Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 12. sep 2017, 10:19

9000AaB skrev:Er sku' glad for vi ENDELIG vandt.

Og ved godt Pohl er udskældt, men I den nye sæson har han lavet 3 mål og 3-4 assist (hvis man tager pokal med) så allerede nu har han vel lavet mere end sidste år -hvis jeg ikke husker helt forkert og det er i 9 kampe.

Derudover syntes jeg godnok at det er underligt Rolim først kommer ind så sent, han kan virkelig nogle gode ting og skaber en del chancer.
ved godt han ikke kan holde til en hel kamp endnu, men forstå ikke hvorfor han ikke kom ind da Risgård blev skiftet ud istedet for Kaketo.
Når det så er sagt overraskede Kaketo mig helt vildt. Han var rolig, stabil, rigtig god defensivt -udover en enkelt fejl- og så var han god til at sprede bolden ud - hvilket vi ikke kunne sige om Magnus i den kamp.

Alt i alt håber jeg vi ser Flores og Rolim på hver sin kant og Pohl/Ramkilde/Sylvestr og Safranko i angrebet i Brøndby.
Det var nu Thellufsen der kom ind i stedet for Risgård, og på det tidspunkt var der stadig over en halv kamp hjem. Man har vel vurderet at det var uholdbart at skulle skifte Risgård ud med en spiller der måske alligevel ikke ville holde resten af kampen. Thellufsen gjorde det i mine øjne også ret godt - bedre end længe. Så kunne man argumentere for Rolim i stedet for Kakeeto efter pausen, men igen, der var stadig lang tid tilbage, og med Rolims (efter sigende) manglende defensive kvaliteter, var dette måske ikke lige kampen for ham. Der var meget duelspil på midtbanen.

Men ja, Kakeeto gjorde det fornuftigt. Turde slå de offensive bolde. Han havde også et par svipsere, men jeg syntes han er langt mere med fysisk end tidligere. Måske godt vi alligevel valgte at beholde ham. Kunne godt være en late-bloomer gemt i ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Patmand » 12. sep 2017, 10:22

Freddie skrev:
Gamen skrev:
Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
^^^^^^^^^^^^^^^^^ WARNING: FAKE FACTS ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Dunkel » 12. sep 2017, 10:30

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Måske er det ved at være tiden til at få den angrebstræner. Jeg kunne godt forestille mig at en gammel målræv kunne være en stor hjælp til at lukke verden ude på de rigtige tidspunkter for de unge knægte, og finde tilbage til at leve på deres instinkter. Der er pres på Pohl, og der kommer til at være pres på Ramkilde og Safranko. Måske er der også noget rent afslutningsteknisk for Pohl, men det er godt nok tydeligt hvor meget han tænker over tingene, og egentlig virker det til at han helst vil undgå at afslutte selv på det seneste. Hans placeringsevne, og tilstedeværelse i feltet er jeg helt vild med, han er jo stort set med i alle farlige situationer... tænk hvis han lige kunne få det sidste med.
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.
Måske ikke. Men det kan da heller ikke blive værre. Derfor synes jeg godt, AaB kan ringe efter Søren Larsen (eller Flemming Povlsen) og give ham nogle timer med Pohl. Jeg er sikker på, de kan gøre et eller andet ved hans udnyttelsesprocent.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Freddie » 12. sep 2017, 10:45

Gamen skrev:
Freddie skrev: Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
Han har spillet i alt 34 Superliga-kampe, og lavet 2 straffesparksmål, 1 hvor den rammer ham på hoften og går ind, og så en klinisk afslutning nede i Odense. Men han har altså også haft store chancer til mindst 10-12 mere. Mig bekendt er det i Superligaen vi halter, og dér hans manglende effektivitet har kostet point, så hvad han kan mod sekundahold fra 1. og 2. division er vel ikke så væsentligt.
Det burde slet ikke være nødvendigt at pointere, at hans udnyttelsesprocent er absurd lav ifht. at han er/var førstevalg på angriberpositionen i en top 6-klub. Sammenlign lige med typer som André Riel, Kjartan Finnbogason, Pål Kirkevold, Mikael Uhre - bare lige for at nævne nogen, der har væsentlig bedre effektivitet foran mål.
Hvis ikke man kan se forskellen på de mål som f.eks. Riel eller Kirkevold laver, som ikke bare er et simpelt tap-in som i Viborg eller en straffesparksscoring, så er man vist for insisterende på at ignorere fakta.
De scorer også på friløbere, på chancer hvor de sætter 1-2 mand og afslutter fornemt, eller på dybdeløb hvor de isoleret mod en forsvarsspiller alligevel får garnet. Det har vi ikke set fra Pohl siden den afsluttende kamp i Odense forrige sæson, og det er de mål han gerne skal lave når han har de kvaliteter han har.
Som jeg ser det, er du i gang med at designe en virkelighed, der passer til dine fordomme. Det må du jo selv om. I løbet af det sidste år har AaB set Meilinger og Sylvestr brænde straffespark, så du burde vide, at et straffespark ikke er lig med mål. Men Pohl har scoret på de to, der blev begået mod ham selv, så hvorfor de ikke må tælle, er svært for mig at forstå.
Når vi nu ikke må snakke om pokalkampene, kan vi så se lidt på dine ligakampe. I 11 af dine 34 ligakampe er Jannik Pohl blevet skiftet ind i slutminutterne, hvilket vil sige det sidste kvarter. Tilsammen har han spillet 100 minutter i de 11 kampe, altså 9 minutter i gennemsnit. Dem tæller du pr. automatik med som fuldgyldige kampe.
Man kan lyve med statistik, og lige nu er dine oprindelige 30-40 kampe i træk altså blevet reduceret til 23 over en periode på. Du har selv fjernet de 9 pokalkampe, som du brugte som argument i dit oprindelige indlæg, og jeg har fjernet de 11, hvor han ikke har haft spilletid. Den smule ret du kunne have haft, hvis du havde været sober i din kritik dør jo, fordi du ikke gider analysere de statistikker du selv trækker frem, og fordi du ændrer udsagn efter hvad der passer i dit kram, og derfor aner du ikke hvad du snakker om. Slut herfra.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Freddie » 12. sep 2017, 10:47

Freddie skrev:
Gamen skrev:
Freddie skrev: Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
Han har spillet i alt 34 Superliga-kampe, og lavet 2 straffesparksmål, 1 hvor den rammer ham på hoften og går ind, og så en klinisk afslutning nede i Odense. Men han har altså også haft store chancer til mindst 10-12 mere. Mig bekendt er det i Superligaen vi halter, og dér hans manglende effektivitet har kostet point, så hvad han kan mod sekundahold fra 1. og 2. division er vel ikke så væsentligt.
Det burde slet ikke være nødvendigt at pointere, at hans udnyttelsesprocent er absurd lav ifht. at han er/var førstevalg på angriberpositionen i en top 6-klub. Sammenlign lige med typer som André Riel, Kjartan Finnbogason, Pål Kirkevold, Mikael Uhre - bare lige for at nævne nogen, der har væsentlig bedre effektivitet foran mål.
Hvis ikke man kan se forskellen på de mål som f.eks. Riel eller Kirkevold laver, som ikke bare er et simpelt tap-in som i Viborg eller en straffesparksscoring, så er man vist for insisterende på at ignorere fakta.
De scorer også på friløbere, på chancer hvor de sætter 1-2 mand og afslutter fornemt, eller på dybdeløb hvor de isoleret mod en forsvarsspiller alligevel får garnet. Det har vi ikke set fra Pohl siden den afsluttende kamp i Odense forrige sæson, og det er de mål han gerne skal lave når han har de kvaliteter han har.
Som jeg ser det, er du i gang med at designe en virkelighed, der passer til dine fordomme. Det må du jo selv om. I løbet af det sidste år har AaB set Meilinger og Sylvestr brænde straffespark, så du burde vide, at et straffespark ikke er lig med mål. Men Pohl har scoret på de to, der blev begået mod ham selv, så hvorfor de ikke må tælle, er svært for mig at forstå.
Når vi nu ikke må snakke om pokalkampene, kan vi så se lidt på dine ligakampe. I 11 af dine 34 ligakampe er Jannik Pohl blevet skiftet ind i slutminutterne, hvilket vil sige det sidste kvarter. Tilsammen har han spillet 100 minutter i de 11 kampe, altså 9 minutter i gennemsnit. Dem tæller du pr. automatik med som fuldgyldige kampe.
Man kan lyve med statistik, og lige nu er dine oprindelige 30-40 kampe i træk altså blevet reduceret til 23 over en periode. Du har selv fjernet de 9 pokalkampe, som du brugte som argument i dit oprindelige indlæg, og jeg har fjernet de 11, hvor han ikke har haft spilletid. Den smule ret du kunne have haft, hvis du havde været sober i din kritik dør jo, fordi du ikke gider analysere de statistikker du selv trækker frem, og fordi du ændrer udsagn efter hvad der passer i dit kram, og derfor aner du ikke hvad du snakker om. Slut herfra.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af sulakvelidze » 12. sep 2017, 10:47

Nogen der har stats på Pohl for ungdomsrækkerne? Scorede han mange mål der?

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af De Fem » 12. sep 2017, 11:02

sulakvelidze skrev:Nogen der har stats på Pohl for ungdomsrækkerne? Scorede han mange mål der?
Har hørt fra en der spillede med ham, at selv den gang var han ikke en naturlig bomber, men bare meget hurtigere end alle andre.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Halil » 12. sep 2017, 11:03

En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Måske ikke. Men det kan da heller ikke blive værre. Derfor synes jeg godt, AaB kan ringe efter Søren Larsen (eller Flemming Povlsen) og give ham nogle timer med Pohl. Jeg er sikker på, de kan gøre et eller andet ved hans udnyttelsesprocent.
Man kan træne meget også afslutninger. Især afslutninger så det sidder på rygraden, hvor bolden skal losses hen. F.eks. fladt, hårdt i langt hjørne.

Det kan trænes, så det nærmest bliver en refleks.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Pastorius » 12. sep 2017, 11:30

Halil skrev:
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Måske ikke. Men det kan da heller ikke blive værre. Derfor synes jeg godt, AaB kan ringe efter Søren Larsen (eller Flemming Povlsen) og give ham nogle timer med Pohl. Jeg er sikker på, de kan gøre et eller andet ved hans udnyttelsesprocent.
Man kan træne meget også afslutninger. Især afslutninger så det sidder på rygraden, hvor bolden skal losses hen. F.eks. fladt, hårdt i langt hjørne.

Det kan trænes, så det nærmest bliver en refleks.
Jeps, men det tager tid.

Når man træner den slags intensivt, vil man naturligt tænke over hvad man gør. For mig at se vil det være mere fornuftigt at lade ham spille med det han har lige nu, og så hjælpe ham med at tænke så lidt som muligt over det han gør. Så kan man forsøge at tage det næste tekniske ryk i vinterpausen, hvor der er lidt tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 12. sep 2017, 11:43

9000AaB skrev:Er sku' glad for vi ENDELIG vandt.

Og ved godt Pohl er udskældt, men I den nye sæson har han lavet 3 mål og 3-4 assist (hvis man tager pokal med) så allerede nu har han vel lavet mere end sidste år -hvis jeg ikke husker helt forkert og det er i 9 kampe.

Derudover syntes jeg godnok at det er underligt Rolim først kommer ind så sent, han kan virkelig nogle gode ting og skaber en del chancer.
ved godt han ikke kan holde til en hel kamp endnu, men forstå ikke hvorfor han ikke kom ind da Risgård blev skiftet ud istedet for Kaketo.
Når det så er sagt overraskede Kaketo mig helt vildt. Han var rolig, stabil, rigtig god defensivt -udover en enkelt fejl- og så var han god til at sprede bolden ud - hvilket vi ikke kunne sige om Magnus i den kamp.

Alt i alt håber jeg vi ser Flores og Rolim på hver sin kant og Pohl/Ramkilde/Sylvestr og Safranko i angrebet i Brøndby.
Der er en del issues i det du skriver:

Kakeeto blev ikke skiftet ind for Risgård. Risgård blev erstattet af Thellufsen i en 1:1 udskiftning til kanten. Jeg tror at MW (korrekt) vurderede at Rolim ikke har luft endnu til at spille så længe (Risgård gik ud efter ca. 30 min). Kakeeto blev skiftet ind efter pausen i en 1:1 skifte med MC på den centrale midt (ikke en plads for Rolim). Begge udskiftninger foretaget af nød pga skader.
Derefter sidder MW altså kun med én udskiftningsmulighed tilbage. Og så er det naturligt - og yderst fornuftigt - at MW holder den sidste lidt tilbage såfremt der skulle opstå flere skader.
Derfor kommer Rolim ind så sent, tror jeg.

Alt i alt synes jeg ikke MW kunne have disponeret bedre på udskiftningsfronten.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 12. sep 2017, 12:08

Jesper Schmidt skrev:Skidt kamp af MC, skidt beslutning af Risgård at spille, flot indhop af Kakeeto og Pohl må tanke selvtillid. Jeg synes han var vores klart vigtigste spiller i dag... tænk hvis han scorede på sine chancer.

Hold kæft det var en vigtig sejr.
Jesper Schmidt truther fra ende til anden her.

Nu bliver det spændende at se, hvad der kan tages med videre til de næste kampe: Brøndby ude --> Lyngby hjemme --> Midtjylland ude --> Helsingør hjemme.

De to udekampe skal vi bare igennem uden for store skrammer, og de to hjemmekampe skal gerne give to sejre. Nogle meget forskellige opgaver, der kan definere hvad vi kan tillade os at forvente for resten af sæsonen - om vi skal kæmpe med hud og hår for ikke at blive alvorlig nedrykningskandidat, eller om vi kan håbe på at ligge os nogenlunde trygt i midterfeltet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Hanga » 12. sep 2017, 12:27

De Fem skrev:
sulakvelidze skrev:Nogen der har stats på Pohl for ungdomsrækkerne? Scorede han mange mål der?
Har hørt fra en der spillede med ham, at selv den gang var han ikke en naturlig bomber, men bare meget hurtigere end alle andre.
Det er i hvert fald også hvad jeg altid er blevet fortalt, når jeg har fået info på u-holdene til mit FM research. Og den info kommer som regel fra holdkammerater. Det har altid forlydt, at han var meget besværlig at styre for modstanderne, rigtig god til at løbe og meget hurtig, men at teknikken og afslutningerne ofte svigtede ham. Det er nøjagtigt det jeg har set på seniorniveau.

Derfor tror jeg ikke på at det "bare" er en mental ting og et spørgsmål om at få hul på bylden. Han kan afgjort blive bedre ved at få selvtilliden på plads, men topscorer potentiale ser jeg ikke. Det behøver han heller ikke nødvendigvis besidde for at give holdet tilstrækkelig værdi, for han er altså vores klart bedste til at skabe ravage hos modstanderne. Derfor synes jeg konstellationen med Safranko ser fornuftigt ud. Nu mangler vi dog bare at få spillet Safranko til chancerne!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af SkumF » 12. sep 2017, 12:37

Freddie skrev:
Gamen skrev:
Freddie skrev: Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
Han har spillet i alt 34 Superliga-kampe, og lavet 2 straffesparksmål, 1 hvor den rammer ham på hoften og går ind, og så en klinisk afslutning nede i Odense. Men han har altså også haft store chancer til mindst 10-12 mere. Mig bekendt er det i Superligaen vi halter, og dér hans manglende effektivitet har kostet point, så hvad han kan mod sekundahold fra 1. og 2. division er vel ikke så væsentligt.
Det burde slet ikke være nødvendigt at pointere, at hans udnyttelsesprocent er absurd lav ifht. at han er/var førstevalg på angriberpositionen i en top 6-klub. Sammenlign lige med typer som André Riel, Kjartan Finnbogason, Pål Kirkevold, Mikael Uhre - bare lige for at nævne nogen, der har væsentlig bedre effektivitet foran mål.
Hvis ikke man kan se forskellen på de mål som f.eks. Riel eller Kirkevold laver, som ikke bare er et simpelt tap-in som i Viborg eller en straffesparksscoring, så er man vist for insisterende på at ignorere fakta.
De scorer også på friløbere, på chancer hvor de sætter 1-2 mand og afslutter fornemt, eller på dybdeløb hvor de isoleret mod en forsvarsspiller alligevel får garnet. Det har vi ikke set fra Pohl siden den afsluttende kamp i Odense forrige sæson, og det er de mål han gerne skal lave når han har de kvaliteter han har.
Som jeg ser det, er du i gang med at designe en virkelighed, der passer til dine fordomme. Det må du jo selv om. I løbet af det sidste år har AaB set Meilinger og Sylvestr brænde straffespark, så du burde vide, at et straffespark ikke er lig med mål. Men Pohl har scoret på de to, der blev begået mod ham selv, så hvorfor de ikke må tælle, er svært for mig at forstå.
Når vi nu ikke må snakke om pokalkampene, kan vi så se lidt på dine ligakampe. I 11 af dine 34 ligakampe er Jannik Pohl blevet skiftet ind i slutminutterne, hvilket vil sige det sidste kvarter. Tilsammen har han spillet 100 minutter i de 11 kampe, altså 9 minutter i gennemsnit. Dem tæller du pr. automatik med som fuldgyldige kampe.
Man kan lyve med statistik, og lige nu er dine oprindelige 30-40 kampe i træk altså blevet reduceret til 23 over en periode på. Du har selv fjernet de 9 pokalkampe, som du brugte som argument i dit oprindelige indlæg, og jeg har fjernet de 11, hvor han ikke har haft spilletid. Den smule ret du kunne have haft, hvis du havde været sober i din kritik dør jo, fordi du ikke gider analysere de statistikker du selv trækker frem, og fordi du ændrer udsagn efter hvad der passer i dit kram, og derfor aner du ikke hvad du snakker om. Slut herfra.
Hvilken virkelighed er det der bliver designet og hvilke fordomme er det Gamen har?

Pohl skal bruge 467 minutter per mål i superligaen. Det er jo ligemeget om han kun får et kvarter, eller 90 min. Han har scoret ca et mål i hver 5. kamp.

Det skal forbedres helt vildt meget, hvis AaB skal i top 6.

Lad os håbe at han får gang i målene. Det ønsker alle jo, for han er dygtig til at komme frem til chancerne.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Halil » 12. sep 2017, 12:41

Pastorius skrev:
Halil skrev:
En angrebstræner hjælper ikke på et instinkt. Kølighed når man afslutter kan ikke bare tillæres, fordi Rajko Lekic eller en eller anden anden gammel striker står og råber af dig.

Måske ikke. Men det kan da heller ikke blive værre. Derfor synes jeg godt, AaB kan ringe efter Søren Larsen (eller Flemming Povlsen) og give ham nogle timer med Pohl. Jeg er sikker på, de kan gøre et eller andet ved hans udnyttelsesprocent.
Man kan træne meget også afslutninger. Især afslutninger så det sidder på rygraden, hvor bolden skal losses hen. F.eks. fladt, hårdt i langt hjørne.

Det kan trænes, så det nærmest bliver en refleks.
Jeps, men det tager tid.

Når man træner den slags intensivt, vil man naturligt tænke over hvad man gør. For mig at se vil det være mere fornuftigt at lade ham spille med det han har lige nu, og så hjælpe ham med at tænke så lidt som muligt over det han gør. Så kan man forsøge at tage det næste tekniske ryk i vinterpausen, hvor der er lidt tid.
Ja. Det tager tid og det kræver utrolig mange gentagelser. Om og om igen.

Som angriber er det nu meget sjovt, da der jo ikke er noget sjovere end at stå og TYRE på mål.
Uden Synd Ingen Frelse

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Patmand » 12. sep 2017, 14:05

Freddie skrev:
Gamen skrev:
Freddie skrev: Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
Han har spillet i alt 34 Superliga-kampe, og lavet 2 straffesparksmål, 1 hvor den rammer ham på hoften og går ind, og så en klinisk afslutning nede i Odense. Men han har altså også haft store chancer til mindst 10-12 mere. Mig bekendt er det i Superligaen vi halter, og dér hans manglende effektivitet har kostet point, så hvad han kan mod sekundahold fra 1. og 2. division er vel ikke så væsentligt.
Det burde slet ikke være nødvendigt at pointere, at hans udnyttelsesprocent er absurd lav ifht. at han er/var førstevalg på angriberpositionen i en top 6-klub. Sammenlign lige med typer som André Riel, Kjartan Finnbogason, Pål Kirkevold, Mikael Uhre - bare lige for at nævne nogen, der har væsentlig bedre effektivitet foran mål.
Hvis ikke man kan se forskellen på de mål som f.eks. Riel eller Kirkevold laver, som ikke bare er et simpelt tap-in som i Viborg eller en straffesparksscoring, så er man vist for insisterende på at ignorere fakta.
De scorer også på friløbere, på chancer hvor de sætter 1-2 mand og afslutter fornemt, eller på dybdeløb hvor de isoleret mod en forsvarsspiller alligevel får garnet. Det har vi ikke set fra Pohl siden den afsluttende kamp i Odense forrige sæson, og det er de mål han gerne skal lave når han har de kvaliteter han har.
Som jeg ser det, er du i gang med at designe en virkelighed, der passer til dine fordomme. Det må du jo selv om. I løbet af det sidste år har AaB set Meilinger og Sylvestr brænde straffespark, så du burde vide, at et straffespark ikke er lig med mål. Men Pohl har scoret på de to, der blev begået mod ham selv, så hvorfor de ikke må tælle, er svært for mig at forstå.
Når vi nu ikke må snakke om pokalkampene, kan vi så se lidt på dine ligakampe. I 11 af dine 34 ligakampe er Jannik Pohl blevet skiftet ind i slutminutterne, hvilket vil sige det sidste kvarter. Tilsammen har han spillet 100 minutter i de 11 kampe, altså 9 minutter i gennemsnit. Dem tæller du pr. automatik med som fuldgyldige kampe.
Man kan lyve med statistik, og lige nu er dine oprindelige 30-40 kampe i træk altså blevet reduceret til 23 over en periode på. Du har selv fjernet de 9 pokalkampe, som du brugte som argument i dit oprindelige indlæg, og jeg har fjernet de 11, hvor han ikke har haft spilletid. Den smule ret du kunne have haft, hvis du havde været sober i din kritik dør jo, fordi du ikke gider analysere de statistikker du selv trækker frem, og fordi du ændrer udsagn efter hvad der passer i dit kram, og derfor aner du ikke hvad du snakker om. Slut herfra.
Jeg er med på du ikke svarer nu du har fået malet dig op i et hjørne.
Det er nu engang dig der fabrikerer en virkelighed, men nuvel, jeg er parat til at indgå i en frugtbar diskussion i din drømmeverden.

Da du kun ønsker at medregne de kampe hvor Jannik har fået "reel spilletid", så udgår bla. kampen mod AGF hvor Jannik Pohl scorede. Så er vi nede på et enkelt mål scoret i åbent spil i superligaen tilbage i sæsonen 2015/16 - det er to sæsoner siden. Benægter du ovenstående?

Så er det jo decideret løgn når du prøver at få det til at fremstå som om, at Jannik Pohl er en god angriber med et udemærket scoringsgennemsnit. Fake facts.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Yankee » 12. sep 2017, 14:37

swfc skrev:I dag var der ikke noget der viste at Robert Skov skulle være interessant for os
Han har altså nogle gode aktioner, blandt andet en genial assist på deres udligning. Han viste mindst lige så meget som Edison Flores.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 12. sep 2017, 14:54

Yankee skrev:
swfc skrev:I dag var der ikke noget der viste at Robert Skov skulle være interessant for os
Han har altså nogle gode aktioner, blandt andet en genial assist på deres udligning. Han viste mindst lige så meget som Edison Flores.
Ydermere - ud fra hvad jeg har set af Silkeborg, tror jeg ikke Skov's præstation i går var repræsentativ for hvad han evner. Han er en god spiller synes jeg.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af astonvilla » 12. sep 2017, 14:59

Blåbjerg på rundens hold.
Han gjorde det også rigtig godt.

Men synes egentlig at KP var endnu bedre (men scorede selvfølgelig ikke).
Bienvenu Bassogog!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Danni » 12. sep 2017, 16:46

Patmand skrev:
Freddie skrev:
Gamen skrev:
Og ja, hvis og hvis og hvis med Pohl. Regnestykket er meget simpelt - man kan ikke (som angriber i en top 6-klub) gå 30-40 kampe uden at kunne score et mål i åbent spil.
Vi kan jo ikke sidde her om en halv sæson, og blive ved med at snakke om hvornår det kommer. Kommer målene ikke, så skal han ikke spille angriber.
Nu har Pohl altså spillet 43 kampe. I 11 af dem har han været under et kvarter på banen og han har scoret i alt 8 mål. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl har scoret i hver fjerde kamp, hvis man kun medregner de kampe, hvor han har fået reel spilletid. I den forbindelse kan jeg tydeliggøre for dig, at den længste periode han har været uden scoringer er 12 kampe, men da har de 5 af dem tilsammen givet ham i alt 45 minutters spilletid.
^^^^^^^^^^^^^^^^^ WARNING: FAKE FACTS ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Pohl har medvirket i 34 superligakampe (1869 minutter). Hvad der næsten svarer til 21 fulde kampe. Her har han scoret 2 mål i åbent spil. Altså kan man gøre den udregning, at Pohl holder et snit på under 1 mål pr. 10 kampe (90 min.)

Det er et rigtigt dårligt snit. Han har også 2 assist.

EDIT: ifølge dig, Freddie, tæller målet mod AGF faktisk ikke. Så det skal du lige pille ud af din fabrikerede virkelighed. Han blev indskiftet i det 82. minut. Velbekomme.
De to mål han har lavet på straffe, som også begge er begået mod ham selv, er det ikke mål eller laver du også "fake facts"?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 11.09.2017

Indlæg af Kristian » 12. sep 2017, 17:44

Fake news!!!

Pohl blev matchvinder i går og sikrede AaB 3 point..
Og stadigvæk skal han diskuteres dagen efter for hans uduelighed foran mål.

Ja AaB fans kan altid finde noget negativt :cool:
------------------
mvh Kristian

Besvar