Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2017, 12:12

Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Altså... selvom vi spillede en fin kamp, og det var svært at sætte noget på præstationen, så fik vi altså igen kun 1 point. Vi er altså stort set pisket til at vinde nogle kampe, der er ikke råd til en eneste off-day.
Jeg ved ikke, hvem du mener, havde en offday mod Brøndby - hvis det altså er det, du mener? Eller tænker du fremadrettet?
Jeg tænker (mest) fremadrettet.
Vi har brændt så mange point af i starten af sæsonen, at vi er pisket til at få 3 point på kontoen stort set hver gang fremover.

Tidligere i tråden er det blevet nævnt at MW skal have ros for at gå efter det ene point i går. Det mener jeg er helt forfejlet. I dag og i går var stemningen her mest positiv, men får vi kun 1 point i næste kamp mod Lyngby, så er vi på katastrofekurs igen.

Vi skal i de næste kampe gerne have 10 point for at være nogenlunde med efter halvdelen af grundspillet. I det lys er 2 missede point mod en absolut spiselig modstander der i det sidste kvarter kun spillede med 10 mand et problem - uanset at der var rigtig mange opløftende momenter i spillet.

De næste fire kampe er Lyngby og Helsingør hjemme, samt FCM og Randers ude. Set i lyset af at vi ikke har fået hul på målscoringen endnu, samt at vi er ramt af massive skadesproblemer, så er det altså en kæmpe udfordring.
Med venlig Hilsen
--
Robert

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af STE » 18. sep 2017, 12:27

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Altså... selvom vi spillede en fin kamp, og det var svært at sætte noget på præstationen, så fik vi altså igen kun 1 point. Vi er altså stort set pisket til at vinde nogle kampe, der er ikke råd til en eneste off-day.
Jeg ved ikke, hvem du mener, havde en offday mod Brøndby - hvis det altså er det, du mener? Eller tænker du fremadrettet?
Jeg tænker (mest) fremadrettet.
Vi har brændt så mange point af i starten af sæsonen, at vi er pisket til at få 3 point på kontoen stort set hver gang fremover.

Tidligere i tråden er det blevet nævnt at MW skal have ros for at gå efter det ene point i går. Det mener jeg er helt forfejlet. I dag og i går var stemningen her mest positiv, men får vi kun 1 point i næste kamp mod Lyngby, så er vi på katastrofekurs igen.

Vi skal i de næste kampe gerne have 10 point for at være nogenlunde med efter halvdelen af grundspillet. I det lys er 2 missede point mod en absolut spiselig modstander der i det sidste kvarter kun spillede med 10 mand et problem - uanset at der var rigtig mange opløftende momenter i spillet.

De næste fire kampe er Lyngby og Helsingør hjemme, samt FCM og Randers ude. Set i lyset af at vi ikke har fået hul på målscoringen endnu, samt at vi er ramt af massive skadesproblemer, så er det altså en kæmpe udfordring.
Jeg synes ikke, vi er piskede til at få 3 point hver gang, fordi vi har brændt point af i starten af sæsonen. Jo, i det store billede i forhold til holdets målsætning, men det er ikke realistisk at tro, at man bare lige kan kompensere for manglende point i de første runder ved at få ekstra mange point efterfølgende. Fodbold er ikke et regnestykke, og man er nødt til at kigge på de enkelte kampe.

For AaB i vores situation lige nu er 1 point på udebane imod rækkens bedste hjemmehold altså godkendt. Især med de skader vi har pt. Også selvom vi godt kunne være løbet med de 3 point. Du har til gengæld ret i, at Lyngby-kampen SKAL give 3 point. Det er en helt rimelig og realistisk forventning.

Jeg glæder mig i øvrigt helt vildt over, at vi er ubesejrede i 7 kampe og altså er blevet rigtigt svære at score imod.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2017, 12:28

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
andreasaab89 skrev:Iøvrigt mangler vi at møde nummer pt 3, 11, 12 og 14 før
Vi har mødt alle hold . Så jeg syntes egentlig programmet er overkommeligt inden vi kan gøre status
Ikke utænkeligt vi er i, eller meget tæt på, top-6 efter de kampe...men huha vi kommer til at mangle Safranko. Jeg har svært ved at se, hvad vores plan B er, med mindre altså Wieghorst og det øvrige træner-team faktisk mener det seriøst med at bruge Sylvestr. Og det er en plan B, jeg har svært ved at tro en hel masse på. Vi skal heller ikke tilbage til eksperimenterne med Risgård i angrebet. Hvem så? Rolim?
Altså... selvom vi spillede en fin kamp, og det var svært at sætte noget på præstationen, så fik vi altså igen kun 1 point. Vi er altså stort set pisket til at vinde nogle kampe, der er ikke råd til en eneste off-day.
Jeg ved ikke, hvem du mener, havde en offday mod Brøndby - hvis det altså er det, du mener? Eller tænker du fremadrettet?
Jeg tænker (mest) fremadrettet.
Vi har brændt så mange point af i starten af sæsonen, at vi er pisket til at få 3 point på kontoen stort set hver gang fremover.

Tidligere i tråden er det blevet nævnt at MW skal have ros for at gå efter det ene point i går. Det mener jeg er helt forfejlet. I dag og i går var stemningen her mest positiv, men får vi kun 1 point i næste kamp mod Lyngby, så er vi på katastrofekurs igen.

Vi skal i de næste kampe gerne have 10 point for at være nogenlunde med efter halvdelen af grundspillet. I det lys er 2 missede point mod en absolut spiselig modstander der i det sidste kvarter kun spillede med 10 mand et problem - uanset at der var rigtig mange opløftende momenter i spillet.

De næste fire kampe er Lyngby og Helsingør hjemme, samt FCM og Randers ude. Set i lyset af at vi ikke har fået hul på målscoringen endnu, samt at vi er ramt af massive skadesproblemer, så er det altså en kæmpe udfordring.
Hvis AGF ikke vinder i aften, så er vi fire (4) point fra målsætningen, med 18 kampe igen af grundspillet. Vores spil bliver bedre og bedre, og de nye spillere er ikke engang oppe på 100%. Vi mødte i går et hold der havde vundet alle hjemmebanekampe, og havde banket mål ind på hjemmebane, og bl.a. vundet over FCK. Ja, vi spillede mod ti mand til sidst, men vi var også pumpet for kræfter, alle andre stedet end forsvaret. Jeg under bestemt Wieghorst noget ros, og jeg har meget svært ved at se det at et nederlag er en hypotetisk mulighed i næste runder underminerer den ros. Brøndby blev spillet lige efter bogen, og MW tog en stor chance ved at sadle om. Det var modigt, og det var klogt set.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Maglau » 18. sep 2017, 12:35

Jeg synes det er forkert at sige vi ikke gik efter de 3 point - ja vores udgangspunkt med 5 forsvarsspillere var mere defensivt end normalt, men når vi erobrede bolden og spillede den frem i banen var der mange spillere med. Det samme når vi mistede den i vores angrebszone pressede vi hårdt på for at generobre.

At forvente at vi de ti sidste minutter kaster alt taktik over bord for at jagte et mål er i mine naivt. Vi har hele kampen kørt et stramt taktisk spil i en uvant formation og en pludselig om strukturering for at jagte er som jeg ser det farligt, derfor er jeg glad for vi spillede som gjorde. Var BiF manden blevet udvist tidligere ville jeg forvente at vi brugte 10 min til at spille os ind i den nye rolle for derefter at være mere offensiv de sidste 15/20 min. Men 10 min er for lidt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamen » 18. sep 2017, 12:55

Buzz Killington skrev: Hvis AGF ikke vinder i aften, så er vi fire (4) point fra målsætningen, med 18 kampe igen af grundspillet. Vores spil bliver bedre og bedre, og de nye spillere er ikke engang oppe på 100%. Vi mødte i går et hold der havde vundet alle hjemmebanekampe, og havde banket mål ind på hjemmebane, og bl.a. vundet over FCK. Ja, vi spillede mod ti mand til sidst, men vi var også pumpet for kræfter, alle andre stedet end forsvaret. Jeg under bestemt Wieghorst noget ros, og jeg har meget svært ved at se det at et nederlag er en hypotetisk mulighed i næste runder underminerer den ros. Brøndby blev spillet lige efter bogen, og MW tog en stor chance ved at sadle om. Det var modigt, og det var klogt set.
Nu kan man jo vende statistikker og fakta til sin egen fordel.

Vi spillede altså også i går mod et hold, som kun har 1 sejr i de seneste 5, og kun har lavet 3 mål i de 5 kampe.
Vi står stadig kun noteret for 1 sejr efter 9 kampe.
Vi har stadig en udebanestatistik som er en nedrykker værdig - 1 sejr i de seneste 20 udekampe.
Vi har stadig store problemer med at skabe chancer, og score mål.

De statistikker siger ikke alt, men sandheden ligger nok et sted midt imellem. Som Pastorius er inde på, så handler det om at få nogle sejre. Vi kommer ikke i slutspillet af at spille uafgjort.
Klog taktisk kamp af Wieghorst, og formationsændringen gjorde at Brøndby aldrig rigtig fik rum til at spille rundt om os. Flot, flot kamp af centerforsvaret og den centrale midtbane, som i dén grad gjorde en forskel ved at vinde et hav af dueller, andenbolde mm. Det er første gang i lang tid vi rent faktisk har lignet en enhed.
Okore lignede en rigtig "försvarskugge" - fantastisk indsats. Også plusser til hans makkere - Blåbjerg bliver dog aldrig gode venner med bolden og havde nogle helt håbløse afleveringer. KP med en flot gennemført kamp, stærk i duellerne og med mange gode beslutninger.
Det må også give lidt stof til eftertanke til træneren. Pt. ligger sorteper på midtbanen hos de to spillere med dårligste/langsomste boldomgang (MC og Würtz). Lesniak er sikker mand - endnu engang et enormt løbearbejde, og hans dynamik har givet en helt ny dimension til vores spil. Ros til Gaarde for den signing!

Og Rinne, don't get me started - sublim ro over ham og mange gode beslutninger. Hans reflekser er på Jimmy Nielsen-niveau - er spændt på at se hvordan han udvikler sig over en længere periode.

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af STE » 18. sep 2017, 13:24

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Hvis AGF ikke vinder i aften, så er vi fire (4) point fra målsætningen, med 18 kampe igen af grundspillet. Vores spil bliver bedre og bedre, og de nye spillere er ikke engang oppe på 100%. Vi mødte i går et hold der havde vundet alle hjemmebanekampe, og havde banket mål ind på hjemmebane, og bl.a. vundet over FCK. Ja, vi spillede mod ti mand til sidst, men vi var også pumpet for kræfter, alle andre stedet end forsvaret. Jeg under bestemt Wieghorst noget ros, og jeg har meget svært ved at se det at et nederlag er en hypotetisk mulighed i næste runder underminerer den ros. Brøndby blev spillet lige efter bogen, og MW tog en stor chance ved at sadle om. Det var modigt, og det var klogt set.
Nu kan man jo vende statistikker og fakta til sin egen fordel.

Vi spillede altså også i går mod et hold, som kun har 1 sejr i de seneste 5, og kun har lavet 3 mål i de 5 kampe.
Vi står stadig kun noteret for 1 sejr efter 9 kampe.
Vi har stadig en udebanestatistik som er en nedrykker værdig - 1 sejr i de seneste 20 udekampe.
Vi har stadig store problemer med at skabe chancer, og score mål.

De statistikker siger ikke alt, men sandheden ligger nok et sted midt imellem. Som Pastorius er inde på, så handler det om at få nogle sejre. Vi kommer ikke i slutspillet af at spille uafgjort.
Klog taktisk kamp af Wieghorst, og formationsændringen gjorde at Brøndby aldrig rigtig fik rum til at spille rundt om os. Flot, flot kamp af centerforsvaret og den centrale midtbane, som i dén grad gjorde en forskel ved at vinde et hav af dueller, andenbolde mm. Det er første gang i lang tid vi rent faktisk har lignet en enhed.
Okore lignede en rigtig "försvarskugge" - fantastisk indsats. Også plusser til hans makkere - Blåbjerg bliver dog aldrig gode venner med bolden og havde nogle helt håbløse afleveringer. KP med en flot gennemført kamp, stærk i duellerne og med mange gode beslutninger.
Det må også give lidt stof til eftertanke til træneren. Pt. ligger sorteper på midtbanen hos de to spillere med dårligste/langsomste boldomgang (MC og Würtz). Lesniak er sikker mand - endnu engang et enormt løbearbejde, og hans dynamik har givet en helt ny dimension til vores spil. Ros til Gaarde for den signing!

Og Rinne, don't get me started - sublim ro over ham og mange gode beslutninger. Hans reflekser er på Jimmy Nielsen-niveau - er spændt på at se hvordan han udvikler sig over en længere periode.
Statistik har bare den ulempe (uanset hvordan man vinkler det), at tal aldrig kan rumme de nuancer, der er i et vanvittigt spil som fodbold. Hvem var modstanderne? Hvilke spillere havde vi til rådighed? Hvilken træner havde vi? osv.

Fodbold er et øjebliksbillede. Derfor hæfter jeg mig meget mere ved, at vi stadig har svært ved at skabe chancer, som du også skriver, end at vi har 1 sejt i 20 udekampe. Dét er interessant. Og så er jeg i øvrigt enig med dig i alle dine betragtninger om kampen i går.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2017, 14:28

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Hvis AGF ikke vinder i aften, så er vi fire (4) point fra målsætningen, med 18 kampe igen af grundspillet. Vores spil bliver bedre og bedre, og de nye spillere er ikke engang oppe på 100%. Vi mødte i går et hold der havde vundet alle hjemmebanekampe, og havde banket mål ind på hjemmebane, og bl.a. vundet over FCK. Ja, vi spillede mod ti mand til sidst, men vi var også pumpet for kræfter, alle andre stedet end forsvaret. Jeg under bestemt Wieghorst noget ros, og jeg har meget svært ved at se det at et nederlag er en hypotetisk mulighed i næste runder underminerer den ros. Brøndby blev spillet lige efter bogen, og MW tog en stor chance ved at sadle om. Det var modigt, og det var klogt set.
Nu kan man jo vende statistikker og fakta til sin egen fordel.

Vi spillede altså også i går mod et hold, som kun har 1 sejr i de seneste 5, og kun har lavet 3 mål i de 5 kampe.
Vi står stadig kun noteret for 1 sejr efter 9 kampe.
Vi har stadig en udebanestatistik som er en nedrykker værdig - 1 sejr i de seneste 20 udekampe.
Vi har stadig store problemer med at skabe chancer, og score mål.

De statistikker siger ikke alt, men sandheden ligger nok et sted midt imellem. Som Pastorius er inde på, så handler det om at få nogle sejre. Vi kommer ikke i slutspillet af at spille uafgjort.
Klog taktisk kamp af Wieghorst, og formationsændringen gjorde at Brøndby aldrig rigtig fik rum til at spille rundt om os. Flot, flot kamp af centerforsvaret og den centrale midtbane, som i dén grad gjorde en forskel ved at vinde et hav af dueller, andenbolde mm. Det er første gang i lang tid vi rent faktisk har lignet en enhed.
Okore lignede en rigtig "försvarskugge" - fantastisk indsats. Også plusser til hans makkere - Blåbjerg bliver dog aldrig gode venner med bolden og havde nogle helt håbløse afleveringer. KP med en flot gennemført kamp, stærk i duellerne og med mange gode beslutninger.
Det må også give lidt stof til eftertanke til træneren. Pt. ligger sorteper på midtbanen hos de to spillere med dårligste/langsomste boldomgang (MC og Würtz). Lesniak er sikker mand - endnu engang et enormt løbearbejde, og hans dynamik har givet en helt ny dimension til vores spil. Ros til Gaarde for den signing!

Og Rinne, don't get me started - sublim ro over ham og mange gode beslutninger. Hans reflekser er på Jimmy Nielsen-niveau - er spændt på at se hvordan han udvikler sig over en længere periode.
Apropos det med at vende det til egen fordel. Det bliver altså en kende for tendentiøst for mig når du ligefrem tager kampen i går med i din analyse af Brøndby's styrke i forhold til vores præstation i går. Den skal naturligvis ikke tælles med, da det er den præstation vi forsøger at sætte i perspektiv. Hvis vi tager Brøndby's fem foregående kampe, før kampen i går, så har de to hjemmekampe, inkl. en mod FCK, som de begge har vundet. Det vidner stadig om et Brøndbyhold der er godt kørende på hjemmebane, og i det lys af vores uafgjorte resultat fint. Brøndby har været svingende i år, men på hjemmebane har de været gode.

Derefter ændrer du pludselig præmissen for formbarometeret arbitrært, hvor Brøndby's styrke skulle måles ud fra de sidste fem kampe, så skal vores styrke måles ud fra de sidste ni kampe. Hvorfor dog nu det? Mener du fem kampe er nødvendigt for at fastsætte kampformen, eller mener du ni kampe er er nødvendigt? Derudover kan også diskutere om Viborgkampen var en sejr eller en uafgjort. Hvis vi tæller den med, og udelukkende ser på de sidste fem kampe (inklusiv BIF-kampen), så har vi tre uafgjorte og to sejre.*** Selv hvis den ikke skal tælles med, så er det en del af nuanceringen af vores kampform, at vi var i stand til at score en bunke mål. Det giver håb for fremtiden.

Så ja, vi kan blive enige om at statistik kan misbruges, det demonstrerer du fint, selvom jeg tvivler på det var hensigten.

Hvis vi ser bort fra statistikken, så kan vi alligevel blive enige om at vi stadig ikke er der hvor vi skal være, at vi har problemer med at skabe chancer og score. Men det var jo slet ikke min pointe. Min point var at vi bliver bedre og bedre, og at det var en flot præstation mod Brøndby, også selvom vi ikke fik tre point.


***BIF-AaB kampen tælles med når vi skal vurdere vores kampform i dag, mens Brøndby's kampform kun er relevant for vurderingen af vores præstation i går, og derfor ikke skal tælles med når vi vurderer dem. Bare i tilfældet af nogen misforstår det åbenlyse
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af troelsh » 18. sep 2017, 14:37

Kakeeto har med sine præstationer udentvivl spillet sig tættere på holdet, men hvem der kommer til at spille på den centrale midtbane når alle er klar er stadig uvist i mine øjne.
Lesniak må være den mest sikre, han kan løbe solen sort og hans afleveringer sidder som perler på en snor, han minder egentlig om hans landsmand Lobotka, og han har potentiale til at blive ligeså god. Han mangler stadig lidt i duellerne men her kan han lære lidt af Würtz.

Umiddelbart hælder jeg til Risgård som makker til Lesniak, det bliver simpelthen for defensivt og langsomt med både Würtz og MC, og vores helt store problem lige nu er at have fart nok i spillet og skabe chancer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2017, 15:07

troelsh skrev:Kakeeto har med sine præstationer udentvivl spillet sig tættere på holdet, men hvem der kommer til at spille på den centrale midtbane når alle er klar er stadig uvist i mine øjne.
Lesniak må være den mest sikre, han kan løbe solen sort og hans afleveringer sidder som perler på en snor, han minder egentlig om hans landsmand Lobotka, og han har potentiale til at blive ligeså god. Han mangler stadig lidt i duellerne men her kan han lære lidt af Würtz.

Umiddelbart hælder jeg til Risgård som makker til Lesniak, det bliver simpelthen for defensivt og langsomt med både Würtz og MC, og vores helt store problem lige nu er at have fart nok i spillet og skabe chancer.
Det der er godt ved MW (de konkrete beslutninger er jeg stadig ikke ret enig med ham i) er at han virker til at have et klart hierarki for hvem han vælger i hvilke situationer. Det bliver en smule mindre klart af alle de tvungne udskiftninger vi har haft, men alligevel. Det der med større taktiske ændringer tror jeg ikke vi skal forvente fra gang til gang. I opstarten har vi trænet både 4-4-2 og 3-5-2, så det er hvad vi kan forvente vi stiller i, afhængig af modstander. Vi skal ikke forvente en eller anden eksperimentel opstilling der har set god ud i managerspil (som vores tidligere træner kunne have fundet på).
Han kommer nok heller ikke til - ud af det blå - at sætte en mand på andre positioner end dem han har set dem spille i træningskampe. Altså ingen midtforsvarer, der pludselig bliver midtbanespiller, fordi han ikke stoler på de folk der er tilbage til at dække en plads.

På defensiv midt, tror jeg - når vi har alle klar - det hedder:
Lesniak, Würtz, MC og først derefter kigger han på om han skal bruge Kaketo, Risgaard eller Abildgård som den sidste.

Jeg tror der skal flere sammenhængende gode eller dårlige indsatser til, før der bliver vendt op og ned på det billede - og det er en positiv ting. Det giver stabilitet og ro i hierarkiet, og særligt det sidste er nødvendigt efter en periode med alt for mange udskiftning og generelle ændringer omkring trup og spillestil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af BoT » 18. sep 2017, 15:10

Ingen kan være uenig i, at vi har brug for mange sejre, for at nå vores målsætning - eller være uenig i, at vi rent pointmæssigt halter gevaldigt det seneste år.

Men sidstnævnte kan MW og holdet jo ikke ændre på. Og hvordan ændrer man så på førstnævnte? Jeg jeg synes faktisk, at man er rigtig godt i gang med at gøre netop det. I en situation, hvor vi døjer med at score mål, er opskriften bestemt ikke at spille med hovedet under armen og lave storsatsninger rent offensivt. I krisesituationer er vejen ud p den lange bane næsten altid at starte nedefra. Gøre holdet til en robust enhed, der er meget svære at score i mod. På den måde undgår man typisk de nederlag, der VIRKELIG vækker krisestemningen i medier, blandt fans og hos spillerne.

I går får vi rigtigt nok igen "kun" det ene point, men spillerne oplever at have fuld kontrol på en svær udebane, de oplever igen IKKE at tabe, og man kan jo tydeligt se, at de faktisk begynder at præstere på det niveau, man med rette kan forvente.

Og nå de ting er på plads, kan man lige så stille bygge på - og så er jeg sikker på, at sejrene også vil komme - både i nær fremtid og på langt sigt.

Prøv at se på en spiller som Pohl - der har fået massive tæsk for sine afbrændere. Alligevel går han i går ud og leverer en absolut fremragende indsats. Konstant knoklende. Skaber kæmpe chance til både Flores og Safranko og trækker det gule kort til finnen til sidst. Han er altså et mareridt at spille over for.

Jeg er optimist!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Halil » 18. sep 2017, 15:37

BoT skrev:Ingen kan være uenig i, at vi har brug for mange sejre, for at nå vores målsætning - eller være uenig i, at vi rent pointmæssigt halter gevaldigt det seneste år.

Men sidstnævnte kan MW og holdet jo ikke ændre på. Og hvordan ændrer man så på førstnævnte? Jeg jeg synes faktisk, at man er rigtig godt i gang med at gøre netop det. I en situation, hvor vi døjer med at score mål, er opskriften bestemt ikke at spille med hovedet under armen og lave storsatsninger rent offensivt. I krisesituationer er vejen ud p den lange bane næsten altid at starte nedefra. Gøre holdet til en robust enhed, der er meget svære at score i mod. På den måde undgår man typisk de nederlag, der VIRKELIG vækker krisestemningen i medier, blandt fans og hos spillerne.

I går får vi rigtigt nok igen "kun" det ene point, men spillerne oplever at have fuld kontrol på en svær udebane, de oplever igen IKKE at tabe, og man kan jo tydeligt se, at de faktisk begynder at præstere på det niveau, man med rette kan forvente.

Og nå de ting er på plads, kan man lige så stille bygge på - og så er jeg sikker på, at sejrene også vil komme - både i nær fremtid og på langt sigt.

Prøv at se på en spiller som Pohl - der har fået massive tæsk for sine afbrændere. Alligevel går han i går ud og leverer en absolut fremragende indsats. Konstant knoklende. Skaber kæmpe chance til både Flores og Safranko og trækker det gule kort til finnen til sidst. Han er altså et mareridt at spille over for.

Jeg er optimist!
Muligvis det mest fornuftige indlæg jeg nogensinde har set fra debatside-BoT.

Maje enig!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2017, 15:46

BoT skrev:Ingen kan være uenig i, at vi har brug for mange sejre, for at nå vores målsætning - eller være uenig i, at vi rent pointmæssigt halter gevaldigt det seneste år.

Men sidstnævnte kan MW og holdet jo ikke ændre på. Og hvordan ændrer man så på førstnævnte? Jeg jeg synes faktisk, at man er rigtig godt i gang med at gøre netop det. I en situation, hvor vi døjer med at score mål, er opskriften bestemt ikke at spille med hovedet under armen og lave storsatsninger rent offensivt. I krisesituationer er vejen ud p den lange bane næsten altid at starte nedefra. Gøre holdet til en robust enhed, der er meget svære at score i mod. På den måde undgår man typisk de nederlag, der VIRKELIG vækker krisestemningen i medier, blandt fans og hos spillerne.

I går får vi rigtigt nok igen "kun" det ene point, men spillerne oplever at have fuld kontrol på en svær udebane, de oplever igen IKKE at tabe, og man kan jo tydeligt se, at de faktisk begynder at præstere på det niveau, man med rette kan forvente.

Og nå de ting er på plads, kan man lige så stille bygge på - og så er jeg sikker på, at sejrene også vil komme - både i nær fremtid og på langt sigt.

Prøv at se på en spiller som Pohl - der har fået massive tæsk for sine afbrændere. Alligevel går han i går ud og leverer en absolut fremragende indsats. Konstant knoklende. Skaber kæmpe chance til både Flores og Safranko og trækker det gule kort til finnen til sidst. Han er altså et mareridt at spille over for.

Jeg er optimist!
Fuldstændig enig! Pohl er en fantastisk spiller selvom han stadig er lidt usleben. Det kommer - det er jeg slet slet ikke i tvivl om. Bare det, at han fortsætter på trods af alle de brændte chancer. Skal vi have flere angribere er det ikke for at erstatte Pohl, men fordi vi kan finde en god makker der supplerer ham og det har vi muligvis allerede i Safranko.

Derudover er jeg altså positiv over en spiller som Kasper P jeg ellers har haft det mega svært med. Han har stabiliseret sit spil og derudover lagde jeg mærke til hans kropssprog og udstråling på banen igår. Der er altså virkelig en spiller jeg tror der kan træde i karakter og blive en leder, hvis han finder et stabilt højt niveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamen » 18. sep 2017, 15:47

Buzz Killington skrev: Apropos det med at vende det til egen fordel. Det bliver altså en kende for tendentiøst for mig når du ligefrem tager kampen i går med i din analyse af Brøndby's styrke i forhold til vores præstation i går. Den skal naturligvis ikke tælles med, da det er den præstation vi forsøger at sætte i perspektiv. Hvis vi tager Brøndby's fem foregående kampe, før kampen i går, så har de to hjemmekampe, inkl. en mod FCK, som de begge har vundet. Det vidner stadig om et Brøndbyhold der er godt kørende på hjemmebane, og i det lys af vores uafgjorte resultat fint. Brøndby har været svingende i år, men på hjemmebane har de været gode.

Derefter ændrer du pludselig præmissen for formbarometeret arbitrært, hvor Brøndby's styrke skulle måles ud fra de sidste fem kampe, så skal vores styrke måles ud fra de sidste ni kampe. Hvorfor dog nu det? Mener du fem kampe er nødvendigt for at fastsætte kampformen, eller mener du ni kampe er er nødvendigt? Derudover kan også diskutere om Viborgkampen var en sejr eller en uafgjort. Hvis vi tæller den med, og udelukkende ser på de sidste fem kampe (inklusiv BIF-kampen), så har vi tre uafgjorte og to sejre.*** Selv hvis den ikke skal tælles med, så er det en del af nuanceringen af vores kampform, at vi var i stand til at score en bunke mål. Det giver håb for fremtiden.

Så ja, vi kan blive enige om at statistik kan misbruges, det demonstrerer du fint, selvom jeg tvivler på det var hensigten.

Hvis vi ser bort fra statistikken, så kan vi alligevel blive enige om at vi stadig ikke er der hvor vi skal være, at vi har problemer med at skabe chancer og score. Men det var jo slet ikke min pointe. Min point var at vi bliver bedre og bedre, og at det var en flot præstation mod Brøndby, også selvom vi ikke fik tre point.
Ja, det var da bestemt et fin præstation mod et formsvagt Brøndby-hold, som er milevidt fra det niveau de havde da de mødte FCK og slog dem 1-0 hjemme.
Apropos det med niveau, så forsøgte du og mange andre også at tale vores uafgjorte mod FCK op til noget overnaturligt, selvom det efterfølgende viste sig at de var på et langt lavere niveau end vi har set dem før, hvor hold som Hobro og Horsens også sagtens kunne spille mere end lige op mod dem i ellers så frygtede Parken. I de efterfølgende kampe så vi så også, at der ikke var nogen grund til at tage den kamp for mere end den var, for vi var pivringe defensivt i de to efterfølgende kampe. Den sagde med andre ord ikke særligt meget om vores spillemæssige niveau, blot at vi mødte et rigtig dårligt FCK-hold.

Så selvfølgelig er man da nødt til at tage selve kampen i går med - vi efterrationaliserer jo i denne tråd. Og Brøndby viste sig nøjagtig ligeså dårlige og lidt fantasifulde som i de seneste kampe.

Hvad angår dine bemærkninger omkring vores form... Det er jo ikke fordi vores spil, evne til at skabe chancer eller få point har ændret sig synderligt over de sidste 18-20 kampe. Vi er blevet lidt bedre spillemæssigt med de nye spilleres ankomst, men det er ikke noget man har kunnet identificere i stillingen.
Brøndby er til gengæld blive længder ringere (særligt offensivt) end i de indledende kampe mod FCM, FCN, Lyngby og FCK hvor de spillede til at lave 15-20 mål i de kampe alene. De nøjedes så med at lave 12.

Jeg tror ikke nogen er uenige i din pointe om at vi er blevet bedre.
Men i dit indlæg skrev du, at vi er 4 point fra målsætningen med 18 kampe tilbage. Hvis vi kun henter 3 point hver 9. kamp, så er det slutspil stadig ret langt væk.
Derfor var mit argument, at før det udmønter sig i sejre så er det tåbeligt at snakke slutspil. Vi skal forløses offensivt, før vi bør tale slutspil, og i den ende af banen er vi i store træk stadig ligeså dårlige og ineffektive som vi har været det seneste halvandet år. Vi laver stadig for få mål, og har for svært ved at skabe chancer. Du gjorde selv de ni kampe til en del af din argumentation, ved at skrive at Brøndby havde vundet alle hjemmebanekampe og havde banket mål ind på hjemmebane - ja, bevares, men det var da de formmæssigt var et helt andet sted.

Nå. Videre.

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamen » 18. sep 2017, 15:51

BoT skrev:
Prøv at se på en spiller som Pohl - der har fået massive tæsk for sine afbrændere. Alligevel går han i går ud og leverer en absolut fremragende indsats. Konstant knoklende. Skaber kæmpe chance til både Flores og Safranko og trækker det gule kort til finnen til sidst. Han er altså et mareridt at spille over for.

Jeg er optimist!
Det kan vi sagtens blive enige om. Det ændrer bare ikke på at han som eneangriber ikke har lavet mål. Det kan man så passende tilskrive træneren, eller at man har undervurderet vores angrebssituation. Han har nogle kompetencer, som vi ser sjældent i AaB, men desværre også en evne til ikke at kunne score (som eneangriber). Får han det med, så mener jeg hans potentiale er større end f.eks. det vi så hos Helenius. En mand, der jo helt modsat da han kom op fra ungdomsrækkerne var en sublim afslutter.
Jeg mener at vi allerede har set at det er en kæmpe fejl, at han ikke har haft en angrebsmakker før - presset har været alt for stort på ham.

Pohl skal fortsat have spilletid, og så må vi få hentet kreatøren eller klasseangriberen til vinter. Det er noget af det eneste dette hold mangler.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af BoT » 18. sep 2017, 16:52

Gamen skrev:
BoT skrev:
Prøv at se på en spiller som Pohl - der har fået massive tæsk for sine afbrændere. Alligevel går han i går ud og leverer en absolut fremragende indsats. Konstant knoklende. Skaber kæmpe chance til både Flores og Safranko og trækker det gule kort til finnen til sidst. Han er altså et mareridt at spille over for.

Jeg er optimist!
Det kan vi sagtens blive enige om. Det ændrer bare ikke på at han som eneangriber ikke har lavet mål. Det kan man så passende tilskrive træneren, eller at man har undervurderet vores angrebssituation. Han har nogle kompetencer, som vi ser sjældent i AaB, men desværre også en evne til ikke at kunne score (som eneangriber). Får han det med, så mener jeg hans potentiale er større end f.eks. det vi så hos Helenius. En mand, der jo helt modsat da han kom op fra ungdomsrækkerne var en sublim afslutter.
Jeg mener at vi allerede har set at det er en kæmpe fejl, at han ikke har haft en angrebsmakker før - presset har været alt for stort på ham.

Pohl skal fortsat have spilletid, og så må vi få hentet kreatøren eller klasseangriberen til vinter. Det er noget af det eneste dette hold mangler.
Nej, Pohl ender aldrig som ligatopscorer, det er jeg enig i. Til gengæld kan han godt ende som assist-konge. For det er godt nok få andre spillere, jeg har set være så gode til at skabe chancer ud af meget lidt.
Jeg tror også, at det er grunden til, at vi nu konsekvent spiller med to angribere. Wieghorst har indset, at Pohl alene på toppen hverken er godt for holdet eller for Pohl. Han skal have lov til at tonse rundt over hele banen og stersse forsvarsspillerne - ikke kun storme ind i feltet til afslutning. Så må vi se, om Safranko er den afslutter, vi mangler - indtil nu ser han mere ud til at være en opspilsstation, og så mangler vi nok stadig noget koldblodighed i feltet.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Legum Magister » 18. sep 2017, 17:03

Jeg kan uden tøven erklære, at jeg er fuldt ud tilfreds med indsatsen mod BIF. Det eneste der manglede var et mål; men med tanke på den krise, som AaB har været i - og som nogle her på sitet og i medierne ynder at svælge i og derfor taler op og op og op - ja, så vil AaB altså meget sjældent være forud for en udekamp mod BIF være uvillige til at "sælge" den for et point.

Wieghorst havde, efter min opfattelse, lagt den rigtige taktik, og BIF's offensiv blev lukket ned på en ganske overbevisende måde. At medierne så vælger at tolke dette som et udslag af BIF's svaghed, og ser det som led i en længere spillemæssig krise, har jeg faktisk kun et skuldertræk til overs for.
BIF har ganske rigtigt ikke fået mange sejre på det seneste; men det skyldes mere end noget andet, at modstanderne for længst har læst Zorningers koncept og at BIF's angribere i øjeblikket ikke har mere tur i den end AaB's.

Af de modstandere BIF har haft siden sejren over FCK (de andre kampe var RFC ude 0-0 - AGF ude 2-0 - Horsens hjemme 2-0 og OB ude 1-1), mener jeg faktisk at AaB har spillet bedst. Mod RFC burde BIF have vundet, mod AGF skød BIF sig selv i foden med en nødbremse til rødt og var trods det dominerende, mod Horsens var man bedre end den beskedne sejr tilsiger og mod OB dominerede man mod et hold, der - ganske vist en mand i undertal - kæmpede en vis legmesdel ud af bukserne. AaB har været den modstander, der bedst har holdt BIF væk fra chancer, og det i en kamp, hvor såvel Würtz som Risgaard var fraværende. BIF havde bolden mest; men i modsætning til kampene mod RFC, AGF, Horsens og OB, var det ikke ineffektivitet foran mål, der var BIF's problem. I kampen i går blev BIF mødt af et kompakt og løbevilligt hold, der lukkede af højt i banen og tvang BIF til at trille sidelæns og bagud. Den slags boldbesiddelse vil jeg til enhver tid være villig til at lade en, på papiret stærkere, modstander have.

Nu håber jeg blot, at Safranko ikke får en længere pause, for der er perspektiver i hans makkerskab med Pohl.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2017, 17:04

BoT skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev:
Prøv at se på en spiller som Pohl - der har fået massive tæsk for sine afbrændere. Alligevel går han i går ud og leverer en absolut fremragende indsats. Konstant knoklende. Skaber kæmpe chance til både Flores og Safranko og trækker det gule kort til finnen til sidst. Han er altså et mareridt at spille over for.

Jeg er optimist!
Det kan vi sagtens blive enige om. Det ændrer bare ikke på at han som eneangriber ikke har lavet mål. Det kan man så passende tilskrive træneren, eller at man har undervurderet vores angrebssituation. Han har nogle kompetencer, som vi ser sjældent i AaB, men desværre også en evne til ikke at kunne score (som eneangriber). Får han det med, så mener jeg hans potentiale er større end f.eks. det vi så hos Helenius. En mand, der jo helt modsat da han kom op fra ungdomsrækkerne var en sublim afslutter.
Jeg mener at vi allerede har set at det er en kæmpe fejl, at han ikke har haft en angrebsmakker før - presset har været alt for stort på ham.

Pohl skal fortsat have spilletid, og så må vi få hentet kreatøren eller klasseangriberen til vinter. Det er noget af det eneste dette hold mangler.
Nej, Pohl ender aldrig som ligatopscorer, det er jeg enig i. Til gengæld kan han godt ende som assist-konge. For det er godt nok få andre spillere, jeg har set være så gode til at skabe chancer ud af meget lidt.
Jeg tror også, at det er grunden til, at vi nu konsekvent spiller med to angribere. Wieghorst har indset, at Pohl alene på toppen hverken er godt for holdet eller for Pohl. Han skal have lov til at tonse rundt over hele banen og stersse forsvarsspillerne - ikke kun storme ind i feltet til afslutning. Så må vi se, om Safranko er den afslutter, vi mangler - indtil nu ser han mere ud til at være en opspilsstation, og så mangler vi nok stadig noget koldblodighed i feltet.
Hvorfor skulle det ikke kunne komme med Pohls målscoring? Først og fremmest imponerer hans måde at arbejde mig på helt vildt og derfor tror jeg på, at han også kan flytte sig som afslutter. Dernæst er myten om et afslutter-gen altså kraftig overdrevet. Mark Strudal som vel er kongerigets bedste angrebstræner har flere gange udtalt, at det ikke handler om et målscorer-gen, men om at træne afslutninger rigtigt og træne afslutningssituationerne igen og igen. Havde Pohl nu været en duk-nakket Ronnie Schwartz type er jeg ikke sikker på der kunne flyttes så meget, men med den arbejdsmoral tror jeg på han kan flytte sig. Derudover kan det for en ung spiller gør alverdens til forskel bare det at komme i gang med at score i åbent spil.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 17:21

Efter at have genset kampen må man sige om Kakeetos indsats, at hans vigtigste bidrag var den uden bold (ja godaw mand økseskaft, vi havde jo næsten heller ikke bolden, men alligevel...). Meget disciplineret omkring at ligge foran centerforsvaret og skærme af for afleveringer. Når han endelig fik bolden virkede han meget kølig, og ledte hurtigt efter en afleveringsmulighed frem i banen. Dem var der så ofte ikke så mange af.

Pallesen med endnu en fin indsats, og helt uundværlig i vores offensiv.

Blåbjerg med en lille håndfuld mærkelige clearinger, hvor bolden røg alle mulige steder hen, som ingen vist kunne forudse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2017, 17:32

Christian Nørgaards kommentar om, at AaB jublede over det ene point er for mig noget forunderligt. Jeg var ikke på stadion, men var enormt frustreret og faktisk også skuffet over, at det kun blev til 1 point.

Oplevede ikke på nogen måde at vi parkerede bussen eller var svineheldigt.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2017, 17:36

FlæskeFrank skrev:Christian Nørgaards kommentar om, at AaB jublede over det ene point er for mig noget forunderligt. Jeg var ikke på stadion, men var enormt frustreret og faktisk også skuffet over, at det kun blev til 1 point.

Oplevede ikke på nogen måde at vi parkerede bussen eller var svineheldigt.
Det høree med til den historie man fortæller hinanden.i Brøndby kredse. Nemlig at modstanderen næsten hellere vil slå Brøndby end at blive mestre. Det bliver så sådan noget "det må man bare tage med, når man spiller i en klub som Brøndby".
Det er altsammen et spørgsmål om selvforståelse
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar