Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jul 2017, 00:26

Hvis Wieghorst mener noget med 3-5-2 opstillingen, så kunne det godt være kampe, som denne, hvor det blev prøvet.

- FlæskeFrank

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 18. jul 2017, 00:35

FlæskeFrank skrev:Hvis Wieghorst mener noget med 3-5-2 opstillingen, så kunne det godt være kampe, som denne, hvor det blev prøvet.

Det håber jeg så ikke, at han gør. Både KP og Blåbberen på samme tid er næppe en rasende god idé, hvis man gerne vil have noget ro og stabilitet i forsvaret.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. jul 2017, 02:47

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg synes iøvrigt du undervurderer MC's evner som spilfordeler og boldspiller. Som jeg ser det var han en meget stor grund til at vi fik højt tempo i vores spil i 2. halvleg, sammen med Okore og Pallesen, som jeg også synes var enormt dygtige til hele tiden at presse tempoet op med hurtige førstegangsafleveringer. Men jo han lavede da fejl, og hvis det er det man vil fokusere på, så fair nok.
MC er ikke nogen Mathias Jensen der f.eks. evner at slå afleveringer over 30-40 meter, og virker heller ikke til at have tilnærmelsesvis samme talent. Hvis vi skal have en dybdeliggende spilfordeler, så forventer jeg mig at han er noget bedre end Magnus. Nej tak til to 6'ere, vi er nødt til at have mindst en derinde der kan fordele bolden bedre og hurtigere. Magnus kan meget vel erstatte Würtz på sigt, men han har intet at gøre i en idealopstilling på et hold der vil spille fodbold, når det er samtidig med Würtz. Det viste sidste sæson tydeligt - masser af boldbesiddelse, men den blev flyttet for langsomt og alt for sidelæns og det er problemet ved at have de to inde centralt. Så kan vi ikke bruge f.eks. Pallesen til særligt meget, hvis det tager år før bolden kommer derud.

Nu fungerede det i Parken hvor vi vandt stort set alle anden-bolde, og der var en del duelspil. Her er han jo glimrende - han vinder mange hovedstødsdueller og kriger godt. Men han er ikke nogen specielt dygtig boldspiller, ligesom Würtz heller ikke er.
Og så vil jeg godt lige indskyde, at FCK tabte ALT inde midtpå og sejlede på begge backs - det er næppe sådan kampbilledet i de fleste Superliga-kampe kommer til at se ud, slet ikke kampe hvor vi kommer til at have et naturligt overtag i boldbesiddelsen.
Og så har vi altså brug for centrale midtbanespillere der tør afslutte, og/eller kan assistere. Det excellerer hverken MC eller Würtz i. Risgård havde flere afslutninger i Parken end MC stod noteret for hele sidste sæson...
Jeg siger jo altså ikke at den opstilling vi spillede med i Parken på nogen måde er en personlig favorit, jeg vil tværtimod til enhver tid stå fast på at AaB skal spille med to reelle angribere fremme, men jeg kan i dette tilfælde sagtens forstå hvis Wieghorst vil spille med samme opstilling i næste kamp. Vi har lige spillet den bedste halvleg i årevis, og vi kunne ikke bare matche, men endda overmatche FCK fysisk. Netop på det fysiske plan, kan jeg godt se en kamp for mig som kan komme til at ligne, og jeg synes også at vi var enormt dygtige mod FCK til at have mange folk i de rette områder, i boldbesiddelse, ligesom der kom mange i feltet og der var masser af bevægelse. Altsammen ikke nødvendigvis noget som har med hverken opstillingen eller de valgte spillere at gøre, men chancen for at det faktisk var de valgte spillere og opstillingen som gjorde det muligt er da ret stor. Som eksempel gjorde den ekstra centrale midtbanespiller sit til at vi erobrede mange bolde højt, og i mine øjne også til at Flores fik plads at boltre sig på i 2. halvleg, i en meget fri rolle, ligesom vi så Risgård være meget aktiv både i feltet og på kanten af feltet, fordi han lå på et mere offensivt udgangspunkt end normalt.

Måske virker det ikke mod et hold som Sønderjyske, men jeg kan godt forstå hvis man synes det er worth a shot.

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af hikopAaB » 18. jul 2017, 12:12

Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Kunji » 18. jul 2017, 12:27

Jeg så gerne man byttede Risgård og Flores.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af hikopAaB » 18. jul 2017, 12:44

Kunji skrev:Jeg så gerne man byttede Risgård og Flores.
Ja det ville være super, med Flores i en mere fri rolle☺️
Men tvivler på de store ændringer

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Kallerhauge » 18. jul 2017, 18:25

hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:
Nu vandt de jo ikke sidste gang. Selv om det godt kunne føles sådan.

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af hikopAaB » 18. jul 2017, 23:48

:thumbsup:
Kallerhauge skrev:
hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:
Nu vandt de jo ikke sidste gang. Selv om det godt kunne føles sådan.


He he, nej ikke en sejr, men et udligning i overtiden, føles som en sejr

Risgaardfan
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24. jan 2017, 14:07
Favoritspiller: Risgaard
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Risgaardfan » 19. jul 2017, 11:27

Optakt her: https://www.mesterbold.dk/nyheder/AaB-s ... 23-07-2017

De snakker meget om vores gode kamp i Parken, men bliver det ikke helt anderledes at skulle dirke en solid Sønderjyske defensiv op??

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 19. jul 2017, 11:56

hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:
Undskyld, men er det ikke dumt at stille op uden offensiv mod et hold, som også må forventes at stå lavt?
Fodbold skal ses med hjertet!

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Bundgaard » 19. jul 2017, 12:10

Kunne godt tænke mig og se lesniak på midten stedet for Christensen, tror måske det kun ændre lidt, mener da han er lidt mere offensiv
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af hikopAaB » 19. jul 2017, 13:33

AaB 85 95 99 08 skrev:
hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:

Undskyld, men er det ikke dumt at stille op uden offensiv mod et hold, som også må forventes at stå lavt?
Kan desværre ikke se at vi kan stille mere offensiv, da jeg ikke mener at Sylvestr bidrager med noget som helst

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Eagledrop » 19. jul 2017, 14:47

:aabfan:

Jeg frygter virkelig at vi intet kan offensivt og får prygl på hjemmebane af Sønderjyske. Jeg er meget positiv over første point mod FCK. Men startede sidste sæson ikke også sådan?

Jeg tror vi taber 0-2... men venligst modbevis mig AaB!!

Tror slet ikke vi kan lirke Sønderjyskes solide defensiv op og tror de får et dødbold mål, og når vi så jagter til sidst får de et kontramål.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Ala » 19. jul 2017, 21:57

Eagledrop skrev::aabfan:

Jeg frygter virkelig at vi intet kan offensivt og får prygl på hjemmebane af Sønderjyske. Jeg er meget positiv over måførste point mod FCK. Men startede sidste sæson ikke også sådan?

Jeg tror vi taber 0-2... men venligst modbevis mig AaB!!

Tror slet ikke vi kan lirke Sønderjyskes solide defensiv op og tror de får et dødbold mål, og når vi så jagter til sidst får de et kontramål.
Classic AaB fan.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Alpa Chino » 20. jul 2017, 09:19

Jeg troede at det var slået fast at Wieghorst spiller 4-2-3-1, og ikke 4-4-2 eller 4-3-3. Jeg ved godt at Viasat ikke forstår det, og at taktikkerne kan være ens, alt efter hvor den centrale offensive midt (Risgård) ligger, men vi spiller altså med 1 angriber i en 4-2-3-1.

Jeg forventer også et genvalg fra parken:

Larsen
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
MC-Wurtz
Flores-Risgård-Thellufsen
Pohl

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 20. jul 2017, 11:23

Alpa Chino skrev:Jeg troede at det var slået fast at Wieghorst spiller 4-2-3-1, og ikke 4-4-2 eller 4-3-3. Jeg ved godt at Viasat ikke forstår det, og at taktikkerne kan være ens, alt efter hvor den centrale offensive midt (Risgård) ligger, men vi spiller altså med 1 angriber i en 4-2-3-1.

Jeg forventer også et genvalg fra parken:

Larsen
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
MC-Wurtz
Flores-Risgård-Thellufsen
Pohl
Det er en lidt fjollet diskussion, men jeg tror også den har været beskrevet som en 4-4-1. Det tyder måske også mere på, at kanterne stadig ofte søger ind i banen, men også forventes at bidrage defensivt. 4-2-3-1 lugter mere af brede og dybe kanter som Rommedahl... men igen det er en fjollet diskussion. Kald det for min skyld bare for 4-4-2. 3-mands forsvaret er derimod noget helt andet.

Jeg forventer også genvalg, dog måske Børsting i stedet for Thellufsen eller Flores. Jeg er bange for, at Flores ikke får lige så meget plads som mod FCK, så han skal til at drible uden om modstanderen for alvor nu!
Håber virkelig Pohl scorer to kasser og vi holder nullet...

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 20. jul 2017, 11:24

OmkringAarhus skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg troede at det var slået fast at Wieghorst spiller 4-2-3-1, og ikke 4-4-2 eller 4-3-3. Jeg ved godt at Viasat ikke forstår det, og at taktikkerne kan være ens, alt efter hvor den centrale offensive midt (Risgård) ligger, men vi spiller altså med 1 angriber i en 4-2-3-1.

Jeg forventer også et genvalg fra parken:

Larsen
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
MC-Wurtz
Flores-Risgård-Thellufsen
Pohl
Det er en lidt fjollet diskussion, men jeg tror også den har været beskrevet som en 4-4-1. Det tyder måske også mere på, at kanterne stadig ofte søger ind i banen, men også forventes at bidrage defensivt. 4-2-3-1 lugter mere af brede og dybe kanter som Rommedahl... men igen det er en fjollet diskussion. Kald det for min skyld bare for 4-4-2. 3-mands forsvaret er derimod noget helt andet.

Jeg forventer også genvalg, dog måske Børsting i stedet for Thellufsen eller Flores. Jeg er bange for, at Flores ikke får lige så meget plads som mod FCK, så han skal til at drible uden om modstanderen for alvor nu!
Håber virkelig Pohl scorer to kasser og vi holder nullet...
Edit: 4-4-1-1:)

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af Gamen » 20. jul 2017, 11:32

OmkringAarhus skrev: Det er en lidt fjollet diskussion, men jeg tror også den har været beskrevet som en 4-4-1. Det tyder måske også mere på, at kanterne stadig ofte søger ind i banen, men også forventes at bidrage defensivt. 4-2-3-1 lugter mere af brede og dybe kanter som Rommedahl... men igen det er en fjollet diskussion. Kald det for min skyld bare for 4-4-2. 3-mands forsvaret er derimod noget helt andet.

Jeg forventer også genvalg, dog måske Børsting i stedet for Thellufsen eller Flores. Jeg er bange for, at Flores ikke får lige så meget plads som mod FCK, så han skal til at drible uden om modstanderen for alvor nu!
Håber virkelig Pohl scorer to kasser og vi holder nullet...
Det er en fjollet diskussion, ja. Det er ikke så meget tallene der er fokus på i Wieghorsts system, men spillernes kompetencer. De skal gerne være teknisk stærke, have god spilforståelse og være spillere der passer som fod i hose med den fodbold man gerne vil spille. I AGF-tiden lagde han vægt på hurtigt, effektivt pasningsspil, hvorfor det må have været et mareridt for ham at se MC og Würtz' omstændige, langsommelige boldflytteri sidste sæson. Hans system er lagt en del an på boldbesiddelse, men også at det er vigtigt at bruge den effektivt. Det kan man ikke ligefrem påstå vi gjorde sidste sæson, hvor vores ratio når man ser på boldbesiddelse/antal afslutninger var decideret elendig, bl.a. fordi vores centrale midtbane ikke evnede at flytte bolden hurtigt nok - dvs. store dele af vores boldbesiddelse fandt sted i områder der var komplet ufarlige for modstanderen. Det kan være derfor han har hentet en midtbanespiller ind der skal være bedre teknisk og har en dygtig pasningsfod.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af mich1596 » 22. jul 2017, 12:27

Det risikerer sgu at blive en våd omgang :S https://www.yr.no/sted/Danmark/Nordjyll ... _time.html
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 23.07.2017

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. jul 2017, 12:59

hikopAaB skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
hikopAaB skrev:Mon ikke vi stiller i nogenlunde samme formation (never change a winning team)
. . . . . . . .
. . . . . . . . . . Larsen

Pallesen Okore Pedersen Ahlman

Flores Christensen Wurtz Thellufsen

Risgaard

Pohl

:aabfan:

Undskyld, men er det ikke dumt at stille op uden offensiv mod et hold, som også må forventes at stå lavt?
Kan desværre ikke se at vi kan stille mere offensiv, da jeg ikke mener at Sylvestr bidrager med noget som helst
Nej, jeg er i og for sig enig. Men det synes, det er en skandale, og vores angrebsmuligheder også i anden kamp er Pohl, Sylvestr, den omskolede midtbanespiller Risgård og som en nødløsning Børstning, og at vores kanter formentlig bliver den ganske vist talentfulde men meget svingende Thellufsen, og så Flores, der virker som én dreng, som ikke har prøvet at spille med voksne mænd før.

Det er meget vanskeligt at forestille sig, at de skulle kunne åbne en kompakt Haderslev-defensiv. Men måske skal strategien hele sæsonen være dødbolde og lucky punches.
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar