Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Munken83 » 17. sep 2017, 20:27

Kokkefar skrev:Stort minus hvis vi må undvære Safranko i 3-4 uger. Han er lige præcis den mand vi har manglet på toppen.
Enig - synes ham og Pohl har fået et rigtig godt samarbejde.

Som kommentatorerne sagde, så kan de 2 gå hen og blive en giftig duo, når først de er spillet ordentlig sammen :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2017, 20:29

andreasaab89 skrev:Rinne ligner et scoop af gaarde

Er langt mere tryg ved ham end jeg var ved Larsen
Det er den målmand i AaB historien der udstråler mest ro - med forbehold for at jeg ikke kan huske tilbage til tiden før Harbo.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af astonvilla » 17. sep 2017, 20:38

Jeg har været en del efter Pallesen tidligere. Men han gjorde det også rigtig godt i dag. Lissom alle andre + MW.
Okore - forestille sig ham 3 måneder skadefri. Monster!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af astonvilla » 17. sep 2017, 20:39

Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. sep 2017, 20:40

Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Rinne ligner et scoop af gaarde

Er langt mere tryg ved ham end jeg var ved Larsen
Det er den målmand i AaB historien der udstråler mest ro - med forbehold for at jeg ikke kan huske tilbage til tiden før Harbo.
Var der en før Harbo? :o
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 17. sep 2017, 21:01

Jeg ved ikke rigtigt, på den ene side spillede vi en rigtig god defensiv kamp men alligevel ærgrer jeg mig over at vi smed to point.
Brøndby havde bolden meget men skabte ikke det store, skulle der have været en vinder var det os der havde fortjent sejren. De store afbrændere af Flores og Safranko blev desværre dyre.
Ellers er rigtig god indsats hvor vi håndterede Brøndbys kaosfodbold godt. Der er plads til spillemæssig forbedring men der tegn på at bedre tider er på vej.

Vi er nu oppe på 4 nulløsninger ud af de hidtidige 9 suppe runder, vi har fået styr på forsvaret men det er også åbenlyst at vi fortsat slider offensivt.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 17. sep 2017, 21:04

astonvilla skrev:Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Sjovt, jeg synes stadig, at Blåbberen er en sindssygt ringe fodboldspiller - også efter i dag.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Kokkefar » 17. sep 2017, 21:04

frederikshavneren skrev:Jeg ved ikke rigtigt, på den ene side spillede vi en rigtig god defensiv kamp men alligevel ærgrer jeg mig over at vi smed to point.
Brøndby havde bolden meget men skabte ikke det store, skulle der have været en vinder var det os der havde fortjent sejren. De store afbrændere af Flores og Safranko blev desværre dyre.
Ellers er rigtig god indsats hvor vi håndterede Brøndbys kaosfodbold godt. Der er plads til spillemæssig forbedring men der tegn på at bedre tider er på vej.

Vi er nu oppe på 4 nulløsninger ud af de hidtidige 9 suppe runder, vi har fået styr på forsvaret men det er også åbenlyst at vi fortsat slider offensivt.
Uden yderligere sammenligning ligner det jo forløbet op til mesterskabet i 14, hvor Kent brugte længe på at stabilisere forsvaret inden det offensive kom på plads.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af strangecap » 17. sep 2017, 21:07

BassogogsVen skrev:
astonvilla skrev:Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Sjovt, jeg synes stadig, at Blåbberen er en sindssygt ringe fodboldspiller - også efter i dag.
Det er han sikkert hvis du prissætter ham med et Messi prisskilt. Come on manden gør det sku godt og ja han.er nok ikke de næste 45 mil der skal på kontoen men han er sku efter min mening en fin spiller for AaB

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af BassogogsVen » 17. sep 2017, 21:13

strangecap skrev:
BassogogsVen skrev:
astonvilla skrev:Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Sjovt, jeg synes stadig, at Blåbberen er en sindssygt ringe fodboldspiller - også efter i dag.
Det er han sikkert hvis du prissætter ham med et Messi prisskilt. Come on manden gør det sku godt og ja han.er nok ikke de næste 45 mil der skal på kontoen men han er sku efter min mening en fin spiller for AaB
Uden, at vi behøver at gå til ekstremer i argumentationen, som du, så mener jeg faktisk, hvad jeg skriver, set med AaB-/superligaøjne. Han er bare ikke ret god, hverken i duelspil eller i spillet fremad banen. OK backup, men som starter er han simpelthen ikke god nok til superligaen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Hovedet » 17. sep 2017, 21:21

Kokkefar skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg ved ikke rigtigt, på den ene side spillede vi en rigtig god defensiv kamp men alligevel ærgrer jeg mig over at vi smed to point.
Brøndby havde bolden meget men skabte ikke det store, skulle der have været en vinder var det os der havde fortjent sejren. De store afbrændere af Flores og Safranko blev desværre dyre.
Ellers er rigtig god indsats hvor vi håndterede Brøndbys kaosfodbold godt. Der er plads til spillemæssig forbedring men der tegn på at bedre tider er på vej.

Vi er nu oppe på 4 nulløsninger ud af de hidtidige 9 suppe runder, vi har fået styr på forsvaret men det er også åbenlyst at vi fortsat slider offensivt.
Uden yderligere sammenligning ligner det jo forløbet op til mesterskabet i 14, hvor Kent brugte længe på at stabilisere forsvaret inden det offensive kom på plads.
Nu mindes jeg jo egentlig ikke, at vi skulle have haft nogen speciel stærk defensiv på noget tidspunkt under Kent. Dengang vandt vi jo kampene på at score en helvedes masse mål og havde så et lidt mere afslappet forhold til, at der røg et par stykker ind i den anden ende. Det er jo netop privilegiet ved at have spillere som Kusk, Thomsen, Spalvis osv. rendende rundt.

Ubesejret i 6 kampe, hvor vi kun har sluppet 2 mål ind, ser jo rigtig godt ud. Det springende spørgsmål er offensiven, for vi skal altså til at vinde nogle kampe, hvis det her skal blive sjovt. Lige i dag er 0-0 et helt fint resultat, men næste gang hjemme mod Lyngby bliver vi måske klogere på, hvor vi står.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af svendpoulsen » 17. sep 2017, 21:26

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Rinne ligner et scoop af gaarde

Er langt mere tryg ved ham end jeg var ved Larsen
Det er den målmand i AaB historien der udstråler mest ro - med forbehold for at jeg ikke kan huske tilbage til tiden før Harbo.
Var der en før Harbo? :o
Karsten Simensen :-) :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 17. sep 2017, 21:33

svendpoulsen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
andreasaab89 skrev:Rinne ligner et scoop af gaarde

Er langt mere tryg ved ham end jeg var ved Larsen
Det er den målmand i AaB historien der udstråler mest ro - med forbehold for at jeg ikke kan huske tilbage til tiden før Harbo.
Var der en før Harbo? :o
Karsten Simensen :-) :-)
Hov ja, så kan jeg sgu huske tilbage til tiden før Harbo, jeg havde bare glemt det midlertidigt - det ændrer ikke konklusionen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. sep 2017, 21:35

sulakvelidze skrev:
sulakvelidze skrev:
FlæskeFrank skrev:Brøndby er altså ikke i en meget bedre forfatning end os. De spiller ringe, får ikke nok point og har uskarpe angribere. Det kan ligeså godt blive tre point til os.
Jeg ville frygtelig gerne dele din optimisme, men jeg har altså svært ved at se vores defensiv stå imod Brøndbys pres. De skaber mange flere chancer end os og har ikke uden grund scoret dobbelt så mange mål.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske en kamp mod Brøndby, jeg har været så sikker på AaB-nederlag i som denne. Vi skal tilbage til 80'erne, da Brøndby havde Schmeichel og var suveræne i Danmark for at finde noget, der matcher min pessimisme inden denne kamp.

Men jeg tager selvfølgelig helst fejl.
Fuck da, en nar du er! Jeg tager gerne en udelukkelse for at kalde dig hjernedød idiot, for det var sgu da det mest spassede, der er skrevet længe, klovn!

Ærgerligt vi ikke vandt, men altid fedt at genere de gule aber.
:thumbsup:

Rigtig øv, hvis Safranko mangler på holdkortet de kommende kampe. Især de mange skader kan blive problematisk, når der er kamp på onsdag allerede, og vi har momentum til at flytte os væk fra bunden.
- FlæskeFrank

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af san » 17. sep 2017, 21:41

BassogogsVen skrev:
strangecap skrev:
BassogogsVen skrev:
astonvilla skrev:Kæmpe indsats af KP og Blåbjerg også!
Sjovt, jeg synes stadig, at Blåbberen er en sindssygt ringe fodboldspiller - også efter i dag.
Det er han sikkert hvis du prissætter ham med et Messi prisskilt. Come on manden gør det sku godt og ja han.er nok ikke de næste 45 mil der skal på kontoen men han er sku efter min mening en fin spiller for AaB
Uden, at vi behøver at gå til ekstremer i argumentationen, som du, så mener jeg faktisk, hvad jeg skriver, set med AaB-/superligaøjne. Han er bare ikke ret god, hverken i duelspil eller i spillet fremad banen. OK backup, men som starter er han simpelthen ikke god nok til superligaen.
ja han er pisse ringe .. er startet i de sidste 4 sl kampe, der er gået 1 mål ind, vi har ikke tabt, vi har scoret 2 mål , han har kun scoret det ene, fuck han stinker :danmarkfan:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Uldahl » 17. sep 2017, 21:43

+ over hele linen, bortset fra skaden til Safranko. Håber fame ikke den er alvorlig, og længervarende. Ham og Pohl klæder hinanden. Lovende for fremtiden. :thumbsup:

Skønt med Rinne på mål, han udstråler sikkerhed i forsvaret. Det har været savnet. Var nervøs for om Okore kunne klare tempoet og spille en hel kamp. Han ser ud til at trives i en 3 5 2 med vingbacks. Der skal Ahlmann dog steppe op offensivt.

Tror godt vi fremad rettet kan komme til at spille det. :aabfan: Fin taktik og opsætning af holdet fra Wieghorst. Det bliver svære og svære at bevare pessimismen. :aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Klaus » 17. sep 2017, 21:56

Gevaldig opløftende indsats i dag. MW rammer den rigtige taktik og vi har de største chancer. Omvendt var Brøndby mest på bolden så pointdelingen er vel i orden. Jeg var nervøs for Kaketo, men synes egentlig han gjorde det fint. Lesniak er uden tvivl den vigtigste signing, hold da op, hvor han binder meget sammen. I det hele taget var det en meget fin holdindsats. Bedst synes jeg midterforsvaret og Pallesen var. Uden at falde igennem, tænker jeg stadigvæk Ahlmann har et stykke til sit topniveau. Nu har jeg været ude med riven efter Pohl. I dag scorede han heller ikke, men hans konstante arbejdsraseri og fight var godt nok en fornøjelse at se på. Og han kan jo ikke gøre ved at medspillerne brænder, når han spiller dem fri..

Vi mangler stadigvæk den superligakamp, hvor alting klapper, og vi vinder en stor sejr. Men pilen peger op, så mon ikke Lyngby med rette er lidt nervøse lige nu???? :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 17. sep 2017, 22:11

Når man genser highlights, så må man bare sige, at det altså også er en stor hovedstødschance, Brøndby kommer til på det indlæg i 2. halvleg ude fra Ahlmanns side (hvor Ahlmann - igen, synes jeg - står halvsvagt i billedet). Han skal altså til at løfte niveauet, hvis jeg skal mene, at han skal beholde sin plads den dag vi er tilbage ved en 4-4-2. Ellers må Blåbjerg derud.

Safranko kan de med det samme køre til heksedoktoren - det skal bare gå tjept med at få ham klar igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Brodernumsi » 17. sep 2017, 22:38

Funky skrev:Når man genser highlights, så må man bare sige, at det altså også er en stor hovedstødschance, Brøndby kommer til på det indlæg i 2. halvleg ude fra Ahlmanns side (hvor Ahlmann - igen, synes jeg - står halvsvagt i billedet). Han skal altså til at løfte niveauet, hvis jeg skal mene, at han skal beholde sin plads den dag vi er tilbage ved en 4-4-2. Ellers må Blåbjerg derud.

Safranko kan de med det samme køre til heksedoktoren - det skal bare gå tjept med at få ham klar igen.
Hvor har du fundet highlights?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 17. sep 2017, 22:43

Brodernumsi skrev:
Funky skrev:Når man genser highlights, så må man bare sige, at det altså også er en stor hovedstødschance, Brøndby kommer til på det indlæg i 2. halvleg ude fra Ahlmanns side (hvor Ahlmann - igen, synes jeg - står halvsvagt i billedet). Han skal altså til at løfte niveauet, hvis jeg skal mene, at han skal beholde sin plads den dag vi er tilbage ved en 4-4-2. Ellers må Blåbjerg derud.

Safranko kan de med det samme køre til heksedoktoren - det skal bare gå tjept med at få ham klar igen.
Hvor har du fundet highlights?
Nordjyske, var det vist.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar