Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Patmand » 27. aug 2017, 12:40

Yankee skrev:Vores grundspil fungerer altså ganske fint. Vi dominerer AGF fuldstændigt i 90 minutter og vinder skudstatistikken 14-5.

Problemet er at vi mangler kvalitet og dynamik på den sidste tredjedel. Dertil bliver alt for langsomt og alt for meget det samme småspil foran feltet og indlæg fra Pallesen, hvor vi aldrig bliver farlige.

Vi har brug for nogle kanter der kan udfordre og skabe noget på egen hånd og ikke mindst tager nogle løb uden bold. Flores og Risgård er ekstremt passive og søger alt for meget ind i banen. Det duer altså ikke mod så defensivt et hold som igår. Vi skal have bedre bredde i spillet og være meget mere aggressive i løb uden bold.
Men de fleste hold der vinder skudstatistikken med 14-5, de scorer mål og vinder kampen. AaB scorer ingen mål.

Vi kunne sagtens bruge nogle gennembrudsstærke fløje men det handler i lige så høj grad om, at AaB-spillerne ikke kan score på de muligheder der nu engang opstår.

Jeg er helt rystet over at folk gang på gang udtrykker tillid til at Pohl er fremtidens mand. Det håber vi alle...men han er jo i helt uhyggelig grad uskarp - derfor skal han naturligvis ikke spille. To mål i åbent spil og to assists over 33 kampe. Det er pivringe. Holgersson var noget giftigere. Alle er enige om at Sylvestr er ringe - det er Pohl også.

Det handler ikke om at give nogle skylden for alt elendigheden. Jeg konstaterer blot at den angriber der tilsyneladende satses på ikke kan score mål. "Han skal bare have en god makker i front"; fordi så kan den nye mand score mål mens Pohl fortsætter med at brænde? Jeg forstår ikke helt pointen.

Jeg er lige så rystet over at folk udtrykker tilfredshed med kampen og de sidste kampe generelt. AaB har ikke vundet i de sidste 12 kampe. Spillerbudgettet er øget væsentligt, der er for AaB's vedkommende brugt et anseeligt millionbeløb på at hente nye spillere.

AaB befinder sig i en kæmpe krise. Spillemæssigt og resultatmæssigt er det helt af helvede til og man kan ikke længere gemme sig bag "jamen vi bruger heller ingen penge".

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kasper » 27. aug 2017, 12:48

Breezer skrev:Jeg forstår ikke der bliver skreget så meget dommedag efter kampen i går. Jeg så ikke hele kampen, men ud fra det jeg så, samt øvrige kommentarer tyder det klart på at vi har en hel del pile der peger op for tiden. Lesniak og Flores bliver bedre for hver kamp, og vi får bragt to angribere i spil. Det er tydeligt der så småt kommer lidt selvtillid på grund af vi ikke lukker mål ind de sidste kampe. Det selvtillidsboost der så vil komme med en sejr, som Blåbjerg mm. nævner, vil frigøre med energi og mod.

Jeg synes vi mangler en kant, men fik vi det har vi et potentielt klassehold. Det er meget længe siden jeg har følt vi har taget skridt i den rigtige retning som vi gør nu.
Indrømmet vi står godt i defensiven, men det er på en meget billig baggrund. AGF havde hverken evner eller vilje til at skabe noget som helst. Hvis kampen stadig var igang var der ikke scoret endnu - og det er der lorten ligger. Vi er så langt fra at være farlige foran dåsen... Sidst det stod så skidt til var efteråret 10', og jeg mener bestemt ikke at vi med vores nuværende trup kan stille os tilfredse med dette. Vi har holdet til meget mere.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Gamen » 27. aug 2017, 13:00

Breezer skrev:Jeg forstår ikke der bliver skreget så meget dommedag efter kampen i går. Jeg så ikke hele kampen, men ud fra det jeg så, samt øvrige kommentarer tyder det klart på at vi har en hel del pile der peger op for tiden. Lesniak og Flores bliver bedre for hver kamp, og vi får bragt to angribere i spil. Det er tydeligt der så småt kommer lidt selvtillid på grund af vi ikke lukker mål ind de sidste kampe. Det selvtillidsboost der så vil komme med en sejr, som Blåbjerg mm. nævner, vil frigøre med energi og mod.

Jeg synes vi mangler en kant, men fik vi det har vi et potentielt klassehold. Det er meget længe siden jeg har følt vi har taget skridt i den rigtige retning som vi gør nu.
Potentielt klassehold?
På hvilke pladser?

Lad mig lige minde om, at AaB's bedste perioder har været når vi har haft et stærkt kollektiv, med stærke ledere, få stjerner og en homogen holdsammensætning.
Det er vi ikke i nærheden af at have nu - på ingen af parametrene bonger vi positivt ud. Og det er en del af forklaringen på at det er nonsens at kalde det her et potentielt klassehold - i hvert fald uden at begrunde det yderligere.

Jeg ser ikke nogen stærke kollektive præstationer, jeg ser stort set intet lederskab på banen og jeg ser slet ikke et sammenspillet fodboldhold, der har evnen til at spille sig frem til muligheder udelukkende på baggrund af god fælles forståelse.

Det er fint nok, at sige at selvtillidboostet vil komme med en sejr, men vi har 1 stk. af den slags i de seneste 18 kampe. Hvad, eller hvem, er det lige vi skal hænge vores hat på?

Et skridt i den rigtige retning vil være to sejre i træk, eller stærke spillemæssige præstationer i mere end én kamp. Indtil da, er det vist kun skridt til siden. Jo flere kampe der går uden sejre, jo tættere bevæger vi os på nedrykningsslutspillet - var vi så bare uheldige med ikke at vinde, så var det noget andet. Men det kan vi jo ikke engang trøste os med. Vi skaber ingen chancer og har ikke gjort det længe!

Magnus spillede isoleret set en fin kamp på midtbanen i går, men bringer meget lidt fremad - det samme med Lesniak. Jeg savner en central midtbanespiller med power, der kan bringe bolden fremad og også selv true - lidt á la Amini for AGF. Og så mangler vi en kant med drive, fremfor det der midtersøgende pis gang på gang - det er så dræbende at se på. Det fungerede under Kent, fordi vi havde backs der kunne angribe, og fordi vores kanter var ekstremt dynamiske. Det fungerer ikke nu... overhovedet.

Positivt:

At Flores træder lidt i karakter, og efterhånden virker som en spiller der var værd at smide 4-5 mio. efter.
Og ikke så meget andet...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 13:44

Gamen skrev:
Breezer skrev:Jeg forstår ikke der bliver skreget så meget dommedag efter kampen i går. Jeg så ikke hele kampen, men ud fra det jeg så, samt øvrige kommentarer tyder det klart på at vi har en hel del pile der peger op for tiden. Lesniak og Flores bliver bedre for hver kamp, og vi får bragt to angribere i spil. Det er tydeligt der så småt kommer lidt selvtillid på grund af vi ikke lukker mål ind de sidste kampe. Det selvtillidsboost der så vil komme med en sejr, som Blåbjerg mm. nævner, vil frigøre med energi og mod.

Jeg synes vi mangler en kant, men fik vi det har vi et potentielt klassehold. Det er meget længe siden jeg har følt vi har taget skridt i den rigtige retning som vi gør nu.
Potentielt klassehold?
På hvilke pladser?

Lad mig lige minde om, at AaB's bedste perioder har været når vi har haft et stærkt kollektiv, med stærke ledere, få stjerner og en homogen holdsammensætning.
Det er vi ikke i nærheden af at have nu - på ingen af parametrene bonger vi positivt ud. Og det er en del af forklaringen på at det er nonsens at kalde det her et potentielt klassehold - i hvert fald uden at begrunde det yderligere.

Jeg ser ikke nogen stærke kollektive præstationer, jeg ser stort set intet lederskab på banen og jeg ser slet ikke et sammenspillet fodboldhold, der har evnen til at spille sig frem til muligheder udelukkende på baggrund af god fælles forståelse.

Det er fint nok, at sige at selvtillidboostet vil komme med en sejr, men vi har 1 stk. af den slags i de seneste 18 kampe. Hvad, eller hvem, er det lige vi skal hænge vores hat på?

Et skridt i den rigtige retning vil være to sejre i træk, eller stærke spillemæssige præstationer i mere end én kamp. Indtil da, er det vist kun skridt til siden. Jo flere kampe der går uden sejre, jo tættere bevæger vi os på nedrykningsslutspillet - var vi så bare uheldige med ikke at vinde, så var det noget andet. Men det kan vi jo ikke engang trøste os med. Vi skaber ingen chancer og har ikke gjort det længe!

Magnus spillede isoleret set en fin kamp på midtbanen i går, men bringer meget lidt fremad - det samme med Lesniak. Jeg savner en central midtbanespiller med power, der kan bringe bolden fremad og også selv true - lidt á la Amini for AGF. Og så mangler vi en kant med drive, fremfor det der midtersøgende pis gang på gang - det er så dræbende at se på. Det fungerede under Kent, fordi vi havde backs der kunne angribe, og fordi vores kanter var ekstremt dynamiske. Det fungerer ikke nu... overhovedet.

Positivt:

At Flores træder lidt i karakter, og efterhånden virker som en spiller der var værd at smide 4-5 mio. efter.
Og ikke så meget andet...
Men vi er vel også igang med noget som næsten er en total nulstilling i øjeblikket, vores forventninger bør vel være derefter, og det er kedeligt, men logisk, at man starter med at få styr på defensiven, som Hamren og Kent iøvrigt også gjorde.

Jeg synes iøvrigt netop at det skal med på positivsiden at vi ser ud til for alvor at være ved at få godt styr på defensiven, og i næsten to kampe endda uden Würtz. Det er klart at der skal mere til, men vi må vel også tro på at vores nye spillere har mere at byde ind med jo mere de bliver integreret i klubben, det er vel det vi skal hænge vores hat på, og jeg synes nu også der er tegn på at det kommer til at ske.

Det jeg rynker mest på næsen over er nu næsten at vi pludselig skifter til en ren 4-4-2 opstilling, som jeg vil give dig ret i de makkerpar vi har spillet med som 6'ere i sæsonen indtil nu, ikke bibringer nok offensivt i. Jeg så hellere end gerne at vi spiller 4-4-2 fast, men hvorfor så bruge den vigtige start på sæsonen på at spille noget andet ind? Jeg synes altså der er for meget vaklen og savner mere kompromisløshed, som jeg gjorde i foråret iøvrigt. Det har været ret tydeligt indtil denne kamp hvad Wieghorst reelt ville, og jeg synes endda det virker til at være det der er købt ind til. Hvis vi skal spille 4-4-2 synes jeg vi mangler en angriber igen. Det er dog i mine øjne alt, alt for tidligt at begynde at råbe Wieghorst raus.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Martino » 27. aug 2017, 14:01

Så fik jeg endelig set kampen. Er der ikke en voksen tilstede som vil tage ansvaret og sige farvel og tak til Wieghorst? Jeg kan ikke mere.
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af seamann » 27. aug 2017, 14:03

Wieghorst raus.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af swfc » 27. aug 2017, 14:12

Gamen skrev:
Breezer skrev:Jeg forstår ikke der bliver skreget så meget dommedag efter kampen i går. Jeg så ikke hele kampen, men ud fra det jeg så, samt øvrige kommentarer tyder det klart på at vi har en hel del pile der peger op for tiden. Lesniak og Flores bliver bedre for hver kamp, og vi får bragt to angribere i spil. Det er tydeligt der så småt kommer lidt selvtillid på grund af vi ikke lukker mål ind de sidste kampe. Det selvtillidsboost der så vil komme med en sejr, som Blåbjerg mm. nævner, vil frigøre med energi og mod.

Jeg synes vi mangler en kant, men fik vi det har vi et potentielt klassehold. Det er meget længe siden jeg har følt vi har taget skridt i den rigtige retning som vi gør nu.
Potentielt klassehold?
På hvilke pladser?

Lad mig lige minde om, at AaB's bedste perioder har været når vi har haft et stærkt kollektiv, med stærke ledere, få stjerner og en homogen holdsammensætning.
Det er vi ikke i nærheden af at have nu - på ingen af parametrene bonger vi positivt ud. Og det er en del af forklaringen på at det er nonsens at kalde det her et potentielt klassehold - i hvert fald uden at begrunde det yderligere.

Jeg ser ikke nogen stærke kollektive præstationer, jeg ser stort set intet lederskab på banen og jeg ser slet ikke et sammenspillet fodboldhold, der har evnen til at spille sig frem til muligheder udelukkende på baggrund af god fælles forståelse.

Det er fint nok, at sige at selvtillidboostet vil komme med en sejr, men vi har 1 stk. af den slags i de seneste 18 kampe. Hvad, eller hvem, er det lige vi skal hænge vores hat på?

Et skridt i den rigtige retning vil være to sejre i træk, eller stærke spillemæssige præstationer i mere end én kamp. Indtil da, er det vist kun skridt til siden. Jo flere kampe der går uden sejre, jo tættere bevæger vi os på nedrykningsslutspillet - var vi så bare uheldige med ikke at vinde, så var det noget andet. Men det kan vi jo ikke engang trøste os med. Vi skaber ingen chancer og har ikke gjort det længe!

Magnus spillede isoleret set en fin kamp på midtbanen i går, men bringer meget lidt fremad - det samme med Lesniak. Jeg savner en central midtbanespiller med power, der kan bringe bolden fremad og også selv true - lidt á la Amini for AGF. Og så mangler vi en kant med drive, fremfor det der midtersøgende pis gang på gang - det er så dræbende at se på. Det fungerede under Kent, fordi vi havde backs der kunne angribe, og fordi vores kanter var ekstremt dynamiske. Det fungerer ikke nu... overhovedet.

Positivt:

At Flores træder lidt i karakter, og efterhånden virker som en spiller der var værd at smide 4-5 mio. efter.
Og ikke så meget andet...
Fin analyse faktisk, Gamen
AaB i hjertet

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kasper » 27. aug 2017, 14:20

Martino skrev:Så fik jeg endelig set kampen. Er der ikke en voksen tilstede som vil tage ansvaret og sige farvel og tak til Wieghorst? Jeg kan ikke mere.
Tror desværre først at han ryger i landskamps-pausen i oktober måned.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Martino » 27. aug 2017, 14:39

Kasper skrev:
Martino skrev:Så fik jeg endelig set kampen. Er der ikke en voksen tilstede som vil tage ansvaret og sige farvel og tak til Wieghorst? Jeg kan ikke mere.
Tror desværre først at han ryger i landskamps-pausen i oktober måned.
Du har nok ret. Jeg tænkte tidligere at han har tilmed Brøndby kampen, men frygter at snoren er meget længere.
Vi skaber jo ingenting mod et tvivlsomt AGF hold.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Gaarde6 » 27. aug 2017, 15:30

Mht til wieghorst.
Han har fået tilført Okore (skadet og ikke i form) Pallesen ind og mæhle ud. Rinne (Som ikke har spillet) Rolim (Som nærmest heller ikke har spillet) Safranko med 90 min og Så en super signing i Lesniaks. Så er en af de bedste udfordrere væk i basso.

For mig at se er vi her og nu forstærket på lesniaks plads da Wurtz ikke har været helt oppe at toppe.
Det er det!

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Okore bliver en kæmpe forstærkning på sigt.
Pallesen er en lille opgradering af Mæhle.
Rolim er et spørgsmålstegn. Safranko er et spørgsmålstegn. Og Rinne er et spørgsmålstegn.
Hvis folk forventede at skuden var vendt nu. Så tror jeg man forventer for meget.
Lad os få de to spillere ind vi mangler her i ugen og så skal wieghorst have det her efterår til at spille sig hold sammen og skabe resultater.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kokkefar » 27. aug 2017, 15:32

Martino skrev:
Kasper skrev:
Martino skrev:Så fik jeg endelig set kampen. Er der ikke en voksen tilstede som vil tage ansvaret og sige farvel og tak til Wieghorst? Jeg kan ikke mere.
Tror desværre først at han ryger i landskamps-pausen i oktober måned.
Du har nok ret. Jeg tænkte tidligere at han har tilmed Brøndby kampen, men frygter at snoren er meget længere.
Vi skaber jo ingenting mod et tvivlsomt AGF hold.
Jeg tror ikke Wieghorst ryger før Gaarde gør. Hvis Gaarde fyrer ham underskriver han samtidig sin egen fyreseddel.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2017, 15:47

Kokkefar skrev:
Martino skrev:
Kasper skrev:
Martino skrev:Så fik jeg endelig set kampen. Er der ikke en voksen tilstede som vil tage ansvaret og sige farvel og tak til Wieghorst? Jeg kan ikke mere.
Tror desværre først at han ryger i landskamps-pausen i oktober måned.
Du har nok ret. Jeg tænkte tidligere at han har tilmed Brøndby kampen, men frygter at snoren er meget længere.
Vi skaber jo ingenting mod et tvivlsomt AGF hold.
Jeg tror ikke Wieghorst ryger før Gaarde gør. Hvis Gaarde fyrer ham underskriver han samtidig sin egen fyreseddel.
Hmm ja både og. Hvis der ikke snart sker fremgang og vi fremfor alt får en sejr så skal Gaarde jo fyre Wieghorst uagtet det er en ridse i egen lak.
Dog er der ingen tvivl om, at det vil svække Wieghorst og han skal godt nok have en god hånd i hvem der kommer ind. Personligt så jeg gerne Kuhn som jeg tror på skabe noget frigjorthed og kampgejst hos de her gutter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 16:24

SeElvfølgelig er Wieghorst presset, det er Gaarde naturligvis også, men fyringstruet tror jeg overhovedet ikke nogen af dem er, og jeg synes også det ville være vanvittigt at investere så store summer i de to ledere, og så have så kort tålmodighed at der kommer fyringer indenfor få måneder.

Jeg tror ikke man så meget som overvejer en fyring før vinterpausen. Så skal der ske nogle ting internt vi ikke kan se i hvert fald.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af KJ » 27. aug 2017, 16:37

Det er for pokker ikke MWs skyld at truppen er så svag. Gaarde meldte ud at der skulle hentes markante profiler der kunne forstærke fra dag 1. Det løfte blev ikke opfyldt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2017, 16:47

KJ skrev:Det er for pokker ikke MWs skyld at truppen er så svag. Gaarde meldte ud at der skulle hentes markante profiler der kunne forstærke fra dag 1. Det løfte blev ikke opfyldt.
Markante profiler ligefrem?

Og alt andet lige, så er der vel ikke nogen som kan være uenige i at vores trup er betydeligt stærkere end inden vinduet startede. Hvor meget vi er styrkede kan ingen sige endnu, vi har ikke engang haft alle nye spillere i kamp for alvor endnu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2017, 16:54

Kønt var det absolut ikke, men jeg synes at der er en lille fremgang at spore. Vi står udmærket defensivt og tillader et meget svagt Agf hold meget få chancer, vi indkasserer endnu engang ingen mål og har ikke tabt i de seneste fire kampe.
Offensivt kan vi vist alle blive enige om at der er plads til forbedring, vi har igen igen store problemer med at skabe chancer.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Mr. Larsen » 27. aug 2017, 19:06

Ud med Gaarde og ud med Weighorst, vi kan ikke bruge dem til en skid, de har fået alle chancer de skal ha og mere til.

Vi skal ha en træner der kan lære drengene at kæmpe og spille mere direkte, vi spiller alt for meget sidelæns istedet for bare at banket bolden op hvor det er farligt.

det skal være primitivt og hårdt fysisk arbejde så længe vi ligger dernede hvor vi pt er.

også skal vi ha en sportschef der magter at købe spiller til klubben som har den fornødne klasse, det magter Gaarde bestemt ikke, der har været ALT for mange misser i hans tid.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2017, 19:11

Mr. Larsen skrev:Ud med Gaarde og ud med Weighorst, vi kan ikke bruge dem til en skid, de har fået alle chancer de skal ha og mere til.

Vi skal ha en træner der kan lære drengene at kæmpe og spille mere direkte, vi spiller alt for meget sidelæns istedet for bare at banket bolden op hvor det er farligt.

det skal være primitivt og hårdt fysisk arbejde så længe vi ligger dernede hvor vi pt er.

også skal vi ha en sportschef der magter at købe spiller til klubben som har den fornødne klasse, det magter Gaarde bestemt ikke, der har været ALT for mange misser i hans tid.
Hvad skulle det hjælpe at spille mere direkte? Tror du en lang bold op til Pohl er det der skal til med det hold vi har? Vi har materialet til den slags fodbold vi spiller. Hvis vi får en anden træner skal han også tage udgangspunkt i samme spillermateriale, og tro det eller ej, vi er ikke et hold af tometermænd og glidende taklinger. Det er muligt en anden træner kan få mere ud af spillermaterialet, men jeg kan ikke se at løsningen skulle være at spille primitivt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 27. aug 2017, 19:16

Mr. Larsen skrev:Ud med Gaarde og ud med Weighorst, vi kan ikke bruge dem til en skid, de har fået alle chancer de skal ha og mere til.

Vi skal ha en træner der kan lære drengene at kæmpe og spille mere direkte, vi spiller alt for meget sidelæns istedet for bare at banket bolden op hvor det er farligt.

det skal være primitivt og hårdt fysisk arbejde så længe vi ligger dernede hvor vi pt er.

også skal vi ha en sportschef der magter at købe spiller til klubben som har den fornødne klasse, det magter Gaarde bestemt ikke, der har været ALT for mange misser i hans tid.
Behøves hvis ikke gentage, hvad jeg synes om Gaarde, men jeg synes ikke en fyrring giver mening lige nu. Vi har fem dage tilbage af vinduet og hvordan skulle man nå både at finde en ny sportsdirektør og så hente de sidste nødvendige spilelre i tide. Det giver ganske enkelt bedst mening at lade Gaarde gøre vinduet færdig lige nu. Gaarde bør dog overveje Wieghorsts stilling selvom det vil være en ridse i lakken. Søndergaard indså holdets svaghed og præsterede derefter at krige en masse point hjem og fik et par sejre samtidig med der blev sat prop. Wieghorst har vist, at han nu har fået sat prop i men det er intet værd, hvis vi ikke begynder at vinde kampe meget snart. I vores nuværende situation bliver seks point imod Silkeborg og Lyngby et must og vi skal også meget gerne have point med fra Brøndby.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Mr. Larsen » 27. aug 2017, 19:17

Buzz Killington skrev:
Mr. Larsen skrev:Ud med Gaarde og ud med Weighorst, vi kan ikke bruge dem til en skid, de har fået alle chancer de skal ha og mere til.

Vi skal ha en træner der kan lære drengene at kæmpe og spille mere direkte, vi spiller alt for meget sidelæns istedet for bare at banket bolden op hvor det er farligt.

det skal være primitivt og hårdt fysisk arbejde så længe vi ligger dernede hvor vi pt er.

også skal vi ha en sportschef der magter at købe spiller til klubben som har den fornødne klasse, det magter Gaarde bestemt ikke, der har været ALT for mange misser i hans tid.
Hvad skulle det hjælpe at spille mere direkte? Tror du en lang bold op til Pohl er det der skal til med det hold vi har? Vi har materialet til den slags fodbold vi spiller. Hvis vi får en anden træner skal han også tage udgangspunkt i samme spillermateriale, og tro det eller ej, vi er ikke et hold af tometermænd og glidende taklinger. Det er muligt en anden træner kan få mere ud af spillermaterialet, men jeg kan ikke se at løsningen skulle være at spille primitivt.

Fordi vi ikke har spillerne til at spille Weighorst´s polerede form for fodbold, vi bliver ikke farligere af at spille sidelæns på midtbanen og udenfor feltet, og direkte spil har sgu virket før for os, så det er naturligt at prøve at det igen.

Også skal Pohl slet ikke være i nærheden af vores 1 hold hvis det står til mig, selv Augo var farligere deroppe..... det er direkte rystende at se Weighorst stædigt holde fast i ham når han er så rystende ringe.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar