Træningskampe sommeren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jakobsen » 8. jul 2017, 00:01

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:Så er der træningskamp i morgen igen. Der er kommet to nye til: Okore og Pallesen. Mon ikke begge spiller fra start. Vi skal vel vende os til 4-4-2 og 3-5-2. Tror på denne:



Det må være en startopstilling tæt på første kamp. Larsen må være forrest i køen som målmand, med skaderne i front tror jeg Flores bliver rykket derop, men selvfølgelig kan Sylvestr starte inde. Børsting, Meilinger eller en anden på højrekanten - det er vel åbent. Pallesen og Børsting er måske for meget rugbrød i den side.


Hvis man fortsat eksperimenter med 3-5-2 som backup-opstilling, så tror den her kan skabe lidt fysisk dominans og skubbe spillet langt frem på banen. Så har vi noget der ligner en brasiliansk firkant oppe foran med Thellufsen Pohl, Flores og Rissi til at skabe lidt på egen hånd.
Ideen om 3-5-2 er jeg kommet til at synes bedre og bedre om. Vores kreative krafter/kanter Flores og Thellufsen er ikke specielt robuste - jeg tror begge de kunne have gavn af lidt friere roller i en 3-5-2 eller måske en 3-4-3 ala. Chelsea. Meilinger kunne vel også være bedre i en central offensiv rolle end som kant, hvor han er for langsom. Børsting ville også være nyttig i en 3-4-3 både som wingback eller som en af de forreste kanter. Jeg synes edterhånden det system kan give god mening og måske det også kan skabe lidt mere live inde omkring Pohl, hvis han får to "makkerere".
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Brodernumsi » 8. jul 2017, 00:49

Har vi ikke alt for mange midtbanespillere til at spille 3-5-2? Würtz, Ris, Meilinger, Thellufsen, Børsting, Flores, MC, Abildgaard og Kaketoo. 9 spillere til 3 pladser. Meilinger, Abildgaard og Kaketoo skal vel videre, hvis 3-5-2 er planen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Peroni21
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 24. feb 2016, 16:55
Favoritspiller: Spalvis

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Peroni21 » 8. jul 2017, 08:03

Brodernumsi skrev:Har vi ikke alt for mange midtbanespillere til at spille 3-5-2? Würtz, Ris, Meilinger, Thellufsen, Børsting, Flores, MC, Abildgaard og Kaketoo. 9 spillere til 3 pladser. Meilinger, Abildgaard og Kaketoo skal vel videre, hvis 3-5-2 er planen.
Du glemmer Lesniak i dit puslespil.

Tror dog at Børsting er tiltænkt en backup plads som wingback i en sådan position samtidig med at Thellufsen kan spille helt fremme.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jakobsen » 8. jul 2017, 09:53

Brodernumsi skrev:Har vi ikke alt for mange midtbanespillere til at spille 3-5-2? Würtz, Ris, Meilinger, Thellufsen, Børsting, Flores, MC, Abildgaard og Kaketoo. 9 spillere til 3 pladser. Meilinger, Abildgaard og Kaketoo skal vel videre, hvis 3-5-2 er planen.
Jeg synes det kommer lidt an på, hvordan man stiller det op. Man kan også anskue det som om vi har fire midtbanespillere hvis den bliver mere 3-4-3 agtig.

Så vil vi have en central midt med en 6'er og 8'er og to kanter/offensive midtbanespillere der spiller fremme næsten ved siden af angriberne. Tottenham spiller f.eks. 3-4-3 på denne måde med Dele Ali og Eriksen bag ved/ved siden af Kane.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2017, 10:03

Truppen til dagens generalprøve mod FC Hansa Rostock er udtaget. De tre nye spillere er udtaget, Patrick og Ramkilde er skadet. Ramkilde er ude med en kraftigt forstuvet ankel
https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/t ... -testkamp/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Hanga » 8. jul 2017, 10:28

frederikshavneren skrev:Truppen til dagens generalprøve mod FC Hansa Rostock er udtaget. De tre nye spillere er udtaget, Patrick og Ramkilde er skadet. Ramkilde er ude med en kraftigt forstuvet ankel
https://aabsport.dk/nyheder/2017/juli/t ... -testkamp/
Godt at høre at Ramkildes skade ikke var mere alvorlig. Havde virkelig været ærgerligt hvis han skulle have sin seniorstart ødelagt af en slem skade ligesom Grønning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 8. jul 2017, 10:48

Når jeg søger på nettet, kommer der en hel del links frem a la dette:

https://www.youtube.com/watch?v=zQvX1gs5eNs

Er der nogen "IT-fodbold-kyndige", der kan fortælle, om der er skyggen af chance for at man rent faktisk kan se kampen på det link, eller er det fup og fiduser?

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af OmkringAarhus » 8. jul 2017, 11:01

Jakobsen skrev:
Brodernumsi skrev:Har vi ikke alt for mange midtbanespillere til at spille 3-5-2? Würtz, Ris, Meilinger, Thellufsen, Børsting, Flores, MC, Abildgaard og Kaketoo. 9 spillere til 3 pladser. Meilinger, Abildgaard og Kaketoo skal vel videre, hvis 3-5-2 er planen.
Jeg synes det kommer lidt an på, hvordan man stiller det op. Man kan også anskue det som om vi har fire midtbanespillere hvis den bliver mere 3-4-3 agtig.

Så vil vi have en central midt med en 6'er og 8'er og to kanter/offensive midtbanespillere der spiller fremme næsten ved siden af angriberne. Tottenham spiller f.eks. 3-4-3 på denne måde med Dele Ali og Eriksen bag ved/ved siden af Kane.
Med den aktuelle trup hedder midtbanen i 3-5-2 vel Pallesen, Würtz, Rissi, Ahlmann og Flores. De to forreste vil så være Thellufsen og Pohl.

Så har vi MC, Lesniak, Børsting og Sylvestr på bænken. Det er faktisk gode folk at kunne sætte ind.

Kakeeto bliver aldrig en del af truppen, og Abildgård kan udlejes.
Meiligner er vigtig for konkurrencen i truppen, men kan han selv nøjes med den rolle?
Hvis eller når vi henter en angriber eller en offensiv midt mere, så kan Sylvestr og Børsting nok komme i problemer ift. at være i kamptruppen. Og Ramkilde får endnu længere til truppen. Så der vil blive en øget konkurrence, hvor kun de stærkeste af vores spillere af egen avl får spilletid. Og det er vel også det, der har været meningen med dette transfer vindue. Der skal være så mange etablerede spillere udefra, at kun de allerbedste unge spillere, som kan blive til store profiler, vil få markant med spilletid.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 8. jul 2017, 11:59

Hvorfor tror vi, at Lesniak ikke bejler til en plads i startopstillingen? Wieghorst omtaler i seneste video alle 3 spillere som kvalitetsspillere, der har hævet niveauet i truppen...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Forza » 8. jul 2017, 13:13

Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 8. jul 2017, 13:17

Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Ganske. Det er nok alligevel for tidligt til at tale om, at der er = startopstilling til første turneringskamp. Mon ikke vi ser Holger ind for KP, Risgård for MC, Lesniak ind for...Wurtz? Som minimum. Blåbjerg skal vel også ind og spille nogle minutter...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Forza » 8. jul 2017, 13:23

Funky skrev:
Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Ganske. Det er nok alligevel for tidligt til at tale om, at der er = startopstilling til første turneringskamp. Mon ikke vi ser Holger ind for KP, Risgård for MC, Lesniak ind for...Wurtz? Som minimum. Blåbjerg skal vel også ind og spille nogle minutter...
Er turneringsstarten ikke allerede om en uge?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2017, 13:23

Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Interessant især hvis Lansing har fortrængt Larsen til bænken, er der nogen der ved noget om amerikanerens tekniske niveau med fødderne?
Det kan vel godt tænkes at Wieghorst gerne vil spille med en teknisk dygtig målmand som han gjorde i Farum, her virkede det ofte til at Farum var en spiller i overtal fordi Jesper Hansen var eminent teknisk.

Midtbanen ser lidt sløj ud, der er ikke meget kreativitet at spore.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 8. jul 2017, 13:33

Målmand og forsvar tjek! Men hvad filan laver MC, Børsting og Flores på den midtbane? Savner Risgård og Thellufsen. Og hvem er egentligt vores angrebsreserver idag ?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 8. jul 2017, 13:45

Forza skrev:
Funky skrev:
Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Ganske. Det er nok alligevel for tidligt til at tale om, at der er = startopstilling til første turneringskamp. Mon ikke vi ser Holger ind for KP, Risgård for MC, Lesniak ind for...Wurtz? Som minimum. Blåbjerg skal vel også ind og spille nogle minutter...
Er turneringsstarten ikke allerede om en uge?
Jo. Det kan også være, jeg bare er usikker på, om KP endegyldigt skulle have sat sig på pladsen ved siden af Okore, i konkurrence med Holger og Blåbjerg. Eller at Risgård spiller andenviolin i fht. MC.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Forza » 8. jul 2017, 13:51

Funky skrev:
Forza skrev:
Funky skrev:
Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Ganske. Det er nok alligevel for tidligt til at tale om, at der er = startopstilling til første turneringskamp. Mon ikke vi ser Holger ind for KP, Risgård for MC, Lesniak ind for...Wurtz? Som minimum. Blåbjerg skal vel også ind og spille nogle minutter...
Er turneringsstarten ikke allerede om en uge?
Jo. Det kan også være, jeg bare er usikker på, om KP endegyldigt skulle have sat sig på pladsen ved siden af Okore, i konkurrence med Holger og Blåbjerg. Eller at Risgård spiller andenviolin i fht. MC.

Personligt foretrækker jeg KP fremfor Holger og Blåbjerg. Samtidig ville det glæde mig hvis Lansing får chancen (såfremt han har gjort det godt i opstarten).

Jeg håber dog heller ikke at Risgård ikke bliver fast mand, det kan jeg næsten ikke forestille mig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af AalBoyeBK » 8. jul 2017, 13:55

Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Er noget overrasket over at KP, Lansing og MC er i den startopstilling. Havde umiddelbart foretrukket Blåbjerg og Risgård, mens jeg ingen holdning har til Lansing endnu.

Og så mangler vi virkelig en angriber, hvis vi vil spille med 2 mand på toppen. Pohl og Sylvestr bør slåsse om en plads ved siden af en profil.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 8. jul 2017, 14:13

AalBoyeBK skrev:
Og så mangler vi virkelig en angriber, hvis vi vil spille med 2 mand på toppen. Pohl og Sylvestr bør slåsse om en plads ved siden af en profil.
Det ved vi jo også godt kommer til at ske :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af OmkringAarhus » 8. jul 2017, 14:32

AalBoyeBK skrev:
Forza skrev:Startopstillingen imod Hansa Rostock:

Lansing
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Christensen - Børsting
Pohl - Sylvestr

Spændende opstilling i min optik.
Er noget overrasket over at KP, Lansing og MC er i den startopstilling. Havde umiddelbart foretrukket Blåbjerg og Risgård, mens jeg ingen holdning har til Lansing endnu.

Og så mangler vi virkelig en angriber, hvis vi vil spille med 2 mand på toppen. Pohl og Sylvestr bør slåsse om en plads ved siden af en profil.
Thellufsen havde jeg gerne set i stedet for Flores eller Børsting.
Spændende at vi nu spiller 4-4-2 igen.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af AalBoyeBK » 8. jul 2017, 14:36

OmkringAarhus skrev: Thellufsen havde jeg gerne set i stedet for Flores eller Børsting.
Spændende at vi nu spiller 4-4-2 igen.
Synes også det er tæt mellem ham og Flores. Begge er enormt svingende, og svære at blive kloge på.
Børsting er sikker starter for mig, synes han var en af de bedre i foråret.

Besvar