Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Kenneth K » 15. aug 2017, 10:28

Gaarde skal da ikke have UG med kryds og slange noteret i sin karakterbog, det er klart. Men jeg synes ikke, at alt ansvaret kan sendes over på ham (jojo, i sidste ende har han det ultimative ansvar for den forfatning, den sportslige afdeling er i, men stadig... synes ikke, at aben kan placeres udelukkende hos ham).

Pt. foregår der jo tilsyneladende noget magisk ude på Hornevej. Alt talent og evne suges på magisk vis ud af alle vores spillere, som jo nærmest uge på uge imponerer ved kun at blive dårligere. De garvede folk, som alle er enige om skal trække det største læs, leverer (næsten) kun REN LORT. Det drejer sig om Larsen, Ahlmann, Würtz og Risgård. Og nyindkøbene i form af Okore og Pallesen leverede jo begge en fantastisk kamp i Parken, men er nu helt ude at skide.

Det kan jo ligesom ikke kun være Gaarde, der skal have ris for vores nuværende forfatning.

Men det er da på sin vis fascinerende at være vidne til hvor helt ubegribeligt ringe vi er for tiden.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af De Fem » 15. aug 2017, 10:42

Kenneth K skrev: Men det er da på sin vis fascinerende at være vidne til hvor helt ubegribeligt ringe vi er for tiden.
Du må være typen der også kører langsomt forbi uheld på motorvejen ;-)

Ellers er jeg enig. Ved fandme ikke om der skal en krammer eller en skideballe til.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Breezer » 15. aug 2017, 12:31

Dagen derpå er det mig stadig ubegribeligt at vi kunne spille sådan en anden halvleg. Vores første halvleg var fin. Vi fik ikke spillet os til det store, men Hobro kom heller ikke til noget. Min forventning til anden halveg var vi bare skulle fortsætte det samme spil, men det har virket som om vi går meget ned i anden halvleg de sidste par kampe.

Vi var simpelthen ikke til stede mentalt. Kasper P var en decideret katastrofe over for Kirkevold i går. Det var simpelthen ikke superligaen værdig.
Würtz boldomgang i første halvleg var simpelthen for langsom, hvilket betød vi aldrig blev farlige. Hele anden halvleg kommer han slet ikke på banen, eller får sat sig igennem.
Pohl skal ikke have skylden for at vi tabte, men han var decideret blind passager i går. I første halvleg er der to episoder, hvor Bøge vender rundt om sig selv, fordi Pohl ikke går i et helhjertet pres. Det er, for mig, det tydeligste eksempel på at spillerne ikke er aggressive eller ærgerrige nok. Hvis han fik pressede Bøge til et boldtab havde vi altså haft en friløber.

Flores synes jeg igen viser at han vil være så dygtig på et hold der fungerer, men at han mangler at blive sat ordenligt i scene. Lesniak var også stærk.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af le Cid » 15. aug 2017, 14:45

Jeg skriver meget sjældet indlæg lige efter en rigtig dårlig kamp - og når jeg læser de seneste mange indlæg i denne kamptråd bliver jeg mindet om hvorfor.

Nå, men det var VIRKELIG ynkeligt, det vi så i anden halvleg. Man kunne næsten få den idé, at holdet prøver at få Gaarde til at sparke Wieghorst ud. Mange argrumenterer for, at holdet bare ikke ER bedre, men jeg er altså HELT uenig. Holdet er altså (bortset fra helt i front) forstærket siden Søndergaard fik holdet til at spille champagne-bold i en periode for to år siden.

Spiller for spiller er holdet ikke SÅ ringe. Jo, det er da ikke alle pladser, hvor vi har nogle af ligaens bedste, men de fleste af vores spillere kunne altså sagtens få spilletid i andre klubber end AaB! Se bare på nogle af de spillere, som IKKE var gode nok til AaB - de spiller faktisk for andre klubber (eksempelvis Godtfredsen og Grønning i går).

Jeg er 100% overbevist om, at problemet ikke er spillerne, og i så fald må pilen pege på Wieghorst. Jeg var inden kampen i går klar til at give ham hele sæsonen til at få vendt den uheldige udvikling, og indtil pausen i går var jeg stadig nogenlunde optimistisk på projektets vegne. Jeg er endnu ikke 100% klar til en trænerfyring mere, men der skal altså ikke ret mange kampe som denne til, før bægeret må være fyldt.

Nå, men lad os i det mindste glæde os over, at nu kan det da i det mindste kun gå fremad!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2017, 15:54

le Cid skrev:Jeg skriver meget sjældet indlæg lige efter en rigtig dårlig kamp - og når jeg læser de seneste mange indlæg i denne kamptråd bliver jeg mindet om hvorfor.

Nå, men det var VIRKELIG ynkeligt, det vi så i anden halvleg. Man kunne næsten få den idé, at holdet prøver at få Gaarde til at sparke Wieghorst ud. Mange argrumenterer for, at holdet bare ikke ER bedre, men jeg er altså HELT uenig. Holdet er altså (bortset fra helt i front) forstærket siden Søndergaard fik holdet til at spille champagne-bold i en periode for to år siden.

Spiller for spiller er holdet ikke SÅ ringe. Jo, det er da ikke alle pladser, hvor vi har nogle af ligaens bedste, men de fleste af vores spillere kunne altså sagtens få spilletid i andre klubber end AaB! Se bare på nogle af de spillere, som IKKE var gode nok til AaB - de spiller faktisk for andre klubber (eksempelvis Godtfredsen og Grønning i går).

Jeg er 100% overbevist om, at problemet ikke er spillerne, og i så fald må pilen pege på Wieghorst. Jeg var inden kampen i går klar til at give ham hele sæsonen til at få vendt den uheldige udvikling, og indtil pausen i går var jeg stadig nogenlunde optimistisk på projektets vegne. Jeg er endnu ikke 100% klar til en trænerfyring mere, men der skal altså ikke ret mange kampe som denne til, før bægeret må være fyldt.

Nå, men lad os i det mindste glæde os over, at nu kan det da i det mindste kun gå fremad!
Det kan sagtens blive værre med nederlag i Horsens. Så må Wieghorst ud. Så har vi kun 20 kampe tilbage at få en masse points i.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af le Cid » 15. aug 2017, 15:58

FIDEL skrev:Det kan sagtens blive værre med nederlag i Horsens. Så må Wieghorst ud. Så har vi kun 20 kampe tilbage at få en masse points i.
SPILLET kan ikke blive værre end anden halvleg mod Hobro!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2017, 16:04

le Cid skrev:
FIDEL skrev:Det kan sagtens blive værre med nederlag i Horsens. Så må Wieghorst ud. Så har vi kun 20 kampe tilbage at få en masse points i.
SPILLET kan ikke blive værre end anden halvleg mod Hobro!
OK.. Sagen er bare den at det er resultaterne der er vigtigst og dem har vi ikke fået længe...

Besvar