Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af doukas » 26. aug 2017, 10:06

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Der skrives i denne artikel at MC tager over for Würtz, og jeg tror simpelthen ikke på at Ris er bænket. Så meget ligner at han stadig skal spille hængende angriber, eller at Wiggo formår at gøre os endnu mere defensive med en ren 4-5-1.

Kom nu bare ud over stepperne i en 4-4-2 med 2 rigtige angribere. Tror personligt at Pohl og Safranko vil supplere hinanden fint som typer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... aign=sport
En fantastisk dejlig udtalelse fra MC. Han har helt ret, AGF skal bare have nogle tæsk, og presses helt tilbage i eget felt. Derfor vil det være en dødssynd at stille op i en defensiv 4-5-1 igen igen. 4-4-2 og ud over stepperne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2017, 10:12

Vi er et hold med to angribere. Uanset træner.

Så jeg undres, hvis ikke Pohl og Safranko er i front. Safranko er ikke rusten.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kasper » 26. aug 2017, 10:20

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Der skrives i denne artikel at MC tager over for Würtz, og jeg tror simpelthen ikke på at Ris er bænket. Så meget ligner at han stadig skal spille hængende angriber, eller at Wiggo formår at gøre os endnu mere defensive med en ren 4-5-1.

Kom nu bare ud over stepperne i en 4-4-2 med 2 rigtige angribere. Tror personligt at Pohl og Safranko vil supplere hinanden fint som typer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... aign=sport
Det er fucking AGF vi skal møde og så skal vi spille på deres præmisser. Jeg tror ikke en fløjtende fis på at Morten er manden der skal få os til at spille sprudlende offensiv fodbold igen, hvor det er modstanderne der er nødt til at tage højde for hvordan vi spiller.

Har ikke haft så skidt en fornemmelse på en kampdag siden efteråret 10' og den sidste kamp i parken foråret 11'.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Patmand » 26. aug 2017, 10:43

Personligt forstår jeg ikke dem der stadig har tillid til at Pohl bør starte i angrebet. To sæsoner uden mål er nok for mit vedkommende, ergo Safranko i angrebet. Sandsynligvis Risgård som hængende angriber omend det ikke virker optimalt.

Man har efterhånden mistet troen på sejr, men AGF er heldigvis som altid i spillemæssig krise så måske et point.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Pollack2 » 26. aug 2017, 10:48

FlæskeFrank skrev:Safranko er ikke rusten.
Det var ellers lige præcis det billede, jeg fik af beskrivelserne af ham til reservekampen forleden. Jeg tror ikke han starter inde, og det samme gælder Rinne, som tilsyneladende stod elendigt i reservekampen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af BassogogsVen » 26. aug 2017, 11:21

Kasper skrev:
Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev: Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Der skrives i denne artikel at MC tager over for Würtz, og jeg tror simpelthen ikke på at Ris er bænket. Så meget ligner at han stadig skal spille hængende angriber, eller at Wiggo formår at gøre os endnu mere defensive med en ren 4-5-1.

Kom nu bare ud over stepperne i en 4-4-2 med 2 rigtige angribere. Tror personligt at Pohl og Safranko vil supplere hinanden fint som typer.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... aign=sport
Det er fucking AGF vi skal møde og så skal vi spille på deres præmisser. Jeg tror ikke en fløjtende fis på at Morten er manden der skal få os til at spille sprudlende offensiv fodbold igen, hvor det er modstanderne der er nødt til at tage højde for hvordan vi spiller.

Har ikke haft så skidt en fornemmelse på en kampdag siden efteråret 10' og den sidste kamp i parken foråret 11'.
Normalt ville jeg være enig, men ikke at forberede sig specifikt på Duncan ville i mine øjne nærmest være fyringsgrundlag. Hans målnæse er uovertruffen, så selvfølgelig skal man forberede sig specifikt på, om han er med.

Har svært ved at vente til 17.30. Men når jeg så slår det emotionelle fra og bruger hjernen, forudser jeg en AGF-sejr på 0-2 eller 1-3.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 26. aug 2017, 11:55

Sæsonen kickstartes i aften. Det bliver ikke sprudlende fodbold men jeg tror at vi vinder den jyske klassiker. Vi er ubesejret i de seneste tre kampe og har efterhånden fået lidt bedre styr på defensiven, omend der stadigvæk er udfald.

Vi vinder de kommende to hjemmekampe mod gjæf og silke og så går jagten ind på en slutspilsplads.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af KJ » 26. aug 2017, 12:35

Safranko var på ingen måde rusten i reserveholdskampen. Er overbevist om han starter inde. Håber det er sammen med Pohl og med Risgård på bænken.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2017, 12:54

Køllen I Møllen skrev: Den er jeg stort set enig i. Vil dog hellere have en hurtig Thellufsen end en langsom Meilinger.
Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Vi er helt enige, men jeg tror ikke det kommer til at ske.

Hvis jeg skal forsvare Wieghorst lidt, så bliver det noget med at han har modet til at holde fast i det han tror på er det rigtige, og det er trods alt bedre end at lave ændringer i tide og utide. Der tegner sig et rimeligt klart billede af hvad han gerne vil, og hvem han vil bruge hvor. Det tror jeg ikke du skal regne med han laver om på uden videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 26. aug 2017, 12:55

Det bliver meget interessant hvordan vi klarer os uden Würtz. Jeg er blandt de stemmer der godt mener at vi kan klare os uden Würtz, jeg håber at det medfører en bedre spillende offensiv

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af alithebeast » 26. aug 2017, 13:10

Vi taber 3-0 og har kun et enkelt skud indenfor målrammen. Spelmann, Sana og Duncan scorer.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. aug 2017, 13:26

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Den er jeg stort set enig i. Vil dog hellere have en hurtig Thellufsen end en langsom Meilinger.
Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Vi er helt enige, men jeg tror ikke det kommer til at ske.

Hvis jeg skal forsvare Wieghorst lidt, så bliver det noget med at han har modet til at holde fast i det han tror på er det rigtige, og det er trods alt bedre end at lave ændringer i tide og utide. Der tegner sig et rimeligt klart billede af hvad han gerne vil, og hvem han vil bruge hvor. Det tror jeg ikke du skal regne med han laver om på uden videre.
Du har sikkert ret. Spørgsmålet er så om han ser Risgård i den rolle på sigt eller han spiller ham der fordi alternativerne er for ringe. Hvis Safranko skal starte inde fremover håber jeg da at Wieghorst mener at Risgård har en plads længere tilbage. Altså at det har været en nødløsning fordi Sylvestr ikke løber rigtigt og kæmper for sagen.
Janteloven eksisterer IKKE!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af andreasaab89 » 26. aug 2017, 13:28

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Den er jeg stort set enig i. Vil dog hellere have en hurtig Thellufsen end en langsom Meilinger.
Det allervigtigste for mig er at Risgård bliver trukket tilbage. Gør han ikke det går det alvorligt ud over mig og Wieghorst's forhold :)
Vi er helt enige, men jeg tror ikke det kommer til at ske.

Hvis jeg skal forsvare Wieghorst lidt, så bliver det noget med at han har modet til at holde fast i det han tror på er det rigtige, og det er trods alt bedre end at lave ændringer i tide og utide. Der tegner sig et rimeligt klart billede af hvad han gerne vil, og hvem han vil bruge hvor. Det tror jeg ikke du skal regne med han laver om på uden videre.
Du har sikkert ret. Spørgsmålet er så om han ser Risgård i den rolle på sigt eller han spiller ham der fordi alternativerne er for ringe. Hvis Safranko skal starte inde fremover håber jeg da at Wieghorst mener at Risgård har en plads længere tilbage. Altså at det har været en nødløsning fordi Sylvestr ikke løber rigtigt og kæmper for sagen.
Mon ikke det er Risgaards plads som Rolim er købt ind til at skulle spille ? Eller i hvert fald konkurrere kraftigt om at være med til. Det er jo den 10'er position bag Safranko som jeg tror han passer ind på. Samtidigt kan han så løbe og bytte lidt plads med Flores engang imellem.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Mascis » 26. aug 2017, 15:57

Tror på 2-1! GF foran i første, Spelman ryger i bad 10 min efter pausen, og så scorer Flores og Safranko et hver :aabfan:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. aug 2017, 16:15

Mascis skrev:Tror på 2-1! GF foran i første, Spelman ryger i bad 10 min efter pausen, og så scorer Flores og Safranko et hver :aabfan:
Spellmann ryger aldrig i bad. Han er en engel.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Kokkefar » 26. aug 2017, 16:16

Hvor vises kampen? Bold.dk siger tv3 sport 1, superliga.dk siger tv3+.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Brent » 26. aug 2017, 16:25

Det bliver en rigtig spændende kamp i dag og en slæbnekamp for projekt Wieghorst. Et nederlag i dag, så tror og håber jeg, at bestyrelsen har mistet den sidste rest af tillid til projekt Wieghest/Gaarde. Vi kan ikke blive ved at sætte point til mod bundhold. Derimod kan man håbe på at en sejr kan give holdet lidt mere optimisme og positiv energi, for de har godtnok set helt flade ud de sidste mange kampe.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Legum Magister » 26. aug 2017, 16:25

Kokkefar skrev:Hvor vises kampen? Bold.dk siger tv3 sport 1, superliga.dk siger tv3+.
Tv3+

I hvert fald iht. Tvguide.dk og Ekstra Bladet.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Legum Magister » 26. aug 2017, 16:33

Spelmann og Sana var farlige mod BIF og bragte meget mere fart of flow over angrebsspillet. Hvis vi er heldige, får AGF selv ødelagt det ved at gå tilbage til de sædvanlige opspil til Duncan. Hvis vi er uheldige forstår de at kombinere Spelmann og Sanas bevægelighed med Duncans styrke i feltet; i så fald bliver vi revet midt over.

Uha hvor er det træls at være bundhold, især når vi har været det længe, og ikke har udsigt til at være andet. Krydser alt, hvad krydses kan for, at vi får point i dag. Nå; men Stadion kalder nu igen... :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 26.08.2017

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2017, 16:41

Vi stiller med:



EDIT: Jeg går udfra det bliver 4-4-2 med Risgaard på kanten
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar