Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Popnizzen » 23. aug 2017, 22:02

Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
„The less you care, the happier you will be.“

Brugeravatar
BongasBingoaften
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 18. jan 2017, 10:24
Favoritspiller: Bo Tim Rade Tiger Prica
Geografisk sted: 2300

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af BongasBingoaften » 23. aug 2017, 22:50

Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Globe i Nørregade :)
"Jeg føler bare lidt, at det er en legeplads for folk, der gerne vil svine truppen og spillerne til. Jeg synes bare, det er meget usagligt meget af det."
- Martin P. om debatside.dk

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af binderup » 23. aug 2017, 22:55

Er Ramkilde klar til kampen?
:cheers:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Sanchez94 » 24. aug 2017, 09:00

Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Aner det ikke, men en lørdagskamp kl 17:30, burde hive dig en tur til Nordens Paris!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Glenn Francisco » 24. aug 2017, 09:27

Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Pub & Sport tæt ved Rådhuspladsen viser den også :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kenneth K » 24. aug 2017, 09:37

Køllen I Møllen skrev:
Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev:Risgaard og Safranko lyder som det langsommeste angreb nogensinde, og når der heller ikke er nogen fart på midtbanen, synes jeg det virker som en dårlig idé. Troede egentlig at Børsting ville komme til at spille, men hvis han var elendig i reserveholdskampen i dag, så bliver det nok Thellufsen igen.

Larsen
Pallesen, KP, Blåbjerg, Ahlmann
Thellufsen, MC, Lesniak, Flores
Safranko, Pohl
Siden hvornår er Safranko blevet stemplet som værende langsom?
I det øjeblik blækket var næsten helt tørt efter kontrakt-underskrivelsen. Han blev i samme øjeblik fed og ugidelig.
Han er også allerede spottet inde på L.A. Bar både mandag, tirsdag og onsdag. Og det forlyder desuden, at han har reserveret et bord med tilhørende helflasker både i dag, fredag og lørdag.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kristian60 » 24. aug 2017, 09:44

Glenn Francisco skrev:
Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Pub & Sport tæt ved Rådhuspladsen viser den også :-)
Dertil kan man tilføje at Pub & Sport er et unikt sted - det er et af de eneste steder i København der formår at overgå den glade gris i elendighed.

På trods af min indebrændthed, ikke noget meget bedre alternativ. Jeg savner en respektabel AaB bar i hovedstaden.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af le Cid » 24. aug 2017, 09:47

Jeg tænker, at Opturen ver. 2.0 starter lørdag.

Spillerne ER virkelig meget bedre end de har vist det seneste års tid! Den største bekymring er nok, at Gjæf ser ud til at få dunken klar til kamp, og han bliver svær at tøjle for vores midterforsvar - men han kan i det mindste næppe være i nogen nævneværdig for (selvom rund også er en form).

Når jeg simulerer kampen inde i mit hoved, så vinder vi en forholdsvis sikker sejr, og spillet er også bedre end set længe. I dag for præcis 2 år siden flåede vi OB rundt med 5-1 på Comunale - det ville virkelig være skønt, hvis vi kunne finde bare en lille smule af den gnist frem igen! :-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af astonvilla » 24. aug 2017, 10:17

le Cid skrev:Jeg tænker, at Opturen ver. 2.0 starter lørdag.

Spillerne ER virkelig meget bedre end de har vist det seneste års tid! Den største bekymring er nok, at Gjæf ser ud til at få dunken klar til kamp, og han bliver svær at tøjle for vores midterforsvar - men han kan i det mindste næppe være i nogen nævneværdig for (selvom rund også er en form).

Når jeg simulerer kampen inde i mit hoved, så vinder vi en forholdsvis sikker sejr, og spillet er også bedre end set længe. I dag for præcis 2 år siden flåede vi OB rundt med 5-1 på Comunale - det ville virkelig være skønt, hvis vi kunne finde bare en lille smule af den gnist frem igen! :-)
Jeg er med på den bølge. Det er nu bøtten vendes! Glæder mig for første gang i lang tid til at komme på Communale (den seneste tid har det været frygten som har hersket).

Jeg synes der er nogle spørgsmål til opstillingen som er interessante (i en 4-4-2):

På mål: bliver jo nok Larsen - men man kan jo ikke fornægte at Rinne er i spil.

Bagkæden bliver jo nok: Pallesen, KP, Blåbjerg og Ahlmann

Centralt midt: Lesniak er selvskrevet. Hvem skal spille ved siden af? Jeg håber på Risgaard. Kunne også være MC.

Kanter: Flores tager den ene. Hvem tager den anden? Jeg håber på Thellufsen. Der er naturligvis også alternativer i Meilinger, Børsting osv.

Angreb: Pohl starter inde (jeg har på fornemmelsen at dette bliver dagen hvor han får gang i den!!). Hvem starter ved siden af? Jeg tror ikke Safanko er klar til en start? Jeg ser helst Risgaard på centralt midt - men hvem skal så ligge deroppe indtil Safanko kan komme ind (måske den sidste halve time eller sådan)? Jeg ser ikke noget lys i Sylvestr - men kunne være sidste chance til ham også - OG med en ny landsmand i truppen må han da være top-motiveret til denne kamp!!

Derfor:

Larsen (Rinne?)
Pallesen, KP, Blåbjerg, Ahlmann
Thellufsen, Risgaard, Lesniak, Flores
Sylvestr, Pohl

Indskiftere: MC og Safranko (sidstnævnte ind og spille for Sylvestr så tidligt i kampen som er muligt givet hans form osv.).

Et andet af de store spørgsmål til kampen bliver om vi kan få styr på Dunken....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Califfen » 24. aug 2017, 10:40

Kristian60 skrev:
Glenn Francisco skrev:
Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Pub & Sport tæt ved Rådhuspladsen viser den også :-)
Dertil kan man tilføje at Pub & Sport er et unikt sted - det er et af de eneste steder i København der formår at overgå den glade gris i elendighed.

På trods af min indebrændthed, ikke noget meget bedre alternativ. Jeg savner en respektabel AaB bar i hovedstaden.
Hvad skete der med den AaB-bar, som engang (eller stadigvæk?) lå i Kbh? Utopia?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af gravballe » 24. aug 2017, 10:57

Larsen
Pallesen, KP, Blåbjerg, Ahlmann
Thellufsen, mc, Lesniak, Flores
Safranko, Pohl

Tak!

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kzpr » 24. aug 2017, 11:30

Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Stjernen i Nansensgade
we'll always go down fighting....

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kristian60 » 24. aug 2017, 12:11

Kzpr skrev:
Popnizzen skrev:Er der andre barer i Kbh, end den glade gris, som viser kampen. Magter ikke den bar
Stjernen i Nansensgade
hvordan kunne jeg dog glemme det skønne sted. Billede fra i foråret:
Billede

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Pollack2 » 25. aug 2017, 23:30

Nå, men tilbage til virkeligheden: Vi har Pølsen ude, og så plejer vi at være om muligt endnu ringere end vi ellers har præsteret længe. Det kunne ligne en Risgaard på midtbanen. Hmm, jeg frygter, at GF har fået vind i sejlene og kommer til at sætte os under tryk - på den anden side er Glenns dysfunktionelle sammenrend af lykkeriddere altid på kanten til knække over.

Truppen:
1 Nicolai Larsen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 6 Kristoffer Pallesen, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 23 Filip Lesniak, 24 Nikolaj Lyngø, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 32 Kasper Pedersen og 40 Jacob Rinne.

AaB’s skadesliste omfatter Rasmus Würtz, Jores Okore, Yann Rolim, Oliver Abildgaard, Bardhec Bytyqi og Michael Lansing, mens Patrick Kristensen og Marco Ramkilde begge mandag vender tilbage i kamp, når reserverne møder Silkeborg I.F.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. aug 2017, 00:27

Pollack2 skrev:Nå, men tilbage til virkeligheden: Vi har Pølsen ude, og så plejer vi at være om muligt endnu ringere end vi ellers har præsteret længe. Det kunne ligne en Risgaard på midtbanen. Hmm, jeg frygter, at GF har fået vind i sejlene og kommer til at sætte os under tryk - på den anden side er Glenns dysfunktionelle sammenrend af lykkeriddere altid på kanten til knække over.

Truppen:
1 Nicolai Larsen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 6 Kristoffer Pallesen, 9 Jannik Pohl, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Pavol Safranko, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 23 Filip Lesniak, 24 Nikolaj Lyngø, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 32 Kasper Pedersen og 40 Jacob Rinne.

AaB’s skadesliste omfatter Rasmus Würtz, Jores Okore, Yann Rolim, Oliver Abildgaard, Bardhec Bytyqi og Michael Lansing, mens Patrick Kristensen og Marco Ramkilde begge mandag vender tilbage i kamp, når reserverne møder Silkeborg I.F.
... Og FCK piver over deres 3-4 skader? Vi har 8 når man tæller PK og Ramkilde med. Det skal åbenbart bare ikke være for nemt.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 26. aug 2017, 01:27

Pollack2 skrev:Nå, men tilbage til virkeligheden: Vi har Pølsen ude, og så plejer vi at være om muligt endnu ringere end vi ellers har præsteret længe. Det kunne ligne en Risgaard på midtbanen. Hmm, jeg frygter, at GF har fået vind i sejlene og kommer til at sætte os under tryk - på den anden side er Glenns dysfunktionelle sammenrend af lykkeriddere altid på kanten til knække over.

AGF har ikke fået vind i sejlene. Det er der intet, der tyder på. Måske vinder de over os, men de er stadig et hold der ikke fungerer (ligesom os). Deres håbløse indsats mod Brøndbys 10 mand bekræftede det.

Jeg håber på følgende opstilling:
Larsen/Rinne
Pallesen-KP-Blåbjerg-Ahlmann
Flores-Lesniak-Christensen-Thellufsen
Pohl
Šafranko

Jeg synes ikke, Larsen er katastrofal, men man gå ud fra, at Rinne på at tidspunkt skal tage over. Måske er det nu. Måske ikke.
Bagkæden giver sig selv og vi er vel ret såbare i tilfælde af skader. Hvem ville kunne vikariere på backs, når Patrick og Bytyci er ude? Børsting?
Jeg håber, Pohl får chancen i en ny rolle, hvor han ikke kun bliver bedømt på sine afslutninger. Šafranko bør vel være i form til at gå ind fra start. Jeg kender ikke hans niveau, men vi må simpelthen tro på, at han kan levere et højere niveau end vi har set de sidste par gange på toppen. Ellers er alt lort.

Jeg tror, AaB vinder.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. aug 2017, 02:12

Lyngehoevdingen skrev:
Pollack2 skrev:Nå, men tilbage til virkeligheden: Vi har Pølsen ude, og så plejer vi at være om muligt endnu ringere end vi ellers har præsteret længe. Det kunne ligne en Risgaard på midtbanen. Hmm, jeg frygter, at GF har fået vind i sejlene og kommer til at sætte os under tryk - på den anden side er Glenns dysfunktionelle sammenrend af lykkeriddere altid på kanten til knække over.

AGF har ikke fået vind i sejlene. Det er der intet, der tyder på. Måske vinder de over os, men de er stadig et hold der ikke fungerer (ligesom os). Deres håbløse indsats mod Brøndbys 10 mand bekræftede det.

Jeg håber på følgende opstilling:
Larsen/Rinne
Pallesen-KP-Blåbjerg-Ahlmann
Flores-Lesniak-Christensen-Thellufsen
Pohl
Šafranko

Jeg synes ikke, Larsen er katastrofal, men man gå ud fra, at Rinne på at tidspunkt skal tage over. Måske er det nu. Måske ikke.
Bagkæden giver sig selv og vi er vel ret såbare i tilfælde af skader. Hvem ville kunne vikariere på backs, når Patrick og Bytyci er ude? Børsting?
Jeg håber, Pohl får chancen i en ny rolle, hvor han ikke kun bliver bedømt på sine afslutninger. Šafranko bør vel være i form til at gå ind fra start. Jeg kender ikke hans niveau, men vi må simpelthen tro på, at han kan levere et højere niveau end vi har set de sidste par gange på toppen. Ellers er alt lort.

Jeg tror, AaB vinder.
Jeg tror ikke på at Risgård bliver bænket, ikke når Würtz også er ude. Risgård tager 10eren, jeg tror ikke på at vi som udgangspunkt kommer til at starte med en angriber på den position, det ser jeg ikke som Wieghorsts plan, han vil have ekstra defensiv gardering og jeg tror kun vi kommer til at spille med to rene angribere når vi skifter til 3-5-2 i kampe hvor det er nødvendigt.

Men ellers er jeg enig i den opstilling, jeg er bare i tvivl om det bliver Pohl eller Safranko fra start, men mon ikke det bliver Safranko.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2017, 09:14

Håber personligt på



Forsvaret giver vel sig selv og Larsen har gjort det fornuftigt i de første kampe og derfor ser jeg ingen grund til at skifte. Jeg tager Meilinger som venstre kant fordi jeg synes han har vist mere end Børsting når han har spillet. Med på at Thellufsen er spændende, men han falder alt for meget ud af kampene (det kan dog siges om dem alle tre). Jeg synes det bliver noget fattigt til tider med MC og mod AGFs muskelhunde vil jeg gerne have Risgård ned og bokse med dem på midtbanen. Derudover tror jeg på, at Pohl i en hængende angriber roller kan lave nogle af de løb der kan være med til at åbne GFs forsvarsværk. Safranko spiller fordi enhver boksangriber er yderst velkommen på dette hold.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. aug 2017, 09:42

Jakobsen skrev:Håber personligt på



Forsvaret giver vel sig selv og Larsen har gjort det fornuftigt i de første kampe og derfor ser jeg ingen grund til at skifte. Jeg tager Meilinger som venstre kant fordi jeg synes han har vist mere end Børsting når han har spillet. Med på at Thellufsen er spændende, men han falder alt for meget ud af kampene (det kan dog siges om dem alle tre). Jeg synes det bliver noget fattigt til tider med MC og mod AGFs muskelhunde vil jeg gerne have Risgård ned og bokse med dem på midtbanen. Derudover tror jeg på, at Pohl i en hængende angriber roller kan lave nogle af de løb der kan være med til at åbne GFs forsvarsværk. Safranko spiller fordi enhver boksangriber er yderst velkommen på dette hold.
Den er jeg stort set enig i. Vil dog hellere have en hurtig Thellufsen end en langsom Meilinger.
Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Hanga » 26. aug 2017, 09:50

Køllen I Møllen skrev: Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Der skrives i denne artikel at MC tager over for Würtz, og jeg tror simpelthen ikke på at Ris er bænket. Så meget ligner at han stadig skal spille hængende angriber, eller at Wiggo formår at gøre os endnu mere defensive med en ren 4-5-1.

Kom nu bare ud over stepperne i en 4-4-2 med 2 rigtige angribere. Tror personligt at Pohl og Safranko vil supplere hinanden fint som typer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... aign=sport
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar