Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2017, 23:02

Funky skrev:
Brodernumsi skrev:
Funky skrev:Når man genser highlights, så må man bare sige, at det altså også er en stor hovedstødschance, Brøndby kommer til på det indlæg i 2. halvleg ude fra Ahlmanns side (hvor Ahlmann - igen, synes jeg - står halvsvagt i billedet). Han skal altså til at løfte niveauet, hvis jeg skal mene, at han skal beholde sin plads den dag vi er tilbage ved en 4-4-2. Ellers må Blåbjerg derud.

Safranko kan de med det samme køre til heksedoktoren - det skal bare gå tjept med at få ham klar igen.
Hvor har du fundet highlights?
Nordjyske, var det vist.
Ligger også på DR sporten
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af andreasaab89 » 17. sep 2017, 23:08

Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 17. sep 2017, 23:17

andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2017, 23:26

Var wieghorst ikke ret glad for den "falske 9'er", da han var i FCN, eller var det først med Hjulmand? Det er vel ikke utænkeligt, såfremt vi spiller 3-5-2, at Thellufsen, Flores eller Rolim tager pladsen ved siden af Pohl.
Forudsat Safrenko er ude forstås.

Ellers håber jeg vi bruger Ramkilde, selvom han selvfølgelig er noget grøn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. sep 2017, 23:34

Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Lad os nu se hvor slemt det er med Safranko, han løb trods alt rundt med det efter det skete. Der er vel mulighed for at det kan være en forstrækning.

Ellers er alternativet vel Sylvestr, han er trods alt nok den der har mest potentiale for at være målfarlig. Ramkilde er vel desværre stadig ude.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af astonvilla » 17. sep 2017, 23:51

BassogogsVen skrev:
astonvilla skrev:Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Sjovt, jeg synes stadig, at Blåbberen er en sindssygt ringe fodboldspiller - også efter i dag.
Synes du han spiller sindssygt ringe i dag??

Så bør du checke ind til en mentalundersøgelse.
Bienvenu Bassogog!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af gravballe » 17. sep 2017, 23:55

forsæt med at investere i spille tid til Kakeeto. Han kan udvikle sig til en kanon spiller, hvis han forsætter de takter nu.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af AK48hamas » 18. sep 2017, 04:24

Igen vil jeg rose MW for ikke at satse de sidste 10min selvom vi var en mand i overtal. Vi har brug for arbejdsro i vores nuvaerende forfatning. Ja en sejr ville have givet et boost, men hvis vi tabte saa havde vi haft balladen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 18. sep 2017, 06:35

astonvilla skrev:
BassogogsVen skrev:
astonvilla skrev:Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Sjovt, jeg synes stadig, at Blåbberen er en sindssygt ringe fodboldspiller - også efter i dag.
Synes du han spiller sindssygt ringe i dag??

Så bør du checke ind til en mentalundersøgelse.
Ja, mindre kan vel næppe gøre det, hvis man er uenig med klappepølserne... Og ja, jeg er lidet imponeret af hans spil - tæller igen i dag indtil flere fejlafleveringer, der bare ikke må forkomme på dette niveau.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2017, 07:11

Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Altså... selvom vi spillede en fin kamp, og det var svært at sætte noget på præstationen, så fik vi altså igen kun 1 point. Vi er altså stort set pisket til at vinde nogle kampe, der er ikke råd til en eneste off-day.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af 9800 » 18. sep 2017, 07:34

Der er godt nok blevet kø på holdkortet til midtbanen! Lesniak må være noget nær første mand på holdkortet, MC har spillet opløftende, Kakeeto med to meget fine kampe, og så er der stadig de to gamle.
Det smerter mig at sige det, men jeg tror ikke wurtz kommer tilbage på holdet, hans boldomgang er simpelthen blevet for langsom.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 07:36

Pastorius skrev:
Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Altså... selvom vi spillede en fin kamp, og det var svært at sætte noget på præstationen, så fik vi altså igen kun 1 point. Vi er altså stort set pisket til at vinde nogle kampe, der er ikke råd til en eneste off-day.
Jeg ved ikke, hvem du mener, havde en offday mod Brøndby - hvis det altså er det, du mener? Eller tænker du fremadrettet?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 07:58

Kampen kan i øvrigt genses i dag på TV3 Sport 1 kl. 15-17. Jeg tror, jeg vil sidde klar og nærstudere, hvad ham den nye AaB-spiller Kakeeto får bedrevet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af hje1980 » 18. sep 2017, 09:20

Kokkefar skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg ved ikke rigtigt, på den ene side spillede vi en rigtig god defensiv kamp men alligevel ærgrer jeg mig over at vi smed to point.
Brøndby havde bolden meget men skabte ikke det store, skulle der have været en vinder var det os der havde fortjent sejren. De store afbrændere af Flores og Safranko blev desværre dyre.
Ellers er rigtig god indsats hvor vi håndterede Brøndbys kaosfodbold godt. Der er plads til spillemæssig forbedring men der tegn på at bedre tider er på vej.

Vi er nu oppe på 4 nulløsninger ud af de hidtidige 9 suppe runder, vi har fået styr på forsvaret men det er også åbenlyst at vi fortsat slider offensivt.
Uden yderligere sammenligning ligner det jo forløbet op til mesterskabet i 14, hvor Kent brugte længe på at stabilisere forsvaret inden det offensive kom på plads.
Du kan også tage Hamren og Backe med... det var også det det valgte. Få styr på defensiven og så lægger vi offensiven ovenpå bagefter...

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 18. sep 2017, 09:48

Taktisk og kollektivt den bedste kamp vi har spillet i umindelige tider! Optur! Vi formår at holde Brøndby fra de store chancer, og vi får selv spillet os frem til et par rigtig store chancer, så med lidt held i sprøjten havde vi vundet kampen.

Sindssygt ærgerligt, at dommeren ikke smider Arajuuri ud allerede første gang, han skulle have været smidt ud. Så havde der været lang vej hjem for Brøndbys hektik-taktik, og vi kunne formentlig have tilspillet os et par ekstra målchancer af den grund.

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af STE » 18. sep 2017, 10:14

Jeg bliver mere og mere tryg ved Kasper P., og jeg synes sgu, det anførerbind vokser på ham. Han har en ro over sit spil, der får mig til at tænke på Simon Kjær. Ikke så meget pis, bare stærk og solid - især i duellerne.

Jo mere ham og Okore kan spille sammen, jo bedre. Og med Rinne som sikker spilstation i svære situationer, kan det altså blive rigtigt godt! Forsvaret er ved at være på plads - kom så med basserne i front! :aabfan:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 18. sep 2017, 10:24

STE skrev:Jeg bliver mere og mere tryg ved Kasper P., og jeg synes sgu, det anførerbind vokser på ham. Han har en ro over sit spil, der får mig til at tænke på Simon Kjær. Ikke så meget pis, bare stærk og solid - især i duellerne.

Jo mere ham og Okore kan spille sammen, jo bedre. Og med Rinne som sikker spilstation i svære situationer, kan det altså blive rigtigt godt! Forsvaret er ved at være på plads - kom så med basserne i front! :aabfan:
Jeg er ret enig. Især med Okore ved sin side, synes jeg, han vokser. Det er som om, at han shiner mest, når trygheden i spillerne omkring ham er på plads, hvilket jo er helt naturligt. Desuden tror jeg, at den ro, som en mand som Rinne giver sit forsvar so far, betyder meget for KP's spil.
Jeg drømmer stadig om en type a la Bjelland som makker til Okore, men man kan ikke få det hele, og KP begynder virkelig at steppe up nu.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2017, 10:46

Det var en fryd at se gutterne kæmpe igår. For første gang i flere år føler man sig efterhånden tryg ved vores defensiv. Rinne er en super keeper og han tager det han skal uden de store dikkedarer. Larsen kunne sagtens have kostet os i en kamp som den igår. Derudover er vores midterforsvar pludselig blevet utrolig robust. Jeg kan ikke huske, at jeg har været så tryg ved det længe. Gameplanen var god og eksekveringen lige så. Derudover var det bare skønt at se den udstråling gutterne havde i fejringen efter kampen. Pohl der kommer helt ud til fansene fremfor bare at lave Fenerbache, Kasper P der virkelig har fået en helt anden udstråling og Okore som virkede ovenpå.

Hvad pokker skete der i øvrigt med ham der blev smidt ud midt i 2. havleg? Kunne forstå på kontrollørerne, at vedkommende ikke skal med igen så det kan ikke have været småting.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Dalbjerg » 18. sep 2017, 11:30

Hold kæft mand, så så jeg lige sammendraget fra DR (i øvrigt et meget langt indslag i forhold til hvor lidt der var at vise, men hey det var selvfølgelig også BIF), og magen til BIF-svin (ikke ment helt så hårdt, som det ser ud) skal man da lede længe efter end Hr. Nørregaard der står overlegent og siger: AaB jublede som om de havde fået tre point, og det er jo bare sådan noget vi må forvente, men vi må aldrig være tilfredse med det her..

Hvor herre til hest, der skulle ikke meget optur til, før at BIF igen tror, at de er kongerne af DK.. Jeg synes faktisk, at AaB var det hold der var tættest på 3 point i går, og ja vi stod solidt a la Mourinho/Conte, men synes stadig vi viste noget godt bold..
BIF derimod, ja de må da snart begynde og tænke over, om ham Zorninger er en "one trick pony", som de andre trænere nu har regnet ud.. Det var vel også lidt meldingen om ham: Det gik rigtig godt i Tyskland til at starte med, og derefter løb det lidt ud i sandet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2017, 11:35

Dalbjerg skrev:Hold kæft mand, så så jeg lige sammendraget fra DR (i øvrigt et meget langt indslag i forhold til hvor lidt der var at vise, men hey det var selvfølgelig også BIF), og magen til BIF-svin (ikke ment helt så hårdt, som det ser ud) skal man da lede længe efter end Hr. Nørregaard der står overlegent og siger: AaB jublede som om de havde fået tre point, og det er jo bare sådan noget vi må forvente, men vi må aldrig være tilfredse med det her..

Hvor herre til hest, der skulle ikke meget optur til, før at BIF igen tror, at de er kongerne af DK.. Jeg synes faktisk, at AaB var det hold der var tættest på 3 point i går, og ja vi stod solidt a la Mourinho/Conte, men synes stadig vi viste noget godt bold..
BIF derimod, ja de må da snart begynde og tænke over, om ham Zorninger er en "one trick pony", som de andre trænere nu har regnet ud.. Det var vel også lidt meldingen om ham: Det gik rigtig godt i Tyskland til at starte med, og derefter løb det lidt ud i sandet.
Sådan er det jo tit når vi møder Brøndby. De kloge narrer de mindre kloge og de er et hold der kun kan spille offensiv på en måde. Derfor er den effektive strategi mod Brøndby at lade dem ase og mase uden at blive farlige og så udnytte deres overmodige forsvarsspil. Vi kunne jo snildt have snuppet tre point igår. Spiller vi defensivt? Nej det synes jeg egentlig ikke selvom biev presset tilbage. Det blev egentlig en kamp på vores præmisser fremfor Brøndbys da vi lokkede dem i fælden og vi fik dem til at spille på en måde, hvor de ikke blev farlige og vi blev det.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar