Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2017, 08:03

raekkeettre skrev:Jeg synes Poul Erik...skal tage en snak med MW...og fortælle ham, at fremtiden ligger i en 3-4-3 som i de gamle 95 dage....FCN...spiller også 3-4-3....den gang var det vist

Gill
Boye - Ib - Torst
Jens J. - Henrik R. - Lars T. - Jan P.
Peter R. - Erik Bo - Jens M.

Det var fandme fremadrettet fodbold. Men hvem er vores Henrik Rasmussen...
Det er sgu ikke kun en "Mini" vi mangler i forhold til det første mesterhold, personligt savner jeg i den grad at der på det nuværende hold er en dominerende bolderobrer som "Kosten" - det til trods for, at vi åbenbart spiller med 2 defensive midtbanespillere i Würtz og MC.

I øvrigt mangler Høgh da vist i opstillingen. :)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Yankee » 26. jul 2017, 08:28

gravballe skrev:Farum spiller deres eget spil, lige meget hvem modstanderen er.. Vi har gang på gang set, når AaB går væk fra deres spille stil, så går det galt. Vi så det under Kenth da vi sidst blev mester, og vi ser det i den grad under Lars og Wieghorst.. Det er nødvendigt at satse på vores egen offensiv, frem for konstant at forsøgte at spille defensivt... Så må vi tage de nederled det nu giver, men jeg er sikker på det også vil give os flere point i sidste ende.
Hvis "vores eget spil" er at stå ekstremt højt med bagkæden og spille med kæmpe risiko i vores opspil, så tror jeg det er en ualmindeligt dårlig ide på udebane mod FC Nordsjælland, det må jeg sige. Siden hvornår er AaB blevet en klub, der bare accepterer nederlag på forhånd?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Martino » 26. jul 2017, 12:39

Hvis jeg var AaB træner stillede jeg sådan op



Evt Flores i stedet for Thellufsen.
Jeg savner Winsnes

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2017, 13:35

Martino skrev:Hvis jeg var AaB træner stillede jeg sådan op



Evt Flores i stedet for Thellufsen.
Tror du at Lyngø er klar til den tjans. Han vil skulle tage et stort ansvar, specielt hvis Okore kegler rundt, som han gjorde forleden. Det ville være en skam at "ødelægge" et stort talent ved at kaste ham ind i en umulig situation, som f.eks. hvis resten af defensiven sejler; så hellere lade ham "dyppe tæerne" med et par indskiftninger hist og her, så han kan få succesoplevelser. (Om det så er til at få succesoplevelser på det her AaB hold, ja det er så en anden sag.)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Martino » 26. jul 2017, 14:45

Legum Magister skrev:
Martino skrev:Hvis jeg var AaB træner stillede jeg sådan op



Evt Flores i stedet for Thellufsen.
Tror du at Lyngø er klar til den tjans. Han vil skulle tage et stort ansvar, specielt hvis Okore kegler rundt, som han gjorde forleden. Det ville være en skam at "ødelægge" et stort talent ved at kaste ham ind i en umulig situation, som f.eks. hvis resten af defensiven sejler; så hellere lade ham "dyppe tæerne" med et par indskiftninger hist og her, så han kan få succesoplevelser. (Om det så er til at få succesoplevelser på det her AaB hold, ja det er så en anden sag.)
Kan sagtens følge din pointe, men når nu AaB og Wieghorst vil spille possesion helt nede fra bagkæden, så synes jeg også at man må bruge de spillere som magter det. Igen i dagens træning synes jeg Lyngø skiller sig ud som den af vores stoppere med klart mest fodbold i sig. Rolig på bolden og ser pasninger fremad.
Jeg savner Winsnes

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Legum Magister » 26. jul 2017, 16:26

Martino skrev:
Legum Magister skrev:
Martino skrev:Hvis jeg var AaB træner stillede jeg sådan op



Evt Flores i stedet for Thellufsen.
Tror du at Lyngø er klar til den tjans. Han vil skulle tage et stort ansvar, specielt hvis Okore kegler rundt, som han gjorde forleden. Det ville være en skam at "ødelægge" et stort talent ved at kaste ham ind i en umulig situation, som f.eks. hvis resten af defensiven sejler; så hellere lade ham "dyppe tæerne" med et par indskiftninger hist og her, så han kan få succesoplevelser. (Om det så er til at få succesoplevelser på det her AaB hold, ja det er så en anden sag.)
Kan sagtens følge din pointe, men når nu AaB og Wieghorst vil spille possesion helt nede fra bagkæden, så synes jeg også at man må bruge de spillere som magter det. Igen i dagens træning synes jeg Lyngø skiller sig ud som den af vores stoppere med klart mest fodbold i sig. Rolig på bolden og ser pasninger fremad.
Hvordan er han mht. hurtighed? Jeg synes, at FCN har virket uhyggeligt hurtige i deres dybe løb, så det kunne vi i hvert fald godt bruge et våben mod.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Ham der Emil » 26. jul 2017, 18:27

Legum Magister skrev:
Martino skrev:
Legum Magister skrev:
Martino skrev:Hvis jeg var AaB træner stillede jeg sådan op



Evt Flores i stedet for Thellufsen.
Tror du at Lyngø er klar til den tjans. Han vil skulle tage et stort ansvar, specielt hvis Okore kegler rundt, som han gjorde forleden. Det ville være en skam at "ødelægge" et stort talent ved at kaste ham ind i en umulig situation, som f.eks. hvis resten af defensiven sejler; så hellere lade ham "dyppe tæerne" med et par indskiftninger hist og her, så han kan få succesoplevelser. (Om det så er til at få succesoplevelser på det her AaB hold, ja det er så en anden sag.)
Kan sagtens følge din pointe, men når nu AaB og Wieghorst vil spille possesion helt nede fra bagkæden, så synes jeg også at man må bruge de spillere som magter det. Igen i dagens træning synes jeg Lyngø skiller sig ud som den af vores stoppere med klart mest fodbold i sig. Rolig på bolden og ser pasninger fremad.
Hvordan er han mht. hurtighed? Jeg synes, at FCN har virket uhyggeligt hurtige i deres dybe løb, så det kunne vi i hvert fald godt bruge et våben mod.
FCN har de hurtigste kanter i ligaen, så det er måske lige offensivt nok.
Ahlmann og Pallesen får sit at se til i kampen.
Et Hjerte - En Klub

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af De Fem » 26. jul 2017, 22:08

Hvem gider helgardere et sikkert nederlag?

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Nedergaard » 27. jul 2017, 10:44

De Fem skrev:Hvem gider helgardere et sikkert nederlag?
Hvad vil du debattere med det statement? Hvis du ikke har noget fornuftigt at byde ind med, så lad vær med at byde ind. Gå ud og leg i haven i stedet for og få noget sol på dit blå-hvide legeme.. ;-)

Topic:
Der kommer nok til at ske lidt ændringer i forhold til Sønderjyske.. Det bliver naturligvis ikke Okore der kommer ud og sidde. Jeg forestiller mig, at man i hvert fald tager Thellufsen ud og erstatter ham med Børsting. Så håber jeg at Lesniak finder vej til start 11, og det bliver så nok på bekostning af MC, selvom jeg egentlig synes at MC er startet fornuftigt. Angrebet tror jeg MW holder ved, der er jo ikke meget at skyde med..
Nedergaard

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af oswald » 27. jul 2017, 13:34


De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af De Fem » 27. jul 2017, 20:00

Til alle dem der tror at 352 er løsningen på alle problemer, så anbefaler jeg at se landsholdets flirt med den formation. Det ender meget hurtigt i 532, hvor der ikke er kontrol over midten og nogen offensiv.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Funky » 27. jul 2017, 20:44

Nedergaard skrev:
De Fem skrev:Hvem gider helgardere et sikkert nederlag?
Hvad vil du debattere med det statement? Hvis du ikke har noget fornuftigt at byde ind med, så lad vær med at byde ind. Gå ud og leg i haven i stedet for og få noget sol på dit blå-hvide legeme.. ;-)

Topic:
Der kommer nok til at ske lidt ændringer i forhold til Sønderjyske.. Det bliver naturligvis ikke Okore der kommer ud og sidde. Jeg forestiller mig, at man i hvert fald tager Thellufsen ud og erstatter ham med Børsting. Så håber jeg at Lesniak finder vej til start 11, og det bliver så nok på bekostning af MC, selvom jeg egentlig synes at MC er startet fornuftigt. Angrebet tror jeg MW holder ved, der er jo ikke meget at skyde med..
Angående MC, er han så ikke halvhøj? Jeg synes, han har markeret sig nogle gange i defensiven på høje bolde. Det kan jo godt være, Wieghorst ikke vil undvære den kompetence, selv om modstanderen hedder FCN.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Nedergaard » 27. jul 2017, 21:09

Funky skrev:
Nedergaard skrev:
De Fem skrev:Hvem gider helgardere et sikkert nederlag?
Hvad vil du debattere med det statement? Hvis du ikke har noget fornuftigt at byde ind med, så lad vær med at byde ind. Gå ud og leg i haven i stedet for og få noget sol på dit blå-hvide legeme.. ;-)

Topic:
Der kommer nok til at ske lidt ændringer i forhold til Sønderjyske.. Det bliver naturligvis ikke Okore der kommer ud og sidde. Jeg forestiller mig, at man i hvert fald tager Thellufsen ud og erstatter ham med Børsting. Så håber jeg at Lesniak finder vej til start 11, og det bliver så nok på bekostning af MC, selvom jeg egentlig synes at MC er startet fornuftigt. Angrebet tror jeg MW holder ved, der er jo ikke meget at skyde med..
Angående MC, er han så ikke halvhøj? Jeg synes, han har markeret sig nogle gange i defensiven på høje bolde. Det kan jo godt være, Wieghorst ikke vil undvære den kompetence, selv om modstanderen hedder FCN.
Tjo, du kan vi godt have en pointe.. Men hvis man skal undvære højde i en kamp er det vel mod et hold som Nordsjælland. Tænker ikke at nogle af holdene som vil forsøge at trække tempoet ud af bolden. Nordsjælland vil vel gå langt frem på banen, og hvis vi skal have fart i bolden i omstillingerne, så synes jeg ikke MC har vist sig som den rigtige - mere som arvtager for Wurtz. Her tror jeg at Lesniak vil være langt bedre..
Nedergaard

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Elscorpio » 28. jul 2017, 14:52

Glæder mig til at se hvilke ekstra forstærkninger Gaarde og Wieghorst pønser på.

Det duer ikke vi skal bruge 10-15 chancer på at score 1 mål, imens modstanderen scorer på 50% af de chancer de får.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af frederikshavneren » 28. jul 2017, 17:08

Elscorpio skrev:Glæder mig til at se hvilke ekstra forstærkninger Gaarde og Wieghorst pønser på.

Det duer ikke vi skal bruge 10-15 chancer på at score 1 mål, imens modstanderen scorer på 50% af de chancer de får.
Vi har et shaky forsvar men det har Farum godt nok også. Vi skal stille offensivt op og forsøge at diktere spillet, hvis vi stiller defensivt op går det alligevel galt på et tidspunkt. Farums forsvar er absolut til at tale med og det skal sættes under størst muligt pres.

Det er en kamp som sagtens kan vindes hvis vi har modet og kvaliteten til at gå efter sejren.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af EINHILL » 28. jul 2017, 21:57

Hvis man er i tvivl om AaB's niveau, så vandt Helsingør over det hold, som vi blev ydmyget af sidste weekend :S

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2017, 22:18

EINHILL skrev:Hvis man er i tvivl om AaB's niveau, så vandt Helsingør over det hold, som vi blev ydmyget af sidste weekend :S
Så... du mener Horsens er det bedste hold i superligaen. Got it.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Salle17 » 28. jul 2017, 22:54

EINHILL skrev:Hvis man er i tvivl om AaB's niveau, så vandt Helsingør over det hold, som vi blev ydmyget af sidste weekend :S

Synes vel at det siger mere om superligaen, end AaB's niveau.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Nitten » 28. jul 2017, 23:08

Salle17 skrev:
EINHILL skrev:Hvis man er i tvivl om AaB's niveau, så vandt Helsingør over det hold, som vi blev ydmyget af sidste weekend :S

Synes vel at det siger mere om superligaen, end AaB's niveau.
Det siger vel trods alt at vi ikke kan forvente nogen nemme kampe heller ikke mod oprykkerne.
Og det er da tankevækkende og bekymrende at et hold der vandt klart over os på vores hjemmebane bliver slået hjem hos dem selv af det der forventes at være rækkens svageste hold

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af EINHILL » 28. jul 2017, 23:43

Buzz Killington skrev:
EINHILL skrev:Hvis man er i tvivl om AaB's niveau, så vandt Helsingør over det hold, som vi blev ydmyget af sidste weekend :S
Så... du mener Horsens er det bedste hold i superligaen. Got it.

Hvis det vat det jeg mente, så havde jeg nok skrevet det.... Get it?

Besvar