Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af san » 23. jul 2017, 19:33

1 dårlig kamp og det skingrer pigekor med tlf nr som forsanger synger " dommedag nu " latterligt :thumbsdown:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Hanga » 23. jul 2017, 19:36

san skrev:1 dårlig kamp og det skingrer pigekor med tlf nr som forsanger synger " dommedag nu " latterligt :thumbsdown:
Vel ikke mere latterligt end at påstå, at vi kun har leveret 1 dårlig kamp. Det er kun tabellen der bliver nulstillet ved en ny sæson, ikke det generelle indtryk af holdet. Vi har præsteret dårligt i 1½ år. Wieghorst er snart under 1,0 point i snit.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af EINHILL » 23. jul 2017, 19:42

san skrev:1 dårlig kamp og det skingrer pigekor med tlf nr som forsanger synger " dommedag nu " latterligt :thumbsdown:
1 dårlig kamp?? Har du levet i en hule, de sidste par år?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 19:44

Hanga skrev:
san skrev:1 dårlig kamp og det skingrer pigekor med tlf nr som forsanger synger " dommedag nu " latterligt :thumbsdown:
Vel ikke mere latterligt end at påstå, at vi kun har leveret 1 dårlig kamp. Det er kun tabellen der bliver nulstillet ved en ny sæson, ikke det generelle indtryk af holdet. Vi har præsteret dårligt i 1½ år. Wieghorst er snart under 1,0 point i snit.
Præcis.
Måske er spillestilen for svær og kompliceret. Den skriger jo ikke ligefrem enkelthed. Desuden tvivler jeg på Wieghorst mandskabspleje er særligt god.

Medmindre der landes 3 stærke profiler er det vanskeligt at tro på mere end en 10. Plads.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 19:49

Funky skrev:
Pollack2 skrev:
Klaus skrev:Det var en lidt sjov kamp. Sad egentlig det første kvarter og frydede mig over spillet, der så rigtig godt ud. Så lavede Okore straffe, og derfra spillede han en usikker kamp. Da vi kom på 1-1 tænkte man, at vi nok skulle klare den. Havde Pohl scoret på sin friløber havde vi sikkert vundet. På samme måde, da vi var bagud 3-1 har Flores et godt skud, der gik snert forbi. Et minut senere scorer de til 4-1....

Ikke at det skal være en undskyldning. Mange spillere underpræsterer, men vi har altså heller ikke marginalerne med os i dag. Nu får vi en svær kamp i Farum, som vi helst skal vinde. Men med vores hold ved man aldrig. Tegningen er der, og på et tidspunkt klapper det hele og Pohl begynder at ramme målet. Når det sker vinder vi, uanset hvem modstanderen er.
Vi er ikke uenige, men "hvis og hvis"... sådan har det været meget længe nu, hvis vi skulle have succes, men man savner et fundament, hvor vi selv sætter dagsordnen og faktisk vinder ud fra en gameplan der virker. Men vi har nok ikke holdet til det, spørgsmålet er om vi har træneren.
Kampen i dag røg på gulvet pga. personlige fejl. Det kan man ikke gameplane sig ud af.
Personlige fejl koster dyrt når vi har den spillestil vi har... I en liga med flere hold der er dygtige på omstillinger og står lavt får vi det svært...
Vi kunne klare os bedre i den belgiske eller hollandske liga.. :cheers:

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 23. jul 2017, 19:54

Hanga skrev:
san skrev:1 dårlig kamp og det skingrer pigekor med tlf nr som forsanger synger " dommedag nu " latterligt :thumbsdown:
Vel ikke mere latterligt end at påstå, at vi kun har leveret 1 dårlig kamp. Det er kun tabellen der bliver nulstillet ved en ny sæson, ikke det generelle indtryk af holdet. Vi har præsteret dårligt i 1½ år. Wieghorst er snart under 1,0 point i snit.
Enig i at vi har leveret dårligt længe, og at alt ikke er positivt. Men det er altså latterligt at den ellers så positive stemning der var for blot en uge siden er vendt pba. én dårlig kamp. Det er selvfølgelig forventeligt med notoriske sortseere som Gamen og telefonnummeret som de mest aktive brugere, men det gør det ikke mindre åndssvagt.

Lad os håbe vi kan finde tilbage til niveauet fra sidste uge og kan få bragt nogle dygtige folk ind, fordi niveauet fra i dag er selvfølgelig langt fra acceptabelt på længere sigt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Funky » 23. jul 2017, 19:55

FIDEL skrev:
Funky skrev:
Pollack2 skrev:
Klaus skrev:Det var en lidt sjov kamp. Sad egentlig det første kvarter og frydede mig over spillet, der så rigtig godt ud. Så lavede Okore straffe, og derfra spillede han en usikker kamp. Da vi kom på 1-1 tænkte man, at vi nok skulle klare den. Havde Pohl scoret på sin friløber havde vi sikkert vundet. På samme måde, da vi var bagud 3-1 har Flores et godt skud, der gik snert forbi. Et minut senere scorer de til 4-1....

Ikke at det skal være en undskyldning. Mange spillere underpræsterer, men vi har altså heller ikke marginalerne med os i dag. Nu får vi en svær kamp i Farum, som vi helst skal vinde. Men med vores hold ved man aldrig. Tegningen er der, og på et tidspunkt klapper det hele og Pohl begynder at ramme målet. Når det sker vinder vi, uanset hvem modstanderen er.
Vi er ikke uenige, men "hvis og hvis"... sådan har det været meget længe nu, hvis vi skulle have succes, men man savner et fundament, hvor vi selv sætter dagsordnen og faktisk vinder ud fra en gameplan der virker. Men vi har nok ikke holdet til det, spørgsmålet er om vi har træneren.
Kampen i dag røg på gulvet pga. personlige fejl. Det kan man ikke gameplane sig ud af.
Personlige fejl koster dyrt når vi har den spillestil vi har... I en liga med flere hold der er dygtige på omstillinger og står lavt får vi det svært...
Vi kunne klare os bedre i den belgiske eller hollandske liga.. :cheers:
Så er det Wieghorst, eller spillerne, eller AaB's fixering på én spillestil (fastlagt af hvem?), som har skylden?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af san » 23. jul 2017, 19:56

Hvis det har gået dårligt sæsoner før er det okay at bruge det som reference ? Men når det er positive referencer er det no go ?
Ny sæson startede sidste uge i kbh min reference :cool:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gaarde6 » 23. jul 2017, 20:02

san skrev:1 dårlig kamp og det skingrer pigekor med tlf nr som forsanger synger " dommedag nu " latterligt :thumbsdown:
Mon ikke man skulle vende den om og sige EN god kamp ud af de sidste 20?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Hanga » 23. jul 2017, 20:03

AalBoyeBK skrev: Enig i at vi har leveret dårligt længe, og at alt ikke er positivt. Men det er altså latterligt at den ellers så positive stemning der var for blot en uge siden er vendt pba. én dårlig kamp.
Man kunne også overveje, om det måske var optimismen ovenpå kampen i Parken, der blev grebet lidt for hurtigt? Når nu man vil snakke om "én kamp", så er det jo netop de gode kampe, der skiller sig ud som undtagelserne i AaB anno 2017. Så dem der ryger med på optimist vognen ovenpå kampen i Parken er sådan set dem der reagerer kortsynet.

Jeg er enig i at man ikke bør se sort på alting, og at nogle har alt for travlt med at fortælle dårligdommene om og om igen. Men det skærer mere i øjnene på mig, når nogle lader som om at det meste er rosenrødt i AaB - for det er det altså ikke. Vi ligner lige så meget en potentiel nedrykker som vi ligner et potentielt tophold - mindst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gamen » 23. jul 2017, 20:23

AalBoyeBK skrev: Det er selvfølgelig forventeligt med notoriske sortseere som Gamen og telefonnummeret som de mest aktive brugere, men det gør det ikke mindre åndssvagt.

Lad os håbe vi kan finde tilbage til niveauet fra sidste uge og kan få bragt nogle dygtige folk ind, fordi niveauet fra i dag er selvfølgelig langt fra acceptabelt på længere sigt.
Notorisk sortseer? Den har jeg ikke hørt før. Beklager, men jeg har lagt så meget tid og penge i den her klub i hovedparten af mine leveår - derfor har jeg et behov for at være kritisk når der er grund til det. Det er der nu - og det har der sådan set været grund til det seneste 1,5 år.

Niveauet fra sidste uge? Det kan vi ikke bruge til en skid, når vi falder sammen gang på gang. Vi mødte i sidste uge et hold der var helt ved siden af sig selv, og fik 45 minutters one-way traffic foræret. Ikke engang dét kunne vi udnytte maksimalt. Over de sidste 25 kampe er vi blandt de 3 dårligste hold i Superligaen point-mæssigt - forhold dig venligst til det i stedet for at gribe efter de mindste halmstrå. Vi har ikke i det sidste halvandet år været i nærheden af at have et niveau, der retfærdiggør vores målsætning: Hverken ifht. mål for/imod, point eller rent spillemæssigt.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Mogens » 23. jul 2017, 20:24

Jeg var positiv inden kampen grundet den fine start i kbh i sidste uge, men lige nu sidder jeg edderpikme og er røvbitter. Bitter over vi kan tabe 4-1 til SE efter en kamp med et hav af tekniske/personlige fejl, som gjorde SE farlige. Fejl, der bare skal elimineres, og det kan kun gå for langsomt.

Kampen viser også, at MC og Würtz ikke skal spille samtidig. Lesniak spredte spillet godt ud med gode afleveringer i den korte tid, han fik på banen, og han kandiderede i min bog kraftigt til MOM trods sin korte tid på banen. Mange spillede under niveau (eller under det niveau, som jeg håber, de trods alt besidder). Denne lussing kommer til at gøre ondt, men vi kan selvfølgelig håbe, at spillerne viser en vild trods-reaktion i den næste kamp - så bliver det sgu ikke sjovt at være fcn-spiller.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 23. jul 2017, 20:25

Hanga skrev:
AalBoyeBK skrev: Enig i at vi har leveret dårligt længe, og at alt ikke er positivt. Men det er altså latterligt at den ellers så positive stemning der var for blot en uge siden er vendt pba. én dårlig kamp.
Man kunne også overveje, om det måske var optimismen ovenpå kampen i Parken, der blev grebet lidt for hurtigt? Når nu man vil snakke om "én kamp", så er det jo netop de gode kampe, der skiller sig ud som undtagelserne i AaB anno 2017. Så dem der ryger med på optimist vognen ovenpå kampen i Parken er sådan set dem der reagerer kortsynet.

Jeg er enig i at man ikke bør se sort på alting, og at nogle har alt for travlt med at fortælle dårligdommene om og om igen. Men det skærer mere i øjnene på mig, når nogle lader som om at det meste er rosenrødt i AaB - for det er det altså ikke. Vi ligner lige så meget en potentiel nedrykker som vi ligner et potentielt tophold - mindst.
Du har helt sikkert ret i at den positive stemning i sidste uge var alt for optimistisk, ligesom det modsatte er tilfældet i denne uge.

SønderjyskE er en stærk kandidat til top 6 og er med relativt stor lethed endt der de to seneste sæsoner. Selvfølgelig kører man ikke bare lige over dem. Når enkelte spillere laver så vanvittige fejl, som det blev set i dag, (har stadig svært ved at begribe Okores aktion ved 1-0-målet), så vil man tabe kampe. Vi er dog i en ny sæson og med nye spillere, og indtil videre har vi leveret en fremragende kamp, og en meget skuffende kamp. Lad os lige give holdet et par kampe mere før vi snakker nedrykning og fyring af hele den sportslige ledelse, som visse brugere herinde er igang med.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gamen » 23. jul 2017, 20:29

AalBoyeBK skrev: SønderjyskE er en stærk kandidat til top 6 og er med relativt stor lethed endt der de to seneste sæsoner.
Måske Gaarde skulle tage på visit i det sønderjyske? De mistede hele stammen fra sidste år, og folkene bag 21 af deres 44 mål sidste sæson. Det går tilsyneladende fint for dem med at arbejde videre i samme gænge. Og så endda til et spillerbudget der er under halvdelen af vores eget.

Man taler om et underpræsterende AGF, men vi er (som minimum) i samme sørgelige liga som AGF, siden indgangen til 2016.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 23. jul 2017, 20:29

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Det er selvfølgelig forventeligt med notoriske sortseere som Gamen og telefonnummeret som de mest aktive brugere, men det gør det ikke mindre åndssvagt.

Lad os håbe vi kan finde tilbage til niveauet fra sidste uge og kan få bragt nogle dygtige folk ind, fordi niveauet fra i dag er selvfølgelig langt fra acceptabelt på længere sigt.
Notorisk sortseer? Den har jeg ikke hørt før. Beklager, men jeg har lagt så meget tid og penge i den her klub i hovedparten af mine leveår - derfor har jeg et behov for at være kritisk når der er grund til det. Det er der nu - og det har der sådan set været grund til det seneste 1,5 år.

Niveauet fra sidste uge? Det kan vi ikke bruge til en skid, når vi falder sammen gang på gang. Vi mødte i sidste uge et hold der var helt ved siden af sig selv, og fik 45 minutters one-way traffic foræret. Ikke engang dét kunne vi udnytte maksimalt. Over de sidste 25 kampe er vi blandt de 3 dårligste hold i Superligaen point-mæssigt - forhold dig venligst til det i stedet for at gribe efter de mindste halmstrå. Vi har ikke i det sidste halvandet år været i nærheden af at have et niveau, der retfærdiggør vores målsætning.
Din beskrivelse af FCK-kampen er ellers et perfekt eksempel på hvorfor jeg betragter dig som en notorisk sortseer.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gamen » 23. jul 2017, 20:36

AalBoyeBK skrev: Din beskrivelse af FCK-kampen er ellers et perfekt eksempel på hvorfor jeg betragter dig som en notorisk sortseer.
Så synes jeg du skal se kampen én gang til. FCK sejlede rundt i 2. halvleg, og lignede et juniorhold. De første 20 min., hvor de var sig selv, kørte de os rundt i manegen, nærmest uden vi fik lov at røre klatten.
Hvis AaB spillede så perfekt en kamp som du mener, og udmanøvrerede et klassehold i god form, så er det da endnu mere bekymrende med dette fald fra tinderne her blot en uge senere. AaB var en katastrofe i dag - SønderjyskE, der parantes bemærket sjældent scorer særlig meget på udebane, kunne have lavet 6 mål i dag, hvis de havde udnyttet deres kontrachancer i 2. halvleg.

Tror du jeg nyder at det går AaB dårligt? Jeg er da pisse træt af det - det er da enormt frustrerende.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AalBoyeBK » 23. jul 2017, 20:37

Gamen skrev: Tror du jeg nyder at det går AaB dårligt?
Jeg er oprigtigt i tvivl.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 23. jul 2017, 21:05

san skrev:Hvis det har gået dårligt sæsoner før er det okay at bruge det som reference ? Men når det er positive referencer er det no go ?
Ny sæson startede sidste uge i kbh min reference :cool:
Ja, hvis man anskuer det sådan og oveni det kalder andre sortseere og dommedagsprædikanter, så er man nok mere end almindeligt naiv i sit syn på verden.

P.S. Kim Jong-un er sikker også en skide sød og stand-up guy!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af san » 23. jul 2017, 21:34

BassogogsVen skrev:
san skrev:Hvis det har gået dårligt sæsoner før er det okay at bruge det som reference ? Men når det er positive referencer er det no go ?
Ny sæson startede sidste uge i kbh min reference :cool:
Ja, hvis man anskuer det sådan og oveni det kalder andre sortseere og dommedagsprædikanter, så er man nok mere end almindeligt naiv i sit syn på verden.

P.S. Kim Jong-un er sikker også en skide sød og stand-up guy!
Naiv ? Sidste års resultater\point kan ikke bruges til noget som helst i denne sæson, uanset om det var godt eller skidt. Eller hvad?
Spillet kan ændres, taktik osv ud fra tidligere erfaringer, men spillere ud\ind gør da at ny sæson ny start :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af gravballe » 23. jul 2017, 21:47

AaB har altid været bedst når man har satset på egne kvaliteter frem for at gå op i hvad andre gjorde. Vi så det gang på gang sidst vi blev mester, lige så snart man forsøgte at kontrolere kampe, og satse mere deffensivt går det som regel galt. VI så det under Lars Søndergård, og vi så det flere gange under Wieghorst i foråret.. Jeg begriber stadig ikke, at han stiller op med Rasmus og MC på midten... det skriger til himlen...

Der ud over har jeg opgivet troen på Pohl.. den mand gør så meget rigtigt, men han har bare ikke det sidste der gør han også rammer et mål... Det er en skam... Det bør være tydeligt for ledelsen at vi skal have en angriber ind, og evt en offensivt midtbane også...

og så skal Wieghorst have direkte besked om at han altså ikke skal spille deffensivt, men satse på AaB´s kvaliteter... så må vi tage de nederlag det giver ind imellem...

Besvar