Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 13:01

Gnu skrev:Hobro kan roligt parkere bussen og give bolden til AaB. Så kan de bare stå og vente velvidende at AaB aldrig rigtig bliver farlige, og når den obligatoriske opspilsfejl så opstår, ja så kan de jo stikke afsted på en kontra.

Jeg kan ikke forestille mig, at det ender anderledes end 0-0 eller 0-1.
Vi vinder 2-0.
Tror det bliver en rodet kamp med en masse dueller og kun få gennemspillede angreb, hvis vi scorer kampens første mål så får Hobro IK store problemer.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Frank Buck » 14. aug 2017, 13:10

Jeg tror nu heller ikke, at vi på forhånd skal sælge kampen for en uafgjort.
Indrømmet, det halter gevaldigt med effektiviteten, men jeg syntes nu heller ikke at Hobro har så meget at byde på.
Hvis spillerne formår at holde koncentrationen, så ser jeg ikke at Hobro kommer frem til mange chancer. Så en small sejr til AaB ser jeg som det mest sandsynlige.
Og det er vel også nu vi skal have point, hvis vi vil gøre os forhåbning om top 6. Forhåbentlig får det spillerne til at steppe lidt op - uafgjort kan vi ikke bruge til noget.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2017, 13:12

I behøver ikke se kampen. Vi kører dem over. 5-0. Hattrick af Pohl indenfor de første 20 min. Flores tager det fjerde lige efter pausen under assistent-interviewet, og Meile med det sidste ved omkring the 80 min.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Gnu » 14. aug 2017, 13:22

Frank Buck skrev:Og det er vel også nu vi skal have point, hvis vi vil gøre os forhåbning om top 6. Forhåbentlig får det spillerne til at steppe lidt op - uafgjort kan vi ikke bruge til noget.
En sejr vil være fantastisk, og noget som forhåbentlig kan give et skud selvtillid til holdet, som de i den grad har brug for. Uafgjort vil dog også være et point på bogen, så selvfølgelig kan vi bruge det til noget. Hvad vi derimod ikke kan bruge til noget som helst er snak om top 6. Det skal vi simpelthen have skyllet ud i lokummet lige nu, for det er et helt forkert pres at lægge på et hold, der i forvejen er ramt på selvtilliden. Vi er et bundhold. Det skal vi bare erkende, og vi skal agere derefter.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af jernskjorten » 14. aug 2017, 13:28

frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:Hobro kan roligt parkere bussen og give bolden til AaB. Så kan de bare stå og vente velvidende at AaB aldrig rigtig bliver farlige, og når den obligatoriske opspilsfejl så opstår, ja så kan de jo stikke afsted på en kontra.

Jeg kan ikke forestille mig, at det ender anderledes end 0-0 eller 0-1.
Vi vinder 2-0.
Tror det bliver en rodet kamp med en masse dueller og kun få gennemspillede angreb, hvis vi scorer kampens første mål så får Hobro IK store problemer.
Med AaBs spil i de første fire runder, vil jeg nu ikke være tryg, blot fordi vi kommer foran 1-0. Mod SJE var det tydeligt, hvor nemme vi kan være at score imod, og jeg tror ikke, at Hobro ryster på hånden af at komme bagud. De er underdogs nærmest pr. defintion i alle kampe, og de ved, at der skal knokles for pointene. De skal taktisk ikke have en fod til jorden, hvis de for alvor skal knække.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 14:27

Kampen i aften burde blive 5. spillerundes mest velbesøgte hvilket kræver at tilskuertallet når op på 8k, desværre tror jeg ikke at det sker.

Nordjyderne er notorisk svære at lokke på stadion sådan som holdet har præsteret i lang tid lokalopgør eller ej.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Gnu » 14. aug 2017, 14:43

frederikshavneren skrev:Kampen i aften burde blive 5. spillerundes mest velbesøgte hvilket kræver at tilskuertallet når op på 8k, desværre tror jeg ikke at det sker.
Hvorfor burde det være dét? Fordi klubberne ligger nogenlunde tæt på hinanden og i Region Nordjylland? Ja,ja, det var meget sjovt de første par gange med Hobro, men AaB og Hobro har jo ikke rigtig nogen historik, der tilsiger at det skulle være et rivalopgør, som trækker mange tilskuere.

Det er to dårlige fodboldhold, som mødes en mandag aften. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle give forventninger om højt tilskuertal.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 14:54

Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:Kampen i aften burde blive 5. spillerundes mest velbesøgte hvilket kræver at tilskuertallet når op på 8k, desværre tror jeg ikke at det sker.
Hvorfor burde det være dét? Fordi klubberne ligger nogenlunde tæt på hinanden og i Region Nordjylland? Ja,ja, det var meget sjovt de første par gange med Hobro, men AaB og Hobro har jo ikke rigtig nogen historik, der tilsiger at det skulle være et rivalopgør, som trækker mange tilskuere.

Det er to dårlige fodboldhold, som mødes en mandag aften. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle give forventninger om højt tilskuertal.
Fordi det er et lokalopgør!
Hvis ikke et lokalopgør kan lokke folk på stadion så tegner det godt nok dystre perspektiver. Ang. spilletidspunktet så er ferien ovre for langt de fleste, men uanset hvad så vil der altid være utilfredshed uanset spilletidspunkt.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Gnu » 14. aug 2017, 15:13

frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:Kampen i aften burde blive 5. spillerundes mest velbesøgte hvilket kræver at tilskuertallet når op på 8k, desværre tror jeg ikke at det sker.
Hvorfor burde det være dét? Fordi klubberne ligger nogenlunde tæt på hinanden og i Region Nordjylland? Ja,ja, det var meget sjovt de første par gange med Hobro, men AaB og Hobro har jo ikke rigtig nogen historik, der tilsiger at det skulle være et rivalopgør, som trækker mange tilskuere.

Det er to dårlige fodboldhold, som mødes en mandag aften. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle give forventninger om højt tilskuertal.
Fordi det er et lokalopgør!
Hvis ikke et lokalopgør kan lokke folk på stadion så tegner det godt nok dystre perspektiver. Ang. spilletidspunktet så er ferien ovre for langt de fleste, men uanset hvad så vil der altid være utilfredshed uanset spilletidspunkt.
At en kort geografisk afstand til modtanderen alene skulle trække mange folk på stadion er godt nok tyndbenet. Selvom der kun er 50-60 kilometer til Hobro, er de jo stadig et ligegyldigt hold uden profiler som spiller dårlig fodbold. Ja, og så er der AaB, som er endnu ringere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af doukas » 14. aug 2017, 15:13

frederikshavneren skrev:
Nordjyderne er notorisk svære at lokke på stadion sådan som holdet har præsteret i lang tid lokalopgør eller ej.
Hvilket hold ville trække 8 kilo (udover Brøndby) en mandag aften imod Hobro med den track record og det spil i mente?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 15:24

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:
Nordjyderne er notorisk svære at lokke på stadion sådan som holdet har præsteret i lang tid lokalopgør eller ej.
Hvilket hold ville trække 8 kilo (udover Brøndby) en mandag aften imod Hobro med den track record og det spil i mente?
Som skrevet i et tidligere indlæg så tror jeg ikke at vi runder 8k i aften, det ændrer bare ikke min opfattelse af at det nordjyske lokalbrag uanset AaBs aktuelle sølle forfatning burde lokke folk af huse.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 16:13

Mon det bliver i aften at Pohl netter?
Hvis vi spiller bolden langs græsset og undgår for mange duelbolde så får de to snegle, Justesen og Rasmus Minor problemer.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Kokkefar » 14. aug 2017, 16:25

frederikshavneren skrev:Mon det bliver i aften at Pohl netter?
Hvis vi spiller bolden langs græsset og undgår for mange duelbolde så får de to snegle, Justesen og Rasmus Minor problemer.
Tvivler. HIK kommer til at stå dybt og vente på kontraen på Antipas eller dødbolde. Der bliver ikke noget som helst plads til Pohl i dag. Det er jeg ret overbevist om.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 16:57

Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:
Gnu skrev:
frederikshavneren skrev:Kampen i aften burde blive 5. spillerundes mest velbesøgte hvilket kræver at tilskuertallet når op på 8k, desværre tror jeg ikke at det sker.
Hvorfor burde det være dét? Fordi klubberne ligger nogenlunde tæt på hinanden og i Region Nordjylland? Ja,ja, det var meget sjovt de første par gange med Hobro, men AaB og Hobro har jo ikke rigtig nogen historik, der tilsiger at det skulle være et rivalopgør, som trækker mange tilskuere.

Det er to dårlige fodboldhold, som mødes en mandag aften. Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle give forventninger om højt tilskuertal.
Fordi det er et lokalopgør!
Hvis ikke et lokalopgør kan lokke folk på stadion så tegner det godt nok dystre perspektiver. Ang. spilletidspunktet så er ferien ovre for langt de fleste, men uanset hvad så vil der altid være utilfredshed uanset spilletidspunkt.
At en kort geografisk afstand til modtanderen alene skulle trække mange folk på stadion er godt nok tyndbenet. Selvom der kun er 50-60 kilometer til Hobro, er de jo stadig et ligegyldigt hold uden profiler som spiller dårlig fodbold. Ja, og så er der AaB, som er endnu ringere.
Nu er nyhedsinteressen jo nok efterhånden blegnet lidt, men til de foregående kampe mod Hobro i Aalborg har der været mange fra Hobrokanten, og jeg tror da at en kamp som denne trækker en del af de Hobro tilhængere som også har et forhold til AaB på stadion.

8000? Det tror jeg nok er i overkanten, men jeg tror da det bliver en kamp som når sæsonen er slut er i den pæne ende, når man ser på hvor mange tilskuere der har været på stadion i løbet af sæsonen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af troelsh » 14. aug 2017, 16:59

Kokkefar skrev:
frederikshavneren skrev:Mon det bliver i aften at Pohl netter?
Hvis vi spiller bolden langs græsset og undgår for mange duelbolde så får de to snegle, Justesen og Rasmus Minor problemer.
Tvivler. HIK kommer til at stå dybt og vente på kontraen på Antipas eller dødbolde. Der bliver ikke noget som helst plads til Pohl i dag. Det er jeg ret overbevist om.
Helt enig det bliver kampbilledet, forhåbentlig kommer vi dog ikke til at spille ligeså naivt som mod Sønderjyske, derfor tror jeg det bliver en kamp med meget få chancer også må vi bare håbe Hobro ikke scorer på et hjørnespark et langt indkast eller noget andet gøgl

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Forza » 14. aug 2017, 17:41

Vi SKAL simpelthen vinde denne kamp. Vi har fået en dårlig sæsonstart men det skal heller ikke undervurderes at vi har mødt svære modstandere indtil nu.

Jeg frygter vi bliver straffet af Hobros kontraer hvis vi ikke får udnyttet vores chancer i de første 2/3 dele af kampen. Hvis vi kommer foran bliver Hobro tvunget frem hvilket vil høre betingelserne væsentligt lettere for os.

Jeg vælger at være optimist og tror og håber på en 2-0 sejr!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af doukas » 14. aug 2017, 17:50

frederikshavneren skrev:
doukas skrev:
frederikshavneren skrev:
Nordjyderne er notorisk svære at lokke på stadion sådan som holdet har præsteret i lang tid lokalopgør eller ej.
Hvilket hold ville trække 8 kilo (udover Brøndby) en mandag aften imod Hobro med den track record og det spil i mente?
Som skrevet i et tidligere indlæg så tror jeg ikke at vi runder 8k i aften, det ændrer bare ikke min opfattelse af at det nordjyske lokalbrag uanset AaBs aktuelle sølle forfatning burde lokke folk af huse.
Men det er jo ikke et lokaltbrag. Overhovedet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 18:02

doukas skrev:
frederikshavneren skrev:
doukas skrev:
frederikshavneren skrev:
Nordjyderne er notorisk svære at lokke på stadion sådan som holdet har præsteret i lang tid lokalopgør eller ej.
Hvilket hold ville trække 8 kilo (udover Brøndby) en mandag aften imod Hobro med den track record og det spil i mente?
Som skrevet i et tidligere indlæg så tror jeg ikke at vi runder 8k i aften, det ændrer bare ikke min opfattelse af at det nordjyske lokalbrag uanset AaBs aktuelle sølle forfatning burde lokke folk af huse.
Men det er jo ikke et lokaltbrag. Overhovedet.
For Hobro er det.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 14. aug 2017, 18:03

Til folk i udlandet der vil have link

I kan bruge http://www.orangotv.com

Det er lovligt og god kvalitet og man kan få 14 dage gratis
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 14.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 18:04

Startopstillingen:

Larsen
Pallesen - KP - Okore - Ahlmann
Flores - Würtz - Lesniak - Meilinger
Risgård
Pohl


Reserver:

M. Iversen
Blåbjerg
Christensen
Thellufsen
Sylvestr
Bytyqi
Lyngø

:aabfan:

Besvar