Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Danni » 22. jul 2017, 13:56

AaB 85 95 99 08 skrev:
hikopAaB skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:

Undskyld, men er det ikke dumt at stille op uden offensiv mod et hold, som også må forventes at stå lavt?
Kan desværre ikke se at vi kan stille mere offensiv, da jeg ikke mener at Sylvestr bidrager med noget som helst
Nej, jeg er i og for sig enig. Men det synes, det er en skandale, og vores angrebsmuligheder også i anden kamp er Pohl, Sylvestr, den omskolede midtbanespiller Risgård og som en nødløsning Børstning, og at vores kanter formentlig bliver den ganske vist talentfulde men meget svingende Thellufsen, og så Flores, der virker som én dreng, som ikke har prøvet at spille med voksne mænd før.

Det er meget vanskeligt at forestille sig, at de skulle kunne åbne en kompakt Haderslev-defensiv. Men måske skal strategien hele sæsonen være dødbolde og lucky punches.
Nu ved jeg ikke hvordan du karakterisere voksne mænd, men lige præcis Flores har spillet overfor Claudio Bravo, Lionel Messi, Neymar, Alexis Sanchez, Arturo Vidal, Antonio Valencia, James Rodriguez, Gonzalo Higuain, Edinson Cavani osv., blot for at nævne nogle...
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2017, 14:11

Danni skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hikopAaB skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:

Undskyld, men er det ikke dumt at stille op uden offensiv mod et hold, som også må forventes at stå lavt?
Kan desværre ikke se at vi kan stille mere offensiv, da jeg ikke mener at Sylvestr bidrager med noget som helst
Nej, jeg er i og for sig enig. Men det synes, det er en skandale, og vores angrebsmuligheder også i anden kamp er Pohl, Sylvestr, den omskolede midtbanespiller Risgård og som en nødløsning Børstning, og at vores kanter formentlig bliver den ganske vist talentfulde men meget svingende Thellufsen, og så Flores, der virker som én dreng, som ikke har prøvet at spille med voksne mænd før.

Det er meget vanskeligt at forestille sig, at de skulle kunne åbne en kompakt Haderslev-defensiv. Men måske skal strategien hele sæsonen være dødbolde og lucky punches.
Nu ved jeg ikke hvordan du karakterisere voksne mænd, men lige præcis Flores har spillet overfor Claudio Bravo, Lionel Messi, Neymar, Alexis Sanchez, Arturo Vidal, Antonio Valencia, James Rodriguez, Gonzalo Higuain, Edinson Cavani osv., blot for at nævne nogle...
Han har også spillet over for en masse superliga-spillere, som han er ringere end. Han bliver aldrig (mental og/eller) fysisk stærk nok til at slå igennem i en liga på niveau med den danske.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2017, 20:25

Med FCK sejr i dag på 3-0 over Randers, så kan vi vel godt tillade os at have nogen forventninger til det hold, som fik 1-1 i Parken mod FCK.

Målene kommer stadig ikke let til os, men nu får angriberne i det mindste chancerne.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gamen » 22. jul 2017, 20:58

FlæskeFrank skrev:Med FCK sejr i dag på 3-0 over Randers, så kan vi vel godt tillade os at have nogen forventninger til det hold, som fik 1-1 i Parken mod FCK.

Målene kommer stadig ikke let til os, men nu får angriberne i det mindste chancerne.
Jeg tænker ikke at vi skal lægge for meget i den kamp, udover at vores spil ser godt ud når vi får tiden til det. Problemet er nok nærmere, at det vil vi få relativt sjældent. Og så har vi stadig det altoverskyggende problem at vores angribere ikke kan score.
Men lad os da håbe det bedste i morgen - den kamp vil nok vise om vi har lært noget af sidste sæson, eller om de nye spillere bidrager med så meget dynamik til holdet, at det kan løse problemet med masser af boldbesiddelse uden at blive farlige.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af De Fem » 22. jul 2017, 21:09

Har efterhånden lært at have respekt for SønderjyskE, men Uhre kan man ikke være bange for. Deres mål skal komme fra andet geled så kan vi holde i bolden og dermed kvæle deres organiserede spil er vi godt på vej. Desværre er analysen også det samme den anden vej hvis man erstatter Ris og aPohl ind. Tror det bliver en mål og chancefattig dans.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gamen » 22. jul 2017, 21:13

De Fem skrev:Har efterhånden lært at have respekt for SønderjyskE, men Uhre kan man ikke være bange for. Deres mål skal komme fra andet geled så kan vi holde i bolden og dermed kvæle deres organiserede spil er vi godt på vej. Desværre er analysen også det samme den anden vej hvis man erstatter Ris og aPohl ind. Tror det bliver en mål og chancefattig dans.
Næsten halvdelen af SønderjyskE's mål sidste sæson blev scoret af spillere der ikke længere er i klubben. Kan Okore kyse Uhre, så er vi rimelig godt på vej. De har meget få udprægede målscorere på holdet, og det samme gør sig selvfølgelig gældende for os. 0-0, 1-0 eller 1-1 - noget i den stil.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Legum Magister » 22. jul 2017, 22:32

De Fem skrev:Har efterhånden lært at have respekt for SønderjyskE, men Uhre kan man ikke være bange for. Deres mål skal komme fra andet geled så kan vi holde i bolden og dermed kvæle deres organiserede spil er vi godt på vej. Desværre er analysen også det samme den anden vej hvis man erstatter Ris og aPohl ind. Tror det bliver en mål og chancefattig dans.
Jeg tillader mig at være forsigtig optimist; men når det er SønderjyskE sidder der altid en frygt for, at vi render ind i et dumt kontramål. Krydser alt, hvad krydses kan for, at Pohl rammer dagen, og målet, i morgen, og at vi måske får Lesniak at se i aktion. Og så slår jeg lige korsets tegn og beder til, at Nicolai Larsen ikke laver en "Zaza". :aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2017, 23:53

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jeg siger ikke, at Gaarde skal fyres. Men jeg påpeger, at hans arbejde ikke har været godt nok. Hvis du synes, han har hentet fine spillere ind i de seneste mange vinduer, så fint med mig. Men der er vi så uenige. Og så synes jeg faktisk, at det er fair at diskutere, om set up'et i den sportslige ledelse er rigtig (dog ikke i denne tråd).

Og nej, jeg har ingen Randers-relationer.
Jeg er ikke uenig i at der er lavet for mange fejl under Gaarde, det har jeg også tidligere skrevet. Måske skriver jeg det ikke tit nok, hvis du ikke har set det, men jeg har nu ikke tænkt mig at begynde at udtrykke min harme og utilfredshed over det i hvert eneste indlæg, så bare rolig, du kommer ikke til at få konkurrence af mig til pladsen som den førende "told you so" debattør.

Og tilbage til min pointe: Vi har forlængst set hvad du mener om Gaarde, ligesom vi har set hvad du mente om andre før ham. Du behøver altså ikke bygge alle dine indlæg op omkring en punchline med samme indhold.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Pollack2 » 22. jul 2017, 23:57

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Med FCK sejr i dag på 3-0 over Randers, så kan vi vel godt tillade os at have nogen forventninger til det hold, som fik 1-1 i Parken mod FCK.

Målene kommer stadig ikke let til os, men nu får angriberne i det mindste chancerne.
Jeg tænker ikke at vi skal lægge for meget i den kamp, udover at vores spil ser godt ud når vi får tiden til det. Problemet er nok nærmere, at det vil vi få relativt sjældent. Og så har vi stadig det altoverskyggende problem at vores angribere ikke kan score.
Men lad os da håbe det bedste i morgen - den kamp vil nok vise om vi har lært noget af sidste sæson, eller om de nye spillere bidrager med så meget dynamik til holdet, at det kan løse problemet med masser af boldbesiddelse uden at blive farlige.
Ud over Okore i defensiven, så var det virkelig positivt, at vi skabte så meget fremadrettet i Parken. Jeg var lidt lunken ved Pallesen, men må sige at han viste noget af den power og de indlæg som vi virkelig har savnet. Dét kan godt blive den gamechanger vi har manglet, ikke mindst mod et kompakt hold som SønderjyskE (som i min optik er et meget bedre hold, end det man forbinder dem med under Søndergaard).

Og så kunne jeg godt tænke mig, at man giver Sylvestre en opsang: Fortæl ham, at hvis han kommer på banen, om det er 5 eller 45 min, så skal han ligne en mand der er ved at dø, når han går fra den. Han ligner en mand på ferie - og der kan han sgu ikke bruge vejret som undskyldning.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jul 2017, 00:07

Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Jeg siger ikke, at Gaarde skal fyres. Men jeg påpeger, at hans arbejde ikke har været godt nok. Hvis du synes, han har hentet fine spillere ind i de seneste mange vinduer, så fint med mig. Men der er vi så uenige. Og så synes jeg faktisk, at det er fair at diskutere, om set up'et i den sportslige ledelse er rigtig (dog ikke i denne tråd).

Og nej, jeg har ingen Randers-relationer.
Jeg er ikke uenig i at der er lavet for mange fejl under Gaarde, det har jeg også tidligere skrevet. Måske skriver jeg det ikke tit nok, hvis du ikke har set det, men jeg har nu ikke tænkt mig at begynde at udtrykke min harme og utilfredshed over det i hvert eneste indlæg, så bare rolig, du kommer ikke til at få konkurrence af mig til pladsen som den førende "told you so" debattør.

Og tilbage til min pointe: Vi har forlængst set hvad du mener om Gaarde, ligesom vi har set hvad du mente om andre før ham. Du behøver altså ikke bygge alle dine indlæg op omkring en punchline med samme indhold.
Jeg har ingen holdning til Gaarde som person og kunne godt lide ham som spiller. Men jeg har en holdning til den trup, som den sportslige ledelse har sat sammen de senere år, og jeg synes at antallet af nye spillere, som er floppet , de senere år, er skandaløst. At det ikke lige passer dig at høre det, får mig altså ikke til at stoppe med at mene (og skrive det). Men ser du anderledes på det, kan du jo bare skrive lidt ord om det i stedet for alt det person-fnidder.

Og det manglende offensiv er jo et tema i hver kamptråd, indtil det er løst.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af mich1596 » 23. jul 2017, 01:55

Regn og start 11er.Tænker helt sikkert Børsting.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af mich1596 » 23. jul 2017, 01:59

:thumbsup:
Jesper Schmidt skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Jeg siger ikke, at Gaarde skal fyres. Men jeg påpeger, at hans arbejde ikke har været godt nok. Hvis du synes, han har hentet fine spillere ind i de seneste mange vinduer, så fint med mig. Men der er vi så uenige. Og så synes jeg faktisk, at det er fair at diskutere, om set up'et i den sportslige ledelse er rigtig (dog ikke i denne tråd).

Og nej, jeg har ingen Randers-relationer.
Jeg er ikke uenig i at der er lavet for mange fejl under Gaarde, det har jeg også tidligere skrevet. Måske skriver jeg det ikke tit nok, hvis du ikke har set det, men jeg har nu ikke tænkt mig at begynde at udtrykke min harme og utilfredshed over det i hvert eneste indlæg, så bare rolig, du kommer ikke til at få konkurrence af mig til pladsen som den førende "told you so" debattør.

Og tilbage til min pointe: Vi har forlængst set hvad du mener om Gaarde, ligesom vi har set hvad du mente om andre før ham. Du behøver altså ikke bygge alle dine indlæg op omkring en punchline med samme indhold.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af aaballday » 23. jul 2017, 09:14

Hvem starter vi med? Hvad siger nordjyske?

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Debatjuntaen » 23. jul 2017, 10:35

STOP SÅ DE PERSONLIGE ANGREB, OG KOM TILBAGE TIL TOPIC.

Advarsler og karantæner ryger ud til de involverede.

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Kunji » 23. jul 2017, 10:42

Jeg tror, vi vinder.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Glenn Francisco » 23. jul 2017, 10:44

Jeg håber vi får Lesniak at se som indskrifter i dag :aabfan:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Kristian » 23. jul 2017, 10:46

Er der nogle der kan berette noget fra den sidste træning omkring startopstillingen ?

Jeg tror vi kommer til at se en kamp med AaB i kontrol fra start og hvis vi får hul på det gode spil og score et tidligt mål, bliver det slemt for Sønderjyske.

Har en ide om at Pohl rammer kassen i dag.
------------------
mvh Kristian

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af 9520AaB » 23. jul 2017, 10:50

På den ene side håber og tror jeg at vi er på rette spor efter Parken, at Wieghorst endelig har fået sine ideer indprentet hos spillerne, at Okore er spilleren, der lukker af bagude, at Pallesen leverer assist.
På den anden side frygter jeg lortevejr, en Pohl der er lige ved og næsten, at vi bliver mast fysisk.
Den ene side vinder;-), 1-0 til de røde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Legum Magister » 23. jul 2017, 10:56

Glenn Francisco skrev:Jeg håber vi får Lesniak at se som indskrifter i dag :aabfan:
Hvis Wieghorst regner med, at AaB skal være spilstyrende, kunne det måske ovenikøbet være en idé, at starte med Lesniak. Ham er SønderjyskE næppe forberedt på, og det kunne give AaB en mulighed for at få lagt et tidligt pres, som forhåbentlig kan give den føring, som kan føre til forløsning.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jul 2017, 12:10

Legum Magister skrev:
Glenn Francisco skrev:Jeg håber vi får Lesniak at se som indskrifter i dag :aabfan:
Hvis Wieghorst regner med, at AaB skal være spilstyrende, kunne det måske ovenikøbet være en idé, at starte med Lesniak. Ham er SønderjyskE næppe forberedt på, og det kunne give AaB en mulighed for at få lagt et tidligt pres, som forhåbentlig kan give den føring, som kan føre til forløsning.
Ved vi, om Lesniak har superliga-niveau? Og er det så i stedet for Magnus C eller Risgård?
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar