Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2017, 05:14

Nu plejer frederikshavneren at være ret god til at få oprettet de her kamptråde, men med kamp allerede onsdag, kan vi lige så godt få den startet.

En overkommelig modstander som vi selvfølgelig skal slå. Det behøver ikke at blive lige så spændende som mod Viborg, og vi skal gerne vinde uden de store problemer.
Forsvaret synes jeg næsten giver sig selv, hvor det vel bare gælder om at få Okore og Rinne spillet ind på holdet. Måske Blåbjerg kunne rykkes ud på backen istedet for Ahlmann. Ellers ser jeg gerne Kakeeto få muligheden efter de pæne indhop på det sidste, ligesom det kunne være en fin mulighed for at se lidt til Rolim.
Jeg kunne forestille mig at spillere som Lesniak, Safrenko (hvis han er skadet) og Flores kommer til at starte ude. Men det er ikke andet end en formodning. Tror/håber opstillingen bliver:



En alternativ variant kunne være Sylvestr i angrebet, og Rolim på kanten istedet for Børsting. Jeg håber hvertfald han får tiden, Rolim. Jeg tror han kan blive et helt positivt bekendtskab.
Hvis Risgaard ikke er klar spiller Lesniak nok, ellers skal vi vel have fat i Abildgaard (hvis ikke han også er skadet). Magnus og Würtz bliver næppe klar.

Succeskriteriet må, udover videre avancement, være nogle kasser til Pohl.
:aabfan: :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af frederikshavneren » 18. sep 2017, 05:34

Selvfølgelig er det en kamp vi skal vinde men det bliver ikke en walk over. Middelfart topper deres pulje i
2. division og er ikke noget dårligt hold.
Ellers er det bare at tænke tilbage på sidste efterårs kamp i Århus mod VSK hvor vi var decideret heldig med at gå videre efter en rædselsfuld kamp.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Funky » 18. sep 2017, 07:47

Jeg har Okore og KP i midterforsvaret, og ja, Ahlmann under gevaldigt pres fra Blåbjerg. Argumentet for Ahlmann skulle være, at det kunne være en kamp, hvor han forhåbentlig kunne få slebet sine offensive evner lidt. Men jeg synes bare, han er laaangt fra sin gamle topform, både offensivt og defensivt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af De Fem » 18. sep 2017, 09:12

Ingen grund til at riskere Okore imod middelfart. Tænker også at Meilinger kan tjene lidt af sin løn der, enten på kanten eller centalt.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Frygah » 18. sep 2017, 09:32

Funky skrev:Jeg har Okore og KP i midterforsvaret, og ja, Ahlmann under gevaldigt pres fra Blåbjerg. Argumentet for Ahlmann skulle være, at det kunne være en kamp, hvor han forhåbentlig kunne få slebet sine offensive evner lidt. Men jeg synes bare, han er laaangt fra sin gamle topform, både offensivt og defensivt.
Hvis Bytyqi er klar, vil jeg hellere spille ham på venstre backen, må jeg indrømme.

Igen, naturligvis kun baseret på træningskampen i sidste uge mod Randers, men en venstre side med Rolim og Bytyqi fungerede sindssygt godt, hvor Rolim var eminent til at trække ind i banen og være en spilstation, samtidig med Bytyqi blæste op af sidelinjen hver eneste gang muligheden bød sig.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2017, 10:27

Jeg ser Middelfart regelmæssigt og tænker ikke at de bør volde problemer. De mødte sidste år Esbjerg i pokalen. Esbjerg var bare hurtigere i tanke og handling. Men et godt og solidt 2.divisionshold.
- FlæskeFrank

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af 9000AaB » 18. sep 2017, 10:37

Er der nogle der evt. ved om kampen kommer i tv eller om den kan ses nogle steder????

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Martino » 18. sep 2017, 10:57

9000AaB skrev:Er der nogle der evt. ved om kampen kommer i tv eller om den kan ses nogle steder????
Tror kun det er FCK og Brøndbys kampe som bliver vist.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af troelsh » 18. sep 2017, 11:31

Det er altid en balancegang i de her pokalkampe, hvem skal man spare og hvor mange kan man tillade sig at spare.
Jeg tror på følgende 11:


Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2017, 11:52

troelsh skrev:Det er altid en balancegang i de her pokalkampe, hvem skal man spare og hvor mange kan man tillade sig at spare.
Jeg tror på følgende 11:

Jeg ville nok - afhængigt af fysisk forfatning - overveje at skifte Palle med PK, Sylvester i stedet for Pohl, Abildgaard i stedet for Lesniak. Desuden giver det mening at give Meilinger lidt kamptræning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af seamann » 18. sep 2017, 12:53

Martino skrev:
9000AaB skrev:Er der nogle der evt. ved om kampen kommer i tv eller om den kan ses nogle steder????
Tror kun det er FCK og Brøndbys kampe som bliver vist.
Måske Middelfart streamer den på deres hjemmeside - det gør de med hjemmekampe i 2. div. Et kig på deres hjemmeside lader dog ikke til at de er klar over de skal spille onsdag - den er ikke i deres kampplan eller nævnes overhovedet nogen steder.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af BoT » 18. sep 2017, 15:13

seamann skrev: Måske Middelfart streamer den på deres hjemmeside - det gør de med hjemmekampe i 2. div. Et kig på deres hjemmeside lader dog ikke til at de er klar over de skal spille onsdag - den er ikke i deres kampplan eller nævnes overhovedet nogen steder.
Fedt. Taberdømt, fordi de ikke møder op. Mine favorit-sejre!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 18. sep 2017, 18:24

BoT skrev:
seamann skrev: Måske Middelfart streamer den på deres hjemmeside - det gør de med hjemmekampe i 2. div. Et kig på deres hjemmeside lader dog ikke til at de er klar over de skal spille onsdag - den er ikke i deres kampplan eller nævnes overhovedet nogen steder.
Fedt. Taberdømt, fordi de ikke møder op. Mine favorit-sejre!
De tre mål skal tilskrives Pohl. Så er der hul på bylden!
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Mascis » 18. sep 2017, 19:03

Kunne det tænkes at vores nye reserve-keeper får den her kamp i målet? Kunne godt tænke mig at se ham i kamp, og selv om vi skal tage Middelfart seriøst, kan vi vel godt slippe af sted med at stille med et par reserver :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. sep 2017, 19:35

Mascis skrev:Kunne det tænkes at vores nye reserve-keeper får den her kamp i målet? Kunne godt tænke mig at se ham i kamp, og selv om vi skal tage Middelfart seriøst, kan vi vel godt slippe af sted med at stille med et par reserver :)
Det kan jeg ikke forestille mig. Han er her helt sikkert kun i kort tid, så det giver da langt mere mening at spille Rinne mere ind.

Mon ikke DBU streamer den, hvis den ikke vises på tv? Det har de fået en fin mani med at gøre med en hel del pokalkampe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2017, 20:47

Jesper Schmidt skrev:
Mascis skrev:Kunne det tænkes at vores nye reserve-keeper får den her kamp i målet? Kunne godt tænke mig at se ham i kamp, og selv om vi skal tage Middelfart seriøst, kan vi vel godt slippe af sted med at stille med et par reserver :)
Det kan jeg ikke forestille mig. Han er her helt sikkert kun i kort tid, så det giver da langt mere mening at spille Rinne mere ind.

Mon ikke DBU streamer den, hvis den ikke vises på tv? Det har de fået en fin mani med at gøre med en hel del pokalkampe.
Meget enig. Det vigtigste er vel at defensiven får så meget tid sammen som muligt, så de kan få de faste aftaler på plads. Jeg forstår dog godt hvis man sparer Okore, hans skadeshistorik og tilbagefald taget i betragtning (var det Gamen der skrev noget med Okore og tilbagefald tidligere?).

Angående angriberpositionen, så er jeg meget enig i hvad du og andre har skrevet angående Pohl. Der er en situation i BIF kampen, hvor Pohl får fat i bolden mellem to BIF spillere, og får lagt den fint af til Flores, der ganske vist sparker den ind i en Brøndby-forsvarer. Det er altså rigtig godt arbejde af Pohl i den situation. Han er altså en knalddygtig fodboldspiller. Det er så synd, at han ikke scorer flere mål. Ikke kun for AaB, men også for Pohl selv. Jeg håber virkelig vi kan finde en plads til ham, også selvom målene udebliver. Han kan så meget andet, som vi både må og kan kunne udnytte.

Derudover, så tænker jeg egentlig at det kunne være en fin investering, hvis man satte nogle timer af om ugen hvor han kunne selvtræne med en eller anden angrebstræner der kan lære ham et par tricks, når han er alene igennem med målmanden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Yankee » 18. sep 2017, 21:49

Middelfart plejer at have et par stykker stående med et videokamera og optage til stream - mon ikke også de har det på onsdag.

Jeg har set de fleste af deres kampe i sæsonen og de er mindst lige så gode som sidste år, hvor de var det klart bedste hold i 2. division. Det synes jeg også de er i år, hvor de har fået nogle stærke navne ind og jeg har dem som klar oprykningsfavorit Deres altoverskyggende profil er Casper Johansen oppe foran og så kan jeg rigtig godt lide deres højreback Kristoffer Gjettermann, som også kan gøre ondt på os. De har selvfølgelig også gode gamle Adigun Salami, som stadig er godt kørende.

Stadion minder lidt om legendariske Høje Bøge Stadion og er bestemt et besøg værd.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2017, 23:46

Yankee skrev:Middelfart plejer at have et par stykker stående med et videokamera og optage til stream - mon ikke også de har det på onsdag.

Jeg har set de fleste af deres kampe i sæsonen og de er mindst lige så gode som sidste år, hvor de var det klart bedste hold i 2. division. Det synes jeg også de er i år, hvor de har fået nogle stærke navne ind og jeg har dem som klar oprykningsfavorit Deres altoverskyggende profil er Casper Johansen oppe foran og så kan jeg rigtig godt lide deres højreback Kristoffer Gjettermann, som også kan gøre ondt på os. De har selvfølgelig også gode gamle Adigun Salami, som stadig er godt kørende.

Stadion minder lidt om legendariske Høje Bøge Stadion og er bestemt et besøg værd.
Hvis jeg skal supplere, så er Casper Johansen i mine øjne overraskende stadig i Middelfart. Han burde være i en 1. divisionsklub. Salami viser i perioder, hvorfor han har spillet mange superligakampe, men har svært ved at finde stabiliteten og dermed være for god til Middelfart(er ikke nødvendigvis første mand på holdkortet).

I målet har de Casper Radza, som var hypet noget i OB, og er en rigtig god keeper. Mads Raben er vendt tilbage til Middelfart efter mange år i OB(mm.). Han fik superligadebut som meget ung, men er først nu ved at finde noget stabilitet eller hvad vi skal kalde det. Jan Vingaard er træner og meget erfaren divisionstræner.

Om de er klart bedste hold i 2.division er måske lige positivt nok, men de er det bedste hold i deres indledende gruppe.
- FlæskeFrank

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 19. sep 2017, 05:18

Yankee skrev:Middelfart plejer at have et par stykker stående med et videokamera og optage til stream - mon ikke også de har det på onsdag.

Jeg har set de fleste af deres kampe i sæsonen og de er mindst lige så gode som sidste år, hvor de var det klart bedste hold i 2. division. Det synes jeg også de er i år, hvor de har fået nogle stærke navne ind og jeg har dem som klar oprykningsfavorit
Hvorfor rykkede de i følge dig ikke op sidste år, når de var det klart bedste hold? Skader? Tilfældigheder?
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: DBU Pokalen Middelfart - AaB, 20.09.2017

Indlæg af birk » 19. sep 2017, 06:12


Besvar