Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 7. aug 2017, 10:48

Lokalbraget skal vindes for at kickstarte sæsonen så simpelt kan det siges.

Larsen
Pallesen - KP - Okore - Ahlmann
Meilinger - Lesniak - Risgård - Flores
Sylvestr - Pohl

Tiden er ved at løbe fra Würtz, det kunne være interessant at se Lesniak - Risgård på den centrale midtbane. Pohl har mange kvaliteter men er total uskarp, måske det vil gavne hvis han får en angrebskollega til at fjerne noget af søgelyset.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Funky » 7. aug 2017, 10:53

frederikshavneren skrev:Lokalbraget skal vindes for at kickstarte sæsonen så simpelt kan det siges.

Larsen
Pallesen - KP - Okore - Ahlmann
Meilinger - Lesniak - Risgård - Flores
Sylvestr - Pohl

Tiden er ved at løbe fra Würtz, det kunne være interessant at se Lesniak - Risgård på den centrale midtbane. Pohl har mange kvaliteter men er total uskarp, måske det vil gavne hvis han får en angrebskollega til at fjerne noget af søgelyset.
Tror det bliver genvalg (dog med mulig åbning på Børstings plads - ikke sikkert, det bliver Meilinger som får lov at starte), med mindre man når at købe noget til angrebet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2017, 11:22

Vi skal spille med to angribere - og den ene er ikke Risgård.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af astonvilla » 7. aug 2017, 12:16

Hvis der nogensinde var en must-win kamp så tidligt i en sæson - så er det sku denne hér!

Kom nu knajter - alle mand på Communale.

Det bliver genvalg på alle positioner - med undtagelse af Børstings plads (hvor skadet han er vides ikke). Såfremt altså vi undgår skader og/eller klasse indkøb fra øverste hylde i løbet af ugen (sidstnævnte er der nok ikke den store risiko for).

Alt afhængigt af Rolims forfatning, kunne det være frækt at smide ham ind fra start synes jeg.

Så bliver det denne hér:

Larsen
Pallesen - KP - Okore - Ahlmann
Rolim - Lesniak - Würtz - Flores
Risgård - Pohl

Jeg magter ikke et nederlag til Hobro. Så brænder jeg fuldstændig sammen. Vi må samle os sammen og give al det støtte vi kan! Allez.

Edit: Vi vinder 2-0. Mål af Flores og Rolim. Larsen snupper et straffe.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af doukas » 7. aug 2017, 13:12

Selvom det gør ondt at skrive, så kunne det være enormt spændende at se, hvad en tur på bænken til Würtz ville gøre for vores spil.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af secone79 » 7. aug 2017, 13:41

doukas skrev:Selvom det gør ondt at skrive, så kunne det være enormt spændende at se, hvad en tur på bænken til Würtz ville gøre for vores spil.
Vi krydser den bro af gule kort når vi kommer til den....

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Kristian60 » 7. aug 2017, 14:55


michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af michael_nagg » 7. aug 2017, 22:09

Larsen
Pallesen-okore-kp-ahlmann
Meilinger-lesniak-wurtz-børsting
Flores
Sylvestr (flores)

Og så risgård som indskifter hvis midtbanen mangler noget stabilitet. Og flores skal hænge bag sylvestr, og lave tryllerier og levere til sly.

Måske være lidt mere offensiv.

Larsen
Pallesen-okore-ahlmann
Meilinger-lesniak-wurtz-børsting
Flores-rolim
Sylvestr

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2017, 22:15

secone79 skrev:
doukas skrev:Selvom det gør ondt at skrive, så kunne det være enormt spændende at se, hvad en tur på bænken til Würtz ville gøre for vores spil.
Vi krydser den bro af gule kort når vi kommer til den....
Præcis. Jeg tror Lesniak skal ses i lyset af at AaB ikke kan leve med at spille med MC på Würtz' plads, når han er skadet eller har karantæne.
Med Lesniak har vi en mulighed for at spille godt uden Würtz, men tiden er ikke til den slags eksperimenter - vi har rigelig emperi til at være meget forsigtige med at prøve os frem uden Würtz.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2017, 22:21

Kristian60 skrev:
Jeg var med i den tråd, og det var vist bla. mit svar der fremprovokerede udsagnet fra Dennis Søndergaard.

Min pointe er at jeg - stadig - synes det er en fejl at spille med to seksere, så jeg mener kun vi kan bruge én af de tre muligheder (Lesniak, RW og MC). Wieghorst er tydeligvis uenig.

En anden del af pointen er at Pohl ikke dur som eneangriber - men jeg tror han ville være fin, sammen med en anden angriber der var mere placeringsikker (på den position) end Risgaard, og gerne også en del skarpere i afslutningerne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Remark » 7. aug 2017, 22:45

Mener det er helt uden for skiven at foreslå en bænkeplads til Würtz. Han leder vores pres, holder altid balancen, er altid spilbar, og i kampen mod OB havde han to afslutninger inden for målrammen, hvoraf den ene var meget kvalificeret og den anden efter et dybdeløb.

Derimod ser det ud til, at Lesniak sætter sig på den anden midtbaneplads. Jeg foretrækker stadig Risgård der, men så længe angrebspositionen ikke er stærkere, giver det god mening at spille ham i front.

Og jeg forventer en sikker sejr over Hobro forøvrigt

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 7. aug 2017, 22:55

Remark skrev:Mener det er helt uden for skiven at foreslå en bænkeplads til Würtz. Han leder vores pres, holder altid balancen, er altid spilbar, og i kampen mod OB havde han to afslutninger inden for målrammen, hvoraf den ene var meget kvalificeret og den anden efter et dybdeløb.

Derimod ser det ud til, at Lesniak sætter sig på den anden midtbaneplads. Jeg foretrækker stadig Risgård der, men så længe angrebspositionen ikke er stærkere, giver det god mening at spille ham i front.

Og jeg forventer en sikker sejr over Hobro forøvrigt
Hvorfor?

Würtz er vigtig for vores defensiv og vi har problemer når han mangler, omvendt kan man også spørge som en anden debattør gjorde i foråret om vi er nået dertil om vi kan vinde med Würtz på holdet...

Würtz er faldet en del i niveau og holder slet ikke samme niveau som i The Double sæsonen, jeg synes at Würtz er en af årsagerne til vores offensive problemer. Han fjerner al tempo i opspillet og det er efterhånden sjældent at han laver offensive pasninger.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af BoT » 8. aug 2017, 09:56

Det er jo helt sort, det her. I vil simpelthen bænke vores måske vigtigste spiller? Hold da op.

Og selvfølgelig kan vi spille med både Würtz og Lesniak på samme tid. De er jo to helt forskellige typer. LEsniak løber jo i princippet over hele banen, vil rigtig gerne have bolden, og har evnerne til at sætte tempoet i vores opspil. De to havde en stor del af ansvaret for, at vores offensive opspil faktisk fungerede glimrende i store dele af kampen - og efter et par småjusteringer i pausen - at vores defensiv hold OB væk fra chancer i 2. halvleg.

Nej vores problem er selvfølgelig, at Rigård/Pohl ikke fungerer som angrebsduo. Desværre er der intet der tyder på, at Sylvestr har noget som helst at bidrage med, og Rolim virkede bestemt heller ikke klar til en start-plads. Så det er der, MW har den største overvejelser - ikke på den centrale midt!!

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af seamann » 8. aug 2017, 10:01

Risgård skal ikke spille (hængende - eller løbende) angriber. Hvis Flores skal holdes på kanten, må det være Rolim eller Thellufsen, der skal spille pladsen.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Frygah » 8. aug 2017, 10:23

BoT skrev:Det er jo helt sort, det her. I vil simpelthen bænke vores måske vigtigste spiller? Hold da op.

Og selvfølgelig kan vi spille med både Würtz og Lesniak på samme tid. De er jo to helt forskellige typer. LEsniak løber jo i princippet over hele banen, vil rigtig gerne have bolden, og har evnerne til at sætte tempoet i vores opspil. De to havde en stor del af ansvaret for, at vores offensive opspil faktisk fungerede glimrende i store dele af kampen - og efter et par småjusteringer i pausen - at vores defensiv hold OB væk fra chancer i 2. halvleg.

Nej vores problem er selvfølgelig, at Rigård/Pohl ikke fungerer som angrebsduo. Desværre er der intet der tyder på, at Sylvestr har noget som helst at bidrage med, og Rolim virkede bestemt heller ikke klar til en start-plads. Så det er der, MW har den største overvejelser - ikke på den centrale midt!!
Jeg synes bare Würtz kom til at se ualmindelig gammel, træt og langsom ud over for de midtbaner henholdsvis FCN og SønderjyskE brugte til at køre os over med. De var meget mere dynamiske, tekniske og kreative.

Det er fint nok med Würtz på banen, jeg er også glad for de dyder han stadigvæk har. Som jeg ser det, er det bare et kæmpe problem at han tilsyneladende også skal være playmaker, spille længere fremme end Lesniak, og skal være vores "2. bølge" i feltet. Eksemplificeret ved hans afbrænder på Pohls gode forarbejde imod OB. Det sagt med den dybeste respekt for en mand hvis betydning for AaB ikke kan undervurderes!

Würtz skal være vores boldvidende midtbane, der skal tackle, krige og vinde på den defensive midtbane - Med enkle, hurtige bolde videre til vores spillere der kan drive bolden fremad. Og det skal han gøre så godt, at en Lesniak, Thellufsen, Rolim eller hvem det end måtte være, kan spille mere frit som en næsten offensiv midtbane. Præcis som Risgård gjorde tidligere. Men det sker bare ikke. Og jeg kan ikke finde ud af om det er fordi vores træner(e) er inkompetente eller det netop er fordi Würtz ikke kan klare den opgave alene længere, men vi spiller jo nærmest med 3 centrale midtbaner med Würtz, Lesniak/MC og Risgård som mere hængende angriber. Og det funker i hvert fald ikke optimalt offensivt!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Hanga » 8. aug 2017, 10:50

Hjemmebane mod Hobro, sæsonens femte kamp. Vi skal til at have sejre på kontoen, og det her skal være den første. Selvom vi afgjort skal passe på Hobros kontraangreb med Antipas som en evig trussel, kommer vi forhåbentligt væk fra den defensive 4-4-1-1 med en meget lavtstående bagkæde. Vi skal lidt højere op, vi skal angribe med begge backs, og vi skal have 2 deciderede angribere så der er én at spille bolden frem på, og én til at søge dybden. Nu skal vi altså op og spille lidt fodbold!



Ris må en tur på bænken efter en række svage præstationer.

Jeg tror desværre ikke det bliver sådan, for jeg tror det er fristende for Wieghorst at give genvalg til alle 11 og fortsætte den noget forsigtige tilgang til tingene, fordi det har stabiliseret os en smule.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2017, 10:58

Der skal 3 point på kontoen, så simpelt er der. En fornuftig indsats og en uafgjort kan ikke bruges til en skid. Et nederlag er helt uantageligt.

Situationen lige nu, ligner situationen sidste efterår inden det gik helt galt. Fornufitge præstationer, men maks en uafgjort i ny og næ. Det skal simpelthen brydes og det skal være nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Gamen » 8. aug 2017, 11:01

Frygah skrev: Det er fint nok med Würtz på banen, jeg er også glad for de dyder han stadigvæk har. Som jeg ser det, er det bare et kæmpe problem at han tilsyneladende også skal være playmaker, spille længere fremme end Lesniak, og skal være vores "2. bølge" i feltet. Eksemplificeret ved hans afbrænder på Pohls gode forarbejde imod OB. Det sagt med den dybeste respekt for en mand hvis betydning for AaB ikke kan undervurderes!

Würtz skal være vores boldvidende midtbane, der skal tackle, krige og vinde på den defensive midtbane - Med enkle, hurtige bolde videre til vores spillere der kan drive bolden fremad. Og det skal han gøre så godt, at en Lesniak, Thellufsen, Rolim eller hvem det end måtte være, kan spille mere frit som en næsten offensiv midtbane. Præcis som Risgård gjorde tidligere. Men det sker bare ikke. Og jeg kan ikke finde ud af om det er fordi vores træner(e) er inkompetente eller det netop er fordi Würtz ikke kan klare den opgave alene længere, men vi spiller jo nærmest med 3 centrale midtbaner med Würtz, Lesniak/MC og Risgård som mere hængende angriber. Og det funker i hvert fald ikke optimalt offensivt!
Så længe vi spiller 4-5-1, så er diskussionen i hvert fald relativt ligegyldig, da Würtz næppe ryger ud i kulden, fordi der er 2 holdende centrale midtbanespillere.

Problemet, som især opstod med MC og Würtz i maskinrummet, er at når modstanderne lukker mellemrummene ned, så lukker de også ned for de korte pasninger som vi havde så meget gavn af i mesterskabssæsonen, og med al respekt for de to, så er der ingen af dem der er gode nok på bolden til at brede den hurtigt ud, eller slå lange afleveringer. F.eks. á la Mathias Jensen. Würtz var eminent til at finde mellemrummene i mesterskabssæsonen - mener at statistikker viste at en stor del af vores mål kom på hans evne til at spille bolden i mellemrummene, og dermed agere 3. sidste fod på bolden - kan ikke huske om det var Mediano der havde en skriftlig analyse af målene.

Würtz evner ikke de mellemlange præcise pasninger i bagrum, og dermed bliver han pasningsmæssigt sat skakmat. Det har modstanderne efterhånden fundet ud af at lukrere på. Men han kan jo så mange ting derudover, og har en rigtig god evne til at bryde modstandernes rytme med små frispark. Derudover er han den eneste indpisker på holdet, hvis vi ser bort fra en Okore der lige skal bakke det op med sit spil også :-)
Lesniak er en boldfordelende, dynamisk 6'er, der skal finde rum hvor han kan modtage bolden, og fordele den hurtigt videre. Hvilket vi nu har set at han evner, modsat hans konkurrenter. Lesniak skal altså ikke være offensiv midtbane, som du skriver her. Det er jo ikke sådan han er blevet brugt i Tottenham, og han siger jo også selv i interviews at han er defensiv midtbanespiller. Han er ikke specielt kreativ, men dygtig til at fordele boldene hurtigt. Og jo hurtigere og bedre vi flytter bolden, jo sjældnere ser vi det vi så sidste sæson med MC og Würtz, hvor vi havde bolden i lange perioder uden at blive farlige. Nærmest kamp efter kamp.
At Würtz kom frem til skud mod OB var vist en tilfældighed, jeg tvivler meget på at det er tænkt som at han skal være 2. bølge og støde med frem i angrebene.

Vi er nødt til at finde en løsning på vores offensive vanskeligheder, men til en start er det i hvert fald væsentligt at vi med Lesniak (endelig) har fået noget af den dynamik og evne til at fordele bolden hurtigere, som vi efterhånden har efterspurgt længe på den centrale midtbane.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Pastorius » 8. aug 2017, 11:08

BoT skrev:Det er jo helt sort, det her. I vil simpelthen bænke vores måske vigtigste spiller? Hold da op.

Og selvfølgelig kan vi spille med både Würtz og Lesniak på samme tid. De er jo to helt forskellige typer. LEsniak løber jo i princippet over hele banen, vil rigtig gerne have bolden, og har evnerne til at sætte tempoet i vores opspil. De to havde en stor del af ansvaret for, at vores offensive opspil faktisk fungerede glimrende i store dele af kampen - og efter et par småjusteringer i pausen - at vores defensiv hold OB væk fra chancer i 2. halvleg.

Nej vores problem er selvfølgelig, at Rigård/Pohl ikke fungerer som angrebsduo. Desværre er der intet der tyder på, at Sylvestr har noget som helst at bidrage med, og Rolim virkede bestemt heller ikke klar til en start-plads. Så det er der, MW har den største overvejelser - ikke på den centrale midt!!
Det kan godt være de kan spille sammen. men det skal så fald være bagved 2 angribere, og så er der ikke plads til Risgaard eller Rolim (som forøvrigt ikke overbeviste om at ham er klar til at forstærke holdet endnu).
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af FIDEL » 8. aug 2017, 11:24

Jeg vil se ild i øjnene på vores spillere i denne kamp! Der er INGEN undskyldninger længere for ikke at hive en sejr hjem. Taber vi, hvilket sagtens kan ske i mine øjne, så kan vi begynde at snakke krise med tanke på slutningen af sidste sæson og starten på denne.
Antipas kan komme til at gøre ondt på os i denne kamp.

Besvar