Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 7. aug 2017, 13:13

Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Sidste sæsons topscorerliste:

Marcus Ingvartsen 23
Teemu Pukki 20
Paul Onuachu 17
Morten 'Duncan' Rasmussen 16
Kamil Wilczek 13
Emiliano Marcondes 12
Andreas Cornelius 12
Federico Santander 12
Jeppe Kjær 11
Robin Söder 11

Har vi gang i en af dine egne hjemmestrikkede sammentællinger, eller hvad mener du med at kun tre spillere scorede mere end ti mål, Freddie?
Funky skrev:
Gnu skrev:Nej. Det kan "vi" da ikke bare gå ud fra, at de opfanger. Du har selvfølgelig ret i trænerteamets vurdering, for han spiller jo 90 minutter hver gang, men jeg mener bare, det er en forkert beslutning.
Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
Det ved jeg da ikke. Det var dit udsagn, at vi måtte gå ud fra dit og dat.
Nej, ikke dit og dat. Venligst referer mig korrekt.
Og hvorledes har jeg da refereret dig ukorrekt?
Du kunne jo besvære dig til at gå lidt tilbage i tråden og ganske enkelt copy-paste, hvad jeg faktisk skrev, i stedet for sådan en sølle gengivelse, som ikke gør noget for at løfte debatten. Det virker nærmere som en afsporing.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gnu » 7. aug 2017, 13:22

Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Sidste sæsons topscorerliste:

Marcus Ingvartsen 23
Teemu Pukki 20
Paul Onuachu 17
Morten 'Duncan' Rasmussen 16
Kamil Wilczek 13
Emiliano Marcondes 12
Andreas Cornelius 12
Federico Santander 12
Jeppe Kjær 11
Robin Söder 11

Har vi gang i en af dine egne hjemmestrikkede sammentællinger, eller hvad mener du med at kun tre spillere scorede mere end ti mål, Freddie?
Funky skrev:
Gnu skrev:Nej. Det kan "vi" da ikke bare gå ud fra, at de opfanger. Du har selvfølgelig ret i trænerteamets vurdering, for han spiller jo 90 minutter hver gang, men jeg mener bare, det er en forkert beslutning.
Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
Det ved jeg da ikke. Det var dit udsagn, at vi måtte gå ud fra dit og dat.
Nej, ikke dit og dat. Venligst referer mig korrekt.
Og hvorledes har jeg da refereret dig ukorrekt?
Du kunne jo besvære dig til at gå lidt tilbage i tråden og ganske enkelt copy-paste, hvad jeg faktisk skrev, i stedet for sådan en sølle gengivelse, som ikke gør noget for at løfte debatten. Det virker nærmere som en afsporing.
Mit indlæg kom i direkte forlængelse af dit. Der er vel ikke tvivl om, hvad jeg svarede på. Selv uden at bruge citatfunktionen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 7. aug 2017, 13:32

Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Sidste sæsons topscorerliste:

Marcus Ingvartsen 23
Teemu Pukki 20
Paul Onuachu 17
Morten 'Duncan' Rasmussen 16
Kamil Wilczek 13
Emiliano Marcondes 12
Andreas Cornelius 12
Federico Santander 12
Jeppe Kjær 11
Robin Söder 11

Har vi gang i en af dine egne hjemmestrikkede sammentællinger, eller hvad mener du med at kun tre spillere scorede mere end ti mål, Freddie?
Funky skrev:
Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
Det ved jeg da ikke. Det var dit udsagn, at vi måtte gå ud fra dit og dat.
Nej, ikke dit og dat. Venligst referer mig korrekt.
Og hvorledes har jeg da refereret dig ukorrekt?
Du kunne jo besvære dig til at gå lidt tilbage i tråden og ganske enkelt copy-paste, hvad jeg faktisk skrev, i stedet for sådan en sølle gengivelse, som ikke gør noget for at løfte debatten. Det virker nærmere som en afsporing.
Mit indlæg kom i direkte forlængelse af dit. Der er vel ikke tvivl om, hvad jeg svarede på. Selv uden at bruge citatfunktionen.
Men du svarede jo ikke. Du udlagde et -synes jeg selv - rimeligt præcist udsagn med "dit og dat". Det er ikke at debattere, hvad der blev skrevet, men at skøjte udenom. Come on, mand, du ved udmærket godt, hvad jeg mener. VIL du debattere, hvad jeg skrev, eller vil du ikke? Så kan du da bare skrive det i stedet for.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gnu » 7. aug 2017, 14:01

Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:Sidste sæsons topscorerliste:

Marcus Ingvartsen 23
Teemu Pukki 20
Paul Onuachu 17
Morten 'Duncan' Rasmussen 16
Kamil Wilczek 13
Emiliano Marcondes 12
Andreas Cornelius 12
Federico Santander 12
Jeppe Kjær 11
Robin Söder 11

Har vi gang i en af dine egne hjemmestrikkede sammentællinger, eller hvad mener du med at kun tre spillere scorede mere end ti mål, Freddie?


Det ved jeg da ikke. Det var dit udsagn, at vi måtte gå ud fra dit og dat.
Nej, ikke dit og dat. Venligst referer mig korrekt.
Og hvorledes har jeg da refereret dig ukorrekt?
Du kunne jo besvære dig til at gå lidt tilbage i tråden og ganske enkelt copy-paste, hvad jeg faktisk skrev, i stedet for sådan en sølle gengivelse, som ikke gør noget for at løfte debatten. Det virker nærmere som en afsporing.
Mit indlæg kom i direkte forlængelse af dit. Der er vel ikke tvivl om, hvad jeg svarede på. Selv uden at bruge citatfunktionen.
Men du svarede jo ikke. Du udlagde et -synes jeg selv - rimeligt præcist udsagn med "dit og dat". Det er ikke at debattere, hvad der blev skrevet, men at skøjte udenom. Come on, mand, du ved udmærket godt, hvad jeg mener. VIL du debattere, hvad jeg skrev, eller vil du ikke? Så kan du da bare skrive det i stedet for.
Nej, jeg ved ærligt talt ikke, hvad du mener med denne sætning:
Funky skrev:Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 7. aug 2017, 14:06

Gnu skrev:
Nej, jeg ved ærligt talt ikke, hvad du mener med denne sætning:
Funky skrev:Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
Så prøv lige at sammenholde det med det udsagn, jeg skriver lige forinden, og som du afviser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gnu » 7. aug 2017, 14:10

Funky skrev:
Gnu skrev:
Nej, jeg ved ærligt talt ikke, hvad du mener med denne sætning:
Funky skrev:Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
Så prøv lige at sammenholde det med det udsagn, jeg skriver lige forinden, og som du afviser.
Det er præcis, hvad jeg har gjort, og jeg har fortsat ingen anelse om, hvad du er utilfreds med.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 7. aug 2017, 14:34

Gnu skrev:
Funky skrev:
Gnu skrev:
Nej, jeg ved ærligt talt ikke, hvad du mener med denne sætning:
Funky skrev:Hvad mener du ellers, vi må gå ud fra, at de professionelle mennesker omkring Pohl vurderer?
Så prøv lige at sammenholde det med det udsagn, jeg skriver lige forinden, og som du afviser.
Det er præcis, hvad jeg har gjort, og jeg har fortsat ingen anelse om, hvad du er utilfreds med.
Jeg har ikke noget behov for at skulle få det sidste ord, jeg kan godt læse, hvad du skriver, og se, hvad det handler om. Det er okay. Videre, ingen grund til at spilde mere tid i denne tråd. Lad den vende tilbage til noget interessant.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af BoT » 7. aug 2017, 15:17

Vi spiller faktisk ganske udmærket, synes jeg, især defensivt - selvfølgelig med den tilføjelse, at OB var piv-ringe offensivt.

Havde Würtz, Pohl eller Flores scoret på de muligheder, de kom frem til, havde det jo været den helt optimale kamp.

Store plusser til Flores (igen!), Okore og Lesniak, mens Risgård og Pohl havde en dårlig dag.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 15:26

Det er da fuldstændigt til grin som Pohl skal have syndebuk tjansen herinde nu. Det er for pokker ikke hans skyld at der ikke er blevet hentet en anden angriber endnu, og han giver uden tvivl alt hvad han har. I gårsdagens kamp har han EN stor chance, som han i denne tråd saves totalt igennem for at have misbrugt... EN chance! Iøvrigt en chance som jeg ikke synes var en af dem man bare pr. automatik kan forvente at en angriber scorer på, da målmanden er helt nede i bilden en halv meter foran ham, og måske/måske ikke rammer den, så det er komplet umuligt at bedømme retningen. Så er det eddermame op af bakke for en ung spiller, hvis vilkårene er sådan. Jeg synes iøvrigt de var meget høj klasse at han nåede frem til overhovedet at få chancen, og at han har nogle helt vilde spidskompetencer, når det gælder fart, også over kort afstand, og placeringsevne.

Det giver langt mere mening at skyde mod hvorfor vi har en dyr udlænding til at sidde på bænken, som var hentet som førsteangriber, eller endda imod hvorfor der ikke er hentet mere offensiv forstærkning ind endnu. Pohl udfylder et hul for tiden, og selv om jeg da som alle andre synes han kunne score mere, så skal man være blind for ikke at kunne se han er en talentfuld og dygtig fodboldspiller, og man skal også være blind for ikke at have set AaB vil hente en målscorer. Indtil da er Pohl den bedste angriber vi har, det kan alle vel se. Han er ikke perfekt, og han bliver måske heller ikke nogen bomber for AaB, men mindre kan vel også gøre det? Hvor er kritikken iøvrigt af Risgård, for ikke at komme til flere chancer og vise sig mere i feltet, eller af vore midtbane iøvrigt udover Flores, for ikke at være noget der ligner målfarlige? Men det er jo nemmere at skyde på Pohl.

Generelt er det derudover til grin at se hvordan mange herinde som nærmest allerede har udråbt AaB som stensikker nedrykker, i denne tråd samtidig er vrede og forargede over at det "kun" lykkes at få 1 point på en svær udebane, mod et hold som vi spillede lige op mod, og iøvrigt spillede en glimrende kamp. Der er noget forventningsafstemning som smutter lidt...

Flores iøvrigt igen vores bedste, det er godt at se, og meget vigtigt for fremtiden at han lykkes, som jeg ser det.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2017, 15:28

BoT skrev:Store plusser til Flores (igen!), Okore og Lesniak, mens Risgård og Pohl havde en dårlig dag.
Ja, Flores blev endda bedre, da vi fik en bedre venstreback ind sidst i kampen. Havde Blåbjerg spillet fra start skulle Flores måske ikke koncentrerer sig så meget om defensiven.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Yankee » 7. aug 2017, 15:33

Jesper Schmidt skrev:Det er da fuldstændigt til grin som Pohl skal have syndebuk tjansen herinde nu.

[...]

Generelt er det derudover til grin at se hvordan mange herinde som nærmest allerede har udråbt AaB som stensikker nedrykker, i denne tråd samtidig er vrede og forargede over at det "kun" lykkes at få 1 point på en svær udebane, mod et hold som vi spillede lige op mod, og iøvrigt spillede en glimrende kamp. Der er noget forventningsafstemning som smutter lidt...
Hvor ser du de udsagn henne? Jeg kan slet ikke genkende det, men har heller ikke gennemtrawlet hele tråden.

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 7. aug 2017, 15:40

Jesper Schmidt skrev:Det er da fuldstændigt til grin som Pohl skal have syndebuk tjansen herinde nu. Det er for pokker ikke hans skyld at der ikke er blevet hentet en anden angriber endnu, og han giver uden tvivl alt hvad han har. I gårsdagens kamp har han EN stor chance, som han i denne tråd saves totalt igennem for at have misbrugt... EN chance! Iøvrigt en chance som jeg ikke synes var en af dem man bare pr. automatik kan forvente at en angriber scorer på, da målmanden er helt nede i bilden en halv meter foran ham, og måske/måske ikke rammer den, så det er komplet umuligt at bedømme retningen. Så er det eddermame op af bakke for en ung spiller, hvis vilkårene er sådan. Jeg synes iøvrigt de var meget høj klasse at han nåede frem til overhovedet at få chancen, og at han har nogle helt vilde spidskompetencer, når det gælder fart, også over kort afstand, og placeringsevne.
Hvis ellers du havde fulgt lidt med, så er det jo også åbenlyst at mange lader pilen pege på Gaarde her. Det er den slet skjulte del af kritikken af, at en ikke specielt øvet angriber pludselig skal agere førsteangriber, fordi endnu et Gaarde-indkøb har været udsigtsløst. Sylvestr har jo ikke været fem potter pis værd siden de første 3-4 runder han var her, og har heller ikke scoret siden.
Pohl kan knække på det enorme pres, som den sportslige ledelse selv har placeret på ham.
Selvfølgelig får han kritik alle steder fra, når han brænder samtlige chancer han får, men det er saftsuseme AaB's egen skyld at lægge så stort pres på en relativt uprøvet angriber. Vi har jo ikke andet at skyde med. Wieghorst har forlængst placeret Sylvestr på bænken fordi han ikke bidrager med noget, og vi har kun 2 angribere.

Vi kan ikke bruge lige-ved-og-næsten, gode løb, placeringsevne og alt muligt andet til noget, når han ikke laver mål. En angribers fremmeste opgave er at lave mål! Det er de færreste angribere der finder nytte i international fodbold, ved at kunne løbe hurtigt og levere godt i presspillet, hvis ikke de indeholder kvaliteterne til at kunne lave mål.

Og vi spiller nu engang i en opstilling, hvor hovedansvaret ligger på én mand.

Chancen i går var en tro kopi af den han har i Farum, hvor den løber nærmest igennem benene på ham. Jeg er ret sikker på at den vinkel der blev vist i TV, filmet fra bagstolpen, viste at målmanden ikke rammer den. Ellers havde min harme også været mere moderat. Det er en chance han skal få ram på, men det er 3. kamp i træk at en relativt nem bold få meter fra mål ikke bliver ramt ordentligt.
Og det er pisse ærgerligt! Tror alle herinde ønsker at han kommer igang.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 15:49

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det er da fuldstændigt til grin som Pohl skal have syndebuk tjansen herinde nu.

[...]

Generelt er det derudover til grin at se hvordan mange herinde som nærmest allerede har udråbt AaB som stensikker nedrykker, i denne tråd samtidig er vrede og forargede over at det "kun" lykkes at få 1 point på en svær udebane, mod et hold som vi spillede lige op mod, og iøvrigt spillede en glimrende kamp. Der er noget forventningsafstemning som smutter lidt...
Hvor ser du de udsagn henne? Jeg kan slet ikke genkende det, men har heller ikke gennemtrawlet hele tråden.
Ang. Pohl: Det er muligt at meget af det er frustrationer skrevet under kampen, men det skelner øjnene jo altså ikke i, når man læser tråden efterfølgende.

Når det gælder det andet, burde jeg måske have skrevet flere, men jeg har da kunnet genkende flere profiler som mener vi har et nerykningsfavorithold, skrive i denne tråd at det er for dårligt vi ikke vandt kampen. Igen - det er muligt der går frustrationer i det fordi indlæggene er skrevet i løbet af kampen eller lige efter, men det bliver det jo ikke mindre selvmodsigende af.

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 7. aug 2017, 16:00

Jesper Schmidt skrev:
Når det gælder det andet, burde jeg måske have skrevet flere, men jeg har da kunnet genkende flere profiler som mener vi har et nerykningsfavorithold, skrive i denne tråd at det er for dårligt vi ikke vandt kampen. Igen - det er muligt der går frustrationer i det fordi indlæggene er skrevet i løbet af kampen eller lige efter, men det bliver det jo ikke mindre selvmodsigende af.
Vi står noteret for 8 point i de sidste 15 kampe der er spillet, siden den famøse Silkeborg-kamp hvor Sylvestr lavede hattrick. Det er mig bekendt lige til et nedrykningsslutspil.
Det er facts, og kan da ikke diskuteres. Så det er da helt fair at sige, at bedømt ud fra vores manglende pointhøst så ligner vi i øjeblikket et hold der ligeså godt kan rykke ned.
Der er jo intet der er blevet bedre.
Vi har vundet 1 af de sidste 15 udekampe i ligaen, og har stadigvæk store problemer med at lave mål.

Det har intet at gøre med at være dommedagsprædikant, men AaB befinder sig i en meget alvorlig situation rent sportsligt. Det er vi nødt til at være realistiske omkring!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 16:13

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det er da fuldstændigt til grin som Pohl skal have syndebuk tjansen herinde nu. Det er for pokker ikke hans skyld at der ikke er blevet hentet en anden angriber endnu, og han giver uden tvivl alt hvad han har. I gårsdagens kamp har han EN stor chance, som han i denne tråd saves totalt igennem for at have misbrugt... EN chance! Iøvrigt en chance som jeg ikke synes var en af dem man bare pr. automatik kan forvente at en angriber scorer på, da målmanden er helt nede i bilden en halv meter foran ham, og måske/måske ikke rammer den, så det er komplet umuligt at bedømme retningen. Så er det eddermame op af bakke for en ung spiller, hvis vilkårene er sådan. Jeg synes iøvrigt de var meget høj klasse at han nåede frem til overhovedet at få chancen, og at han har nogle helt vilde spidskompetencer, når det gælder fart, også over kort afstand, og placeringsevne.
Hvis ellers du havde fulgt lidt med, så er det jo også åbenlyst at mange lader pilen pege på Gaarde her. Det er den slet skjulte del af kritikken af, at en ikke specielt øvet angriber pludselig skal agere førsteangriber, fordi endnu et Gaarde-indkøb har været udsigtsløst. Sylvestr har jo ikke været fem potter pis værd siden de første 3-4 runder han var her, og har heller ikke scoret siden.
Pohl kan knække på det enorme pres, som den sportslige ledelse selv har placeret på ham.
Selvfølgelig får han kritik alle steder fra, når han brænder samtlige chancer han får, men det er saftsuseme AaB's egen skyld at lægge så stort pres på en relativt uprøvet angriber. Vi har jo ikke andet at skyde med. Wieghorst har forlængst placeret Sylvestr på bænken fordi han ikke bidrager med noget, og vi har kun 2 angribere.

Vi kan ikke bruge lige-ved-og-næsten, gode løb, placeringsevne og alt muligt andet til noget, når han ikke laver mål. En angribers fremmeste opgave er at lave mål! Det er de færreste angribere der finder nytte i international fodbold, ved at kunne løbe hurtigt og levere godt i presspillet, hvis ikke de indeholder kvaliteterne til at kunne lave mål.

Og vi spiller nu engang i en opstilling, hvor hovedansvaret ligger på én mand.

Chancen i går var en tro kopi af den han har i Farum, hvor den løber nærmest igennem benene på ham. Jeg er ret sikker på at den vinkel der blev vist i TV, filmet fra bagstolpen, viste at målmanden ikke rammer den. Ellers havde min harme også været mere moderat. Det er en chance han skal få ram på, men det er 3. kamp i træk at en relativt nem bold få meter fra mål ikke bliver ramt ordentligt.
Og det er pisse ærgerligt! Tror alle herinde ønsker at han kommer igang.
Nogen lader pilen pege på Gaarde, men det er da ikke ligefrem det som er læren, når man læser i denne tråd, særligt ikke indlæg fra omkring kamptidspunktet. Men jeg er da helt enig i at det er der pilen skal pege mod, det har jeg da også givet udtryk for. Jeg har også givet udtryk for at jeg mener prioriteringen burde være at forstærke offensiven frem for defensiven, hvis der overhovedet skulle være en prioritering. Når man ser på udgifterne indtil videre, virker det dog til at man har gjort det modsatte, men lad os se når vinduet er lukket.

Lige nu er det et gigantisk problem at vores trup er så uligevægtig at der er så meget vægt på Pohl's skuldre, men så er man jo også nødt til at se på hvilke forudsætninger han får, og f.eks. på at det er langt at foretrække han faktisk kommer frem til chancer, end når Sylvestr løber og gemmer sig, eller når de fleste af vore øvrige offensivfolk ikke kommer frem til noget som helst. Selvfølgelig skal der kritik afsted mod Pohl for ikke at score, men man bør da også se på hvordan han iøvrigt løser sine opgaver. Præcist som man også skal se på hvordan de defensive midtbanefolk klarer spillet fremad banen, er der jo også andre opgaver til en angriber end blot det at score mål, vi er jo ikke i Elkjær tiden mere. Uden øvrig sammenligning, selv om de egentlig som spillere minder om hinanden, så løber Yussuf Poulsen rundt på et tophold i bundesligaen og er fast mand, til trods for at han ikke scorer, og bliver kaldt en af de vigtigste spillere af træneren.

Selvfølgelig råbte jeg højt af Pohl gennem tv'et da han brændte den chance, det gjorde vi uden tvivl alle, men hold kæft hvor bliver kritikken af ham både hård og sort/hvid i en kamptråd som denne, også for den brændte chance. Om målmanden rammer bolden eller ej mener jeg ikke har det store at sige, når det er en halv meter fra Pohls fødder, det er jo umuligt at forudse om bolden skifter en smule retning eller ej... måske gør den det, selv tv billederne viste det ikke tydeligt synes jeg. Og se på hvordan han kommer frem til overhovedet at få chancen, det er sgu høj klasse, også i forhold til de andre unge angribere vi har haft i mange år. Pohl har mange gode værktøjer, men selvfølgelig skal han blive bedre til at score hvis han skal være fast mand i AaB på sigt, det siger sig selv. Det siger også sig selv at AaB ser efter en førsteangriber, og at det er det man bør gøre. Det tror jeg da også vi alle er enige om. Måske kan Pohl senere kæmpe sig forbi vedkommende, måske kan vi (endelig) spille med to angribere, eller måske ligger hans fremtid et andet sted på banen... måske er hans fremtid i en mindre klub. Men der er en større og større tendens til at mene vores talenter skal præstere mere eller mindre til perfektion meget tidligt i deres karriere for at have en rolle at spille, og være en gevinst for klubben, og det synes jeg er en lodret fejl. Det gælder også for Pohl, og den tone der er overfor ham herinde, som sagt navnligt i kamptrådene.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 16:20

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Når det gælder det andet, burde jeg måske have skrevet flere, men jeg har da kunnet genkende flere profiler som mener vi har et nerykningsfavorithold, skrive i denne tråd at det er for dårligt vi ikke vandt kampen. Igen - det er muligt der går frustrationer i det fordi indlæggene er skrevet i løbet af kampen eller lige efter, men det bliver det jo ikke mindre selvmodsigende af.
Vi står noteret for 8 point i de sidste 15 kampe der er spillet, siden den famøse Silkeborg-kamp hvor Sylvestr lavede hattrick. Det er mig bekendt lige til et nedrykningsslutspil.
Det er facts, og kan da ikke diskuteres. Så det er da helt fair at sige, at bedømt ud fra vores manglende pointhøst så ligner vi i øjeblikket et hold der ligeså godt kan rykke ned.
Der er jo intet der er blevet bedre.
Vi har vundet 1 af de sidste 15 udekampe i ligaen, og har stadigvæk store problemer med at lave mål.

Det har intet at gøre med at være dommedagsprædikant, men AaB befinder sig i en meget alvorlig situation rent sportsligt. Det er vi nødt til at være realistiske omkring!
Det er jeg enig i, jeg synes da også det ser kritisk ud.

Men så bør man også være så realistisk at man kan se 1 point i Odense, i en kamp som er helt lige, ikke er noget man bør være voldsomt negativ over. Tværtimod.

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 7. aug 2017, 16:23

Jesper Schmidt skrev: Men der er en større og større tendens til at mene vores talenter skal præstere mere eller mindre til perfektion meget tidligt i deres karriere for at have en rolle at spille, og være en gevinst for klubben, og det synes jeg er en lodret fejl. Det gælder også for Pohl, og den tone der er overfor ham herinde, som sagt navnligt i kamptrådene.
Sandsynligvis, men det er klubben der bærer et stort ansvar her, når man alt for tidligt hælder spillere ind. Det har været tilfældet både for Abildgaard, MC og Pohl, der har været benyttet fordi klubben har fejlet i deres rekruttering. Jeg skal da ikke udelukke af Magnus' kontinuerlige spillen sidelæns og tilbage, skyldes at han er på et hold hvor de færreste tager ansvar og hvor de unge spillere bliver kastet for hurtigt i ilden på et hold der ikke fungerer. Men det er da AaB's problem!

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 7. aug 2017, 16:24

Jesper Schmidt skrev:
Men så bør man også være så realistisk at man kan se 1 point i Odense, i en kamp som er helt lige, ikke er noget man bør være voldsomt negativ over. Tværtimod.
Enig. Problemet er bare, at 1 point ikke rigtig batter nogen steder. Vi har voldsomt brug for sejre! Det sagt, så er der isoleret set ikke noget galt med en uafgjort mod OB. Det bliver bare en falsk sovepude, lidt á la 1-1 i Parken.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. aug 2017, 16:51

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men der er en større og større tendens til at mene vores talenter skal præstere mere eller mindre til perfektion meget tidligt i deres karriere for at have en rolle at spille, og være en gevinst for klubben, og det synes jeg er en lodret fejl. Det gælder også for Pohl, og den tone der er overfor ham herinde, som sagt navnligt i kamptrådene.
Sandsynligvis, men det er klubben der bærer et stort ansvar her, når man alt for tidligt hælder spillere ind. Det har været tilfældet både for Abildgaard, MC og Pohl, der har været benyttet fordi klubben har fejlet i deres rekruttering. Jeg skal da ikke udelukke af Magnus' kontinuerlige spillen sidelæns og tilbage, skyldes at han er på et hold hvor de færreste tager ansvar og hvor de unge spillere bliver kastet for hurtigt i ilden på et hold der ikke fungerer. Men det er da AaB's problem!
Jeg er uenig, og kan overhovedet ikke se tegn på at man hælder spillerne for tidligt ind. I løbet af det sidste år har de unge spillet store roller, ikke alle som profiler, men det er heller ikke det som bør være forventet er deres roller, som nye seniorspillere. Det er de erfarne spillere som skal være dygtige nok til at kunne løfte holdet, og det har været vores problem længe at det ikke har været tilfældet.

Jeg er nysgerrig - kan det mon en dag lykkes at se et indlæg fra din side, hvor du nævner Magnus Christensen, uden at gentage dit ensporede syn på hans spil? Det er jo efterhånden en decideret hetz, ligesom du kørte på Abildgaard før ham. Jeg forstår simpelthen ikke motivationen for det, og jeg kan iøvrigt slet ikke forstå du så ikke i langt højere grad har fokus på hvor negativ indflydelse Würtz har haft på vores offensive spil i det sidste års tid, og hvor lidt han ofte fylder defensivt, hvor Magnus stort set i hver eneste kamp de har haft sammen ligger højere på bolderobringer i statistikken, som du ynder at hylde når det gælder skud på mål.

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 7. aug 2017, 17:18

Jesper Schmidt skrev: Jeg er uenig, og kan overhovedet ikke se tegn på at man hælder spillerne for tidligt ind. I løbet af det sidste år har de unge spillet store roller, ikke alle som profiler, men det er heller ikke det som bør være forventet er deres roller, som nye seniorspillere. Det er de erfarne spillere som skal være dygtige nok til at kunne løfte holdet, og det har været vores problem længe at det ikke har været tilfældet.

Jeg er nysgerrig - kan det mon en dag lykkes at se et indlæg fra din side, hvor du nævner Magnus Christensen, uden at gentage dit ensporede syn på hans spil? Det er jo efterhånden en decideret hetz, ligesom du kørte på Abildgaard før ham. Jeg forstår simpelthen ikke motivationen for det, og jeg kan iøvrigt slet ikke forstå du så ikke i langt højere grad har fokus på hvor negativ indflydelse Würtz har haft på vores offensive spil i det sidste års tid, og hvor lidt han ofte fylder defensivt, hvor Magnus stort set i hver eneste kamp de har haft sammen ligger højere på bolderobringer i statistikken, som du ynder at hylde når det gælder skud på mål.
Jeg noterede mig vist også, at det var på de forkerte tidspunkter. Der er ingen grund til at give unge spillere så meget ansvar på et dårligt spillende fodboldhold, som det har været tilfældet det seneste år. Det splitter dem ad.
Oliver Abildgaard, som flere herinde udskreg til at være et nyt midtbanehåb efter få kampe, var nede som 5. valg under et år senere. Har to år tilbage af kontrakten, men ligner ikke en spiller med en fremtid i AaB.

Det er da ikke specielt ensporet, når det er den måde han spiller på. Det er da derfor man har købt en helt anden type til at erstatte ham i startopstillingen.
Jeg har også været efter Rasmus Würtz, som er faldet ekstremt meget i niveau, og mener i øvrigt heller ikke at man nødvendigvis skal forlænge med ham når kontrakten udløber. Men vi har stadig problemer med at spille uden ham...

Besvar