Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. jul 2017, 00:00

Efter blamagen mod Sønderjyske er der i den grad noget at revanchere. Tror det bliver en afvekslende kamp med chancer til begge hold, forsvaret får noget at se til når Farums hurtigløbere skal stoppes.

Larsen
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Würtz - Risgård - Børsting
Pohl - Sylvestr

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Yankee » 24. jul 2017, 10:26



Vi er et bundhold og de to næste udekampe skal gribes an som sådan. Vi kommer ikke til at have bolden ret meget, og der skal løbes mange meter defensivt. Til gengæld skal vi have gang i vores omstillingsspil og stå højt, men kompakt på banen.

Defensivt skal vi have en stopper mere ind, for simpelthen at være i større overtal i feltet. KP vil være en fin sweeper, der kan tillade Okore at spille det aggressive forsvarsspil han er så god til. Det vil også give Okore bedre vilkår for at lukke omstillinger i vores venstre side ned, hvis Pallesen bliver fanget højt i banen.

Offensivt skal der arbejdes i længderetningen. Det betyder direkte målspark og afleveringer op på Thellufsen eller i bagrum til Pohl. Det er vores eneste farlige våben i øjeblikket. Samtidig vil vi få bedre tilstedeværelse i feltet hvis Thellufsen rykkes op som angriber.

Det bliver ikke et par kampe for boldmassører som MC og Flores. Der skal sparkes, løbes og kæmpes og hvis vi kan komme ud af de to kampe med 2x 0-0 vil jeg være lykkelig.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af andreasaab89 » 25. jul 2017, 08:33

Yankee skrev:

Vi er et bundhold og de to næste udekampe skal gribes an som sådan. Vi kommer ikke til at have bolden ret meget, og der skal løbes mange meter defensivt. Til gengæld skal vi have gang i vores omstillingsspil og stå højt, men kompakt på banen.

Defensivt skal vi have en stopper mere ind, for simpelthen at være i større overtal i feltet. KP vil være en fin sweeper, der kan tillade Okore at spille det aggressive forsvarsspil han er så god til. Det vil også give Okore bedre vilkår for at lukke omstillinger i vores venstre side ned, hvis Pallesen bliver fanget højt i banen.

Offensivt skal der arbejdes i længderetningen. Det betyder direkte målspark og afleveringer op på Thellufsen eller i bagrum til Pohl. Det er vores eneste farlige våben i øjeblikket. Samtidig vil vi få bedre tilstedeværelse i feltet hvis Thellufsen rykkes op som angriber.

Det bliver ikke et par kampe for boldmassører som MC og Flores. Der skal sparkes, løbes og kæmpes og hvis vi kan komme ud af de to kampe med 2x 0-0 vil jeg være lykkelig.
Fuldstændig enig . Vi skal droppe romantikken pt

Farum og Odense er fantastiske kontrahold - det vil være selvmord hvis vi kommer offensivt all in på udebane mod dem

Hvem husker ikke 0-4 kampen sidst i Odense !
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Martino » 25. jul 2017, 08:55

Yankee skrev:

Vi er et bundhold og de to næste udekampe skal gribes an som sådan. Vi kommer ikke til at have bolden ret meget, og der skal løbes mange meter defensivt. Til gengæld skal vi have gang i vores omstillingsspil og stå højt, men kompakt på banen.

Defensivt skal vi have en stopper mere ind, for simpelthen at være i større overtal i feltet. KP vil være en fin sweeper, der kan tillade Okore at spille det aggressive forsvarsspil han er så god til. Det vil også give Okore bedre vilkår for at lukke omstillinger i vores venstre side ned, hvis Pallesen bliver fanget højt i banen.

Offensivt skal der arbejdes i længderetningen. Det betyder direkte målspark og afleveringer op på Thellufsen eller i bagrum til Pohl. Det er vores eneste farlige våben i øjeblikket. Samtidig vil vi få bedre tilstedeværelse i feltet hvis Thellufsen rykkes op som angriber.

Det bliver ikke et par kampe for boldmassører som MC og Flores. Der skal sparkes, løbes og kæmpes og hvis vi kan komme ud af de to kampe med 2x 0-0 vil jeg være lykkelig.
Håber i hvertfald at de giver den 352 opstilling en chance. Vil dog foretrække Lesniak over Børsting, da han er bedre på førsteberøringer og kan slå de lange sideskift til wingbacks og den dybe bold til Pohl.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Glenn Francisco » 25. jul 2017, 08:58

Jeg er så træt af at vi skal indrette os efter hvordan sønderjyske eller Farum spiller fordi vi intet kvalitet eller koncept har.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af 9520AaB » 25. jul 2017, 12:11

Glenn Francisco skrev:Jeg er så træt af at vi skal indrette os efter hvordan sønderjyske eller Farum spiller fordi vi intet kvalitet eller koncept har.
Jeg var superoptimistisk før Sønderjydske kampen. FCN!!, lige nøjagtig mod dem, er det sgu ligegyldig hvordan vi indretter os, vi bliver kørt ud på røv og albuer. Jeg ser FCN som måske det bedste hold pt., synes bare vi skal stille op som vi plejer, få nogle flere aftaler på plads i defensiven, og håbe det bedste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af frederikshavneren » 25. jul 2017, 12:34

Glenn Francisco skrev:Jeg er så træt af at vi skal indrette os efter hvordan sønderjyske eller Farum spiller fordi vi intet kvalitet eller koncept har.
[/quote]

Nu bliver jeg nok høvlet ned for at skrive det, men jeg er ganske imponeret over hvad Farum klubben har opnået gennem årene. FCN spiller god teknisk fodbold, har et klart koncept, en dygtig ledelse samt en rigtig god cheftræner. De har solgt spillere for en formue i de seneste år og bliver alligevel ved med at overpræstere, det er virkelig godt gået.

Jeg håber at vi har modet til at spille vores eget spil og ikke indrette os for meget i et forsøg på at stække Farum.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 25. jul 2017, 12:56

frederikshavneren skrev:
Glenn Francisco skrev:Jeg er så træt af at vi skal indrette os efter hvordan sønderjyske eller Farum spiller fordi vi intet kvalitet eller koncept har.
Nu bliver jeg nok høvlet ned for at skrive det, men jeg er ganske imponeret over hvad Farum klubben har opnået gennem årene. FCN spiller god teknisk fodbold, har et klart koncept, en dygtig ledelse samt en rigtig god cheftræner. De har solgt spillere for en formue i de seneste år og bliver alligevel ved med at overpræstere, det er virkelig godt gået.

Jeg håber at vi har modet til at spille vores eget spil og ikke indrette os for meget i et forsøg på at stække Farum.
Kan man blive ved med at overpræstere? Det tænker jeg ikke. Hvis det er vedvarende, må det jo bare være niveauet, ikke overpræstation.

Og ja, jeg tror også, at vi kan forvente en god omgang tæsk af Farum, som vil sende Gaarde ud i et højspændt og opstemt orgie med agenter fra alle verdenshjørner.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af gravballe » 25. jul 2017, 13:02

Farum spiller deres eget spil, lige meget hvem modstanderen er.. Vi har gang på gang set, når AaB går væk fra deres spille stil, så går det galt. Vi så det under Kenth da vi sidst blev mester, og vi ser det i den grad under Lars og Wieghorst.. Det er nødvendigt at satse på vores egen offensiv, frem for konstant at forsøgte at spille defensivt... Så må vi tage de nederled det nu giver, men jeg er sikker på det også vil give os flere point i sidste ende.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Reyad » 25. jul 2017, 13:54

Jeg er også meget imponeret af FCN.
Nu har de mistede deres to bedste spillere, og de lader bare til at fortsætte. Klart koncept. Klare roller og hurtigt fodboldspil med klare idéer.
Man bliver selvfølgelig misundelig på det.
De har jo et absurd ungt hold, der burde kunne slås i stykker, men det lader bare ikke til at være tilfældet. Det er nogle unge gutter med masser af selvtillid.

Hvis vi skal slå dem, skal vi være klogere end dem, for i øjeblikket er vi ikke bedre. Vi skal udnytte rummet bag deres to ydre midterforsvarer, og vi skal lægge pres på Nelsson centralt. Han er, i mine øjne, deres svageste led.
Og så skal vi virkelig passe på med at miste bolden i ubalance. Jeg ser er en del ubehagelige potentielle situationer, hvor vi mister bolden med vores backs højt oppe i banen. Så bliver vi altså straffet af Donyoh og Asante.

Det er nærmest umuligt at være andet end pessimist på baggrund af seneste kamp.
Jeg ved ikke om et systemskifte er svaret. Man fristes af det, fordi det nuværende er så elendigt - men hvorfor skulle et systemskifte, som spillerne formodentlig ikke har trænet særlig meget gøre det hele bedre?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2017, 13:57

BassogogsVen skrev: Kan man blive ved med at overpræstere? Det tænker jeg ikke. Hvis det er vedvarende, må det jo bare være niveauet, ikke overpræstation.

Og ja, jeg tror også, at vi kan forvente en god omgang tæsk af Farum, som vil sende Gaarde ud i et højspændt og opstemt orgie med agenter fra alle verdenshjørner.
Er man foran fcm overpræstere man, jvf FCm s logik...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af le Cid » 25. jul 2017, 14:02

Jeg synes helt klart, at vi skal stille op i den 4-4-2, som vi kender bedst.
Jeg kunne godt tænke mig, at vi byttede Tellufsen med Børsting, og at vi fik enten Risgaard eller Lesniak ned ved siden af Würtz. Hvis vi trækker Risgaard tilbage, ved jeg dog ikke helt, hvem der skulle op ved siden af Pohl - jeg er ikke så begejstret for Sylvestr... Måske Flores som hængede og så Meilinger ind. Vores østriske ven kunne helt sikkert også slå nogle bedre hjørnespark, end dem vi så fra Flores i søndags!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af FIDEL » 25. jul 2017, 15:33

Jeg er mindre nervøs for denne kamp end jeg var for Sønderjyske-kampen. Ganske enkelt fordi FCN gerne vil spille fremadrettet fodbold, hvilket vil give vores spillere mere plads offensivt, og vores dygtige backs kan komme med frem.

Vi skal i denne kamp klart forsøge at få FCNs unge hold ud at løbe efter bolden. Dvs. vi skal ikke smide bolden væk hurtigt. Så lad os få Lesniak til at holde i bolden og distribuere den fornuftigt.
Vi skal ikke stå alt for højt på banen efter min mening, særligt fordi Okore stadig ikke er i topform. Men jeg ser gerne at der veksles mellem højt pres og at falde mere tilbage og køre på omstillinger.

Og så skal Pohl selvfølgelig true i dybden, hvilket forhåbentligt kan gøre deres bagkæde lidt usikker, og Risgaard skal true fra distancen samt i boksen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Hovedet » 25. jul 2017, 16:02

andreasaab89 skrev:
Yankee skrev:

Vi er et bundhold og de to næste udekampe skal gribes an som sådan. Vi kommer ikke til at have bolden ret meget, og der skal løbes mange meter defensivt. Til gengæld skal vi have gang i vores omstillingsspil og stå højt, men kompakt på banen.

Defensivt skal vi have en stopper mere ind, for simpelthen at være i større overtal i feltet. KP vil være en fin sweeper, der kan tillade Okore at spille det aggressive forsvarsspil han er så god til. Det vil også give Okore bedre vilkår for at lukke omstillinger i vores venstre side ned, hvis Pallesen bliver fanget højt i banen.

Offensivt skal der arbejdes i længderetningen. Det betyder direkte målspark og afleveringer op på Thellufsen eller i bagrum til Pohl. Det er vores eneste farlige våben i øjeblikket. Samtidig vil vi få bedre tilstedeværelse i feltet hvis Thellufsen rykkes op som angriber.

Det bliver ikke et par kampe for boldmassører som MC og Flores. Der skal sparkes, løbes og kæmpes og hvis vi kan komme ud af de to kampe med 2x 0-0 vil jeg være lykkelig.
Fuldstændig enig . Vi skal droppe romantikken pt

Farum og Odense er fantastiske kontrahold - det vil være selvmord hvis vi kommer offensivt all in på udebane mod dem

Hvem husker ikke 0-4 kampen sidst i Odense !
Der var sgu ikke meget "romantik" over den kamp - og lige så lidt romantik over 0-3 i Horsens og 0-4 i Aarhus. Vi tabte stort, fordi vi spillede slet og ret elendigt. Det skal vi ikke forveksle med "possession" eller hvad ved jeg.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af troelsh » 25. jul 2017, 17:01

Hovedet skrev:
andreasaab89 skrev:
Yankee skrev:

Vi er et bundhold og de to næste udekampe skal gribes an som sådan. Vi kommer ikke til at have bolden ret meget, og der skal løbes mange meter defensivt. Til gengæld skal vi have gang i vores omstillingsspil og stå højt, men kompakt på banen.

Defensivt skal vi have en stopper mere ind, for simpelthen at være i større overtal i feltet. KP vil være en fin sweeper, der kan tillade Okore at spille det aggressive forsvarsspil han er så god til. Det vil også give Okore bedre vilkår for at lukke omstillinger i vores venstre side ned, hvis Pallesen bliver fanget højt i banen.

Offensivt skal der arbejdes i længderetningen. Det betyder direkte målspark og afleveringer op på Thellufsen eller i bagrum til Pohl. Det er vores eneste farlige våben i øjeblikket. Samtidig vil vi få bedre tilstedeværelse i feltet hvis Thellufsen rykkes op som angriber.

Det bliver ikke et par kampe for boldmassører som MC og Flores. Der skal sparkes, løbes og kæmpes og hvis vi kan komme ud af de to kampe med 2x 0-0 vil jeg være lykkelig.
Fuldstændig enig . Vi skal droppe romantikken pt

Farum og Odense er fantastiske kontrahold - det vil være selvmord hvis vi kommer offensivt all in på udebane mod dem

Hvem husker ikke 0-4 kampen sidst i Odense !
Der var sgu ikke meget "romantik" over den kamp - og lige så lidt romantik over 0-3 i Horsens og 0-4 i Aarhus. Vi tabte stort, fordi vi spillede slet og ret elendigt. Det skal vi ikke forveksle med "possession" eller hvad ved jeg.
Problemet er at vi forsøger at blive farlige ved at spille bolde ind igennem midten, det fungerer og ser godt ud når vi får pladsen som f.eks. I 2. Halveg mod fck, men mod et hold som Sønderjyske der står kompakt, er det bare et spørgsmål om tid før vi laver fejl og de kan slå kontra.
Vi er nødtil at få en angriber der er god med låget, så vores indlæg fra kanterne kan blive farlige, og vi ikke er tvunget til at spille så mange "risky" bolde ind centralt.
Nordsjælland er en super skarpt kontrahold, og vi får det som altid svært på deres plastikbane, men jeg er optimist vi vinder 2-1 :danmarkfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Pastorius » 25. jul 2017, 17:06

gravballe skrev:Farum spiller deres eget spil, lige meget hvem modstanderen er.. Vi har gang på gang set, når AaB går væk fra deres spille stil, så går det galt. Vi så det under Kenth da vi sidst blev mester, og vi ser det i den grad under Lars og Wieghorst.. Det er nødvendigt at satse på vores egen offensiv, frem for konstant at forsøgte at spille defensivt... Så må vi tage de nederled det nu giver, men jeg er sikker på det også vil give os flere point i sidste ende.
Yes!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Hovedet » 25. jul 2017, 20:37

gravballe skrev:Farum spiller deres eget spil, lige meget hvem modstanderen er.. Vi har gang på gang set, når AaB går væk fra deres spille stil, så går det galt. Vi så det under Kenth da vi sidst blev mester, og vi ser det i den grad under Lars og Wieghorst.. Det er nødvendigt at satse på vores egen offensiv, frem for konstant at forsøgte at spille defensivt... Så må vi tage de nederled det nu giver, men jeg er sikker på det også vil give os flere point i sidste ende.
Men hvad er "vores eget spil"? Som om, vi render rundt og har nogle styrker, vi af en eller anden grund vælger ikke at anvende.

Vi har lignet noget, katten har slæbt ind nærmest uden undtagelse det sidste halvandet år, ligemeget hvem vi har spillet mod og hvornår.

Vi vandt i øvrigt sidst, vi optrådte mod FCN i Farum, og det var såmænd gode, gamle Holgersson, der endte som matchvinder ved den lejlighed. Han var såmænd tæt på at ende som vores topscorer i fjor :cheers:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Elscorpio » 25. jul 2017, 21:23

Hvem skal score vores mål? Pohl skal bruge 10 chancer for at score 1 mål

Vi mangler i den grad offensive forstærkninger.

Vi er stadig et bundringe hold der mangler viljestyrke og en ordentlig leder når tingene går imod os. Jeg er glad for jeg fik fribillet til hjemmekampen mod SønderjyskE.

Würtz har passeret sine bedste dage.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af Legum Magister » 25. jul 2017, 22:06

Elscorpio skrev:Hvem skal score vores mål? Pohl skal bruge 10 chancer for at score 1 mål
Nej, nej. Han har scoret på 1 ud af 1 på straffespark. :D

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Farum - AaB, 30.07.2017

Indlæg af raekkeettre » 26. jul 2017, 07:48

Jeg synes Poul Erik...skal tage en snak med MW...og fortælle ham, at fremtiden ligger i en 3-4-3 som i de gamle 95 dage....FCN...spiller også 3-4-3....den gang var det vist

Gill
Boye - Ib - Torst
Jens J. - Henrik R. - Lars T. - Jan P.
Peter R. - Erik Bo - Jens M.

Det var fandme fremadrettet fodbold. Men hvem er vores Henrik Rasmussen...

Besvar