Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 23. jul 2017, 21:59

san skrev:
BassogogsVen skrev:
san skrev:Hvis det har gået dårligt sæsoner før er det okay at bruge det som reference ? Men når det er positive referencer er det no go ?
Ny sæson startede sidste uge i kbh min reference :cool:
Ja, hvis man anskuer det sådan og oveni det kalder andre sortseere og dommedagsprædikanter, så er man nok mere end almindeligt naiv i sit syn på verden.

P.S. Kim Jong-un er sikker også en skide sød og stand-up guy!
Naiv ? Sidste års resultater\point kan ikke bruges til noget som helst i denne sæson, uanset om det var godt eller skidt. Eller hvad?
Spillet kan ændres, taktik osv ud fra tidligere erfaringer, men spillere ud\ind gør da at ny sæson ny start :thumbsup:
Naturligvis kan de det. Især, når trenden fortsætter fra netop sidste sæson. Fodbold er ikke bare øjebliksbilleder. Trænere fyres heller ikke kun på baggrund af én kamp, fx.

Så ja, meget naivt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Maglau » 23. jul 2017, 22:04

Det er meget spøjst hvordan fok ser forskelligt fodbold og udlægger taktik
MW bliver kritiseret for at spille defensivt af nogle - andre siger vi skal spille mere defensivt og stå tættere på eget mål så vi undgår at få kontraer imod os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af mich1596 » 23. jul 2017, 22:14

Elendig kamp. det føltes som en serie 1 kamp i august. Regnen bekom ikke AaB vel.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af san » 23. jul 2017, 23:21

OK så er jeg naiv :danmarkfan: , jeg tror vi vinder næste kamp 2 -1 Pohl og Flores scorer :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AK48hamas » 23. jul 2017, 23:46

Undskyld mit franske men hold kaeft hvor er vores unge spillere fucking daarlige. Idag er det ALLE vores talenter der falder igennem. Pedersen, Ahlmann, Christensen, Thellufsen, og Pohl som bare ligner en hurtigere udgave af Rolf Toft og Viktor Ahlmann. Tilsaet saa junior spilleren Flores og middelmaadigheden er total.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. jul 2017, 02:18

AK48hamas skrev:Undskyld mit franske men hold kaeft hvor er vores unge spillere fucking daarlige. Idag er det ALLE vores talenter der falder igennem. Pedersen, Ahlmann, Christensen, Thellufsen, og Pohl som bare ligner en hurtigere udgave af Rolf Toft og Viktor Ahlmann. Tilsaet saa junior spilleren Flores og middelmaadigheden er total.
Synes du de rutinerede kræfter gør det bedre? Eller nyindkøbene?

Jeg synes det er rystende så dybt holdet kollektivt fra ende til anden kan falde efter Sønderjyskes første mål. Før straffe-minutterne spillede vi jo glimrende og chanceskabende hurtigt fodbold... utroligt så nemt vi kan rystes og gå i opløsning.

Okore er en smule undskyldt, i min bog, fordi han kommer fra et frustrende ophold og mangler kamptræning, derfor kan jeg godt se hvorfor en så stor fejl sætter sig i ham. Men selvfølgelig er det en kæmpeskuffelse at han leverer en så ringe kamp at Holgersson havde været en opgradering.

Pallesen imponerede mig stort i Parken, men i dag det modsatte. Han må simpelthen aldrig tillade de to indlæg som fører til mål, og han var alt for nem at tørre i andre situationer.

Ahlmann, Risgård og Thellufsen var andre meget store skuffelser, mens Flores og Pohl får flere hug end jeg synes de fortjener.

Var Würtz med?

- Når nu Meilinger heller ikke længere er i spil til at spille en rolle, så skal vi altså efter min mening have en kant + en angriber. Sylvestr bidrager ikke med noget som helst, og var Ramkilde ikke skadet stod han forhåbentlig foran ham.

Og så gentager jeg - få nu for helvede oprettet en eller anden stilling som kan lokke Kuhn tilbage, vi har brug for ham.

Jeg er sikker på at det altoverskyggende problem for dette hold er i hovederne, og hvad der er skyld i at vi er SÅ enormt skrøbelige håber jeg godt nok er noget man er opmærksom på at finde frem til. Hvordan hele holdet nærmest stopper med at løbe for hinanden overhovedet i løbet af anden halvleg, synes jeg var skræmmende. Jeg ved godt det ikke er første gang, men i sidste års nedadgående spiral kunne man trods alt forklare det. Nu synes jeg sgu ikke der er undskyldninger.

Forresten fin indhop af Lesniak, men nogen frelser er han jo altså næppe.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AK48hamas » 24. jul 2017, 04:48

Jesper Schmidt skrev:
AK48hamas skrev:Undskyld mit franske men hold kaeft hvor er vores unge spillere fucking daarlige. Idag er det ALLE vores talenter der falder igennem. Pedersen, Ahlmann, Christensen, Thellufsen, og Pohl som bare ligner en hurtigere udgave af Rolf Toft og Viktor Ahlmann. Tilsaet saa junior spilleren Flores og middelmaadigheden er total.
Synes du de rutinerede kræfter gør det bedre? Eller nyindkøbene?

Jeg synes det er rystende så dybt holdet kollektivt fra ende til anden kan falde efter Sønderjyskes første mål. Før straffe-minutterne spillede vi jo glimrende og chanceskabende hurtigt fodbold... utroligt så nemt vi kan rystes og gå i opløsning.

Okore er en smule undskyldt, i min bog, fordi han kommer fra et frustrende ophold og mangler kamptræning, derfor kan jeg godt se hvorfor en så stor fejl sætter sig i ham. Men selvfølgelig er det en kæmpeskuffelse at han leverer en så ringe kamp at Holgersson havde været en opgradering.

Pallesen imponerede mig stort i Parken, men i dag det modsatte. Han må simpelthen aldrig tillade de to indlæg som fører til mål, og han var alt for nem at tørre i andre situationer.

Ahlmann, Risgård og Thellufsen var andre meget store skuffelser, mens Flores og Pohl får flere hug end jeg synes de fortjener.

Var Würtz med?

- Når nu Meilinger heller ikke længere er i spil til at spille en rolle, så skal vi altså efter min mening have en kant + en angriber. Sylvestr bidrager ikke med noget som helst, og var Ramkilde ikke skadet stod han forhåbentlig foran ham.

Og så gentager jeg - få nu for helvede oprettet en eller anden stilling som kan lokke Kuhn tilbage, vi har brug for ham.

Jeg er sikker på at det altoverskyggende problem for dette hold er i hovederne, og hvad der er skyld i at vi er SÅ enormt skrøbelige håber jeg godt nok er noget man er opmærksom på at finde frem til. Hvordan hele holdet nærmest stopper med at løbe for hinanden overhovedet i løbet af anden halvleg, synes jeg var skræmmende. Jeg ved godt det ikke er første gang, men i sidste års nedadgående spiral kunne man trods alt forklare det. Nu synes jeg sgu ikke der er undskyldninger.

Forresten fin indhop af Lesniak, men nogen frelser er han jo altså næppe.
Synes ikke Pallesen var saa daarlig igen, han fik jo INTET hjaelp fra Flores som bare agerer kegle naar der kommer en floejspiller med lidt fart.

Vi ved alle at Wurtz ikke fungerer med en defensiv midtbanespiller ved siden af sig. Da den stod paa Augu/wurtz spillede vi ogsa forfaerdeligt indtil de fandt ud af at aflevere til Lucas og Kusk som saa kunne skabe noget paa egen haand. Nu er det stort set det samme, bare uden kanter som kan noget paa egen haand hvorfor vi gaar fra en midterplacering til en bundplacering. Jeg bliver aldrig fan af at bruge risgaard paa alle andre pladser end CM.

Er helt enig i at vi mangler en angriber + en kant spiller.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jul 2017, 08:42

Mon ikke Lesniak starter inde næste gang istedet for Magnus?
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af gravballe » 24. jul 2017, 08:53

FlæskeFrank skrev:Mon ikke Lesniak starter inde næste gang istedet for Magnus?
Wieghorst går nok i panik og smider endnu flere defensive midtbane spillere ind.... og spiller bagefter overrasket over vi intet skaber....

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Reyad » 24. jul 2017, 09:20

Ingen af spillerne (udover Larsen) fortjener vel genvalg efter sådan en præstation.
Men man må desværre gå ud fra, at dem der sidder på bænken er endnu værre.

Til næste kamp ser jeg ikke desto mindre gerne en del udskiftning.
Forsvaret kan vi ikke gøre så meget ved, men vi må ændre noget på midtbanen.
Børsting ind på kanten. Muligvis også Meilinger (ja, så desperat er jeg).
Risgård ned på midten sammen med Würtz.
Angrebet må så være Pohl + 1 (Sylvestr, Flores, Thellufsen).

Men lige meget hvad, så virker det håbløst lige nu. Vi kan sagtens blive kørt fuldstændig over af FCN. Deres presspil og hurtige kombinationer kan få os til at se dumme ud.
Den umiddelbart eneste positive side er, at vi ikke nødvendigvis selv skal skabe kampen. Det vil sige, at Okore og KP står mindre med bolden og ser frustreret ud.

Lad os håbe op mirakler (og nye spillere)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af sulakvelidze » 24. jul 2017, 09:29

Jesper Schmidt skrev:
AK48hamas skrev:Undskyld mit franske men hold kaeft hvor er vores unge spillere fucking daarlige. Idag er det ALLE vores talenter der falder igennem. Pedersen, Ahlmann, Christensen, Thellufsen, og Pohl som bare ligner en hurtigere udgave af Rolf Toft og Viktor Ahlmann. Tilsaet saa junior spilleren Flores og middelmaadigheden er total.
Synes du de rutinerede kræfter gør det bedre? Eller nyindkøbene?

Jeg synes det er rystende så dybt holdet kollektivt fra ende til anden kan falde efter Sønderjyskes første mål. Før straffe-minutterne spillede vi jo glimrende og chanceskabende hurtigt fodbold... utroligt så nemt vi kan rystes og gå i opløsning.

Okore er en smule undskyldt, i min bog, fordi han kommer fra et frustrende ophold og mangler kamptræning, derfor kan jeg godt se hvorfor en så stor fejl sætter sig i ham. Men selvfølgelig er det en kæmpeskuffelse at han leverer en så ringe kamp at Holgersson havde været en opgradering.

Pallesen imponerede mig stort i Parken, men i dag det modsatte. Han må simpelthen aldrig tillade de to indlæg som fører til mål, og han var alt for nem at tørre i andre situationer.

Ahlmann, Risgård og Thellufsen var andre meget store skuffelser, mens Flores og Pohl får flere hug end jeg synes de fortjener.

Var Würtz med?

- Når nu Meilinger heller ikke længere er i spil til at spille en rolle, så skal vi altså efter min mening have en kant + en angriber. Sylvestr bidrager ikke med noget som helst, og var Ramkilde ikke skadet stod han forhåbentlig foran ham.

Og så gentager jeg - få nu for helvede oprettet en eller anden stilling som kan lokke Kuhn tilbage, vi har brug for ham.

Jeg er sikker på at det altoverskyggende problem for dette hold er i hovederne, og hvad der er skyld i at vi er SÅ enormt skrøbelige håber jeg godt nok er noget man er opmærksom på at finde frem til. Hvordan hele holdet nærmest stopper med at løbe for hinanden overhovedet i løbet af anden halvleg, synes jeg var skræmmende. Jeg ved godt det ikke er første gang, men i sidste års nedadgående spiral kunne man trods alt forklare det. Nu synes jeg sgu ikke der er undskyldninger.

Forresten fin indhop af Lesniak, men nogen frelser er han jo altså næppe.
Enig, Lesniak var et af få, men små lyspunkter. Det så fint ud, men som du skriver ligner han ikke en frelser (ikke at jeg havde forventet det). Han ligner et udmærket indkøb, men som med efterhånden mange af vores spillere (Okore, Pohl, Flores) ikke en, der løfter holdet egenhændigt, men som til gengæld vil kunne blomstre i medgang.

Og ja, det er nærmest pligtforsømmelse af Gaarde, hvis han ikke forsøger at strikke noget sammen, der kan knytte Allan Kuhn til AaB igen.

Besvar