spille topfodbold i Aalborg; eller også skal ambitionsniveau og ikke mindst investeringslyst hæves noget så betragteligt.

Besvar